Audi80Coupé: Audi Coupé GT & Audi 80 TDI & Volkswagen Passat 2.0 GL & Audi A8 2.8 V6 & Boonacker 740

Gepost door Audi80Coupé 
Volgende week hoop ik met positief nieuws te komen omtrent de radio en de ontbrekende sierstrippen. Want als het goed is zijn die op dit moment naar mij onderweg! thumbs up

Minder positief nieuws. Onderstaande foto van Twitter werd mij vanavond doorgestuurd. Het lijkt er op dat de limo niet al te veel wil meewerken met de nieuwe eigenaren:

En ja hoor, ook deze radio kwam beschadigd aan! De Radio Concert bleek een afgebroken cassetteklepje te hebben... Gelukkig heb ik hem weten te repareren en is het nu weer een mooi geheel. Gisteren had ik op de planning om hem in te bouwen maar dat is er even bij ingeschoten, dus het beeldmateriaal houden jullie nog van mij te goed!

Ook drie van de vier ontbrekende sierstrippen zijn aangekomen. Ook de vierde ben ik op het spoor dus dat gaat wel wat worden! Ook hier houden jullie de foto's te goed!

Helemaal geen foto's dan? Zeker wel! Een sneak-preview van de nieuwe aanwinst! Hij is inmiddels gearriveerd en de eerste proefrit is al gemaakt. Naar volle tevredenheid uiteraard!

Ben benieuwd naar die A8!
En een Volvo, dat is altijd goed. Vorig jaar wezen kijken bij een 850 pre facelift. Wat een fijne auto is dat zeg. Was me toch iets te duur is vaste lasten voor de hobby helaas.
Barri
Ben benieuwd naar die A8!
En een Volvo, dat is altijd goed. Vorig jaar wezen kijken bij een 850 pre facelift. Wat een fijne auto is dat zeg. Was me toch iets te duur is vaste lasten voor de hobby helaas.

Idem, een oude S70, 850 oid kost drie keer niks qua aanschafprijs (zolang je je niet laat afschrikken door een kilometerstand van 3+ ton), de maandelijkse kosten zijn een iets ander verhaal.winking smiley
Ja jammer he, want het zijn echt fijne auto's. Ben benieuwd wat voor type die witte is.
Het blijft apart dat Audi zo'n ontzettend breed radiofront gebruikt heeft. Maar daarom juist staat een originele radio zoveel beter. Goed dat je niet opgeeft! Een Volvo voor de carbage run? Of... alleen de sticker van een Volvo op iets anders? Als je voor een grote Volvo gaat dan is het haast vals spelen; die haalt het makkelijk. Een 440/460 is al een wat meer bijzondere keuze.
Van opgeven is inderdaad geen sprake. Ik vrees dat opgeven ook niet in mijn woordenboekje voorkomt grinning smiley

Feit is wel dat ik maar slecht tijd kan vinden om echt goed door te pakken met de A8. Met de inmiddels donkere en kouder wordende avonden is ''even prutsen'' er niet bij, overdag ben ik druk met m'n werk en ook in de weekenden kom ik er maar slecht aan toe. Maar ik ben er zeker van dat ik dit jaar nog de A8 kan gaan inzetten als winterauto. Inmiddels is ook de 4e sierstrip onderweg (vanuit G.B.) dus de zoektocht naar onderdelen is bijna voorbij.

Voor wat betreft de Carbagerunner. Ik ben het volledig met jullie eens dat een oude, grote Volvo geen uitdaging biedt en zeker niet origineel is. Maar toch vind ik ons exemplaar ideaal voor deze run, want:

- De reis gaat naar Scandinavië dus een Volvo zal zich er zeker thuis voelen
- Onder de motorkap ligt één van mijn favoriete motoren, de 2.4 6-cilinder VW Diesel
- Onze groep is inmiddels uitgebreid van 4 naar 6 man dus de ruimte kunnen we goed gebruiken
- En het model heeft toch net iets meer karakter dan een 850 of V70

