A3-White: Op naar Nederland, keuzes, keuzes, eentje minder

Gepost door A3 White 
Zie weinig verschil meer, na de eerste fles Oveja Negra.
Ja, je bent lekker modern bezig heh white.
Eerst een witte auto en nu aan de zwarte drank.

Echt mode volger : alles zwart/wit nut smiley

Neem er nog een (of twee) en leuke dagen toegwenst in het mooie vriendelijke Belgie
(ook al ben je met de trein smiling bouncing smiley)
Anonieme bezoeker
Re: A3-White ; A3 Pro Line Bus. : Foto´s P4
27-12-2007 22:35
Hadden ze nou die naad aan de achterzijde ook effe dubbel gestikt thumbs down zo ziet het er wel erg 'achteraf' uit. Valt in een Audi al helemaal op, waar zoveel aandacht aan details wordt besteed.

Anonieme bezoeker
27-12-2007 22:37
Hmm, de onderzijde van de hoofdsteunen ziet er ook totaal niet netjes uit.

tja...toch heb ik er maar een bakkie bij gepakt om het *kwijl* op te vangen big smile smiley
Heb de afgelopen dagen geen druppel wijn gedronken, drink geen franse wijn uit principe. Balen, bleef het bij chocolade jenever. Dus vandaag even naar de slijter, en een paar flesjes Braziliaanse wijn en wat Zuid Africaans gescoord.

De Negra is vanuit Brazilie, zeg een Spaanse Torres, zware wijn, na vandaag erg fijn. Denk nou niet die White is een drank beest, want dan had ik wel een setje dakdragers en skibox.

Helemaal zwarte velgen is ook iets te, soort van winterbanden op stalen velgen. Die ATP-tjes BC gaan het maken.

OK, laatste bericht van vandaag, morgen de trein om 11.00 uur vanuit schiphol naar BE.

Blaf ze af!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-12-2007 22:56 door A3-White - in spe.
Anonieme bezoeker
27-12-2007 22:56
Mooie A3, prachtig interieur!
wel jammer van de velgjes,mr ja, smaken verschillen natuurlijk...
en idd,zoals BMW zegt,jammer van de stiksels,mr dat zijn details...

toch,een witte A3,ik benijd jesmiling smiley
@A3-white in spe
Het is gewoon weg schitterend. Wordt wel veel om hem mooi te houden.

Vind het wit, amaretto en bi-color velgen gewoonweg super. En ach ook ik moet op 16" rijden. Soms houdt het gewoon ff op. Maar vandaag weer even geknutseld. Volg de komende dagen het Passat topic voor het resultaat.

Het zal culinair en autotechnisch genieten worden met jullie lunch de 7e.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-12-2007 09:20 door FASt.
Anonieme bezoeker
28-12-2007 23:42
Mooie auto A3 White, combinatie amaretto/wit inderdaad super thumbs up

Mis alleen die dubbele stiknaad in een bepaalde kleur...winking smiley
Kenteken bekend :

86-ZD-FH

Prachtig zo'n nieuw kentekenspinning smiley sticking its tongue out
Anonieme bezoeker
29-12-2007 21:31
Zeer Dikke Felle Hatchback grinning smileygrinning smiley

Proficiat drinking smiley
Vind de afwerking van het leer aan de achterkant onder bij de voorstoel ook slordig (foto boven 22.35). Heeft iemand een A3 met Audi leer en is dat daar ook zo? Bij het leer van mijn A4 ziet dat er netter uit.
@meeuw ; Klopt A3 is toch een stuk goedkoper dan de A4spinning smiley sticking its tongue outDenk dat het in een relatief lichte kleur extra opvalt.

Hij blijft zeer dik vrij vertaald fat hatch!!
Vind het prijsverschil niet zo groot:

A3 SB 2.0 FSI Ambition Proline 2005 prijs circa E 38.500.
A4 Avant 2.0 (geen FSI) Proline 2005 met PDC voor en achter met multifunctioneel stuur (model na face lift dus met single frame) prijs circa E 41.000.

