Taunusdrivers Beuntoko: '62er Thunderbird '70er Taunus 17M V6, '73er Taunus coupe, '75er Taunus, '93er Sierra kombi GT en '04 Mondeo >>FordFreaks 2019 wederom geslaagd!<<

Gepost door Taunusdriver 
Haha plezier komt wel goed, gaat alleen stervensveel tijd inzitten...

@ Steevie:
Daar is deze nog te goed voorgrinning smiley

Vandaag totaal wat anders..

Collega riep mij vanmiddag dat ik bij m'n auto moest gaan kijkenconfused smiley

Nu heeft er een busje met schamelwagen wat pallets geladen, en tijdens het wegrijden heeft de schamelwagen m'n GXL rechtsachter aangetikteye popping smileycrying smilie

Was er vanmiddag ff goed ziek van....

Het wordt verzekeringswerk, maar denk niet dat ik die hoek weer mooi strak krijgcrying smiliethumbs down de rondingen in de hoek zijn nu haakssad smiley
Dat is echt balen zeg!

Maar een schadehersteller kan dit toch gewoon afhandelen als het verzekeringswerk is? Komt vast weer goed.
goeiedag he wat een mongool joh had die dat niet kunnen zien?
of was het zo gastje die dacht wel met een aanhanger overweg te kunnen?

hoop dat je het weer strak krijgt.
Dat is balen zeg! Wel leuk en aardig dat je waarschijnlijk wel wat van de verzekering vergoed gaat krijgen, maar het kost weer tijd om alles netjes te krijgen. Deuk ziet er ook uit als een vrij lastige klus.
De schade vd GXL gaat weer helemaal goedkomencool smiley Moet nog steeds naar de verzekeringsmaatschappij, nog geen tijd voor gevondensad smileyeye rolling smiley

Dat komt omdat ik druk gangs ben geweest met de '75er Taunuscool smiley

De spuitcabine is geregeld, en 16 april zal hij gespoten wordensmiling bouncing smileythumbs up

Afgelopen week zijn de ramen eruit gegaan, en heb ik de laatste plekjes blank kunnen maken... Kwam ook nog een klusje voor het lasapparaat tegeneye popping smiley

Verder heb ik besloten om kunststof voorschermen erop te zetten. Deze werden woensdagavond even langsgebrachtthumbs up

De huidige voorschermen heb ik er vanavond afgehaald en gelukkig is de boel eronder nog snoeihardthumbs up

De kunststof schermen moet ik er nog passend opmaken, maar ze passen vrij goedcool smiley

De schermen moeten nog iets verder naar de deuren toe, want er zit nu een behoorlijke kiernut smiley

Eind vd week hoop ik de schermen passend te hebben, en het laswerk klaar te hebben. Dan hoef ik alleen de motorruimte te ontvetten en wat op te schuren en dan kan de spuiter zich erop uitlevencool smiley
Ondertussen weer een slag in de rondte gewerktcool smiley

Het plekkie is ondertussen gelast:

Verder de motorruimte al deels schoongemaakt/geschuurd

En ik heb de voorschermen pas gemaakt, linksvoor past goed, maar rechts moet ik nog ergens iets weghalen zodat die ook perfect pastcool smiley

Vanavond het scherm verder pas maken, gaten erin boren en nogmaals kijken of het goed pastcool smiley Als dat meezit weer v'dan met schurenthumbs up
huh ik had tussendoor toch een reactie geplaatstconfused smiley

nouja het zal welspinning smiley sticking its tongue out
hoop ding vrijdag avond al bij je te krijgen marco.
en dan zaterdag ff zien hoe ik der kom om hem te slopennut smiley
Het is weer eens tijd voor een update omtrent m'n wagenparksmileys with beer

De GXL wordt maandag met een bezoek vereerd van een schade-expert, ben benieuwd.

Verder vorige week vrijdag m'n laatste werkdag. Was er aangenomen voor ombouwen en onderhoud van zeefdrukmachines, aangezien dit geen alledaagse machines zijn, zou iemand mij leren ombouwen. Helaas altijd drukte dus geen tijd voor mij waardoor ik allerlei andere werkzaamheden deed, maar voor dat werk ben ik een te dure kracht dus zochten ze een reden om me de keet uit te trappenangry smilythumbs down

Elk nadeel heeft z'n voordeel, dus meer tijd voor de Taunus en andere zaken op orde brengenbig smile smiley

Ik heb m'n Toko opgeruimd, oftwel 110kg aan ouwe autozooi afgevoerdeye popping smiley

