A3-White: Blauw op straat!

Gepost door A3 White 
Wauw, wat een mooie omgeving daar toch... ik moet echt weer eens de UK bezoeken. Nu t nog kan en ik nog geen visa hoef aan te vragen nut smiley
Als je de VS inkomt Dan zal de UK ook wel lukken.

Misschien voor volgend jaar plannen: de autoweek forum run; [www.thebuttertubsrun.co.uk]

Staat op onze planning, dit jaar met de D4.
Top, wel een rot eind omhoog voor me maar misschien wel leuk. Hoop alleen dat de Discovery het bij kan houden. smiling smiley
Dat is vrij simpel, zou de eerste keer zijn on due kant op te rijden en dan is het leuk om het met de family te doen, toch?
Gaaf tourtje. Als de e21 323i klaar is, kom ik die rijden!!
Vandaag telefoontje van de garage; handrem werkt niet en stellen gaat niet, vervangen dus, koplampen vervangen, moeten UK spec zijn, knipperlichten achter moeten oranje zijn en niet rood, dus achteruitrijlamp word knipperlicht.

Het is niet anders

Wel moeten we een nummerplaat uitzoeken:

Of

Of

Dit week-end rijden?? De Volvo zeer zeker, die zal as vrijdag klaar staan.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-03-2017 21:40 door A3-White.
MOT is voor morgen geplanned, onderdelen voor de handrem worden allemaal in RVS uitgevoerd, moet goedkomen.

Morgen word de Volvo op het werk gebracht, ben dan zelf onderweg naar BeerX, een show op het gebied van brouwerijen
Hou je de originele koplampen er wel bij? Lijkt me niet onverstandig.
Hoe zit dat eigenlijk met verkrijgbaarheid van Engelse koplampen? Met name voor oudere auto's? Kun je daar iets van zeggen, Adri?
De fitting zit aan de koplampen vast, heb geen idee of Alles verkrijgbaar is, wel dat de MOT is uitgesteld tot Maandag, geen probleem voor ons.

De Volvo is er, eerste KM gereden, Super!!!
Je schrijft in je topicnaam 'een tweede achterwielaandrijver', maar zowel de Citroen als de Volvo hebben toch voorwielaandrijving, in principe of ben ik nou abuis?
Ha die Speed; de tweede achterwielaandrijver is de grasmaaier met Briggs & Stratton 4 takt motor.
A3-White
De fitting zit aan de koplampen vast

Klopt, dat was in de USA de regelgeving van 1939 tot 1984: sealed beam headlights wordt dat genoemd: fitting en reflector in één. Daarom zie je ook wel eens Europese modellen uit die tijd in US spec rijden met andere koplampen. Ik kan me met name de Mercedes W123, Peugeot 504 en 604 herinneren, maar ook vele Volvo modellen etc. De gedachte erachter was volgens mij dat het voor iedere bestuurder heel makkelijk moest zijn om een kapotte lamp te vervangen en omdat het een vaste maat was, waren de lampen ook onderling uitwisselbaar en overal te verkrijgen. Er waren 2 uitvoeringen: rond of rechthoekig.
Uiteindelijk is die achterhaalde regelgeving opgeheven, maar nog steeds zijn ze in de VS erg strict op het gebied van verlichting. Zo heb je nog steeds de regel dat de knipperlichten vóór ook van opzij zichtbaar moeten zijn, of er moeten sidemarkers zijn. Dit leidt nog steeds tot afwijkende koplampen bij veel modellen, al is dat vaak niet meer zo zichtbaar als vroeger. Ook zijn de LED "lopende" knipperlichten die Audi als eerste toepaste niet toegestaan in de VS vanwege verouderde regelgeving, en datzelfde geldt voor laserlicht. Toch twee uitvindingen die de verkeersveiligheid ten goede komen (met name de tweede dan), dus tijd dat Trump een aantal van die oude, overbodige wetten gaat schrappen. Doet hij toch nog iets goed....
De enige model wat tegenwoordig nog nieuw geleverd wordt met sealed beam lampen is de GMC Savana en de Ford E-Series, plus veel andere commerciële voertuigen en vrachtwagens.
Excuses voor off-topic, maar wellicht toch interessant voor deze of gene.
Bart, zeker geen vervuiling, vind het leerzame informatie.

Vandaag uitpakken, sorteren, en naar de recycling met karton en pakpapier.
En zo is het, net al even bij de recycling geweest, niets geen pasjes, kofferbak open en sorteren, makkelijk.

En de Volvo, heerlijk, comfortabel, de 8 bak is subliem, stop start ook anders dan met DSG. Het is maar een BE, zonder enige poespas, maar compleet genoeg.
De flipperkast staat op zijn plek:

Nu nog het voltage aanpassen, kan simpel of proffesional, even over nadenken.

