Harm78: Kia Ceed 2020, Citroën XM 2.0 Turbo CT, Citroën Xantia V6 Exclusive; beige leer en cruise control

Gepost door Harm78 
Nou je kunt er gewoon een duo simkaart in stoppen, maar dat werkt alleen als je een KPN of Vodafone kaart hebt, die hebben nog een single band netwerk. Ik heb T-Mobile, dus dat gaat niet werken. Sowieso is het niet handig als je een losse telefoon hebt en een duokaart die het over moet pakken in de auto...

De Dynavin is mijn Chinese Foekiewoekie radio met bluetooth, navigatie, dvd, tv, usb enzo geïntegreerd. Ziet er een beetje uit als een origineel systeem maar heeft veel meer functies en een touchscreen. Eerder in dit topic heb ik volgens mij de inbouw uitgebreid beschreven smiling smiley
grr wat duurt het toch lang als je moet wachten op een 330D smiling smiley

Intussen rijd ik in de leenslet van Gerrit Jonkers, een e36 316i. Trekt geen worst van tafel, is links en rechts wat roestig en gaar en de stoelen zitten waardeloos, maar verder een prima hok...

De 330D is volgens de rdw al wel op mijn naam gezet, maar heeft nog geen nieuwe apk. De 320D is nog niet overgeschreven.
En het ergste is dat je elk moment een belletje kunt krijgen.....grinning smiley

Sterkte.

En het ergste is dat je elk moment een belletje kunt krijgen.....

Maar voor hetzelfde geld komt dat belletje pas morgen of overmorgen smiling smiley
Die tergende onzekerheid is slopend, ik weet er alles van. Veel koffie, beetje nagelbijten en uit het raam staren......
Gave bak Harm! Zal wel snel optrekken! Weet je al ongeveer wat ie verbruikt?
Volgens de fabrieksopgave doet ie 1 op 12,5 gemiddeld... ik hoop dat ik dat nog iets kan verbeteren door mijn vele snelwegritten op de cruise control smiling smiley
Net zelf maar even gebeld, ik kan 'm vanmiddag ophalen smiling smiley Joepie!
Harm78
Dank je smiling smiley Iets lekkerder zou misschien nog de facelift 330D zijn met 204 pk, maar ik mag niet klagen...

Die is ook gelijk een stuk minder mooi.....
Dat is inderdaad wel weer zo, een facelift e46 is eigenlijk alleen maar te pruimen met een M-tech bumpersetje erop...
Harm78
Net zelf maar even gebeld, ik kan 'm vanmiddag ophalen smiling smiley Joepie!

Mooi, dat is snel!thumbs up
Veel plezier vanmiddag (maar dat zal wel lukken).

Trekt geen worst van tafel, is links en rechts wat roestig en gaar en de stoelen zitten waardeloos, maar verder een prima hok...

Soort van Citroën dus. toch fijn dat het vertrouwd blijft.

WOF
Anonieme bezoeker
Re: Harm78: BMW 320D 1998: Overstap naar 330D: p14
28-07-2011 11:09
Erg mooie BMW zeg. Denk dat ik de E46 toch het mooiste model 3 serie vind.
Harm78
Volgens de fabrieksopgave doet ie 1 op 12,5 gemiddeld... ik hoop dat ik dat nog iets kan verbeteren door mijn vele snelwegritten op de cruise control smiling smiley

lang geleden, maar met die van mij haalde ik -geloof ik- 8.6l per 100km
Anonieme bezoeker
28-07-2011 12:33
Doe mij dan toch maar een 330d handbak met gem. 6,3L/100km.

Persoonlijk heeft een automaat(met diesel) ook mijn voorkeur, maar goed je kunt niet altijd alles hebben.
We zullen het wel zien smiling smiley Op zich zou ie bij 120 op de cruise control redelijk zuinig moeten kunnen zijn omdat de bak dan in de mechanische lock-up gaat. Ik heb ook al gezien dat het verbruiksmetertje bij 120 op 6 staat, net als de 320D.

