Harm78: Kia Ceed 2020, Citroën XM 2.0 Turbo CT, Citroën Xantia V6 Exclusive; beige leer en cruise control

Gepost door Harm78 
ziet er iig wel 10x beter uit big smile smiley
Quote
Joël.
Nee, Harm had dat gevraagd in het verzoekentopic. tongue sticking out smiley

Oké, ik dacht al. Zo ineens uit het nietsgrinning smiley



Maar het ziet er wel goed uit harm!thumbs up

Kun je ze ergens op de kop tikken?
wow strakke shop! Dat ziet er eigenlijk best gaaf uit... staat zo'n setje te koop op het e46forum. Ik heb al geïnformeerd, maar de verkoper reageert niet echt... denk dus niet dat ze erop komen, maar ik vind 't erg mooie velgen.
staat mooi, die velgen op het voorbeeld.
beter!
Niks gehoord van die verkoper, ik vermoed dat 't niet doorgaat smiling smiley
Niet doen, wordt het in een keer zo'n mocro-bak van. Meegespoten handgreepjes niets voor je? Gaat om de details he!
Meegespoten handgreepjes gaan niet zo erg opvallen met dat groen denk ik, doet me ook niks eigenlijk smiling smiley

Hij staat nu wel weer op winterbanden, echte Roadstones. Daar heb ik wat op gegoogled, en het komt erop neer dat ze op sneeuw wel aardig zijn, maar op nat of droog wegdek eigenlijk levensgevaarlijk. Nouja we doen 't er maar mee...

Ook heb ik maar weer eens een stel draagarmrubbers gekocht, die zijn na anderhalf jaar alweer aan vervanging toe.
Quote
Harm78
Gisteren de voorremmen vervangen, schijven en blokken. Dat viel aan de linkerkant nog best tegen, de rubber ring om de zuiger zat daar voor een gedeelte naast de zuiger. De enige manier om 't er weer in te krijgen, was de zuiger er helemaal uit te ploppen. Toen was het nog een rotklusje om die ring weer terug te frotten, maar uiteindelijk is 't gelukt.

Nu zijn dus rondom de blokken en schijven nieuw, da's toch weer voor 500 euro aan remmen!

Mosterd royaal na de maaltijd, maarreh, waar haal jij je materialen?

Zimmerman, complete set, 189 euro

ATE 129,- VA + 109,- AA, compleet ATE levert origineel aan Volvo, Mercedes, Audi en nog een aantal andere grote jongens. Voor een paar tientjes extra ook als powerdisc uitvoering.

Voor de volgende keer..?!
Ik haal ze bij de onderdelensjakie, met erg veel korting (vriend van me is garagebedrijf, dus gunstige prijs en sleutelen op de brug). Bosch schijven en Ferodo blokken.

De volgende keer zal nog wel heel lang duren denk ik smiling smiley
Quote
Harm78
Ik haal ze bij de onderdelensjakie, met erg veel korting (vriend van me is garagebedrijf, dus gunstige prijs en sleutelen op de brug). Bosch schijven en Ferodo blokken.

De volgende keer zal nog wel heel lang duren denk ik smiling smiley

Ja, maar ik bedoel meer de onderdelen in het algemeen. Erg veel korting vind ik persoonlijk er relatief, aangezien je nog steeds 2 tot 2,5 keer zo veel betaald hebt als nodig is. Zimmerman en ATE zijn vergelijkbaar, zo niet beter dan Bosch wat dat betreft. Ik zou je vraag van destijds over waar de 500 euro's in zijn gaan zitten dan ook niet durven beantwoorden. Durven niet, kunnen denk ik wel...
Nouja die korting is op de prijs van de onderdelensjakie... Zimmerman en ATE ken ik niet, maar ik heb al wel gemerkt dat de onderdelensjakie niet eens altijd goedkoper is dan de dealer. Een stel motorsteunen waren veeeeel duurder dan die bij de dealer bijvoorbeeld. Toen dat bleek, leverde de onderdelensjakie ook voor de dealerprijs. Sindsdien kijk ik bij alle onderdelen dus ook even wat ze bij de dealer kosten.
Quote
Harm78
Nouja die korting is op de prijs van de onderdelensjakie... Zimmerman en ATE ken ik niet, maar ik heb al wel gemerkt dat de onderdelensjakie niet eens altijd goedkoper is dan de dealer. Een stel motorsteunen waren veeeeel duurder dan die bij de dealer bijvoorbeeld. Toen dat bleek, leverde de onderdelensjakie ook voor de dealerprijs. Sindsdien kijk ik bij alle onderdelen dus ook even wat ze bij de dealer kosten.

