Taunusdrivers Beuntoko: '62er Thunderbird '70er Taunus 17M V6, '73er Taunus coupe, '75er Taunus, '89er Sierra 24V, '93er Sierra kombi GT en '04 Mondeo >>APK perikelen Coupé.... Moet niet veel gekker worden....<<

Gepost door Taunusdriver 
Die XXL Granada kombi is inderdaad een bijzondere verschijning. Zit wel aardig wat werk aan, ook laswerk aan de bodem.
Hij is te koop, maar heb er geen ruimte, laat staan tijd voor zo'n dingnut smiley

@Uwbuurman:
Was zekers weer een geslaagd feessie, vooral de avonden ist reuze gezelligsmileys with beersmileys with beersmileys with beer
Kwam van de week een bruine Taunus stationwagen met andere kleur voorspatbord tegen met een FordFreaks sticker. Was op de a28 tussen Staphorst en Zwolle.

Vanavond een witte granada met die jongens op de n35 vlak voor Zwolle. Ook een sticker van FordFreaks erop. Grappig.
Haha er rijden idd veel auto's rond met de "beruchte stickers" nut smiley
Mooi mancool smiley


Inmiddels weer een aantal weken verder, en niet stilgezeten....

Een paar weken geleden nog een dagje aan een ex Beuntoko auto gesleuteld. De eigenaar wilde hem wat lager bij de grond hebben.
Was wel gezellig, en gelijk mijn nieuwe veerspanner uitgeprobeerd.

Rondom verlagingsveren, en achter nieuwe schokbrekers.




Staat nu perfectcool smiley

En nog een windspoiler gemonteerd, kleine details maken em wel afcool smiley



Verder de Mondeo voor de apk gehad, en er was 1 afkeurpunt....
Draagarm rechtsachter.



Zo optimistisch als ik dacht: boutje vd stabistang los, en 2 bouten aan de uiteinden vd draagarm loshalen.
Kan niet zo spannend en lastig zijn....

Breekt me meteen het draad vd stabistang afnut smiley


De bout aan de wielzijde wilde prima los, dus de laatste bout is ook geen probleem.....

Wel dus....

Het is een bout met een excentrische ring om de sporing af te stellen.
En die zat muurvast.... Met pijn en moeite de moer los, en dacht dan de bout eruit te tikken.

Niet dus..... Vastgerot aan de binnenbus van het draagarmrubberangry smily


Dus uiteindelijk de troep maar losgeslepen.

Afgelopen woensdag bij de Ford garage in de buurt nieuwe bouten en moeren opgehaald, en het stabistangetje werd besteld. Deze zou hopelijk afgelopen vrijdag binnenzijn, maar was er nog niet....



Morgenavond zet ik de nieuwe draagarm eronder, en hopelijk heb ik het stabistangetje dan ook. Kan de Mondeo dinsdag afgemeld worden, en de vrouw weer op pad met de Mondeo. Die rijdt momenteel met de groene Taunus

De 17M moest nog omgekeurd worden bij de RDW van 4pitter naar 6pitter.
Inmiddels 4 weken terug een afspraak gemaakt voor afgelopen vrijdag (eerder was er nergens pleknut smiley dus vrijdagmiddag naar de RDW in Heerenveen geweest.

Mooi weer en weer heeeeerlijk cruizen die kant opcool smiley

Aangekomen werden de paperassen op orde gemaakt, "loop maar de hal in, en dan komt de keurmeester wel bij je"
Net 2 stappen de hal in, en de keurmeester kwam er al aan.

Auto in de hal gezet, en het verhaal uitgelegd. Bijbehorend had ik nog documenten van de 20M waar de motor uit is gekomen, en toen dat gecontroleerd was, was het allemaal wel prima.
Even onder de kap gekeken, onder de auto, en nadat ie opnieuw gewogen was, was het allemaal klaar.

Dus een kwartiertje later was alles klaar en kon ik weer gaanspinning smiley sticking its tongue out

Verder met het mooie weer lekker genieten van de Tbird, die doet t nog goed, en afgelopen week als daily gebruikteye popping smiley
Maatje van me heeft z'n auto kapot, en rijdt met de Sierra, dan de 17M even nog zonder apk, en de Mondeo zonder draagarm....
M'n vriendin rijdt momenteel met de Taunus, en dan ik maar met de Tbird.... Wat een strafspinning smiley sticking its tongue out

En ook lekker cruizencool smiley






Vrijdag had een goede kennis van me het erover dat ie zaterdag een taxatiedagje georganiseerd had, en of de Tbird ook nog getaxeerd moest worden.

