Taunusdrivers Beuntoko: '62er Thunderbird '70er Taunus 17M V6, '73er Taunus coupe, '75er Taunus, '89er Sierra 24V, '93er Sierra kombi GT en '04 Mondeo >>APK perikelen Coupé.... Moet niet veel gekker worden....<<

Gepost door Taunusdriver 
@244-55:
Ik heb gewoon de electronische ontsteking overgezet... ze zijn identiek, alleen de bovenste ' kop' heeft geen contactpuntjeswinking smiley

De pakkingset zou een kennis van me regelen, maar die kon geen contact krijgen met z'n leverancier in Oostenrijk (wss ivm vakantie) dus via ebay maar voor 6 tientjes een pakkingset thuiscool smiley

Je oude Taunus is gestript en is platgegaan in de rodeo...

@ Elco:
vd koppakking was een verkeerde gok van mijsad smileysad smiley vaak gaat het wel goed om de koppakking te laten zitten, maar niet altijd.... blijft een gok met een ouder blok.... achteraf had ik die ook moeten vervangen, maar als je alles van tevoren weet....winking smiley

Vanavond misschien ff verder met de bus, en volgende week maar ff de granny tussendoorgrinning smiley Morgen is er op nieuwleusen rodeo, en dat mag ik niet missengrinning smileysmiling bouncing smileythumbs up zien wat er allemaal platgaatgrinning smiley
Afgelopen week ben ik begonnen met het demonteren van het V6 blokkie, aangezien hij alweer ff staat met lekke koppakkingconfused smileysad smileyeye rolling smiley

Al vrij snel tot de conclusie gekomen dat er van het inlaatbed enkele koelkanalen potdicht zateneye popping smileythumbs down dus oorzaak gevonden...
Nu kan ik nog aan een paar gaskoppen van een 2.6 komen... Nu denk ik dat ik dat doe, aangezien die hetzelfde als een 2.3 zijncool smiley

Verder het kapotgelopen blok ook maar uit elkaar gehaald, en daar wordt je ook niet blij vaneye popping smiley
Bijna alle kleppen zijn verbrandeye popping smiley en 1 zuiger mist een randjenut smileynut smiley verder zijn de zuigerwanden wat ingesleten, niet extreem, maar toch...

Ik weet nog niet wat ik met het kapotte blok doe, waarschijnlijk ist oud ijzer... Een complete revisie is een optie, maar daar heb ik geen tijd en geld voor.... en anders ding klaarmaken voor de rodeo/banger......

Ach jah, zo blijf je bezigbig smile smileyeye popping smileynut smiley
@ Taunusdriver,

hoe doe je dat als je pakkingen nodig hebt van Granada / Scorpio motoren? maak je die zelf ?
Ik weet toevallig dat een Ford garage in Hengelo pakkingen op voorraad heeft aangezien een kennis van me daar die besteld heeft en er teveel zijn besteld. altijd makkelijk om te weten drinking smiley.
Quote
Wrangler

hoe doe je dat als je pakkingen nodig hebt van Granada / Scorpio motoren? maak je die zelf ?
Ik weet toevallig dat een Ford garage in Hengelo pakkingen op voorraad heeft aangezien een kennis van me daar die besteld heeft en er teveel zijn besteld. altijd makkelijk om te weten drinking smiley.

Gewoon kopengrinning smiley

Is zat aan te komen, ik kan er via kennissen aankomen, maar de ene had problemen met zijn 'leverancier' in Oostenrijk, dus ff via ebay voor 6 tientjes een pakkingset thuiscool smiley

In Beilen zit een man die aan bijna alle onderdelen kan komen/heeft, en de meeste Ford- fanaten met een magazijn bomvol onderdelen hebben ook vaak wel wat liggen.
Aangezien ik momenteel niet met de Granny verder kan (volgende week cilinderkoppen ophalen) maar ff druk met de Taunus.