Ja, onderdelenprijzen zijn erg wisselend wat dat betreft. Ik heb ook echt het idee dat er af en toe maar marges op gegooid worden. ATE is hofleverancier van MB, Volvo en Audi, Zimmerman heeft zich gespecialiseerd in (geboorde) sportschijven. Geboorde schijven ben ik niet zo'n voorstander van, maar met de normale schijven is niet veel mis. Ik ben in elk geval steeds meer aan het zoeken naar onderdelen in het land van herkomst. Scheelt echt honderden euro's, daar wegen een paar tientjes verzendkosten niet tegen op. Ik was voor een complete sportremmenset voor onze Octavia (280mm en 232mm) minder dan 250 euro all-in kwijt. En dan wordt het nog aan de deur afgeleverd ook! Zo zullen we de wiellagers en remmen voor de Megane van mijn broer wel in Frankrijk gaan kopen.
Afgelopen zaterdag weer eens lekker geknutseld. Achter de deurpanelen zit een soort vochtscherm, dat regenwater tegenhoudt. Linksachter was de vloerbedekking al eens nat, dus toen heb ik dat scherm opnieuw vastgekit.
Nu was de vloer weer nat, dus heb ik maar een nieuw scherm bij de dealer gekocht, die me er meteen bitumenband ofzo bij gaf. Dat heb ik dus zaterdag gedaan: deurpaneel eraf, oude scherm eraf, kit verwijderen, bitumenband erop plakken en de boel weer in elkaar. En nu maar hopen dat ie waterdicht blijft!
Gisteren zijn de draagarmrubbers maar weer eens vervangen... die bleken na anderhalf jaar alweer flink stuk te zijn. Nu zitten er Meyle HD rubbers onder, die schijnen wat stugger te zijn.
Ik had al een tijdje last van trillende remmen. Dat bleek niet in de schijven te zitten, maar dus in die rubbers. Ook meteen opgelost!
Anonieme bezoeker
Re: Harm78: BMW 320D 1998: pdc erin gebeund, p.11
08-12-2010 13:15
toch een hoop dingen die niet helemaal 100% zijn, komt dat omdat het een prefacelift is? Een collega rijdt een 320d uit 2004, en die heeft op remmen na eigenlijk nooit wat.
Mwah de meeste dingen zijn niet eens heel noodzakelijk om te doen, maar ik wil 'm gewoon helemaal goed hebben. Als je minder kritisch bent kun je een hele hoop dingen gewoon laten zitten. Daarnaast is er best wel wat leeftijdsverschil tussen 1998 en 2004 natuurlijk, dat zal ook wel uitmaken.
Verschil in leeftijd en kilometerstand zal misschien ook veel hoger zijn van Harm's auto!
Och 297k, valt ook best mee smiling smiley Ik werk vanaf nu in Doetinchem, dus ik ga wel iets meer km's maken... de 320d gaat dus flink op z'n donder krijgen, maar misschien doe ik gek en koop ik een mooie 330d met weinig km's. Misschien bieden ze wel een leasebak aan, maar ik zie 't niet zitten om in een nieuw klein hok te rijden... m'n auto is tenslotte ook hobby!

