Taunusdrivers Beuntoko: '62er Thunderbird '70er Taunus 17M V6, '73er Taunus coupe, '75er Taunus, '89er Sierra 24V, '93er Sierra kombi GT en '04 Mondeo >>Projectje Thunderbird: Shift Collar vervangen<<

Gepost door Taunusdriver 
Tis eindelijk echt herfst....

De bladeren vallen van de boom...

Het regent meer....

Mais wordt gehakseld, dus bermen zijn greppels.....

En de parkeerplaats op school is een speeltuin....

Bovengenoemden, in combinatie met RWD houdt in dat de auto regelmatig gewassen moet worden....

Kijk maar spinning smiley sticking its tongue out

eye popping smileynut smiley

Normaal staat de Taunus lekker droog in de garage, maar daar ben ik momenteel aan m'n Sierra aan het sleutelen...

362 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2019 17:32 door Taunusdriver.
Anonieme bezoeker
Re: Tis nu echt herfst.....
04-10-2007 21:36
Maar hij wordt iig goed gebruikt winking smiley Alleenuh, heb je hier geen bestaand topic voor lopen?
Stoere auto, zeker met deze velgen! thumbs up
Zet de Taunus nog wel ff flink in de was, om zo de winter door te komen!
Anonieme bezoeker
04-10-2007 21:39
Total Loss Schreef:
-------------------------------------------------------
> Stoer bakkie thumbs up

En......... wegenbelastingvrij!!thumbs up
Leuk ding, velgen zijn ook top thumbs up
Thanks Leutebig smile smiley

Normaal staat ie er schoon bij, net zoals vanmorgen...

Das het 'nadeel' van RWDgrinning smiley ast ff kan, ff een spoortje trekken...

En in deze tijd krijg je dit soort resultaten.....

Komend weekend hem maar weer een wasbeurtje geven, komt wel goed...
Tja, met die brede sloffen gooi je de zijkant natuurlijk wel makkelijk onder de modder.

Dus lekker je eigen schuld dat je mag wassen drinking smiley

Groetjes,
Jan
Oudleusen, ligt zeker in de buurt van Nieuwleusen. En rijdt daar niet iedereen in een Taunus/Granada?big smile smiley

Heb zelf ook een tijdje zo'n soort Taunus gehad, een goudbruine 1600 XL 4-deurs uit '75. Die rijdt nog steeds ergens rond.smiling smiley
929V6 Schreef:
> Oudleusen, ligt zeker in de buurt van Nieuwleusen.
> En rijdt daar niet iedereen in een
> Taunus/Granada?big smile smiley
>
> Heb zelf ook een tijdje zo'n soort Taunus gehad,
> een goudbruine 1600 XL 4-deurs uit '75. Die rijdt
> nog steeds ergens rond.smiling smiley

Nieuwleusen is inderdaad om de hoeksmileys with beer

En daar rijden inderdaad veel oude Fordjes rond, vooral granada's.
Van mijn model Taunus (TC1) rijden er niet zoveel rond, een stuk of 10. Capri's zullen er ook zoiets zijn...

spinning smiley sticking its tongue outthumbs upsmiling bouncing smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-10-2007 23:08 door Taunusdriver..
Anonieme bezoeker
04-10-2007 23:02
Stoere kar. Kleur past alleen niet bij de herfst....

cool smileyFocusRScool smiley
MOOOOOOOOOOOOOOOOOIIIIIIIIIIIIIIIIII die Taunus en die Granada!

WOF
Anonieme bezoeker
05-10-2007 14:53
tied veur 't nije rien
Anonieme bezoeker
05-10-2007 15:58
WAAUWWW Vet stoer dat jij die auto zooooooo smerig kan makenbig smile smiley!!! Ook ben ik zeer onder de indruk van jouw spelling.

Verder leuke waggy!
Bolide Schreef:
> WAAUWWW Vet stoer dat jij die auto zooooooo smerig
> kan makenbig smile smiley!!! Ook ben ik zeer onder de indruk van
> jouw spelling.
>
> Verder leuke waggy!

Tja, een keertje moet kunnen toch?

Hoezo onder de indruk van mijn spelling???confused smiley

Het is al ruim 2000 jaar bekend dat de Wijzen uit het Oosten komenspinning smiley sticking its tongue outsmileys with beergrinning smiley
Anonieme bezoeker
06-10-2007 01:35
Ik kom ook uit het Oostenwinking smiley!!

Keertje moet kunnen inderdaadwinking smiley
Dalfsuuuuuhhh!!!

jij zit bij mij op school volgens mij, deltion blaloweg?
daar staat precies zo een!

hij ziet er mooi uit, veel plezier ermee!
ZIjn dat nou TRX-banden, of gewoon banden met een profiel dat erg op dat van een TRX band lijkt?
VARLN1991 Schreef:
> Dalfsuuuuuhhh!!!
>
> jij zit bij mij op school volgens mij, deltion
> blaloweg?
> daar staat precies zo een!
>
> hij ziet er mooi uit, veel plezier ermee!