Met gepaste trots stel ik voor, de Boonacker 740 Diesel Verlengd smileys with beer

Zoals jullie zien heeft hij al het één en andere meegemaakt maar dat maakt hem eigenlijk nog idealer. Het geeft namelijk de vrije hand om hem naar onze ''smaak'' aan te passen. Het zal toch zonde zijn om een originele te verpesten...
Wat een hilarisch ding in positieve zin, zeker een blikvanger tijdens de carbagerun vermoedelijk
Wat een fijne stuurmanswagen, daarmee is iedere bocht een feest. smiling bouncing smiley

Heb je al een glazenwasserslift gekocht om die middelste zijruit te lappen? Wat een enorm oppervlakte big smile smiley Sowieso een heerlijke bak voor zo'n run, daar ga je je wel mee kunnen vermaken.
Een verlengde Volvo is natuurlijk wel wat aparts! En met het bijzondere geluid van de 6-cilinder diesel. Je speelt wel "vals" want jij hebt een turbo denk ik. Dat maakt het geheel nog best snel.
Bedankt allen voor de leuke, enthousiaste reacties! thumbs up

@Wouter82: De centrale vergrendeling werkt niet dus je moet een beetje lenig zijn, was overigens bij de Cadillac ook altijd het geval grinning smiley

@Gewoon Dirk: Is inderdaad een mooie oppervlakte aan zijruit. Ideaal om goed naar buiten te kijken!

@Engineer2: Nee, dit is een echte 82pk sterke normale diesel. Eventueel zal je er een turbo met/zonder intercooler op kunnen bouwen maar voor zo'n reisje is me dat iets te veel moeite. Ik vind dat zo'n motor het prima kan doen!

Kleine update van de A8, de radio zit er in!

Het is even geleden dat ik hier op het forum actief was! Ik heb wel af en toe wat meegelezen maar tijd om weer wat actiever te zijn gunde ik mijzelf niet echt. Dat betekent natuurlijk niet dat ik stil heb gezeten!

Laten we beginnen bij het begin: de ruil is nu definitief gemaakt. De Passat staat geparkeerd op ons opslagterrein en de Audi vult de rol van dagelijkse auto in.

De eindstand van de Passat was 165.006. Oftewel bijna 32.000 kilometer heb ik er mee afgelegd tussen 28 januari en 16 december 2018 grinning smiley
Het is een auto die, als je het mij nu vraagt, nooit meer weg gaat. Daarom heb ik ook besloten hem met nieuwe APK weg te zetten zodat ik altijd op hem kan terugvallen. Veel updates aan de Passat zijn er niet meer gemaakt, maar wel heb ik een origineel setje half-donkere achterlichten weten te scoren welke ik nog niet gemonteerd heb.

De carbage-run Boonacker is inmiddels vol in bedrijf als tourauto en kroegtaxi. Optisch is er nog weinig aan veranderd, maar na vele vergaderingen lijkt het er nu op dat we een thema te pakken hebben.

Afgelopen week is de limo APK gekeurd. Daarvoor hebben we o.a. een stuurkogel, fuseekogel, 4 banden en het grootste gedeelte van de uitlaat moeten vervangen en daarnaast wat laswerk moeten doen. Al met al niet de allerergste klusjes welke we in de avonduren hebben kunnen uitvoeren. Nu zijn we begonnen met opknappen van het interieur. Dat ziet er nu als volgt uit:

Een klein tipje van de sluier van wat er komen gaat:

Binnenkort meer!
Dat interieur ook van die 740.. Gewoon de achterbank nog een keer herhaald. Niks van een limo interieur ofzo.
Klopt inderdaad! Maar aangezien deze waarschijnlijk ooit gekocht is als volgauto voor rouwstoeten zal de feeststemming in het interieur wel nooit prioriteit zijn geweest... winking smiley
Hoeveel kilometer staat er op de 740? Gooide hem eens door het kentekenregister en in 2012 van 309.000 weer terug naar 300.000 km gegaan zie ik.
Dat is bijzonder! Ik heb namelijk een logisch tellerrapport bij de Volvo en volgens deze was de kilometerstand in 2012 308.163. Wij kochten hem met 346.000 en inmiddels zal het al mooi richting de 350.000 gaan.

