Taunusdrivers Beuntoko: '62er Thunderbird '70er Taunus 17M V6, '73er Taunus coupe, '75er Taunus, '93er Sierra kombi GT en '04 Mondeo >>FordFreaks 2019 wederom geslaagd!<<

Gepost door Taunusdriver 
Zekers, mooie foto's thumbs up Mooie omgeving ook, ik herken precies waar je ze gemaakt hebt.grinning smiley

Tinman
Mooie foto's zo in de sneeuw thumbs up Dat doe ik onze oldtimer maar niet aan, veel te bang dat hij dan als het zomer is alleen nog maar uit roest bestaat nut smiley

Sneeuw is niet slecht voor een odtimer. Tis immers niks meer dan bevroren vocht. Die pekeltroep is wel schadelijk voor een auto. Als je alleen op ongestrooide wegen rijd is het echt niet schadelijk voor de auto. Bij ons in de buurt strooien ze de binnenwegen niet en je kunt nog een redelijk stukje toeren voordat je een gestrooide weg op moet.
Taunusdriver.

Ennuh, strooien?? WASDA??

Tja, strooien doen ze bij ons alleen op 5 December.grinning smileysmiling smiley

Sneeuw is niet slecht voor een odtimer. Tis immers niks meer dan bevroren vocht. Die pekeltroep is wel schadelijk voor een auto. Als je alleen op ongestrooide wegen rijd is het echt niet schadelijk voor de auto. Bij ons in de buurt strooien ze de binnenwegen niet en je kunt nog een redelijk stukje toeren voordat je een gestrooide weg op moet.

De straat waar de Opel GT geparkeerd is wordt juist gestrooid dus dan wordt het wat moeilijker om dat te ontwijken he grinning smiley

Blijft mooi

Blijft zeker mooi thumbs up
Dan ist idd een ander verhaal

Mijne staan gelukkig binnencool smiley

Ik rij nu dagelijks met m'n '86er Sierra, en dat is de enige die buiten staatsad smiley

Heb nu de '84er nog binnen staan, vrijdag ga ik beginnen met het interieur ombouwen, en als de temperaturen weer wat fatsoenlijker worden gaan we de bak er maar onderhangen....
Taunusdriver.
Dan ist idd een ander verhaal

Mijne staan gelukkig binnencool smiley

De GT staat ook binnen maar aan een drukke weg die dus geregeld gestrooid wordt winking smiley Ik ben dus genoodzaakt nog even te wachten met touren...al is dat geen probleem aangezien we nu tijd hebben om aan de versnellingsbak te werken nut smiley
Mooie foto's van een mooie auto. Heb er verscheidene gehad vroeger, jammer dat er niet eentje bewaard is gebleven.
Vind persoonlijk de GXL Coupé nog steeds de allermooiste uitvoering, maar dan wel die tot 1974, met het oude dashboard dus.
Mooie foto`s kerel cool smiley
Kom binnenkort denk nog wel een keer aan, ben dan weer in de buurte.
Na t jaarwisselen wel, kom ik jullie Nieuwjaar wensen, mooie reden om die kaante weer eens op te gaan grinning smiley
Is geen probleem Daveywinking smiley

Vandaag maar eens begonnen met de interieurwissel van de '84er Sierra.

Wilde er vrijdag mee beginnen, maar donderdagmiddag -avond -nacht had ik een kerstborrel vant werk..
Dus vrijdag werd niet watgrinning smileysmileys with beersmileys with beer

Vanmorn begonnen en het oude interieur eruit gehaald.

De bodem van de Sierra viel niet tegen, en ook niet mee...
Volgens mij heeft hij ooit als aquarium gediend, en hierdoor had hij wat roestvorming bij de kitrand bodemplaat-dorpel.

Ook zag ik dat hij bij de stoelbevestiging ooit al eens gelast is, dit verklaarde ook gelijk de schroeigaten in het vloertapijtnut smileyeye rolling smiley

Vanmiddag kwam de eigenaar van m'n Grieze Doeve nog even langs, had ik nog een voorruit beloofd.

Afijn, eindelijk v'dan met de Sierra. De plekken ontroest en opnieuw afgekit.