Helaas bleven de voorschermen me plagen, het "ff de knipperlichten er pas inmaken" werd bijna een dagtaaknut smileyconfused smiley moody smiley
De bevestigingsranden heb ik blank gemaakt en in de ijzermenie gezet zodat de boel niet gaat rotten. De schermen gaan er vant weekend opcool smiley

Verder met de motorkap gangs gegaan, zat iets laswerk aan, en verder boel schoongemaakt en alvast geschuurd

Komend weekend wordt ie strakgemaakt, schermen in de primer etc etc en het weekend erop wordt ie gespotensmiling bouncing smiley

Kan niet wachtenspinning smiley sticking its tongue outsmiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmileys with beer
Plaats je dan ook de rubberen strips op de bumper terug? En 1.6-badges op de zijschermen? 't Ziet er nu zo kaal uit...
Schadegevalletje hek vandaag met de trekker op een ambulance gedrukt, ist spul ook weer weggrinning smiley

@ Havinga:

Nee, geen 1.6 badges, want er komt een 2.0 blokkie ingrinning smiley
Rubber strips op de bumper kunnen er niet op, heb óf GT bumpers, of bumpers van een '70er L Taunus. Dat zijn de enige uitvoeringen waar bumpers zonder strips op hebben gezetencool smiley

Vandaag met z'n alleen een donderse slag in de rondte gewerktcool smiley Boel is weer strak, en staat in de grondlaksmiling bouncing smiley

Morgen de boel schuren, voorschermen erop, en de boel nogmaals in de grondlak zetten

Foto's volgenspinning smiley sticking its tongue out
Nee, de enige uitvoering met gladde bumpers was de Custom. Vanaf L alle uitvoeringen met rubberen strips.
ben benieuwd hoe die er nu uit ziet marco.

heb je morgen na het eten nog even zin om hier te helpen? (als je kan hoor) smiling smiley
Wat was de reden om voor kunststof te kiezen? Krijg je dan geen kleurvershil na het spuiten vanuit bepaalde hoeken. Zie je regelmatig namelijk...

Leuk topic om te volgen smiling smiley
CorZa
Wat was de reden om voor kunststof te kiezen? Krijg je dan geen kleurvershil na het spuiten vanuit bepaalde hoeken. Zie je regelmatig namelijk...

Leuk topic om te volgen smiling smiley

als ik me niet vergis was de reden dat het qua prijs niet veel uitmaakte.
en kunstof roest niet wat de stalen spatborden op een gegeven moment wel weer zouden doenthumbs down
en met kunstof hoef je niet persee kleur verschil te hebbencool smiley
Kunststof roest natuurlijk niet, en volgens mij zijn de voorschermen qua roest nu eenmaal een bekend zwak punt bij de Taunus.
Bij DS'en kun je ook spatborden van kunststof krijgen. Mijn oom heeft dit ook op zijn DS zitten en qua kleurverschil is er niks te zien. Als je een oldtimer veel gebruikt, kun je beter kunststof gebruiken ipv staal ivm roest. Ook prijstechnisch is het wel interessant. Je hebt wel veel verschillende kwaliteiten in kunstof carroseriedelen, qua dikte/pasvorm etc. winking smiley
Zo, eindelijk weer tijd om hierzo de vorderingen op te gooiengrinning smiley

Waar de bumpers wel of niet op gezeten hebben, geloof ik wel, heb ik me nooit in verdiept. De auto is alles behalve orgineel, maar wel naar mijn smaak, en daar gaat het uiteindelijk om.

Afgelopen weekend dus de Taunus spuitklaar gemaakt, maat van me is autospuiter, en heeft zich afgelopen weekend vol ingezet om de boel terecht te krijgencool smileythumbs up

Linksachter in de plamuur:

Rechter C-stijl, hier moest wat plamuur op, omdat die achterkant ooit eens vervangen is....

Rechtsachter, onderaan. Hier heeft de eerste Nederlandse eigenaar een deel opnieuw ingelast, maar niet netjes afgewerkt (zie elders deze topic)

De reden dat ik voor kunststof voorschermen heb gekozen, is omdat het linker voorscherm aardig rot was. Oplassen is opzich geen probleem, maar de rottigheid komt vanzelf terug. Aangezien je niet meer voor net geld aan stalen schermen kan komen, maar wel aan goedpassende, strakke polyester schermen, is de keuze snel gemaakt.

Superstrakke wielrandsmiling bouncing smiley

De auto is nu strakgemaakt en geschuurd.