De Lego collectie van zoonlief;

En een voordeel van de UK: zondagavond 8 uur: Top Gear

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-03-2017 21:03 door A3-White.
De C3 is MOT gekeurt, glansrijk, maar niet zonder slag of stoot, indicator grootlicht werkte niet, auto Wilde niet starten bij keuring, waarschijnlijk breuk in de draad bij hoge temperatuur en chassis no was onbekend bij de autoriteiten (logisch toch) dus was werk aan de winkel bij de overhead.Maar dus toch de MOT, maandag eea op de mail en dan kunnen we de verzekering en nummerplaat regelen.

Vrouwlief heeft alleen gereden, knap!! Zoonlief heeft het helemaal naar de zin op school, en Adrie - grote Spring Clean gedaan op het werk, onder het mom van een een Nederlandse traditie, in ieder geval een van mijn moeder. De UK is goed vertoeven.
Het is even wennen dat jij op dit tijdstip al een inbreng hebt! Fijn dat jullie het alledrie naar hun zin hebben!thumbs up
A3-White

[i304.photobucket.com]

[i304.photobucket.com]

Mooie flipperkast, dat zou echt een verslaving voor mij worden!

En in Nederland ontvangen we hier ook gewoon BBC en is Top Gear om 9 uur te zien. winking smiley Al vind ik het met de nieuwe presentatoren wel wat minder leuk dan eerder, maar de beelden en auto's blijven erg smakelijk!
A3-White

[i304.photobucket.com]

[i304.photobucket.com]

Mooie flipperkast, dat zou echt een verslaving voor mij worden!

En in Nederland ontvangen we ook gewoon BBC en is Top Gear om 9 uur te zien. winking smiley Al vind ik het met de nieuwe presentatoren wel wat minder leuk dan eerder, maar de beelden en auto's blijven erg smakelijk!
Kleine update; de verzekering voor de C3. Je bent overheleverd aan wie en wat nog meer. Het verhaal, ten eerste je er is een wirwar aan regels, waaronder: 3 jaar resident van de UK, een UK rijbewijs, en kenteken registratie, en met een classic sportwagen word het niet makkelijker.

Gelukkig was de MOT niet direct geregeld en was er niet al te veel druk op de ketel. Offertes van £1600 tot £3100 per jaar. Toch ook een voor £1100, maar.......de regeltjes zitten niet mee. De auto dan 3 jaar stil laten staan?, zeker niet en did verder zoeken, Adrian Flux, Lancaster, Aviva, en vele anderen. Frustatie en een minder woord verder, een verzering gevonden. 3000 mijl per jaar, enkel de UK, geen circuitdagen, en dat voor £170 per jaar.......Hagerty is de verzekeraar.
Verzekeren is altijd een kriem in het VK. Mijn 2x per jaar terugkerende gruwel. Heb je je zoon als named driver? Dat stuwt de premie vaak flink op hoog. Nette prijs uiteindelijk. Haritage car insurance is ook een goede voor oudere auto's.

No claim kon ik van België meenemen (na heel veel frustratie en uiteindelijk wat photoshop werk om een document vertaald te bezorgen) maar mijn opgebouwde jaren maar op een auto gebruiken. Heel raar. Nu heb ik dus een auto (de Discovery) met 11 jaar no claim en een (de Alfa) met stras 1 jaar no claim. Zal wel een logica achter zitten (er wordt vanuit gegaan dat de named driver daar dan meer in rijdt) maar ik vind het maar raar.

Vergelijkingssites zijn zinloos. Gewoon bellen en ze tegen elkaar uitspelen werkt het beste.....en wat witte leugens over de aanbiedingen van andere verzekeraars smiling smiley
Gek ja hoe dat in de UK werkt.... Vraag me af wat de oorsprong/reden is van die bizarre verzekeringspremies daar?
Want de aanschaf van een auto ie daar volgens mij gemiddeld stuk goedkoper als in NL, maar vervolgens betaal je je wel krom aan de verzekering nut smiley
omniradius
Gek ja hoe dat in de UK werkt.... Vraag me af wat de oorsprong/reden is van die bizarre verzekeringspremies daar?
Want de aanschaf van een auto ie daar volgens mij gemiddeld stuk goedkoper als in NL, maar vervolgens betaal je je wel krom aan de verzekering nut smiley

Auto's vooral 2de hands auto's zijn een stuk goedkoper. Waarschijnlijk ook omdat er door de rhd minder geëxporteerd worden als in Nederland. Ook belasting is hier fors goedkoper.

Verzekering is vooral duur voor jonge bestuurders met snelle auto's. Ik heb een jonge collega die betaald per jaar 4k aan verzekering.

Als je eenmaal wat punten heb opgebouwd (en niet op je rijbewijs want dat weegt ook mee) dan valt het mee. Ik betaal 200 all risk voor de Land Rover (10 jaar no claim) en 500 3rd party (dus ik krijg niks) voor de Alfa Romeo (geen no claim maar mijn jaren met rijbewijs wegen mee)
Happy bunch! Cor is thuis, maar rijden nog niet......verhuisfirma is een toch belangrijk document kwijt.

