Selur: BMW 4 serie wordt Mazda CX-5

Gepost door Selur 
De bullet is trough the church! Mondeo wordt opgevolgd door een Volvo S60 smiling smiley zie p3
Dat was 2011, 2014 is het jaar van de Mazda6!
En 2017 is het jaar van de......BMW 418iA Gran Coupe.
En dus 2019 de Mazda CX-5.....

Mondeo:

Na een half jaartje beraadslagingen, wikken en wegen en proefrijden (zie topic) heb ik in januari 2008 een Ford Mondeo besteld. Toen begon het lange wachten.... Oorspronkelijk zou levering plaatsvinden omstreeks eind juni/begin juli. het is begin augustus geworden en dat valt mee gelet op alle berichten omtrent de Mondeo met diesel + automaat.

Nog even de belangrijkste plussen en minnen die vanuit mijn behoefte hebben geleid tot deze keuze.
Dit waren vooraf mijn eisen:

- lekker diesel, evt. LPG
- liefst een automaat
- gezinsproof (2 kids)
- luxe uitrusting met leer, navi, xenon en zonnedak

Budget is ongeveer 50K, hangt een beetje af van de combinatie leaseprijs - bijtelling. Belangrijke beperking vanuit de werkgever is dat energielabels hoger dan D niet zijn toegestaan.

Met name de laatste beperking bleek een lastige: tijdens mijn zoektocht bleken slechts de Passat, Octavia, 3-serie en A4 aan die eisen te voldoen. De laatste 3 vielen af wegens te klein en ook de 5-serie en a6 vielen af, omdat ik die binnen het budget niet van de nodige luxe kon voorzien.

Passat versus mondeo bleef over, waarbij ik het interieurdesign en de dsg van volkswagen prefereer boven deze aspecten van Ford, maar de prijzen van opties, waaronder individualisatie van het exterieur waren bij de Ford toch veel aantrekkelijker. Bovendien vind ik een 5 drs. Mondy aantrekkelijker dan een Passat. Daarbij kon ik bij Ford een kleur vinden (Tango) die eens wat anders is dan standaard lease zwart of grijs en naar mijn smaak nog mooi ook. Ook de stoelen van Ford vind ik persoonlijk prettiger.

Na doorrekening bleek uiteindelijk de Ford ook nog eens veel antrekkelijker qua leaseprijs. Dus....

De uiteindelijke configuratie:

Ford Mondeo 5 drs. 2.0 TDCI Automaat (103 kw)

Kleur: Tango red (metallic)

Titanium-uitvoering
- sportstoelen
- voorruitverwarming
- converse+ instrumentenpaneel
- regensensor, automatisch dimmende binnenspiegel
- cruise control
- klein leer pakket
- middenarmsteun voor en achter
- ESP, 9 airbags
- etc.

X pack
- alcantara/lederen bekleding
- adaptieve koplampen met statische bochtverlichting
- verwarmbare voorstoelen
- startknop ipv contactsleutel

Business pack
- DVD navi met touchscreen
- bluetooth carkit met voice control
- parkeersensoren voor en achter

Styling pack (af dealer)
- aangepaste voor en achterbumper
- aangepaste boven- en ondergrille
- side skirts
- achterspoiler
- uitlaatsierstuk i.p.v. gebogen dieselpijpje

Overige opties en accessoires
- elektrisch verstelbare voorstoelen met memory voor bestuurdersstoel
- elektrisch inklapbare buitenspiegels
- ventileerbare voorstoelen
- zonneschermen in de achterportieren
- ESP met continu variabele demping`en hill launch assist
- schuif-/kanteldak
- bi-xenon koplampen
- Privacy glass vanaf de B-stijl
- 18" lmv
- bandenspanningscontrole
- alarm klasse III (af dealer)
- afneembare trekhaak 7-polig (af dealer)
- 2 ingebouwde oplaadpunten voor mobiele telefoons (af dealer)

De auto is deze week binnengekomen, terwijl ik op vakantie was.
Vandaag alvast een paar pics geschoten met m'n telefoon. Meer pics volgen!
De kleur is echt super. Het styling pack maakt de auto echt af.

Volgende week wordt e.e.a. ingebouwd en omgebouwd en dan kan ik in de eerste week van augustus rijden!

25 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-04-2019 17:12 door Selur.
Schitterende kleur, en een schuifdak is heerlijk!thumbs up
Lekker kleurtje en hoe langer ik naar de auto kijk hoe mooier ik de auto vind...

