Taunusdrivers Beuntoko: '62er Thunderbird '70er Taunus 17M V6, '73er Taunus coupe, '75er Taunus, '93er Sierra kombi GT en '04 Mondeo >>FordFreaks 2019 wederom geslaagd!<<

Gepost door Taunusdriver 
Zodan, weer eens een updeet

Vorige week de Mondeo voor de apk gehad, en daar kwamen nog wel een paar dingetjes uitcrying smilie
Wiellager linksvoor, stuurkogelhoes linksvoor en remleiding achteras ontroesten.

Had zelf geen tijd om de boel te repareren, dus dat hebben ze bij de garage gedaan (jajanut smiley) Bleek dat je de stuurkogelhoes niet los kan vervangen, en er dan gelijk maar een nieuwe stuurkogel aanmoetangry smily Moderne troep...
Maar het is allemaal weer voor elkaar, dus dat is ook wel fijn.

Verder vorige week nog een kennis voortgeholpen met zijn Sierra, de voorveren waren afgeslepen of doorgezakt, en hij wilde hem van voren wat hoger op de poten hebben.

Bleek dat ie nog een complete 20M aan onderdelen op zolder heeft liggen, hij had em tegen een boom geparkeerd, dus heeft ie hem gesloopt. Dus binnenkort daar de keet maar leegrovenbig smile smiley

Vorige week voor een kennis van me hier opt dorp wat onderdelen gehaald, en die jongen opt dorp had nog een Capri in de tuin staan, die wel wegmocht. Was in 2006/2007 gerestaureerd, maar wegens veranderende hobby is de Capri blijven staan, in de tussentijd is de motor eruit gehaald en daar is het bij gebleven.

Als liefhebber jeukt het natuurlijk, maar heb geen zin in zo'n project, maar een maatje van me heeft al menig Capri gehad, en wilde er graag weer 1 hebben. Dus afgelopen week samen wezen kijken, en hij heeft de Capri gekochtthumbs up

Enige voorwaarde ervan is, dat m'n maatje eerst zijn andere Ford project kwijt moet, dus heb ik hem gematst, en zijn project gekocht: Een ?'72er? Consul coupé, ofwel Granada coupé. De auto staat ook al enkele jaren stil, met het idee hem helemaal op te knappen. Zit zelf ook niet te wachten op meer projecten, dus die gaat wel door naar de juiste liefhebber. Eerst maar eens kijken hoe we dat gaan organiseren

Als laatste de Sierra vandaag voor de apk gedaan, en het valt wederom mee: Stuurhoezen vervangen, bout van uitlaatspruitstuk los, en er moet een kap om de distributieriem. Laatstgenoemde zat er bij aanschaf 2 jaar terug al niet bij, en nu blijkbaar een puntje. Heb nog wel een kap liggen, dus dat is ook zo klaarcool smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-06-2016 22:01 door Taunusdriver..
Weer goed bezig.
Is die Capri gewassen voor de foto? Na een aantal jaren staan verwacht je meer groen mos in plaats van stralend wit. Misschien iets teveel plastic troelie erop gezet maar zo op het oog wel een leuk project.
Altijd leuk te volgen beste taunusdriverthumbs up
Man man man een granada coupe, een droom van iedere classicford liefhebber!
Ik kan niet wachten op een paar foto'ssmiling bouncing smiley
Hoe is de staat eigenlijk?
De Capri is niet gewassen voor de fotonut smiley De spoilerset vind ik persoonlijk juist retegaaf, m'n maat maakt het niet zoveel uit. De Capri is toen eerst gespoten, voordat de set eropkwam, dus kan evt netjes verwijderd worden.

Heb alleen nog een archieffoto:

Hij is toen niet zo goed voorbewerkt, dus heeft wat plekken, verder geen ideenut smiley

Afgelopen week de Le Mans voor de apk gedaan, viel mee: 2 stuurhoezen en er moest een kap om de distributieriem... Laatstgenoemde zit er al 2 jaar niet op, en is nu blijkbaar een dingetje..

De hoezen waren inderdaad afkeureye popping smiley

Verder zat er 1 borgmoer vd stuurkogel muurvast, maar ook die strijd heb ik gewonnen!

En wederom een sfeerfotootje

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-07-2016 21:29 door Taunusdriver..
Gisteren was het dan zover, de autowissel.

Ik de Consul, m'n maat de Capri.

De Consul valt me op het oog nog wel mee, zit wel werk aan, maar de basis is volgens mij nog wel aardig goed.

