Taunusdrivers Beuntoko: '62er Thunderbird '70er Taunus 17M V6, '73er Taunus coupe, '75er Taunus, '93er Sierra kombi GT en '04 Mondeo >>15 & 16 Juni weer Ford Treffen vd FordFreaks! Auto's klaarmaken!<<

Gepost door Taunusdriver 
Heel gaaf zo'n Thunderbird, dat zal wel relaxed cruisen worden met die 6.4 liter V8 in het vooronder. Hij is natuurlijk ook een heel stukje groter dan een gemiddelde europese auto. thumbs up
Zeker heel gaaf!! Ik heb zelf goede ervaring met Marlog voor wat transport betreft. Goede communicatie en gemaakte afspraken werden nagekomen.

Heel veel plezier met deze mooie Ford!
Das andere koek dan die Taunusjes en Sierra's eye popping smiley Heel gaaf thumbs up

Quote
Taunusdriver.
Soms lopen dingen zoals ze lopen.....

Afgelopen weekend zag ik in Noord Holland een '65er Thunderbird te koop staan. De prijs was te goed om waar te zijn, maar na contact met de eigenaar kon de auto wel eens bijzonder netjes zijn.

Ik wilde graag een afspraak maken, aangezien ik begin vd week geen tijd had, maar de eigenaar hield niks vast. "Zolang hij er is, istie er"
Dus afgesproken als ie dinsdagavond nog te koop is, ik woensdag kwam kijken. Maar natuurlijk dinsdagmiddag verkochtcrying smilie

Nou goed, dan zoek ik rustig verder, en prompt, woensdag zie ik een '62er Thunderbird te koop aangeboden worden. Wel in de VS, maar het lijkt me wel wat.
Contact met de eigenaar gezocht, en heeft mij nog vele foto's gestuurd van de auto. De auto is 17 jaar geleden overgespoten, en de afgelopen 3,5 jaar dat de beste man de auto heeft, eea vervangen zoals delen vd ophanging, radiateur, stuurbekrachtigingspomp, banden en nog wat dingetjes.

Mooi rood van buiten, en nog een supernet, wit interieur.











De achterlichtensmileys with beer


Ben er bijzonder goed te pas over, tis en blijft wel een gok om zo een auto te kopen, maar gezien het contact, voelt het wel goed aan.

Komende week transport regelen, en dan komt ie hieropansmiling bouncing smiley

Omdat dit voor mij wel de overtreffende trap is, gaan er wel enkele auto's weg.
De P100 heb ik vd week al verkocht, en de TC3 kombi, en de Granada zullen ervoor wegmoeten....
Zeer gave wagen.
Ergens eind jaren zestig bracht Ford ook nog een 4-deurs Thunderbird uit met achterdeuren die naar achteren open gingen.
Een soort 'gezins' Thunderbird,ook zeer gaaf.
Veel plezier ermee.
Zodan wat een reacties!

Kan zelf ook niet wachten totdat ie hier is! En of het inderdaad aan de verwachtingen voldoet!

Ze staan in Europa ook wel te koop, maar die zijn mij óf te duur, óf zie er alsnog een pleur werk inzitten....
Deze ziet er fris uit, en het voelt goed. Mede door de sterke euro momenteel, is het nog een keer te behappen incl verschepen.

Het blijven auto's van 55 jaar oud, en hebben al veel meegemaakt.
De "paintjobs" in amerika zijn idd niet altijd even goed, maar als hij inderdaad 17 jaar geleden overgespoten is, en het er nu nog netjes uitziet, zal het wel geen dichtgesmeerde auto zijn.