Alleen die lange antenne voorop vind ik nooit zo mooi staan, had Ford niet een vinnetje á la BMW/Audi/VW kunnen plaatsen...

Verder hele mooie auto die ook lekker luxe is uitgerust!
Erg coole uitvoering, top kleur en de 5 deurs is mooier dan de station eigenlijk, vind ikthumbs up
Jammer, ik vind het zo in het echt een tegenvaller. De kleur vind ik wel oke, de configuratie is wel erg mooi en hij rijdt ook top. Maar voor de rest vind ik het model niet overtuigen.

Zit het styling pakket er trouwens al op? Ik zie namelijk geen side-skirts en geen spoiler. Ook de velgen komen wat klein over voor 18-inch.

Maar in ieder geval veel plezier ermee!
Velgen lijken idd wat klein maar dat hebben de meeste auto's tegenwoordig. Je moet al minimaal 18" hebben om een beetje de wielkasten gevuld te krijgen. Verder een erg mmoie auto in een goede(lees absoluut en keer geen saaie)kleur. Beter dan al die blauw/grijs/zwarte leasebakken van tegenwoordig.

Ik zou persoonlijk voor de station zijn gegaan, vind ik persoonlijk mooier.
Ziet er wel leuk uit, maar het interieur en de achterkant zijn afschuwelijk.
the eagle has landed grinning smiley sterkte met aftellen, selur thumbs up

nog finishing touch tips voor de aflevering:
- type-aanduiding eraf laten föhnen
- blanco kentekenplaatshouders erop
- inderdaad iets aan die jaren '80 japanse sprietantenne laten doen ( winking smiley )

verder heerlijke wagen straks! supervol met zowat alles wat leverbaar is, fraaie kleur, dikke wielen en "ontspannen" aandrijflijn smiling smiley
Lekker dikke uitvoering thumbs up. Kleur lijkt op de foto's wat flets, maar zal in het echt mooier zijn denk ik. Jammer dat je een 5-deurs hebt gekozen, persoonlijk vind ik dat de minst mooie variant.

Ook jammer dat de auto in de showroom staat. Al die mensen die er in gaan zitten... En het risico op beschadigingetjes.
Stylingpakket zit er idd nog niet op. Verder een erg gaaf ding! thumbs up Kleur is ook erg goed!!
Schitterende een zeer ruime auto.
Gelukkig geen grijs of zwart gekozen! thumbs up
Velgen staan er ook zeer mooi onder beter dan deze:
voiture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ook jammer dat de auto in de showroom staat. Al
> die mensen die er in gaan zitten... En het risico
> op beschadigingetjes.

Dat snap ik dis ook niet. Allemaal die vettige vingers en smerige mensen die gaan proefzitten. Overal even hard aan gaan trekken om te testen............

Mooie auto overigens.
@ showroom: daar gaat-ie heel snel weer uit hoor.... en met deze warmte is het toch niet druk.
@ uiterlijk: ik moet eerlijk bekennen dat ik hem zonder styling pack (dus zoals op de foto) beduidend minder vind, zeker van opzij gezien. De side skirts lossen tevens het probleem van de "te kleine velgen" nut smileyop. Bovendien ligt het aan de hoek van de foto dat de velgen zo klein lijken.

@ ketel: komt voor elkaar! De antenne zal ik echter pas vervangen als er een deugdelijk alternatief is.
Mooie wagen. Heb spijt de mijne niet in deze kleur te hebben. Heb zelf het saaie zwart, wat ik overigens zelf erg mooi vind. Moet de volgende keer toch iets meer lef tonen.
De auto rijdt werkelijk heerlijk, ja ook de diesel met automaat, zelf namelijk ook in gereden alhoewel er niets gaat boven de 2.5T.
Nette wagen hoor met een dikke aankleding! thumbs up
Gelukkig een keer niet van dat voorspelbare zwart.
@ Selur,

Je hebt je Mondeo echt zeer mooi samengesteld!thumbs up
Alleen de velgen vind ik een absloute misserthumbs down, daar hadden mijn inziens echt de heelveel-spaaks velgen in gemoeten.winking smiley

Verder heb je echt lef getoond.
Weer eens wat anders dan het saaie zilver, grijs en zwart.thumbs up
Wat moet er trouwens nog precies worden ingebouwd?