Nadat ik er een goeie accu opgezet had, was het weer starten en lopen op lpg. De 2900 motor loopt mooi rustig.
Er zitten stoelen en achterbank van een Scorpio in, dat is écht waardeloos, de stoelen zijn wat hoog, en ik zit met m'n hasses in het hemeltje...

Hij heeft rondom wat plekjes, met name in de kont, waar nog wel wat werk inzit... Verder zit er stuurbekrachtiging op, maar is niet meer aangesloten, aangezien er geen passende slangen zijn van pomp naar stuurhuis. Een 2.9 heeft de pomp links zitten, en standaard bij de 2.0/2.3/2.6/2.8 motoren zit die rechts.

Eerst maar eens zien wat t precies is, maar ik denk dat ie wel weer doorgaat naar een volgende liefhebber. Mezelf kennende wel beter, aangezien ik echt de blauwe Granada klaar wil hebben....

M'n maat is iig weer blij met z'n nieuwe projectcool smiley

Dus is iedereen weer blijsmiling bouncing smiley
De Consul heeft inderdaad de looks wel, maar verder is het gewoon een projectauto.

Er hadden zich al snel diverse geinteresseerden gemeld, en afgelopen week zijn er enkele wezen kijken. De ene knapte af op de hoeveelheid werk wat erin zit...

De andere hadden ook serieus interesse, vader en zoon, en wilden hem dan helemaal opknappen. Daar heb ik wat mee overeen kunnen komen, dus de Consul gaat helemaal gerestaureerd worden, en is in goede handen.

Verder toevallig iemand gesproken die nog een amerikaan in een schuur had staan, en die wegmoet vanwege emigratieplannen.
Daar had ik natuurlijk wel oren naargrinning smiley

De auto is in 2007-2009 opgeknapt, laswerk, nieuwe laklaag en technisch alles nagekeken/klaargemaakt.
Daarna is er een jaartje mee gereden, en na een inbraakpoging is de auto weggezet. Het enige wat beschadigd is, is het contactslot. verder geen braakschade. Er zit voor ruim €8000,- aan rekeningen bijeye popping smiley

En het mooie is, dat de auto vlakbij, hier opt dorp staatnut smiley

Dus wezen kijken wat het is, en viel me niet helemaal tegen.
Er moeten nog wat sierstripjes op, hemeltje, deurrubbers en nog wat kleinigheden terecht gemaakt worden.
De accu was leeg, dus niks kunnen controleren/testen, maar gezien de schuur waar hij staat zal er weinig aan mankeren.

Het is een '61er Mercury Comet, met 2.8 "Straight Six" motor en 3traps automaat.

Eerst de Granada klaarmaken, en dan deze maar weer op de weg maken.
Het is inderdaad een Hollands kenteken wat in '61 afgegeven is.

Maandag overschrijven, en dan maar eens zien wanneer ik hem ophaal, heb over een paar weken vakantie, en hoop dan een slag met de Granada te kunnen maken. Dan kan de donor Granada weg, en heb ik weer iets ruimtenut smiley
Erg gaaf man! Word wel een hele klus om al die kleine zaken bij elkaar te vinden voor zo'n oude en zeldzame wagen.
Leuk project!
Erg mooi,en nog een Ford-product ook nog.
deze Mercury versie is dacht ik de wat luxere uitvoering van de Ford Falcon.
Destijds een ''kleine'' Amerikaan,hij zal ook niet veel groter zijn dan je 17M en Granada,zo schat ik in.
Veel plezier ermee.
Bedankt voor de reacties!

De eigenaar vd Comet had er ook nog 'wat' onderdelen bij. Met andere woorden de Sierra vol met onderdelennut smiley Paar dozen vol met spul, sierstrippen, roostertjes, stuurhuis, stuurkolom, cardan en weet ik het wat allemaal nog meernut smiley
Zitten gelukkig nieuwe deurrubbers en nog een nieuw rubber voor de voorruit bij. Alleen een set deurrubbers kosten nieuw al $200,- excl verzenden...

Een Granada is ongeveer 4,5 meter lang, de 17M is zo'n 4,72 meter, en de Comet net geen 5 meter. Mijn wagenpark groeit dus in alle opzichtennut smiley

Afgelopen weekend was er weer een Campingtreffen in Zonhoven (België), georganiseerd door de Belgische Taunus M Club.
En dit jaar (helaas) maar met een klein clubje die kant opan gegaan.

3 auto's en onderweg moesten we nog iemand van de camping plukkenbig smile smiley

Ik had de 17M mee, en ik zou ook de partytent meenemen, dus de aanhanger mee. Verder nog een Granada station, en een Granada mk2 2deurs, orginele 2.8I.

