A3-White: Op naar Nederland, keuzes, keuzes, eentje minder

Gepost door A3 White 
A3-White

Weinig autonieuws, wel mijn passport de komende drie weken kwijt, moet naar de RDW in de UK voor een rijbewijs.....

Bij mij kwam die uiteindelijk na net een week weer terug. Ik heb om deze reden ook een ID kaart zodat ik of mijn paspoort of de ID kaart kan sturen en ik niet gevangen zit op dit eiland smiling smiley

Mooi gepoetst, zit er werkelijk prachtig uit.
Dan toch even de laptop gepakt en flickr aan het werk gekregen, een paar plaatjes zeggen meer dan de praatje:

De Mercedes van een paar weken geleden, waanzinnig mooi!

Het plekje voor de C3:

Krapjes naar buiten:

Interieurtje:
[/url]

Altijd even onder de motorkap kijken:

Lekker onder de bomen:
Je zei het zelf al, die moeten jullie echt nooit meer wegdoen! thumbs up
Iedere keer weer mooier als ik het zie. Graag nog eens in het echt bekijken.
Prachtig Adrie EN Junior! Mooi gepoetst!

Die gele SL is ook tof he! Ik vind die wieldoppen in kleur zooo tof, vaak vind ik ze volledig misstaan op een duurder model, maar deze SL klopt helemaal. Ik heb echt een oude mensen gevoel hierbij, versterkt door de kleur, EN het interieur!

Super vet...

Is er al Hanze-nieuws?
Nu we toch bezig zijn, even wat foto’s uit de oude doos (2018:-))

En voor als het regent:

Die flipperkast...

ik ben fan! Vergeet heel provincie Groningen, A-town is de beste plek waar je kan wonen! (ik sta heus niet niet elke dag op de stoep om te pinballen!)
Heren, dank u voor de complimenten, de C3 ziet er goed uit, word vertroeteld, maar ook goed bereden.

@pjotr, A-town, Assen??? , denk niet dat dat het word, waarschijnlijk vliegt vrouwlief deze week nog naar NL om een huis te bekijken.......
Assen de beste plek om te wonen? Als je in een uithoek wil zitten ja spinning smiley sticking its tongue out

Die flipperkast is trouwens bril-jant. Jaloers!! big smile smiley
Oooohhhh wat is die C3 mooi geworden thumbs up Tzt aanwinst voor NL wegen!
A-town ligt in de nieuwste provincie, toch? winking smiley
Zo even in het topic hier, de D4 rijd wat minder, werk 3-4 dagen per week vanuit huis. Best lekker, oude tijden herleven.

Heb een leuk projectje, het BIM optimaliseren, niet echt mijn expertise maar komt goed.

Dan iets leuks op het oog, Saratoga T-tops voor de C3, vrij uniek, en passen niet direct. Deze tops hebben twee handles voor het sluiten, na 78 modellen een enkele sluiting. Nu kan je dat aanpassen, maar dan kunnen de standaard tops er niet meer in. Niets online te vinden over een aanpassing......

Wat zullen we doen,
Saratoga topjes doen we niet, simpel geen eenvoudige oplossing te maken....

Weinig nieuws, wel nu besloten om de radio in te gaan bouwen, en dus op zoek naar hoe en wat. De radio hangt in de console, en is vrij zwaar, nu was er standaard een beugel voor, diverse modellen, maar de basis is gelijk;

Montage radio

Het beugeltje, echter niet zeker of dit werkt met de radio

Nu hebben we in California de bewuste beugel gevonden en besteld, vrienden nemen dit mee als ze eind van de maand deze kant op komen. Moeten we ook nog even doen voor de antenne, electrisch, en alleen een binnenkabel moeten we vervangen (daar lijkt het tenminste op).

De bewuste radio, begin dit jaar gevonden hier in Engeland.

Even een plaatje in actie:
[/url]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-09-2018 22:40 door A3-White.
Gave foto van de Corvette zeg! Succes met de radio, dat beugeltje, ehm tja... winking smiley

Hoe was het huis wat je vrouw bekeken had?
@pjotr, in de basis netjes, groot genoeg, maar aanpassingen om de auto in de garage te kunnen zetten, aflegruimte in de keuken reden om niet verder te gaan.
Een Delco radio of niet? Van toen het nog Delco heette en onderdeel was van GM (daarna werd het onafhankelijk en heette ze Delphi).
In ieder geval heb je al een C3 dashboard met de radio horizontaal. Er was ook een serie waarbij de radio verticaal zat en ook het frontje daarop was aangepast.
@engineer, is inderdaad een Delhi, Model GM2700. Je had ze ook met 8track, was populair is de VS tot eind jaren 80.

