Harm78: Kia Ceed 2020, Citroën XM 2.0 Turbo CT, Citroën Xantia V6 Exclusive; beige leer en cruise control

Gepost door Harm78 
Ralf //M
Snipe
Ralf //M
Maar ja, minder dan 6-cylinders dus eigenlijk nog geen échte BMW...grinning smiley

Ik schud mijn hoofd nog maar eens.

Jij vind het overdreven? Mijn pa heeft onlangs een Z4 gekocht. In de showroom een 2.5iS uit 2003 , en een 2.0i uit 2006, zelfde prijscategorie. Toen de verkoper beide auto's had gestart, was de keuze gemaakt, al voordat de auto de showroom uit was. 3x raden welke.......

In dat geval zou ik ook de zescilinder kiezen.
Maar een viercilinder geen echte BMW? Het hoofdkantoor van BMW is de Vierzylinder. En het gaat me ook te ver om een 2002, een 2002 Turbo of de auto waarmee in de jaren '80 zoveel F1-races werden gewonnen 'geen échte BMW' te noemen. En de BMW 320Si waar nu mee geracet wordt, beschouw ik ook wel als 'een échte BMW'.

Snap je?
Anonieme bezoeker
Re: Harm78: BMW 320D 1998 poetsen @p.3
02-05-2009 10:26
Nee niet echt, dat zijn mooie historische auto's maar het alleen al het startgeluid van een 4-cylinder doet afbraak aan de auto's. Als er een zescylinder beschikbaar is zou ik altijd die kiezen. Zo vind ik de oude 320i meer BMW dan de nieuwe 320Si , ondanks meer vermogen...

Als er geen geld is voor een zescylinder BMW, zou ik dan ook uitwijken naar een ander merk, die hebben namelijk betere 4-cylnder aanbiedingen. Het is gewoon zonde van de autobeleving, als je aan alles voelt dat hij gebouwd is voor een dikke motor, en er dan een 1.6 in hangt.
Anonieme bezoeker
02-05-2009 17:38
En geef ze eens ongelijk.

Hij ziet er mooi uit, de BMW. thumbs up

er een zescylinder beschikbaar is zou ik altijd die kiezen

Bij die diesels ligt 't toch wat anders, een diesel koop je nooit voor het geluid... en 330d's zijn voor mij gewoon niet te betalen, en een stuk minder economisch.
Anonieme bezoeker
02-05-2009 21:14
Harm78

Bij die diesels ligt 't toch wat anders, een diesel koop je nooit voor het geluid...

Persoonlijk vind ik het geluid van een diesel juist heerlijk, ik hoor liever een diesel dan een benzine. Heerlijk dat rustige getokkel.
Wat kan die motor nou verrotten. Ik bedoel, er zijn genoeg mensen die wel een BMW willen rijden en dik tevreden zijn met een 1.6, of tegenwoordig een 2.0 in een 116i. Laat ze lekker!

Dat een 6 in lijn meer vermogen heeft en mooier klinkt, dat zijn we snel eens. Maar een basismotor kan voldoende zijn, en als zeer goed worden ervaren. Het geneuzel van "in een BMW hoort een R6".... Ieder zijn meug toch?

Dus ik heb liever een gebruikte 4 cilinder BMW dan een evenoude 2.5 vectra oid.
Geweldig resultaat weer van onze Bob!
Foto's zien er stukken beter uit dan die Sony van je, zal eens kijken of ze nog een keer terugbellen nut smiley
Ja, die Bob kan er wat van smiling smiley Jammer dat er zoveel stuifmeel door de lucht vliegt dat je de volgende dag alweer een gele auto hebt, maar vooruit.
Maar met een waterslangetje is het er zo vanaf! thumbs up
Ding stond er strak bij afgelopen zaterdag, mooi hoor!
Ja, alleen jammer dat m'n BX 19 TZI typeplaatje er blijkbaar erg snel af was gevallen/gejat!
Kreidler
Harm78

Bij die diesels ligt 't toch wat anders, een diesel koop je nooit voor het geluid...

Persoonlijk vind ik het geluid van een diesel juist heerlijk, ik hoor liever een diesel dan een benzine. Heerlijk dat rustige getokkel.

Met jou kan ik praten!

Afgezien van een Renault 1.5 DCI, is er weinig dat mooier klinkt dan een tokkelende Diesel.

WOF
Een hele bijzondere BMX gespot op CitroMobile...

ENTE
Een hele bijzondere BMX gespot op CitroMobile...