Inderdaad later kwamen ze ook met de 4deurs. Stond vant zomer nog eentje van te koop hier in de buurt, werkelijk in nieuwstaat, maar voor dat geld heb ik liever dit modelcool smiley

Ben gisteren bezig geweest om eea op de foto te zetten voor verkoop, en al aardig wat reacties op de Taunus station en Granada.
Een kennis van me wil zijn Granada wel verkopen om mijne weer te kunnen kopennut smiley

Heb iig al een motorblok en setje velgen verkocht, en de rest zie ik wel hoe het allemaal gaat lopen! Hopelijk komen de auto's goed terecht bij echte liefhebbers...
Holymoly, wat is dit nu weer!!
Prachtig mooi,
Wat een lef weer, beste Taunusdriverthumbs up

Het regelwerk lijkt me het moeilijkst, ik denk dat meer mensen dat tegen houd, oke je hebt er bedrijfjes voor, maar die willen ook weer wat dollars/euro's.
Op welke site is het een beetje leuk zoeken?. (ik zelf zou ooit nog eens een Chevy Monza Spider 1978 willen bezitten)

Veel plezier!
Haha, ja lef ist inderdaad, maar heb een heldere afweging gemaakt, en ga de gok maar eens wagen. Al dan niet een klein beetje met knikkende knieën.

Er is altijd wel een reden om het niet te doen, en ik wil er wel graag eens eentje hebben.

Op facebook volg ik de specifieke Thunderbird pagina's, en daar komt wel eens wat voorbij. Al achter meerdere aan geinformeerd, maar na het zien vd foto's zat er toch teveel werk aan....

Deze verkoper is een gepensioneerde militair, en kocht toen hij met pensioen ging de Thunderbird, en heeft hem in de afgelopen 3,5 jaar bijgehouden en verbeterd, nieuwe radiateur, nieuwe banden, kofferbak netjes gemaakt en afgewerkt met een kofferbakmattenset, fusee/stuurkogels vernieuwd en de achterveren en vast nog wel meer.

De vraag naar meer foto's en van specifieke plekken allemaal geen probleem, en helder.

Er zijn inderdaad bedrijven die alles regelen, vorige week een offerte opgevraagd, en dat was in totaal zo'n €1500,- voor het transport naar de haven (New York), haven NY naar Rotterdam, en het inklaren en lossen etc.

Nu heb ik bovenstaand bedrijf, Marlog, ook maar gevraagd naar een offerte, dus even afwachten wat daaruit komt.

Er zijn vast wel meer bedrijven, maar heb geen zin om dat allemaal tot de laatste paar tientjes uit te zoeken.

Als hij hier in Nederland is, zal hij andere koplampen moeten krijgen, en verder voldoen aan de apk eisen, en dan nog een keer naar de RDW voor een kenteken.
Gaaf! Thunderbird is erg leuk. Straalt echt de tijdsgeest uit. Het lijkt erop dat er ook niet zo heel erg veel in Nederland rondrijden. Heb je al een CarFax laten doen? Is een soort combi van NAP en RDW registratie. Er is ook ergens een site waar je dat vanuit Europa voor je US car kan opvragen zodat je geen US creditcard hoeft te hebben. Ik heb zo vanaf 1995 redelijk de historie van mijn auto. In welke staat geregistreerd, wanneer overgeschreven, wanneer technische inspectie gehad, wanneer smog-check (ik heb zelfs de uitlaatgas waarden kunnen achterhalen) en welke terugroepacties. Via de fabriek heb ik de window sticker achterhaald.

Dat verschepen klinkt niet zo heel verkeerd hoor. Redelijk normale prijs is zeg maar 1500 euro van wat ik zoal hoor. Vanuit NY iets goedkoper dan vanuit LA maar jij hebt transport naar NY er al bij in.

