A3-White: Blauw op straat!

Gepost door A3 White 
A3-White

Wij willen nu wel kopen en hebben iets op het oog, redelijk betaalbaar en >600m2 woonoppervlak.......ja woonoppervlak, alternatief is nieuwbouw in Zuidhorn.

Hopelijk morgen bezichtigen......

Heb net even gekeken naar de huizen te koop in Zuidhorn, zien er prima uit. Voor zo'n 900.000 EUR heb je toch een leuk huis!smiling bouncing smiley
[www.funda.nl]
@speed, dit was niet het onderkomen wat we op het oog hadden......veel te duur, kunnen we niet betalen.
Spannend, Zuidhorn, maar ook andere dorpen onder de rook van Groningen zijn heel mooi. Haren is denk ik al Groningen ontgroeid, of misschien Eelde anders, Assen is ook erg leuk winking smiley
Zo we zijn weer in de UK, en jawel een heerlijke regenbui, het gras kan gemaaid worden. Nog nieuws, ja, moet voorkomen voor een snelheidsovertreing, was in maart aangehouden en nu naar 4 maanden een brief ontvangen. Geen idee wat en wanneer we iets kunnen verwachten.

De shortlist voor de nieuwe lease auto:
Alfa Guilietta
DS4/5
Ford Focus / Mondeo
Mazda Kia Pro-Ceed
Hyundai Kona Electric....
Mercedes A-klasse
Nissan Leaf / X-trail
Opel insignia
Renault Megane / Talisman / Scenic
Volvo V40 / V60

Electrisch is een optie, wel een range van 400 km plus, echter zie het niet zitten om in de avonduren bij een laadstation te staan. Viel mij trouwens de laatste weken erg op dat er maar weinig gebeurt bij de Fastned laadstations.

Diesel wil ik wel vanaf, maar iedere dag tanken is ook niet mijn hobby. Maar enkel diesel wil ik nou ook niet echt.

VAG word het niet en BMW is niet mijn merk.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-08-2018 18:56 door A3-White.
Dat is geen shortlist big smile smiley

Leuk je ontmoet te hebben zondag, jammergenoeg niet veel kunnen spreken. Maar door dit topic blijven we voldoende op de hoogte! thumbs up

Maar die leaser, is dat voor in NL? Misschien heb ik iets gemist, maar dat staat toch pas voor eind 2019 op de planning? Of is het vervroegd?
Pjötr
Spannend, Zuidhorn, maar ook andere dorpen onder de rook van Groningen zijn heel mooi. Haren is denk ik al Groningen ontgroeid, of misschien Eelde anders, Assen is ook erg leuk winking smiley

Friesland ook. Staat hier in de wijk ook wel een en ander te koop. Zie ik wel zitten, een buurman met een Corvette. tongue sticking out smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-08-2018 20:01 door Jay DoubleYou.
@barri, verhuizing staat voor medio 2019, kan Juni maar ook Augustus zijn. De Corvette waarschijnlijk medio Maart....

@Jay, als het ten oosten van Drachten is dan kunnen we koffie doen in Lutjegast.
Dat gaat alle kanten uit nog, waarom vag uitgesloten? De naam A3-white komt ergens vandaan en ik hoorde gisteren wat lovende verhalen over de dsg automaat winking smiley
Geen VAG vanwege het sjoemelverhaal, heeft veel meer kapot gemaakt dan het sjoemelen zelf, en niet alleen in een werelddeel. En ja, DSG is zeer fijn, het beste van schakeken en automaat voor het grid, heb altijd met plezier VW en Audi gereden. Zelfs een huurauto laat ik er tegenwoordig voor staan.
Ik zou opteren voor de nieuwe V60. V40 merk je echt aan dat die aan het "verouderen" is en de binnenruimte is echt een flinke klap minder t.o.v. van de oude V60, laat staan de nieuwe.

