A3-White: Blauw op straat!

Gepost door A3 White 
Meeste ritten zullen 500+ km zijn.....

Heb ook een A-Klasse limousine bekeken, tank je wel Super mee.....stukje duurder per tankbeurt.

Megane GT lijkt mij ook wel wat, vrij afgeladen en een €6k minder dan de Mazda.
Ik had het al eens aangegeven, maar je had er niet op gereageerd.
Opel Insignia is prijstechnisch een top aanbieding. 200pk met automaat en goede stoelen.
Veel voor weinig en rijdt op dat soort afstanden zeker beter dan een Megane of A-klasse.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-02-2019 13:42 door SSander.
Sander, Ben niet zo een Opel man, maar ga zeker eens kijken. Een Vriend van mij rijd een Insignia, een net volgens 1.5 ltr Turbo???, staat iedere 400 km bij de pomp, rijd veel op de buitenwegen, minder snelweg.

Zeker een mooie aanbieding, met twee opties net onder de €40k, Dan zeker compleet.

Heb verschillende wagens even snel door de leaseplandirect site gegooid, komen allemaal een beetje op get zelfde uit, echter Lexus een 15% hoger.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-02-2019 19:16 door A3 White.
De financien zijn rond! Juli verhuizen, mooie roadtrip net de Corvette!!!
A3 White
Gefeliciteerd. Je weet dat het goed komt en toch is het iedere keer weer een opluchting.
Mooi bericht thumbs up Eén keuze afgevinkt en lekker vooruitzicht inkleuren.
A3 White
thumbs up
Mooi vooruitzicht!

Vwb auto: ik dacht meteen aan de Mondeo Hybrid, maar zie dat ie al genoemd is smiling smiley
Heren dank U, ik verbaas me wel over de “financiele advisers”, door zelf op te letter €10k bespaard.......

De notaris verbaasde mij nog meer, bied een verloting aan onder de klanten bij het eerste email contact vanaf hun zijde naar mij voor oa persoonlijke data.

Mondeo Hybrid word het niet, verschil in kosten met Mazda6 verwaarloosbaar.
A3 White
Heren dank U, ik verbaas me wel over de “financiele advisers”, door zelf op te letter €10k bespaard.......

De notaris verbaasde mij nog meer, bied een verloting aan onder de klanten bij het eerste email contact vanaf hun zijde naar mij voor oa persoonlijke data.

Mondeo Hybrid word het niet, verschil in kosten met Mazda6 verwaarloosbaar.
Ik ben zo blij met die mindere godengrinning smiley
@michel, het laatste wootd is ook nog niet gezegd........het was zo makkelijk scoren......

Morgen maar eens op onderzoek uit.

Weer thuis na 3 dagen Newcastle, toch beter.
A3 White
@michel, het laatste wootd is ook nog niet gezegd........het was zo makkelijk scoren......

Morgen maar eens op onderzoek uit.

Weer thuis na 3 dagen Newcastle, toch beter.
Je hebt een privé bericht.
Ah, terug naar het hoge noorden! Dan gaan we elkaar vast nog wel tegenkomen want wij gaan met ongeveer een half jaar ook richting Groningen eo. Veel succes alvast met de komende verhuizing!
Tja de Corvette, laatste keer rond eind Oktober een rondje mee gereden. De afgelopen dagen mooi weer, geen regen voor de verandering dus proberen te starten.

Accu aangesloten, oliepijl bekeken, en starten.............drie keer ronddraaien en aanslaan, beetje vocht, maar na 30 seconden heerlijk stationair.

Foto’s volgen.
Nog geen foto’s, te veel bezigheden, wederom 3 dagen in Newcastle, De V60 diet zijn werk, 1:18 inclusief eea in de stad, niet slecht, rij dan ook rustig en we houden ons aan de snelheidsbeperkingen.

Inmiddels offertes binnen van verhuizers, range van £3600 to £9000, leuk om te lezen en hoe men het aanpakt, van 3 x een sprinter tot een 60m3 truck.

Zijn ook al bezig met toch wat Engeland mee te nemen, hoofdzakelijk decoratief salvage.

Nog geen pompstation gevonden, hoop nog geluk te hebben in de komende maanden.

