PascalD: 2014 Mazda 3 GT-M & 2009 Daihatsu Cuore Comfort ***Aux problemen***

Gepost door PascalD 
Toch besloten om de Cuore weg te doen. Maar dan alleen aan een liefhebber. Hij staat niet in de weg. En voor het geld hoeft het ook niet. Nu eens benieuwd of er interesse is en dan mag hij dus eventueel weg.

Dus wellicht binnenkort het einde voor mijn Daihatsu-tijdperk wat ik 14 jaar geleden ben begonnen met deze Cuore...
Er is wel interesse voor de Cuore momenteel. Maar niet van liefhebbers. Dus blijft hij gewoon nog staan totdat zich iemand meld. Van de week er nog mee gaan rijden om hem weer even te laten lopen.

Vandaag ook even wat nieuwe foto's van de 3 gemaakt. Inmiddels meer dan 1 maand in bezit en bijna 2000 km ermee gereden. Bevalt goed, verbruik is zuiniger dan de vorige 3.






Klik hier voor meer foto's.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-06-2014 22:37 door PascalD.
Voor de kenners hier....wat zouden jullie een acceptabele verkoopprijs vinden voor de Cuore?
1000-1500 Euro. Volgens mij is hij door jou best goed onderhouden, en ziet hij er ook behoorlijk netjes uit.
Ok. Kreeg een bod per mail van € 1250. Dat is zeker niet slecht. Echter ben ik nu weer het twijfelen of ik er wel op moet ingaan....zoals gezegd, de wagen hoeft voor het geld niet weg. Dit is een goed bod. Maar stel dat ik hem over 2 maanden of zo helemaal uitgeleefd zie rondrijden dan ga ik weer spijt krijgen....

Lastig....verkopen of niet.....

Wat zouden jullie doen? Om de kosten hoef ik het niet te doen.

Momenteel heb ik dus de 2014 Mazda, deze zal ik dus ook nog even hebben. En de Cuore meer voor de hobby. Ik rijd er alleen minder mee. Daarnaast heb ik 2 zonen van bijna 6 en 1. Als hun straks meer activiteiten krijgen (voetbal e.d.) dan zou een 2e wagen weer handig zijn. Dus dat zou betekenen dat als de Cuore weg is ik voor hetzelfde geld iets anders moet kopen. Ook als 2e wagen. En dat maakt het zo lastig, nu weet ik wat ik heb, ben er erg zuinig op (staat onder een afdekhoes in de garage) en de dan bij te kopen auto zal ik dan minder vertroetelen omdat ik die meer met het hoofd wil kopen. Die eventueel bij te kopen wagen hoeft dan ook alleen maar motorisch perfect te zijn. En nu is de Cuore optisch en motorisch perfect.

HELP!!!

Het gaat dus om deze Cuore:






2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-07-2014 13:11 door PascalD.
Niet verkopen.
Als het je niet voor de centen te doen is en de auto niet in de weg staat.. schorsen.

Ik lees dat je een garage hebt.. Prima stallingsplek toch?

Gewoon netjes klaar maken voor een stallingsperiode en de tijd overbruggen voor als het moment komt dat de auto nodig is.
Schorsen wil ik hem niet....vind ik zonde. Een auto moet bewegen vind ik en dat doet hij door omstandigheden nog iets te weinig bij mij. Hij stat nu ook weer sinds 10-06 stil. Wellicht dat ik hem donderdag even meeneem voor een rit.

Op deze foto's uit 2009 zie je de huidige parkeerplekken van mijn auto's.