Talisman loopt wel wat achter qua snufjes en zelfrijden enzo. Hun ACC is bijvoorbeeld echt niet iets waar ik als fabrikant mee had durven komen. Het werkt maar half en er zit geen optie op om als normale cruise control te fungeren. Ach ja...gemiste kans van Renault, weggedrag is subliem met het 4 control! Megane is wat dat betreft de fijnere auto. Iets kleiner, veel wendbaarder en zit voor het gevoel beter in elkaar!

Qua huizen...is nog grond te koop op het nieuwbouwplan waar mijn ouders wonen. Een uur van Amsterdam en een uur van Groningen verwijderd. winking smiley
We hadden zondag natuurlijk gewoon even een blokkie om moeten doen met mijn Meggie... Dom, totaal niet bij stilgestaan toen we het over je shortlist hadden. moody smiley

Wel een goed punt van Nico, de ACC bij Renault is nog niet echt lekker. Ik heb het bewust níet gekozen.
1) Ik rij niet of nauwelijks files
2) hele lange afstanden elke dag doe ik niet
3) Als je wel ACC neemt, werkt de normale CC maar tussen 50-150km/u. Dat vind ik voor een sportievere uitvoering niet wenselijk.
Met in het achterhoofd dat ik ook wel eens naar Frankfurt rij en 's avonds terug met 160+ op de CC is dan wel lekker.

Succes met het inkorten van de shortlist, het geregel in de UK en nadenken over de indelingen, mogelijkheden, etc. van de nieuwbouw. winking smiley
Beste lijst Adrie! Afwisselend ook.
Jammer dat ik zondag niet kon, ik had je graag een hand geschut.
@nico, dank je wel voor de info, de ruimte heb ik niet nodig, comfort is belangrijk, het ACC gedeelte gaan we onthouden.

@adsinx, >160 km/uur zie ik mezelf niet meer doen met de CC aan. Je gaf een duidelijk antwoord over het gedrag van EDC, ik heb er wel vertrouwen in.

@pjotr, de volgende keer dan maar, ik zal er proberen te zijn.

De Volvo starte vanochtend na 2.5 weken stilstand zonder problemen, start stop werkte niet, na een half uurtje wel weer, accu toch wat leger.
Mooi lijstje. Waarom geen Gulia? Te duur in de lease?

Ik weet dat VAG niet jouw ding is maar zelf ben ik wel gecharmeerd van een Superb. Als ik een lease wagen zou accepteren zou het dat worden.
@sketcher, 200 pk benzine is me te veel. De Superb vind ik een hele mooie auto.....maar ja VAG.
Superb hatchback in Sportline uitvoering is in benzine toch ook als 1.5 TSI150 beschikbaar?
@total, yep, zo is het, de Gulia zal richting de €800 per maand gaan en dat vind ik veel geld. Wil een beetje comfortabel rijden, de C-max was dat, niet te veel power en 110-120 km/uur was heerlijk. Ik denk met 200 pk gaat het bekeuringen regenen, een beetje zoals in de V60 nu.....
A3-White
Ik denk met 200 pk gaat het bekeuringen regenen, een beetje zoals in de V60 nu.....

Dat is toch een kwestie van je rechtervoet beheersen?winking smiley
Zie dat je de Insignia ook op de lijst heb staan.
Jammer dat je nu nog niet kan bestellen, Opel levert nu tijdelijk de nieuwe 1.6 benzine met 200 pk voor dezelfde prijs als de 1.5 met 165 pk.
Dus voor Euro 35.349 heb je dan de Insignia Grand Sport als Business Executive met 200 pk, echt een superkoopje in zijn segment!
@speed, je hebt helemaal gelijk, wat zeur ik nou.

@total, aanbiedingen zijn er altijd, en alle auto’s in het rijtje zijn geen straf om in te rijden.

Vandaag naar een autoshow geweest, veel mooi spul, uitschieters een heerlijke MB cabriolet, kleur geel, interieur groen, zeer mooi, zo ook een heuze Dino, of toch een XkR8....
A3-White
Geen VAG vanwege het sjoemelverhaal, heeft veel meer kapot gemaakt dan het sjoemelen zelf, en niet alleen in een werelddeel. En ja, DSG is zeer fijn, het beste van schakeken en automaat voor het grid, heb altijd met plezier VW en Audi gereden. Zelfs een huurauto laat ik er tegenwoordig voor staan.

