PascalD: 2014 Mazda 3 GT-M & 2009 Daihatsu Cuore Comfort ***Sterretje, nieuwe voorruit, restylen en meer***

Gepost door PascalD 
Zuur van je schade!

Wat betreft je velgen, ik zou voor originele 17" gaan. Staat in mijn ogen nog altijd het beste.
Gelukkig ben ik er voor verzekerd en val ik niks terug in de korting. Maar blijft desondanks zuur. Wel fijn dat ik een auto mee terugkreeg die eigenlijk veelal door de directeur gereden werd. Maar wat dat betreft heb ik niks te klagen als service. Heb ook ooit al een YRV Turbo gekregen als leenauto en voor ons huwelijk mocht ik de Copen een paar dagen lenen.

Wil inderdaad voor 17 inch gaan, alleen is origineel een stuk prijziger dan aftermarket. En nu ik hier de 6 heb staan met verlaging en 18 inch velgen lijkt mij dat ook weer leuk. Die velgen dan. De auto zou mij ook kunnen bevallen, maar laten we voorlopig maar even....

En een paar foto's van de schade:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-07-2011 14:19 door PascalD.
Vervelende schade!

Op ebay.de staan een aantal sets origineel Mazda velgen voor niet veel geld... 17" voor 269 Euro. link naar aanbiedingen op Ebay.de
Staan leuke setjes bij.

Moest net even schrikken. De 18 inch velgen op de Mazda6 moeten € 2200 opleveren bij de dealer inclusief 225/40 Bridgestone banden. Omdat de Mazda3 verlaagd is moeten we even kijken of dit past. Maar op dit moment is de € 2200 mij teveel, dus ik ben nu zoekende of ik een gelijke 15 spaaks-setje van een ander merk kan vinden. Ben op dit moment bij RC Design en Brock velgen het kijken en die komen aardig in de buurt.

Is er ook iemand die dit onder mijn Mazda3 kan shoppen?
Kom nu deze velgen tegen. Lijken mij ook goed te staan onder de auto.
Of weet iemand nog een ander merk dat deze kan leveren tegen een gunstigere prijs?

Heb te horen gekregen dat de TSW-velg niet leverbaar is voor de Mazda.

Weet er iemand nog andere leuke en betaalbare velgen voor de Mazda? Bij voorkeur velgen die lijken op de TSW/velg van de leen Mazda6.

P.S. de schade was € 1445. Inmiddels staat de 3 weer in de garage.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-07-2011 21:37 door PascalD.
Dus originele 17" vind je geen optie? Vaak vind ik dat toch nog het mooiste.
Zijn ook mooie velgen, alleen zo ontzettend duur. Waar je nu een complete set voor koopt krijg ik nog geen set originele nieuwe velgen voor.
Ik zie regelmatig originele sets op Marktplaats of op een Mazdaforum voorbijkomen voor redelijke prijzen.
In dat linkje naar ebay D staat een setje gebruikte 17" origineel (met gebruikssporen, niet heftig zo te zien) voor € 322,.. Dit is zonder banden. Vind ik een alleaardigste prijs.
Ben sowieso op zoek naar een set zonder gebruikssporen. Ben zelf zuinig op mijn spullen, dus alleen een geheel onbeschadigde set maakt kans.

Overigens een vraag van andere orde.

Mijn gemeente wil het riool bij ons gaan vervangen. Hierdoor is o.a. mijn garage niet of slecht bereikbaar. Hoe zit dit nu qua compensatie omdat ik mijn wagens niet bij het huis kan zetten e.d. En in geval van schade doordat ik de auto in de nacht noodgedwongen buiten moet zetten? Kan ik iets eisen/verlangen van de gemeente?
Ik zal de Cuore zodra het kan laten keuren, zodat deze tijdens de werkzaamheden er niet uit hoeft.
Zo de beslissing is gemaakt.

29 oktober worden de huidige velgen voorzien van Viking winterbanden. Op die dag krijg ik ook gelijk mijn nieuwe zomerset mee naar huis.

Het is de Velg Team-Dynamics Arnage-black, 17 inch, 7J breed, 5x114,3, ET 45, 1-delige velg, Zwart hoogglans/front gepolijst geworden.

