SICM6: Youngtimer: Volvo V70 + privé Roomster

Gepost door Anonieme bezoeker 
Anonieme bezoeker
SICM6: Youngtimer: Volvo V70 + privé Roomster
28-01-2008 21:25
Dit is momenteel mijn auto. De Mazda3 CiTD Active is van 2004 en heeft een diesel met 110 PK. De huidige 3 heeft ook een zwaardere motor maar die was toendertijd niet leverbaar. Maar ik moet eerlijk zeggen dat de 1.6 het niet slecht doet. Zelfde motor ligt ook in de V50 en die is toch heel wat zwaarder.

Auto is standaard al erg 'dik' met:

- 17" lichtmetaal
- Xenon
- Skirts
- Active voor- en achterbumper
- Dakspoiler
- Led verlichting (ja in 2004 al op een Mazdasmiling smiley)

Enige 5 opties die ik er zelf bij heb besteld zijn:

- Parkeersensoren
- RVS handremgreep
- Bluetooth carkit
- Uitlaatspruitstuk: op de foto's lijkt het een bezine uitvoering maar 't is toch echt een diesel
- Navigatiesysteem (nu al zo verouderd dat ik hem niet meer gebruikthumbs down)

Voor de Mazda3 heb ik 4 andere auto’s gehad:

1998: Renault 5 cabrio (1987 en 17.000 km op de teller). Waanzinnig leuke cabrio. Helaas na 3 maanden een aanrijding gehad en total loss verklaard. Kreeg Hfl 500,00 meer terug van de verzekering van ik er voor betaald had. Heb met deze foto ook nog in de AW gestaan.

1998-2000: Opel Corsa GSI. Het heerlijke vierkante oermodel met een uitlaatpijp zo groot als een appelmoesbliksmiling smiley

2000-2004: Seat Ibiza Cupra. 1e leaseauto en altijd erg veel schik van gehad. In 2000 was 156 PK veel en 0-100 km/u in 7,9 sec snel. Nu moet je minimaal 200+ PK hebben om snel te zijneye rolling smiley

2002-2004: Citroën 2CV uit 1971. 0-100 in?? Geen idee, hij haalde de 100 niet maar het was een heerlijk leuk auto’tje voor de zomer!thumbs up

2009-2010: Volvo 850

28 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-06-2016 12:27 door SICM6.
Anonieme bezoeker
Re: SICM3: Mazda 3 maar de nieuwe Mazda 6 is besteld!
28-01-2008 21:31
en daarmee wat mij betreft aangetoond dat de hatchbacks hotter zijn dan stations!
Mooi hoor. Wij hebben thuis dezelfde, maar dan de 2.0 150pk versie.

Veel wachtplezier op de 6 smiling smiley
Wat voor carosserie variant heb je nu gekozen van de 6?
Anton!
Mooi hoor. Wij hebben thuis dezelfde, maar dan de 2.0 150pk versie.

Is ook gaaf ja. Kleur bevalt me ook wel maar in 2004 was zilvergrijs zo enorm in dat ik toen bang was dat het een echte grijze muis werd!

BoerBosgoed
Wat voor carosserie variant heb je nu gekozen van de 6?

Sorry was niet helemaal duidelijk: het wordt dus de SportBreak (station). Hatch is ook wel mooi maar niet groot genoeg! Zie uit naar echte foto's van de 6 in SportBreak uitvoering in het zwart. Staat op zeker gaaf met die getinte ruiten!
Van de Mazda3 ben ik niet zo kapot, maar de nieuwe Mazda6 mag er zijn, zeker de SportBreak. Veel succes met wachten!

cool smileyFocusRScool smiley
Prachtige Mazda3. Als Active helemaal af. Van niet gelukte iele hatchback naar dikke opvallende hatchback thumbs up Zwarte Mazda6 GT-M:

Superauto! Maar vervang je dan die achterlampen door de normale of vind je de GT-M velgen mooi?
MCW
Superauto! Maar vervang je dan die achterlampen door de normale of vind je de GT-M velgen mooi?

Ja die vind ik mooi. Die rode lampen kleuren gewoon niet mooi bij zwart. Wit staat wel mooi bij dat zwart en bij de RSV bumperplate! Mn huidige achterlampen zijn ook wit ipv rood en dat staat hem goed moet ik zeggen.