Morgen is er weer de Midland Classic Show in Almere.

Aangezien ik daar al enkele jaren stamgast ben, zal ik dit jaar ook weer vd partij zijn. Ditmaal met de Taunus.

Afgelopen paar dagen al bezig geweest met uitmesten en wat dingetjes op orde maken, en vanavond van binnen en buiten schoonmaken/poetsencool smiley

Kennissen van me gaan ook, en nemen de 27 MC mee. Ik heb ook zo'n ding, maar van de Taunus is de 12V aansluiting groter, waardoor de stekker van het bakkie er los inligt... Dus helaascrying smiliecrying smilie

Hopelijk staat ie er morgen net zo bij als bij de FordFreakscool smiley

Zondagmorgen ging om 7u de wekker, en om 8u stond ik bij m'n maat voor de deur nut smiley

Mooi kalmpies an richting Almere getoerd, lekker rustig op de wegen, en in de polder was het mooi, aangezien het wat mistig wasthumbs up

Aangekomen in Almere stond het plein al vol met oldtimers thumbs upsmiling bouncing smiley

De 27MC maar geinstalleerd, wat ook voor wat bekijks zorgde smileys with beer

De puzzelrit heb ik samen met wat kennissen gereden, 2 Granada's en een Capricool smiley

En toen de toerrit thumbs up







Bij terugkomst hadden we de A-locatie
vooraan opt plein eye popping smiley









Het was een supergezellige dag en de organisatie was wederom super!!! thumbs upthumbs upsmiling bouncing smiley



De rest van de foto's zijn HIER te bekijken
Na genoten te hebben van de toerrit alweer druk gangs met de auto's hier...

De Bus is klaar voor de apk, en zal eerdaags richting het keuringsstation gaancool smiley

Dus verder met de Granny, die staat alweer veeeeeeeels te lang stilsad smiley

Afgelopen weekend heb ik ff in eindhoven een paar gasklare koppen gekochtcool smiley gecontroleerd dus 100% goedcool smiley

Eerst de ene cilinderkop eraf gehaald, boel schoongemaakt, nieuwe koppakking erop en de gaskop eropgrinning smiley

Toen de andere eraf gehaald... en van deze kant is de koppakking duidelijk leknut smileyeye popping smiley



Afijn, vanavond de andere kop er weer opschroeven en dan de boel weer opbouwencool smiley

Tis wel een raar gezicht zoeye rolling smiley


Hopelijk doet ie het eind vd week weercool smiley
Zo, weer ff een updateje...

Er staan een paar drukke dagen in de planning...

Voor mijn 2.6 inlaat heb ik een koelwaterhuis nodig waar een sensorgat vd automatische choke inzit... Deze kan ik morgenavond ophalen, en kan de Granny verder afgebouwd wordencool smiley

Verder is de bus voor de keuring geweest, en heeft wat aandachtspunten, deze zullen voor maandag gerepareerd zijn...
Tevens heeft m'n vriendin een andere auto gekocht, dus zondag gaan we haar peugeot 205 ff klaarmaken voor verkoop, de peugeot is vandaag voor de keuring gegaan....

En vant weekend komen een motorblok en voor- en achterbumpers deze kant opancool smiley kennis van me heeft de body gekocht, en wil voor mij de bumpers en motorblok wel meenemen deze kant opan, dus zaterdagavond ff de goodies ophalengrinning smiley

genoeg te doen in ieder gevalgrinning smiley
Ach, het weer wordt toch niet zo mooi volgens het KNMI. Zo te horen voldoende plannen om de tijd erg nuttig te besteden.

Mag ik trouwens vragen wat het nut is van de 2600 inlaat ten opzichte van je standaard inlaat?
Quote
2800i
Ach, het weer wordt toch niet zo mooi volgens het KNMI. Zo te horen voldoende plannen om de tijd erg nuttig te besteden.

Mag ik trouwens vragen wat het nut is van de 2600 inlaat ten opzichte van je standaard inlaat?

haha idd...

