x-trailrijder: De primera's van 2005, 2000 en 1993.

Gepost door x trailrijder 
Hee!

Jahzeker, Rens is van de Cherry's af als prive-vervoer! Waarom? Ik maak eigenlijk gewoon teveel kilometers per jaar en zocht iets met meer luxe, meer kofferruimte en riante zitruimtes voor in ieder geval 4 personen. Dan komt het ook nog eens mooi uit dat mijn broertje steeds vaker de rode Cherry nodig heeft en mijn moeder in het weekend altijd de X-TRAIL nodig heeft. De grijze Cherry ga ik uiteraard niet inzetten als dagelijks vervoersmiddel, daarvoor zit er teveel werk en liefde in!

Op naar de occasionmarkt dus! Ik ben begonnen bij mijn vaste dealer waar eigenlijk alle nissans nieuw zijn gekocht. We hebben dus een goede relatie met de dealer en ik weet wat ik aan ze heb. Na een kort praatje over mijn wensen en mijn budget kwam ik uit bij 2 nissan primera's. Een 1.8 sport plus en een 2.0 sport plus. Na beide te hebben gezien ben ik direct gevallen voor de 2.0! Juiste kleur, juiste uitvoering, juiste motor en volle onderhoudshistorie bekend. Daarbij is rescent de distributieketting vervangen, een enorme operatie bij deze motor die klauwen met geld kost! Ook zit bij mij deze auto heel erg hoog, we hebben deze auto vroeger nieuw gehad als stationwagon in precies dezelfde kleur en uitvoering en ik was toen al echt verliefd op deze bak! Vrij logisch dat ik ook snel op deze auto verliefd ben geworden dusbig smile smiley

Goed even wat specs:

Nissan primera 2.0 sport plus hatchback

- 140PK, 182NM met een top van 210 en 0-100 in 9.6 sec.
- 4-airbags
- 16" velgen
- sportstoelen
- witte tellers
- xenonverlichting af fabriek
- sportgrill
- aut. airco
- mistlampen
- elec. ramen voor

En nog een heleboel andere dingen maar deze specs verschillen in ieder geval met de meer basic versieswinking smiley

Afgelopen zaterdag samen met Bob TDI de auto in een korte tijd getransformeerd van een doffe krassenbak naar een schitterend glimmende autothumbs up Helaas zat het weer niet echt mee dus vandaag alsnog maar even gewassen en wat foto's gemaakt. Hierbij wat foto's:

En even 1 glimfototje natuurlijktongue sticking out smiley

Bij de aflevering de volgende dingen laten gebeuren:

-grote beurt
-rondom nieuwe banden (goodyear eagle F1)
-nieuwe remschijven + blokken rondom
-nieuwe xenonpitten
-nieuwe EGR-pijpje + EGR-unit
-splinternieuwe radio/cd/MP3/Bluetooth

Plannen zijn er ook genoeg:

-witte knippers
-spoilerlipje onder voorbumper
-OEM nissan sportpedalen
-geluidssysteem aanpakken (nieuwe boxen rondom, goed isoleren en dempen etc)
-SS autochrome header 2,5" voor extra vermogen
-ontsteking op 17"
-misschien een achterspoilertje

En morgen even terug ivm een lek in de uitlaat, heb nu een nogal vervelende brom onder de uitlaat vandaan komengrinning smiley Ik en nieuwe auto's haha, kan beter uitlaatkiller heten op het forum ipv x-trailrijdergrinning smiley

Ik hou jullie op de hoogte, tot nu toe bevalt die auto echt super!! Heerlijke auto, super wegligging, super motor die erg snel is boven de 4000tpm en erg stil onder de 4000tpmsmileys with beer

Groetjes,

Rens

33 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-01-2021 14:15 door x trailrijder.
Anonieme bezoeker
Re: x-trailrijder: Nissan Primera 2.0 sport plus
02-11-2008 17:29
Leuk voor je smiling smiley Kan er alleen absoluut niet warm van worden, echt een 50+ auto, sorry smiling smiley
Gefleiciteerd, ziet er ook mooi glimmend uit. thumbs up

Alleen waarom ga je nu in de modder staan om foto's te maken?
Ik vind het een mooie auto. Bijna precies dezelfde heb ik voor m'n neef uitgezocht, alleen dan met de CVT-M6 bak. Dat is echt super. thumbs up

Je mistlampglazen zien er wat dof uit, klopt dat?
JPeG Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gefleiciteerd, ziet er ook mooi glimmend uit.
> thumbs up
>
> Alleen waarom ga je nu in de modder staan om
> foto's te maken?