Vandaag het UK rijbewijs mogen ontvangen, staat Europese vlag op....hoe lang zal deze geldig zijn, en lunnen we deze straks omwisselen naar een NL rijbewijs?

Nu nog het paspoort terug, hopelijk morgen. Het was niet gisteren maar vandaag. We kunnen we het land uit!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-09-2018 13:26 door A3-White.
Als de zon schijnt en een graad of 12 dan is het de uitgelezen kans om de V8 te laten roffellen.

Bij thuiskomst altijd even de verlichting controleren, niet alleen dat de lampen het doen, maar ook dat het vacuum gedeelte werkt.

[/url]

En dan toch nog even een bovenaanzicht, de lel van een motorkap, het blijft iedere keer weer de auto waarbij als je wegloopt even omkijkt.

Was dit het laatste ritje voor dit jaar?
Ik zou voor een A3 2019 gaan... gewoon wat bijlenen...wel meteen een mooie.
Jasper XC70
Ik zou voor een A3 2019 gaan... gewoon wat bijlenen...wel meteen een mooie.

Ligt dat aan mij, of probeer jij in zoveel mogelijk topics commentaar te geven zonder onderbouwing en dan het liefste in dusdanig korte zinnen, dat het feitelijk kant noch wal raakt? In dit geval: eerst alles lezen, dan verwerken in het hoofd, daarna wellicht iets roeptoeteren.
@jasper, geen VAG voor Adrie.

Een mooie Volvo zoals die van jou kan mij wel blij maken.
A3-White
@jasper, geen VAG voor Adrie.

Een mooie Volvo zoals die van jou kan mij wel blij maken.

Ik overweeg een strakke A3 voor de vrouw...heerlijke auto lijkt mij het.
@jasper, succes, maak een topic aan, is wel zo leuk.
A3-White
Als de zon schijnt en een graad of 12 dan is het de uitgelezen kans om de V8 te laten roffellen.

Bij thuiskomst altijd even de verlichting controleren, niet alleen dat de lampen het doen, maar ook dat het vacuum gedeelte werkt.

[/url]

En dan toch nog even een bovenaanzicht, de lel van een motorkap, het blijft iedere keer weer de auto waarbij als je wegloopt even omkijkt.

Was dit het laatste ritje voor dit jaar?

Het blijft mooi die C3. Is het bij jullie ook de rechter koplamp (passagier) die eerder/sneller open is dan de linker kant? Het is bij een C3 altijd ongelijk maar het lijkt erop dat de rechter altijd sneller is. Als ze trouwens een keer niet opengaan moet je even een paar keer een dot gas geven maar niet volgas. Dan heb je net iets meer vacuum.
@engineer, ook bij ons, even knipperen is er trouwens ook niet bij.

Er zit ook cruise control op de auto, werkt ook op vacuum, voor toen best modern, maar relaxed zeer zeker niet. Snelheid gaat op en neer, mooi dat het werkt maar meer ook niet.

Moet nog wel de vacuumschakelaar onder het dashboard bekijken. Hiermee kan je de koplampen direct omhoog klappen, maar bij ons (nog) niet.
A3-White
@engineer, ook bij ons, even knipperen is er trouwens ook niet bij.

Er zit ook cruise control op de auto, werkt ook op vacuum, voor toen best modern, maar relaxed zeer zeker niet. Snelheid gaat op en neer, mooi dat het werkt maar meer ook niet.

Moet nog wel de vacuumschakelaar onder het dashboard bekijken. Hiermee kan je de koplampen direct omhoog klappen, maar bij ons (nog) niet.

Die schakelaar wordt soms gebypast. Maar kan ook intern lek raken of juist gaan vastzitten. Gebruik je immers nooit.

De C4 cruise control is vrijwel hetzelfde als die van de C3. Vacuumslangen vervangen wil nog weleens helpen. Maar alle cruise controls uit die jaren schommelen een beetje. En daarbij hoeft de V8 nauwelijks te werken op de snelweg dus moet de cruise control met heel weinig gasklep verandering compenseren. Ze zijn dus ook bewust ingeregeld niet te enthousiast in te grijpen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik met zelf gas geven ook moeite heb heel constant te rijden. Maar ik ben alsnog blij dat het erop zit.
Poetsen is en blijft leuk!

[/url]

[/url]

En als het weer het dan toch toelaat:

Van de week in Oslo geweest, veel electrisch, en was er in Nederland the busstrook en carpoolstrook (wie kent hem nog???), in Oslo stroken voor de electrische auto. Veel Tesla, Nissan, VW en een verdwaalde I3. Deze week Engeland, volgende week in Denemarken, ja, het reizen zit er weer in, en eigenlijk heerlijk.

