A3-White: Blauw op straat!

Gepost door A3 White 
@peter, was in Newcastle vandaag, zeker goede reis.
De eerste scheur zit in het dashboard van de C3, eens gaan kijken wat we daar aan kunnen doen...
Dat denk ik wel, misschien iets te veel buiten in de zon laten staan en te weinig gereden........
Ja daar hebben ze echt last van.. Na al die jaren zijn alle weekmakers wel uit het kunsstof ontsnapt en kan het het krimpen en uitzetten in de zon niet meer aan.
Reparatie is een optie maar als er eenmaal een scheur in zit dan gaan er meer komen. Een nieuw deel (geen old stock maar nieuwere productie) geeft je weer vele jaren.
Of doe zoals bij mijn C4; koop zo'n zonnebeschermer voor het dashboard. Vaak een soort tapijt. Bij de C4 valt het niemand op dat die erop ligt maar daar is de bovenkant natuurlijk gewoon een vlakke plank. Het beschermt tegen verder scheuren en het verbergt de scheuren die erin zitten.
Dat is inderdaad een optie.
Goede reis met de 'vette!!
We zijn onderweg, ritje Leeds - Hull en de ferry op was lekker. Hapje eten en dan slapen, was een Lange dag inclusief een verhuizing, dwz huis leeghalen, schoonmaken en opleveren aan de huisbaas.

Nu op de ferry, heerlijk!!!
Welkom in Nederland White! big smile smiley
Daar voeg ik me aan toe!
Vandaag Rotterdam, Nieuw Vennip, ‘t Harde, Wezep, Emmen. Auto doet het goed, verbruik is aanzienlijk, morgen laatste stukje naar Groningen.

Vrouwlief is ook in het land en die gaat morgen mee, word een mooie dag.

Zeker een mooie dag, de CX5 staat ook klaar, 20 pakken laminaat, en wat al niet meer. Nog een handige Harrie hier?
Goed te horen dat de C3 er zin in heeft!

En alle andere zaken; auto, huis en familie ook goed!
Ha Emmen, dan ben je vlakbij. Als je morgen door Groningen rijdt, naast het station staat de ijzeren dame, daarachter zit een overheidsinstantie en daar werk ik. Mocht je langsrijden, in gedachte mag je zwaaien winking smiley

Mooi dat je een goede reis hebt gehad, welkom in ons kikkerlandje! smiling smiley
Het gaat vaak om kleine dingetjes die het hem doen: wel lekker dat de dealer alvast mijn huisadres in de navigatie had gezet.

De CX5 rijd lekker, bank kan plat, formidabel om mee te nemen naar de IKEA.

Zo lekker om een broodje kroket te eten!
Haha, mooi, zijn inderdaad dat soort details waar een man blij van kan worden.
@uwbuurman, zo simpel kan het zijn.......klokje op tijd, moeten we de radiozenders nog instellen?

Schilders, electricien, installateur, Ziggo (dank je Adinx), Vodafone, IKEA, Expert, ze waren er allemaal vandaag, mooi!! En dat allemaal per email en WhatsApp, het is allemaal niet zo moeilijk.
Welkom in het land! Ben benieuwd naar de CX-5!
@micha, inmiddels een 700 km op de teller, lekker rustig gereden, heb ook alle tijd, ondanks alle werkzaamheden.

De 165 pk doen zijn werk, al is het in vergelijk met de D4 schamel. Ook de 6 vs 8 versnellingen is een groot verschil. Nu ook getanked, 1:14 is eenvoudig haalbaar, iets minder dan de D4, maar best netjes in mijn ogen.

Het rijden, relaxed, comfortable en lane departure werkt interessant.

Het interieur, lekker, wat wel opvalt is dat de stiksels in het dashboard een andere kleur heeft als de stoelen, niet storend overigens.
Hele fijne auto zo’n CX-5, mijn oom heeft er ook eentje vond het een serieus prettige auto toen ik hem mee had.
Aardige oom, die van mij krijg je niet mee:-)
A3 White
@uwbuurman, zo simpel kan het zijn.......klokje op tijd, moeten we de radiozenders nog instellen?

Schilders, electricien, installateur, Ziggo (dank je Adinx), Vodafone, IKEA, Expert, ze waren er allemaal vandaag, mooi!! En dat allemaal per email en WhatsApp, het is allemaal niet zo moeilijk.

Ah, goede deal kunnen maken met Ziggo dus? winking smiley

Leuk om de IKEA-verrichtingen te zien overigens op social media thumbs up.
@adje, Ikea en ik zijn goede vrienden, vooral functioneel, niet voor veelvuldig demontage, zolang je kan tekening lezen vrij eenvoudig.

De CX5 staat over de 1000 km, erg blij!!