Ik was even vergeten dat het geen x-trail wastongue sticking out smiley Ik kon helaas in de omgeving geen parkeerplaats vinden die niet onder water stond helaas... deze was nog relatief moddervrijtongue sticking out smiley

Anton, ik normaal ook! Een primera in comfort of luxury-uitvoering vind ik vrij saai om te zien maar als sport plus of elegance plus vind ik het een super bak om te zienthumbs up

@wouter, tnx! je hebt inderdaad gelijk! De mistlampen trekken vocht aan helaas, gelukkig staat er op het nissanforum een mooie how-to hoe je deze mistlampen kan schoonmaken van binnen en goed kan afdichtenthumbs up Wordt nog netjes in orde gemaaktwinking smiley

Tnxwinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-11-2008 17:36 door x-trailrijder.
Veel geluk ermee, zou niet mijn eerste keus zijn...
Anonieme bezoeker
02-11-2008 18:21
Mooie wagen Rens maar dat wist je alwinking smiley

Veel plezier ermee, en hou de glimmende kant boventhumbs up
Anonieme bezoeker
02-11-2008 18:22
Nette Primerasmiling smiley... ziet er keurig uit en lekker luxe uitgevoerd. Zijn ze er ook niet geweest met 17" lm velgen in hetzelfde design als deze? Volgens mij heb ik zo'n auto namelijk ooit eens ingeruild.

Rijdt trouwens lekker zo'n apparaat en ziet er echt 1000x beter uit dan zijn afschuwelijke opvolger (mening)

Veel plzr dr mee!
Anonieme bezoeker
02-11-2008 18:31
Mooie bak Rens, maar dat wist je al winking smiley Velgen lijken (als je scheel bent) wel een beetje op Audi-velgen smiling smiley
Anonieme bezoeker
02-11-2008 18:42
Erg mooie wagen! thumbs up
Vooral in deze sport uitvoering!
Veel plezier ermee! thumbs up
Anonieme bezoeker
02-11-2008 19:04
Heel gaaf. Inderdaad de juiste uitvoering en een lekker agressief front! Alleen zou ik me kapotergeren aan dat 1'tje op de plaat, of hem er voor laten staan.

Veel plezier ermee. winking smiley
Anonieme bezoeker
02-11-2008 19:06
Velgen lijken (als je scheel bent) wel een beetje op Audi-velgen

Dan ben jij waarschijnlijk de enige die dat ziettongue sticking out smileywinking smiley
Een vrij bedaagde auto voor iemand van jou leeftijd, maar het exemplaar ziet er keurig uit.

Ik zie trouwens in de carbase dat er ook een OEM CD-Speler te krijgen was voor deze auto, welke het dashboard meteen een stukje moderner maakt. Misschien daar eens naar zoeken?
De buitenkant is zeer fraai, alhoewel de sedan uitvoering mijn voorkeur heeft. De kleur zal zeker i.c.m. de xenon verlichting (mits ingeschakeld natuurlijk) en de velgen erg mooi staan. Van het interieur word ik helaas niet erg wild... Evenwel, veel plezier ermee! En binnenkort maar eens meeten.

greetz
R.L.
X-trail, mooie auto, vooral in deze trim is het een nette auto met een ietwat sportief tintje en mijn zwager is helemaal lijp van Nissan en dan vooral de Primera, maar het is een fijne auto om in te rijden dus veel plezier ermee...................thumbs up
Rens,

Gefeliciflap met je aankoop.
Veel veilige en schone km gewenst smileys with beer
Bedankt voor alle leuke reacties!!thumbs up

Heel even reageren op een paar opmerkingen:

@XJ8, ik vind die standaard radio-module juist verschrikkelijk! Zonder dat ding oogt het meteen een stuk strakker en minder rommeligtongue sticking out smiley

@pininfarina, geen idee eigenlijk? Af fabriek is de grootste velgmaat 16" maar misschien was er in de optielijst wel 17" leverbaar?? Zal het eens nazoeken!

@marco, schone kilometers komt altijd goed, dat weet je tochbig smile smiley Dit is trouwens ook de auto die ik meeneem naar de meeting denk ik van jetongue sticking out smiley

@jeroen, je hebt gelijk! Vind het zelf ook vervelend maar aan de andere kant... ik begreep dat ze ermee bezig zijn de kentekenplaatduplicaten af te schaffen... GRAAGtongue sticking out smiley

@Pcr, hehe ja inderdaad! Sportief tintje zit er gelukkig wel op! Geef je zwager groot gelijk trouwens, de primera's zijn 1 van de beste Nissans ooit gemaakt!
Nette bak Rens! Ga hem binnenkort even in het echt aanschouwen!
Rens,

Ben benieuwd 13/12.
Zal een mooi plekje naast Red reserveren winking smiley
Nieuwe remschijven? Waarom zit er dan zo'n dikke groef in de voorste schijf? Slijtageindicator?
s velthuis Schreef:
> Nieuwe remschijven? Waarom zit er dan zo'n dikke
> groef in de voorste schijf? Slijtageindicator?