Interieur van de A4 is duidelijk luxer, bij de A3 sportiever.
Maar kom je nou op de lunch op 07-01, wie weet komt er zakelijk wel wat uit! Je weet nooit hoe een koe een haas vangt.

Stuur maar een PM als je meer wil weten over wat ik doe.
@Meeuw

en wat ik doe !
en wat A6-Avant Red doet (of juist niet doet smiling bouncing smiley)

Prijzen/kosten

Zie je verkeerd, je moet kijken wat kost eea bij ALBA.
Ik betaalde voor mijn two-tone en stikdubbel naadjes 2750 incl. BTW

Voor Avant-Red zijn optie zwart leder + rode dubbelgestikte naden betalen we 1800 Euro
Momenteel heeft Audi voor de 6 een actie lopen: Volterra leder voor 1450 euro (keuze uit zwart, grijs of Amaretto)
Wat de actie op de 3 of de 4 koste weet ik niet, zal ook wel afhangen van wat het normaal kost.

NB: Hazen lopen er bij ons naast het kantoor genoeg grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-12-2007 23:01 door A6-Red.
Anonieme bezoeker
29-12-2007 23:08
Zijn konijnen........smiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smiley
@A6-Red:

Klopt het dan dat het bij Alba net zo duur is als wanneer je het direct bij Audi met je auto bestelt? Voor velen is natuurlijk het bijtellingsverhaal relevant, maar voor mij niet (koop de auto privé).
Wat is er trouwens op 7-1 (heb de laatste dagen eea gemist)? Als er bekenden van het forum komen lijkt het mij wel leuk!
Laatst op het GTI topic ; gechecked: euro 2250 achteraf (auto op kenteken), euro 1250 via de dealer bij aanschaf nieuwe auto.

Bijtelling is voor mij niet interessant, op de A3 was het Euro 995 (incl BTW). Sets worden op voorhand gemaakt, stof gaat eraf (en wie weet wel weer terug naar de fabriek overigens), en leer wordt erop getrokken.
@Meeuw

Alba is een stuk goedkoper.

Two-tone is bij Audi alleen mogelijk als onderdeel van Audi exclusieve en dus heel prijzig.
Af fabriek was ik voor mijn vorige A6 voor Volterra Leder in Amaretto 3100 Euro kwijt.
Als Actie nu voor een A6, achteraf via Alba voor 1450 Euro
Persoonlijk vind ik het leder dat Alba bij mij gebruikt heeft qua textuur een stuk mooier dan de Volterra variant, die zeg maar grof geschubd is.
Dubelgestikte naad in een afwijkende kleur is normaliter op verzoek mogelijk zonder meerprijs.
Echter nu met de Audi actie kost het rode draadje van mijn collega opeens 350 euro (eigenlijk 500 maar de dealer tast ook een beetje in zijn buidel), absurd eigenlijk maar Alba hield hun poot stijf.

07/01 hebben we een soort van mini-Audi meeting/lunch bij ons op kantoor

Aanwezig:

A6-Avant Red met dan nog zijn A4-Blue
A3-White
Ketelapper
Ikzelf hopelijk met mijn nieuwe Red en niet met de Huur-4

Nogmaals, je bent welokm drinking smiley
Leuk zo'n mini Audi-meeting, kom graag (met de A4 cab)!
@Meeuw: je hebt uitnodiging + adres in een PB
Alba heeft, volgens mij=niet gezien, geen naaierij. Het zou dus als pakket gemaakt kunnen worden door derden, en door Alba geassembleerd. Kan mij daarom ook wel de "schoonheidsfoutjes" - krom stiksel / wel of geen dubbele stiksels in rugpand verklaren.

Dus meeuw ; Kom langs, lunch is op mijn kosten, verwarmwing / zetels / koffie kosten redjes.smileys with beer

Edit;kleine wijziging.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-12-2007 09:27 door A3-White - in spe.
Oh, dacht dat Alba alles zelf maakte.
Dat pakketten monteren zijn toch die gasten van Het Maleisische DK-Schweizer

Leder pakket
Zo, name changed, heb de auto gezien IRL, dus kan niet meer misgaan. E-mailtje LM gehad, ga maar rijden was de strekking.