Vragen mag altijdgrinning smileyspinning smiley sticking its tongue out
Het nut? ik heb 2.6 koppen die gasklaar zijn op de kop getiktsmiling bouncing smiley en aangezien de inlaten en kanalen vd cilinderkoppen een keer een facelift hebben gehad (oude hebben rechthoekige kanalen, iets nieuwere hebben iets afgeronde kanalen) Vandaarwinking smiley

En een 2600 heeft een iets langere slag dan een 2300, dus koppen, boring etc zijn hetzelfdecool smiley
Dat is makkelijk ;-) Plug en play van onderlinge onderdelen is erg fijn, en aangepaste koppen is nog beter.
Ik ben dit weekend in Zwolle, wie weet dat ik mijn geboorteplaats even kom bezoeken om een kijkje te nemen...
ja dat is idd wel fijncool smiley

Zwolle is idd om de hoek... wat is je geboorteplaats dan???

Enne, als je zin hebt, mag je zondag gerust langskomen (zaterdag ben ik druk aant werkwinking smiley) zijn we druk aant autopoetsenconfused smiley
Zo, tis weer tijd voor een kleine update...

De Granny is weer bijna aan de praat.... alleen de ontsteking is van de legcrying smilie dus moet iemand bijkomen die er meer ervaring mee heefteye rolling smiley

Verder heb ik laatst wat goodies opgehaald:

2.0 OHC blokkie

Altijd makkelijk om op voorraad te hebbenbig smile smiley

Voor- en achterbumper met chrome bumperhoeken


Van de voorbumper zet ik alleen de bumperhoeken over, aangezien mijn bumperbalk veeeeeel netter is dan degene die ik opgehaald heb.

De achterbumper gaat in z'n geheel achterop m'n Granada.

Dan lijkt de Granny gelijk een stuk sjiekercool smileysmiling bouncing smiley
Goede zaken!
Die OHC is inderdaad wel fijn om op voorraad te hebben. Lekkere simpele blokken om aan te morrelen, en niet kapot te krijgen.

Zo te zien zitten er nog mooie Beru bougiekabels op, deze zijn heel wat beter dan de originele Motorcraft. Ford is deze op een gegeven moment gaan leveren als "originele" vervanging, omdat ze veel beter waren winking smiley
Quote
2800i
Goede zaken!
Die OHC is inderdaad wel fijn om op voorraad te hebben. Lekkere simpele blokken om aan te morrelen, en niet kapot te krijgen.

Zo te zien zitten er nog mooie Beru bougiekabels op, deze zijn heel wat beter dan de originele Motorcraft. Ford is deze op een gegeven moment gaan leveren als "originele" vervanging, omdat ze veel beter waren winking smiley

Ja dat zekercool smiley
Ik had al een 1.6 op voorraad liggen, deze heb ik in principe verkocht, maar die knakker laat weinig meer van zich horeneye rolling smiley maar het ligt me hier nog niet in de weg... alle banden en velgen die ik heb liggen nemen veel meer ruimte in......

Mocht ik ooit een Taunus (station) uit Frankrijk/België halen met een 1.3 blokkie, kan ik er zo een fatsoenlijk blok ingooiengrinning smiley

De man die de Granada gesloopt heeft, wilde hem eerst rijdende houden, maar er zat teveel werk aan, en heeft ondertussen een station gekochtcool smiley

Ach ja, zo blijf je beziggrinning smiley
Zwolle/Dalfsen/Ommen/Nieuwleusen/Oudleusen blijft toch wel een beetje Granni-Taunus-Sierra-Territorium he? winking smiley
@ 2800i:
Dat heb je wel goed, Balkbrug is ook zo'n Ford epicentrumcool smileyspinning smiley sticking its tongue out

Gisteravond hebben we, samen met m'n vriendin, de Granada weer aan de praat gekregencool smileysmiling bouncing smileyspinning smiley sticking its tongue out

Aangezien ik gisteravond geen tijd had om de cilinderkoppen na te trekken, heb ik dat vandaag gedaan.
Vandaag was ik weer bijtijds bij de keet, dus ideaal om de cilinderkoppen na te trekken.