Het was een mooi, druk weekendgrinning smiley

Zaterdag de boel naar de spuitcabine brengen, daar ontvetten en dan kan ie gespoten wordensmiling bouncing smileyspinning smiley sticking its tongue outthumbs upsmileys with beer
Thanks 2cvmangrinning smiley

Het enige nadeel van alle ruimte is dat je allerlei onderdelen ophaalt, gewoon voor reserve en omdat je de ruimte toch hebteye popping smiley

En als je dan een keer goed opruimt heb je weer ruimte voor andere onderdelen...nut smiley

Begin vd week een maat van me blij gemaakt met Granada delen die ik nog had liggen, spul weg, maar er staat nu alweer sierraspuleye rolling smiley
Bekend kleurtje komt er tevoorschijn. Mijn 1600 XL had dezelfde kleur (de eigenaar na mij heeft 'm matzwart gerold...). Mooi stukje werk in elk geval.thumbs up Ga je hem weer groen laten spuiten of krijgt hij z'n originele kleur terug?

Wordt ie met die schermen niet een stuk lichter aan de voorkant trouwens?
Omdat der Taunusdrivert vannacht bijna bij de auto heeft geslapen (ja, zijn vriendin kwam al een kussen en slaapzak brengennut smiley) en helemaal in de wolken is met de taunus zal het nog wel even duren voordat hij weer onder de levenden is en hier een update post, dus hier een klein tipje van de sluier:
Waar de bumpers wel of niet op gezeten hebben, geloof ik wel, heb ik me nooit in verdiept. De auto is alles behalve orgineel, maar wel naar mijn smaak, en daar gaat het uiteindelijk om.

Kijk beste Taunusdriver dat is nou een goede tekst..
Er is altijd wel wat: keuze velgen,keuze kleur etcetc.
Hij ziet er in ieder geval goed uit, ik zelf vind de (taunus) bruine kleur ook super!
Successmileys with beer
MARCOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO waar blijven de foto's van mijn werksmiling bouncing smileygrinning smiley

het was een mooi weekend dacht ik zo. de taunus weer mooi strak en in de kleur. zondags naar de rodeo in boerhaar en de balg volspitten bij jan steen in heino. was vandaag nog brak hahagrinning smiley

en nou deran met de lippe en het ding afbouwenthumbs up
Hij geeft nog geen update, Hij woont tegenwoordig samen met zijn Taunus in de Beuntoko, en daar is geen internetverbinding winking smileysmiling bouncing smiley
breng die grote maar weer een kussen en deken dan, dan kan ie mooi samen gaan wonen met de taunus, zal het meissie leuk vinden haha
Zo, hehe, eindelijk internet in de BeunTokogrinning smileyspinning smiley sticking its tongue out

Afgelopen zaterdag is de Taunus gespotencool smiley

De combinatie ging heen rond 8u....

Taunus bij de spuitcabine

Motorruim en binnenkant kofferbak al groen

Helemaal groenbig smile smiley

Superstrak

Motorkap

Kofferklep

Hoppa

En buiten int zonnetjesmiling bouncing smiley

En tegen half 3 was de combinatie weer op de thuisbasissmiling bouncing smiley

Ik ben zeer goed te pas over het resultaatcool smiley de kofferruimte wordt later nog een keer gespoten, aangezien het interieur er nog inzit, en het stoftechnisch niet handig was. De kofferbakbekleding is compleet, dus in principe zie je er niks van.

Verder al begonnen met opbouwen, de trekhaak zit er weer onder en de stekker weer aangesloten, de achterlichten zitten erin, en de bestuurdersdeur is weer voorzien van klink, raam en deurpaneelbig smile smiley Morgen de bijrijdersdeur, kofferklep en hopelijk ook de ramen er verder incool smiley

Kan ik volgende week beginnen met het motorblokkiethumbs up
Ziet er goed uit, blijft 'n apart kleurtje! Veel plezier met de opbouw; stiekem het leukste deel van de restauratie?
da's beter kerel, mooie pica's van in de spuitcabine. glimmen als een natte proem in de manenschiengrinning smiley
Ik heb hem net live in de zon mogen aanschouwen.thumbs upcool smiley Hij is echt Gigantisch mooi geworden.smileys with beer Je weet niet wat je ziet!smileys with beer
en dan maak je geen foto's van live in de zon? als ik om de hoek woonde dan kwam ik ff kijkensmiling bouncing smiley
Bedankt voor de reactiescool smiley

Ben er zelf ook supertrots opcool smiley

Vandaag weer verder gegaan met opbouwen, achterkant is helemaal klaar, deuren zijn weer klaar en onder de motorruimte zit de ruitenwissermotor ook weer op de plek. Ik moet voor het kachelhuis alleen een pakking halen, daar was niet veel meer van over na 36 jaarbig smile smiley

Straks komt Bennie me ff helpen om de ramen erin te zetten, en dan kan ik het blok uit elkaar trekkencool smiley

Komt helemaal goedgrinning smileysmiling bouncing smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close