Zaterdagochtend die kant opan getoerd, en onderweg kwam er nog 1 te staan met een kapotte dynamoeye popping smiley
Hij is lid vd wegenwacht, dus die gebeld, en er was vrij snel iemand ter plaatse. De Wegenwachter begon al te glimlachen toen hij de auto's zag, en kon eindelijk weer fatsoenlijk sleutelen. De dynamo bleek overleden, en de wegenwachter heeft een paar koolborsteltjes opgehaald, en gemonteerd. Hierna deed de auto het weer prima, dus konden wij met wat vertraging onze reis vervolgen.

Toen de 4e persoon bij de camping opgehaald, wat uiteraard ook al wat bekijks trektnut smiley en uiteindelijk in de loop vd middag in Zonhoven aangekomen.

Er waren er al weer veel naar huis, maar er stonden er ook nog genoeg.

Ook dit jaar was er weer vanalles te zien, Fordjes van Duitse, Engelse en Amerikaanse makelij, nieuw en oud.

Zo globaal wat fotootjes.....

De 17M heeft een gasbom in de kofferbak, en ondanks die gasbom heb je nog een flinke kofferbak, en ik had echt geen idee wat de inhoud vd tank is. Kan ik in de papieren ook niet weervinden, dus het was gewoon rijden, en ik zie wel wanneer hij ermee zou stoppen.

Hij kon zonder problemen heen en terug, en had nog zat over. Afgelopen week nog wat mee gereden, en vandaag was de tank (eindelijk) leeg.
Op benzine loopt ie opzich aardig, heeft aanzienlijk meer vermogeneye popping smiley alleen stationair blijft hij niet lopen... Kleinigheid hou je tochspinning smiley sticking its tongue out

Heb 570 kilometer gereden, en er ging 70 liter in. Het verbruik was dus ongeveer 1 op 8,1cool smiley

Binnenkort weer even kleppen stellen, en alle vloeistoffen nalopen, heb al aardig wat kilometers met de 17M gemaaktcool smiley
Prachtig dit.

We zijn in Amerika geweest en daar had je ook van die prijzen.
We tankten 70 liter voor omgerekend 31 wat een lachertje...
Ook hebben ze daar een heel aantrekelijke mrb klimaat, hoe ouder de auto hoe minder MRB.
Een auto van drie jaar is in hun ogen al oud.

Trouwens ook nog een ford taunus gezien! een rode mk2 vierdeurs.
Dat was in Branson in de staat Missouri,
Hoe komt die nou daar.
Nee helaas geen foto
@Stif: met 3 jaar al oud? Ik noem alles van na 2000 'nieuw' nut smiley
Er zijn wel wat europese Fordjes in Amerika, de Sierra is er als Merkur geleverd geweest, en er rijden ook enkele europese Capri's rond daarzo. Maar een Taunus 2 had ik nog niet eerder gehoordsmiling bouncing smiley

@Wouter: Dat was zekers een mooie OSI, vorig jaar stond er een witte, ook al in goede staat, en die eigenaar had er nog 1 staan die perfect gerestaureerd werd. Weet niet zeker of dat deze is.... Het verbruik is zekers netjes, ben er dan ook bijzonder blij mee met de 17Mcool smiley

Stond ook een Taunus/Transit FK als campereye popping smiley Die zijn zowiezo al aardig schaars, laat staan als camper... Kan geen vw T1 tegenopspinning smiley sticking its tongue out
Zodan, wederom een update omtrent het wagenpark.

Eindelijk vakantie, dus tijd om naast gezinsdingen ook een slag te kunnen maken met de auto's.

Vorige week was het mij te warm iets te doen, dus afgelopen week maar de schade ingehaald.

Van de mondeo is de airco nagekeken, leeggehaald en opnieuw afgevuld. Een garage hier op het dorp hadden een leuke aanbieding, dus doe maar dangrinning smiley

Verder aardig wat uurtjes in de Granada's gestoken.

Heb de Nederlandse Granada van binnen leeggehaald, en de kabelboom eruit gepeuterd. Wat een extra zooi aan draden zaten overalnut smiley

De donor heb ik weer tevoorschijn gehaald, en ben die aan het kaaltrekken.

Kabelboom lospeuteren.

Is een tijdrovend klusje, alles loshalen, labelen en uiteindelijk overzetten in de "Nederlandse" Granada.

Maar het is gelukt! En al een deel van het dashboard teruggeplaatst.smiling bouncing smiley

Verder zaten er bij de donor nog gordels voor de achterbank, dat gaat ook over naar mijn eigenbig smile smiley

Verder besloten om de deuren over te zetten. De deuren in de donor zijn nog hard, en in de Nederlandse zijn de hoekjes onderaan ooit al dichtgesmeerd.....