En over hobby gesproken smiling smiley

Vandaag was ik vrij, dus maar weer even bij m'n maat wezen buurten in de garage. Het viel me op dat er al een tijdje een vochtige plek onder de auto lag, maar dat kon ik nog ontkennen en bij andere auto's in de schoenen schuiven. Dit keer heb ik toch maar eens even gekeken en zag ik heel duidelijk druppeltjes druppelen.
Dus toch maar weer aan de slag. Een kvs-slangetje op het EGR dinges bleek op de koppeling te lekken. Nieuwe O-ringetjes erin en het was weer dicht. Natuurlijk moest de kvs afgetapt worden, dus daar meteen maar nieuwe ingegoten. Toen de boel leeg was, konden we ook eens het Webastodinges bekijken in de paravanbak. Die zou als een soort standkachel moeten kunnen werken, maar deed nooit wat. Hele apparaat dus maar uit elkaar gehaald, en ontdekt dat het koelvloeistofpompje gewoon stuk is. Dus, nieuwe besteld en volgende week maar weer eens knutselen.
Anonieme bezoeker
Re: Harm78: BMW 320D 1998: pdc erin gebeund, p.11
14-12-2010 19:55
Tjonge jonge, had het toch bij een XM gehouden!
Over XM gesproken... net wat gesmst met de huidige eigenaar omdat ie een nieuwe accu had en de radiocode niet meer wist. Die wist ik natuurlijk nog wel smiling smiley

De XM heeft inmiddels iets van 475k km op de teller staan, zonder grote problemen. Kort na aanschaf is de bak gereviseerd en de startmotor nog eens vervangen, sindsdien blijkbaar alleen een setje nieuwe banden en nu dus een nieuwe accu. En de voorste zijruiten gaan niet meer naar beneden, dat komt wel vaker voor.
Anonieme bezoeker
Re: Harm78: BMW 320D 1998: pdc erin gebeund, p.11
15-12-2010 00:53
Quote
Harm78
Gisteren zijn de draagarmrubbers maar weer eens vervangen... die bleken na anderhalf jaar alweer flink stuk te zijn. Nu zitten er Meyle HD rubbers onder, die schijnen wat stugger te zijn.
Ik had al een tijdje last van trillende remmen. Dat bleek niet in de schijven te zitten, maar dus in die rubbers. Ook meteen opgelost!

Ja, toen ik een tijd geleden ging proefrijden in mijn huidige E46 uit 2002 trilde het stuur ook met remmen. De linker draagarm is toen idd vervangen!

Gr Chris
ok, het trillen zit dus in de draagarmen. Die van mij trilt ook, na vervangen van schijven en dergelijke trilt ie al vrij snel weer, misschien ook eens kijken naar de draagarmen. Al is er bij de RDW geen speling op ontdekt bij de keuring...
Anonieme bezoeker
Re: Harm78: BMW 320D 1998: pdc erin gebeund, p.11
15-12-2010 14:48
Idd de dwarsarm.

Bij bij komt de rechter er ook aan, hoop binnen de garantie. Heb ik laten checken door mijn eigen garage. Boel onder spanning gezet en dan voel je toch dat het de fusee is die begint te slijten. Voorral met hobbels in de weg en hobbel op en voorral Af hoor je het af en toe!

Gr Chris
Gisteren hebben Irwin en ik een dagje Monschau gedaan, een leuk pittoresk plaatsje in Duitsland op slechts 2 uur rijden van huis. De heenweg was niet zo spannend: ongeveer in de geplande tijd werd de rit volbracht. Eenmaal in Monschau begon het te sneeuwen, eerst heel licht maar langzaam steeds harder en het hield de hele dag aan. Het bleek er ook nog eens kerstmarkt te zijn, dus dat leverde mooie plaatjes op:















Toen we na het eten van een fijne schnitzel weer terug bij de auto kwamen, lag er zo'n 10cm sneeuw op. Monschau ligt in een dal, en de weg terug voert over een soort bergpas met mooie haarspeldbochten. Onderweg naar de auto probeerde een Belg in een ouwe Avensis de heuvel op te komen, zo te zien zonder winterbanden. Met constant wild spinnende wielen probeerde hij omhoog te komen, en dat lukte natuurlijk maar heel langzaam. De Duitsers die erachter reden lieten door te toeteren weten licht geïrriteerd te zijn.
Bij mijn BMW bewezen de winterbanden maar weer eens hun nut. De bergpas was goed te doen, zeker nadat ik doorhad dat ik in de haarspeldbochten helemaal van het gas af moest om de auto niet dwars op de weg te zetten. De eerste 20 km ging over een binnendoorweg, dus dat ging niet erg hard. Veel mensen reden zelfs zo overdreven langzaam dat ik genoodzaakt was ze in te halen...