Dat moest ie wel, dus gisteren daar even heengeweest. Was al wat meer volk met Granada's en nog wat Capri's. Allemaal ook supermooi spul.

De taxateur nam er de tijd voor, en het verhaal verteld hoe of wat. Ook alle bijbehorende documentatie laten zien, wat hij wel mooi vond dat dat er na al die jaren nog bij is.

Hij had nog enkele tips voor mij voor de lak, en over de brandstof. Ik gooi er nu loodvervanger bij, maar hij had het over benzinestabilisator, wat ook goed werkt. Me daar eens in verdiepen..

Het taxatiebedrag was aanzienlijk meer dan wat ik gedacht had, of ik ben daar te nuchter voornut smiley

Als het me verder omtrent de taxatie meevalt, laat ik m'n andere auto's ook taxeren. Wel benieuwd naar...
Taxeren is altijd goed. Als je ziet wat de oudjes in waarde zijn gestegen de laatste jaren en nog gaan stijgen... mijn taxaties zijn 3 jaar geldig, maar de afgelopen jaren laat ik ze om de 1,5 jaar taxeren en eerlijk, ik kan er niet tegen werken. Het gaat me niet om de waarde als in geld, maar wel als ik de boel plat heb, dat ik dan iets vervangends kan kopen.
Maar waar doe je het taxeren eigenlijk voor?
Waarschijnlijk voor je eigen feestje....Met de thunderbird kan ik me het voorstellen, maar als je dit met je sierra's doet en dat doorgeeft aan de verzekering moet je daar ook pittig premie over betalen.
Volgens mij is het bij niet exclusiefe auto's niet echt een voordeel.
Of heb ik dit nu mis.

Kijk mijn audi heeft waarschijnlijk een taxatie waarde van zo'n 3000euro, de dagwaarde is echt niet meer dan ik denk 750 euro.
Als ik hem laat taxeren (is ook niet gratis) de waarde doorgeef aan de verzekering, moet ik hoe dan ook een mega premie betalen.
@uwbuurman:
De waarde rijst idd de pan uit..... Zie je met oldtimers in het algemeen, en de vraagprijzen....

@Stif:

Jaren terug heb ik ooit eens de groene Taunus laten taxeren op een oldtimerevenement.
Kerel kwam bij de auto, wat geklets over de auto, en met 10 minuten had ie een taxatiewaarde van ik meende dik €7000,-nut smiley
Krijg je het rapport thuis, staat erin dat de auto in orginele staat verkeert, en technisch goed is.
Orgineel istie iig niet, en zonder een motor te horen lopen oordelen over de technische staat.....

Vond dat toen écht tegenvallen, en is dan idd een kwestie van de verzekering spekken...... En heb er ook niks op uitgedaan en op zo'n manier ga ik ook meteen aan het taxeren....

Bij de meeste auto's die ik heb, is het geld wat erinzit niet extreem groot, dus als er wat gebeurd, helaas en dan zie ik het wel.
Paar jaar geleden was er iemand achterin de Sierra gereden (achterbumper, achterlicht en achterpaneel), en €1100,- van de verzekering uitgekeerd gekregen. Auto was toen nog niet totall loss...
Dat allemaal zonder taxatierapport oid.

Nu bij de Tbird zit er toch wel serieuzer geld in, en wil die iig goed verzekerd hebben, mocht er op wat voor manier wat mee gebeuren....

Deze taxateur kwam iig beter over dan de vorige ervaring, en aangezien zowel Taunussen, 17M/20M's en Sierra's toch wel schaarser worden, is het het wel waard om ze eens te laten taxeren, of ik daar dan verder wat mee doe, weet ik dan nog niet...

Dus idd ook een beetje voor m'n eigen feessiegrinning smiley
Een taxatie maakt het afsluiten van een klassieker verzekering ook nog weleens makkelijker. Met taxatie, all-risk en alles zijn de klassiekers nog steeds het goedkoopste in premie. Ik heb het ook juist bij de Alfa gedaan omdat je daar al snel het effect krijgt dat de betere staat of geïnvesteerde reparaties niet erkend worden door de tegenpartij. En men zal bewust al snel op total-loss aansturen.