Verder is het achterste gedeelte weer klaar, was nog even een gepruts met de gordels enzonut smiley

Het valt mij mee, had gedacht dat het blauwe niet zou staan in een lichtbruine Sierra.

Als het even kan morgen de rest erin bouwensmiling bouncing smileysmiling bouncing smiley
Vandaag ben ik begonnen om het dashboard eruit te halen, dit ging voorspoedig, en kon vrij snel het blauwe dash erinzettensmiling bouncing smiley

Dit dashboard is iets anders dan hetgeen erin zat, bij dit dashboard zitten links- en rechtsvoor speakers, en in het dashboard zit een extra balance functie. Hierdoor komt dit dash lager tegen het tapijt en is het dashboardkastje wat kleiner... Dus moest ik nog een beugeltje vermaken.

En het ouwe interieurgrinning smiley

Hopelijk kan ik morgen nog even de boel afbouwen, morgenmiddag de tent opzetten, kunnen we oudjaarsdag weer knallengrinning smiley
Morgen nog een dagje, en dan is het jaar weer voorbij...

Afgelopen jaar is er veel gebeurd hierzo....

Vant voorjaar de achteras van m'n Taunus gewisseld

Toen heb ik nog een '89er Sierra gekocht, klaargemaakt en verkocht

Vervolgens een 5bak onder m'n '86er Sierra gehangenthumbs up

De T3 bus van Bennie was klaar, en daar bij de spuiter stond de GXL al 6 jaar op mij te wachtenbig smile smiley

Vervolgens de Granada klaargemaakt en verkochtcrying smiliecrying smiliecrying smilie

Vrouwlief wilde graag een caravan, en zo het geschied...

Verder is de deur van m'n Taunus weer in de juiste kleur gespoten

En in het najaar heb ik nog een '84er Sierra opgehaald

Laatstgenoemde ben ik druk aan het opbouwen, en dan zie ik komend jaar wel hoe of wat... Denk dat hij wel weer verkocht gaat worden, aangezien ik nog genoeg plannen voor m'n andere auto's heb:

- '75er Taunus motorwisselen, van 1.6 naar 2.0 Ook wil ik hem eigenlijk compleet over laten spuiten
- '73er Taunus: interieur moet eigenlijk opnieuw bekleed worden...
- '86er Sierra: paar roestplekjes wegwerken.

En verder zien we wel wat 2011 ons zal brengensmileys with beer

Beste wensen voor 2011 kerel smileys with beer
En is zeker wel een mooi jaar geweest.
Laten we hopen dat ook dit jaar, het weer vollop leut, plezier, gezelligheid en knooiplezier mag leveren cool smiley

Mooie foto die laatste, moeten we weer keer overdoen, half wagenpark op de foto is straks alweer vervangen spinning smiley sticking its tongue out
Thanks voor de reactiesthumbs up

Het nieuwe jaar natuurlijk weer vol goede moed begonnen, en ook het interieur van de 3drs is bijna helemaal overgezet.

Maandagavond het dashboard afgemonteerd en alles weer aangesloten, ook de speakers links en rechts en nog wat andere kleinigheden terecht gemaakt.

Vanavond heb ik de bestuurdersdeur weer klaargemaakt, het raammechanisme werkte niet helemaal fijn meer, en dit kwam doordat enkele popnagels los zatenconfused smiley volgens mij heeft een vorige eigenaar er al mee lopen beunhazen...

Dus de boel opnieuw, en goed, vastgenageld en de deur verder afgebouwd.
Het zijn simpele auto´s om de boel over te zetten, maar toch wilde het niet helemaal naar behoren... bij dit deurpaneel zitten enkele bevestigingsclipjes lager dan bij het oude deurpaneel. Dit tot mijn verbazing, aangezien het aan de bijrijderskant wel goed wilde lukken.

Verder nog wat kleine probleempjes tegengekomen zoals draadclipjes die ín de deur vallen zodat je alles weer los mag halen etc etc.
Ach jah, het hoort bij het sleutelen...

Nu kijk je weer netter in de auto

De middenconsole moet ik nog vastzetten, eerst maar even uitzoeken hoe het hoort te zitten, en als dat klaar is kunnen de voorstoelen er weer insmiling bouncing smiley
Dat is mooi geworden!