Ah, terug naar het hoge noorden

Alsof het 't einde van de wereld is. big smile smiley Ik moet dan weer hier aan denken
Tja, de meeste Nederlanders zijn niet gewend lang in de auto te zitten. Alhoewel, Van amsterdam naar utrecht soms net zo lang duurt als van Moskou naar Parijs met al die files drinking smiley
Gullwing
Tja, de meeste Nederlanders zijn niet gewend lang in de auto te zitten. Alhoewel, Van amsterdam naar utrecht soms net zo lang duurt als van Moskou naar Parijs met al die files drinking smiley
Ow maar A3 heeft onderweg in Engeland tijd genoeg om te bellen grinning smiley
Dat zal in het 'hoge' noorden niet anders zijnwinking smiley
Dat is het mooie, tijd in de auto is tijd om te bellen!!

En, het valt nog mee,we zien nog niet de dijk van de Waddenzee.

Vandaag de patina van de eetkamertafel aangepakt, soppen, schuren en in de Danish Oil. Ziet er weer mooi uit. Kan weer 18 jaar mee.
A3 White

En, het valt nog mee,we zien nog niet de dijk van de Waddenzee.

Vandaag de patina van de eetkamertafel aangepakt, soppen, schuren en in de Danish Oil. Ziet er weer mooi uit. Kan weer 18 jaar mee.
Ik dacht serieus dat het een of andere Nigeriaanse scam was dat ik gebeld werd door een Engels nummergrinning smiley
A3 White

Zeker waar! Eigenlijk gezien hoe vaak ik bel de laatste maanden in de auto moet ik wellicht toch maar eens gaan investeren in een echte carkit.
Lekker aansluiten op de speakers is wel zo lekker, ik kan niet wennen aan de oorplugjes, kan me niet herinneren wanneer ik deze voor het laatst heb geprobeerd.

Gisteren bij de Corolla wezen kijken, zowel in standaard als in luxere trim, die wil je eigenlijk wel hebben. Standaard is wel heel erg zwart van binnen, de luxe geeft iets meer aluminium. De hatch is krap achterin, word het niet. De TS was er nog niet, toen door naar de Lexus, IS. Stond er in sporttrim, erg mooi!

Stuk ruimer, is wel een ouder aandoend Model, knopjes interieur bediening is een mix van materiaal, stijl en grootte.

Het verhaal hybride blijft knagen maar ook interesseren, is de accu leeg bij snelweg gebruik en dood gewicht of niet. De verkopers zeggen nee, en een verbruik van 1:16 - 20 is gewoon mogelijk.
A3 White
Lekker aansluiten op de speakers is wel zo lekker, ik kan niet wennen aan de oorplugjes, kan me niet herinneren wanneer ik deze voor het laatst heb geprobeerd.

Gisteren bij de Corolla wezen kijken, zowel in standaard als in luxere trim, die wil je eigenlijk wel hebben. Standaard is wel heel erg zwart van binnen, de luxe geeft iets meer aluminium. De hatch is krap achterin, word het niet. De TS was er nog niet, toen door naar de Lexus, IS. Stond er in sporttrim, erg mooi!

Stuk ruimer, is wel een ouder aandoend Model, knopjes interieur bediening is een mix van materiaal, stijl en grootte.

Het verhaal hybride blijft knagen maar ook interesseren, is de accu leeg bij snelweg gebruik en dood gewicht of niet. De verkopers zeggen nee, en een verbruik van 1:16 - 20 is gewoon mogelijk.
Hier een phev. Voor kleine stukken prima systeem voor kilometervreten mwoah.
Vanmiddag de Volvo gepakt, erg vreemd, voorstoel aan bestuurderskant lag vol met spul uit het vakje van de middenconsole. Niemand van de familie had dit gedaan......

Geen braaksporen, we missen niets, en auto zat op slot. Zou er dan iemand na het uitladen van de boodschappen in de auto zijn gestapt om te kijken? Bijrijders stoel zit aan de “vluchtroute”.......
Mazda 6 sedan heeft een 8 cm grotere wielbasis dan de estate.........ruimte achterin is dan ook iets beter volgens de Mazda Website, helaas niet op carbase......

Stapje dichterbij......
Toch serieus de 6 aan het overwegen dus? Prachtige model, Sky-Active techniek is zeker mooi én zuinig op constante snelheid.