De Cuore staat dus linksachterin. Voor de deuren heb ik dan vrij en dan staat de Mazda vooraan.
tja, als de Coure weg is heb je een hoop loze ruimte in de garagegrinning smiley

Eens dat een auto moet bewegen.. echter, bij stalling kan je enkele maatregelen nemen om hem duurzaam langer te bewaren.
Quote
Durashift
tja, als de Coure weg is heb je een hoop loze ruimte in de garagegrinning smiley

Klopt, maar die kan ook snel vol zijn....hoe meer ruimte hoe meer rotzooi soms.... eye rolling smiley

De zolder in de garage probeer ik alleen te vullen met spullen die ook echt nodig zijn, nu of in de toekomst. En met toekomst bedoel ik een paar reserve dakpannen, oude fiets van de oudste e.d.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-07-2014 13:39 door PascalD.
Quote
PascalD
Quote
Durashift
tja, als de Coure weg is heb je een hoop loze ruimte in de garagegrinning smiley

Klopt, maar die kan ook snel vol zijn....hoe meer ruimte hoe meer rotzooi soms.... eye rolling smiley

Dus nog een reden om de Cuore erbij te houden. Geen kans op andere 'rommel' in de garagecool smiley
Wat een luxe zeg, zo'n garage! Ik zou 'm lekker houden, die Cuore! Je weet wat je hebt, het kost geen drol per maand en een extra auto is gewoon erg makkelijk. Ik neem aan dat er nog iemand in je huishouden is met een rijbewijs?
Is het verhuren van je Cuore niet iets?

Ik weet dat je er zuinig op bent en dat hij in beweging moet blijven, maar bij een niet al te concurrerende prijs (vrij hoog ingezette kilometer prijs voor zijn formaat) heb je niet zoveel kans dat er sjonnies gebruik gaan maken van je auto en dat je hem elke dag weer netjes terug krijgt en er nog wat aan verdient, maar je de auto niet kwijtraakt. En als huurder zich niet aan afspraak heeft gehouden (bijvoorbeeld roken in een niet-rokers auto), ook dan krijg je compensatie als ik het goed begrepen heb.

Alle huurders zijn bekend & geregistreerd bij zo'n bedrijf, dus als ze schade rijden met je Cuore, krijg je daar ook gewoon je geld mee terug.
@Durashift
Is een goed punt om de plek bezet te houden door de Cuore. thumbs up

@Carfanatic
Het verkopen an sich is geen probleem, ik wil alleen zeker weten dat hij bij een liefhebber komt. Kon hem een paar weken geleden al verkocht hebben voor € 1350. Maar ken de persoon en weet hoe zijn auto's er binnen de korste keren uitzien en dan vind ik het zonde.

@Barri
Klopt, is zeer luxe. Ook voor deze straat. Mijn garage is 30 m2, terwijl de meeste huizen maar een woonkamer hebben van 24m2. Zelf heb ik door een uitbouw een woonkamer van 40m2. En hij is van alle gemakken voorzien. Rechtsachter staat een keukenblok met koud water. Grote koelkast met diepvries. En nog een grote werkbank.
Mijn vrouw heeft ook een rijbewijs en zij rijd 3 dagen per week met de Mazda een stuk van totaal 80 km. Om je een idee te geven. De Mazda is van 13 mei dit jaar en er staan inmiddels 3200 op de teller....
En de wagen kost inderdaad nauwelijks iets. Door mijn werk krijg ik extra korting op de verzekering. En de wagen is dan ook nog altijd allrisk-verzekerd. Weet dat het eigenlijk overbodig is, maar bij een schade gaat de afhandeling net iets makkelijker.....

@Meike
Verhuren is absoluut geen optie. Wellicht dat dat ook mijn grootste probleem is....iemand anders in de auto laten rijden. Ik zal de Mazda ook niet uitlenen.
Ik zou hem ook houden zolang ik de stallingsplek niet voor een nog leukere auto nodig had.. Zo'n exemplaar, in die staat en met bekende historie, vind je niet zo snel meer voor zo'n bedrag. En er komt geheid een periode dat een extra auto weer erg handig is.
Zelfs als ie buiten op de stoep zou staan zou ik 'm lekker houden!
Verhuren zou ik zeker niet doen als je er zelf zo zuinig op bent, ook al is dat gewoon verzekeringswerk. Houden of wegdoen? Ik vind het een erg leuke Cuore. Lekker kleurtje en prima aanpassingen. Maar als ik lees dat met de verlaging een tas boodschappen achterin eigenlijk al te zwaar is lijkt het me niet ideaal met de kinderen. Ik zou zeggen wacht op een koper die je het gunt, en begin tzt gewoon een nieuw project.