Qua koplampen, je bedoeld waarschijnlijk de sealed beams? Die mogen tegenwoordig bij 25+ jaar oude auto's blijven zitten bij de import. Ik heb ze ook nog op mijn Corvette zitten (88'er in 2016 geimporteerd). Ik heb de RDW bij import de APK laten uitvoeren maar even voorkeuren is wel handig. Voordeel bij mij was dat toen we terug waren ze alleen de reparatiepunten nakeken (remslangen en de achteruitrijlichten aan de zijkant uitgeschakeld). Verder moet het chassisnummer ingeslagen worden want US auto's hebben het gehele nummer alleen op dat gepopnagelde plaatje onder het voorraam zitten. Soms staat het laatste deel ook op het frame maar dit is niet genoeg. Dit kan je gewoon aangeven om buiten het zicht te laten zetten. Bij mij staat het het op de bodem plaat als het ware (is alleen op een brug te controleren). Bochtverlichting is nog een aandachtspunt maar bij mijn invoer was dat geen enkel probleem. Bij APK wel al eens op afgekeurd. En ik weet niet of je al achter rode reflectoren hebt, anders even een goedkoop opplak setje voor de keuring op de lamp of op de bumper plakken. Belangrijkste is; als je de APK eisen haalt voor jouw bouwjaar kost het verder alleen wat tijd voor het chassisnummer maar verder is het makkelijk. Wel op afspraak trouwens.

Nog een tip: maak vooraf kopien van alle documenten voor je naar de RDW gaat, maar vooral van het kentekenbewijs. Het origineel moet je namelijk inleveren.
Wow, ik werd door iemand geattendeerd op dit topic maar man wat is dit smullen.
Een heerlijke chaos met een komen en gaan van velerlei producten uit de Ford stallen. En dan nu dus een Thunderbird gekocht, supergaaf! Ik ga dit topic zeker vaker bekijken! thumbs up



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-10-2017 18:32 door Gewoon Dirk.
Bedankt voor de tips Engineer2! Kan ik wel wat mee.

@gewoondirk: De laatste tijd is het wel heel erg inderdaad met het komen en gaan van auto'snut smiley

Had het inderdaad over de sealed beam lampen, heb tot nu toe altijd gehoord dat de sealed beam lampen vervangen moeten worden voor EU lampen, vandaar de reactie.

Maar dat gaat allemaal wel goedkomen dacht ik zo, ben erg benieuwd wat ze evt voor de apk tegenkomen.....


Verder aardig wat reacties op de Taunus station en Granada, en komend weekend komen er mensen kijken voor zowel de Taunus als de Granada. Dus ben benieuwd of er deals gesloten gaan worden... We wachten af! Enerzijds wel jammer dat ze weer weggaan, anderzijds komt er wat prachtigs voor weercool smiley waar ik ook wel de nodige tijd en centen in zal gaan steken.

Dan kan ik nog verder wat "opruimen" aan onderdelen wat wegmag.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-10-2017 22:34 door Taunusdriver..
Kijk, kijk binnenkort toch een Vogel. thumbs up

Bij de foto's viel mij een verschil op tussen de linkerzijde (foto 4) en de rechterzijde (foto 5). Eerst een geopende deur met alleen het ventilatieruitje en rechts zie ik een stuk chroom "op de ruit". Waarschijnlijk gaat de chromen raamomlijsting mee omlaag?

Die deuren zijn enorm. Hoe lang is zo'n portier wel net?

Naar aanleiding van de achterlichten.


[nl.wikipedia.org]
Zou BMW naar dit voorbeeld gekeken hebben?
De lijsten gaan inderdaad met de ruit mee naar beneden, wel electrisch uiteraardsmiling bouncing smiley




Omtrent de achterlichten, dit model Thunderbird heeft als bijnaam "Bullet Bird" de zijkant lijkt net een kogel/raket.

De Ford Cortina mk1 had ook ronde achterlichten, dus geen idee wie wat van wie gejat heeftnut smiley
Die achterlichten zaten volgens mij niet heel lang op de Thunderbird. Later werd het een lichtbalk over de hele breedte die, net als de Audi's nu, van binnen naar buiten liep als de richtingaanwijzer aanstond. Allebei erg gaaf.
video: [www.youtube.com]

Het gepolijste aluminium op het dashboard is echt prachtig.
Klopt, dit model, 'bullet Bird' is slechts 3 jaar gemaakt, '61, '62 en '63

En elk jaar was weer nét iets andersnut smiley

Elk bouwjaar heeft anders vormgegeven achterlichten, plek vd schakelaars voor de electrische ruiten zit steeds ergens anders en de vorm van de wielkast vd voorschermen is een keer aangepast.