En over de plaats in de showroom:
Toen de auto van mijn ouders klaar was voor aflevering heeft hij ook een paar dagen in de showroom gestaan, maar wel op slot.
Nu is dit wel een klein universeel bedrijf, dus er kwamen toch niet veel mensen, maar toch.winking smiley
Was jouw Mondeo ook afgesloten?
Ik blijf het een plomp ogende auto vinden; beetje ongebalanceerd... Ook het interieur vind ik tegen het kitscherige aan (v.w.b. dashboard). Desondanks zal 'ie vast ontzettend goed rijden.

Veel plezier ermee!
Interieur is ook niet mijn ding. Ik zag in de AutoWeek dat je ook een dash kan bestellen met deels digitale tellers. Erg lelijk vond ik, zeker omdat het een a-symmetrisch beeld geeft.
Rijtechnisch is het allemaal wel in orde, maar het is een auto die stylistisch niet klopt: te kleine wielen, teveel plaatwerk, lelijke goedkoop aandoende grille, luchtsleuven onder de achterbumper bij bepaalde modellen, kortom niet fraai.
Bentley Arnage Schreef:
> @ Selur,
>
> .> Alleen de velgen vind ik een absloute misserthumbs down,
> daar hadden mijn inziens echt de heelveel-spaaks
> velgen in gemoeten.winking smiley
>
> .> Wat moet er trouwens nog precies worden
> ingebouwd?
>
>

De velgen die jij bedoelt zijn 17 inch en op mijn auto zit 18 inch. IN het echie lijkt het vel beter.

Het stylingpack moet er nog op.

@ het dashboard: Ik heb het idee dat men elkaar wat na zit te praten over het kitscherige interieur. Dat kitscherige valt wel mee door de matte uitvoering van de middenconsole. Alleen het stuur had wat minder gemogen. In de juiste uitvoering (Titanium) is de beleving heel anders dan in bv de Ghia of Trend.
Gekocht bij Broekhuis in Hoogeveen? Assen? Meppel?
Ferrari 400GT Schreef:
> Gekocht bij Broekhuis in Hoogeveen? Assen? Meppel?

Nee, bij Miskers in Emmen zo te zien winking smiley.

Mooie wagen Selur thumbs up! Lekker aangekleed ook! Hij lijkt wel wat hoog op de poten te staan, of is dat standaard bij Ford winking smiley!

<MP>
Gefeliciteerd! Ben je al aan het kijken naar een nieuwe?
Mugen Power Schreef:
> Ferrari 400GT Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Gekocht bij Broekhuis in Hoogeveen? Assen?
> Meppel?
>
> Nee, bij Miskers in Emmen zo te zien winking smiley.
>
> Mooie wagen Selur thumbs up! Lekker aangekleed ook! Hij
> lijkt wel wat hoog op de poten te staan, of is dat
> standaard bij Ford winking smiley!

Wilde ik net zeggen smiling bouncing smiley. Maar daar kan toch wel iets aan gebeuren?
Misschien dat de veren nog wel wat inzakken omdat `t nieuwe auto is. Maar mijn Puma staat eigenlijk ook wel hoog op z`n pootjes voor een coupe(tje)!

<MP>
Kleur en uitvoering is top. Zie alleen veel liever de Wagon.

cool smileyFocusRScool smiley
Showroom lijkt er anders verdomd veel op 400GT winking smiley!

<MP>
Henk-Jan Schreef:
> Gefeliciteerd! Ben je al aan het kijken naar een
> nieuwe?

grinning smiley
Hele mooi velgen. Niet het makkelijkst schoon te houdenwinking smiley
Ferrari 400GT Schreef:
> VErkoper Gert-Jan Sikkenga?

Wouter M. van Skodanut smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-07-2008 09:30 door Selur.
Mooie dikke Mondeo. Veel plezier ermee. Ben benieuwd hoe het styling pack eruit gaat zien....

Ik heb hem zelf wel van mijn lijstje geschrapt ivm rijeigenschappen.
@ Selur

Ik heb met de Ford Mondeo Wagon 2.0 diesel Titanium gereden, ik merkte dat de achterzijde van de auto zeer onrustig was op niet strak gelegde klinker wegen en ook op de snelweg had de auto regelmatig last van een kont die zijn eigen dingen wilde doen ipv. zoals ik verwachtte, strak te rijden.....

Het doet overigens niets af aan het feit dat ik de auto die jij gaat rijden, er zeer prettig uitziet en ik ben ook echt benieuwd hoe het er straks uitziet met styling pakket.
Eerst ff wat pics smiling smiley

En profiel lekker dik met de skirts

De grille vind ik echt gaaf

Het pijpje wordt nog door een rechte vervangen. De "diffusor" bleek rood gespoten te zijn i.p.v. zilver. Ben er blij mee, achterkant is nu is nu meer 1 geheel

Het interieur voelt zacht aan en steekt prima in elkaar

Fijne navi

Converse+ is ff wennen, maar ziet er strak uit.