Foto's zeggen meer dan woorden:

De bandenmaat ben ik nog niet over uit. 205/50/17 zal de minste tellerafwijking geven. Terwijl 215/45/17 er beter uitziet en een fractie goedkoper zal zijn.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-09-2011 20:36 door PascalD.
Ook de bandenkeuze is gemaakt. Zaterdag worden de velgen voorzien van Michelins Primacy HP 215/45/17. Twijfel er alleen nog aan of ik ze al onder de auto kan leggen. Omdat het chromen velgen zijn moet er geen sneeuwzout meer komen.
Ik zou nog een maandje wachten, zonde als je mooie velgen pekelschade oplopen.
Precies daar twijfel ik ook over. Voordeel is wel dat de auto binnen staat en ik ze dus elke avond even met een lauwwarm water kan schoonmaken.
Gewoon nog een maandje ofzo wachten. Zonde van je wielen om ze nu meteen al het zout in te sturen...

Die ene maand... dat zul je volgend jaar toch ook moeten doen wil je je wielen een beetje netjes houden. Team Dynamics velgen gaan redelijk vlot afbladderen dus zou wachten tot half/eind maart...
Heb jij ervaring met die velgen? Van het vlot afbladeren was mij niks bekend....
Gisteren toch besloten om de zomerbanden te monteren. Mocht het weer slechter worden, dan kan ik ze zelf even snel in de garage wisselen.

Hier een plaatje van 16 inch winter en de 17 inch zomerbanden

Vandaag hebben we de auto ook 1 jaar en in dit jaar hebben we er 24.300 kim mee gereden. Zonder problemen. Gestart met de zomerbanden op de velgen waar nu de winterbanden op zitten (had een deal met de garage gesloten dat ik ze kon inruilen) en sinds gisteren dus de zomerbanden. Enige onderhoud is de normale jaarbeurt geweest. Hij bevalt super. Je moet alleen opletten met de verlaging. Heb een 6 te leen gehad die ze ook hadden verlaagd, echter deze lag hoger dan onze 3.
Mooi, eigenlijk snap ik niet dat deze auto niet zoveel verkocht wordt, er staat toch best een mooie bak auto voor je deur.
blackvolvo
Mooi, eigenlijk snap ik niet dat deze auto niet zoveel verkocht wordt, er staat toch best een mooie bak auto voor je deur.

De dealer geeft ook aan dat hij ondergewaardeerd is. Op dit moment zet hij de facelift in als leenauto. En de meesten reageren hoe fijn de wagen rijd. Vind het zelf ook nog altijd een practische auto waar ik met plezier in rijd.
Inmiddels rij ik weer een maand met de Michelins. Moet zeggen valt mij niet tegen, omdat de banden weer iets breder zijn, dan de winterbanden had ik een verwacht dat ik er iets van zou merken. Zelfs qua brandstof merk ik het niet als ik het vergelijk met mijn oude zomerbanden. En de velgen, de een vind ze mooi, de ander....

Maar wij vinden ze mooi en dat telt cool smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-04-2012 17:07 door PascalD.
Vanaf vandaag moet de Mazda noodgedwongen 2 weken buiten slapen. Had vanmorgen de wekker gezet om hem op tijd op straat te parkeren. De Cuore blijft de komende 2 weken in de garage. Die heb ik normaal ook niet nodig, dus zal nu ook niet nodig zijn.

Kreeg zo ongeveer een hardverzakking toen ik met mijn zoon zijn petje en zonnebril uit de auto ging pakken. Zag een stel prutsers op mijn motorkap bezig met een tekening en daarbij dingen aantekekeningen op de kaart maken angry smily Heb ze direct duidelijk gemaakt dat ik daar niet van gedient ben en gelijk de auto verplaatst. Gelukkig is het een bedrijf dat alleen vandaag moet werken. Ze zijn hier al vanaf 21 mei bezig en nu is de straat voor mijn garage aan de beurt. En de andere werklui hebben nog respect voor andermans spullen.

