D. Elzinga: '84 Opel Kadett 1.2 S, '83 Opel Kadett 1.3 S Automaat, '95 Volvo 480 S 2.0i

Gepost door D Elzinga 
FWH Leguit
heb jij ook de folder van de Kadett Special?

Nee, ik heb slechts de overzichtsfolder van 1984 en eentje over de Opel Kadett accesoires. Verder wat vraagbaken (Engels en Nederlands). En alleen de Nederlandse vraagbaak verhaalt over een 1.0 S. Terwijl in de folder staat dat de 1.2 N de basismotor is. Zou de 1.0 alleen in bepaalde jaren geleverd zijn?
FWH Leguit
mijn ouders hadden ook een d-tje van 26-9-1983
dat was zo'n auto van het g.a.k
zwart skai bekleding,geen hoofdsteunen maar geen ronde koplampen

De mijne is volgens het kentekenbewijs ook een Standaard, maar hij heeft zeker wel wat opties.
automatische versnellingsbak,stoffen bekleding met hoofdsteunen
1 minpunt rechts mist hij een luchtinlaat
van bj '84
FWH Leguit
1 minpunt rechts mist hij een luchtinlaat

Heel makkelijk te fiksen. En de onderlip ziet er ook een beetje gekreukeld uit.
ik heb van de d de gamma brochures De Jongste van Opel, 1980,2 caravan brochures met de rekord,het caravan model van 82 of 83, de kadett special en de brochure voor modeljaar '84
idd, een beetje handige knutselaar heeft dit zo voor elkaar.
en een luchtinlaat haal je als je geluk hebt van de sloop
Dat is waar ja, de Caravans hadden ook nog een eigen brochure. Daar wordt ook in de '84er folder naar verwezen.
FWH Leguit

Marktplaats.nl tegenwoordig.smiling smiley Maar ik kreeg een kofferbak vol onderdelen en heb er in de loop van tijd nog wat bij gekocht. Ik zeg ook wel eens dat ik anderhalve auto hebgrinning smiley 1 op straat en een halve op de zolder.big smile smiley
het is eigenlijk wel waar wat meerderen op dit topic zeggen
ze worden steeds schaarser en als ik zo op marktplaats kijk dan zijn het meestal origineel nederlandse d's
of geimporteerd uit duitsland van de 1e eig
D. Elzinga
FWH Leguit

Marktplaats.nl tegenwoordig.smiling smiley Maar ik kreeg een kofferbak vol onderdelen en heb er in de loop van tijd nog wat bij gekocht. Ik zeg ook wel eens dat ik anderhalve auto hebgrinning smiley 1 op straat en een halve op de zolder.big smile smiley
grinning smiley
Ze zijn vrij schaars ja, hoewel het afnemen in aantal inmiddels wel mevalt. Ik denk dat nu vooral veel van de laatste E-Kadetts aan het verdwijnen zijn.
hoe dan ook, mijn eerste auto wordt een D grinning smileythumbs up
ik zie net achter in de folder van 1980 dat de SR ook leverbaar was in 2 deurs

en hier nog een prachtige persfoto van de SR
D. Elzinga
Ze zijn vrij schaars ja, hoewel het afnemen in aantal inmiddels wel mevalt. Ik denk dat nu vooral veel van de laatste E-Kadetts aan het verdwijnen zijn.
ja dat is waar, net zoals bij de D zijn alleen de mooiste overgebleven
en zo'n slechte auto was het niet, de slechtste waren de Ford Sierra & scorpio
ik kan nauwlijks geloven dat de scorpio auto van het jaar '86 is geweest
maar de D werd bijna auto v/h jaar 1980

hoe dan ook, mijn eerste auto wordt een D

Dat is heel goed!thumbs up Ze zijn ook zo fijn goedkoop in gebruik (of je moet een GT/E nemen, die is wat duurder).
FWH Leguit
en zo'n slechte auto was het niet, de slechtste waren de Ford Sierra & scorpio
ik kan nauwlijks geloven dat de scorpio auto van het jaar '86 is geweest
maar de D werd bijna auto v/h jaar 1980

De Lancia Delta won toen, een auto waarvan er bijna helemaal geen enkele meer is overgebleven. Waar de roestverhalen vandaan komen is mij ene raadsel, als je alles netjes bijhoudt is er helemaal niets aan de hand.
D. Elzinga