De nieuwe Mazda 3 ziet er echt goed uit! thumbs up
Zo'n klein wagentje kost nauwelijks iets. Als je dat makkelijk kan opbrengen (wat ik uit je verhalen begrijp) zou ik hem lekker houden.
Je bent erg gehecht aan het wagentje dus zou ik hem lekker houden en de weekend ritjes enz in doen. Je er gewoon echt op instellen dat
het een liefhebbersauto is. Dus niet als een gewone auto maar meer als een oldtimer voor andere mensen. Lekker van genieten. Aan je verhaal te lezen wil je hem ook helemaal niet verkopen alleen weet je het voor jezelf nog niet zeker. Ik weet wel bijna zeker dat je er spijt van krijgt op het moment dat je de sleutel overhandigd.
@rlin
Er komt zeker een periode dat ik een 2e wagen nodig heb, maar dan zou ik er dus geen meer kopen om zo te koesteren.

@Dakloos
De kinderen zijn nu nog klein, dus wellicht dat ik in de toekomst weer meer tijd krijg voor de hobby. Overigens heb ik alle onderdelen nog, dus kan hem zonder problemen tot origineel laten terugbouwen. Een stap zou zijn, de banden vervangen door de iets kleinere en minder brede 13 inch velgen. Dan zou hij ook achter niet meer hoeven aan te lopen. En anders de originele veren weer laten monteren. Momenteel kan de oudste nog achterin zitten zonder dat deze continue aanloopt. Met het hele gezin heb ik nog niet geprobeerd.

Thanks, ben ook zeer tevreden met deze 3. Toch weer iets anders dan de 2011-er die ik had.

@opel-omega
Ik behandel hem al jaren als een soort mooi-weer wagen. denk dat de wagen al zeker 10 jaar geen regen meer heeft gehad tijdens een rit. Ik ben er ook erg bang voor dat ik spijt krijg....maar dan is het te laat.

Maar ondanks alles blijft de twijfel.... eye rolling smiley

Nadeel is dat je aan een potentiele koper niet kunt zien of het een liefhebber is.....
Houden, iedereen weet dat je er verzot op bent. Je probeert nu gewoon voor jezelf redenen te bedenken om hem te verkopen, om ze vervolgens met je gevoel weer te weerleggen.
Quote
Micha D.
Houden, iedereen weet dat je er verzot op bent. Je probeert nu gewoon voor jezelf redenen te bedenken om hem te verkopen, om ze vervolgens met je gevoel weer te weerleggen.

Tje....mijn vrouw helpt ook niet echt....die twijfelt ook. Komt er op neer dat ik nog niet op de mail gereageerd heb.
Voor die prijs, gewoon houden. Over een tijdje heb je weer iets anders nodig en met deze weet je wat je hebt. En het is gewoon een geinig karretje. Schorsen kan, maar het ding kost ook geen drol om voor de deur te hebben staan. Altijd handig.
Even een afwijkende klok...
Komaan lui,
het is "maar" een Cuore,
een doorsnee koekblik (niet denigrerend bedoeld, maar ik wil gewoon zeggen : niet meteen een collectors item)
die ook nog eens in het gezin in overtal staat.
Weekendritjes?
Die doe je toch met je superdeluxe 3?
Als je er 1.500 EUR voor vangt, dan twijfel je toch niet...
En later,
ja, dan zie je wel.
Koop je zonodig een lekker bakje terug,
waar je geen emotionele band mee opbouwt.

Neen,
hoe vlugger hij uit je zicht is, hoe beter!
Aanbieden binnen de Daihatsu club?

let wel, hoe 'standaard' ook.. het is wel van een merk dat in Europa niet meer geleverd wordt.. Stilaan wordt het steeds exclusiever.. zeker omdat het een type auto is dien nu niet direct door 'liefhebbers' bewaard wordt.