Maar ach, zo'n dikke diesel kost nu eenmaal geld om te rijden!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-07-2011 12:44 door Harm78.
Gefeliciteerd Harm!

de 320D staat alweer te koop: [external.autotrader.nl]
Ik had 'm gezien ja smiling smiley

Wow wat rijdt dat goed... wat een power en wat een fijne automaat! Dat leren interieur maakt 'm ook wel helemaal af, binnenkort maak ik er wel foto's van.
Mooi! We wachten wel op de foto's! smiling smiley
Anonieme bezoeker
28-07-2011 23:40
Diesel, zescilinder in lijn, automaat en achterwielaandrijving. Match made in heaven!
Ja, voor een zescilinder BMW met automaat rijdt 't best aardig smiling smiley

Ik begin 'm steeds leuker te vinden... zowel van binnen als van buiten is ie echt gewoon prachtig, en wat rijdt dat fijn...
Ik ben benieuwd naar de plaatjes! Die zes in lijn icm automaat is idd top. Het verbruik zou je nog best eens kunnen meevallen. Ik heb een tijdje een 730d gereden, die gemiddeld 1 op 12 haalde. En ik reed daar toch ook vaak stadsverkeer mee.
Nou het leuke is dat het verbruiksmetertje eigenlijk ongeveer hetzelfde doet als bij de 320D: bij 120 op de cc staat ie op 6 l/100 km, bij 80 op de 4. De 320D had als gemiddeld verbruik meestal ongeveer die 6, dus misschien komt 't bij deze ook wel goed smiling smiley Hij draait bij 120 in elk geval minder toeren dan de 320D, dat scheelt ook wel.
Wanneer gaan we weer meteen Harm big smile smiley? Ben wel erg benieuwd naar die zescilinder diesel met automaat. En jij natuurlijk naar mijn belastingvrije diesel drinking smiley
Misschien moet ik een keer naar jou toe rijden, leuk ritje smiling smiley Kan ik meteen wat onderdelen bij Bossinkje afgeven!
Harm78
Raar hoor, dat trouwen beestje waar ik 106.000 km mee heb gereden zomaar achterlaten.

Herkenbaar. Een half jaar geleden beleefde ik iets dergelijks. Het voelde alsof ik mijn kat naar het asiel bracht voor een spuitje. Gek dat je je zo aan een auto kan hechten. Ondertussen is dat gevoel allang verdwenen. Gelukkig wel.
Anonieme bezoeker
29-07-2011 20:44
Zo Harm, dan toch bij BMW gebleven. Nette wagen maar geen heimwee naar Citroën? Je lijkt wel gebrainwashed big smile smiley
Nee hoor, ik ben nu helemaal e46 fan smiling smiley
Vandaag bezig geweest om de Dynavin erin te knutselen... en eerst de VDO Dayton eruit te halen. Dat was nog een heel karwei, de kabelboom loopt helemaal door de dorpel naar voren, onder de voetsteun, achter dat stuk plastic onder het stuur... maar ik heb nu wel het complete ding eruit. Wat zaten daar veel tiewrapjes en tape op zeg, ik bleef knippen!

De Dynavin was ook nog een gevecht, vooral om alle kabelmeuk erachter gepropt te krijgen. En het loshalen van de ventilatieroosters is altijd een avontuur op zich... maar goed, alles zit. Behalve het aircoframe. Ik had de goeie besteld, was ook binnen, maar toen ik 'm kwam halen kon ie 'm niet meer vinden... dat krijg je als iedereen op vakantie is en de monteur de onderdelen doet smiling smiley Dus de stekkers van het schakelcentrum met ASC knopje en bediening van de zonnerollo liggen nog los, dat komt van de week wel als het frame gevonden of opnieuw besteld is.
Anonieme bezoeker
30-07-2011 23:12
Harm78

verstand komt met de jaren drinking smiley
Twingo1
Harm78
Raar hoor, dat trouwen beestje waar ik 106.000 km mee heb gereden zomaar achterlaten.

Herkenbaar. Een half jaar geleden beleefde ik iets dergelijks. Het voelde alsof ik mijn kat naar het asiel bracht voor een spuitje. Gek dat je je zo aan een auto kan hechten. Ondertussen is dat gevoel allang verdwenen. Gelukkig wel.