Zaterdag cars & coffee in Leek, Corvette mee voor het eerste chill ritje in NL.
Het is een stukje maar... Zaterdag en Zondag is Corvette FAME in Valkenburg. Dat moet je ook eens meegemaakt hebben!
@engineer, gaat niet gebeuren, te veel In en km het huis te doen, en vrouwlief heeft nog hulp nodig.

Op autogebied, de A-Klasse is niets geworden, roest In de wielkasten en algehele onderhoud, beknibbeld op kleine zaken de oorzaak. Ook de Musa word het niet, distributie riem en nieuwe APK te kostbaar en inmiddels verkocht. Vanmiddag kijken voor een Ypsilon, lekker klein, en met 3-5k km prive best te doen. Geen Ypsilon......te veel mee mis, toch een Panda?

Keukenblok 1 in het huis staat, nog even inrichten en dan het Joel/vries blok neerzetten. Is toch wel armoede 2019 om geen vriezer, een kleine wasbak, 45 cm in een 25m2 keuken te hebben.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-07-2019 17:05 door A3 White.
Het is gelukt, een Punto met ervaring!, 140k km, automaat, 5 deurs, volgende week ophalen.
Mooi, weer een ding van de lijst af.
Het lijstje is aardig leeg, garage nog isoleren en dan is het het wel, of toch nog AC en de platte daken voor witte dakbedekking?
De plaat bij de daad:

Ritje Leeds naar Hull, auto werd nog wel geinspecteerd, maar toen men door had dat de "kofferbak" niet open kan was het allemaal wel goed.

[/url]

Op de ferry (kijk ook naar de LandCruiser, gaaf apparaat!)

We laten engeland achter ons, een leuke ervaring:

Het nieuwe onderkomen:

[/url]

De CS-5, comfortabel en relaxed.

De Punto, met ervaring.

[/url]

Ingreep in de keuken:

[/url]

Ook Honeywell Home laten installeren, optie om per ruimte te gaan stoken, op dit momemt alleen twee slaapkamers en de woon/eetkamer appart, de rest (5 kamers) kunnen na verloop can tijd nog. Eerst even wonen en de belangrijkere zaken regelen.
A3 White

Het nieuwe onderkomen:

[/url]

En wat staat er achter de andere garagedeur? Of moet daar nog een speeltje voor komen? smiling smiley

Succes met de hele inrichting en het naar wens maken. Mooi plekje om te wonen daar thumbs up
A3 White
Aardige oom, die van mij krijg je niet mee:-)

Haha, hij mocht ook in die van mij rijden dus ja dan is het snel geregeld he.

Die donkere kleur bij jou staat ook erg goed op de auto, welke velgen heb je eronder zitten?
@adje, andere garage deur, de Punto?, fietsen?, tuingereedschap?, flipperkast?, of gewoon zoals bij velen troep?

@brent, 17” luchtballonnen, en Ja een Cooper S is ook leuk!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-07-2019 12:17 door A3 White.
Leuke foto's A3! Mooi garage zeg!

Leuke Punto heb je gekocht, één van de mooiste auto's van de laatste jaren vind ik.

De keuken wordt al mooi, succes met het verder naar wens te maken!
@Perer, thanks, het gaat gestaag, electriciteit is altijd interessant. Van de week op een avond hadden we de buitenlamp aangedaan. Na wat uurtjes wulden we de raamhorren open doen, werkte niet.....hoe kan dat, vanochtend deed alles her nog....geen stopped door. Buitenlamp uit gedaan, en toch nog even de horren geprobeert.....Ja, nu werkt het wel, de logica ontgaat mij.

Vanmiddag nog zoiets leuks.....nieuwe led lamp aangesloten, nergens een schakelaar te vinden, totsat.....een dimmer die de boel schakeld, maar de led gaat niet helemaal uit.....denk denk, ah lekstroom welke te zwak is voor een normale lamp doet wel iets met de led.

Leuk alles te ontdekken, ook de eerste wespennest te lijf gegaan.
Lekker triple volgende week naar Keulen, eens kijken wat de CX-5 wil doen.
Mooi, hoe bevalt dat ding verder? Las iets over niet sneller dan 120 om het leuk te houden??
Dat ding is perfect, ik heb niet de drang om het gaspedaal in te drukken.....heb jij al een nieuw onderkomen?

Ik denk eraan om eerdaags naar Car’s cola and coins te rijden.....ff afspreken?
Super leuk bedrijf! Ter voorbereiding, zes pagina's reportage? winking smiley
Reportage bij Cars, Cola & Coins - Een man op zoek naar een missie (PDF)
Leuk! Echter ik woon de komende 3,5 week in het noordelijkste plekkie op het vaste land in jouw provincie, daar waar we opstappen naar Schier. Ook daar welkom overigens.... Mooi ritje met de 'vette, langs de Friesche waddenkust.