Nee, houden voor je kinderen tzt. thumbs up
Quote
Durashift
Nee, houden voor je kinderen tzt. thumbs up

Denk dat we dat maar gaan doen. Thanks voor de reacties. Gelukkig heb ik minder moeite om de dagelijkse wagen te verkopen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-07-2014 17:16 door PascalD.
Top. thumbs up

en die dagelijkse wagen is net nieuw, dus daarover heb je de komende jaren ook nog geen zorgen.thumbs up
Nou, blijft altijd leuk om je ogen open te houden voor een opvolger. eye rolling smiley De vorige was 3 jaar oud toen we de huidige 3 kregen. En de auto daarvoor heb ik ingeruild toen deze 2,5 jaar oud was....
Gewoon houden die Cuore. Zo te horen ben je aan het ding gehecht en gaat het niet om de kosten of de ruimte.
En mensen kunnen van gedachten veranderen. Met hulp van de garage die mij een goed aanbod deed voor diensten en goederen. Ik ontvang nu meer dan ik verwacht had. Dus samengevat. Vannacht staat de Cuore nog in de garage bij ons. Vanaf morgen te koop bij de garage.

Een paar jaar geleden nog 2 hobby-wagens (3 Daihatsu's voor de deur) en nu dus vanaf morgen niks meer.

Waarom?
Zoals al vaker de discussie was....hoe vaak rijd ik er mee. De laatste 6 jaar (sinds de geboorte van de oudste) was het voornamelijk om de wagen in beweging te houden. En dan reed ik een uur en dan werd de wagen weer gepoetst onder de hoes geplaatst. Plezier heb ik altijd gehad tijdens het rijden, maar doordat ik de wagen zo goed in ere wilde houden reed ik dus alleen met zonnig en droog weer. Daarnaast zal de beperkte zitruimte in de toekomst toch problemen opleveren met 2 jongens. En nu kan er ook geen ruzie komen wie hem straks mocht hebben....

En nu?
Een lege plek in de garage vanaf morgenvroeg....er zal een velgenboom komen te staan en de tuinset zal er overwinteren i.p.v. op de zolder van de garage. En ik heb tijd om te kijken of ik wellicht iets anders leuk, maar ook praktisch vind. Iets wat ik het gehele jaar kan gebruiken. Dus een leuke cabrio of dergelijke, maar ik heb ook al naar een Panda zitten kijken op het net.... Maar deze hoeft er niet volgende week te staan, en ook niet volgend jaar. Dus nu is het vooral kijken op het net en als we echt iets leuks zien tot aankoop overgaan.
Okay, het beste met je keuze.

Maar ehm, de Cuore kán toch ook dagelijks gebruikt worden, zij het mate ivm de exclusiviteit ervan?
De Cuore zou voor 2 personen perfect dagelijks gebruikt kunnen worden. Maar mijn baas vergoed de trein compleet. En ik werk in het centrum van Eindhoven.... Dus al zou ik er voor kiezen met de auto te gaan dan win ik er qua reistijd nauwelijks iets mee en ik moet er zelf gedeeltelijk op bijleggen. Mijn vrouw rijd dus met de Mazda en moet de 2 eerst nog afzetten bij de opvang en dat zou niet handig zijn om dat met de Cuore te doen.

Ik had er voor kunnen kiezen om de Cuore weer terug te bouwen naar origineel. Maar kreeg een dergelijk goed aanbod van mijn garage, waar ik de wagen dus ook bijna 14 jaar geleden nieuw heb gekocht dat ik het niet kon weigeren. Zij krijgen dus nu morgenvroeg de auto met alle onderdelen om hem eventueel weer terug te bouwen naar origineel. Maar voor zover ik begrepen heb zijn ze dat niet van plan en gaan ze hem zo verkopen. Kan hij mooi naast mijn vorige 3 staan want die was van de week ook nog niet verkocht.

