Taunusdrivers Beuntoko: '62er Thunderbird '70er Taunus 17M V6, '73er Taunus coupe, '75er Taunus, '93er Sierra kombi GT en '04 Mondeo >>15 & 16 Juni weer Ford Treffen vd FordFreaks! Auto's klaarmaken!<<

Gepost door Taunusdriver 
Haha, en zo gaat de handel weer door. Dat schip, waar is dat nu ongeveer? (Ik bedoel niet de Scorpio, maar die boot waar de donderse vogel op staat)
Bijzonder, zo'n late en nette Sierra Combi! Exact dezelfde uitvoering als ik nog ergens heb staan, maar dan een heel stuk netter big smile smiley

Mooie Scorp ook thumbs up
haha

Soms komt er wat op je padnut smiley en laatste tijd nogal veel op mijn padspinning smiley sticking its tongue out

Tis dat ik de station toevallig zag staan, en dan maar gelijk werk van maken.

Gistermiddag de ruil gedaan, m'n maat de Sierra station, en ik de Scorpio.

Het is gelijk mijn eerste Scorpio ooit, en toch valt het me niet tegennut smiley
Hij rijdt goed, en de 2.0 OHC met carb. komt opzich aardig goed mee met het verkeer. Mijn Sierra heeft dezelfde motor en bak, maar is toch 161kg lichter dan de Scorpio.

De bediening van alle hendels etc is even wennen, verlichting, aanjager etc is allemaal compleet anders dan Sierra/Taunus/Granada wat ik gewend ben... Verder is het echt een fijne auto om mee te rijden. Toch zal ie het wagenpark weer verlaten, dus mocht iemand nog een knappe oer Scorpio willen, of het jeugdsentiment willen herleven, schroom niet!


Het schip waar de Thunderbird opstaat, is vanaf de haven van New York nog langs enkele havens langs de oostkust geweest, en nu op de grote plas onderweg naar Europa! Dan gaat ie eerst nog via Groot Britannië (ETA 25-11), en is hopelijk komende dinsdag, 28 november, in de haven van Rotterdam!

Het schip is 334m lang, en 43 meter breednut smiley huidige diepgang bijna 12 meter!



Ben erg benieuwd, en heb er superveel zin in!
Nog even afwachten dus!
Oei oppassen dat die Chinezen er niet met je dondervogel vandoor gaan spinning smiley sticking its tongue out

(Is overigens bij lange na niet eens de grootste varende blokkendoos)
Quote
Altai
Die Taunusdriver heeft een snelheid van handelen daar zou Jet Cars jaloers op zijn. smileys with beer

Kopen bij Taunusdriver zal vast ook veel betrouwbaarder zijn.
Quote
Jay DoubleYou
Kopen bij Taunusdriver zal vast ook veel betrouwbaarder zijn.

En bij Taunusdriver geen meerprijs voor velgen of APK.
winking smiley
Whahaha geweldig mensenbig smile smileyspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue out

Zijn hier zat Fordgekken in de buurt, en altijd wel mensen die weer wat leuks zoeken....
Of het altijd handel is, geen idee, ben er nog niet rijk van gewordennut smiley maar vind het mooi als het spul weer ergens goed terechtkomt voor leuk geld.

Ben met de verkoop van de auto's gewoon eerlijk, en het is zoals het is, en wil achteraf geen gezeur. Mocht er wat zijn, zeg het me en we regelen wat. Ga niks wegmoffelen of verbergen, heb ik geen zin in.

Met verkoop van onderdelen ook alleen maar positieve reacties. Vorig jaar een motorblokkie uit een Sierra verkocht, en de koper had al rondgevraagd of ene Marco uit Nieuwleusen wel een betrouwbaar iemand was.
Hij kreeg als antwoord dat ie bij die Marco gerust wat kan kopen zonder geouwehoer.smileys with beer

Zo hoort het ookthumbs up


Helaas zijn er ook mensen die daar anders over denken, en helaas ook mensen die anders doen.
Zo zit er in Eerbeek een knasterd, die vooral Taunussen verhandeld. Doet zich voor als liefhebber, maar verkoopt de ellende van een ander voor veels te veel geld....

Die knasterd heeft voor menig persoon de hobby al flink verpestmoody smileymoody smiley
Nou de auto die ik bij je kocht doet het toch echt niet hoor. Hele set nieuwe batterijen er in, maar rijden ho maar grinning smiley
Quote
Wouter82
Nou de auto die ik bij je kocht doet het toch echt niet hoor. Hele set nieuwe batterijen er in, maar rijden ho maar grinning smiley

Ow echteye popping smiley afstandsbediening defect? Of doet t motortje het niet?