Het interieur vindt ik ook prachtig met dat aluminium, mooie ronde klokken enzo.

Ik hou het niet bij, maar volgens mij waren er weinig andere modellen met zo'n 'soort' interieur ontwerp.


De 'Flair Bird' van '64, '65 en '66 zijn anders, en vanaf '65 waren inderdaad de 'sequential turn signals' ingevoerd. Dat vindt ik ook geweldig, maar dit blijft mijn favoriete model
Weer eens een update over mijn wagenpark,

Afgelopen weekend kijkers gehad voor zowel de Granada als voor de Taunus station.

Na een praatje en een testritje met de Granada was een koop snel gesloten!
De nieuwe jonge eigenaar wil hem als mooi weer auto erbij houden, en verder netjes maken.
Gezien zijn daily auto, komt de Granada goed terecht!



Later kwamen er kijkers voor de Taunus, en na een bezichtiging en testrit, moeten ze er nog even over nadenken, en wilden kijken wat er ongeveer aan extra kosten bijkomt voordat hij weer de weg opmag.
Afwachten dus!

De dag is dan toch al weg, en kan verder weinig plannen, dus besloten om te beginnen met het poetsen/polijsten van de Sierra.
Sinds aanschaf 3,5 jaar terug, moet hij al gepoetst worden, en is er nog niet van gekomen. Nu heb ik het dak en motorkap gepoetst, en dat glimt weer als een verse keutel in de maneschijncool smiley





Verder is het transport van de Thunderbird in werking gezet, en morgen (dinsdag) wordt hij bij de verkoper opgehaald!

Kan niet wachten tot hij hier is!!smiling bouncing smileycool smileysmileys with beer
Quote
Taunusdriver.
Verder is het transport van de Thunderbird in werking gezet, en morgen (dinsdag) wordt hij bij de verkoper opgehaald!

Kan niet wachten tot hij hier is!!smiling bouncing smileycool smileysmileys with beer

Sterkte met wachten... cool smileytongue sticking out smiley
Bedankt voor de reacties!

Vandaag zou de Thunderbird opgehaald worden, maar het transportbedrijf daar liet het vandaag afweteneye popping smiley

Morgen maar even achteraan bellen hoe of wat....
Ik heb het allemaal uitbesteed aan een bedrijf hier in NL, dus die gisteren gebeld, en het verhaal uitgelegd, en gevraagd hoe dat daar in de VS überhaupt aan toe gaat...

Nu schijnt het zo te zijn dat de opdrachten op een site komen te staan, waar aangesloten transporteurs dan de klus aan kunnen nemen.
Dan wil het wel eens voorkomen dat het dan uiteindelijk toch anders loopt dan gepland, en dan toevallig bij mijnut smiley

Ze gingen er weer achteraan, dus het is afwachten, en daar kan ik niet tegen.... Heb het zelf niet in de hand, dus kan er niks op uitdoen. En ik wil natuurlijk de Thunderbird zo rap mogelijk hier op de dam hebbensmiling bouncing smiley

De Granada wordt zaterdag opgehaald, dus de velgen gewisseld, en nog wat onderdelen bij de auto gedaan.

Zaterdag maar eens verder uitzoeken wat er aan onderdelen verkocht gaat worden, en schrok van de hoeveelheid Granada mk1 onderdelen die ik nog heb liggennut smiley

Helaas heb ik met de geinteresseerde van de Taunus station geen koop kunnen sluiten, dus die is nog steeds te koop. Hopelijk komt die ook wel goed terecht!
WHAAAAAA

Echt welnut smiley Maar de reis en het avontuur is begonnen!

Volgens de verscheper duurt het zo'n 4 weken voordat ie hier in Nederland is, dus eind november/begin december zal hij hier wel zijn!