Inmiddels hebben we al een mooi rood tapijtje en wat luxere stoelen in de limo gemonteerd. Nu is de hemelbekleding aan de beurt en daarna het exterieur.

Ook met mijn dagelijkse vervoermiddel gaat het lekker. Inmiddels heb ik al bijna 10.000 kilometer met de A8 gereden! Een auto die me tot op heden nog geen moment in de steek heeft gelaten en heerlijk is voor woon-werk verkeer. Comfortabel cruisen in alle rust.

Ik heb een hele waslijst van grote en kleine problemen verholpen. Eerst ben ik begonnen met het optisch toonbaar maken; hiervoor is de onderkant van de deur gespoten tezamen met voor- en achterbumper, een paar deukjes gerestyled en ontbrekende/beschadigde sierstrippen vervangen.

Daar werd het al een hele andere auto van. Vervolgens heb ik veel kleine technische problemen opgelost. Zo was er bijvoorbeeld een foutmelding op de dynamische lichtverstelling, een raammechanisme links wat niet werkte, geen centrale vergrendeling op afstand, de achterste bestuurdersdeur die niet meer open wilde enz. enz.

Na enkele weken te hebben gereden merkte ik op dat er constant een paar druppels olie onder de auto lag. Het rook naar stuurbekrachtigingsolie maar het was onverklaarbaar waar het vandaan kwam. De halve auto uit elkaar gehaald om het lek te vinden en wat bleek: ik was de dupe van een typische A8-kwaal. Een doorgeroeste Servotronic-module (snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging). Vervolgens gekozen voor de minst risicovolle weg en het complete stuurhuis vervangen inclusief module, een werkelijk gigantische klus waarvan ik blij ben dat ik hem achter de rug heb.

Tijdens een bezoekje in Bergen op Zoom bij medeforummer Dirk helaas nog een leuke souvenir meegekregen, namelijk een parkeerschade van iemand die geen briefje heeft achtergelaten. sad smiley

In principe valt er verder weinig over te vertellen. Het valt me op dat onderdelen met wat goed zoeken heel erg betaalbaar zijn en absoluut niet duurder zijn dan van een andere gemiddelde Volkswagen of Audi. Vrijwel alle technische delen zijn uitwisselbaar en er is een sterke fanbase in Duitsland voor A8 specifieke onderdelen.

Op een van mijn zoektochten naar onderdelen liep ik ook tegen een setje zomerwielen aan. Originele 17 inch gepolijste parabool velgen met Hankook zomerbanden. Midden in de winter gekocht voor een appel en een ei en laten versturen met de DHL. Inmiddels rijd ik ook met deze set al weer een paar weken, en dat geeft hem toch een beetje meer uitstraling:

Nog een blik op de werkplek. Als het aan mij ligt blijft dit nog wel een tijdje zo! cool smiley

Nog steeds een prachtig design wat mij betreft, zo'n A8. Vooral 3/4 van achter onovertroffen. En met die parabool-velgen helemaal af. thumbs up
Wat een prachtige A8! Een van de mooiste Audi's ooit. Wil 'm graag eens in het echt zien. Heel gaaf Nick!
Mooie Passat met een leuk en bijzonder verhaal! Ik heb zelf ook zo’n Passat 2.0 GL uit 1992. Met airco, elektrische ramen, boordcomputer én hangende hemel Ik ben sinds 2013 eigenaar, de 2e eigenaar heeft er 18 jaar in gereden. Ik kan helaas geen foto bijvoegen.

Groet, Leonard Wubbema
En we zijn weer wat maanden verder! Zoals zo vaak weer druk met van alles en nog wat maar door de langere avonden toch wel wat klusjes aan het wagenpark kunnen doen, sterker nog, heel veel zelfs!