CCD is een (duur) gadget, maar het heeft zeker merkbaar effect.

Stoelkoeling is cool

Traditionele 6 traps automaat met tiptronic en sportstand. Heerlijk apparaat

Eerste indruk:
Het rijden is echt geweldig. De auto is en voelt groot, maar ook snel. Belangrijk, hij is mooi stil met toch een lekkere brom bij het accellereren. De bodykit is echt super, maakr de auto totaal anders dan voorheen.

Navi, telefoon en radio zijn top. Bediening redelijk snel onder de knie te krijgen.

Ruimte is fenomenaal, alleen waar laat ik mijn ehbo doos? confused smiley

Morgen weer lekker rijden big smile smiley
Tja, dat stylingpakket vind ik niet echt mooi.thumbs down
Het ziet er, naar mijn mening, een beetje goedkoop uit.

Even een paar vragen:

- Wat is er nou precies aan de auto veranderd?
Het lijkt namelijk of er een geheel nieuwe voorbumper op zit.winking smiley
- En hoe bevallen de geventileerde stoelen en de automatische versnellingsbak?

Verder verwijs ik naar mijn vorige post in dit topic:
Dus nogmaals mijn complimenten voor het lef dat je hebt getoond m.b.t. de kleurkeuze.thumbs up
De kleur Tango vind ik namelijk echt geweldig.thumbs up

Gefeliciteerd met de auto en ik wens je veel veilige en fijne kilometers!thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-08-2008 22:04 door Bentley Arnage.
Het ziet er top uit,

Toch vind ik het raar dat 18" klein kan ogen op zo'n middenklasse auto.
Interieur is helemaal top!
Styling maakt hem mooier, zeker de voorkant!

uitlaat moet ZSM vervangen worden inderdaad!
@ Bentley: Boven en ondergrille zijn totaal vervangen door hetgeen je nu ziet (honingraat ipv hekwerk en de zilverkleurige inleg). Daarnaast zijn de lelijke (mijn mening) grote mistlampen vervangen door kleinere ronde met chromen omlijsting en zilverkleurige inleg daaromheen. Daarnaast is onderaan een soort lip aan de bumper toegevoegd. Verder sideskirts, achterspoiler en een "diffusor",

Geventileerde stoelen zijn lekker met het warme weer. Je voelt ze minder nadrukkelijk dan b.v. in de lexus IS, je voelt op de achtergrond een soort aangename koele en zachte luchtstroom.

De automaat schakelt rustig en maakt de auto comfortabel. Bij de kickdown schakelt hij ff terug, zeker in de sportstand en dan voel je een lekkere duw in de rug. De combi van de 143 pk diesel met de automaat is gewoon erg lekker.
De kleur staat 'm goed, maar het stylingpakket misstaat mijns inziens behóórlijk, met name aan de voorkant. Zilver op rood is geen ideale combi.

Desondanks: Veel plezier!
Mooi ding! Waarvoor is die achteraf gemonteerde LED, op de middenconsole?
@ Erikjuhh: het gekke is dat iedereen het heeft over die grote velgen. IRL lijken ze precies goed en ook op de foto's valt het mee vind ik.

Wel is het een trend dat auto's steeds grotere wielkasten krijgen, waardoor je straks bij 25" confused smiley uitkomt om ze nog een beetje te vullen
@Barri: alarm (wat een pokkeherrie maakt dat ding)eye popping smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-08-2008 22:25 door Selur.
Zooo, dat ziet er goed uit thumbs up

Helemaal zoals je hem aangekleed hebt, meestal kom ik de meest saai uitvoeringen tegen.

Alleen die achterkant/achterlichten blijf ik lelijk vinden, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
Selur Schreef:
> @ Erikjuhh: het gekke is dat iedereen het heeft
> over die grote velgen. IRL lijken ze precies goed
> en ook op de foto's valt het mee vind ik.
>
> Wel is het een trend dat auto's steeds grotere
> wielkasten krijgen, waardoor je straks bij 25" confused smiley
> uitkomt om ze nog een beetje te vullen

Komt door de uitgeklopte wielkasten ehh,
Dat maakt de velgen kleiner ogen..

in Putten rijd er trouwens een op 20", dat is mooi.. Maar die bandjesangry smily
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close