Als iemand nog een opgevoerde klok heeft, laat t me wetennut smileyspinning smiley sticking its tongue out
Oh nee, daar gaat je nachtrust, ik zou echt geen oog meer dicht kunnen doen.
Heel veel plezier/succes enz enz.
Uit welke staat komt hij eigenlijk? Californie?
Haha, nou dat had ik afgelopen week dus zowat...

Afgelopen dinsdag zou hij al opgehaald worden, maar kwam niemand opdagen.....

Dan erachteraan bellen, en dan maar afwachten, kan dan zelf niks doen

Vannacht had de verkoper mij een berichtje gestuurd dat ze vrijdag de Thunderbird kwamen halen.

Uhm... Vrijdag als in vandaag, of volgende week?
Dat bleek dus vandaag te zijnsmiling bouncing smiley

Blij van, want is het voor de verkoper ook klaar, en kan hij zich verder vermaken met zijn opvolger vd Thunderbird, een '71er Mercury Cougar.

De auto komt uit de omgeving van Buffalo- Niagara watervallen, New York, vlakbij de canadese grens.

Op sociale media zijn er pagina's specifiek voor dit model Thunderbird, waar ik al menig jaar meekijk, en sommigen bieden daar hun auto ook te koop aan.

Deze ook, maar stond ook op ebay..... De verkoper een berichtje gestuurd, en kreeg duidelijke antwoorden en foto's van de gevraagde plekken.
Mede door de social media, heb je meer een idee wat voor iemand de auto te koop aanbiedt. Anders had ik de gok niet gewaagd.
Gisteren is Granada opgehaald, en de nieuwe eigenaar is er "goed te pas" overcool smiley

Kan ook niet anders, tis gewoon een fijne wagen. Toch deed t me wel wat toen ie wegreed, maar hij komt goed terecht en zal hem ongetwijfeld nog wel eens zienthumbs up





Verder gisteren de resterende Granada onderdelen bij elkaar geraapt, en geinventariseerd wat er allemaal nog is.... Toch best wel veelnut smiley

Heb al enkele liefhebbers blijgemaakt, en er komen vd week nog wat mensen kijken voor wat onderdelen, dus ga het meemaken waar het allemaal weer terechtkomt.

Verder zag ik vooronder bij de keienvanger van de 17M een plekje zitten, maar bleek er al even te zittennut smiley



Dus nog even wat verder gekeken, en linksvoor achter de voorbumper zit ook een plek, en linksachter onderaan het achterscherm-achterpaneel..




Dus ook maar een keer met t lasapparaat omheen voordat het helemaal de moeite niet meer isnut smiley

Zo blijven we bezigbig smile smiley
Er hebben er eerder wel meer rondgereden in de buurt als ik het zo hoor... Maar die zijn ondertussen al platgeredenspinning smiley sticking its tongue out

Vandaag bericht gehad van de verscheper, en de Thunderbird is geladen!

7 november vertrekt het schip, en verwachten dat ie 28 november hier in Rotterdam aankomt!

De auto is gedocumenteerd, en er zijn foto's van de auto gemaakt, elk plekje, krasje en andere zaken zijn vastgelegd.








En nog een paar kleine plekjes, maar heb er superveel zin in!!!smiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-10-2017 21:58 door Taunusdriver..
Pakjesavond wordt extra speciaal dit jaar! Wordt een mooi voorjaar zo. Niet teveel naar kleine dingetjes kijken, gewoon eerst gaan rijden straks als de pekel weer van de straat is (ervan uitgaand dat er deze winter gepekeld wordt)
Erg gaaf avontuur is dit toch. Ik denk dat je 'm nog niet gelijk kunt oppikken op de 28ste, daar zal nog wel een weekje douane overheen gaan, vermoed ik.
Wat supertof weer Marco! Een poosje heb ik al niet meer in je topic gekeken, en nu ineens dit! Wat goed zeg! Gefeliciteerd alvast, ook al staat hij nog niet bij je op de oprit. smileys with beer
"jouw" XK-67-.. heb ik nog steeds in mijn bezit winking smiley Eind dit jaar of begin volgend jaar komt daar nog iets nieuws uit Ford stal bij, voor de mooie dagen.