Ook de schakelaar voor de koplampen bekeken, uit elkaar gehaald en weer gemonteerd, helaas, er zal iets anders mis zijn, we zoeken verder.
Een tweetal weken hier geen bericht gezet, zat even niet mee. Vrouwlief is inmiddels 2 weekjes in het ziekenhuis en misschien vandaag nog naar huis, anders volgende week. Immuun systeem gooit eten in het roet. Maar even kijken hoe we hier mee omgaan.

In ieder geval het gaat door, en zo ook de 18de verjaardag van zoonlief. Plaatje van 2 jaar geleden toen hij heerlijk in de C3 zijn rondjes reed.

Vorig week einde bij de McLaren dealer in Leeds geweest, zijn een pand aan het bouwen, erg vriendelijk allemaal en stap maar in, maakt niet uit welke auto.

De 720 was zijn keuze, niet slecht, probeerde hem door het dakraam te laten kijken, maar de slimme man zij direct, nee dit gaan we niet doen met de Corvette.

Maar goed, dus ook twee weken gekookt, en wat mooi als er bij thuiskomst word gezegd: "ruikt lekker, hallo ik ben thuis".

Gisteren (en ook vandaag) heerlijk weer en even de C3 naar buiten gehad, blijft een feest om te starten en te toeren.

Dan het huishouden:

Het is zoals het is, en even niet anders. Goede hoop!
Ga je niet wat ver in het delen van prive informatie? Gezondheid van je vrouw, foto's van je zoon, iedere trip. Ik vind het een beetje too much.
Een voorspoedig herstel voor je vrouw gewenst.
Leuk, die foto's! Een vlot herstel toegewenst voor je vrouw!
n.b. ik kan me die foto nog herinneren van 2 jaar terug met je zoon(tje) achter het stuur.
Carfanatic
Ga je niet wat ver in het delen van prive informatie? Gezondheid van je vrouw, foto's van je zoon, iedere trip. Ik vind het een beetje too much.

Jij mag dat vinden, maar het is aan hem om die te kunnen plaatsen.
@carfanatic, ik begrijp je reactie.

En ja het is prive, maar wat zijn de details, wat weet je nu echt. Mogen we alleen over auto’s schrijven, en al het andere alleen maar als het goed gaat, of de caravan achter de auto zetten en op vakantie gaan, de ene show na de andere afgaan, configureren tot is het einde? Of elkaar afzeiken zodat topics worden gesloten.

Dit topic zou zomaar het oudste topic zijn die er is, het gaat over auto’s maar ook twee imigraties, de verhalen, en allemaal waarheid.

Verschillende forummers kennen mijn familie, het is meer dan alleen een roep en poep forum.

Ik ga morgenavond Ik Vertrek weer kijken, machtig programma.

@haarr, thanks!

@speed, thanks!
Als eerste wens ik je vrouw een zeer spoedig herstel toe. Als het er echt op aankomt is gezondheid het allerbelangrijkste.
Auto's zijn erg leuk, maar ik kan daar pas echt van genieten als het mij en mijn naasten goed gaat.

Helaas weet ik ook wat echt verdriet en flinke tegenslagen zijn en ik vind het mooi dat je dat deelt, het geeft een meerwaarde aan je topic, maakt het menselijk. Fijn om te lezen.

Succes met alles!
Ik sluit me hierboven bij aan. Ieder zijn keuze en dit geeft wel de afwisseling. Uiteraard is dit topic leuker geworden voor mij persoonlijk sinds de Corvette er is :-) En ik hoop voor jullie dat de gezondheid snel weer in orde is.
Ik ben dan wel niet een hele fanatieke poster (post'er ... is dat een woord, hoe spel je dat? naja boeie nut smiley) op dit forum, maar ik lees wel regelmatig mee en ik vind het juist leuk om te zien hoe iemand buiten autogerelateerde zaken ook dingen daaromheen deelt.
Een hele lading foto's van bijv gereedschap en klussen, hoewel ik daar ook groot respect voor heb (vooral omdat ik het zelf niet kan haha) vind ik persoonlijk in the end minder interessant dan een verhaal over een autovakantie of reizen/verhuizingen naar het buitenland etc.

Maar goed, iedereen is daar weer anders in en dat maakt de wereld juist mooi en divers winking smiley
Heren dank U.

Ja, Blue aan de buitenkant is het vaak niet te zien, gelukkig spreekt het hart. Thanks for sharing!

Gisteren net voor de F1 race uit het niets: de bril sprong spontaan in twee stukken....ik dacht dat telefoons ontplofteboem.......dan maar de zonnebril op, het was immers mooi weer in Austin.

