Harm78: Kia Ceed 2020, Citroën XM 2.0 Turbo CT, Citroën Xantia V6 Exclusive; beige leer en cruise control

Gepost door Harm78 
Gefeliciteerd Harm! Iets compleet anders en niet passend bij jou maargoed, alles gaat wennen! Ik zie je wel verschijnen voor een poetsbeurt van de autogrinning smiley
Wat ik eerder in de'XM-story heb aangegeven: Een hele leuke auto! Veel plezier ervan!
Anonieme bezoeker
Re: Harm78: BMW 320D 1998
31-03-2009 12:15
't Is een mooie bak, Harm! En ik ben blij dat je je knipperlichten gewoon lekker oranje houdt! Staat veel netter.
X-trail
Ik zie je wel verschijnen voor een poetsbeurt van de auto

Je zal hem moeten delen met mij Rens.big smile smiley
31-03-2009 13:08
bob TDI
X-trail
Ik zie je wel verschijnen voor een poetsbeurt van de auto

Je zal hem moeten delen met mij Rens.big smile smiley

Je bedoelt, jouw auto is ruimer............................smiling bouncing smiley
Misschien maar een poetscontest organiseren? linker helft voor Rens, rechter helft voor Bob en dan kijken welke kant het hardst glimt? smiling smiley
31-03-2009 13:17
Harm78
Misschien maar een poetscontest organiseren? linker helft voor Rens, rechter helft voor Bob en dan kijken welke kant het hardst glimt? smiling smiley

Dan zet ik de mijne er wel naast.....................thumbs up
grinning smiley

Die uitdaging durf ik wel aan! Maar samenwerken lijkt me een beter plan!
Anonieme bezoeker
31-03-2009 14:19
Leuke auto, Harm. Lekker zo houden! Niets meer aan veranderen.

Ik heb zitten kijken naar een BMW uit die jaren, maar wat een geld durven ze daar nog voor te vragen zeg! Niet normaal meer.
Anonieme bezoeker
31-03-2009 17:26
oei petje af, 1:20 dat haalde ik met m,'n eend nog niet eens en wat booskijkers en
achterlichies betreft, dan zou ik ook de aanschaf van een wit petje overwegen Harm.
Ik wil eigenlijk een haaienvinnetje met lampje erin bestellen uit de Autostyle catalogus....smiling smiley
Anonieme bezoeker
31-03-2009 23:03
Mooi BMW Harm thumbs up!

<MP>
Gisteren lag er een briefje van de postbode in de bus, dat er een pakketje bij het postkantoor ligt. Dat zal mijn plug & play setje zijn om de Parrot carkit te kunnen bedienen met de knoppen op het stuur. Dat moet ik er natuurlijk vanavond meteen inprutsen smiling smiley
De eerste upgrade is alweer een feit! Daarnet heb ik een Parrot bluetooth carkit ingebouwd. Samen met een speciaal verloopsetje, waarmee de knoppen op het stuur ineens de Parrot kunnen bedienen. Werkt mooi!
Anonieme bezoeker
01-04-2009 17:29
Waar zit de display?
Is een Parrot CK3000 Evolution, die heeft alleen 2 knoppen en een draaiwieltje. Geen display. Dat ding heb ik in het asbakje gestopt.
01-04-2009 17:32
Dus ik kan je nou gewoon bellen zonder dat je er een prent voor krijgt................grinning smiley
Anonieme bezoeker
01-04-2009 18:01
Harm!

Een hele mooie auto en ik hoop dan ook dat je er erg gelukkig mee wordt.

Zou je, nu je deze BMW hebt, je in het vervolg wel willen onthouden van denigrerende opmerkingen over onze A6? Dus niet meer:

"Mooie auto, als je een auto wil die vóór, naast en achter je staat in de file."

of;

"Mooie auto, als je veel wilt betalen voor alleen een merk."

of;

"Tja, mensen willen tegenwoordig schijnbaar een oncomfortabele auto."

Alvast bedankt. tongue sticking out smiley
01-04-2009 18:02
4auto's
Harm!

Een hele mooie auto en ik hoop dan ook dat je er erg gelukkig mee wordt.

Zou je, nu je deze BMW hebt, je in het vervolg wel willen onthouden van denigrerende opmerkingen over onze A6? Dus niet meer:

"Mooie auto, als je een auto wil die vóór, naast en achter je staat in de file."

of;

"Mooie auto, als je veel wilt betalen voor alleen een merk."

of;

"Tja, mensen willen tegenwoordig schijnbaar een oncomfortabele auto."