Nog 3 nachten, en dan kan het feest beginnen.

Heb nog even op de site van DK gekeken, is helemaal ingericht op Kia / Toyota / Suzuki. Hebben ook nog wat andere hebbedingetjes, maar te veel China image. Op zicht interessante brochures, niet te technisch.

Maar goed, geen Azie in dit topic.
Man voor jou nog maar drie nachtjes thumbs up

Ik hoop op 05-01 maar is nog niet zeker.
Hangt van de jongens van Caractere af.

DVD Setjes komen half januari maar dat is simpel.
's ochtend auto wegbrengen, Mini Coopertje oppikken en 's middags weer omruilen en spelen maar.. grinning smiley

Heeftt je zoon je nog ze gek gekregen dat je ze ook laat inbouwen of wil je eerst een keer bij mij zien ?
Nee, ondanks dat ie wel heel erg lief is voor zijn vader en de nieuwe aanwinst.

Denk eerder dat het wordt ingebouwd in de lancia van mijn vrouw.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-12-2007 17:43 door A3-White.
Anonieme bezoeker
30-12-2007 17:41
Wat is een vander confused smiley

je bedoelt natuurlijk vader
of is het vinder en is zijn zoon een vondeling gevonden door A3 ???
Dank je BBGood,

Pedaaltjes als voorzien van nieuw rubber?
White wat heb je op vandaag.
Ik ben normaal toch degene met de type foutje.

Zit je trouwens niet meer in Belgie ?
Nee, staking van de treinen vandaag volgens de NS site, dus dagje eerder terug. Ben blij toe, want de restaurants daar schenken hoofdzakelijk merde wijnen, en das nou niet mijn favoriet.

Station in Antwerpen is trouwens prachting gemoderniseerd, stond er versteld van.
Zo, toch nog wat moois tegenwoordig in Antwerpen.
Wijn snap ik niet van die gasten, heb in het verleden toen ik veel in Belgie kwam hetzelfde meegemaakt. De huiswijn in echt een chauteau migraine terwijl hier de huiswijn (meestal dan) prima te drinken is.

In Duitsland hebben ze het beter voor mekaar in de restaurants.
Goede wijnen tegen acceptabele prijzen.

Ga graag naar Wiesbaden, kan het je aanbevelen. Leuk voor de vrouw ook daar Wiesbaden een hele mooie binnenstad heeft (autovrij) waar je lekker van terrasje naar terrasje of van winkel naar winkel kan sjokken.
Wat dacht je van Düsseldorf! Leuke kroegen daar en goed restaurants.

Wat huiswijn betreft: Als je in gewone Franse restaurants eet is de de huiswijn ook van de categorie vin ordinaire. De Fransen bestellen helemaal geen goede wijn bij hun diner (of eigenlijk lunch).

In NL hebben ze dan wel een uitgebreide wijnkaart, maar voor de betere wijnen ben je zo meer dan E. 60 kwijt (3 tot 4x inkoop). In het algemeen vond ik België wel een aardige tussenweg, hoewel in de omgeving waar ik woon (Heemstede/Haarlem) tientalle goede restaurants zijn. Als je hier middelmatig bent kun je na een jaar wel sluiten.
Goeie tip. De vrouw houd van winkelen.

Eigenlijk mooie combi;

Goede wijn en praten over auto's. Gisteren een bijzonder wijntje gescoord; Oostenrijks Rood Zweigelt.
Winkelen: Haarlem is al een paar jaar gekozen tot de beste winkelstad van NL! Bij de meeste restaurants moet je in het weekend wel reserveren (paar weken vooraf), zitten dan meestal vol.
Die combi zal werkelijkheid worden want hou zelf ook wel van een lekker glaasje wijn en heb op kantoor een aardige vooraad speciaal geimporteerde Zuid Afrikaanse wijn staan.