Die klassieker verzekeringen en ook youngtimer verzekeringen zijn echt de moeite waard en.voor weinig geld.
Heel simpel, niks eigen feessie, want je moet betalen. Het gaat mij erom of ik hetzelfde kan terugkopen als er eentje plat gaat. Als dat gebeurt door eigen falen is het nog wat, maar als een of andere onbenul me in de auto knalt, wil ik hebben waar ik vergelijkbaar voor kan terugkopen. En dat red je nooit zonder taxatie. Geeft gewoon geen gedonder, is helder.

Zoals engineer zegt, de oldtimerverzekering is juist makkelijker en goedkoper als je een taxatie hebt, dan een reguliere zonder taxatie.
Sluit ik me ook helemaal bij aanthumbs up

Maar zoals gezegd, eerst dit taxatierapport afwachten, en dan zie ik het wel. Kost ook allemaal zat, maar idd, als er wel wat gebeurt, heb je met een taxatierapport geen genohl en gezever.


Verder was dinsdag eindelijk het stabistangetje voor de Mondeo binnen, komt bij Ford wel eens vaker voor dat t lang duurt voordat de onderdelen er zijn.... Dus dat is ook niet meer wat t geweest is....

Maar goed, woensdagavond de boel eronder gezet en weer bij het keuringsstation neergezet.
Vanochtend is er naar gekeken, en de Mondeo is afgemeld met nieuwe apkcool smiley

Nu heeft m'n vriendin de Taunus weer verruild voor haar Mondeogrinning smiley

En ik de Thunderbird voor de Taunussmiling bouncing smiley
M'n vriendin is wel weer blij dat de Mondeo weer klaar is. De kleine ook trouwensnut smiley

Genieten ist zekers met de Tbird, vooral zo 's avonds met zonsondergang een stukkie toeren, prachtigcool smiley


Maatje van me had enkele weken terug een kapot gelopen motor van z'n franse schijthok, en wilde nu ook eens wat degelijks gaan rijdencool smiley

Dus vandaag met hem een '84er Orion opgehaaldspinning smiley sticking its tongue out









De auto is tot afgelopen voorjaar in dezelfde familie gebleven, maar stond de laatste paar jaar stil.
De verkoper had em gekocht, en weer klaargemaakt, nieuwe distributieriem, uitlaat vervangen, wat laswerk gedaan, en voorzien van nieuwe apk.

Gewoon een leuk ding, en van binnen ook nog netjes. Na 34 jaar geen nieuwstaat, maar kan zekers nog een poosje meecool smiley
Mooi exemplaar - was als ik me niet vergis 1 van de eerste auto's in de compacte klasse waarop (mechanisch) ABS en een verwarmde voorruit konden verkregen worden als optie. Ford liep daar toen erg mee voorop, Scorpio had in 1986 al standaard abs en dat was toen revolutionair. Orion is hier in het straatbeeld echt uitgestorven...
De Orion is idd wel een grappig ding, geen nieuwe, maar kan nog prima een paar jaar mee.

Moeten nog een paar dingetjes aan gebeuren, maar komt wel goed.

Afgelopen paar weken nog wat drukte met wat apk's.

Vorige week kreeg ik eindelijk het nieuwe kentekenpasje voor de 17M, dus kon ik weer naar de garage. Bleek dat er nog steeds teveel remverschil op de achteras zat...

Bleek uiteindelijk een vastzittende remcilinder de oorzaak te zijn, en na het vervangen ervan, was het allemaal weer goedcool smiley Dus weer lekker rondcruizen met die fijne machinecool smiley

M'n maatje met de zwarte Sierra kombi, moest zijn Sierra ook gekeurd hebben.

Technisch niks op aan te merken, alleen het CO was te hoog.....
M'n maatje had de lambdasensor vervangen voor een andere, en de waarde was beter, maar nog niet binnen de eisen....

Dus een ochtendje samen aan het zoeken gegaan, vacuümslangen etc nagelopen, nog een terugslagklepje vd stationair vervangen, en verder niks kunnen vinden.... Contacten schoongemaakt, lambda doorgemeten etc. niks aparts kunnen vinden...

Bij mijn garage even het CO laten meten, en daar zat ie nét op de grens van goedkeur....