Goede vraag, heb het nog niet eerder gezien! Ben er zelf bij geweest dat ze vervangen waren dus dat zou het probleem niet moeten zijntongue sticking out smiley Kijk het morgen even na, tis nu wat te donkertongue sticking out smiley
Anonieme bezoeker
02-11-2008 22:50
@x-trialrijder: gave auto, veel aangename en veilige km's toegewenst!
X-trail
tis nu wat te donker

Zaklamp............................eye rolling smiley
Rens, wat een mooie bak.thumbs up Heerlijke poetskleur en dito blok.cool smiley
Ik wens je heel veel veilige en snelle km's toe met je Primara.

ps, is hij door de keuring van CL gekomen??
Knappe kar. Zo met die xenon lampen best een stoer ding. Interieur is wat gedateerd maar wel netjes.
Veel plezier ermee.
Hey X-trailrijder.

Goeie keuze! Mijn ouders hebben vroeger ook een Sport+ gehad, in het zilver. Daarna volgden en Tino en nu al een paar jaar (ook) een X-Trail. Ik vind die primera nog steeds de fijnste auto die m'n ouders gehad hebben. In Sport+ uitvoering (en zeker in 't zwart) erg mooi en het rijdt gewoon super goed. Jammer dat ie altijd zo ondergewaardeerd is geweest. Fijne kilometers man!
Vrij bijzondere (lees: ik snap er geen hout van) keus voor een 20-jarige, maar soit: veel prettige kilometers gewenst thumbs up
bob TDI Schreef:
> Rens, wat een mooie bak.thumbs up Heerlijke poetskleur
> en dito blok.cool smiley
> Ik wens je heel veel veilige en snelle km's toe
> met je Primara.
>
>
>
> ps, is hij door de keuring van CL gekomen??

Tnx bobbig smile smiley Vriendinnetje was helemaal weg van de auto gelukkigbig smile smiley Ze vond um wel een beetje te snelgrinning smiley

Heb trouwens nog even de remschijf bekeken, die groeven lijken er inderdaad in te zitten ja maar het lijkt wel alsnog het enkel een kleur is? Ik ga er nog even verder mee rijden en de remmen goed inremmen en als het dan nog niet weg is dan ga ik wel even terug ermee. Auto remt er niet minder om, sterker nog... hij remt perfectthumbs up

@Richie, tnx! Gaat zeker lukkenbig smile smiley

Kom net trouwens bij de Nissandealer vandaan... Flexibele gedeelte was helaas stuk en er zal een splinternieuwe voorpijp onder komen. Zonder afspraak om 8 uur gebracht en vandaag ophalen inclusief gratis leenautothumbs up Echt super servicethumbs up

Trouwens wel jammer dat het juist nu gebeurd, was eigenlijk van plan deze maand nog een uitlaatspruitstuk te kopen en dat is inclusief voorpijp bij mijn autodrinking smiley

Zoiets als deze dus:

Headertje SR20DE
Anonieme bezoeker
03-11-2008 11:10
Mooie wagen Rens gefeliciteerd thumbs up alleen die chromen rand boven de handgreep van je achterklep waarom zit die daar, nergens (gelukkig) zit chroom behalve daar. Ik zou het aanpassen winking smiley

Mooie velgen ook en met ene lipje voor en verder geplande aanpassingen issie af drinking smiley
Tnx!

In de grill zit nog een chroom-randje verwerktwinking smiley Vind het zelf trouwens niet echt verkeerd staan, maakt de achterkant een stuk minder zwartwinking smiley

Heb net mijn eerste aankoop gedaan voor deze auto, een setje witte knippers! Achtelijk duur trouwens die krengen!