Allereerst mijn dank aan de heren hierboven voor de complimenten. De Passat heb ik nog steeds in bezit en staat rustig, APK gekeurd en al, te wachten op het moment dat hij weer kilometers kan gaan maken. Aan de ene kant een fijne gedachte om hem achter de hand te hebben, aan de andere kant ook wel jammer dat ik hem niet gebruik. Ik baal er een beetje van dat hij niet mee kan doen aan een belastingvriendelijke oldtimerregeling zodat ik hem af en toe eens kan rijden. Desondanks geen reden om hem weg te doen. Ik ben erg benieuwd naar de '92-er Passat, klinkt als een mooie uitvoering! Als je de foto ergens upload op het internet kun je hem door middel van een linkje invoegen. Anders mag je mij ook een PB sturen.

Mede verantwoordelijk voor het feit dat de Passat niet gebruikt wordt is een werkelijk fantastisch presterende A8! Wat een fijne reisauto is dit en het lijkt wel of hij gemaakt is voor mijn woon-werk kilometers. Ik haal een haast onvoorstelbaar verbruik van 1:12! cool smiley

Inmiddels heb ik de 20.000 gereden kilometers al gepasseerd en heb ik deze week een onderhoudsbeurtje op de planning. Wederom een groot voordeel van deze motor is de prijs van beurtdelen, het kost allemaal bijzonder weinig. Ook een wiellager (RV) welke ik twee maanden geleden vervangen heb was een kwestie van een paar tientjes.

Niks negatiefs te melden? Voorruit: helaas is de met pijn en moeite gezochte Audi Radio Concert wederom gesneuveld. De radio gaf opeens geen kik meer en zelfs na wat reanimatiepogingen was er geen verbetering. Tot overmaat van ramp bleek er ook nog nergens een vervanger beschikbaar. Omdat ik ook niet lang tegen de vervangende, niet mooi aansluitende, Audi A6 Concert-radio wilde aankijken het besluit genomen om hem te ombouwen naar originele Navigation Plus.

Een ombouw die -zeker in Duitsland- vaker wordt gedaan en daardoor goed beschreven wordt. Alleen blijkt mijn Audi net weer een tussentype te zijn met een kabelboom deels van het prefacelift- en deels van het facelift-type. Een extra leuk uitzoekklusje dus maar met Google en VAGCOM op de laptop en Radler 0,0 om het hoofd koel te houden prima te doen. drinking smiley

Uiteindelijk komen er best wat kabeltjes vrij. Hier nog met de oude middenconsole, want voor de ombouw naar Navigation Plus moet ook een deel van de middenconsole worden omgebouwd. Zelfs de klimaatregelunit is anders!

Maar het resultaat mag er zijn vind ik! We kunnen weer naar de radio luisteren en de middenconsole ziet er weer als één origineel geheel uit. Wel een paar loze knoppen rijker voor stoelverwarming maar dat nemen we voor lief. Ook de navigatie doet het nog niet aangezien ik hier nog geen GPS-antenne en software voor had. De eerste heb ik inmiddels, de tweede zal ik binnenkort eens opscharrelen. Software in het Duits of in het Engels trouwens want op dit moment werk ik aan mijn Italiaans tijdens het rijden grinning smiley

Verder nog nieuws? Zeker!
Zo is er een Carbagerun verreden met de Boonacker en ben ik zelfs gestart (herstart) met een nieuw project! Maar daarover z.s.m. meer! thumbs up
Vind deze A8 een geweldige bak nog steeds, een echte statige Audi. Overigens petje af voor de infotainment upgrade, daar moet je echt geduldig voor zijn. En het staat ook nog eens top natuurlijk.
Audi80Coupe
Wel een paar loze knoppen rijker voor stoelverwarming maar dat nemen we voor lief.

Stoelverwarming dan maar als volgend A8-projectje? grinning smiley Wel lekker voor in de winter. cool smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-08-2019 14:08 door Jay DoubleYou.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.