A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, C1, ‘14, CX-5 ‘19

Gepost door A3 White 
As vrijdag de eerste grote rit, dwz 120 km snelweg, vrouwlief gaat rijden, en ik......ga er lekker naar zitten, schouder aan schouder.
Was lekker, vrouwlief reed, ik zat er naast, teams meeting, helemaal super. 4G dekking in NL is gewoon goed. Heen weg dus vrouwlief gereden, verbruik 6.7 ltr/100km, terugweg zat ik achter het stuur, gemiddeld terug naar 5.8 ltr/100 km. Een groot verschil, simpel te verklaren als verschil in rijden, gas geven, cruise control. Maar, de C1 doet het lekker, top wagentje, geluid is zo lekker, geeft ook een lach.

Gisteren de C3 van stal gehaald, even naar Damwald gereden, naar Zijlstra USA cars, weinig Amerikaans, vee Jaguar en Mercedes, wel dan weer import uit de VS. de beste man woont deels van het jaar in de VS, en geloof het of niet woont daar een 500 mtr bij een familielid van ons vandaan. Waar, even zoeken op the lost dutchman en je zal het vinden.

Maar goed de C3, maandje stil gestaan, sleutel om en draaien, heerlijk ritje, dak open kachel aan, goed vertoeven.
A3 White
Was lekker, vrouwlief reed, ik zat er naast, teams meeting, helemaal super. 4G dekking in NL is gewoon goed. Heen weg dus vrouwlief gereden, verbruik 6.7 ltr/100km, terugweg zat ik achter het stuur, gemiddeld terug naar 5.8 ltr/100 km. Een groot verschil, simpel te verklaren als verschil in rijden, gas geven, cruise control. Maar, de C1 doet het lekker, top wagentje, geluid is zo lekker, geeft ook een lach. (...)

Onderschat ook het effect van de wind niet. smiling smiley
Damwald, dichtbij! Net nog langsgereden, onderweg naar huis van het zomervakantieadres, jou wel bekend.

Fijn dat de C1 goed bevalt en dat de c3 gewoon lekker doet wat hij doen moet!!
Vandaag getanked met de C1, 30 ltr op 530 Km, de helft snelweg, de rest in en om het dorp. Tevreden al zeg ik het zelf.

Na lang zoeken, uitlopend model, niet reële administratie- en verzendkosten toch gevonden, gekregen en geïnstalleerd: een nieuwe drukknop voor de garagedeur. Gelijk aan die van de andere deur, waar je al niet “blij” van kan worden.

De Clio, ja die hebben we ook nog, vandaag even aan de lader gezet, morgen even starten, iets opschuiven in de garage zodat de werkbank wat vrij komt. Kunnen we aan de elektrische antenne van de C3 beginnen, moet een nieuwe spriet en veer in, die hebben we al een jaar of twee liggen, toch maar eens aan beginnen. Daarna de radio monteren, boxen terug plaatsen, staat dan toch iets netter. Niet dat we de radio aanhebben, alhoewel deze zomer wel de Bose speaker mee gehad en laten draaien op de telefoon.

Geen zorgen, Corona is er maar beïnvloed tot op heden niet al te veel.
Mooie plannen! Blij van de juiste knop, ik snap dat!
Je hoeft dat op dit forum niet uit te leggen hoor. Ik word ook blij van de meest vreemde/nerd dingen haha. Lekker bezig blijven!
Clio was morsdood, de druppellader deed niets, de Mazda ervoor, kabels ertussen, gas erop, nee de Clio werkte niet mee. Accu was wel “wakker” en de druppellader doet zijn werk. Morgen maar eens proberen, geen haast..

Nog wat kleine klusjes in huis gedaan, waaronder iets meer licht op kantoor, werkt toch lekkerder.

De C3 staat ingepakt; de hoes doet zijn werk. We hopen op nog een paar mooie dagen deze winter dan kan er gereden worden.Haakse slijper met betonschuurschijf besteldd, garage vloer kan hiermee worden opgeruwd en dan kan we wat aan de bekleding gedaan worden.

Waarschijnlijk eind deze week naar het zuiden van het land, laserlassen bekijken, vele voordelen.
Niet geplanned......vandaag op en neer naar het zuiden van het land, 600 km......op 1 tank benzine ga 44 ltr, en niet met 100 km/uur.
Oeh, spoedje? Dus de clico nog niet kunnen testen?
Ha, nee de Clio staat nog even stil. Volgende week. naar denemakren,, negatieve Corona test en invitatie vroeg en we kunnen de grens over. Voor de teat, mijn tweede keer, gewoon de huisarts gebeld en uitgelegd, geen probleem kom maar langs, en het word geregeld.

Niets sneltest, ggd-straat, gewoon bij de huisarts en binnen 24 uur het resultaat.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.