Het was een unikat, toch?
Hee Harm,

Ben je niet huiverig voor een automaat die ook nog stuk kan? smiling smiley

Veel plezier ermee. KUn je deze 330d ook niet gelijk meenemen in het klokje rond artikel?

Grijs is trouwens net als groen een redelijk vuiltolerante kleur. Best handig als km vreter zijnde.

Verder zeg ik veel plezier ermee!

Ben je niet huiverig voor een automaat die ook nog stuk kan?

Jawel, ik hou 'm in de gaten smiling smiley Sowieso heb ik een half jaar garantie... en daarna is de auto het in elk geval altijd wel nog waard om de bak te laten reviseren...

Zojuist voor het eerst de 330D gewassen, mooi hoor! En dan wat plaatjes van de 330D met het leren interieur en de Dynavin:

Dat hout staat eigenlijk wel erg mooi samen met het zwarte leer en de Dynavin! Gisteren viel me wel op dat die "houten" strips helemaal van metaal zijn!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-10-2017 19:57 door Harm78.
Anonieme bezoeker
31-07-2011 14:05
Dat lederen interieur maakt het zeker af thumbs up
Harm78
Misschien moet ik een keer naar jou toe rijden, leuk ritje smiling smiley Kan ik meteen wat onderdelen bij Bossinkje afgeven!

Ik zeg doen. thumbs up

Kunnen we meteen een shootje doen. thumbs up

Gave bak hoor.smiling smiley
Harm78

En terecht! Van alle auto's die ik heb gehad vind ik de E46 nog altijd de mooiste. Dit is dan ook een prachtige auto. Zeker met dat lederen interieur erin.

Zag overigens gisteren de buurman de zijruit rechtsachter afplakken met plastic, die ging niet meer omhoog... die was dus niet zo blij met zijn electrische ramen achter (was overigens een E90)... Nu ik eraan terugdenk, ik had ook slingers achter.
Ik las je stukje in de EN AVANT! die ik vandaag binnen kreeg. Gezien de huidige ontwikkelingen moet je eigenlijk weer een update insturen, hoewel het niet bepaald BX-gerelateerd is hè. winking smiley
Anonieme bezoeker
31-07-2011 23:13
Mooie auto , Harm! Maar waar is knoppenbalk gebleven?confused smiley
Die zit er nog even niet in... ik had er een ander aircoframe voor besteld omdat mijn variant met 2 knoppen anders is dan degene die ik had met 1 knop... maar toen ik 'm vrijdag ging ophalen waren ze 'm kwijt. Dus totdat ik 'm heb, heb ik 't maar even zo gedaan
@harm...
je hebt mijn BMW-virus weer aardig aangewakkerd (samen met nog iemand anders).
Van de week kijken bij een 323i, alhoewel ik eigenlijk ook beter een dieseltje zou kunnen nemen.
Nou een 330d is als dieseltje geen straf om te rijden smiling smiley
Zojuist bij de AH maar even een simkaartje gekocht van AH Mobiel voor de autotelefoon. Niet dat ik het ding echt ooit ga gebruiken, maar het moet natuurlijk wel werken.

Bij opstarten staat er dit op het scherm:

En na het opstarten:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-10-2017 19:58 door Harm78.
Goed bezig!
Ik blijf ook nog heimwee hebben naar mijn e39 530d.
Nu een 525d op het oog (e39) en een 323i (e46)

Eerst maar eens bromvlieg verkopen
Anonieme bezoeker
01-08-2011 19:22
Krijg je nou max bereik als je in de buurt van een supermarkt rijdt?grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-08-2011 19:22 door isla.
NL PTT? Huh? Dat is wel heel nostalgisch eye popping smiley
ja leuk he smiling smiley Ik heb wel eens een nog oudere gsm voorzien van een Vodafone simkaart, en die zei toen "NL-02" ofzo, omdat er nog geen Vodafone bestond toen die gsm werd geleverd.
Anonieme bezoeker
01-08-2011 20:21
De tijden van Libertel, Pocketlines en Dutchtone.... Toen waren we nog jong..... big smile smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.