Ik moet ook nog een interieur overzetten, maar daar ga ik maar wat hulp voor vragen ...
De afgelopen weken heb ik niet stilgezeten.

Een maat van Steevie heeft een kever die hij wil gaan restaureren, en daar ook al een avondje geholpen met het bodyliften vd carosserie

Keer wat anders dan een Fordjegrinning smiley

Verder zit het interieur er helemaal in. De bevestiging van de middenconsole heb ik even in het werkplaatshandboek gekeken, altijd handig, 3 mappen vol aan info, schema's en montagevoorschriftengrinning smiley

Mijn '86er Sierra moet voor 12 februari voorzien zijn van een nieuwe apk. Had vandaag een afspraak gemaakt, en Bennie kon er wel mee naar het apk stationthumbs up

Ik dacht dat ik een fuseetje of stabistangrubber moest vervangen, gezien het iets trillen en zoekerige gedrag. Tevens misschien de uitlaat, remmerij achter na het gedrift in de sneeuwgrinning smiley

Gelukkig viel het allemaal reuze meecool smiley
- klein gaatje in de uitlaat
- speling op de stuurstang

Beide mankementen zijn daar ter plekke verholpen. De speling vd stuurstang kwam doordat een busje vd stuurstang wat los was getrild oid....

Dus ik mag weer 13 maanden rondrijden met de Sierracool smileysmiling bouncing smiley

zag net geen foto's maar nu wel smiling smiley

verder vind ik het een mooi kleurtje op die taunus thumbs up
en leuke sierra's smiling bouncing smiley

en die groene taunus wat doe je daar dan allemaal mee?
en evt nog foto's?big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-01-2011 19:40 door Kevin Koning.
Mooie auto's, maar dat heb ik al zovaak gezegd smileys with beer

Blauwe interieur staat goed in de Sierra, Kever is ook leuk! Welk bouwjaar?
De enige die ik ken en Harleys heeft, is CJspinning smiley sticking its tongue out

Afgelopen woensdagaamd met Steevie en Bennie weer een poging bakwisselen gedaan.

Deze keer met succeseye popping smiley Toen Bennie arriveerde hing de bak net achter het blokcool smiley

Dus de boel verder afgebouwd en na de koffie hoefden er nog maar 3 bouten van de hardyschijf vastgedraaid te worden.....

Helaas had de hardyschijf er nog weinig zin in, dus hebben we de pogingen maar gestaaktsad smiley

De hardyschijf verbindt de aandrijfas met het stukje as wat de versnellingsbak ingaat. De schijf heeft 6 gaten, en de steek is iets groter dan die van de aandrijfas en stukje as. Hierdoor zit de hardyschijf onder spanning vast.

Vanmiddag ook nog een poging gedaan, maar wilde niet, en het werd me te koudconfused smiley

En nog ff een fotootje gemaakt vant interieursmileys with beer
heb je hem intussen er al opgekregen?
anders neem ik wat grotere tangen mee of we halen even de hele as er onder weg die laatste 4 bouten komt het ook niet op aan.
Thanks Davey, maar hij wordt nog mooiergrinning smiley

@ Opel Omega:
Het houdt je beziggrinning smiley ik hoef me iig niet te vervelen

@ Steevie:

Spul zit er al ondersmileys with beer
Ik had 4 lijmtangen nodig om 1 bout vast te kunnen zettennut smiley en heb hem idd bij het differentieel losgehaaldwinking smiley
rijd die al dan?

heel misschien kom ik morgen voor de middag nog wel even langs.
weet niet of je dan thuis bent of aan het werk.
Morn ben ik niet aant werk.

Ga met Davey hierzo een Granada slopensmileys with beer

Dus als je schik hebt, je komt maar langscool smiley

Hej nog belang bij een '90er Sierratjuh 2.0 DOHC????

Weet er nog 1 voor weinig, knakker vindt het zonde om naar de sloop te brengen, dus kost niet veelthumbs upsmiling bouncing smiley
Taunusdriver.
Morn ben ik niet aant werk.

Ga met Davey hierzo een Granada slopensmileys with beer

Dus als je schik hebt, je komt maar langscool smiley

Hej nog belang bij een '90er Sierratjuh 2.0 DOHC????