Dat is heel goed!thumbs up Ze zijn ook zo fijn goedkoop in gebruik (of je moet een GT/E nemen, die is wat duurder).
ja dat is waar ze waren ook heel onderhoudsvriendelijk en goedkoop in onderhoud
trouwens, ik zag op marktplaats een tijdje terug een ORGINELE GT/E staan van '84
De gt/e had ook een eigen folder
ik zag op marktplaats in oranje (dichtbij Hoogersmilde) een ijsblauwe kadett basis van '82 staan,
en later zag ik een en dezelfde in kerkrade staan voor het dubbele van de prijsconfused smiley
en nu staat hij in bemmel te koopconfused smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-02-2010 15:26 door FWH Leguit.
FWH Leguit
D. Elzinga

ja dat is waar ze waren ook heel onderhoudsvriendelijk en goedkoop in onderhoud
trouwens, ik zag op marktplaats een tijdje terug een ORGINELE GT/E staan van '84
De gt/e had ook een eigen folder

Die heb ik toen ook gezien ja. Een goede originele GT/E is zeldzaam.
FWH Leguit
ik zag op marktplaats in oranje (dichtbij Hoogersmilde) een ijsblauwe kadett basis van '82 staan,
en later zag ik een en dezelfde in kerkrade staan voor het dubbele van de prijsconfused smiley
en nu staat hij in bemmel te koopconfused smiley

Dan was het ws toch niet dezelfde. Wat betreft vraagprijs kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat. Exemplaren in nieuwstaat beginnen duur te worden.
ja dat is waar, ik zag dat de caravan nog werd gemaakt toen de gewone uitvoering was afgelost door de E
zag ik op een foto in autotheek over de E
het komt wel vaker voor dat de caravan uitvoering nog een jaar langer wordt gemaakt
ja, dat zie je tegenwoordig ook bij de Golf. Sowieso zijn er nog enkele auto's in 1985 op kenteken gezet.
D. Elzinga
ja, dat zie je tegenwoordig ook bij de Golf. Sowieso zijn er nog enkele auto's in 1985 op kenteken gezet.
dat klopt ik zag op mp een normale d staan die in jan 1985 op kenteken was gezet
ik denk dat die heel lang op de parkeerplaats heeft gestaan voordat hij op autotransport ging
Dat zal dan eerder de showroom zijn geweest. Sommige dealers hadden af en toe wat moeite de oude modellen kwijt te raken toen de E kwam, een auto die voor zijn tijd zeer modern was.
Anonieme bezoeker
Re: D. Elzinga: Opel Kadett D 1.2 S '84
25-02-2010 15:51
D. Elzinga
De Lancia Delta won toen, een auto waarvan er bijna helemaal geen enkele meer is overgebleven. Waar de roestverhalen vandaan komen is mij ene raadsel, als je alles netjes bijhoudt is er helemaal niets aan de hand.

Als je alles netjes bijhoudt...ja... maar wie haalt nou regelmatig z'n voorspatborden los om er een nieuwe anti-roest laag op aan te brengen? Technisch gingen ze best lang mee maar ik kan me toch goed herinneren hoe spatbordranden achter krokant werden en hoe de voorspatborden in alle hoeken roest van binnenuit kregen, te beginnen rondom de antenne. Het zijn dat soort beelden die blijven hangen...
Je kan niet overal bij, nee. Maar deze auto is waarschijnlijk al eens uit elkaar geweest en ook z'n hele leven goed tegen roest behandeld. Wielkasten is vaak. een questie van goed schoonhouden. Spatborden die roesten heb ik geen last van.winking smiley
Anonieme bezoeker
Re: D. Elzinga: Opel Kadett D 1.2 S '84
25-02-2010 16:03
Houden zo! Jammer dat ze toen nog niet van die plastic spatkuipen monteerden. Dat had een boel leed aan voorspatborden en A-stijlen gescheeld.
Wwarschijnlijk wel. Overigens zitten ze er niet vanaf nieuw op.
Ik vond het weer eens tijd worden voor verse foto's.smiling smiley De auto is alleen momenteel wel wat smerig.