We kwamen er ook achter dat de katalysator leeggehaald was, dus toch voor de zekerheid er maar een goede ondergezet. Afgelopen donderdag mocht de Sierra er weer voor, en het CO was goedcool smiley

Wel wat gezoek, maar als dat t enige is voor een 25 jaar oude autocool smiley


Verder zag ik afgelopen week op internet nog een Sierratjuh te koop staan, uit '88 met 2.0 OHC en 5bak, voor een nette prijs.
Het leek zo nog een nette auto, maar mocht het tegenvallen, draai ik em de nek om.

Contact met de verkoper gehad, en na wat gebabbel afgesproken dat ik em op ging halen.

Dus gisteren maar even opgehaald, en het is voor zijn 30 jaar nog een nette auto.









Tevens mijn eerste Sierra met heupgordels achterinspinning smiley sticking its tongue out







De auto is tot ergens in 2015/2016 van de eerste eigenaar uit Den Haag geweest, die beste man mocht niet meer rijden, en is de auto naar een handelaar gegaan.
Vervolgens heeft een hobbyist hem gekocht, maar is er door privé omstandigheden niet aan toegekomen hem verder klaar te maken.

De auto is nog wel netjes, portier rechtsachter heeft wat bijgewerkte schrammetjes, hoek dorpel-wielkast linksachter zit een klein hoekje laswerk, en de achterklep onder de achterruit heeft wat roest.

Verder roestvrij, en loopt, schakelt en remt goed.

De uitlaat lekt wat, en er moeten iig nieuwe ruitenwisserbladen op. Daarna gooi ik em voor de apk, en zie ik wel wat eruit komt.

Als er weer apk opzit, mag hij weer 2 jaar, en gaat wel weer door naar de volgende liefhebber.
Een deel van de auto's gaat soms via via, en de rest staat "gewoon" op internet op de autosites te koop.

Hij valt idd buiten de regeling, maar wel 2jaarlijkse apkcool smiley

Heb nu wel het rijtje al aardig compleetnut smiley

'86er mk1
'87er Ghia
'88er CL
'89er sedan 24 kleppert

De '87er Ghia en deze gaan zowiezo wel weer weg, en de 24kleppert wil ik eerst zelf klaarmaken voordat die evt weer weggaat, maar moet ik een paar maand voor uittrekken
Ah het heeft ook het AD al gehaald? Ik kwam 'm tegen op Twitter. Had al de tip gegeven bij het aankomende Ford event in Venray voor de deur te gaan liggen smiling smiley
De 11-HJ-51 is idd wel een bekende. De beste man woont in de buurt van Apeldoorn.
Had het nummer van die beste man zelf niet, maar wel van 1 van z'n maten. Dus die vanochtend een berichtje gestuurd.

Las later vandaag dat er al contact was gelegd met de eigenaarthumbs up

Die coupé is écht in perfecte staatcool smiley
Afgelopen weken ook niet helemaal stilgezeten ondanks de tropische temperaturen.

Afgelopen dinsdag mocht de Tbird z'n vleugels uitspreiden, en ben bij een kennis/Tbird specialist geweest.

Heb al meerdere jaren contact met de beste man, en heeft me al veel tips gegeven omtrent de Thunderbirds.
Nu eindelijk tijd om eens daar te gaan kijken, en het was weer gezellig.

Hij heeft zelf al ruim 30 jaar zijn Thunderbird, nagaan dat ik toen nog vloeibaar wasnut smileynut smiley

Na een babbeltje een stukje meegereden in zijn Thunderbird, en er zelf ook nog een stukje mee gereden. Zijn auto is in al die tijd al verder geperfectioneerd, en ongelooflijk dat een auto zo strak reageert, remt, schakelt etc.

Dus nu heb ik een idee hoe het ook kan wordencool smiley



Hij heeft ook met mijne gereden, en rijdt niet zo strak als zijne, maar is zekers naartoe te werken. Hij vond de motor bijzonder fel, en na iets afstellen van de carburateur, liep ie nog iets fijner.