Alvast bedankt. tongue sticking out smiley

Tut tut het kan gewoon doorgaan dat soort grappen..............................tongue sticking out smiley

Mooie auto, als je veel wilt betalen voor alleen een merk

Dat kan ik nooit gezegd hebben... tongue sticking out smiley een Audi is namelijk mooi noch lelijk, maar altijd zo'n beetje er tussenin, zodat iedereen 'm mooi vindt.
Anonieme bezoeker
02-04-2009 12:39
Harm78
De eerste upgrade is alweer een feit! Daarnet heb ik een Parrot bluetooth carkit ingebouwd. Samen met een speciaal verloopsetje, waarmee de knoppen op het stuur ineens de Parrot kunnen bedienen. Werkt mooi!

Welk verloopsetje is dat dan? En waar moet dat op aangesloten worden?

Welk verloopsetje is dat dan? En waar moet dat op aangesloten worden?

Moet je eens dit topic lezen:

[www.e46forum.nl]

Het wordt gewoon tussen de stekker van de fabrieksradio gestoken, dus zonder te knippen in de kabelboom.
Anonieme bezoeker
02-04-2009 13:47
Werkt dat een beetje, zo'n CK3000? Ik ken alleen de 3100, mét display dus. Gil jij nou de hele tijd namen in je auto of zit je bij het opzoeken van nummers alsnog met je telefoon in je hand?
Anonieme bezoeker
02-04-2009 15:03
Harm78
Is een Parrot CK3000 Evolution, die heeft alleen 2 knoppen en een draaiwieltje. Geen display. Dat ding heb ik in het asbakje gestopt.

Ja dat heb ik ook zo laten inbouwen. Moest wel zelf bij de inbouwer met dat idee komen...
Ik heb 'm nog amper gebruikt smiling smiley Om de spraakbesturing te gebruiken zal ik eerst een hele hoop namen moeten gaan inspreken, normaal gebruik ik gewoon de telefoon zelf.
En ik maar denken dat je van franse meuk hield...confused smiley
Anonieme bezoeker
02-04-2009 17:47
Ik sta paf, eerst perfecte ouwe franse meuk met 3 ton op de teller wat nog jaaaaren mee kan
en nu een auto die bij heel andere type's past. Harm en stoplichtsprintjes....tsja kweenieconfused smiley
Gek genoeg heb ik met de BMW helemaal niet de neiging om hard te rijden smiling smiley Met de XM en de BX had ik juist altijd wel zin in sprintjes, met de BMW niet zo. Ik heb op m'n eerste hele tank nu 1 op 17 gehaald.
Anonieme bezoeker
02-04-2009 20:35
Laat de BX maar sprinten.
De BMW hou ik liever heel tongue sticking out smiley al heb ik wel ontdekt dat de luchtmassameter niet meer zo fris is; bij volgas accelereren zit er rond 2500 toeren een dipje. En dat schijnt nou net dé indicatie te zijn van een niet meer fijn werkende LMM, wat een kwaaltje is bij deze motoren. Maar goed, vind ik nog niet zo erg, ik ben veel banger dat de brandstofpomp en/of de turbo het begeeft. Ook kwaaltjes bij deze motoren, maar dan veel duurder.
Ik heb zelf ook ruim 5 jaar met een 320D uit 2001 rondgereden.
Heerlijke auto, lekkere motor en idd, lekker zuinig.
Ik zat ook gemiddeld op 1:17 - 1:18.

Wat betreft je kapotte LMM - da's niet zo'n probleem... het bovenstaande verbruik haalde ik met de niet frisse LMM.
Heb ruim 3 jaar met een niet frisse LMM rondgereden - je leert er mee "werken"...
Het is namelijk typisch een blokje wat ook wel toeren wil en kan maken - dit in tegenstelling tot mijn huidige 1.6 TDCI motortje.
Dat is echt een lage toeren monstertje...

Wat betreft de opmerking op de vorige pagina : "veel plezier met je duitse stuiterbak".
De 320D was de meest comfortable auto die ik tot nu toe gehad heb(!)...

Veel plezier met je 320D!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-04-2009 10:18 door Focus-Seagrey.
Ik vrees toch dat 't me binnenkort wel eens zo gaat storen dat ik 'm vervang smiling smiley Maar ach, voorlopig maar eens lekker ermee rijden, elke rit is nog steeds een feest. En elke keer dat ik 'm zie staan vind ik 'm weer mooi, al mag ie wel eens echt goed gepoetst worden.
Anonieme bezoeker
03-04-2009 22:30
Harm78
En elke keer dat ik 'm zie staan vind ik 'm weer mooi

Fijn gevoel is dat hé. Ik heb vanmiddag mn broodje in zon opgegeten recht tegenover mijn auto en elke keer als ik er naar keek werd ik weer verliefd op het karretje grinning smiley
Chips, door een vakantie in Frankrijk met mijn Citroën, zie ik dat ik nog niet geregaard heb in dit topic. Mooie auto Harm! BMW is en blijft toch echt mijn 2e favoriete merk.