Beter dan die PRIUS........................................tongue sticking out smiley
En alweer een enorme update smiling smiley Vandaag had de dealert m'n rollobakje binnen. Da's dus een bakje in de middentunnel zoals ik al had, maar dan met een soort rolluikje erop:

Ook maar eens foto's genomen van na een regenbuitje:

Daarnaast heb ik nog de mattenset vastgezet, die schoven alle kanten op...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-10-2017 19:09 door Harm78.
Nog een paar mooie foto's dan maar, gemaakt door Irwin:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-10-2017 19:10 door Harm78.
Mooi gepoetst, Harm. De druppels blijven er netjes op liggen. Maarre... hoe bevalt dat nu? Je hebt de Beemer nu wat langer en als je terugblikt, hoe vergelijk je 'm dan met je eerdere XM?
Na een maandje BMW sturen kan ik zeggen dat ik de XM totaal niet mis... ik vind zo'n BMW gewoon geweldig. Lekker stevig allemaal, betere stoelen, prachtig om te zien, ligt lekker strak op de weg. En een sterke diesel is toch ook wel heel fijn.
Vergeleken met de XM rammelt het allemaal minder, is het onderstel minder gehorig, heb ik weer eens een grote kofferbak en issie op de snelweg stiller. Wel mis ik de kantelfunctie van de rechter buitenspiegel en de achterruitenwisser. Ook moet ik wennen aan het feit dat de auto niet ophoudt na de achterruit, dus inparkeren vind ik vervelend.
Hoe heb je die mattenset vastgezet, Harm?
Met originele pennetjes van de dealert. In de vloer blijken al plastic slotjes te zitten waar die in klikken. Handig!
Dus een leuke update is nog eens een PDC inbouwen?

Mooie nieuwe foto's!
Is dat voor elke uitvoering, met die slotjes? Dan ga ik anders ook even van die pennetjes scoren (of kan dat niet met elke mattenset?).
PDC lijkt me inderdaad ooit nog wel eens wat... maar voorlopig vind ik 't wel best smiling smiley

Daarnet bij een elektrotechnieker geweest, die diagnosesoftware heeft van BMW. Paar leuke instellingen laten wijzigen:

- bij wegrijden deuren op slot aangezet
- bij eerste keer ontgrendelen alleen bestuurdersportier uitgezet
- knippersignalen bij ontgrendelen aangezet

En fouten uitgelezen en gewist. Stonden er een boel in, maar die kunnen oud zijn. In de motorcomputer zaten in elk geval geen fouten.
Ha, super! Harm aan de BMW... leuke auto hoor!

Ik zal ooit ook weer een BMW bezitten! Zijn fijn rijdende auto's.
Heb je de BX nog wel eigenlijk?

Rob

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-05-2009 19:39 door Rob GT.
Anonieme bezoeker
09-05-2009 20:11
De BX heb ik zeker nog, die is vandaag vreselijk mooi gepoetst! Hij mag ook blijven, het is zo'n lekker scheurijzer smiling smiley
Fraaie bolide, Harm thumbs up. Die velgen staan echt goed.

BMW begint een echt nichtenmerk te worden grinning smiley.
Anonieme bezoeker
12-05-2009 20:10
Eej Harm!

Binnenkort de Beamer weer eens naar de bios in Antwerpen jagen? Mijn 850 staat nu te koop en eens kijken... ben me nu aan het oriënteren op wat anders: ook een degelijkse Duitse diesel of toch maar weer een Volvo... lastig!

Grz,
Bram
Prima, laten we volgende week maar weer eens naar Antwerpen scheuren smiling smiley Pas maar op, voor die degelijke duitse diesels is 2 ton blijkbaar al veel, dus dat degelijke is vooral een imago!
Anonieme bezoeker
12-05-2009 21:20
Hahaha, daar was ik al achter. Heb al proef gereden in een Seat Leon 1.9 TDI en een Audi A3 TDI en beide hadden ook wel zo hun dingetjes. Wil ook nog ff bij een Volvo V40 1.9D gaan kijken. Maar zolang de 850 nog niet verkocht is, geen aankopen. BMW's kan ik geen leuke vinden binnen mijn budget winking smiley

Grtz,
Bram.
Maar wat gaat 't nu worden eigenlijk? smiling smiley
Ik weet wat 't is geworden! Een 320D smiling smiley

Vandaag reed ik zomaar een paar km samen op met een 318i, ook van 1998, zelfde kleur, en zelfs dezelfde velgen. Kom dat tegen! We hebben vriendelijk naar elkaar gezwaaid.
Alleen had hij duidelijk de BMW rijtraining al gevolgd, hij was wat meer bedreven in het bumperkleven dan ik.
Dat was duidelijk een gevorderde BMWrijder. respect voor die man. En Harm, jij komt er ook welwinking smiley
Bij de XM had ik elke week wel een mooie update omdat er weer iets werkend was gemaakt of zo... bij de BMW blijft 't bij de details smiling smiley

Zo heb ik vandaag een kentekenplaathouder zonder zwarte rand "gemonteerd", met dank aan Ivar:

En heb ik laatst een hele doos GSM-antennes gekregen, die ook op mijn gsm-antenne bleken te passen. Ik kan nu kiezen uit 3 modelletjes:

Deze zat er op:

Deze heb ik ook nog, met krulletje:

En deze zit er nu op, vond 'm wel grappig:

Verder heb ik Bram dus ook een BMW aangesmeerd, hier staan ze gezellig naast elkaar:

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-10-2017 19:11 door Harm78.
Anonieme bezoeker
01-06-2009 22:12
Beetje kaal hoor, die kentekenplaathouder winking smiley

Die laatste antenne komt wel moderner over dan die andere twee. Die met dat krulletje... nou nee..