Er zijn wat zaken die gedaan moeten worden, zo is het stuurkolomschakeling versleten/gammel dus moet vervangen worden, en verder in de loop vd tijd de motor verder fijntunen.
De kickdown had ik nog niet gemist, maar die deed het bij mijne ook nietnut smiley dat hele gasmechanisme is ooit eens provosorisch gerepareerd, en hierdoor deed de kickdown het ook niet.
Dat hebben we weer provosorisch afgesteld, en echt waar, als ie em in de kickdown gooit, dan gebeurt er ook écht wateye popping smileyeye popping smiley je wordt in de stoel gedrukt.... Indrukwekkend om dat met 2 ton aan gewicht terecht te krijgennut smiley

Ondanks de warmte heeft ie zich goed gehouden, ramen los, arm uit t raam, en cruizen.



Nu is m'n linkerarm wel wat bruiner dan mijn rechterarmspinning smiley sticking its tongue out


Verder vorige week nog met m'n maat bij een '87er Sierra wezen kijken.
Na een grondige inspectie weinig apartigheid kunnen ontdekken, body snaarstrak, roestvrij en ongelast en bodem niet dichtgesmeerd.
Technisch heeft ie wat onderhoud nodig, en van binnen op een gescheurd dash na, nog in nieuwstaat.



M'n maat reed met de zwarte '93er kombi, maar miste toch het oldtimergevoel/uitstraling, en heeft nu dus de witte '87er
Dus die heb ik maar weer teruggekochtspinning smiley sticking its tongue out Afgelopen winter had ik em aan m'n maat verkocht.





Het is wel een vrij uniek ding, hij is van begin juli 1993, en de productie stopte eind die maand.
Tevens is hij GT uitgevoerd, en volgens sommigen nooit als station leverbaar geweest....
En aantoonbaar krap een ton op de tellercool smiley

Maar nu het dilemma..... Ga ik met de station rijden als daily? En dan de witte mk1 weg?? Zou me enerzijds ook spijten.... En deze kombi als winterbak is eigenlijk ook wel jammer.....



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-08-2018 23:01 door Taunusdriver..
Er miste een stukkie tekstnut smiley

De witte '87er heeft m'n maat gekocht, ik dus nieteye popping smiley

Stond er idd een beetje vreemddrinking smileysmileys with beer


M'n maat wil er eerst gewoon mee rondsturen, en misschien iets naar eigen smaak maken.
Tsjoh, die '93 kombi is inderdaad wel mooi zeg. Kan me voorstellen dat je het haast zonde vindt om die als daily te gebruiken. Aan de andere kant, bij goed onderhoud gaat het vast jaren goed.
Bedankt voor de reactiesthumbs up

Ben ook erg wijs dat de Sierra kombi weer hier is. Is (helaas) maar een 2.0 DOHC, maar is nog fijn zatcool smiley

Ik neig er ook naar om de kombi te houden, en m'n witte '86er dan toch weg te doeneye popping smiley Zal wel slikken zijn, maar goed....
Tis voor mij soms wel makkelijker ivm de ruimte, en de station mag 1350kg trekken. En een trekhaak is nog wel aan te komen.
Wel mooi hoor die sierra combi.
Ik begrijp jou maat wel want de combi ziet er heel modern uit, de witte heeft een veel klassieker look.
Heb dat ooit met een Audi gehad, ik als 80 liefhebber had een a4 gekocht........die ging dus na een half jaartje alweer weg.
Trekhaak van een sedan past niet onder een kombicrying smilie Toch bedankt voor dat aanbodthumbs up

@ Stif: Precies van dattumwinking smiley Ik moet ook nog wel wennen aan de "nieuwe" Sierraspinning smiley sticking its tongue out Is toch weer wat anders kwa rijden, en toch wat verfijnder dan de '86er....



De vakantie zit er weer op, wij hopen eind oktober een kostgangertje erbij te krijgencool smiley, dus ook daarvoor druk gangs om de boel weer in te richten. Ondanks dat toch nog tijd gevonden om eea aan de auto's te doenspinning smiley sticking its tongue out

De '87er Ghia heeft wat zware remmen, en de remcilinders bleken vast te zitten.
Dus even een paar nieuwe opgezet, en ook nog orgineel Fordthumbs up


Deze Sierra is écht altijd top onderhouden, jammer dat ie alweer even stilstaat.... Bij de RDW hebben ze een behoorlijke wachttijd voordat ik er heenkan voor kenteken..... Maar ga hem langzaamaan maar verder apk klaarmaken.


De '88er Sierra heb ik nagelopen voor de apk, had gezien dat er 1 stuurhoes slecht werd, dus die maar vervangen.