Weet er nog 1 voor weinig, knakker vindt het zonde om naar de sloop te brengen, dus kost niet veelthumbs upsmiling bouncing smiley

Wat mankeert eraan en wat kost dah? Misschien dat ik ook nog wel iemand weet. big smile smiley
@ Wrangler.

Ding staat in R'dam apk tot april ofzo.

Afgelopen weekend met GranaDavey, Bennie, Steevie en Jaco hier op de dam nog een Granada combi gesloopt.
Was gezellig, maar wel blij dat dat kadaver vandaag weer van de dam iscool smiley

Vorige week keek ik op internet, en zag ik dat iemand 4 hagelnieuwe koni schokdempers voor een Taunus te koop aanbood.

Ik die knakker gebeld, bod gedaan voor het hele zakie, en dat was primasmiling bouncing smileythumbs up

Dus alles afgehandeld, en vandaag ontvangencool smiley

Dat in combinatie met de verlagingsveren en de 15" honingraatvelgen zal retegaaf rijden en staansmileys with beersmiling bouncing smileysmiling bouncing smiley
Zo, tis weer eens tijd voor een update...

De '84er Sierra heb ik te koop gezetsad smiley Ik heb teveel auto's en te weinig tijd...

Verder nog een update voor mijn '75er Taunussmiling bouncing smiley

De autospuiter heeft de komende paar maand nog wel tijd om mijn Taunus klaar te makensmiling bouncing smiley

De motor gaat eruit, en komt een fris 2.0 blok in. Verder wordt het motorruim ook gespoten en dan heb ik de Taunus er weer superstrak bijstaancool smiley

smileys with beerthumbs up
Op een zondagmiddag op de taunusdriverboulevard:

Een bult volk om de deur, dat niks te doen heeft, kan het zomaar gebeuren.......

dat Dhr. Taunusdriver hemzelf.......

zomaar zijn blok naast de auto heeft liggen. big smile smileygrinning smileythumbs upsmiling bouncing smiley
Gisteren zijn we begonnen met de FordFreaks jaarmeeting, 3e weekend van Junismileys with beer

De bekende Spuitelf kwam langs, dus gelijk de Taunus uit de stalling gehaald en met z'n allen alvast begonnen met demontereneye popping smiley

Zo stond ie vd week nog netjes in de stalling:

Afgelopen week nog wat handig gereedschap opgehaald in de vorm van een motortakel en motorbok.

Eerstgenoemde is ook gelijk ingewijd

Wielrand linksachter:

En de rechterkant vd auto

Gelukkig heb je een Taunus zo kaal, maar er moeten nog enkele zaken af zoals trekhaak, hang- en sluitwerk en de ramen.

Aangezien de Taunus ooit al eens klaargemaakt is, ga ik de geplamuurde plekken helemaal blankmaken, en zien wat eronder vandaan komt.

Het voorscherm linksvoor is onderaan bij de keienvanger slecht, misschien lassen, anders een ander scherm opscharrelen. Heb hier nog wel een scherm liggen, weet alleen niet of het een linkse of rechtse isnut smileyeye rolling smiley

Komende week een mooie slag in de rondte maken, zodat ie snel strakgemaakt en gespoten kan worden.

Ik had gehoord dat er hier nog geen 3 km verderop iemand een spuitcabine heeft, helaas is die al 3 jaar niet meer in gebruikcrying smilie dus nog even verder zoeken....
Help me even taunusdriver, zie ik iemand uit balkbrug die een rode granada rijdt?

Verder, mooie klus voor de lekkere lentedagen!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-03-2011 23:07 door Najtreg.
was gezellig zondag marco.

zo zie je ff door pakken en hupsmiling smiley

kon het maandag wel merken schouder overbelastthumbs down
@ Najtreg:
Das een maat van me, woont niet in Balkbrugwinking smiley en is de spuitelf die mijn Taunus gaat spuitencool smiley Hij heeft idd een mooie rooie Grannycool smiley

Dikke 2.8GLSthumbs up

@ Steevie:
Was zekers gezellig zondag, en je hebt er weer een knappe volvo 850 bij voor schijtgeldeye popping smiley

Vnaamd uiteindelijk nog even tijd gevonden om met de Taunus verder te gaan.