Had dat gezegd man! Ik had em zelf ook niet getest oid, wat ik je gezegd had, maar dan vind ik het nog vervelend!

Zo blijkt dat Sierra's niet geschikt zijn voor electrisch rijdenspinning smiley sticking its tongue outwinking smileygrinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-11-2017 22:39 door Taunusdriver..
Ik weet het niet, misschien is het iets simpels. Motortje zoemde eventjes maar verder niets. Kan een stekkertje zijn, of een los draadje. Misschien laat ik er nog eens naar kijken door iemand. Maar hij staat wel mooi in de kast smiling smiley

Okee, dat is vervelend Wouter, maar komt vast wel goedthumbs up


Verder is afgelopen dinsdag het schip waar de Thunderbird opstond, aangekomen in Rotterdam!
En vandaag kreeg ik een mailtje van de transportfirma, dat ie op hun Douane-entrepot in Lelystad staat, en ik nog een formuliertje in moest vullen.

Die is weer retour, en hopelijk kunnen ze er morgen nog mee gangs, en hoop dat het allemaal in orde is verder, en dat ie snel hier staat!


Verder niet stilgezeten, en nog even wat investeren in de andere auto's.

Voor de 17M heb ik hopelijk een goed raammechanisme gevonden, en laat ik binnenkort het zitvlak van de voorbank opnieuw bekleden.
Voor de TC1 heb ik ook wat goodies besteld, nieuwe remklauwen, nieuwe rubbers voor het stuurhuis en nieuwe remslangen, als ik dan toch bezig bennut smiley

Blijf de laatste tijd aan het ouwehoeren met de remklauwen vd TC1, en wil daar gewoon vanaf, en hoop dat het straks wel gewoon weer goed is.
Afgelopen donderdag deed de aanjager vd Sierra het niet meernut smiley
Lekker met t koude weer, vooral voor het ontwasemen vd ramen....

Ik had het vermoeden dat het in de schakelaar zit, en die heb ik nét niet liggen natuurlijk.... Bak vol met schakelaars, behalve die...
Dus bij een kennis geweest, die had 3 Sierra's staan voor onderdelen, maar alle3 zonder die schakelaar.. Toen maar door naar het volgende adresje, en daar wel een schakelaar uit de sloper gehaald.

Maar helaas.... Nog niks.... Dan zal het de kachelmotor zijn. Die heb ik nog liggen..... Ook niet meer dusnut smiley Was ervan overtuigd dat ik er nog 1 had liggen maar zal dan blijkbaar al eens weggegeven zijn ofzo...

Dus weer naar m'n kennis, en daar uit mijn 'oude' 2.3 donor gehaald. Die gemonteerd, hij klinkt niet fijn, maar doet t iig.



Ook Sinterklaas is de Beuntoko niet vergeten, en warempel! 2 nieuwe remklauwen voor de TC1 in de klompen! smiling bouncing smiley


De voorbank van de 17M en de bestuurdersstoel van de TC1 hebben wat instapschade/scheuren in de bekleding, en laat ik repareren/opnieuw bekleden.

Dus de stoel uit de TC1 gedopt, en het zitgedeelte vd voorbank van de 17M eruit gehaald.





Nu kan ik de boel verder weer even netjes schoonmaken, en is alles weer netjescool smiley


En de TC1 verveelt nog steeds nietsmiling bouncing smileycool smiley



Afgelopen vrijdag kreeg ik een appje van een kennis van me, of ik nog een Scorpio te koop had, of wist...
Nou... Toevallig heb ik er 1 'over' spinning smiley sticking its tongue out Het was voor z'n collega, die zoekt zo'n ding, en die collega belde me 's avonds op hoe of wat.
De beste man is serieus geinteresseerd, en wil binnenkort komen kijken! Dus ben benieuwd!



En om dan ook nog een update over de Thunderbird, donderdag kreeg ik een mailtje dat ie bij het transportbedrijf in Lelystad staat, en dat de douanepapieren in orde werden gemaakt. Dus hopelijk komende week komt de Tbird op z'n nieuwe nest!cool smiley
Dan eindelijk na lang wachten zie je de vogel zelf. En dan mag je nog steeds niet ermee de weg op. Maak snel een afspraak met de RDW als je zekerheid hebt. In December hebben ze het druk en de dagen net na Kerst zijn ze vaak dicht.