Verder was de einddemper verrot, en ik had nog een goede liggen, er zijn 2 "modellen" uitlaat. Einddemper met lang stuk pijp met 2 bochten, en met een enkele bocht.
Natuurlijk niet hetzelfde, dus de boel maar pasgemaaktcool smiley


Afgelopen maandag naar het apk station gebracht, en sinds woensdag heeft ie weer nieuwe apk! Dus die mag nu ook naar een nieuw baasje.smiling bouncing smiley

Verder de '89er met Cosworth motor ook nog staan.
Die heeft nog wat probleempjes met de brandstofpomp/relais oid. Deze auto staat ook al een poosje stil, dus ik vermoed dat óf het relais niet schakelt, of de pomp zelf vastzit....

Maar wel alvast de tellerunit erin gezet, deze heeft de vorige eigenaar al netjes pasklaar gemaakt, maar nog niet gemonteerd.



Ben wel erg benieuwd hoe dat klinkt/rijdtcool smileyeye popping smileynut smiley



Verder heb ik nog wat laswerk gedaan aan de auto van m'n ouders, een Ford Fiesta uit 2000.
Een kwaaltje is rotterij bij de wielranden, dus dat maar aangepakt.

Linksachter




Rechtsachter:




Alles weer netjes behandeld, en inmiddels weer in kleur bijgespoten. Kan ie weer een poos meecool smiley


Verder afgelopen weekend nog met de Thunderbird meegedaan aan een oldtimerrit in de buurt.

Auto's, brommers, motoren en trekkers, vanalles was aanwezig, en in totaal 550 deelnemerseye popping smiley

Hiervan volgen de foto's nogsmileys with beer
De laatste tijd lekker met de groene Taunus rondgereden, blijft écht genietencool smiley







Maar hij staat hier buiten voor de deur, en heeft de laatste paar weken ook wel regen over z'n pet gehad.

Dat heeft ie wel vaker gehad, maar deze keer was het vloertapijt zeik en zeiknateye popping smiley
Met name achter/onder de stoelen zowel links als rechts.

Dus hem maar in de Beuntoko gezet, en het interieur eruit gedopt.

Vloertapijt zeiknat, en de dempingsmatten eronder waren helemaal volgezogeneye popping smileynut smiley








Verder istie links- en rechtsvoor in de hoeken van de voetenruimte ook wat aan het roesten....



Aangezien ik rechtsachter de flank achter de achteras ook nog moet lassen, pak ik dat ook gelijk maar mee.

Deze week zijn er oranjefeesten hier in Nieuwleusen, dus hoop nog een keer een avondje eraan te kunnen besteden.

Woensdagavond nog een oldtimerrit, vrijdagavond een "concours d'Elegance" van de rodeo auto's.

Omdat de autorodeo hier 50 jaar bestaat, had de organisatie bedacht enkele manches met pré '70 auto's mee te laten doen.
Nu was er zoveel animo voor, en blijkbaar nog genoeg pré 70 materiaal, dat er alléén maar pré '70 auto's meedoencool smileysmiling bouncing smiley

Er doen 150 auto's mee van vóór 1970, en de oudste uit 1928smileys with beer wordt een bijzondere rodeocool smiley
Normaal post ik dit soort dingen niet, maar wil voor deze keer een uitzondering maken, Discussies over dat het zonde is, of dat alles te redden is, ga ik hier NIET aan, en is het is zekers NIET mijn bedoeling zulke dingen uit te lokken!

Jaja, afgelopen weekend was er weer de jaarlijkse autorodeo hier in Nieuwleusen.

Aangezien de rodeo dit jaar voor de 50ste keer werd georganiseerd, en ter ere daarvan, had de organisatie bedacht om enkele rondes met alleen pré '70 auto's ertussen te doen.

Nu is dat idee van enkele manches uitgelopen naar een complete pré '70 rodeosmiling bouncing smiley

Er waren 150 deelnemers, en hadden allen een auto van 1970 of ouder. Was blijkbaar nog genoeg van dat ouwe spulcool smiley

Omdat het wel een uniek iets is, was er vrijdagavond een "concours d'elegance" van de rodeobakken.
Hier kon je de auto's bekijken, en zien hoeveel werk erin zit om zoiets überhaupt weer wat stevig te krijgennut smiley

De deelnemers hebben echt overal auto's vandaan gehaald, en de oudste was van 1928! Engels, Duits, Amerikaans, Frans, de meeste automerken werden wel vertegenwoordigd.