Grtz,
Bram.
Ik heb nog zo'n klein stompje bewaard voor je, zou best kunnen dat ie bij jou ook past... en ik heb ook die dopjes voor in de kofferbak gevonden, ik heb er nog 3 smiling smiley
Anonieme bezoeker
01-06-2009 22:20
Super smiling smiley Kom binnenkort wel ff langs of zo!
Doe dat, kijken we meteen of we die coole autotelefoon aan de praat krijgen!
Anonieme bezoeker
01-06-2009 22:26
Moet je niet ff melden dat je nog een setje velgen als driftset hebt gekocht?tongue sticking out smiley
Overigens heb ik daarnet maar even 4 velgen opgehaald, dezelfde als die ik heb. 2 daarvan zijn rijp voor de schroothoop (maar ik kreeg korting als ik ze meenam), 2 daarvan zijn prima. Leuk dus, kan ik de ene velg die minder mooi is op mijn BMW vervangen door een van de twee nette velgen, en kan ik m'n reservewiel ook uitrusten met een mooi wiel smiling smiley

Edit: intussen meldt Ivar al dat 't mijn driftset wordt, maar daar moet ik nog over nadenken tongue sticking out smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-06-2009 22:28 door Harm78.
Ik heb nog zo'n klein stompje bewaard voor je

eye rolling smiley
Bij de XM had ik elke week wel een mooie update omdat er weer iets werkend was gemaakt of zo... bij de BMW blijft 't bij de details smiling smiley Zo heb ik vandaag een kentekenplaathouder zonder zwarte rand "gemonteerd", met dank aan Ivar:
Met uiteindelijk dank aan mij ja drinking smiley
Ook goed, met dank aan het halve forum tongue sticking out smiley
Anonieme bezoeker
03-06-2009 13:50
mooie bmw zo!
zijn heerlijke wagens die e46's
bob en rens vlogen er over heen denk ik zo? nut smiley
Anonieme bezoeker
04-06-2009 21:18
Alle duitse auto's hebben van die kliksystemen voor de vloermatten. Mijn huidige Twingo heeft dit gelukkig ook, want in de vorige schoven die dingen altijd onder de pedalen. moody smiley

Ik vind die antenne met dat krulletje trouwens wel lief. winking smiley

Bakje met rolluik + blanco kentekenplaathouder zijn goeie updates. Ben vooral blij dat dat Swinkels van je auto af is, want dat is hier in het zuiden de oud ijzerhandel. tongue sticking out smiley Dus had daar vreemde associaties mee.

Hoe gaat het met je aso-rijgedrag? Begint het te lukken om al die A-segmenters van de linkerbaan te verdrijven? tongue sticking out smiley

(Ps; misschien is een handige update voor je om parkeersensoren te monteren, aangezien je parkeerproblemen. Dat kan bij deze BMW heel netjes in die richel in de achterbumper.)
Anonieme bezoeker
05-06-2009 22:29
Parkeerproblemen confused smiley

Vind die kentekenplaathouder zonder dealernaam wel erg kaal... Wat was er mis met Swinkels?
Mij boeit 't eigenlijk niet hoe die houder er uitziet, deze kreeg ik toevallig smiling smiley

Nou ik vind zo'n sedan lastig achteruit in te parkeren... ik was auto's gewend waar de auto ophoudt na de achterruit, bij de BMW weet ik nooit hoe ver ik nog naar achteren kan.

Overigens is dat plastic stukje onderin het stuur met "airbag" er zo af te halen, zit alleen maar erin geschoven.
Anonieme bezoeker
06-06-2009 12:30
Mooi smiling smiley Dan kan er gewoon het zwarte in bij dat nieuwe stuur, vindt dat carbon-deeltje beetje opzichtig :P
Anonieme bezoeker
06-06-2009 12:39
Een echte homobak dus.... thumbs upthumbs upbig smile smiley
@Bram:
Wil je dat stuur niet aan mij verpatsen? Mag jij in ruil mijn stuur hebben... daar zit geen gat in, maar is ook niet echt zo nieuw meer smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.