Om in al het (leuke!) Thunderbird-geweld weer terug te gaan naar de basis:
Mijn favoriete Taunus: TC3, 1980, L, 4-deurs in Solargold. Strak, hoekig, super!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-10-2017 14:58 door 244-55.
Zie ginds komt de boot uit Spanje euhh Amerika aan. Durf het bijna niet te vragen maar met zoveel veranderingen in het wagenpark doe ik het toch. Welke auto staat hierna op je lijstje om aan te schaffen?

Heb je ook foto's van de manier waarop de wagen geladen is voor verscheping?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-10-2017 18:44 door PascalD.
Zodan, wat een leuke reacties!

Het is inderdaad de bedoeling om eerst de Thunderbird hier op de weg te krijgen, en dan in de loop vd tijd de puntjes op de "i" zetten.

@Tom:
Lang niks vernomen van je! Loopt mijn "oude" Sierra met die dikke torre nog super? Ben daar wel benieuwd naar!
En wat voor leuks komt er nog bij???

@ 244-55:
En toch is de TC3 voor mij persoonlijk het "minste" Taunusmodel. Denk dat dat vooral te maken heeft met de beleving.
Een TC1 heeft wat vormgeving en beleving het mooiste, en de TC2 lijkt daar wat interieur betreft nog wel op.
Maar een TC3 heeft fijnere stoelen, maar heb daar toch het minste mee, of dat komt door het interieur en de spiegels die "geintegreerd" zijn ipv de chromen spiegels van zijn voorgangers...

@ PascalD:
Het is inderdaad afwachten met de boot! maar lang leve GPSnut smiley Kan het schip online volgen als ik zou willen... Heb geen foto van hoe de auto in de container staat.

Om antwoord op je vraag te geven wat er verder op mijn "lijstje" staat: geen ideenut smiley

Er is echt veel veranderd de laatste tijd, maar ik blijf een zwak hebben voor Granada's, ondanks dat er al zat/teveel van rondrijden hier in de buurt. Mocht er weer een keer een Sierra XR4I voorbijkomen, dan kan er zoiets wel weerkomen!
Maar heb niet echt een volgende auto die ik MOET hebben, vind veel auto's prachtig.

Soms komt er wat leuks op mijn pad, en dan haal ik het op, en zie ik wel hoe of wat... Toch ben ik erachter gekomen dat 7 auto's toch teveel van het goede is om alles goed bij te kunnen houden. Dan ben ik alleen druk met auto's onderhouden/bijhouden en heb dan weinig tijd voor meetings/oldtimerdagen. Daar wil ik toch wat meer aan deelnemen, en met m'n gezin tijd doorbrengen is ook belangrijk!

Daar komt bij dat de TC1 eind april gekeurd moet zijn, en de 17M moet in juni gekeurd zijn. Evenals de Mondeo.

Heb nog zat werk voor de boeg, en ook nog een goede kennis van me helpen met het onderhoud aan zijn Scorpio, en volgend jaar nog wat laswerk aan de Dodge van m'n andere kennis doen.



Gisteren kwamen er enkele heren kijken voor de Taunus station, en kwamen met een volkswagen T3! Blijft ook leuk spul, en deze was voorzien van een 1.9TD motor met 5bak, dus kan het prima doencool smiley

Na een uitvoerige inspectie van de auto een testritje.
Op de vraag "doet ie het ook" antwoorde ik van Jazekers!

Maar proberen te starten en...... Niet aanpakken..... Benzine opnut smiley
Paar liter benzine erin, en hij pakte meteen aan, zoals ik gezegd hadspinning smiley sticking its tongue out

Na de testrit was de koop snel beklonken, en hebben ze de Taunus opgeladen en meegenomen naar de polder.