Er zal ongetwijfeld iets kleurverschil zichtbaar blijven, maar bij de bijrijdersdeur lijkt het al mee te vallencool smiley

Verder echt blij dat ik een complete donor heb, ik mis nogal wat steuntjes voor bevestiging van de deurpanelen, beugeltjes voor de grille en mede door de verprutste kabelboom..... En mooie bijkomstigheid is het goede plaatwerkcool smiley

Nu kan ik alles maken zoals het hoort zonder prutswerkthumbs up

Als alles weer opgebouwd is, ga ik eerst alles testen, voordat ik de motor en bak eruit trek.
Wow, die rode OSI 20M TS is gaaf en in een mooie staat zo te zien!

Mijn eerste auto was een Taunus uit 1980, maar dat was geen best exemplaar.
Die was 10 jaar oud toen ik hem kocht, in die tijd was een auto toen wel afgeschreven.
Na een jaar is die naar de sloop gegaan.
Die OSI was inderdaad in bijzonder goede staat.

In Zuid Frankrijk kun je sporadisch nog een aardige opknapper ophalen, rest is allemaal in goede tot perfecte staat....

Jaar of wat terug was er iemand hier uit de buurt, die vond het ook een mooie auto, en een paar weken later maar 1 uit Frankrijk opgehaald.

Maar pest is dat onderdelen er gewoon NIET zijn, of voor prijzen waar je bang van wordt... Dus die is ook als projectauto weer doorgegaan, geen idee waar die ergens terecht is gekomen....
Heb idd geluk met de deuren, mag ook wel een keer meezittenspinning smiley sticking its tongue out

Vorige week was me de koppelingskabel van de Taunus geknapt, toen ik bijna bij de Beuntoko was...
Gelukkig had ik nog een kabel op voorraad liggen, dus het was zo klaarcool smiley

Verder waren we wat aan het rondkijken voor een andere, grotere caravan. De '78er Kip doet het nog prima, maar ivm de kleine is het wel handiger iets meer voortentruimte te hebben, en hopelijk komt er in de toekomst nog een 2e kleine Taunusdrivert bijsmileys with beer

Dus met ons eisenpakket rond gaan kijken op diverse sites, en bij enkele wezen kijken.
Gisteren naar Brabant gereisd om bij een caravan te kijken, nette caravan, maar miste helaas wat opbergruimte en stopcontacten.
Dus verder gezocht, en we konden in Bergambacht nog bij een caravan kijken.

Aangekomen troffen we een supernette caravan aan, en na een inspectie hebben we een mooie prijs af kunnen sprekencool smiley

Het is een Adria 461 uit 2000 geworden!

Binnenkort de boel overpakken, en dan gaat de Kip (helaas) in de verkoop. Is een fijne oldskool caravan, maar ik kan niet alles houden, en voor een paar kampeerweekendjes per jaar.....
Na mijn laatste post alweer 3 heftige weken verder...

2 dagen na de vorige post is m'n schoonvader plotseling overleden.....crying smilie crying smiliethumbs down
Een heftige week volgde, en het besef moet nog komen.......

Je eigen wereld staat even stil, maar de rest gaat gewoon verder en toch ook wel weer verder met de hobby.

De donorgranada heb ik nu helemaal kaalgetrokken, motor en bak zijn eruit, en alle andere zaken die ik evt nog kan gebruiken, zijn eraf.

De ruiten zijn er ondertussen ook al uit, en de kas wordt morgenavond opgehaald. Is die iig weer wegthumbs up
Kan ik beginnen met het opbouwen van de Granada, en krijg ik hopelijk weer ruimte en zin om hem verder klaar te maken...
Als ik de deuren en interieur er ingebouwd heb, zet ik hem ff weg, om ook de rest van het wagenpark weer bij te werken.

De koppeling vd Sierra wordt minder, en de rembekrachtiger begint lek te raken.... Verder nog kleppenstellen vd 17M, en de TC1 kan wel een setje nieuwe bougiekabels gebruiken. En dan heb ik de Mercury nog in z'n stalling staan, die wil ik ook wel graag klaarmaken....

Verder kreeg ik afgelopen week nog een berichtje van een kennis van me, en wil zijn Granada mk1 verkopen, en vroeg of ik er belang bij hebsmiling bouncing smiley
De apk is eraf wegens privé omstandigheden, maar zal weinig aan mankeren. De auto gaat weg omdat hij een andere "buitenkans" gekocht heeft.
Het is 1 van de laatste mk1 Granada's van maart '77, en een 2.8 met handbaksmiling bouncing smiley En in 2008 dacht ik, opgeknapt. Maar heeft wel weer wat plekjes.