Auto's blijven mijn hobby. Ik heb nog altijd de modelwagens van Daihatsu (hoewel ik die compleet ook weg zou doen als er een goed bod komt eye rolling smiley )
Ok, je bedoelt dus een auto die je het hele jaar met het gezin kan gebruiken.

Tja, ik weet niet of een Golf I Cabrio je interesse heeft.. misschien dat je tzt een deal met forummer Smarter kan makenwinking smiley
Die wil misschien ook wat anders...
Heb ooit al eens een paar dagen een Golf 1 gehad. Beviel wel goed. En als er iets bijkomt zou het hele gezin er inderdaad in moeten passen.

Maar ik kijk nu naar zoveel verschillende wagens. Mijn 1e wagen was een 88-er 5-deurs AX 1.4 TRS alleen al voor de goede herinneringen zou ik er een willen hebben, maar geen te vinden. En ook beviel de Audi 80 van rond 86 ook goed, hierin heb ik mijn rijlessen gehad. En gisteren was ik weer eens het kijken wat een Panda van de 1e serie moet opbrengen, en een paar 205-jes bekeken op internet. Kortom ik ga alle kanten op.... en ik heb geen 2e auto nodig, dus kan nog lang duren voordat er weer een 2e wagen staat. Aan de andere kant toen ik in 2008 de 84-er Charade kocht was ik niet echt op zoek naar een 3e auto maar vond ik de Charade in Groningen (en ik woon in de gemeente Venlo....) dus mijn toekomstige 2e auto kan overal staan. En in het geval van de Charade gaf ik nog snel een zoekopdracht van 1984 in Speurders bij Daihatsu voordat ik wilde sluiten...

Een eisenlijst zal hier dus ook niet verschijnen zolang er geen noodzaak is voor een 2e auto.
Vanavond op de weg naar huis was er gelegenheid om even te stoppen voor een foto....



Zo, de eerste 10.000 km zitten er op. We hebben de wagen sinds 13 mei, dus met een gemiddelde van bijna 2.000 km per maand gaat het netjes. Het is bijna probleemloos verlopen....alleen afgelopen week sprong bij de km-stand 9500 opeens een oranje moersleutel aan op het dashboard...dat was het sein van de auto dat o.a. de wielen bij 10.000 gewisseld moeten worden. Deze laat ik echter nog op hun plek zitten omdat ik ze wissel zodra de winterbanden onder de auto komen. Alles in de boordcomputer weer gereset en we gaan weer vrolijk verder rijden.

In het begin heb ik zitten stoeien met de navigatie...hij stuurde mij door de meest verschrikkelijke plaatsen en wegen....ik had hem dus per abuis op de kortste route gezet....en ja dan is het sightseeing...en langer onderweg. Maar inmiddels ben ik bekend met volgens mij alle mogelijkheden die het infotainmentsysteem heeft.

We gaan weer op naar de 20.000 km en dan zal de eerste beurt er aan zitten te komen. Het verbruik zit rond de 1 op 14/15, maar dit komt omdat we veel stukken 130 km per uur rijden en dat verbruikt nu eenmaal meer. Dus ik ben tevreden met het resultaat. Zeker als je het verbruik tussendoor ziet als je in de 6e versnelling rond de 80 of 100 km per uur rijd. Dan is 1 op 25 haalbaar.
Mooie auto hopr die Mazda3! Dit model is weer mooier dan zn voorganger. Hopelijk komt er nog een MPS van.
Heb zelf de Mazda3 MPS van 2007.
Vond het vorige model ook niet verkeerd. Maar deze is inderdaad nog beter. Hieronder de 2011 Mazda 3 die ik hiervoor had.

Vanmorgen even naar de wintercontrole gegaan van de garage. Wat kun je verwachten met bijna 12.000 op de teller. Niks dus.

Binnenkort maar eens de winterbanden monteren. Even de temperaturen in de gaten houden.
Morgen mag de auto naar de garage. We hebben de 20.000 km gepasseerd. Dit in bijna 9 maanden.