Gewapend met slijptol, bril en gehoorkap ben ik de Taunus te lijf gegaangrinning smiley

Wielrand linksachter:

Ik kwam er wel achter dat er best wel wat plamuur op zitnut smileynut smiley

Het voorscherm linksvoor is ook niet helemaal fris meereye popping smiley

Weet nog niet precies wat ik ermee ga doen... Enerzijds zit ik te denken aan kunststof voorschermen, anderzijds zijn het onnodige kosteneye rolling smiley Oplassen is nog goed te doen maar kheb nog even de denktijd...
Zo, weer eens een update...

De knoop is doorgehakt. Er komen kunststof voorschermen op. De huidige voorschermen zijn niet nieuw, maar wel te redden. Maar als ik de huidige weer klaarmaak, weet ik zeker dat ze na verloop van tijd weer gaan roesten.... Daarom komen er kunststof voorschermen op. De prijs valt mij reuze mee, als je ziet wat ze tegenwoordig voor een ijzeren voorscherm vragennut smiley

Afgelopen tijd weer lekker aant stofhappen en ijzervreten geweestnut smiley

Ik ben erachter gekomen dat de achterplaat nog orgineel isgrinning smiley

De achterplaat linksachter had ook een scheur in de plamuur... Gelukkig mooi op tijd bij

Rechtsachter was de lak ook niet zo fijn, en heb hier ook de boel blank gemaakt...

Op bovenstaande foto zie je geen vliegroest, maar een primerlaag...

Helaas heeft een staalborstel niet het eeuwige levencrying smilie

En hier zijn de draadjes geblevennut smileyeye rolling smiley

Verder heb ik de motorruimte nu ook verder kaalgemaakt, ruitenwissermechanisme en de kachelbak eruit gehaald.

Toch wel fijn om een werkplaatshandboek van een Taunus te hebbengrinning smiley maakt het met bepaalde dingen toch wel makkelijkerthumbs up

Ast even kan morgen de ramen eruit, laatste plekken blankmaken en dan kan ik verder met de motorruimte behandelen.

Hopelijk gaat de rest ook voorspoedig, kan ik het motorblokkie ook klaarmaken en als hij gespoten is de boel snel opbouwensmiling bouncing smileysmiling bouncing smiley
Kan je deze plekken echt "duurzaam" goed anti roes behandelen, of komt de roest er na verloop van tijd toch weer om de hoek kijken.

Er is mij altijd verteld dat je er echt plaatwerk uit moet knippen en opnieuw inlassen om roest definitief uit te bannen. Zelf slechte ervaringen met goedjes als roestomvormers. Lijkt even goed maar na verloop van tijd komt de roest er toch weer door. Of ken jij beter methodes.

Gewoon nieuwsgierig,

Freez
@ X-trail rijder:

Hij wordt weer Spring Greencool smiley is een mooi kleurtjecool smiley

@ Freez:

Roestomvormer werkt hierzo wel goed.

Als ik alle plekken iets roest moet vervangen kan ik beter de hele auto vernieuwen...

Tis meer een kwestie van luchtdicht en vochtvrij houden van het plaatwerk.

Zoals het nu lijkt wordt half april de auto strakgemaakt, en dan knikker ik hierzo een heater int hok.

Die roestplek rechtsachter is te verklaren aangezien daar in 2002 nieuw plaatwerk ingelast is. Het onderste gedeelte vanaf het achterwiel tot achterkant auto. En waar gelast is, kun je op den duur roestvorming krijgen...

De plekken die ik bij de C-stijl blankgemaakt heb, komt doordat er kleine blaasjes onder de lak zijn ontstaan. Dit komt door condensvorming onder de laklaag veroorzaakt doordat hij toen niet geacclimatiseerd was toen hij gespoten werd...

Maar wss zullen er in de loop vd tijd wel weer blaasjes komen. Wil je dat voorkomen, moet je de body laten stralen, alles oplassen, weer stralen en dán pas opbouwen.

Gelukkig staat ie veel binnen is heeft al 4 jaar geen winter meegemaakt. Anders was er nu helemaal niks meer van over....

Maar vant zomer mag ie weer stralencool smiley

Vind het zeker een gaaf kleurtje, ben erg benieuwd naar het eindresultaat!!! En in de tussentijd, veel plezierthumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close