A3-White: Op naar Nederland, keuzes, keuzes, eentje minder

Gepost door A3 White 
Mooi van bijna geen opmerking, maar jammer van toch 1. Massaprobleempje??
Ik meende een foto te hebben gemaakt toen we het pompje verwojderden, helaas niet te vinden of toch niet gemaakt.

Remmen is ieder jaar iets, achterremmen worden bijna niet gebruikt.......en de handrem al helemaal nooit.

Moet wel goed, hoop niet dat de auto gaat schuiven op de ferry.
Heeft de C3 een aparte handrem? Ik dacht dat er of een aparte remklauw voor was of dat het met een kleine trommelrem binnenin de schijf zat. Of zit het gewoon op de normale remklauw?
Ik gebruik af en toe bewust even de handrem en doe dat ook bij langzaam rijden. Anders zit het inderdaad altijd vast of werkt het ongelijk. De grote nadelen van weinig rijden.

Verder goed te horen dat de sproeier weer werkt.
Handrem zit in de trommel, alles mechinische is RVS, denk dat we maar eens Met de handrem er deels op gaan rijden in de hoop dat het beter word.
Wha, handrem doet helemaal niets meer.......dat word nog wat, misschien zelf morgen even stellen.

Lampje van de kentekenverlichting vervangen, eerst doormeten, mooi klusje voor zoonlief, en warempel gefixed.

Het leukste van vandaag, we stonden bij het stoplicht en een Ferrari rijder begon tegen om ate praten, mooie auto hebben jullie, is nog een wens van mij........was leuk, helaas sloeg hij rechts af, en wij de andere kant op. Hoop de Beste man nog een keer tegen te komen, en wie weet sleutels omruilen voor een half uurtje.

En, jawel de overtocht met de Corvette is geboekt, vertrek 23 Mei vanuit Hull naar Hoek van Holland, hoop op de 24st rond het middaguur in Wezep te zijn bij André Boer, daarna door naar het Noorden.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-04-2019 21:05 door A3 White.
en zo was het een mooie zaterdag, en was het tijd om de auto eens beter te bekijken, vooral de bedrading onder de motorkap. Daar liggen wat kabeltjes los, oa een met een condensator er aan vast, zit ook niet op de masse. Na wat pluis en en de spagetti netje ordenen bleek dat de MSD ontstekingsmodule niet is aangesloten, dat is dan mooi, want aangesloten kan het een 10-20 pk extra motorvermogen geven. Aan de andere kant, hebben we dat nodig, niet echt, en de motor draait mooi, zeker als hij warm is. Om dan alles eruit te halen is ook weer wat, denk zelf om het wel aan te laten sluiten. Kan het helaas niet zelf, de laatste keer dat ik een ontsteking op tijd heb gezet was een 30+ jaar geleden.

Wat plaatjes na het "opknopen" van de bedrading.

Mailtje gestuurd naar Andre Boer in Wezep, kort bezoek op onze doorreis van Hoek van Holland naar het noorden van Nederland. Verder nog wat gezocht, Zellers Roden en US Cars in Appingedam, deze zomer maar eens gaan kijken en de Cars en Coffee bij Hofman in Leek. Hebben er zin in, en hoop tijd te hebben.............want klussen in en om het huis is ook nodig. De garage moet tot het dak dicht gemaakt worden, en dan isoleren.

Zoonlief had ook een idee, er zit al een deur vanuit de garage naar de achtertuin, dat moeten we verbreden zodat ik de auto in de achtertuin kan parkeren, en dan een TV buiten zodat we F1 kunnen kijken vanuit de auto...........eerlijk gezegd zie ik dat ook wel zitten, en vrouwlief ook. Ik heb nog een setje originele Drive-Inn speakers, gaan we weer werkend maken. Mooi klusje voor de wintermaanden.
MOT zit er weer op, kan je leuk online controlen, tevens de gebreken en KM standen. Nog geen idee over de kosten, denk een uurtje of twee werk, had zelf olie en filter meegenomen.

Nu gaan denken aan de APK, maar kan ook op Engelse platen rondrijden tot een jaar na inschrijven.
Wanneer staat de verhuizing ook alweer gepland, rond de zomer? Zag nog iets over 3D-schetsen van een keuken voorbij komen big smile smiley.
En mooi dat de MOT er weer op zit. Zo uit mijn hoofd verschillende MOT en APK niet enorm van elkaar qua eisen, behalve dat de RDW er een wat strakkere controle op nahoudt.
Terwijl je in de UK de MOT inderdaad mooi online kan volgen als een dossier van de auto. thumbs up
@buurman, dank U!!

@Adje, keuken word aangepast, zit nu geen vriezer en magnetron in...........en de koelkast is op dit moment een tafelmodel, afwasmachine 45 cm...allemaal net niet.

Verhuizen eind Juni, word leuk.
Gefeliciteerd met de MOT.

Die drive-in in de tuin kinkt goed zeg!!

Zet trouwens in je agenda Oldtimerdag Ruinerwold, dat is volgens mij in augustus, op een zaterdag. Dat is een gigantische dag, met ruim 2000 voertuigen.