Paar dingen die ik morgen bekeken gaan worden en ik wil nog een ding melden:

Ze willen een software update gaan doen omdat vorige week de boordcomputer vastliep tijdens muziekafspelen vanuit de USB en de auto opeens aangaf dat we geen navigatie hadden. Echter naar een paar uur later functioneerde weer alles normaal.

Daarnaast heb ik bij een koude motor het idee dat ik de koppeling hoor "janken". Dit is echter alleen als ik de koppeling intrap en de auto in de 3e of 4e versnelling zit. Echter om het te horen moet ik de radio uitzetten en het is ook binnen een paar minuten weg. Kan mij niet voorstellen dat ik het eerder hoorde. Aan de andere kant wellicht ben ik er nu teveel mee bezig waardoor ik het nu altijd hoor.

En hier nog een foto van 24 januari 2015

Gisteren was ik dus bij de garage. De update is vlekkenloos verlopen en hoop dus nu ook geen vastlopende muziek meer te hebben.

Wat betreft de versnellingen is er een aantekening gemaakt. Wel is een dergelijk iets bekend bij de CX-5, deze heeft zoals ze mij aangeven een andere bak. Vreemde is ook dat het geluid binnen een paar 100 meter weg is.
Vanmorgen de auto maar weer voorzien van zomervelgen. Een klusje van niks. Gelijk maar de wintervelgen flink gepoetst en deze hangen nu al in een hoes verpakt aan de velgenboom.

De km-stand op dit moment is 20.913.
Heb de 6 ook al voorzien van de zomerset. Was erg benieuwd hoe de 19 inch set zou staan en rijden.
Heb jij nou de 165 pk motor in je 3? Hoe is je verbruik? Ik verbaas me over de zuinigheid van mijn 6. 1:15 zonder veel moeite vind ik echt knap.
Ik heb de 120 pk versie. Dit jaar is mijn verbruik tot nu toe bijna 1:14. Waarbij ik bij moet aantekenen dat ik regelmatig op de Duitse autobaan ben te vinden en regelmatig 130-snelwegen rijd. Als ik dat niet zou doen en tot 100-120 zou aanhouden kan ik de 1:17/18 ook wel halen. Maar op het woon-werk verkeer van mijn vrouw mag ze 130 dus dat doet ze ook trouw en de Duitse autobaan ligt op 2 km afstand....

Ik ben er tevreden mee. Mijn 2011 Mazda 3 was onzuiniger met zijn 1.6 motor.

Heb je foto's van deze set?
En weer even wat problemen met de muziek. Nog eenmaal een vastloper. Maar wat ik nog irritanter vind dat hij telkens als ik de auto uitzet mijn ingestelde shuffle er af gooit en gaat herhalen. Dus telkens moet ik na het starten de herhaalknop uitzetten en de shuffle aan. Zijn er meer mensen die dit hebben?

Sinds 2 maart is de wagen voorzien van de nieuwste update.
Weer een ruime 2 maanden verder en de teller staat inmiddels bijna op 25.000 km.

De shuffle problemen zijn er nog.

En daarnaast hebben we nieuwe telefoons gekregen en deze zijn nog geen goede vrienden met de auto. Vooral de mijne (Vodafone Smart 4 Max) heeft moeite met handsfree bellen. Meestal hoor ik de kiestoon wel via de luidsprekers, maar zodra er opgenomen wordt gaat hij terug naar de telefoon. Even een paar keer op het infotainment tussen handset e.d. wisselen en het probleem lost zich op. En mijn vrouw had laatst met haar telefoon (HTC One M8) geen mogelijkheid om spraakgestuurd te bellen. Uiteindelijk via de geschiedenis en scherm het nummer gebeld.

Dit is alles gemeld bij Mazda, uiteraard komen dan de vragen welke USB, hoeveel geheugen, welke telefoons, veel apps op de telefoon e.d. Alles beantwoord, maar tot op heden nog geen passende oplossing om alle problemen te laten verdwijnen. Ook op het www kan ik nog geen oplossing vinden.