Mischien trekken we de 7e wel een flesje open.....maar niet meer dan 1 glaasje want we moeten allemaal nog rijden.

Kunnen ook een mini proefje houden ??

Heb de volgende wijnen staan:

Merlot
Cabernet Merlot
Cabernet Sauvignon (special edition, max 5000 van in omloop)
Rose

2 glaasjes moet toch ook nog kunnen?eye rolling smiley
Vooruit dan maar
maar wel kleintjes dan hoor.
Wordt dit dan het topic, wijn en rijden?thumbs up

Trouwens, Haarlem is echt goed. Mijn vrouw was daar laatst met mijn schoonmoeder, en ik had voor een nacht geboekt in Hotel Stempels (klant van mij, hahahaha), kreeg toch een belletje op dag twee, ehmmm, we blijven nog een nacht weg.

Gelukkig kwam vrouwlief thuis met een goed stuk worst (Italiaans - super verpakt-) en Siciliaans wijntje.

Ter info; Merde wijnen zijn Franse wijnen. Die drink ik uit "geloofsovertuiging" niet.
Anonieme bezoeker
30-12-2007 20:27
@ A3-wit: Pedaaltjes zijn nog niet voorzien van nieuw rubber. Staat voor volgend jaat op de planning smiling smiley
Overmorgen dusspinning smiley sticking its tongue out

Haal morgen mijn rubber/rvs rempedaal afdekking uit de VW, en vermoed dat deze zo in de A3 past.

Toch een beetje centiment van de probleemloze Golf meenemen, en de remmen hebben mij nog nooit in de steek gelaten. Of dit aan de chauffeur te danken is of de remcapaciteit laat ik aan derden over.

De Golf is dus nog niet ingeleverd, planning loopt altijd anders dan verwacht, gelukkig maar!!
@ A3-White: Ter info; Merde wijnen zijn Franse wijnen. Die drink ik uit "geloofsovertuiging" niet.

Hoe zo?
Ik heb tot voor enkele jaren een vakantiewoning in de buurt van Bordeaux gehad. Heb daar heel veel Franse wijn gedronken (maar koop nu van alles en nog wat). De Fransen zelf zijn overigens niet bepaald mijn favorieten.
Anonieme bezoeker
30-12-2007 20:48
Misschien dat ik morgen wel even naar de automaterialenhandel (3x woordwaarde?) rij om die dingen vast te halen smiling smiley
@meeuw, ik deel de gevoelens jegens de fransen, en juist daarom koop ik geen franse wijn. Geen nare ervaringen, maar het duurt me soms even te lang.

Een champagne wil ik nog wel drinken, dus zo diep zit het ook niet, of wint de feestvreugde bij het mogen ontkurken.

Aan wijn koop ik van alles, minimaal 2 flessen per soort, veelal Chili / Zuid Africa / Australie / Brazilie - gisteren een Oostenrijkse (was de de laatste!!), maar moest hem hebben, echter ook geen wit of rose. Toevallig nu aan een ValdiVieso - 2005 Cabernet Sauv.

Ben benieuwd wat Red voorschoteld.
Heb 2 weken terug net 45 flessen champ (Taittinger brut) verzonden naar zakenrelaties. Had helaas iets te weinig ingekocht dus moet het morgenavond zelf rustig aan doen.
Je gaat toch geen champagne aan je relaties sturen! Ik heb ze een snertdag gegeven, met katenspek, en opgewarmd, en 6 dagen lang aan de broekhoest.

Ben erg benieuwd naar de per A6-Red-Red-Wine-Collection
ooh, die is goed hoor, wees maar niet bang.
Ben vandaag nog ff naar kantoor gereden om een paar doosjes (met flesjes) voor morgen in huis te hebben.
Er staan denk ik nog ongeveer een fles of 150 op jullie te wachten.

Zal het genoeg zijn of moet ik extra in laten vliegen van Z-A ?

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close