Helaas Dalfsuuuhcrying smiliethumbs down

Maar ach, kleinigheid hou jesmileys with beer

En ja, ik zit inderdaad op het Deltion aan de Blalowegcool smiley

@ Harm78:
Het zijn geen TRX banden, het zijn Riken 215/50 bandjes, Toen ik de Taunus kocht, kreeg ik die wolfrace velgen erbij, ze waren geoxideerd, maar ik heb ze weer gepolijst en eronder gezet. Voorop heb ik 195/55 bandjes zitten, omdat de 215 vooraan 2cm uitsteken, en ze daardoor snel aanlopen, wat ten koste gaat van m'n wielkasten...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2007 00:33 door Taunusdriver..
Zo, nu ga ik deze topic over m'n auto's wat meer bijhouden...

Onlangs kwam ik tot de conclusie dat m'n Taunus scheeftrok tijdens het remmen.

Nu bleek de remcilinder rechtsvoor vast te zittenconfused smileyconfused smiley

Nu had ik 2 opties:
1: Huidige remklauw reviseren.
2: Goedwerkende remklauw ophalen en monteren.

Als ik de huidige zou reviseren, ben je 2 uur bezig met de revisie, en dan moet je de boel weer monteren...

Dus heb ik gekozen voor de tweede optie, en heb na een telefoontje een goedwerkende remklauw opgehaald.

Deze is gemonteerd en gister ontlucht, na een testritje vandaag blijkt dat er nog wat lucht in de leiding zit, dit gaat er eerdaags nog uit....
Afgelopen vrijdag was het een mooi winters landschap hier in de buurt, dus tijd voor een Wintershoot van m'n Taunus!

Ondertussen staat de Taunus voor het eerst sinds enkele jaren weer op stalen velgen, zodat ik de velgen kan polijsten, en andere werkzaamheden aan de Taunus kan doen...
Je mag hem wel eens wassen! Voor de rest een leuke auto smiling smiley Hoeveel vermogen heeft ie nou?
Het is een gewone 1.6 4 cilinder uitvoering.. heeft iets van 72 pk meende ik...

En hij is vandaag gewassengrinning smiley istie tenminste schoon tijdens de werkzaamheden die ik eraan ga verrichtenthumbs up
Leuke car!

Mijn vader heeft een granade 2.3L gehad, was een vette bak toen der tijd!

Gr Chris
Afgelopen zondag heb ik de Granada opgehaald, waar ik via dit forum aan gekomen ben!!!
Het was 280km rijden, en een kennis van me heeft een half jaar oude Ford Transit oprijwagen kunnen regelencool smiley Dus de Granada werd in stijl opgehaaldthumbs up

De auto heeft 15 jaar geleden schade gereden, en staat sindsdien stil, en sinds een half jaar staat ie buiten...

Oud op nieuwgrinning smiley

En na een wasbeurt ziet het er allemaal wat fatsoenlijker uit:

Het interieur verkeerd ook in zeer goede staat: geen gaten en niet doorgezaktthumbs up

De Granada heeft aan de bijrijderskant het voorscherm krom, zit een deuk in de deur (is met grof geweld naar buiten tegen een boom gezetthumbs down.

De mankementen voor zover:
- krom voorscherm
- knipperlicht kapot
- deuk in bijrijdersdeur
- dorpel bestuurderskant overleden
- kleine raampje achterportier in tienduizend stukkies
- keienvanger krom
- wat oppervlakkige roest op plekken waar vocht blijft hangen...

Kortom een leuk projectje, als ie rijdt en remt, ff naar t apk keurstation hier in de buurt, die maakt wel een lijstje met adviespunten, en aan de hand daarvan bekijk ik wat ik ga doen..

Eerst m'n Taunus klaarmakensmiling bouncing smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-02-2008 21:21 door Taunusdriver..
Interessant project.smiling smiley Benieuwd wat het wordt, maar je kunt wel raden wat ik hoop (of liever gezegd wat ik niet hoop) waarschijnlijk.winking smiley
Als je hem even mooi wil krijgen als de Taunus heb je nog veel werk te doen,volgens mij zag ik je gistermiddag rijden 3 en 4 uur bij (Zwolle-Ommen )Oudleusen de combi nieuwe Transit en oude Ford komt me tenminste bekent voor.
crown Schreef:
> Als je hem even mooi wil krijgen als de Taunus heb
> je nog veel werk te doen,volgens mij zag ik je
> gistermiddag rijden 3 en 4 uur bij (Zwolle-Ommen
> )Oudleusen de combi nieuwe Transit en oude Ford
> komt me tenminste bekent voor.