Vreemd verhaal trouwens, de volgepakte bestuurdersstoel en leeg dashboardkastje. Heeft de Volvo keyless?
Geen keyless entry......de persoon heeft direct toegeslagen........brutaal.

Ja de 6 groeit op me, maar dan komt Volvo net de S60 190 pk, 8 bak automaat standaard, voor 45k,......ook wel mooi, misschien iets minder ruimte achterin, maar voor 2 keer per maand....en ik zit er zelf niet.....
Ik zou naar een Volvo neigen maar ik ben niet objectief. Ook heb ik de Volvo wel gereden maar de Mazda zelfs nog nooit als passagier ervaren.

Qua ruimte op de achterbank: tja.. Vlak voor ik mijn rijbewijs haalde werd de Opel Kadette E sedan van mijn ouders toch wel iets minder. Ze hebben altijd auto's vanaf nieuw gereden totdat ze wat kuren of roest begonnen te vertonen. Dat ging van enkele jaren vroeger tot aan ruim 15 jaar nu. De Kadett zat toen op net geen 15 jaar volgens mij. In ieder geval moest er toen een nieuwe auto komen en toen hebben ze bewust overwogen of een kleiner formaat zou kunnen. Als tieners ga je toch minder vaak met je ouders mee en ze hadden goed ingeschat dat ik met het rijbewijs op zak bijna nooit meer met ze mee zou rijden. Voor mijn broertje een beetje hetzelfde. Om wel nog veel ruimte te kunnen hebben voor bagage (met de achterbank plat) gingen ze toen voor een mini MPV.
Uiteindelijk hebben ze toen een Suzuki Wagon R+ gekocht. Daar durfde ik me natuurlijk helemaal niet in te vertonen big smile smiley

Iedereen bij jullie thuis heeft een rijbewijs en in de zomer staat er ook nog een Corvette voor de deur... Hoe vaak gaan jullie nu echt met zijn allen op pad en voor ritjes waarbij iets krapper zitten achterin niet acceptabel is? Ik zou mijn keuze niet daardoor laten bepalen.
Hoe is het ondertussen met de betrouwbaarheid van de nieuwe Volvo's sinds ze onder de Chinese vlag varen. Laatst een amerikaans? onderzoek gelezen en daar stonden ze haast onderaan geloof ik.
A3 White

Ja de 6 groeit op me, maar dan komt Volvo net de S60 190 pk, 8 bak automaat standaard, voor 45k,......ook wel mooi, misschien iets minder ruimte achterin, maar voor 2 keer per maand....en ik zit er zelf niet.....

Bedoel je dat dat eventueel de auto voor je vrouw wordt? Of lees ik iets verkeerd?
De V60 die we nu rijden heeft geen enkel probleem, kan hen iedereen aanrijden. Heeft nog maar 50k km gereden, ook niet al te veel.

De auto waar we naar kijken is een van de zaak, en Ik zal er voor 90% alleen in zitten met hoofdzakelijk ritten enkele reis 500km, en ook nog eens in de avonduren.

Voor vrouwlief nog geen keuze gemaakt, afhankelijk daarvan de bijtelling bepalen van de zakelijke auto.

Zoonlief is wat anders, helaas is studeren in Groningen nog niet rond, en kijkt dethalve ook verder, zelfs over de grens........helemaal goed.
Ik vind de 6 wel een sterk aanbod. Daarnaast heeft het merk mijn sympathie wel en hij is gewoon mooi.
Even wat plaatjes:

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-04-2019 19:23 door A3 White.
Prachtig A3!

Nog verdere updates? Hoe gaat het met der verhuizing?
Verhuizing staat geplanned op begin Juli, overdracht over 3 weken, C3 naar NL eind Mei. Zal eerst bij een bevriende garagist staan voor ApK / invoer / RDW keuring.

Auto voor de vrouw, denken aan Ypsilon, Delta, Mito, Guilietta......
Spannend!! Geen Italiaans hoor, das meuk hoor! winking smiley

Het schiet al echt op zo!
A3 White

Auto voor de vrouw, denken aan Ypsilon, Delta, Mito, Guilietta......

Een DS3 met het stuur aan de linker kant?
@speed, die waren we bijna vergeten......