Op de Lexus RX zijn ze er ook in het wit en dat kleurt gewoon goed bij zwart!
Maar het wordt toch de Wagon als ik het goed begrijp? Vind ik persoonlijk de mooiste versie.

Zoals hierboven afgebeeld een prachtige auto!
En hier een van de eerste foto's van zijn Atenza boertje in het zilver:

In NL krijgt de auto straks standaard een ALU dakrails. Die witte achterlichten staan trouwens ook erg mooi op deze uitvoering!
Super wagen!!!! thumbs up
Hartstikke veel plezier toegewenst met een zeer mooie wagen.
Allhoewel zo'n Mazda3 ook een erg mooie auto is.
@SICM3

Je weet wat ik eerder in PB gezegd heb thumbs up

Ramen tinten doe je dat af fabriek af kies je voor achteraf ?
Heb zelf voor achteraf gekozen en dan voor 50%.

Zoals je in mijn topic heb kunnen zien is dat dusdanig dat je geen inkijk heb maar zelf heb je er geen hinder van. (Of je moet in het donker achteruit parkeren in een onverlichte straat)

Kan je na de 8ste Maart nog wijzigen ?
Gema Glass service is nl. ook van de partij kan je met hun eens babbelen wat er mogelijk is.
Zwarte wagen met getinte ramen (50% tint) is wel heel heftig.

Vaak is dit achteraf nog goedkoper ook en kan je gewoon door de dealer laten regelen.
Betaalde voor de wagen van mijn collega (A6 Avant 525 Euri incl. BTW en wordt verwerkt in het lease bedrag, Af fabriek bij Audi net geen 700 Euri voor maar 35% tint)
Scheelt je in ieder geval weer een stukje bijtelling
Getinte ruiten zit standaard op de GT-M
@A6-RED: Ja inderdaad standaard getinte ruiten. Had je niet gedacht he? Andere merken rekenen er af fabriek zo Euro 700,00 voor..... en bij Mazda krijg het gewoon 'kado' (linksom of rechtom betaal je er wel voor natuurljk)spinning smiley sticking its tongue out

Wat zit er verder standaard op de GT-M:

- Dubbel uitlaatsysteem
- Bi Xenon verlichting met adaptieve bochtverlichting (AFS)
- Bose Sound System
- Parkeersensoren voor en achter
- Stoelverwarming
- 18 inch lichtmetalen velgen
- Halflederen stoelbekleding
- Acht Speakers
- Bluetooth handsfreesysteem
- Zes CD-wisselaar met MP3 functie
- Privacy Glass achterraam en achterportieren
- Aluminium roofrails
- Voor- en achterbumper en portiergrepen in carrosseriekleur
- Chromen omlijsting portierramen
- Achterlichten met LED techniek
- Bi-zone Climate Control
- Buitenspiegels elektrisch inklapbaar en verwarmbaar
- Boordcomputer
- Stuurwiel en pookknop met leder bekleed
- Middenarmsteun voor verschuifbaar
- Cruise Control met bediening vanaf het stuurwiel
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Regen- en lichtsensor
- Mistlampen voor
- CF-Net stuurwielbediening
- Bandenspanningswaarschuwingsysteem
- Pookknop met zilveren decoratiering
- Sportgrille
- Spoiler
- Aluminium pedalen

Kijk: da's nog eens een mooi lijstje dacht ik zo! winking smiley
Is 50% tinten nog wel toegestaan. Ik herinner mij nog dat er vorige jaar nogal wat is gepubliceerd over het tinten van ramen en dat er wettelijk vrij weinig mogelijk was.
meeuw Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is 50% tinten nog wel toegestaan. Ik herinner mij
> nog dat er vorige jaar nogal wat is gepubliceerd
> over het tinten van ramen en dat er wettelijk vrij
> weinig mogelijk was.