De boel weer opgebouwd, en ff een klein stukje rond gereden.
Hij loopt redelijk, maar de ontsteking en carburateur zullen wel goed afgesteld moeten worden....

Dus binnenkort weer heerlijk rondcruizencool smileycool smileycool smiley

Zo, het is alweer even geleden, dus tijd voor een updatejecool smiley

Ondertussen alweer een paar duizend kilometer met de Granada gereden, en geen problemen.
Na wat afstelwerkzaamheden loopt hij weer perfect op gasgrinning smileysmiling bouncing smiley
Het blok verbruikt geen koelwater en/of oliecool smiley dat is wel fijn om te wetengrinning smiley
Verder zijn de winterbanden gemonteerd.

De Sierra staat alweer even stil, de laatste tijd dat ik ermee reed merkte ik dat de startmotor zwaar rondging... En met de vrieskou wilde hij niet aanpakken.. Zal wel massaprobleempje bij de startmotor zijn. Komende week maar even naar kijken...

En de sneeuw van de afgelopen tijd leverde ook mooie foto's op:









En de Granny in de sneeuwcool smiley




Tot zover deze updatesmileys with beer
Vandaag wouden we met zijn drieen naar de bangerrace in Emmen gaan maar die bleek hellaas afgelast. Dus zijn we maar een stukje gaan touren met de Granada. Net op het moment dat we dachten dat we ergens boven Emmercompascuum een bordje 'einde wereld' zouden krijgen kwamen we in Duitsland. Zo hebben we een mooi dagje Duitsland gehad. We hebben Schnitzels gegeten, een stuk Autobahn gereden, Duits bier gehaald en natuurlijk een lekker stuk gereden met de Granada V6 big smile smiley.



De zonsondergang was prachtig.


Mooie foto's Benniethumbs up

@ BMW-bolle:

We keken naar de zonsondergang, niet naar de auto hoorwinking smileyspinning smiley sticking its tongue out

Het was een mooi dagje rijden, eerst ff naar dronten geweest en later dus een stukkie wezen toerencool smiley al met al ruim 300km bijop gereden... Was de Granny (en ik) wel aan toegrinning smiley

Morgen een dagje carbid plear'nsmileys with beer:



en volgend jaar weer genoeg te sleutelen...

De Sierra heeft nog steeds wat mankementjes (verlichting en voorruit)
De Taunus moet komend jaar aangepakt worden (achteras vervangen en overspuiten)
En de Granny moet het gewoon blijven doen, maar zijn ook nog enkele mankementjes (remklauw linksvoor en wat roestplekjes)

En zo komen we al sleutelend 2010 ook wel weer doorgrinning smiley

Zo, het begint ondertussen traditie te worden dat ik in het eerste weekend van het nieuwe jaar steeds apartigheid meemaak op de weg...

Vorig jaar tolde er bij op de A28 bij nunspeet een citroen krapan 1,5 meter voor de Granada langs, en dit jaar weer flauwekul...

Gisteravond had ik een verjaardag in nijmegen.
Tegen 19u vertrokken, en het sneeuwde al een beetje..
Onderweg bleef het sneeuwen, en op de snelweg stiefelden de meesten met een slakkegangetje over de snelweg....
Bij Heerde heb ik besloten om om te keren, want ik kom niet vaak in nijmegen en omstreken en met krapan 2 meter zicht en de strepen op de weg waren niet meer zichtbaar....