Ik ben erg benieuwd. Misschien kom ik je op een Amerikanen event wel tegen van het voorjaar?
Ja inderdaad,

Heb er écht wel zin in! Omtrent de RDW, moet ik even kijken hoe of wat, wil em eerst eens bij de Beuntoko hebben, dan kijken wat er allemaal aan moet gebeuren, en dan maar een keer naar de RDW. Maakt me weinig uit of het december, januari, februari of maart is voordat er een kenteken opzit.


Verder kreeg ik gisteren een mailtje van het transportbedrijf, dat de auto vrijgegeven is, en bij hun in Lelystad opgehaald kan worden.... Is blijkbaar niet helemaal doorgekomen dat ik em graag bij de deur gebracht wilde hebben.

Achteraf niet erg, want ik was in de veronderstelling dat het bedrag voor het transport van Rotterdam naar de Beuntoko zou zijn. Lelystad is 75km dus is zelf nog wel een keer goed te doen.

Dus ik heb vandaag even wat transport geregeld, en vrijdagmiddag halen wel hem op!
Gezien het gewicht moet je met een flinke combinatie, of oprijwagen die kant opan, en kan wel een oprijwagen huren, maar durf dat niet aan ivm de lengte van de auto, en de hoek waarmee de auto erop gereden moet worden. Wil geen achterbumper aan puin rijden....

Hier in de buurt zit een garage die veel met Amerikanen doet, en een mooie pickup en goede trailer heeft om grote sloepen op te halen. Dan weet ik iig zeker dat ie goed vervoerd wordt, en de prijs valt nog wel mee.

ZIN IN!smiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smiley
Quote
Wouter82
Heel gaaf! Past dat apparaat uberhaupt in de Beuntoko? big smile smiley

Groot gat in de deur zagen, dan kan die nog dicht :P
Die garage ken ik wel, en die pick-up en trailer ook wel. Daar moet je toch mee weg kunnen voor zo'n T-bird eye popping smiley
WOEHOOOOOOO

Vanmiddag was het eindelijk zover, begin vd middag zou ik bij m'n kennis zijn, en zijn samen die kant opan gegaan.

De weersverwachting was niet zo heel best, dus hopen dat t allemaal nog meevalt.

Goed aangekomen in Lelystad, papierwerk in orde gemaakt, en daarna mee naar de hal waar ie stond.




De heftruck heeft een speciale klem in de lepels, waar 2 armpjes om de banden vallen, en vervolgens kunnen ze de auto op de voor- of achterbanden optillen en het voertuig verplaatsen.



En toen het moment van de waarheid, de auto voor het 'eerst' starten om op de trailer te rijden.... Spannend!!!
Na wat doorstarten liep de Ford 390CU als een tierelier, en echt, wat klinkt zo'n V8 toch ge-wel-digsmiling bouncing smileysmiling bouncing smiley

Thunderbird op de kar, vastsjorren en op huus an! Net de loods uit, en de Tbird kreeg meteen een hagelbuitje over zich heen, en istie ingewijd in het Hollandsche klimaatnut smiley



De Dodge met 5.9 Cummins Diesel kon de trailer met Tbird van zo'n 1900kg gemakkelijk meekrijgen! Zelfs met Tbird erachter merk je nauwelijks dat er wat achteraan hangtnut smiley



De Tbird afgeladen, en staat nu in de Beuntoko.

Zelfs int donker istie prachtig!





Hij staat nu lekker droog in de Beuntoko, en maar eens zien wat er allemaal aan gedaan moet worden.

De bestuurdersdeur hangt wat door, en hierdoor blijft het deurpaneel wat haken op de dorpel, dus kost je uiteindelijk je deurpaneel....
Verder lijkt het alsof hij ergens wat olie lekt-zweet op de uitlaat, dus eens zien waar dat vandaan komt.

Verder de boel maar eens nalopen, remmerij, smeerpunten weer goed doorsmeren, en de koplampen vervangen voor Europese exemplaren, en heb nog een ander "ideetje" wat de koplampen betreftcool smiley maar geen idee of dat wil....



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-12-2017 22:34 door Taunusdriver..
Potverdikkie wat een plaatjethumbs upthumbs upsmiling bouncing smileynut smileyeye popping smileycool smiley

Vanmiddag was het echt petweer dat je dan met zo'n combinatue de weg opgaat...genoeg gelult hij staat in de beuntoko!!!!!!!!!!!!