De heren zijn beide werkzaam in de autobranche, en hadden al wel meer oldtimers staan van diverse merken die ook nog klaargemaakt worden, dus komt wel goed terecht!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-11-2017 22:09 door Taunusdriver..
Topper weer!
Zo ruimt het alweer wat op, ik zie je dat eMmetje ook nog wel eens weg doen, de TC1 heb je naar mijn idee het meeste mee.
En de mondeo, de gezinswagen die moet natuurlijk altijd up to date.
Verder denk ik dat er ooit nog eens een consul coupe komt....of een audi natuurlijkwinking smileydrinking smiley

Veel plezier met wachten op de sint! (wat heerlijk als je al weet wat je krijgtnut smiley
Haha, het begint inderdaad erg "leeg" te rakennut smiley

Maar ook dat is opzich wel fijn om eens even goed op te ruimen, spullen waarvan je denkt ooit nodig te hebben voor een auto die je hebt staan.
Auto weg, dan de onderdelen ook maar zien te slijten, en dan zie ik het wel weer.
Toch zit ik wel weer te kijken wat er allemaal te koop is, zag nog een Taunus TC1 station met wat werk in Duitsland staan, 350km hier vandaan, zoiets is ook wel leuk, maar wéér werk, waar ik gewoon geen tijd meer voor heb.

De kans dat de P7 een keer weggaat, is wel aanwezig, die heeft ook al wel een beetje de uitstraling van een Amerikaan, en nu is er dus écht 1 onderweg! Dus wie weet, anderzijds heb ik met de P7 nog geen problemen gehad, en nog bar weinig aan hoeven doen in de ruim anderhalf jaar dat ik em heb.

Mocht ik zo wijs zijn met de Thunderbird, kan het zijn dat ik daar nog wat meer geld insteek, om hem toch tiptop te krijgen in de loop vd tijd. Dus evt overspuiten, en motor en bak laten reviseren. Dat kost ook zat, maar is wel de moeite waard om er van te blijven genieten.

Een Consul Coupé/Granada Coupé blijft ook leuk, mocht ik zoiets voor leuk geld tegenkomen, haal ik zoiets wss ook wel opspinning smiley sticking its tongue out
Weer eens wat anders nog even tussendoornut smiley

Vorige week zag ik in de buurt een zwarte Sierra station langs de weg te koop staan.

Dus natuurlijk gekeken, en contact opgenomen met de eigenaar. De dag erop uit het werk wezen kijken, en toch maar gekochtnut smiley













Auto is kogeltjehard, paar stukjes dorpel links en rechts zijn ooit eens gelast, verder geen laswerk gehad, en niet nodig! Plaatwerk, wielranden etc alles kogelhard.
Ook bumpers zijn nog heel, interieur netjes en de 2.0 DOHC loopt nog perfect.
Er zit een autopas bij de auto, en blijkbaar heeft deze Sierra de ton nog niet gehaald, en is tot eind oktober 2016 van de 1e eigenaar geweest!

Het interieur is op de achterbank na GT, dus ooit eens grotendeels overgezet.

Gezien de staat vd auto, kon ik em niet laten staannut smiley

Heb er ondertussen weer velgjes ondergezet




Nu had ik het er met een maatje van me over, en die was helemaal verliefd op de Sierranut smiley Maar heeft zelf een Oer-Scorpio uit '85

Aangezien ik niet de moeilijkste ben, hebben we wat kunnen regelen, en gaat de Sierra naar m'n maatje, en ik krijg zijn Scorpionut smiley




Het is een '85er 2.0 OHC met handgeschakelde 5bak, en aantoonbaar ook iets van 90k gelopen. Verder op de CV en standaard ABS na een kale uitvoering, maar wel in supernette, ongelaste staatcool smiley

Komende week de boel omruilen, en dan zie ik wel wat ik met de Scorpio ga doen.... Als ikzelf een Scorpio zou kopen, zou het een luxere uitvoering worden, dus ik zie wel wat ik met deze ga doen. Gezien de staat, en het toch 1 van de oer-Scorpio's is, maakt het wel tot een leuk ding.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close