Komende week maar even kijken wat t precies is, en als het meevalt neem ik em wss wel overcool smiley Dan kan ik em eerst ff wegzetten, en als er volgend jaar, als hij 40 is, weer apk heeft, is het mij primaspinning smiley sticking its tongue out
Gecondoleerd.

Verder blijf je wel lekker bezig met het wagenpark.

Ben benieuwd als de Granada helemaal af is, dan kunnen onze Fordjes vast een keer naast elkaar op een meetingsmiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-10-2016 21:30 door Lycan Capri.
Gecondoleerd, dat zijn heftige dingen die je de tijd moet geven. Gelukkig heb je een beetje afleiding met je projecten winking smiley
Bedankt herenthumbs up

Ben zelf ook benieuwd als ik de Granada klaarhebnut smiley

Verder afgelopen week bij de Granada van m'n kennis wezen kijken, en toch maar gekochteye popping smileynut smileysmileys with beer

Het betreft een '77er mk1 (1 vd laatsten) met een orginele 2.8 injectie motor en S-pakket. Was een handgeschakelde 4bak, maar is vervangen voor een 5bakcool smiley
De auto heeft hij in 1998 gekocht, en is in 2008 opgeknapt, compleet opnieuw gespoten, nieuw skaidak, zwart Ghia interieur is erin gezet.
Het is een buitenslaper, dus er zit weer wat werk aan de body, onderaan bij de dorpels wat laswerk, en de wielranden beginnen weer wat te komen. Ook is de motorkap verrot, maar ik kan de motorkap van m'n donor wel weerkrijgencool smiley Die spuit of wrap ik matzwart, en dan lijkt het weer watcool smiley

De apk is er nu enkele maanden af, en in maart volgend jaar belastingvrij, dus zet em eerst ff weg.
Bouw de blauwe mk1 weer op, en zet em dan weg. Vervolgens de rest vd wagens terecht maken, en ik denk dat er binnenkort wel wat weggaat, aangezien het iets te gek gaat met m'n wagenpark...

De kans is aanwezig dat de Mercury dan weggaat, ik wil graag oldies rijden, maar heb niet genoeg plek om alles binnen te laten staan. De Sierra is een buitenslaper, en volgend jaar de Granada 2.8i ook. Dan hou ik de 17M en m'n Taunus als binnenslaper, en kan ik rustig m'n andere Granada opbouwen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-10-2016 21:59 door Taunusdriver..
Het spijt me van je schoonvader, gecondoleerd.

Mooi dat je afleiding genoeg hebt, met je huis, gezinnetje en je uitermate intressante ford hobby!

Prachtige granny hen je er weer bij, lijkt wel een kopie van die je al hebt.
Je hebt nu idd wel een hele berg auto's, twee inruilen voor één ofzo is dat niet wat?

Eigenlijk mis ik bij jouw nog een station, een coupe of mijn persoonlijke favo tweedeurs sedansmiling bouncing smiley ......maar ja wie weet.

Succes.
Wederom bedankt voor de reacties.

Afleiding heb ik idd zat, maar ondanks dat....

Afgelopen vrijdag heb ik de Granada opgehaaldcool smiley

Dat de auto 18 jaar lang van een liefhebber is geweest, is wel te zien aan allerlei details.
Zo zit het orginele "S" stuur er in, zit er een ondertussen zeldzaam zwart Ghia interieur in, de orginele radio mét extra kastje voor de voorkeurzenderscool smiley de Ford vloermatten etc etc

mk1 Granada's met een 2.8i motor zijn er een stuk of 1000 van gemaakt.

Het onderblok is van de gewone 2.8 motor, de cilinderkoppen van de amerikaanse 2.8 V6, die hebben iets andere spruitstukken, en dan de injectie erop. De opvolgers met 2.8i motor hebben wel europese koppen.

De body is opzich nog hard, alleen achter onderaan bij de dorpels links en rechts zit wat laswerk, en in de wielranden zit wat werk wat ik voelde.
Verder apk klaarmaken, en em wat persoonlijker maken. Er komt een harde motorkap op, en twijfel of die matzwart, of in dezelfde kleur gespoten gaat worden. Matzwart doet poedelig aan, maar maakt t wel een ruige auto, anderzijds in dezelfde kleur toont wat netter, ook omdat het aanbod van mk1 Granada's ook steeds minder wordt....
De deuren hangen wat, en de naald vd toerenteller blijft hangen, dus ff unit wisselen en nog wat gebruikersdingen die even terecht gemaakt moeten worden.

