Taunusdrivers Beuntoko: '62er Thunderbird '70er Taunus 17M V6, '73er Taunus coupe, '75er Taunus, '89er Sierra 24V, '93er Sierra kombi GT en '04 Mondeo >>Coupé bijna klaar!<<

Gepost door Taunusdriver 
Gisteren de Coupé in de Beuntoko gezet, en ermee gangs gegaan.

Voorscherm eraf, deze bleek bij de keienvanger gelast te zitten ipv geschroefd.... Dus dat was een kleine tegenvaller, maar scherm eraf, motorkap eraf en ik kon beginnen.



En zoals altijd met rotterij, valt het altijd tegen, de auto is 3 á 4 jaar terug opnieuw klaargemaakt, en toen moet het er ook al hebben gezeten....





De A-stijl deels weg, en het hoekje waar de A-stijl en de parafan bij elkaar komen was ook helemaal weg...


En het eerste stuk van de bevestigingsrand van het voorscherm


De rest vd bevestigingsrand was nog wel hard gelukkig.

Begonnen met de slechte stukken eruit te halen, en nieuw spul in te lassen.






En uiteindelijk de boel weer in de verf.


Ook het gat linksvoor is weer dicht, geen foto van, maar is ook prima geluktcool smiley

De Taunus is weer hard, en heb het scherm er ook weer opgezet, moet em alleen nog bij de keienvanger nog vastzetten, nog even goed bedenken hoe ik dat ga doen.
En uiteraard de boel weer bijwerken dat het weer netjes is.

En dan is de dag zo weer om...



Ongelooflijk die roest, dan is je crashbestendigheid ook helemaal nergens (winking smiley), denk ik zo. Knap dat je hem weer wat steviger gemaakt hebt.
Is idd genoeg werk, maar voor een auto die al 45 jaar in Nederland rondrijdt, valt t me nog enigzins mee....

Verbaas me ook waarom hij ook alleen rechts zo verrot is... linksvoor lijkt alles nog hard...

Omtrent veiligheid, een Taunus knikt zowiezo, bij de neus. De bijnaam in de rodeo/bangerwereld is 'vouwnus'nut smiley
Ha, ja taunussen kunnen rotten hoor.
Je bent goed bezig manthumbs up
Die deur donderde er ook bijn auit zou je zeggen.
Heb ooit eens gehoord dat auto's aan de rechterkant eerder rotten omdat dat de "berm" kant is.
Remmen zitten aan die kant ook vaker vast.
Dat rechts de bermkant is, klopt, en heeft zekers invloed, maar de ene kant kogelhard, en de andere kant krokant.....

Meestal bij Taunussen en Granada's hebben beide kanten wel rotterij te pakken. Maar het scheelt mij iig weer werkcool smiley

De laatste tijd verder gangs geweest met de coupé, en het schiet mooi op.

Om de wiellagers te vervangen, moeten de steekassen vd achteras eruit, en dat gaat met behulp van een slagtrekker. Nu had ik die nog niet, dus zelf maar 1 in elkaar geflanst.
Ding is een beetje aan de zware kant, maar goed dan komt de boel iig los!big smile smiley



Steekas eruit en nieuw lager erop


Ook de boel achter maar voorzien van nieuwe remschoenen en remcilinders.

Het oude spul was ook niet meer wat.....

De aandrijfas had iets vrije slag op het hanglager, dus die ook maar vervangen, aangezien ik nog een paar aandrijfassen had liggen geen probleem.
Nu heeft een 1.6 orgineel een bak met dunne uitgaande as, maar hier zit een bak onder met een dikke uitgaande as.
Kleine verrassing, aangezien die bakken van een 2.0 zijn, en de aandrijfassen ook passen voor V6cool smiley
Maar ook een aandrijfas voor een dikke as had ik nog liggen, dus geen probleemcool smiley

Verder waren de deurrubbers ook vergane glorie/ouwe zooi, dus ook daar maar wat aan gedaan.



Uit de partij TC1 delen zaten nog 2 nette deurrubbers, en die pasten er perfect in.



Het vloertapijt heb ik er nog niet inzitten, omdat hij nog een lekkage heeft aan de bijrijderskant bij de raamsponning of kachelunit ergensnut smiley
Al wel naar opzoek geweest, maar helaas nog zonder resultaat..... Ik vermoed dat het ergens tussen het voorruitrubber komt, maar heb geen behoefte om de voorruit eruit te halen. Dat wil wel, maar tis een gedoe met opnieuw erinzetten, en het rubber is ook niet nieuw meer...nut smiley

Nu kun je iig goed zien of en waar het lekt, en heb de isolatiematten en vloertapijt nu ook goed droog, en wil ik graag zo houden.

Hopelijk binnenkort wel de boel af kunnen werken, en dan gooi ik em voor de apk, dit zou evt zonder vloertapijt ook wel kunnen, maar staat zo slordig vind ik.

Het deurpaneel van de bijrijderskant is ook beschadigd, en hiervoor heb ik hier opt dorp nog een setje hele panelen op kunnen halencool smiley

Dus de deurpanelen gaan er binnenkort ook af, boel goed schoonmaken en raammechanismes doorsmeren, en is dat ook weer netjescool smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close