Auto's die ergens 20/30 jaar gestaan hebben, gestrande restauratieprojecten, auto's met brandschade en donorauto's mochten nog 1 keer strijden.

Hieronder enkele foto's,



































De Rodeo zaterdag was ook gaaf, in het begin was iedereen aan het aftasten naar wat hun auto kan, dus het spektakel werd steeds beter.

Er was een ronde met alleen maar Opeltjes, een ronde met alleen peugeotjes 404, en nog een ronde met alleen maar Taunussen 17M/20M
























Het was een uniek, éénmalig zo georganiseerde rodeo, en ongelooflijk waar een relatief klein dorp groot in iscool smiley
Van de week al een youtube filmpje bekeken: kon ook niet anders dat ik de speaker voorafgaand van 1 manche de deelnemers hoorde aankondigen "....... met Ford Taunus, ....... met Ford Taunus, ....... met Ford Taunus, ....... met Ford Taunus, enz" smiling smiley. In en om 't dorp hadden er schijnbaar nog genoeg ergens een opgewarmd lijk in een hoekje staan: voordat zoiets opgeknepen wordt, nog 1 keertje vlammen & rammen thumbs up
Wat blijft die groene tc1 toch een plaatje, als zie ik de tc1tjes liever in fordtaunusbruinsmileys with beer

Ik heb zelfs een filmpje gezien van de banger, blijft altijd een discussie, je ziet duidelijk in de bv ongespoten auto's dat het toch echt wrakken zijn.
De foto van de groene manta is zo gemaakt dat de manta een mini auto is en de gast ervoor een reus.
Op het filmpje komt vooral de opel Gt vaak voor, leuk.thumbs up
Punt is dat ze in de UK dat ook vaak doen, maar daar worden vaak gejatte auto's ingezet. Mooi sneu als dat jouw mooie bolide is, die daar aan puin wordt gebangerd. Maar deze zijn wel gaar, inderdaad. Kijk ook maar hoe ze als colablikjes opfrommelen... sowieso is dat al het geval met die oudjes.
De rodeo trekt altijd al wel veel volk, en nu helemaal. Was ook compleet uitverkocht.

Het banger/rodeorijden blijft altijd een puntje van discussie, maar niet alles is te redden, of auto's worden voor sloopgeld opgehaald, staan te koop, maar als ze niet compleet verkocht worden, dan maar voor onderdelen.

En voor deze editie zijn écht overal lijken uit tuinen, schuren en bossen gehaald.... Maar mooi dat de deelnemers er zoveel tijd en moeite ingestoken hebbenthumbs up

De '88er Sierra heb ik ook te koop staan, had em voor onderdelengeld opgehaald, maar vond dat zonde, en heb er inmiddels nieuwe apk opzitten.
Maar nog weinig tot geen serieuse reacties..... Maar ik wacht rustig af!
Afgelopen weekend met de '75er Taunus gangs geweest.

Er zat wat rotterij aan de bodem, en omdat het interieur er toch uitligt, kon ik er mooi bij. Zowel links- als rechtsvoor nog aardige stukken opnieuw ingezet.
In 2002/2003 is de Taunus opgeknapt, en zijn die plekken gelast/hard gemaakt. Maar is langzaamaan toch verder gaan roesten, dus nu alles eruit geslepen en nieuwe stukken gemaakt.

Linksvoor:






Rechtsvoor:





Het opstaande gedeelte tegen de A-stijl was ook slecht, dus ook daar nog wat delen vervangen



Zo al met al toch zo'n 5,5 á 6 uurtjes mee gangs geweest, en in de 2k menie gezet om verder af te werken.

En dan nog de lekkage opzoeken.....

Ook rechtsachter moet ik nog bij met het lasapparaat..eye popping smiley



Verder is de kogel door de kerk, mijn witte '86er Sierra gaat na 4,5 jaar de verkoop in.....
Heb er 5 weken over nagedacht, en hij mag naar een volgende liefhebber, en ik ga met de '93er kombi rijden.



Heb em afgelopen zondag te koop gezet, en morgen komt er iemand uit België kijkeneye popping smiley Dus ben benieuwd.....