Verder vant voorjaar mee rijden, en dan zie ik het welcool smiley

Zodan, weer eens een update.

Had oorlog met m'n foto-emmerangry smily

Enkele weken terug een kleine fotoshoot van enkele auto's gedaancool smiley

Verder nog klepspeling van de 17M gecontroleerd, en hoefde na ruim 3500km weinig bij te stellencool smiley

Verder schiet langzaamaan de Granada ook op.
Dashboard zit er grotendeels weer in, en de heupgordels voor de achterbank zitten erin.

De C-stijlbekleding is door de zon verkleurd, deze wil ik weer blauw spuiten en monteren. Dan kan de achterbank erin en dan de voorstoelen erin.
Dan nog een accu erop en zien of alles werkteye popping smiley
Veel plezier met de 2.8i Kerel, als je de helft van het plezier er aan mag beleven die ik er aan gehad heb in de 18 jaar thumbs up
Hey Nico, dit forum ook weergevonden?

Hoop idd wel plezier met je ouwe Granny te gaan hebbencool smiley Krijg dan hopelijk ook weer zin om straks met de blauwe te gaan rijden als die klaar is...

Weer enkele weken verder, en niet stilgezeten.

Ik heb het interieur er ondertussen inzitten, de hoezen vd achterbank afgehaald, en de bekleding is nog nieuwcool smiley Nu zie je wel duidelijker dat de voorstoelen wat verkleurd zijnnut smiley

Verder vorige week een andere motor voor de Granada opgehaald. Zat alleen nog in de autospinning smiley sticking its tongue out

Was een '84er Sierra 2.3 GL met orgineel nl kenteken, en een opknapper, was al eea aan gelast, maar zat nog zat werk in wat maar niet afkwam, en toch maar wegmoest.

Kreeg er nog een vracht aan onderdelen bij, zoals nieuwe uitlaatdelen, nieuwe remmerij, gereviseerd bekrachtigd stuurhuis, extra Ghia interieur en nog een extra motor en nog een paar versnellingsbakken. Hoop door de verkoop vd onderdelen de motor straks voor normaal geld over te houden, en in m'n Granada te bouwen. Dan gaat de 2.6 injectiemotor eruit, zodat ik alles op orginele manier op kan bouwen.

Gisteren de boel eruit gehaaldcool smiley

Verder staan nu de auto's ook in de "winterstalling" dus de winter door met de Sierra. Gaat ook wel goedkomen, en hopelijk volgend jaar ff groot onderhoud eraan doen, remmerij, koppeling en carb. revisie staan in de planning. Dan kan ie weer ff mee hoop ik
Zodan,

De donorsierra is bijna zover dat ie weer doorkan, heb al verschillende mensen blij gemaakt met onderdelen, de ene dolgelukkig met een kapje, de ander met een kabelboom, het dakraam komt in een Cosworth en afgelopen weekend nog iemand uit Beverwijk blij gemaakt met wat plaatwerk, die keek z'n ogen uit naar m'n wagenpark, en de Granada's waren jeugdsentiment voor hem. Dus altijd leuk!

Verder was afgelopen week de Le Mans van de leg....

Dinsdagochtend pakte hij al beroerd aan, liep beroerd en stationair onrustig. Ook tijdens het rijden hokken, bokken en als ik het gaspedaal losliet, neigde hij tot afslaan.....

Dus dinsdagavond een onderzoekje gestart, ik dacht óf de carb (stationairsproeiers), of dat ie ergens valse lucht aanzuigt.

De voetpakking vd carburateur was weggeteerd, verder niks kunnen ontdekken... Spul gemonteerd, en het haalde niks uit....

Woensdagochtend was het nog steeds beroerd, maar woensdagmiddag, uit het werk, was er niks aan de hand.... Liep perfect en nergens last vaneye popping smiley

Maar donderdag was het weer niet te doen... Dus 's avonds de bijbel er maar bijgepakt, het werkplaatshandboek, waar gelukkig ook de laatste types carb in beschreven staan.

En hier kwam ik uit bij de stationairsproeiers, iets wat ik al vermoedde, maar geen idee had waar die dingen ergens zitten...

Van beide waren er 2 aanwezig, alles schoongemaakt en gemonteerd. Hierna was het al stukken beter!
Ondertussen wat dagen verder, en hij loopt weer zoals het hoort!

Verder afgelopen weekend eindelijk maar eens verder met de blauwe Granada, heb linksachter het portier afgewerkt, alles weer gangbaar gemaakt, doorgesmeerd, en afgemonteerd.