En zojuist een belletje gekregen dat ik de auto kan ophalen!!big smile smiley Nu snel naar Maastricht want ik sta op de beurs daarzo... met een beetje mazzel komen er nog wat mooie kiekjes van het zuid-limburgse landschap aan in dit topicbig smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-11-2008 14:09 door x-trailrijder.
Voor dat geld bestelde ik hem alsnog!
Anonieme bezoeker
03-11-2008 17:44
Heel netjes, maar wel een beetje suf...Zou niet mijn keus zijn, als ik in de markt was voor wat anders.
Ga je die halve NL-sticker nog verwijderen?
Anonieme bezoeker
03-11-2008 17:55
Ik begrijp je keus (uiteraard) volledig. Mijn auto is immers de voorganger van deze. Ik blijf het een erg goede auto vinden, dus ik kan me niet anders voorstellen dat deze nog een tandje beter is. En in zwart vind ik 'm ook qua uiterlijk prima te pruimen hoor! Gefeliciteerd met je aankoop!
Naar zo'n Primera heb ik ook eens gekeken. Ben toen afgeknapt op het truttige interieur en roestvorming boven de achterbumper die me het ergste deed vrezen. Toch lijkt het me een fijne auto om mee te rijden en in deze uitvoering ziet hij er aan de buitenkant goed uit.thumbs up Veel plezier ermee Rens!smileys with beer
De buitenkant is zeer fraai, alhoewel de sedan uitvoering mijn voorkeur heeft. De kleur zal zeker i.c.m. de xenon verlichting (mits ingeschakeld natuurlijk) en de velgen erg mooi staan. Van het interieur word ik helaas niet erg wild... Evenwel, veel plezier ermee! En binnenkort maar eens meeten. greetz

Daar gaat ie weer nut smiley eerst positief daarna gelijk negatief big smile smiley

Rens mooi ding (Y)ik vind juist wel de hatchback mooier dan de sedan..

Veel plezier dr mee iig.
Gepost door: Irwin. (IP gelogd)
Gepost door: Irwin. (IP gelogd)
Quote:
De buitenkant is zeer fraai, alhoewel de sedan uitvoering mijn voorkeur heeft. De kleur zal zeker i.c.m. de xenon verlichting (mits ingeschakeld natuurlijk) en de velgen erg mooi staan. Van het interieur word ik helaas niet erg wild... Evenwel, veel plezier ermee! En binnenkort maar eens meeten. greetz

Daar gaat ie weer eerst positief daarna gelijk negatief

Rens mooi ding (Y)ik vind juist wel de hatchback mooier dan de sedan..

Veel plezier dr mee iig.

Wat maakt het in hemelsnaam uit waarmee ik begin? tongue sticking out smiley Ik geef mijn mening, die zowel een positief als negatief iets bevat.

greetz
R.L.

Daar gaat ie weer eerst positief daarna gelijk negatief

Da's toch vrij normaal? Eerst iets positiefs zeggen en daarna iets negatiefs. Volgens mij doet iedereen dat wel...

Hoewel ik 't vaak andersom doe:

Wat een suf oubollig hok! Maar wel een leuke uitvoering, en het schijnt veel beter te rijden dan 't er uitziet.
Ja maar RLII heeft altijd wel iets big smile smiley

Ik ook maar probeer me af en toe toch in te houden big smile smiley
Iedereen heeft toch wel iets te zeiken op iedere auto? Moet kunnen hoor!
Wel grappig btw.. Er zijn zat merken waar een oude lullen imago aanhangt. (oa Volvo) Maar heb nog nooit zo vaak die opmerking voorbij zien komen als in dit topic. Al ben ik het er toch wonderbaarlijk genoeg niet mee eens.
Knap ding Rens, gefeliciteerd! Ik ga binnenkort ook op zoek naar een opvolger voor m'n '96 sri en dit is wel de beste kandidaat. Ik kan geen andere auto vinden die qua combinatie van betrouwbaarheid, wegligging, gewicht, uitrusting, (bagage)ruimte en prijs/kwaliteit verhouding beter is! Twijfel nog wel tussen een 1.8 of 2.0, maar zal toch wel voor de 2.0 gaan smileys with beer
Jij i.i.g. veel plezierige en veilige kilometers!
Anonieme bezoeker
04-11-2008 09:34
Leuke auto! Je rijdt zo wel een grote wagen voor een schappelijke prijs. thumbs up

Met een beetje fantasie is het net een 3-serie. grinning smiley Misschien zijn BMW-logo's een leuke update?
mooie auto, wel iets heel anders dan de cherry spinning smiley sticking its tongue out
het interieur is wel...ja hoe zeg je het....65+ eye rolling smiley
Anonieme bezoeker
05-11-2008 00:24
nette bak rens, maar dat wist je al.

en welkom tot de SR20 family, je gaat je echt verbazen over wat dat blok kan winking smiley

Grtz

Peter
Anonieme bezoeker
05-11-2008 11:08
@VARLN1991:

Wat een bullshit, gewoon strak en simpel = 65+?
Beargumenteer het eens.
Leuke wagen! Saai of niet, er valt altijd wel wat van te maken!
Anonieme bezoeker
05-11-2008 16:35
Leuk ding Rens, de buitenkant is voor een primera wel ok. Alleen dat interieur zou me tegen gaan staan, dat motiefje in de stoelen en deurpanelen... En het plastic dashboard geniet ook niet mijn voorkeur.

Veel plezier ermee.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.