Harm78: Kia Ceed 2020, CitroŽn XM 2.0 Turbo ct automaat gepoetst

Gepost door Harm78 
Scherp! Het was de bijrijderskant, ik heb het aangepast smiling smiley
Die C5 Aircross zou mijn eerste keuze in SUF zijn geweest, als ze er een 7-zitter van hadden gemaakt. Erg gaaf model.
Blijf toch een potentiele Fransrijder/Citrofiel. Al is de kans toch klein dat het er ooit nog weer van komt.
Gisteren heeft de Xm eindelijk de Rens-behandeling gekregen die hij verdiende. Degene die hem importeerde, knapte af op het uiterlijk en heeft een andere gehaald. Misschien moet ie dit maar niet zien smiling smiley

We begonnen hiermee:
Untitled by Harm Bremer, on Flickr

Dat was net na het kleien, maar de Xm zag er rondom gewoon niet mooi uit. Krassen op 3 deuren en een achterscherm, en gewoon duidelijk verwaarloosd.

Na een dagje Rens is het dit geworden:

Er zit nog steeds een deuk in, het dak is reddeloos verloren en hij is zeker niet fabrieksnieuw, maar hij glimt wel weer heel mooi.
Soms zijn het kleine dingen die een hoop doen voor het weelderige gevoel in een auto. Werkende lampjes zijn zo'n klein dingetje...

XM's hebben grote platte raamschakelaars die ook in bijvoorbeeld de BX en CX zijn gebruikt. In de XM hebben ze groene lampjes, die altijd stuk gaan. De schakelaars voor de stoelbediening zijn hetzelfde, maar dan met een ander kapje. In mijn Xm zitten 8 van dat soort schakelaars, welgeteld ťťn lampje werkte nog. Tijd dus om bij Conrad nieuwe lampjes met draadfitting te bestellen en ze te vervangen:
Eerst maak ik de schakelaar natuurlijk mooi schoon, van binnen en van buiten.

In de schakelaar huist een groen plastic kapje waar een lampje in kan, met draadjes eraan die om een uitsteeksel moeten worden gewikkeld:

Na het vervangen krijg je zo'n effect:

Linksvoor zit een schakelaar met tiptoetsbediening, daar zitten ook twee lampjes in die altijd stuk gaan. Zo'n schakelaar kun je echter niet uit elkaar halen zonder hem te slopen, dus daar heb ik van soldeerhulp van een vriend ingeroepen. Met een mooi resultaat:

boven de tiptoetsjes die verlicht zijn, onder een van de grote schakelaars.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-10-2020 09:40 door Harm78.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.