Veel heel veel plezier ervan!
Ja man, wat ben ik er blij mee!

Tis echt een gok, maar het vertrouwen is terecht geweest. De auto is ook inderdaad zoals omschreven, en dat doet mij goed!

Alles werkt zoals het hoort, electrische ramen, zowel voor als de kleine raampjes achter, stuurbekrachtiging en alles nog gewoon netjes en fris.

M'n kennis vond het ook een knappe auto, en die ziet ook zat voorbijkomen.

Heb er wel zin in om mee te gaan rijden! Dus binnenkort maar eens contact opnemen met de RDW voor een afspraak, ergens volgend jaar denk ik. Kan ik em eerst rustig terecht maken.
Quote
Wouter82
Wat gaaaaaaaaaaaaaaf! thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

En die foto met de achterlichten is gewoon kunst smiling smiley

Zekerssss
Leuk detail is dat elk jaar iets andere achterlichten heeftnut smiley Gewoon omdat t kanspinning smiley sticking its tongue out
Eindelijk dan! Wat een geweldig ding. En zo te zien stond er in die hal vast meer moois... cool smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-12-2017 23:56 door Jay DoubleYou.
Leuke ervaring ook om zo een keer een auto te kopen. En wat een gave foto's inderdaad in het donker. Enige ruimtevaart inspiratie kan niet ontzegd worden, zoals het hoort.
Echt imo een van de mooiste Amerikanen. Niet zo achterlijk groot, elke lijn klopt en bijna iets vrouwelijks. Top.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-12-2017 11:51 door Aras.
Zeer gaaf,veel plezier ermee.
Dacht de auto ook gezien te hebben in de film ''Thelma & Louise'' en in de videoclip van Mr. Mister ''Broken Wings''.
Maar die van jou is toch iets anders.
Bedankt voor de reactiesthumbs up

Ben er ook supergoed te passe over, ook omdat ie inderdaad aan de verwachtingen voldoet, en misschien wel wat beter dan ik gedacht had.
Voor een auto van 55 jaar oud, zal de tand des tijds wel zijn sporen nagelaten hebben, maar dat valt bij deze nog super mee!

Interieur is netjes, geen losse naden, hemeltje nog netjes en gewoon fris.
Body is ook nog superstrak, paar plekjes op de parafan bij de achterruit (bekende plek) maar verder eigenlijk geen apartigheid!

Vandaag er nog even iets onder gekeken, en ook de bodem lijkt in eerste oogopslag nog hard en netjes. En niet dat er recent veel aan geprutst iscool smiley

Ook de doosjes in de kofferbak uitgepakt en bekeken, en zat nog leuk spul bij!











Orginele "Bill of sale" oftewel aankoopbon uit 1962!



Maar wat is het een prachtbak zeg!







Ook deze Thunderbird heeft het "Swing Away Steer"


De stuurkolom schuif je opzij, zodat je makkelijker in- en uit kan stappengrinning smiley



En alvast een persoonlijke touchcool smiley
Quote
Wouter82
......die foto met de achterlichten is gewoon kunst smiling smiley

Ben het hier 100% mee eens. Kan hier naar blijven kijken....
Krijg wel telkens andere beelden van een andere achterkant op mijn netvlies erbij:


grinning smiley
Wauw man, geniaal! Wat een bak. Fijn dat hij ook zo voldoet aan je verwachtingen, dat is altijd maar de vragen natuurlijk bij een dergelijke import.

Mooi doosje met spullen ook, folders, draadschema en zelfs de aankoopbon, heel gaaf!
Gaaf hoor. Met deurrubbers er extra bij lijkt het wel (in dat doosje), die dingen kunnen altijd duur zijn. Prachtige staat hoor en vooral ook de techniek valt gewoon op. Goed voor gezorgd en goed bij het origineel gehouden (nogal belangrijk voor de waarde en natuurlijk ook gewoon erg leuk om zo terug in de tijd te kijken). Aankoopbon is natuurlijk helemaal mooi en een zeldzaamheid. De windowsticker ook nog erbij toevallig? Of een buildsheet? Die laatste kon nog weleens ergens in de auto verstopt zijn (bv bovenkant benzine tank).
Echt mooi hoor.
Hoe die kofferbak (tronk) ook bekleed is....top.
En dan te bedenken dat wij in die tijd, hier in NL nog in kevertjes rond tuften..
alleen die hoedenplankspeakers zijn erg jammer. Daar horen van die Period houtmotief opbouwspeakers op (waar natuurlijk wel goede kwaliteit speakers in kunnen zitten)
Ge-wel-dige auto! Van harte Marco! Altijd maar de vraag hoe iets uit de container komt dat je nog nooit in levenden lijve hebt gezien. Gelukkig is dat helemaal top!