Dat begrijp ik niet. Gebleken is dat bijna alle merken hebben gesjoemeld. De één wat intelligenter dan de ander.
@haarr, ik geloof het allemaal, VAG heeft in de VS erg vuil spel gespeeld, niet alleen tov de consument, maar ook naar loyale ondernemers, partners, waarvan verschillende in mijn kennissenkring. Je kan het risico van ondernemen noemen, maar bewust een erg vies spel spelen en anderen meenemen in het risico is niet juist.

Een Superb met DSG had het zo kunnen zijn......
@Haarrrr: De importeur hier speelt toch ook zo zijn zaakjes?
Het spel is overal gelijk gespeeld, alleen kijken ze aan de andere kant er heel anders tegenaan. Het is erg vervelend als je een VW dealerschap hebt in USA met trouwe klanten naar eer en geweten 'schone' en eerlijke producten verkoopt aan jou klanten en vervolgens blijk dat je behoorlijk bent voorgelogen. Je word er ook op aangekeken als ondernemer ook al kun je er weinig aan doen en je verliest klanten.

Hier in europa halen we onze schouders op en bestellen gewoon onze volgende VW alsof we van niks weten.

Genoeg leuke keuzes in jou lijstje. Denk dat je wel eerst een schifting kunt maken hoe groot je de auto wil hebben. Een grote comfortabele insignia of relatief kleine A klasse is natuurlijk een heel ander soort auto met andere rij-eigenschappen en andere kwaliteiten.
@ascona, de keuze is reuze, komt allemaal goed.

Gisteren naar Banbury geweest, volgens mij in de buurt van Discovery rijder Sketcher. Was daar bij een bedrijf welke onderdelen maakt uit kunststof. Kleine rondleiding gehad en warempel er laten dashboard onderdelen voor een Aston Martin.

Terugweg was een kriem, ongeluk gebeurt en snelweg afgesloten, het is zo als het is, lekker aansluiten en we nemen de tijd. Maar ook de bevestiging dat de V60 een heerlijke auto is met goed meubilair.

Volgende week in Denemarken, heb er zin in.
A3-White
@ascona, de keuze is reuze, komt allemaal goed.

Gisteren naar Banbury geweest, volgens mij in de buurt van Discovery rijder Sketcher. Was daar bij een bedrijf welke onderdelen maakt uit kunststof. Kleine rondleiding gehad en warempel er laten dashboard onderdelen voor een Aston Martin.

Terugweg was een kriem, ongeluk gebeurt en snelweg afgesloten, het is zo als het is, lekker aansluiten en we nemen de tijd. Maar ook de bevestiging dat de V60 een heerlijke auto is met goed meubilair.

Volgende week in Denemarken, heb er zin in.

Dat is zeker niet ver van mij vandaan. Zit een lekker Nederlands restaurant daar, Little Amsterdam maar jij hebt je Nederlandse fix net gehad natuurlijk. Er zit een hoop auto industrie hier in de buurt. Jaguar Land Rover, Aston Martin, Bentley, en BMW Mini.
@sketcher, de Nederlandse fix, inderdaad, stroopwafels, raspatat, frikandel, kroket, satesaus, een raketje maar ook tegenvallers zoals de currysaus van Calve, veel te veel als tomatenketchup. En ja, als je dan bij VW werkt en het oude vertrouwde is plots weg.........

Vanmorgen de C3 uitgelaten, denk een 80 km te hebben gereden, na een uurtje is alles weer los, op temperatuur, en het is dan een heerlijke auto om te touren.
A3-White
@sketcher, de Nederlandse fix, inderdaad, stroopwafels, raspatat, frikandel, kroket, satesaus, een raketje maar ook tegenvallers zoals de currysaus van Calve, veel te veel als tomatenketchup. En ja, als je dan bij VW werkt en het oude vertrouwde is plots weg.........