Hut blijft voorlopig, andere beslommeringen nemen veel tijd en woont nog steeds plezierig. Kan altijd groter en beter.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-07-2019 23:50 door uwbuurman.
Dan is een ijsje in Zoutkamp wel te doen....
Vandaag de Punto opgehaald, op de een of andere manier is het NL rijbewijs van vrouwlief niet geactiveerd, dat word dus een ritje terug naar het stadhuis. Die van mij was klaar, echter procedure was incorrect, het UK rijbewijs dient door de gemeente naar het RDW gestuurd te worden, maar dat wist de medewerker niet, NL rijbewijs lag dus klaar, maar werd vernietigt.....duurt nu dus nog een week of twee.

Ziekehuis bezoek voor vrouwlief is ook reeds gedaan, acties worden ondernomen en vervolg afspraken zijn gemaakt voor de komende twee weken, wat nou wachtlijsten......
Punto is heerlijk, de geautomatiseerde handbak schakeld relaxt, en lijkt veel tijd tussen de versnellingen te zitten, maar is vergelijkbaar met normaal schakelen.

De Mazda gaat naar de 3000 km, weinig te klagen, maar wel dat de telefoon niet laad als deze met kabel aan de CarPlay is aangesloten.

Vandaag naar Cars Cola and coins gereden, helaas dicht....volgende keer maar eerst bellen.

De Corvette staat lekker In de garage, denk vandaag nog even de MSD ontsteking verwijderen, doet toch niets. De ontsteking is er inmiddels uit, heb er niet al te veel verstand van, maar wie weer kan het nog een paar stuivers opleveren, center console en stoelzittingen zijn ook tevoorschijn gekomen. Maar was eens een advertentie plaatsen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-08-2019 20:59 door A3 White.
Nou, de MSD ontstekingsmodule is inmiddels verkocht, toch mooi euro 100.- en word geplaatst in een Impala, leuk voor nieuwe koplampen voor de C3.

Punto is vandaag gewassen, klei en in de wax gezet, nieuwe voorbumper Met de tijd zou mooi zijn.

De stoelzittingen zijn ook weg, ruimt lekker op!

Morgen op en neer naar Bieleveld, zal een uurtje of 3-4 sturen zijn, Dan weten we ook hoe de stoelen zitten op de lange rit.

Ook even langs de oud werkgever, denk er aan om wat tegels op de vloer te leggen In de garage.......

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-08-2019 17:39 door A3 White.
Schitterende auto, die C3! En gezellig, leuk om de eigenaren te treffen in mijn sleutelhol!
@uw buurman, dakje af!!! Zowel bij de 5 als de 3. Gaaf om je te zien sleutelen. Moest wel van vrouwlief de schoenen buiten laten staan.......:-)
Hahaha, Dasty. Dat is de enige optie.
De Punto:

[/url]

Vandaag even bij Hofman Leek geweest, Cars & Coffee, altijd leuk, helaas niet droog gehouden, het is even niet anders:

Nadien maar even wassen:

Nu is er van 11 tot 13 Oktober de Leek Oldtimer & Classic car show, de Corvette zal er dan ook staan. Tevens was er een taxateur, die heeft even snel de auto bekeken, en de eerste schatting stem ons tevreden, ook als is het een '79. Officiele taxatie zal nog gebeuren, wie weet tijdens de beurs.

Ja, dan zijn er ook projectjes in en om het huis. De garage is dan lekker met 45m2, maar twee rijen palen, en wat schotten te seperatie toch maar even aangepakt. Ook was er geen werkbank, dus daar kwam het eerste grote project voor zoonlief: een opklapbare werkbank maken. Geen probleem, maak een schets, een zaagplan, en we gaan naar de bouwmarkt. Nu is het mooi dat zagen bij ons in het dorp een service is, dus weer makkelijk.

En wat ook heerlijk is: eens in de week komt de recycling wagen langs, glas, papier, plastic, metalen, ze nemen het allemaal mee als je het maar sorteert. Dan kom je makkelijk af van al het verpakkingspapier van de verhuizing:

Morgen maar even wat in het huis doen, lampen in de diverse ruimtes maar eens gaan installeren, al geeft een beeldscherm ook wel licht.........
leuk inkijkje bij huize A3White. Handig werkbankje. Voor dit soort dingetjes is trouwen Sketchup ideaal om te ontwerpen.
Nette Punto ook. Is hoe die achterklep afgehangen is een staaltje Italiaans vakmanschap of heeft ie in zijn lange leven een keer een aanvaring gehad?
Kristian, zoals wij geen sketchup gebruiken kijken we ook niet naar het touch and go verleden van de Punto. Mechanisch In orde, voor het oog aardig, voor de detailist twee a4tjes vol.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.