Kan goed kloppen, we waren om 15.10u weer thuis, 's ochtends rond 7.10u vertrokkengrinning smiley
Gaaf ding! Grappig dat de rechter buitenspiegel ontbreekt. Was zeker een van de vele opties destijds big smile smiley
Heej leuke auto's heb je Taunusdriver.! thumbs up
Succes met de restauratie van de Granada!
Maar je hebt toch ook nog meer Fords of niet?
Thanks voor de reactiescool smiley

De bijrijdersdeur heeft een flauwe deuk... Hier in de buurt gaan genoeg granada's plat. dus als ik de deur kan omruilen voor een deur in dezelfde kleur mét spiegel zou dat mooi zijncool smiley hek er verder geen werk meegrinning smiley M'n Taunus heeft ook geen rechterbuitenspiegel...

M'n eerste auto is m'n '75er Taunus, deze moet ook nog ff klaargemaakt wordeneye rolling smiley...
In september heb ik een '86er sierra mk1 gekocht voor een paar knakencool smiley deze heb ik momenteel als daily driver..

En nu de Granada erbijcool smiley

Eerst de Taunus klaarmakencool smiley dan kan de sierra de deur weer uit, en dan kan ik mooi de Granada klaarmakencool smileysmiling bouncing smiley tis weer wat langer licht buiten, dus ideaalgrinning smiley

Ze staan alledrie bij de myreviewgrinning smiley
Mag je met een gewoon rijbewijs zo een auto vervoeren?
jeust Schreef:
> Mag je met een gewoon rijbewijs zo een auto
> vervoeren?

jepzgrinning smileycool smiley

De Transit heeft een toegestane max gewicht van 3500kg, hiermee mag je met een gewoon B-rijbewijs rondrijdencool smiley omdat ie als personenauto wordt gerekend, komt het totale gewicht boven de 3500kg wordt hij beschouwd als vrachtwagen... dan wordt het een ander verhaal..
Het lijkt mij eerlijk gezegd een beetje sterk als Transit + Granada minder wegen dan 3,5 ton! Maar het is een fraaie combinatie zo. Het zou mij trouwens niet eens verbazen als die Transit sneller is dan die Granada smiling bouncing smiley
Die granada is niet zo gek zwaar, weegt slechts 1210kg.... valt mirakels meegrinning smiley

De 2.0 V6 heeft 90 pk, maar ik kan er altijd nog een 2.8 met 140pk ingooiengrinning smiley

De Transit heeft 140pk, mét 6bakcool smiley we hebben hem op de heenweg ff uitgeprobeerd, en de top ligt op 157km/unut smiley en ligt nog als blok op de wegcool smiley Nogal lomp als je dan de auto's voorbijblaastgrinning smiley ziet de mensen kijkengrinning smiley

Kzal proberen om de boel hierzo bij te houden over de vorderingen, al zal dat nog ff op zich laten wachtengrinning smiley

Massa leeg voertuig 2.220 kg
Laadvermogen 1.280 kg
Toegestane maximum massa voertuig 3.500 kg
Het was dus eigenlijk te zwaar: 2 man en een Granada is meer dan 1280 kilo smiling smiley
Toen ik dat las van die Granada dacht ik eerst dat jij de 1.7 station van het Klassiek&Techniek forum voor 1.000 euro had gekocht!
Maar nee, een prachtige V6 zelfs! smileys with beer
@ Barri: die paar kg meer dan toegestaan ligt niemand wakker vanspinning smiley sticking its tongue outwinking smiley

@ Zen: Die combi is me veels te duurgrinning smiley voor dat geld haal ik liever een 2.8 Ghia of GLSgrinning smiley

@ DDCNL_Pascal: Er komt geen garage bijsad smiley Wél krijg ik met een paar maand een mooie sleutelruimte, als de machines uit de loods gaangrinning smileysmiling bouncing smiley Kheb nog genoeg drukte ant dak, dus dat kan nog wel ff duren...

En als de Taunus klaar is, kan de Granada tijdelijk de garage wel inbig smile smiley
Wow, was die 1.000 te duur? Maar ja, daar zat dan geen werk aan... winking smiley
Mooie taunus en ik hoop dat de granada net zo mooi wordt!

We wachten in spanning af!
Leuke wagen die Granada... Ik hoop alleen dat er geen verborgen lijken zijn (figuurlijk gesproken dan), aangezien de auto al 15 jaar stil staat.

Mijn vader heeft ook nog een Taunus van 1979 gehad. Een 1.6 Ghia; welgeteld met 72 pk (je had geloof ik ook nog een uitvoering met 90 pk), maar het was een auto die schreeuwde om een zescylinder.

Het was wel een mooi model; goudmetalllic met een bruin dak; bruine velours bekleding en "hout"op het dashboard en de portieren. Alleen waren de stoelen en banken wel erg doorgezakt... Verder zaten er nog Capri-velgen onder.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close