Over comfort gesproken. Ooit heb ik de kans gehad om een eindje mee te rijden met De schaduw. Zijn BMW had zelfs sportstoelen, die ik normaal gesproken verafschuw. Met mijn imposante lijf (in normaal NL, ik ben te dik) zit ik vaak klem in die stoelen, maar niet in deze. Ik vond sowieso dat zijn BMW een hele comfortabele indruk maakte op mij. De BMW Z3 waar ENTE op de vorige pagina aan refereerde, heb ik zelf ook mee mogen sturen en die vond ik ook al behoorlijk comfortabel en die heeft ook nog eens een M onderstel.

Comfort hoeft niet per definitie superzacht te zijn, maar een goede afstemming en dat is bij de bovengenoemde BMW's zeker het geval.

Wie weet wip ik binnenkort nog eens bij je langs Harm.

WOF
Anonieme bezoeker
04-04-2009 15:22
ik snap 't nie, krijg amper 1:14 uit m'n ford fiesta 2003 gepeutert en rij toch rustig
hoe flikken jullie dat om met een grote zware wagens zuiniger te rijden dan ik. confused smiley

apropos gisteren APK á 35 Euro is dat ook te duur volgens jullie?

Wie weet wip ik binnenkort nog eens bij je langs Harm.

Gezellig, je weet me te vinden smiling smiley

hoe flikken jullie dat om met een grote zware wagens zuiniger te rijden dan ik

Grote zware wagen? Zo'n 3-serie is voor mij juist een leuk klein autootje!
flop
ik snap 't nie, krijg amper 1:14 uit m'n ford fiesta 2003 gepeutert en rij toch rustig
hoe flikken jullie dat om met een grote zware wagens zuiniger te rijden dan ik. confused smiley

Gokje, benzine ten opzichte van diesel?winking smiley
flop
apropos gisteren APK á 35 Euro is dat ook te duur volgens jullie?

Even offtopic: op zich is 35 euro voor een APK aan de hoge kant, maar het hangt er wel vanaf hoe ze het doen. Ikzelf betaal 55 euro voor de APK, maar dat betaal ik alleen bij goedkeuring, anders krijg ik een papiertje met de verbeterpunten mee en is het gratis. Repareren doen ze niet aan, dus een kapot remlicht=afkeur. Duur? Ja, maar in geval van een oude auto waar je zelf het onderhoud aan doet is het mij iedere euro waard. En als hij er door komt, kan ik weer mooi een jaar verder en dan is 55 euro ook de kosten niet.
Anonieme bezoeker
04-04-2009 21:38
Even on topic.
Harm hoe zijn de eerste 1000 km je bevallen.
Heimwee naar Frankrijk, of hebben al die Teutonen altijd gelijk gehad en wij niet?
Frankrijk? Maken ze daar auto's dan?

Tot nu toe zeker geen spijt, het rijdt gewoon heerlijk. Lekker strak en stevig, en ik vind 't gewoon echt een prachtige auto. Vandaag heb ik 'm lekker van binnen en buiten schoongemaakt, dat doet 'm ook meteen veel goed.
Anonieme bezoeker
05-04-2009 01:07
Frankrijk? Maken ze daar auto's dan?

Ai, dit neigt naar hypocrisie! Als er over 2 jaar een Japanse auto komt ipv deze 320d, maken ze dan in Duitsland ook geen auto's meer? drinking smiley

Wanneer komen er mooie foto's van de groene 320d?
Cas
Even on topic.
Heimwee naar Frankrijk, of hebben al die Teutonen altijd gelijk gehad en wij niet?

Wat denk je zelf grinning smiley
Anonieme bezoeker
05-04-2009 18:56
@ Irwin,

Haha ik ken het, je bent zeker studentchauffeur? Altijd netjes rijden met de kl. erin, en zodra de kl. weg was, jasje uit, stropdas af, stoel in de sjonniemode en blazen door de stad haha:P
Anonieme bezoeker
10-04-2009 21:32
Cas
Even on topic.

Waarschijnlijk mist hij het Franse humeur karakter grinning smileydrinking smiley
Tot nu toe bevalt ie nog steeds heel goed smiling smiley Vandaag een toerrit van de BXclub in de BMW gereden, en voor het eerst een piepje uit de banden gekregen en de ASC een keer laten werken in de bocht.
Het is echt een hele mooie en nette auto, en de kleur komt heel netjes over in het echt thumbs up
Poekoek
Het is echt een hele mooie en nette auto, en de kleur komt heel netjes over in het echt thumbs up

Net als Harm dus.
In het echt ook een nette jongendrinking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.