Eenmaal op de snelweg was het niet veel beter: overal lag een laagje sneeuw, dus er werd ustig gereden. Dat ging eigenlijk tot aan thuis zo door, hoewel ik op de A2 vaak wel de 100 kon halen. De terugreis duurde dan ook iets van 3 of 4 uur...

Thuis bleek de BMW er leuk uit te zien:






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-10-2017 19:43 door Harm78.
Kentekenplaat moet leesbaar zijn... drinking smiley
Monschau is een leuk plaatsje, he. Wij zijn er ook al een paar keer geweest. thumbs up
Ja echt prachtig! Helemaal als er kerstmarkt is en het de hele dag sneeuwt, da's echt de Duitse Romantiek ten top smiling smiley
Prachtige foto's.
Kun je mooi als kerstkaart gebruiken!thumbs up
Stoer! Zo'n mooie neus vol met sneeuw en ijs!
Haha, wist niet dat jij Raumantisch was... goeie pekelbakverhaal foto's.
Nog naar de overdekte rommelmarkt geweest?
hm wel veel rommel gezien, maar een overdekte rommelmarkt is me niet opgevallen!
Zit achter het kasteel aan de overkant van het water, daarvoor moet je Monschau richting Duitsland voor uitrijden, dan zie je die aan de linkerkant liggen.
hm geen idee waar dat dan moet wezen, we hebben geparkeerd op zo'n terrein langs de weg, en vervolgens met een trap naar beneden geklauterd. Geen kasteel gezien geloof ik smiling smiley Nouja leuk voor de volgende keer!
Anonieme bezoeker
Re: Harm78: BMW 320D 1998: pdc erin gebeund, p.11
21-12-2010 20:57
Quote
Harm78
Veel mensen reden zelfs zo overdreven langzaam dat ik genoodzaakt was ze in te halen...

Dat zegt idd wel iets winking smiley. Ziet er uit als een zeer geslaagde dag. thumbs up
Zal morgen eens mn ogen open houden voor dat kasteel, dan ga ik weer nut smiley
Tja je hebt gezien hoe de Belgen en Fransen ploeterden in de sneeuw... hoop maar dat de wegen schoon zijn smiling smiley
Zodra ik op de heenweg zie dat het te erg is draai ik om er zet ik koers richting Vaals ofzo tongue sticking out smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-12-2010 22:28 door Irwin..
Ligt bovenop de berg, is een kasteel of een klooster, erg oud in ieder geval:


Vandaag kwam Harm langs in het hoge noorden! Gezellig dagje gehad en natuurlijk veel gelul over auto's. Uiteraard ook nog een aantal uur nuttig (ahum) besteed met poetsen van de bolide. Ook wat foto's gemaakt dus die post ik maar even:







Nog veilig thuis gekomen Harm??

groetjes,

rens
jaja ik ben een van de weinigen die (toch zeker voor een dag of 2!) zo midden in de winter met een blinkende auto rondrijdt!
Niet teveel pekel van andere auto's oppikken dan, is nog zonde van al je werk!
Da's best moeilijk, als BMW-rijder moet ik tenslotte op maximaal één meter van m'n voorganger rijden!
Da's waar en als het dan een vrachtauto zonder spatlappen is....
De beste manier is om gewoon niet de weg op te gaan smiling smiley
je foto's rustig bekeken echt herkenbaar, want wie is er niet geweest. bedankt Harm.
Nou ik was er anders nog nooit geweest, maar blijkbaar was ik dus de enige smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.