Wat ik mij nu afvraag, kan ik de gemeente, aannemer of dergelijke aansprakelijk stellen op het moment dat er nu schade aan mijn auto ontstaat hier op straat? Hij staat normaal in de nacht altijd in de garage. Gelukkig heb ik door de #$%^&* van vanmorgen geen schade aan de motorkap...anders hadden ze denk ik heel hard moeten rennen....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-08-2012 12:32 door PascalD.
Heb dit model in de vakantie in Frankrijk een aantal keren zien rijden. Het is absoluut een mooie auto.
Schandalig dat anderen het dan als tafel gaan gebruiken.
Buurtbewoners die mij zagen zeiden al dat er stoom uit mijn oren kwam... eye rolling smiley
Lijkt mij dat je de persoon / bedrijf aansprakelijk steld voor de schade die dit heeft veroorzaakt.
PascalD
Wat ik mij nu afvraag, kan ik de gemeente, aannemer of dergelijke aansprakelijk stellen op het moment dat er nu schade aan mijn auto ontstaat hier op straat? Hij staat normaal in de nacht altijd in de garage. Gelukkig heb ik door de #$%^&* van vanmorgen geen schade aan de motorkap...anders hadden ze denk ik heel hard moeten rennen....

In België zit het zo dat je iemand, die schade aan jouw eigendom veroorzaakt, kan aanspreken op basis van buitencontractuele aansprakelijkheid (er is immers geen rechtstreekse rechtsband tussen jou en de arbeiders, vandaar 'buiten'contractueel). Bij ons is ook voorzien in een specifieke aannemersaansprakelijkheid, waarbij de aannemer verantwoordelijk is/gesteld kan worden voor de daden van zijn ondergeschikten en dus ook als ze schade veroorzaken, omdat het rechtssyteem verwacht dat de aannemer steeds toezicht uitoefent op het gedrag van zijn werknemers. En ja, ik zou ook over de rooie heen gaan als er iemand doodleuk mijn auto zou gebruiken als aantekentafel!
Inmiddels staan beide wagens weer netjes in de garage. Gelukkig heb ik op het incident na geen problemen ondervonden.

Had even een foto-update nodig van mijn Daihatsu-modellen. Zijn er inmiddels 80. Heb de foto's gemaakt met mijn mobiele telefoon, vandaar de matige kwaliteit.

Foto's van de Matchbox en DinkeyToys zal ik ooit hier ook nog eens plaatsen. Echter deze staan grotendeels in de origenele Matchbox-koffers. Ze dateren uit de jaren 50-60 en 80-90. In die perioden speelden mijn vader en ik ermee toen we klein waren. Mijn zoon heeft inmiddels Hotwheels.
Leuk de Daihatsu modellen. Ik had in 1987 een heuze GTti, pracht wagen, heerlijk snel. Onze zoon heeft ook een hele reeks hotwheels, laatste aanwinst, de nieuwe beetle en de 2013 Viper, welke voor en achter andere velgen heeft (productiefout?)
Mijn zoon heeft ook hotwheels. Zelf heb ik nog de Dinkey Toys en Matchboxs uit de tijd dat mijn vader en ik er mee speelden. Dus de jaren 50-60 en de 80-90-er jaren.
Vandaag met de Cuore weer naar de garage voor een verse APK. Ik mag weer legaal de weg op tot 08-12-2013. Echter kreeg ik weer een opmerking over de staat van de uitlaat. Deze is al jaren zeer dun dus aan vervanging toe. Omdat ik echter 500 km per jaar met de auto rij, wacht ik ermee totdat deze echt niet meer kan. Nu was hij nog net APK goedgekeurd.

Op dit moment heeft de auto een uitlaat die in het midden eindigd in een dubbel uitlaatstuk. In de toekomst komt deze weer op de originele plaats.
Gisteren de Mazda even op winterbanden gezet. Zaterdag 15 december vind de 40.000 km beurt plaats aan de Mazda.

Achter zit de wintervelg er al op en voren de zomervelg.

Vandaag de auto naar de garage gebracht voor een grote beurt en reinigen van de airco. Geen rare dingen uiteraard. Inmiddels staan er bijna 41.000 op de teller van de Mazda.