Ik heb hem nu ongeveer een jaar, over een maand of twee zal ik een grote beurt laten uitvoeren (ik heb geen onderhoudsgeschiedenis, dus dat lijkt me het beste).
Blijft leuk zo'n D-Kadett thumbs up.
Dank jethumbs up De laatste tijd gaat hij steeds soepeler schakelen, en de benzinemeter werkt op miraculeuze wijze soms ook weersmiling bouncing smiley
Mooi!

Ik vind bij Opel toch wel de jaren 80 en vroege 90's het mooiste. Met auto's als de Senator A en B de Monza en de Omega. De Kadett van jou is daar ook een mooi voorbeeld van. Strakke lijnen en niet te veel gedoe. Prachtig!
En het was ook nog eens de tijd dat Opel in Nederland oppermachtig was in de verkoopstatistieken.winking smiley
De gewijzigde topictitel verraadt het al: ik heb net m'n gewijzigde polis binnen, maar ondanks dat ik nu een schadevrij jaar heb en stijg in de no-claim korting, moet ik wel meer betalen. Volgens de begeleidende brief omdat er vorig jaar een hoop uitgekeerd moest worden. Wel begrijpelijk misschien vanuit het oogpunt van de verzekeraar, maar jammer dat de stijging blijkbaar zo hoog moest zijn dat ik nu zelfs nog iets meer moet betalen dan toen ik nog 0 schadevrije jaren had. Het is niet anders, maar wel heel jammerthumbs down
Komt zeker door deze strenge winter? Veel (blik)schade door gladheid bijvoorbeeld, hogere kosten voor de verzekeraars. Dat wordt nu bij de verzekerden weer doorberekend. Zal bij iedereen wel zo gaan dit jaar.
Barri
Kan je niet opzoek gaan naar een andere verzekeraar?

Ik kan eens gaan rondkijken, maar ik zie wel op tegen het gedoe van overstappen.

Even concreet:

Ik betaalde vorig jaar (0 schadevrije jaren) zo'n 38 euro.

Het zou met 1 schadevrij jaar worden (even uit nieuwschierigheid berekend op de site, paar weken gelden) 32 euro.

Het is geworden door de premiestijging, bijna 40 euro.

Het is mij wel een raadsel, waarom ze m'n kilometrage hebben verhoogd. Ik stond verzekerd voor 10.000 per jaar en nu ineens voor 15.000confused smiley
Overstappen gedoe? Helemaal niet! Je belt je eigen verzekeraar en vertelt dat je je verzekering op wilt zeggen, dan vragen ze waarom, vervolgens is er een grote kans dat ze toch ook omlaag gaan omdat ze je als klant niet kwijt willen. Zo niet, even naar de handtasverzekeraar bijvoorbeeld en daar online een nieuwe verzekering afsluiten. Zo gebeurd.
Ik kan wel een premieberekening voor je maken, heb ik wel even je postcode + geboortedatum nodig.
Gewoon navragen en ondertussen wat op zoek gaan naar anderen. smiling smiley
Remus
Ik kan wel een premieberekening voor je maken, heb ik wel even je postcode + geboortedatum nodig.

Bedankt, maar dat doe ik zo zelf wel.thumbs up
Volgens de site van Premio zou ik toch slechts 32 euro moeten betalen. Ze zijn blijkbaar niet echt snel met updaten.
Gewoon even bellen, kun je direct vragen waarom het jaarkilometrage opeens omhoog gegaan is. En dan een beetje bluffen dat je elders goedkoper uit bent.
Dat ga ik dan maar doen. 15.000 km is ook veel te veel, ik heb dit jaar nog geen 5.000 gereden.
Ik begrijp best dat een premie omhoog moet als er veel schades worden gereden, maar dit lijkt wel erg veel (mijn vader ging ook omhoog in premie, maar slechts een paar cent) en het lijkt zo ook niet lonend om geen schades te maken.
Misschien toch vanwege het gestegen kilometrage dat nu gehanteerd wordt. Maar dat is natuurlijk snel aan te passen.
In ieder geval is het deels opgelost: mijn oude polis was exclusief assurantiebelasting en inzittendenverzekering (stond niet erg duidelijk vermeld). Ik heb het middels wat bankafschriftjes nagekeken en als je dat er bij op telde, ben ik met de nieuwe polis toch zo'n 3 euro per maand goedkoper uit.smiling smiley

Weet ik alleen nog steeds niet waarom ze het kilometrage hebben verhoogd, maar daar kom ik nog wel achter.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close