Wel een plaatje, omdat het kan.
Lastig en slordig, 'belangrijk document kwijt'!
Ai dat is niet o mooi, maar blijft wel, ook stil staand een pracht van een wagen.
En zo is het!, gisteren terug naar huis was er veel bekijks en ook een spotter die een foto maakte, leuk!!

Net de PC aangesloten, schuifje 230v vergeten on te zitten, de pats boem show.
Zo het week end is voorbij, was heerlijk, de Corvette en de papieren, drink dat het wel goed komt, het is alleen de tijd.

De Volvo is een heerlijke wagen, relaxed en snel wanneer je wil. Het verbruik, een 48 mijl per gallon, geen Amerikaanse maar Engelse, 1:17 best netjes, al ze game het zelf.

T-tops zwart wrappen net als de DS3?

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-04-2017 10:13 door A3-White.

Nu heb ik dus een auto (de Discovery) met 11 jaar no claim en een (de Alfa) met stras 1 jaar no claim. Zal wel een logica achter zitten (er wordt vanuit gegaan dat de named driver daar dan meer in rijdt) maar ik vind het maar raar.
Dat zou in NL ook zo zijn volgens mijn assurantietussenpersoon, maar van de verzekeraar zelf begreep ik anders. Dat wordt dus nog ff discussie voeren... smiling smiley

@A3: doet de PC het nog wel?
A3-White
T-tops zwart wrappen net als de DS3?

Zonde, zou ik niet doen. Ik ben niet van de kerk dat auto ontwerpen heilig zijn en je daar niet van mag afwijken (cq alles origineel houden) maar bij de Corvette lijkt me dat zonde.
@barri, nieuwe power supply en het werkte weer, software ging wel razendsnel.

@sketcher, maar zo naast de DS3 ga je toch nadenken.

Morgen naar Leicester, eens kijken wat daar te doen is.
De BBQ doet het, wederom niet zonder slag of stoot. De Weber is een pracht apparaat, echter gasaansluiting in de UK is anders dan in de VS. Weber is niet behulpzaam, je kan geen onderdelen voor ombouw krijgen en voor reparatie dien je een series nummer op te geven. Simpel een andere slang met regelaar gaat maar kort goed. Het manifold is in de USA gemaakt voor een lagere gasdruk, met alle gevolgen van dien. Google is een goede vriend, en zodoende een verloopnippel van USA naar uk gescoord. Op naar de locale gamma voor een gasfles.......juist andere aansluiting, vernieuwd ivm health and safety......verder zoeken dus, wederom google en gevonden. Alles doet het, 2 x een Weber en een terrasheater. Word een mooie zonder.

En de Volvo; 2000 mijlen, wereldauto!! Gemiddeld tussen de 48 en 55 mijl per gallon, laten we zeggen 1:18.
Fijn! Klaar voor een hete en lange zomer. Heerlijk! Geniet ervan, Adri!
weekje verder, niet veel gebeurt, papieren van de C3 nog niet op orde, originalw title of ownership is dus kwijt, naar het verkeerde adres gestuurd. Nieuwe is aangevraagd, maar weet niet of het lukt sinds de auto is uitgevoerd. Moet er even niet aan denken.
Oh dear. Dat klinkt verschrikkelijk. Had je dat papiertje niet zelf even in een koffer kunnen doen? Of ja, dat was waarschijnlijk nodig voor de uitvoer. Daar ben je mooi klaar mee dan.
Ik loop ernstig achter bij de ontwikkelingen hier moody smiley Mooi dat je goed gesetteld bent in de UK, en heel gaaf dat je de Corvette hebt meegenomen. Jammer dat je daar toch aanpassingen moet doen om hem kenteken te krijgen en niet, zoals in NL, dat dat afhangt van de leeftijd van de auto.

A3-White
Misschien voor volgend jaar plannen: de autoweek forum run; [www.thebuttertubsrun.co.uk]

Interessant! Ik heb die pas vorig jaar gereden, erg mooi en heel fijn sturen daar thumbs up
Weekje verder, Lotte de huiskat die vanuit NL naar de USA en terug naar NL en dan deze zomer naar de UK zou komen is helaas overleden, best triest, en het doet toch wat met je. Ja, ook Adrie heeft gevoelens.

Tour de Yorkshire finishte in ons drop, mooi spektakel, het zoeven van fietsers......dat kan beter en dus vanochtend een paar mijltjes in de Corvette gereden, mag het? Denk het niet maar was het wachten zat.

Daarna aan de gang met nieuwe deurrubbers, alhoewel.....aardig wat roast in het deurpaneel, dat word een kleine operatie, faceliftje, komt goed.

Ach wat vervelend van de kat, weet hoe het voelt helaas ook.
Mooi dat verder wel alles goed gaat met jullie daar in de UK thumbs up
Drie weken verder, het copie eigendom is gemaakt en op weg naar de UK, ditmaal met UPS.

Zal dan niet al te Lang meet duren voordat de Corvette de weg op kan (officieel...:-))

De Volvo is een toppertje, de mijlen komen er goed op.
OK dus jullie hebben het nog steeds naar de zin daar? En zakelijk, was je gauw op dreef?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.