Omdat de deurpanelen vd achterportieren ook extra bekleed waren, moest dat er eerst af, man man, wat een nietjes...

Afgemonteerd

Verder het front er ook maar weer ingezet, zodat ik kon testen of eea wel werkt, voordat ik alles helemaal afmonteer.

Verlichting doet het, alleen vd tellerunit nog niet, en ik moet nog even uitzoeken hoe dat met de koplampruitenwissers zit, maar heeft nog geen haast.

Komende week moet ik nog wat onderdelen halen, en van de 2.8i nog motorkap wisselen. Hopelijk kan ik voor de kerst de rest vd deuren goed afhangen en afmonteren.

En heb nog wat contact met iemand over een Sierra mk1 station. Zou nog een nette auto zijn, dus wie weet! Die zijn ondertussen ook al schaars....
"Vant rabat".... daar heb ik nog nooit van gehoord, zal wel Alderbastend Beskaafd Sallands wezen. Betekent het "van de leg"?
In mijn geboortestreek (Achterhoek) zeggen we "kats van de wieze" of "kats van 't rit". Leuk, die regionale verschillensmiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-12-2016 10:45 door 244-55.
Haha, dat heb je wel goedthumbs up

Moet kunnen toch? De Oosterse Folklore en Trots hoog houden, lukt me met de auto's ook wel aardigspinning smiley sticking its tongue out

De Sierra Kombi werd niet wat, was al verkochtcrying smilie

Verder is de donorSierra gisteravond opgehaald, dus hebben ze weer een fijne kas om plat te zettencool smiley En heb ik weer "ruimte" nut smiley
Maar weer eens een update.....

De laatste tijd heb ik weinig tijd gehad om de Granada verder af te bouwen, en er moet nog veel gebeuren voordat ie weer op en top is.
Daarnaast blijven de andere auto's staan, waar ze ook niet beter van worden, en ik de komende tijd wat minder tijd voor de auto's heb.

Dus heb ik besloten dat de blauwe '76er Granada naar een nieuwe eigenaar mag, die er wel de tijd voor heeft om hem verder af te bouwen.

Misschien krijg ik er wel spijt van, maar het is momenteel wijsheid. De andere Granada heb ik redelijk vlot weer rijklaar, en dan de rest van m'n auto's waar ook wel wat aan gedaan moet worden.

En stiekem kijk ik steeds meer naar een oude Ford met V8. Dan hou ik m'n Sierra, Taunus en een Amerikaan, dan ist mij ook wel prima, en is het weer te overzien. We gaan het meemakennut smiley
Oy, die zag ik niet aankomen. Weet je al wat je met de Comet gaat doen? Die vind ik persoonlijk erg gaaf, maar het is natuurlijk geen Ford (en ook geen V8)...
Heb er ook goed over nagedacht, maar hem deels afbouwen, weer wegzetten etc is ook niks waard. Hij staat nu al een poos in de Beuntoko, en als ik met een andere auto wat wil, doe ik dat voor de Beuntoko. Das niks waard, en er zit nog zat werk in, en de rest van m'n wagenpark wil ik ook bijhouden.

Ik zie wel wat er opaf komt, heb hem internationaal te koop gezet, dus wacht het rustig af.

Heb nu de 2.8I in de Beuntoko gezet, kan ik die apk klaarmaken, en heb een motorkap bij de spuiter liggen, dus kan binnenkort alsnog Granada rijdensmiling bouncing smiley

De Comet is idd ook wel gaaf, maar gaat ook weer weg, eerst ophalen en hem aan het lopen maken, en dan gaat ie ook weer doorwinking smiley
Hé!
Ik kan dit wel begrijpen hoor Marco.
Spijt komt denk ik pas over een jaar of 15, en dan moet je er heel duur aansmiling smiley
Toch blijft het mijn favo deze granada mk1, in alle uitvoeringen coupe, sedan en station, al blijft de tweedeurs sedan de meest bruutste.

Eh gaat bovenstaande blauwe nou in de verkoop?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-02-2017 21:45 door Stif.
Het is inderdaad de lichtblauwe die weggaat.

De paarse 2.8i heb ik ook nog staan, en die heb ik sneller weer op de baan, en kan ik de rest ook weer bijwerken.

Spijt heb ik al 5 jaar, dat ik em toen gekocht heb, ik gooi het op een "leermomentje" heb em toen begin augustus gekocht, en in November liep ie uit de apk. Daar is het ook bij gebleven, dus slechts 3 maand mee gereden.....