Dus omgekeerd, en het werd idd erger, genoeg sneeuwploegen gezien en automobilisten reden steeds rustiger (30km/u)

Op de weg van zwolle naar Nieuwleusen komt er een rij van 6 of 7 auto's tegemoet. Niks mis mee, maar de middelste (renault twingo) rijdt zowat op mijn weghelfteye popping smileyeye popping smiley

Ik al seinen, maar die stumper blijft stug doorrijden, ik ben wel wat verder rechts gaan rijden, maar wilde niet de berm in, want dan weet je niet waar je blijft...
Blijkbaar net niet genoeg aan de kant gegaan, want de spiegels klapten tegen elkaarmoody smiley

Gelukkig is de spiegel heel, en heb hem vanmorgen ff rechtgezet... Hopelijk is bij dat franse schijthok de spiegel helemaal aan gort...

Dat mensen in verse sneeuw rijden is te snappen, maar om voor tegenliggers niet aan de kant te gaan snap ik dan weer nietcrying smiliethumbs down als je bang bent dat je autootje van de weg glijdt met je goedkope zomerbanden, blijf dan thuis met sneeuwvalangry smilycrying smilie

Maar gelukkig verder geen schade, als ik niet wat aan de kant was gegaan, ontstond er waarschijnlijk een grotere knal.......

En vanmorgen stond de Granny er weer troosteloos bij...

Voorwiel:


Achterwiel:


En nog een paar sfeerfoto'sgrinning smiley


wat een debiel joh met die Twingo, als ik het zo hoor dan kan ik het me haast niet voorstellen dat het expres ging.
gelukkig heb je geen schadewinking smiley
Drinken jullie Heineken in die omstreken? winking smiley Dacht toch dat het meer Grolsch-country was in Oud-/Nieuwleusen/Dalfsen/Ommen en omstreken? :P

Mooie foto's! Met mijn dagelijkse Sierra ook al wat momentjes meegemaakt in de sneeuw en op gladheid. Vrijdag waren er nog 4 mensen nodig om hem de straat uit te krijgen in Zwolle hahaha big smile smiley
Grolsch is bier voor zuinige mensen, Je kan het 2 keer drinken zonder dat je het verschil proeft.winking smileyeye rolling smileygrinning smiley
haha, smaken verschillen, en zolang het onder de categorie BIER valt, ist mij best, dus Heineken, Grolsch, Hertog Jan of wat dan ook smaakt me allemaal primacool smiley

Afijn, ik had van de week weer het 1.6 OHC blokkie te koop gezet op internet. Mailt een kennis me met de mededeling dat er een advertentie op internet staat waarin iemand zijn 2.3 V6 wil ruilen voor een 1.6eye popping smileyeye popping smiley want die wil de Capri weer orgineel maken.

Dus ik er achteraan gebeld, en ben verdorie net te laat geweestcrying smiliecrying smiliecrying smilie de man heeft een 2.3 met 5bak in z'n Capri, en wil er weer een 1.6je van maken...

Dit was de ultieme kans om voor weinig geld een V6 in de Taunus te lepelencrying smiliecrying smilie

Ach, volgend jaar maar een Granada 2.3 met handbak als donor ophalengrinning smiley
Heb je nooit gedacht aan een eerste generatie Scorpio Cosworth, met een 2.9 24V V6 erin? Daar is nog wel redelijk aan te komen voor weinig geld. Die motor kan je ook zo in de granada of de sierra "klikken," en geeft ook een hoop Fahrspaß!
Quote
2800i
Heb je nooit gedacht aan een eerste generatie Scorpio Cosworth, met een 2.9 24V V6 erin? Daar is nog wel redelijk aan te komen voor weinig geld. Die motor kan je ook zo in de granada of de sierra "klikken," en geeft ook een hoop Fahrspaß!

Haha, daar begin ik niet aan... winking smiley

Electra is niet m'n sterkste kant...
Als ik sommigen hier opt dorp al hoor klagen voordat ze uberhaupt een 2.9 er netjes in hebben en de boel goed aan het lopen hebbeneye popping smileyeye popping smiley

En de planning is om ooit de Taunus van een V6 te voorzien, en het heeft geen haastcool smiley
Vandaag een mindere dag gehad....

