PascalD: 2014 Mazda 3 GT-M & 2009 Daihatsu Cuore Comfort ***Zomerset gemonteerd***

Gepost door PascalD 
Leuk ding! Waren de verlaging en dubbele uitlaat accessoires of is dit aftermarket.
Ook hier zie ik weer wat kleurverschil lijkt het tussen voorscherm en aansluiting op dorpel.
Voor zover ik mij kan herinneren was het een optie. Maar dit is de enige die ik ooit met die mistlampen heb gezien.

Ik heb destijds op mijn Sirion2 ook een dubbele uitlaat laten zetten. Die was ook uit 2008.

Kleurverschil was mij hier niet opgevallen... Nu al een beetje blind voor nut smiley

Is er iemand in de buurt van Maasdijk die het kan bekijken?
Ik zal proberen maandag het bedrijf even te bellen.

En daarnaast ben ik nog benieuwd naar ervaringen met het bedrijf.
Leuke auto! Zou gewoon vragen naar kleurverschil.

Ik heb daar eens een auto gekocht in lage prijscategorie. Prima auto, maar was ook een Toyota Yaris. Aardige man en totaal niet opdringerig. Heeft volgens mij ook goede reviews. Geen dure showroom maar gewoon een bedrijfshal.
Thanks voor de reactie. Ik ga er even achteraan bellen. Nadeel is dat het bedrijf 194 km bij mij vandaan zit. En mijn voorkeur gaat dus uit naar met de Cuore heen, ruilen, bijbetalen en met de Trevis terug.

Of welke andere auto ook mochten we er niet uitkomen ivm Kleurverschil of prijs of weet ik wat voor reden dan ook.
Ben ongeduldig. Dus de beste man heeft een hoop vragen en verzoekjes gekregen.

Benieuwd wat de antwoorden zijn.

Heb ook nog wat vragen openstaan over een Cuore Premium waarvan nog geen foto beschikbaar is.

Blijft vervelend dat ik op dit moment de leukste wagens vind die of ver weg staan, niet aangesloten zijn bij Bovag of meer kosten dan ik wil uitgeven. Hij zal namelijk net als de huidige Cuore buiten slapen. De Mazda blijft vooraan in de garage. Ook al is de garage lang zat. Ik merk dat ik de auto minder snel pak als er nog een andere beschikbare wagen voor staat. Getuige de gele Cuore....
Er zitten talloze autobedrijven in Apeldoorn. Kan lang niet allemaal 'slecht' zijn, denk ik.

Alhoewel ik de naam 'vd Bunte' van vroeger wel koppel aan het herstellen en verkopen van (ex) schade auto's. Zitten nog aan de Zwolseweg, zag ik laatst. Denk dat dit bedrijf een familielid o.i.d. is? Het hoeft niet slecht te zijn, natuurlijk.

Wat mij bij de Trevis opvalt is dat de verkoper in ieder geval de moeite genomen heeft om enkele, originele, tekstregels op te nemen in de beschrijving. Er is dus enige moeite voor gedaan i.p.v. standaard knip en plakwerk.

Garantie kan je bij hun niet bijkopen, want aanschafbedrag net te laag. Dan zelf maar 'garantiekosten' inprijzen in het bedrag dat jij ervoor bij wilt leggen.

Het is wel een hele aparte uitvoering. Naar mijn idee hoort zo'n auto niet verlaagt te worden.. maar wie weet zit daar wel een aannemelijk verhaal achter?
Qua slijtage van het leder op de bestuurdersstoel is de kilometerstand wel correct, denk ik. spinning smiley sticking its tongue out

Heeft de Trevis de schuifbank?

Voor 200 euro meer heb je die wel bij de Cuore uit 2010 én 20 duizend kilometer minder op de klok die bij dezelfde aanbieder staat.