Trouwens, in Drachten zit ook ook nog een USA-bedrijf, maar de gegevens daarvan weet ik zo niet 123.
Iets verder rijden t.z.t. naar Sint Jacobsparochie, daar zit Cars, Cola and Coins: [carscolacoins.com]

Vorig jaar ergens een repo gemaakt. Gaaf bedrijf in Amerikaanse sfeer.
adinsx
Iets verder rijden t.z.t. naar Sint Jacobsparochie, daar zit Cars, Cola and Coins: [carscolacoins.com]

Vorig jaar ergens een repo gemaakt. Gaaf bedrijf in Amerikaanse sfeer.

oh ja!!!thumbs up Dat is ook zo! goed dat je dat zegt, die staan ook nog steeds op mijn lijstje om te bezoeken!
Mooie link!!, gaan we naar toe, is altijd relaxing zo op een zaterdag wat toeren, hapje eten, koper koffie en weer naar huis. Doen we (lees ik en zoonlief) al jaren, sommigen gaan naar de voetbal, gymnastiek.

Toch ook kijkend naar de nieuwe auto, onlangs in de Hyundai gereden met apple CarPlay, dat ding las gewoon de tekstberichten op en een antwoord werd heerlijk met voice control van de auto geschreven en verstuurd. Is dat een onderdeel van CarPlay?, of de software van Hyundai?
Onderdeel van CarPlay, mijn Meggie doet dat namelijk ook. Ideaal.

Alleen wil Siri niets opzoeken tijdens het rijden. Gevaarlijk... dan denk ik, daar ben jij toch juist voor, dingen opzoeken terwijl ik rij. winking smiley
Wat te denken van een A-klasse 160 Lang 2000/2005?

Zijn het echt zulke ondehoudsgevoelige auto’s?
Niet de beste auto van Mercedes-Benz in een tijdperk dat niet direct het beste was van datzelfde merk. Maar de facelift of MoPf is beter.
7 Mei kijken naar een A-Klasse.....vrouwlief is er tevreden mee, zoonlief ook, dus wie ben ik.
Die uit de beginperiode hebben volgens mij niet zo'n goede naam, later verbeterde de kwaliteit:
[www.autotrack.nl]
Let wel even op dat je er eentje neemt zonder alarm. Schoonpa heeft er eentje met. Heb hem geholpen dat ding uit te bouwen want ging ook 's nachts af. Zonder aanleiding eye popping smiley
Vrij verse import die grijze, dus ik zou de kilometerstand meteen al verdenken als die uit Duitsland komt grinning smiley. En nee, ik heb weinig met dit model A. De nieuwe is wel érg gaaf in AMG-line uitvoering.

Laatst deed een AMG-line nog zijn best er als AMG uit te zien, maar de dieselronk was te duidelijk hoorbaar bij het stoplicht. Doei doei grinning smiley
A3 White
Wat te denken van een A-klasse 160 Lang 2000/2005?

Zijn het echt zulke ondehoudsgevoelige auto’s?

Lees dit autoblog advies maar ff door plus de reacties. winking smiley
Is wel van een generatie later.

[www.autoblog.nl]
A3 White
@buurman, dank U!!

@Adje, keuken word aangepast, zit nu geen vriezer en magnetron in...........en de koelkast is op dit moment een tafelmodel, afwasmachine 45 cm...allemaal net niet.

Verhuizen eind Juni, word leuk.
Was alles trouwens nog goed gekomen?
Dank u heren, het is een auto voor 5-8000 km per jaar, Max 150 km enkele reis. De Musa staat ook op het lijstje, geen SX4 of Punto.

We zullen zien wat het word, geen haast,
We zijn in NL en rijden een Mitsubishi PHEV, en ik ben positief!
A3 White
We zijn in NL en rijden een Mitsubishi PHEV, en ik ben positief!

Ben je nou bij je toekomstige huis? Is dat een nieuwe, die Mitsubishi?
De Mits is een huurauto voor de komende dagen, rijd relaxed en geen reden om >120 km/uur te rijden.
Weer op schiphol, veel gedaan, maar toch rustig. Ook de MB bekeken, nog niet overtuigd, wel nog de originele uitlaat, mag wel worden vervangen. 3 banden van een soort/merk, dus twee nieuwe bandjes.

Zag nog een A210 AMG Met lamellendak staan, helaas niet van dichtbij kunnen bekijken......

Denk dat we nog even doorzoeken....
A3 White

Denk dat we nog even doorzoeken....

Heel verstandig!
@speed, ik kan mij niet voorstellen dat alle A-Klasses slecht zijn, net als alle Franse, Italianen en Duitsers.
A3 White
@speed, ik kan mij niet voorstellen dat alle A-Klasses slecht zijn, net als alle Franse, Italianen en Duitsers.
Geloof ik ook niet, maar de latere uitvoeringen hebben een betere naam.
Wat vind je hier van?:
[www.autotrack.nl]
Zeker mooi, we zijn weer in NL van 24-31 Mei, dagje autokijken maar even inplannen
Kink in de label, vrouwlief helaas in de lappenmand, corvette word pas juli naar de andere kant gereden, het is even niet anders...
Balen A3, beterschap voor de vrouw!

Wel al vorderingen gemaakt op leasevlak?
Peter O
in Drachten zit ook ook nog een USA-bedrijf, maar de gegevens daarvan weet ik zo niet 123.

Bedoel je De Vries Classics op het Zuid/It Sud? Wist tot een paar weken geleden niet eens dat het er zat... grinning smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-05-2019 23:05 door Jay DoubleYou.
Sterkte met mevrouw A3White.... ik gun julkie van harte dat de kinken snel uit de kabels zijn.
Veel gereden deze week, op en neer naar het ziekenhuis, en niet alleen tijdens bezoekuren. Het zit even niet mee, maar we zijn aan de winnende hand.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close