Vanmorgen wederom naar stage, het viel me op dat de kachel nog niet warm werd, maar dat kan gebeuren... Toen de temperatuurmeter uit de hoek kwam, schoot hij door richting het rode gedeelteeye popping smiley

Ik meteen gestopt (heerlijk die plattelandswegen waar weinig volk langskomtthumbs up) en de boel geinspecteerd. Er zat nog koelwater in het expansievat, en er waren geen slangen losgeschoten.

Toch maar verder gereden, en de temp meter bleef 5mm voor het rode zitten, en dat bleef constant.

Vanmiddag klaar met stage, en daar de boel ff bekeken, en er zat geen koelwater meer in het expansievat (koude motor he)
Toen wilde ik wegrijden, richting het tankstation, en hij hokte en bokte en hield inthumbs down

Uiteindelijk bij het tankstation aangekomen gelijk een liter koelvloeistof opgehaald en de kap losgetrokken..... Was de verdamper bevrorencrying smilie
Toen de Granada weer liep, binnendoor naar huis gereden.

Nu heb ik net gekeken, en heb ik een lekkage onderaan de waterpomp geconstateerdconfused smileysad smiley

Aangezien ik maandag en dinsdag 4 toetsen heb duurt het nog ff voordat ik ernaar kan kijkencrying smiliecrying smilie

Maar het zal wel weer goedkomencool smiley
Gecondoleerd met het overlijden met je waterpomp. crying smiliewinking smiley

Die bevroren verdamper zegt niks. Bij een tekort aan koelwater is de verdamper zo bevroren.
Ik kom nog wel even kijken morgen.
Zo, vandaag een afspraak gemaakt voor het apk keuren van m'n Sierracool smiley

Aangezien er nog een paar weken apk opzit, is nieuwe wel net zo handiggrinning smiley

De afgelopen paar jaar weinig flauwekul gehad met de keuring, dus dit jaar zal het ook wel meevallencool smiley



Ik had hem eigenlijk gekocht omdat ik er geschikt aan kon komen, en had eigenlijk niks met sierra's....

Maar nu wil ik hem niet meer kwijtgrinning smiley
Quote
500 E
Welke Ghia-velg hoort er onder een Hatchback van 1991?

Das een goeie vraag, nooit op gelet, misschien ff googlen, of in het Sierra topic kijken??? winking smiley

Morgenochtend de Sierra ff wegbrengen, en in de loop vd dag weer ophalencool smiley
Zo, de Sierra mocht vandaag voor de keuringcool smiley

Er kwamen een paar kleinigheden naar voren:

- massaprobleempje achterlicht
- uitlaat klein gaatje
- speling wiellagers verhelpen

Alle bovenstaande dingen waren makkelijk te verhelpen, dus ik mag weer een jaar rondsturen met de Sierracool smiley

Verder istie nog kogelhard, dus ik kan er nog vele jaren mee rondtourencool smileythumbs up

Quote
500 E
Welke Ghia-velg hoort er onder een Hatchback van 1991?

Die op de voorgrond (dop, geen lm-velg):



De hele brochure kan je downloaden: [www.autoweek.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-02-2010 16:18 door Wouter82.
Zo, tis weer ff geleden, maar weer ff een berichtje mijnerzijds...

Normaal lig ik om dit soort tijdstippen wel te slapen, maar dat wil me nog niet zo lukken....

Ik ben gaan nadenken over mijn auto's en ook over de toekomst, als ik klaarben met school werken, en met een paar jaar samenwonen met m'n meissiecool smiley

Ik heb een druk leven, en ben ook druk met de auto's.
Het zijn oude auto's en zo kom ik niet echt toe om alle drie de auto's genoeg aandacht te geven, omdat er regelmatig gesleuteld wordt...