Ligt eraan op welke ramen.
Voor mag dat inderdaad niet (voor zover ik weet)
Achterste ramen mag je zelfs 100% tinten volgens mij. Zolang de voorste zijruiten en de voorruit zelf maar doorzichtig zijn.
Persoonlijk vind ik dit de mooiste aziaat welke nu leverbaar is thumbs up
Gullwing
Persoonlijk vind ik dit de mooiste aziaat welke nu leverbaar is

Als we dan toch persoonlijk gaan worden: Ik ook!smileys with beer

- Bi Xenon verlichting met adaptieve bochtverlichting (AFS)

Ah, dat had ik vannacht nog gedroomd big smile smiley Dat ik met de nieuwe 6 reed, maar dat ik niet boven het stuur kon kijken, dat ik tegen de berijder aan zat en dat de auto niet vooruit te branden was big smile smiley Gelukkig was het maar een droom winking smiley
Gelukkig droom ik over hele andere dingen winking smiley
Anton!
dat ik tegen de berijder aan zat

BoerBosgoed
Nee, Uno's

Op zich kan dat 1e geen kwaad in combinatie met het 2e...... afhankelijk van wie die bijrijder is natuurlijkspinning smiley sticking its tongue out
In mijn droom een heel mooi vrouwtje. Hoe ze eruit zag laat ik jullie eigen verbeelding over..

En nu maar weer back-on-topic smiling smiley

Ah, dat had ik vannacht nog gedroomd

nut smiley Ik ook.. maar dan dat ik naar de dealer was gegaan om hem te bekijken
Was al 6 jaar mn auto zelf in de wasbox en vandaag ging het verkeerd. Ben bang dat er iets van een steentje in de borstel gezeten heeft! Domme, domme pech:

Grote kras achterzijde

En ook nog 1 op de zijkant

Iemand ervaring met (gedeeltelijk) zelf wegpoetsen? Of iig zo veel mogelijk?
Zo te zien is het door de lak heen, dus dan kun je poetsen wat je wilt, maar je blijft het zien..
Van dat soort dingen ga ik altijd enorm vloeken en over de zeik als mij dat overkomt! eye popping smiley

Wegpoetsen moet je aan de Meguiars-tovenarrs vragen!
Wie weet kom ik een ervaren 'wegpoetser' tegen de 8e maart. En anders is het pech en gaat hij gewoon terug naar de leasemy komende zomer en neem ik hem niet prive over....
SICM3, kom je trouwens ook naar de Zoom-Zoom meeting?

Zonde van die krassen zeg!! Je mag je uitlaat wel een keer schoonmaken trouwens grinning smiley
Gelukkig ook nog wat leuke foto’s kunnen maken:

Niet nog eens 82 cm verder naar achter rijden anders komen er naast die krassen ook nog deuken!

Uitlaatspruitstuk: op de foto's lijkt het een bezine uitvoering maar 't is toch echt een diesel
Ik zie geen uitlaatspruitstuk op de foto? tongue sticking out smiley

Mooie 6, trouwens thumbs up
Zonde van die krassen crying smilie

Maar hij is wel schoon grinning smiley

Zal eens rondvragen bij de "gasten" die komen of ze nog een tovermiddel weten.
Wie weet heeft een van die jongens wat in het assortiment zitten.

Ga je naar een zoom meting ?
zoom van zoom inleggen = naaikransje ?

grinning smileygrinning smileygrinning smileygrinning smileygrinning smileygrinning smileygrinning smileygrinning smiley
mooie bak.. vooral met 17inch en in deze kleur.. ben zoooo benieuwd naar de nieuwe 3!
Nog 2 weken en de krassen zijn weer verdwenensmiling smiley
Kost me enkel een zeer klein bedrag aan eigen risico. Maar dan heb ik weer een mooie achterklep en zijdeurthumbs up
A6-Red Easterwood
Zou wachten tot na de 8ste Maart......heb nog een rekeninkje te vereffenen

BAN!nut smiley
Zo we hebben weer het eea aan foto's toegevoegd uit 'lang vervlogen tijden'smiling smiley
Ze staan in de 1e post bovenaan deze pagina.
De nieuwe is nog veel mooier dan de huidige 3!

Erg compleet, die 6!

Veel plezier ermee!
Ferrari 400GT
Gave Ibiza.

In vind hem leuker dan de huidige. Dan hebben we het nog niet over de prijs gehad. Deze kostte toendertijd omgerekend € 17.500,-. Nu kost de Cupra € 24.500,- (en dat was vorig jaar zelfs € 26.000,-)
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.