Corvette nog buiten gehad, was weer een feest.

Het mooiste: vrouwlief is weer thuis!

thumbs up

Heb je wel wat uit te leggen met die zonnebril? winking smiley
A3-White

Kun je haar weer even verwennen voordat ze de draad weer op kan pakken!
Het leven is meer dan alleen auto's, ook leuk om eens wat anders te lezen cool smiley

Maar toch even auto gerelateerd, loopt zo'n oude v8 niet verder dan 5000 toeren??
Kon zomaar eens het laatste week einde zijn om te rijden, dus klaar voor een ritje:

en dan toch een regenbuitje:

Waren wel wat kraakjes en piepjes, werd niet meer of minder met versnellen van de auto of in / uit de versnelling, dus niet aandrijving gerelateerd, maar meer delen die er mee in aanraking komen. Auto met de volgende goede dag maar eens op de krik zetten en de wielen rond draaien om te horen / zien waar het zit.

Dan kom je op de zondag ochtend beneden, kraaien en eksters maken een hels kabaal, wat is er aan de hand:

[/url]

Even inzoomen:

Jawel, een vos in de achtertuin

Deze week maar eens kijken voor de overtocht naar NL in the Corvette, zal ergens Maart 2019 zijn. Eindstation zal als eerste ergens in het noord oosten van het land zijn.
Was niet nodig, zijn inmiddels twee buitenaardse wezens, duiven, minder en daar ben ik best blij mee.

Moet wel de eekhoorntjes bijvoeren, die zijn nog iets te dun, nog twee maandjes de tijd hiervoor.
WAUW, wat gaaf een vos... Dat is wel heel erg leuk, hoewel uiteraard ik weet het is een roofdier, niet een leuk hertje. Maar wel mooi dat zo'n dier zo dicht bij komt. Dan woon je mooi!

In Engeland was het beter weer dan hier, hoewel er ook een zonnetje was, was het vooral kkkkkkkk-koud!

Hoe gaat het met je vrouw nu?

Maart al! Mooi, dan kun je, en junior ook, een hoop dingen meepakken met de Corvette drinking smiley
Pjötr
WAUW, wat gaaf een vos... Dat is wel heel erg leuk, hoewel uiteraard ik weet het is een roofdier, niet een leuk hertje. Maar wel mooi dat zo'n dier zo dicht bij komt. Dan woon je mooi

Ik heb nog ergens een dashcam-filmpje van een encounter met een vos in het centrum van Apeldoorn.........winking smiley
Damianw26
Het leven is meer dan alleen auto's, ook leuk om eens wat anders te lezen cool smiley

Maar toch even auto gerelateerd, loopt zo'n oude v8 niet verder dan 5000 toeren??

Meestal 5500 en een enkeling 6000. Dat is een nadeel van de motorbouw met de onderliggende nokkenassen. Het is onverwoestbaar, draait rustig een 500.000km en heel onderhoudsvriendelijk maar het beperkt wel je maximum toerental. Maar geen probleem hoor. Vanaf 1500 toeren vaak al het maximum koppel (ik dacht dat deze iets onder de 500Nm zat) en bij 4500 toeren het maximum vermogen al.

De makkelijkste manier van opvoeren van zo'n V8 is dan ook ervoor zorgen dat hij hogere toerentallen kan draaien, want: Vermogen = Koppel x Toerental. Dat gaat helaas vaak wel ten koste van dat heerlijke koppel onderin. Dat is iets wat ik bijvoorbeeld bij een Duitse V8 weleens mis. En een Italiaanse V8 is daar nog extremer in (en daarom om heel andere redenen erg leuk (hitsig en totaal ander geluid)). Totaal niet te vergelijken.
Goed te horen dat de Corvette het in Maart al naar Nederland gaat redden. Dat moeten we geen inplannen! Gemiddeld midden Maart haal ik mijn exemplaar weer uit de stalling.

Encounters met wildlife heb ik ook nogal eens. Niet vaak in Nederland (al was er een keer een nachtrit over de Veluwe met onverwacht spektakel). Rondom huis stikt het van de egels maar verder niets. Een vos zie je in andere landen vaker maar in veel gevallen alleen nadat ze in aanraking zijn gekomen met een voorbumper. Dat zal straks in Nederland wel even wennen worden misschien?
Beste allemaal,

Even ingelogd met een ander account. Zal een tijdje uit de lucht zijn. Denk dat ik een ban heb, alhoewel ik er geen bericht van heb gehad. Gisteren een email gestuurd naar de redactie, ik hoop op een antwoord.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close