Het mooiste is dat ik gewoon 2 auto's heb waar ik voldoende tijd voor heb om te maken en te houden zoals ik het graag wil...

De Taunus gaat zowiezo niet weg, en ik weet nog een Taunus V6 te koop, waar ik morgen achteraan bel, evt als donor.
De Sierra is een verhaal apart, en gaat ook niet weg.

Dan blijft de Granada over... bijna 2 jaar terug gekocht, gasbom erin, vorig jaar motorblok gewisseld etc. etc.
Nu kan ik voor mezelf concluderen dat de Granada wat dat allemaal betreft iets tegenvalt, het verbruik is vrij hoog, en het is de auto waar ik het meeste aan sleutel om rijdende te houden... Laatstgenoemde is ook deels eigen gemakzucht..... Maar er gaat al met al veel geld en tijd inzitten, wat ik ook graag in de Taunus en Sierra wil steken...

Drie auto's is hartstikke leuk, maar het ontbreekt mij gewoon aan tijd om alles naar m'n zin te kunnen makencrying smilie En ik heb liever een paar auto's in nieuwstaat, en pak daarmee door, dan dat ik zo door blijf gaan en er eigenlijk niks afgemaakt wordt....



Morgen eerst maar ff achter die Taunus aanbellen, en dan moet ik knopen doorhakken......sad smileysad smileyeye rolling smiley
En jij klaagt al bij 3 auto's? nut smiley

Ik heb nog wel wat meer projecten lopen. Maar kan evengoed dat ik de lat wat minder hoog leg. Dat kan ook een keuze zijn, de Sierra en de Taunus in topstaat houden (brengen) en de daily Granada alleen maar goed lopend houden. Maar als ik je topic zo lees is dat nou net het probleem tot nu toe. Je Granada brengt helaas niet genoeg betrouwbaarheid en da's toch wat je wil van een kilometervreter.

Misschien eens goed op een rijtje zetten wat je aan de Granada nog moet doen om er een betrouwbare daily van te maken (al is betrouwbaar altijd een rekbaar begrip voor een ouwe auto). Komt daar dan een erg lange lijst en/of veel kosten uit tja... maar het kan ook meevallen en dan sla je voor jezelf ergens een mijlpaal in de grond wanneer het klaar moet zijn en dan sleutelen maar.

We horen het wel.

Groetjes,
Jan
@ Jan,

Dat heb je goed gelezen...

Ik roep al meerdere jaren dat ik de Taunus weer klaar wil maken, maar dat blijft ook bij roepensad smiley

Echt tijd en regelmaat heb ik nog niet om dingen terecht te maken:

2 dagen school
3 dagen stage
zaterdags werken

In de avonduren ben ik bezig met school, auto's, sociale leven dus echt veel tijd om alles aan te pakken heb ik nietsad smiley

Omtrent de Granada:

Laatst had ik de waterpomp kapot (as was zo krom als een hoepelnut smiley), ander bestelt, was de verkeerdecrying smilie had ik eindelijk de goede, die eraan geschroefd, en gaan met die banaan.
Liep prima, ook op gas. Ga ik gas tanken, en wil hij nooit weer op gas aanpakkencrying smiliethumbs down Heb ik wss ergens een lek in de gastoevoernut smileycrying smilie

En zo heb de laatste tijd wel meer van die flauwekul....crying smilie

De ellende is dat er al vrij veel geld in de Granada is gaan zitten en bij verkoop schiet ik er dan aanzienlijk bij in....

Denk dat het idd wijsheid is om alles ff op een rijtje te zetten...
Begrijpelijk dilemma, zo heb ik de lat bij 6 auto's gelegd. En het is moeilijk dan te kiezen wat er blijft en wat er weg moet.
Ook ik heb het probleem, dat als ik het allemaal helemaal naar mijn zin wil hebben, ik tijd te kort kom.
Mijn oldtimers zijn mijn lust en mijn leven, maar ik weet ook dat dat niet ten koste van andere, ook niet onbelangrijke, zaken mag gaan.