Omdat ik toch moest wachten heb ik maar gevraagd of ik de 6 even mocht meenemen... Moet zeggen een heerlijk rijdende wagen. Het is dat de 3 nog geen 2 jaar oud is, maar dit is een goede kanshebber als opvolger thumbs up

Zou wel een mooie upgrade zijn, van een 3 naar een 6.
Voor de 3 had ik een Sirion2 Sport en daarvoor een 323 Fastbreak. Maar voorlopig blijft de 3 nog even.
Weinig nieuws. Behalve dat ik een bod heb gedaan op een Hijet in Police-uitvoering. Dus even afwachten of ik het hoogste bod heb.

Geen autonieuws, maar wel een leuke gebeurtenis. Op 21-01-2013 is Jens geboren. Hij is het broertje van Loek.

Hier mijn 2 boys.
PascalD
Weinig nieuws. Behalve dat ik een bod heb gedaan op een Hijet in Police-uitvoering. Dus even afwachten of ik het hoogste bod heb.

Geen autonieuws, maar wel een leuke gebeurtenis. Op 21-01-2013 is Jens geboren. Hij is het broertje van Loek.

Hier mijn 2 boys.
Van harte.
Nu wordt het wel tijd voor een 6..........

Ik snap hem al. De tweede is als pressiemiddel genomen. Nee schat de kinderwagen past echt niet meer in de 3grinning smiley

Edit: dubbele foto even weggehaald.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-02-2013 21:16 door michel1975.
Helaas. Hij past wel in de 3. Met nog ruimte over zelfs voor wat boodschappen eye rolling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-02-2013 11:12 door PascalD.
Vandaag kreeg ik weer een modelletje binnen. Een Midget die ze in 2001 op de Tokyo motorshow hebben uitgedeeld. Ben nu nog het wachten op 2 HiJets die ik besteld heb in Hong Kong van de week.

Ja hoor...vandaag weer sneeuw...dus dan maar even de Mazda meenemen en een paar foto's maken. Uiteraard nog met zijn wintervelgen.

Voor meer foto's klik hier.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-03-2013 10:57 door PascalD.
In deze kleur en uitvoering toch wel een erg fraaie auto, zo'n 3! De exemplaren die ik meestal zie rijden zijn grijs en rijden op staal + wieldoppen thumbs down.

De -6 die je van de dealer mee had vindt ik niet zo geslaagd. Komt denk ik door de kleur + velgen. Zag vorige week een rode 6 SW rijden, prachtig eye popping smileythumbs up
In deze kleur (gunmetal Blue) zie je ze ook nauwelijks rijden. Weet dat de inmiddels gepensioneerde boekhouder van onze garage dezelfde kleur heeft. Doordat deze buiten stond konden we hem destijds ook goed bekijken.
Zojuist maar weer eens een modelwagen besteld.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-04-2013 21:05 door PascalD.
Er zijn wel meer rare namen in Japan. Is inderdaad wel een leuk model. Maar zoals zo vele modellen die wel in Japan rijden, maar wij helaas hier nooit zullen zien.
Vandaag een lekkere dag om de auto te wassen. Eerst buiten afspoelen e.d. en binnen in de garage drogen en in de wax zetten. Terwijl ik bezig ben zet mijn oudste zijn tractor voor de auto en begint deze ook grondig te wassen. Jong geleerd.. oud gedaan...

Vandaag was het weer eens tijd voor de jaarlijkse verplichting. Vanaf de vorige APK (die ik 26-10-2012 had laten uitvoeren) tot vandaag waren er 207 km asfalt onder de Cuore doorgegleden. Met dergelijke afstanden kun je dus ook niet veel verwachten. Een dimlicht licht bijstellen en hij kreeg weer een APK voor bijna 14 maanden. Dus kan hier heel veel vertellen...maar zonder mankementen blijft de tekst kort.

De kinderen worden nu groter dus ik verwacht in de toekomst de auto iets vaker te pakken om een stukje te rijden. Maar dit jaar zat in januari o.a. de geboorte van de 2e ertussen waardoor hij minder van stal is gehaald. Probeer hem namelijk elke maand een stukje door de buurt te laten gaan zodat hij niet helemaal vastroest.

En helaas was het op de terugweg niet meer zo droog als op de heenweg, dus samen met de oudste de wagen droogmaken en poesten zodat deze weer op zijn plek achter in de garage kan staan. En hij mocht even meehelpen met parkeren. Maar woorden zeggen meer dan foto's, dus hier een deel van wat ik vandaag gemaakt heb.

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close