Heel veel plezier ermee gewenst!
Wow wat een reacties!

Allemaal bedankt!

Volgens de verkoper zit de orginele "Window Sticker" er ook bij, maar ben ik nog niet tegen gekomen. Evenals de Buildsheet, geen idee...

@stif: de kofferbak is sinds een jaar ongeveer weer voorzien van bekleding, de vorige eigenaar heeft de kofferbak behandeld tegen roest, netjes geschilderd en vervolgens een bijpassende set kofferbak bekleding gekocht en gemonteerd. Is allemaal nieuw te koop.

@Michiel: Over smaak valt te twisten, ben zelf ook wel van een fijn stukkie muziek in de auto, dus dat is voor mij eerder een pluspunt dan een minpunt. De radio is ook een moderne variant, maar heb gelukkig de orginele (werkende) radio erbij gekregen.

@Tom: Bedankt man! ik geniet er nu al van, en als ie de weg opmag helemaalcool smiley

@ 244-55: De ruimte wordt nu wel aardig beperkt..... En het zijn lellen van deurennut smiley maar heb gelukkig al aardig wat onderdelen opgeruimd, en verkocht. Nu zien dat ik de ruimte ook hounut smiley


De auto is inderdaad netjes bijgehouden, tuurlijk wel wat kleine gebruikssporen, maar al met al een prachtbaksmiling bouncing smiley

Onderkant van de auto heb ik ook wat beter bekeken, en het ziet er allemaal nog netjes uit!

De flanken links en rechters tussen portier en achteras zijn ooit eens vervangen, verder geen sporen van (extra) laswerk gevonden.
Verder zag ik dat ie ooit linksvoor wat schade heeft gehad, maar dat alles na 55 jaar!

Voor kenteken/apk moet ik nog wel wat dingetjes uitzoeken, zoals het ombouwen van de koplampen en stadslichten, en hij heeft nog wat olielekkage die ik op wil sporen.

Verder lijkt alles wel in orde, ophanging, rubbers etc zien er allemaal wel goed uit, dus ben benieuwd!
afgelopen paar weken was ik druk met de kachelmotor van de Sierra, en het leek erop dat de kachelmotor de accu leegtrok.

Die conclusie zat me niet helemaal lekker, en hield daarom alles wat beter in de gaten.

Begin van de week wilde de Sierra wat moeilijker starten dan normaal, maar verder deed alles het wel gewoon zoals het hoort.
Dinsdag was het nog wat erger, en 's middags met draaiende motor meette ik 12V bij de accueye rolling smiley

Niet best... Dus 's avonds naar de Beuntoko, en onderweg viel de radio weer uit.... Dus precies op tijd!

Aangekomen bij de Beuntoko, deuren los, en eerst een half uur staan kwijlen bij de Thunderbirdnut smiley



Owja, moet met de Sierra gangs! Dus kap open, en toen zag ik een stukje draadeind met moer op het stuurhuis liggen.....


Dus kijk naar de dynamo en zag dat de bevestigingsbout ervan weg wasnut smiley


Gelukkig hing de dynamo nog aan de spansteun, en tegen het motorblok.
Er zat een lange bout, en die is dus helemaal pleite, heb geluk dat ie niet aan de poeliezijde eruit gevlogen is, dan had ie nogal wat schade kunnen veroorzaken (koelvin, radiateur, andere poelies)

Nu heb ik beide ophangpunten met een kort boutje vastgezet, ipv alles met 1 lange bout.

En hij doet t weer zoals het hoortcool smiley


Verder is de Scorpio ook weer door naar de volgende liefhebbercool smiley

De beste man was al een aardige poos opzoek naar een nette Scorpio, en die heeft hij nu voor leuk geld gevondencool smiley


Verder weer wat wijzer wat de verlichtingseisen voor de RDW zijn, ik moet alleen het dimlicht vervangen voor Europese lampen, grootlicht mag zo blijven, en het stadslicht zijn tevens de knipperlichten. Nu moet stadslicht wit zijn, en mogen knipperlichten aan de voorzijde ook wit zijn! Dus ik hoef alleen de lampjes vd knipperlichten te vervangen voor witte!



Nu nog uitzoeken hoe de Europese verlchting dan aangesloten moet worden
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close