Tevens heb ik de '87er Ghia en de '88er te koop staan, dus afwachten of er mensen op reageren..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-09-2018 21:44 door Taunusdriver..
Afgelopen donderdag kwamen de heren uit België kijken voor de '86er Sierra.

Na een concrete inspectie was een deal snel gesloten, en de Sierra op de aanhanger meegenomen naar Belgiësad smiley




Heb wel het idee dat ie goed terecht is gekomen, dus dat is wel fijn.

Zelf ruim 4,5 jaar met plezier mee rondgereden, en zonder veel flauwekul. Het is gewoon een goede auto, maar zit wat werk aan om em weer supermooi te krijgen.

Verder vrijdagavond nog een kijker gehad voor de '88er Sierra.
De jongeman woont hier opt dorp, en mag met een half jaartje autorijden.
Hij kwam kijken met z'n vader, en waren beide enthousiast over de auto. Deze is dus ook verkocht, en komende week de boel verder afhandelen.
Verdikkeme, die zien we dus niet meer terug op de nederlandse wegen. (al heb ik nog nooit een tweede gezien)
Jammer maar zo gaat het, er rijdt ook een audi 80 5cyl van mij rond in Belgie, al lig ik er niet meer wakker van.
Er is een tijd van komen en gaan zeg ik dan maar.
Goed bezig weer Marcosmileys with beer
Tsjah, zo gaat dat inderdaad, als ze interesse hebben, en je er prijstechnisch uit kan komen, ist goed toch? Iedereen heeft de kans gehad, wie het eerst komt, het eerst maalt.

Sinds gistermiddag ben ik vreemgegaan op autogebiedeye popping smileyeye popping smiley

Zo'n 2,5 jaar geleden heb ik de 17M gekocht, en de beste man had uiteindelijk wat anders weergekocht, 9 jaar jonger dan de 17M, en geen Ford.
Ik heb nog steeds wat contact met de man, en hij had het er onlangs over dat hij toch weer een Ford wil, en z'n huidige oldtimer weg mocht...

Na wat foto's en een richtprijs, werd ik wel aardig enthousiast, ondanks dat geen Ford product is, maar er iig niet voor onderdoet.

Dus gisteren met de 17M en n maat van me, weer naar het Westen des lands gereden, en de beste man vond het leuk om "zijn" 17M nog eens weer te ziencool smiley

Na uitvoerig zijn auto geinspecteerd te hebben, en na een testritje, hebben we een deal gesloten! En zijn we met 2 6pitters weer naar het Oosten des lands teruggeredenbig smile smiley



Het betreft een Mercedes W123 250 van begin februari 1979spinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue out





De auto is in 2010 in Nederland op kenteken gekomen, is overgespoten en heeft weer enkele plekjes.

Body is hard, alleen de wielrand rechtsachter begint iets te knagen, maar verder nog ongelast en hardthumbs up De onderkant van de deuren hebben ook wat roestvorming, maar de Mondeo van 2004 ook, dus dat heeft na bijna 40 jaar weinig schuld...

Er ligt een 2.5 liter lijn 6 motor in, met handgeschakelde 4bak. Motor loopt mooi, en bak schakelt goed.
De vorige eigenaar heeft veel met de carburateur gestoeid, hij loopt nu wel mooi, maar moet eigenlijk nog fijngetuned worden.




Van binnen is het ook nog een nette auto, bekleding heel, deurpanelen netjes, hemeltje netjes etc.





Er zit een map bij met aardig wat rekeningen, en er is in de afgelopen jaren serieus geld in gestoken: gereviseerde remklauwen, nieuwe schijven+ blokken, nieuwe koppeling, nieuwe rubbers, nieuwe inlaatpakkingen en carburateurpakkingen, nieuwe bobine, bougiekabels etc etc etc etc.

Maar eens even mee rondsturen, en dan zie ik wel wat ik ermee ga doen. Begin februari wordt ie belastingvrij, dus weer een pluspunt.

Dat het degelijke auto's zijn, kan ik tot nu toe ook beamen. Alles voelt gewoon degelijk aan, geen gammele knopjes of schakelaars, en alles gaat ook soepel.

Kwa rijden is het ook perfect, en bij hogere snelheden geen windgesuis of andere vreemde bijgeluiden of trillingen.
Het accelereren gaat ook rap, maar zo ervaar je het niet.....
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close