Aangezien "iedereen" hier in de buurt ondertussen zijn mk3 Granada ingeruild heeft voor een mk1, is het bijzondere er ook wel wat afeye popping smileyeye rolling smiley

Ik ben wel iemand, die als die ergens aan begint, het ook af moet, enerzijds goed want dan knooi je tenminste nog wat terecht, anderzijds wordt het vrijblijvende meer "moeten" Afgelopen jaar ook veel tijd ingestoken, om zo eea al af te werken, maar door alles wat er privé gebeurt, en is gebeurd, wordt de tijd er gewoon minder voor. Als ik hem weer wegzet, om later de aandrijving en de laatste dingen terecht te maken, kan dat maar zo weer tig jaar duren, omdat ik ondertussen weer wat anders gekocht heb, of af wil werken.... En dat wegzetten wil ik niet doen...

Projecten moet ik ook niet meer aanhalen, gewoon auto's die rijden, of binnen korte tijd weer mee kan sturen. Dan geniet ik er iig nog van.
Taunusdriver.
Spijt heb ik al 5 jaar, dat ik em toen gekocht heb, ik gooi het op een "leermomentje"

Ik ben wel iemand, die als die ergens aan begint, het ook af moet,

Projecten moet ik ook niet meer aanhalen, gewoon auto's die rijden, of binnen korte tijd weer mee kan sturen. Dan geniet ik er iig nog van.

Verstand komt met de jaren? winking smiley
Uhm, ook datspinning smiley sticking its tongue out

Ik had toen de blauwe Granada gekocht als auto zonder werk, dus dat principe had ik toen al een beetjenut smiley

Aangezien de vorige eigenaar op de fora netjes bijhield wat er allemaal aan gedaan was, moest het haast wel een goede auto zijn.
Dus gaan kijken, en em vrij makkelijk gekocht, zonder echt kritisch te kijken, omdat alles in principe goed gemaakt was, dacht ik....

Achteraf kom je achter allerlei gebeunhaas, en dat is dan m'n eigen schuld, dat ik em te goeder trouw heb gekocht.....
Ondertussen heb ik de Beuntoko opgeruimd, was ook wel nodignut smiley

En de paarse 2.8I erin gezet en ermee gangs gegaan.

Er zat wat laswerk links- en rechtsachter onderaan bij de dorpel/wielrand.

Linksachter:

Rechtsachter

Zit nog wel wat werk in, maar gaat goedkomen.

Verder bleef de toerenteller hangen, en zou volgens de vorige eigenaar aan de tellerunit zelf liggen. Dus de ouwe eruit, en een andere erin gezet. Dit bleek inderdaad de oorzaak, dus is ook weer verholpen.

Het raammechanisme vd bestuurdersdeur was kapot, dus alvast de boel losgehaald, maar nog geen tijd gehad de boel weer terug te plaatsen.

Verder moet ik het lampje rechtsvoor vervangen, aangezien daarvan het grootlicht kapot is, en dan de rest nog ff nalopen, en als alles klaar is, kan ie weer voor de apk. Als dat half Maart ergens klaar is, istie 40 jaar, en kan ik er mooi mee rondtoerensmiling bouncing smiley

Heb ik eindelijk een rijdende Granada mk1smileys with beer

Verder afgelopen week nog wat in dubio gezeten....

Een kennis van me bood me zijn '84er Sierra station te koop aan, en is een 2.3 V6 GL uitvoering.
Leuke auto, met iets werk aan de wielranden, en de koppakking ligt eruit.
Een station lijkt me altijd nog wel wat als daily, Sierra of Granadacool smiley Maar dan heb ik weer een auto met werk staan....

Na wat wikken en wegen toch maar niet gedaan, aangezien ik de Le Mans nu aardig naar m'n zin heb, wat luxe betreft, en gordels achterin. Iets wat de aangeboden station niet heeft, en de station wat gewicht betreft 2 trappen hoger zit dan m'n Le Mans met de belasting. En belastingbetalen doe ik het liefst zo min mogelijk.
Dus toch maar niet gedaan.

En vandaag nog achter het net gevist met een '65er Thunderbirdcrying smiliecrying smilie Het heeft geen haast, maar het jeukt me welgrinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-02-2017 21:59 door Taunusdriver..
Een '84 'er Sierra 2.3 V6 GL station..... Dat kom je nooit meer tegen. Toen nauwelijks verkocht, dus vrijwel onvindbaar. Als jij 'm niet neemt dan is het een must voor Wouter82!
Ja die auto is mij ook aangeboden (althans, het lijkt onwaarschijnlijk dat er twee van bestaan). Maar ik wist dat de pakking er uit ligt...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close