De auto rijd overigens ontzettend goed en ondanks de kleine problemen ben ik nog tevreden met de 3.
En vandaag was het zo ver. De 40.000 komt dichtbij, vermoedelijk staat deze over 2 weken op de teller. Dus het was tijd voor de 2e jaarbeurt oftewel de 40.000 km beurt. Het kwam nu even goed uit dit i.v.m. de drukkere maanden in het vooruitzicht. Meeste km's maken we in december-januari vanwege extra uren op het werk.

De auto rijd nog perfect. Had wat problemen met het infotainmentsysteem. Na de laatste update waren deze verdwenen. Wel is hij 2 maal onder het rijden uitgevallen. Maar ook dat is weer een tijd geleden.

Met koude motor heb ik wel soms last van een geluid als ik de koppeling intrap en op laat komen. Alleen van 2 naa3 en 3 naar 4. Dus gisteren voor de beurt gebracht zodat een monteur een koude auto kreeg en hopelijk iets hoorde. Helaas hoorde hij niks. En ook wij horen het niet elke rit. Dus hopelijk is het nu nooit meer hoorbaar. Maar blijf er nog alert op letten.

Nadat ik de auto vanmiddag terugkreeg gelijk de winterset gemonteerd. De zomerset is nu schoon op de velgenboom gehangen.

Als leenauto kreeg ik deze keer een 7,5 maand oude 6 mee met de 2.2 en 150 pk sterke motor. Een fijne auto, maar miste in deze het head-up-display. Merk dat ik hier toch wel heel erg aan gewend ben geraakt. Nu hopen dat ik geen boetes ontvang. eye rolling smiley
Even weer afstoffen....

Inmiddels zitten we tegen 49.000 km en is de wagen laatst weer teruggeweest om te overnachten bij de garage. Bij koud weer was het geluid bij koppelen weer aanwezig. De monteur kon het gelukkig in de ochtend ook horen. Waar het vandaan komt....geen idee....maar ze hebben de pedalen gesmeerd.

Dachten dat het hiermee opgelost was....maar gistermorgen was het weer heel even hoorbaar. Dus de garage weer mailen....

De laatste keer had ik een TS+ van de 3 mee. Viel tegen qua uitrusting als je de GT-M gewend bent.

En de wagen is inmiddels ook alweer 2 jaar oud. Voorlopig zal hij ook niet vervangen worden. Deze gaat langer blijven dan zijn voorgangers.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-05-2016 18:36 door PascalD.
Weer een tijd verder en de teller gaat inmiddels voorbij de 53.000 komend weekend.

Auto bevalt nog, maar de service van de importeur is slecht. Ze beloven de eerste 3 jaar 2 keer per jaar een update van de navi in het voorjaar en najaar. So far so good...echter de laatste update is inmiddels in december geweest. En na veel eindeloos en uiteindelijk hopenloos gemail weet ik nog geen datum wanneer de volgende update komt. In eerste instantie wilden ze zelfs mijn chassisnummer hebben om dat na te zoeken, terwijl ze wisten dat ik een 3 heb met registratiedatum in mei 2014 en GT-M en 120 pk. Uiteindelijk konden ze ook antwoorden zonder chassisnummer....
Vervelend van de service van de importeur! Waarom altijd zo moeilijk doen.

Hoe werken die kaartupdates dan? Ik heb hier eigenlijk niets over gehoord. Wij hebben wij een demo CX-3 gekocht, weet niet of dat nog uitmaakt.

Wat voor geluid hoorde je met koppelen?
Huh, importeert Pon tegenwoordig ook Mazda's? winking smiley
Je zou het bijna denken Rob nut smiley

@Springbok
Neem aan dat het ook voor je CX-3 geldt. Maar je kunt een toolbox op je pc downloaden waarnaar je met het SD-kaartje uit je auto updates kunt ophalen.
Meer info.

En het geluid is een soort geratel/geschuur bij het bedienen van het koppelingspedaal bij enkele versnellingen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close