We zijn in Denemarken en rijden een Hyundai Kona, het klinkt als een drie cilinder, doet me plezier, vergelijkend Helios met de Charade die we ooit begin jaren negentig reden.

Rijbaanassistentie, dodehoek warming, achteruitrijcamera, verwarmbaar stuurwiel en stoelen, compleet! Leuke is schakelen, van de drie naar de zes, perfect.
Toch maar even kijken wanneer de MOT afloopt, opens as 19 April, maar even een afspraak gemaakt en de auto alvast na gelopen. Alles werkt......echter de ruitensproeier motor niet, dat klopt ook wel want die hadden we er uit gehaald. Maar ja, nu hebben we plots drie draden in de hoek en niet twee.....

Auto niet op contact:

Een lichtblauwe, als we de spanningzoeker op deze zetten en massa maken dan gaan de ruitenwissers aan.

Een gele, nu gaat het lampje van de spanningzoeker aan

En een rode, die lijkt niets te doen.

Massa maakt het contact op de Corvette en niet de 12v aansluiting,

Ik kom er nu even niet uit, wie is de handige persoon?

Is geel de massa omdat het lampje aangaat?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-04-2019 17:32 door A3 White.
A3 White
Toch maar even kijken wanneer de MOT afloopt, opens as 19 April, maar even een afspraak gemaakt en de auto alvast na gelopen. Alles werkt......echter de ruitensproeier motor niet, dat klopt ook wel want die hadden we er uit gehaald. Maar ja, nu hebben we plots drie draden in de hoek en niet twee.....

Een lichtblauwe, als we de spanningzoeker op deze zetten en massa maken dan gaan de ruitenwissers aan.

Een gele, nu gaat het lampje van de spanningzoeker aan

En een rode, die lijkt niets te doen.

Massa maakt het contact op de Corvette en niet de 12v aansluiting,

Ik kom er nu even niet uit, wie is de handige persoon?

Is geel de massa omdat het lampje aangaat?

Hangt ervan af waar de andere kant van het lampje op zit. winking smiley Zit deze op de pluspool van de accu of op de negatieve.
A3 White
Ha, massa, steun van de dinamo

Dan is t gele draadje de plus. smileys with beer
Dat dacht ik ook, maar met de ruitenwisser aan geen spanning....
Nou, als de spanningszoeker aan gaat, dan is er wel spanning hoor smiling smiley
Is het een wis-was systeem? (sproeien en wissen tegelijk dus).
Dat is het volgens mij ook ja. Zodra je opdracht geeft tot sproeien gaat de ruitenwisser ook meteen aan. We zijn zo gewend hieraan dat je haast vergeet dat hier dus een draadje voor nodig is. En volgens mij hadden heel vroege C3's dat niet (zelf de wisser aan zetten tijdens/na het sproeien) dus logisch dat het een beetje via-via werkt (een afterthought)

Dus op de sproeier een voeding en een massa. De schakelaar zit op de massa draad volgens mij (een Corvette heeft toch al lange massa kabels en een beperkt aantal massa punten door de kunststof body).
Andere draadje is een aansturing voor de ruitenwisser. Ook massa volgens mij.

Geel is dus de voeding en lijkt altijd "live" te zijn.
Rood is de massa draad die eerst nog langs de schakelaar gaat; als je deze naar massa trekt - gebeurd er dan iets?
Blauw is van ruitenwisser, via sproeiermotor, naar de rode draad

Heb je een sproeiermotor aangesloten op die kabels of niet? Los meten is net even anders dan aangesloten meten.

Met een goede sproeiermotor aangesloten zou je op het moment dat je rood aan massa hangt zowel de sproeier als de wisser in actie moeten zien/horen.
Als dat zo geforceerd wel lukt maar niet via de schakelaar lukt dan heb je dus verderop in de kabel een probleem (slechte schakelaar, slecht contactslot, of slecht massa punt na de schakelaar).

Los daarvan: ieder jaar weer een stukje mooier die C3 van jullie. Ziet er goed uit!
Geen MOT vandaag, remmen achter niet helemaal lekker, verder geen opmerkingen.

En sproeier werkt weer, geel en blauw aangesloten......

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-04-2019 16:45 door A3 White.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.