[www.autovanderkrogt.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-12-2018 23:25 door Durashift.
Trevis heeft niet de schuifbank...dat is ook een discussiepuntje hier in huis. Vind het model er zoals hij er hier bij staat perfect uitzien. Zonder de mistlampen vind ik het niks. Heeft een beetje mini-looks zo nut smiley

Dat leer los je wel op met een goede behandeling, schat ik. Heb nu ook leer in de Mazda. En wat betreft de verlaging, deze had ik ook onder mijn Cuore L701 uit 2000 die ik 14 jaar had. Vond het gewoon mooi icm de andere aanpassingen drinking smiley

Deze Trevis ziet er zo leuk dat ik ongeacht zijn verkoopplaats er even moeite voor doe. Een Cuore zal ongetwijfeld ook dichter bij huis verschijnen. Daar ga ik op dit moment geen 200 km voor rijden. Tenzij er nog minder op de teller stond.
Gisteren wezen kijken naar een groene premium in Roosendaal. Communicatie liep perfect en zelfs het ontbreken van 1 sleutel en de belofte om deze te vergoeden gaf mij moed. Ook dat de wagen er motorisch en cosmetisch perfect bij stond gaf moed. Eenmaal daar bleek er meerdere diepe krassen op de wagen aanwezig. Moest ik hem met mijn eigen Cuore overstarten. En motorisch liep hij slechter dan de Cuore van mijn schoonmoeder. Ze heeft ook ern L276 uit 2009. Kortom baalde dat ik hiervoor bijna 150 km had gereden. Kortom terug naar Venlo. Maar omdat ik er in Made had gezien die op de foto's redelijk uitzag en het op de terugweg lag daar ook even wezen kijken. Maar slecht spuitwerk, slecht afgeplakt en slecht aansluitende delen deden ons besluiten niet eens een proefrit te maken.

En toen...de verschuifbare achterbank hadden we al laten varen omdat deze in de praktijk tegenviel. Dus we hoefden ook niet meer op zoek naar een premium. Enige eis was nu nog airco. Electrische ramen en zo was geen eis. Leuk als het er was, maar spierkracht is ook goed.

2 weken geleden al bij de garage waar ik al bijna 20 jaar kom gekeken naar een zilveren uit 2009 met 133xxx op de teller. Een comfort uitvoering met airco en stuurbekrachtiging.

Gisteren hebben we deze gekocht. L501 wordt ingeruild en de Cuore wordt nog voorzien van een paar dingen en andere aanverwante zaken:

Onderhoudsbeurt
Verse APK, de huidige is tot juli
Nieuwe remblokken voren
Nieuwe accu
Luxe kentekenplaten met nieuwe houders
Wittte plaat voor aan de wand in de garage
Stalen velgen opnieuw zwart spuiten, zat nu roest op en ze worden voorzien van nieuwe Viking winterbanden in 13 inch. Zomerset moet ik nog zoeken
Tomtomhouder op dashboard, vermoedelijk geplakt, onzichtbaar verwijderen
Dealersticker achterklep verwijderen
Wielkasten opnieuw tectyleren
En nog even de ventilatieschakelaar nakijken, deze ging wat stroef

Kortom daarna een technisch perfecte Cuore met een paar cosmetische oneffenheden in het plaatwerk.

We zijn voor deze gegaan uiteindelijk omdat ons gisteren geen vertrouwen gaf om een te vinden bij een goede garage. En ook de afstand viel ons achteraf tegen. Deze is nieuw verkocht door onze garage en wij worden de 2e (en vermoedelijk laatste) particuliere eigenaar.

Foto's komen zodra ik hem heb. Maar vanwege de jaarovergang moesten ze veel afleveren. Dus heb gezegd dat ze het op hun gemak kunnen doen. Dus zal een week of 2 kunnen duren.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-12-2018 18:55 door PascalD.
Gefeliciteerd! Fijn om op zo’n manier zaken te kunnen doen.
Ja, op de een of andere manier blijf ik bij hun terugkomen. Dit wordt auto nummer 15 en hiervan heb ik er 4 niet bij hun aangeschaft...

Blijft een goed bedrijf Mazda dealer Peeten in Baarlo. Waren voorheen ook Daihatsu dealer en voeren nu ook de Vakgarage formule.
Op een vertrouwd adres, dat is wel wat waard. Gefeliciteerd alvast!
Klopt. Heb nu iets meer uitgegeven dan ik in de ochtend gepland had.