Sterkte met keuzes maken.

Greetzz Renate.
Dus ipv de Granada een iets recentere daily? Dat is de oplossing? Heb je wel drie auto's, maar wel eentje waaraan je nauwelijks werk hebt.
Granada te koop

Sierra als daily driver. Die lijkt mij het eenvoudigst rijdend te houden.

Taunus goed aanpakken voor de pronk.

Lijkt mij de beste oplossing.

Freez
Ik ben er ondertussen uit....

De Taunus V6 is aan m'n neus voorbij gegaan, was de tweede, maar de eerste persoon heeft hem gekocht...crying smiliecrying smilie dus dat plan gaat weer ff in de ijskast...

Afijn, vandaag ff met de Granny gangs geweest, loopt weer op gas, maar verbruikt volgens mij wat koelwatter... wil ik ff aanzien en ik heb nog weinig in de olie kunnen vinden, maar vrees ervoorsad smiley
Tevens een wasbeurt gegeven, en de uitlaat ff gelastthumbs up

Ondertussen ben ik er ook uit hoe ik het wil gaan doen...

De Granada had altijd prioriteit, maar ik ga eerst de Sierra weer in topconditie brengen, is die tenminste terechtcool smiley Moet een nieuwe voorruit in, iets roest bij de wielkast achter behandelen en de bestuurdersstoel heeft wat instapschade...

Dan wil ik met de Taunus gangs gaan (gaat volgende week voor de keuring). En met de achteras beginnen.

De Granny zal voorlopig geen haast hebben, wil er toch wel graag nog een paar jaar mee sturencool smiley Misschien komt dat wel een keer tussendoor.....
Morgen is het dan zover... De Taunus mag voor de tweede keer voor zijn tweejaarlijkse keuringcool smiley
In mei heb ik de Taunus alweer 4 jaarthumbs up de afgelopen keuringen mankeerde er opzich niet zoveel aancool smileysmiling bouncing smiley dus zal nu ook wel meevallen

Afgelopen zaterdag hem weer uit de garage gehaald, en ff op en neer naar slagharen getoerdcool smiley

Het blijft nog steeds een fijn gevoel om met de Taunus rond te toeren, ook de mensen onderweg kijken wel opgrinning smiley

Ik ben benieuwd wat er allemaal aan scheelt..... Hij remt goed, stuurt goed, verlichting is goed. Wel heb ik zaterdag ff de ruitenwissers vervangen, deze waren iets gescheurd, en de ruitensproeiertjes zaten verstopt.

Morgen maar ff heenbrengen en dan zien we welgrinning smiley

En als ie weer nieuwe apk heeft, kan ik geleidelijk aan beginnen met de achterascool smiley en dan vrij snel spuitklaar makencool smileysmileys with beer

Zojuist de Taunus weer opgehaaldcool smiley

Mankeerde na 2 jaar niet zoveel aan:

- parkeerlicht linksvoor
- remleiding ontroesten
- rubber bij cardan vervangen
- banden vervangen

Het parkeerlampje is het eerste lampje vd Taunus wat in de afgelopen 4 jaar kapot is gegaannut smileythumbs up
De remleiding is op meerdere plekken wat geoxideerd, en moet ontroest worden.
Verder een rubber bij de achteras thv het cardan moet vervangen worden.. zou niet weten welk rubbernut smiley
Voor de keuring had ik er oude velgen/banden onder gedraaid, deze hadden voldoende profiel, maar zijn verder waardeloosnut smiley

Vanavond wordt niet wat, zo weer m'n wekelijkse ritje naar de keetsmileys with beerdrinking smiley
Hopelijk kan ik morgenavond al eea doen, want morgen plakken we ook weer een stuk dak op de T3 busgrinning smileygrinning smiley

En op zoek naar goede bandenspinning smiley sticking its tongue outsmiling bouncing smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close