Vanmorgen de C3 uitgelaten, denk een 80 km te hebben gereden, na een uurtje is alles weer los, op temperatuur, en het is dan een heerlijke auto om te touren.

Als je die dan toch niet (al te vaak) gebruikt, kun je die dan nu al in de verkoop zetten bij jullie i.v.m. je toekomstplannen?
De C3 te koop........de DS3 gaat weg......en ook de D4.
C3 te koop? Echt? Daar heb je zoveel in gestoken, en voor wat ik er van lees, niet heel veel mee gereden. Waarom mag die gaan?
@uwbuurman, sorry de C3 blijft, gaat nooit weg en is van zoonlief.
AsconaGT
Het spel is overal gelijk gespeeld, alleen kijken ze aan de andere kant er heel anders tegenaan. ...

Niet helemaal, in de VS werden die vw stink auto's echt aangeprezen als een mega schone, milieu vriendelijke oplossing tov benzine auto's. Genoeg mensen die echt dachten dat hun VW schoner was dan een prius bijvoorbeeld. Zo erg was de marketing in europe niet.
A3-White

Goed nieuws!winking smiley
A3-White

Mooi!
Zo is het heren, sorry voor de consternatie, dus vandaag regen, geen weer om naar buiten te gaan dus spelen we een spellerje of de Corvette flipperkast, ook leuk!
A3-White
Zo is het heren, sorry voor de consternatie, dus vandaag regen, geen weer om naar buiten te gaan dus spelen we een spellerje of de Corvette flipperkast, ook leuk!
Hier is het gewoon zomer, dus fietsen!
@speed, die staan bij ons onder het stof en 4 stuks nog niet uitgepakt.

Op weg naar Denemarken, tot nu toe heerlijke reis, zelfs een Hema op London Stansted, borrelnoten, stroopwafels en ja ze zijn er weer pepernoten.
Goede reis EN succes naar/in Denemarken!
Vakantie, yep, zo is het, kon ook weer kiezen tussen de huurauto’s, Golf, A3 of Quasqai, de laatste dus. Rijd heerlijk best luxe, Bluetooth in te schakelen als je rijd, is dat wel zo goed?

Zag op de FP de nieuwe Corolla, komt op het lijstje op stip binnen.
A3-White
Zag op de FP de nieuwe Corolla, komt op het lijstje op stip binnen.
Met een 180pk hybride. Lijkt me heel fijn! thumbs up
Helaas heren het was geen vakantie, was werk, niets mis mee, was heerlijk, bijna relaxed.

Vrijdag ochtend om 3.15 thuis, paar uurtjes slapen en de volgende Webex stond weer op de agenda. Kijkend naar buiten viel wel op dat de Volvo erg vies was, vooral de velgen. Zaterdag dus maar de auto gewassen, groot verschil, was echt nodig.

Daarna toch nog even de Corvette naar buiten gehaald, moet echt warm zijn om goed te sturen, was weer een heerlijk tochje net een stop, vast adresje, voor koffie en later bij een groot waterreservoir (staat nu een meter of 8 onder peil!!) voor een heerlijk schepijsje.

Tuin bijgewerkt, hek geverfd, de was gedaan, was gewoon een heerlijk week einde.

Weinig autonieuws, wel mijn passport de komende drie weken kwijt, moet naar de RDW in de UK voor een rijbewijs.....
Een wasbeurtje doet inderdaad vaak wonderen, soms ook gevoelsmatig. Ook nuttige klusjes winking smiley

Leuk zon rit in de Corvette!

3 weken dat paspoort kwijt, bizar zeg... hoe moet je je nu legitimeren? Of is dat zo'n issue daar?
A3-White
Huisarrest.....
Vreemd, maar diegenen die nu jouw paspoort hebben, hebben die niet en soort vervangende identificatie gemaakt? Moeilijk te begrijpen.
Speed, helaas dit is ook Engeland, je kan niet even (op afspraak) naar het stadhuis om een rijbewijs te vernieuwen).

Ik kan nu dus ook niet de UK uit....

Linkje naar

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-09-2018 16:38 door A3-White.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.