Maar de auto is het waard. En zeker met de service die ze verlenen. Kreeg uitgebreid de tijd voor een proefrit. En ook de deal maken ging perfect. Ik tevreden en hun hoop ik ook cool smiley

En nu op zoek naar een zomerset...



Zag deze velg vaker op een groene Cuore. Nu heb ik een zilveren gekocht. Dus twijfel of hij hier ook leuk onder staat. Heeft iemand leuke velg voor de Cuore? Winter is 13 inch. 145/80/13. Nu wil ik in de zomer iets groter. Maar wat raden jullie aan en welke bandenmaat hoort erbij?



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-12-2018 21:40 door PascalD.
Inderdaad. Weet jij toevallig iets over deze velg?

Heb zelf nog geen navraag gedaan in de Daihatsu groep, dat moet ik van de week even doen. eye rolling smiley
Vanmorgen de knoop doorgehakt en een Dezent Ti set besteld in combinatie met Maxxis zomerbanden in de maat 155/65/14. Even afwachten wanneer ze er zijn. Voorlopig blijft de Cuore nog op stalen velgen met eveneens nieuwe Maxxis winterbanden rondrijden, maar dan 13 inch.

En even wat foto's van de aanwinst en de nieuwe velg.



Op onderstaande foto's was de wagen net bij hun ingeruild.






Oud en nieuw op de dag van afhalen


De zomervelg voor de Cuore


En tot slot het huidige wagenpark.
Vorige week de zomervelgen alvast opgehaald. Heb toch plek zat in de garage ervoor. Gelijk maar even voor de wintervelg gezet en ziet er niet slecht uit.



Daarnaast ben ik de garage nog een beetje aan het opruimen. Dus als je nog iemand weet die een Cuore L501 (zwarte voorganger dus) heeft en wat onderdelen kan gebruiken. Merendeel is gratis op te halen.....
En nog even een overzicht van alle bolides vanaf 1999 tot nu toe in chronologische volgorde van aanschaf





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-01-2019 14:51 door PascalD.
Gefeliciteerd nog met je aanwinst! Die Cuore is een kwantumsprong voorwaarts ten opzichte van de vorige Cuore die je had! Leuk ook dat overzicht van je (voormalige) wagenpark, Daihatsu is duidelijk favoriet, maar als het wat groter moet het liefst een Mazda.
Er zit 14 jaar verschil tussen de L501 en de huidige L276. Uiteraard is dat een flinke vooruitgang. De airco maakt het al een stuk fijner. En rijgedrag is anders. Het is persoonlijk, maar de huidige rijd beter. Maar met de vorige kon je meer "sportief" rijden. Hier ben ik nog iets voorzichtiger met de bochten. Maar hebben hem dan ook pas 3 weken en een kilometer of 5-600 er mee gereden.

Voorkeur voor Daihatsu blijft, is gewoon leuk merk met in mijn ogen leuke en praktische modellen. Vind vooral het in een hoek van 90 graden openen van de deuren ideaal. En je hebt zeer veel zitruimte achterin. Meer dan in de Mazda. Over de kofferbak zullen we maar niks zeggen nut smiley . Heb naast deze echte ook meer dan 100 Daihatsu (gerelateerde) modelwagens.

Klikken voor de modelwagens

Mazda is onze dagelijkse wagen en dat heeft naast de voorkeur voor Japans er ook mee te maken dat ik tevreden ben met de service van de oud Daihatsu en Mazda dealer waar ik al vanaf 2001 kom.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-01-2019 16:40 door PascalD.
Tomoure je hebt een pb terug.

Is er iemand die mij aan een kopie van de handleiding van mijn auto kan helpen? An sich is de bediening niet zo lastig als het lijkt. Maar op de een of andere vage reden krijg ik geen geluid via de boxen als ik er een auxkabel op aansluit en op de auxknop van de radio druk. Kan mij haast niet voorstellen dat ik nog iets moet doen... Maar misschien wel en staat dat in de handleiding.

Ik heb ook al een fm-transmitter besteld. En een aux bleutooth ontvanger. Kijken welke uiteindelijk het beste werkt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close