PascalD: 2014 Mazda 3 GT-M & 2009 Daihatsu Cuore Comfort ***Sterretje, nieuwe voorruit, restylen en meer***

Gepost door PascalD 
Zo, gisteren de winterbanden gemonteerd op de Sirion.

Vandaag de APK afspraak voor aanstaande maandag gemaakt voor de Cuore. Aanstaande zaterdag is de sleuteldag van de club. Hier wil ik de olie verversen, nieuwe bougies en even kijken of er nog iets gedaan moet worden voor de APK.
Zo, de Cuore is vandaag weer zonder problemen goedgekeurd. Heb hem zojuist met exact km-stand 105.000 in de garage gezet. In december is de wagen 10 jaar oud.

Afgelopen zaterdag tijdens de sleuteldag zijn de volgende zaken aangepakt:
- distributieriem
- spanrol
- multieriem
- nieuwe olie
- nieuw oleifilter

De bougies e.d. zijn nagekeken, maar waren nog niet aan vervanging toe. De distributieriem is vanwege de leeftijd gedaan.

Van de vorige APK tot nu had ik ongeveer 800 km gereden. Wellicht dat ik dit jaar de 1000 nog haal. De wagen is iets vaker gebruikt sinds de Charade weg is.
Weer eens tijd voor een update.

Om te beginnen heb ik besloten om vanaf 2011 te stoppen met mijn bestuursfunctie voor de Daihatsu Drivers Club Nederland, vandaar dat mijn forumnaam voor het eerst in jaren gewijzigd is.

Cuore:
Deze is weer zonder problemen door de APK gekomen. Wel hebben we tijdens de sleuteldag van DDCNL er een nieuwe distributieriem, spanrol e.d. opgedaan. Dit vanwege de leeftijd van de riem. Voor de km-stand was het nog lang niet nodig. Tevens heeft de wagen een grote beurt gekregen tijdens de sleuteldag.
Door het weer staat de wagen nu al langer stil in de garage dan gepland. Dus van mij mag het gaan dooien.

Sirion:
Deze is ook weer voorzien van een onderhoudsbeurt. De teller gaat nu richting de 47.000. Enige wat ik hiervoor nog moet kopen zijn 4 nieuwe zomerbanden.

Gr. PascalD voorheen bekend als DDCNL_Pascal

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-12-2010 21:17 door PascalD.
Blijft leuk die knalgele cuore marathon. De zwarte Cuore L701 van mijn vriendin gaat a.s. Donderdag voor de kleine beurt en apk en ik verwacht probleemloos. Wel begint roest de kop op te steken bij de dorpels en de wielkasten. In lichte mate maar het wordt steeds meer zichtbaar. Verder is ie technisch volkomen probleemloos en is het leuk en goedkoop autorijden. Wel willen we die van ons nog wat meer laten opvallen. Door de zwarte lak mag het wel wat opvallender.
Al eens gedacht aan een Avanzato-pakket? Dit pakket bestaat uit een andere voorbumper, luchthapper en andere achterbumper.

Foto's geleend van een Review op deze site:

En elders op het net. Deze wagen heeft ook sideskirts, maar daar is niet meer aan te komen. Heb het ook in Duitsland geprobeerd. De 1e eigenaar had de sideskirts meen ik uit Japan geimporteerd destijds. Heb hem ooit tijdens een clubevenement gesproken.
tsja, staat erg mooi maar zo,n setje kost volgens mij meer dan de auto waard is. Die strepen lijken ons wel eens leuk.
Zou ik alleen niet voor zwarte strepen gaan winking smiley

Weet niet waar er nog een setje te krijgen is. Zijn wellicht nog dealers die er een hebben liggen en er vanaf willen...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-12-2010 07:51 door PascalD.
Balen. Daihatsu gaat weg uit Europa...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-12-2013 20:22 door PascalD.
Zoals het er nu uitziet gaat de Sirion het veld ruimen voor een andere leuke Jap

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-02-2011 17:49 door PascalD.
De knoop is doorgehakt...laat nog even in het midden wat het geworden is, maar het is een Jap met de volgende onderdelen er op:

• Airbag bestuurder en bijrijder
• Zijairbags
• Gordijnairbags
• Antiblokkeer-remsysteem (ABS)
• Elektronische remkrachtverdeling (EBD)
• Dynamic Stability Control (DSC)
• Traction Control Systeem (TCS)
• ISOFIX-bevestigingspunten voor kinderzitjes achterin
• In hoogte en diepte verstelbaar stuurwiel
• Actieve veiligheidshoofdsteunen voor
• In hoogte verstelbare bestuurdersstoel
• Handmatig verstelbare lendensteun op bestuurdersstoel
• Elektrische stuurbekrachtiging (EPAS)
• Elektrisch bedienbare ramen voor
• Centrale portiervergrendeling met afstandsbediening
• MID (monochroom display) en boordcomputer
• MID bedienbaar vanaf stuurwiel
• Niet-rokersuitvoering
• audio AM-/FM-radio/CD-speler met MP3-functie en AUX-ingang
• Middenarmsteun voor
• Automatische airconditioning, twee zones
• Buitenspiegels in carrosseriekleur
• Deurgrepen exterieur in carrosseriekleur
• Elektrisch bedienbare ramen achter
• Buitenspiegels elektrisch verstelbaar, inklapbaar en verwarmbaar
• Interieurlijsten en –accenten Silver
• Stuurwiel en pookknop met leder bekleed
• Zes speakers
• Verlichte make-upspiegels
• Stuurwielbediening voor Mazda-audio
• Lichtmetalen 16-inch velgen
• Regen- en lichtsensor
• Automatisch dimmende binnenspiegel
• Mistlampen voor
• Plafondconsole met zonnebrilhouder

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-02-2011 19:10 door PascalD.
PascalD
• Stuurwielbediening voor Mazda-audio

Ik gok op een Mazda winking smiley Een 3, 5 of 6 zal het zijn.
Gezien de voorgeschiedenis kan het ook nog een Mazda 2 worden..?
Wie weet cool smiley Er is ook nog een CX-7...de cabrio uit het gamma is het inderdaad niet geworden.

Met een beetje geluk kan ik eind van de maand foto's plaatsen....
Ik zeg Mazda 3 in de TS uitvoering.

Een 2 kan niet i.v.m. dual zone airco en CX7 niet vanwege de 16" velgen...

In ieder geval veel plezier met je aankoop. Geniet ervan en foto's natuurlijk!
Het is een Mazda, dus in ieder geval een onderscheidende keuze. Gefeliciteerd met je aankoop, ik ben benieuwd naar de foto's!
Was leuker geweest als ik alle Mazda dingen had weggelaten drinking smiley

Maar goed, moet nog wachten zodra hij in de garage staat komen de foto's...
Aan de ene kant jammer dat mr Daihatsu overstapt op een ander merk,maar veel plezier met je Mazda 2 of 3.
280SE
Aan de ene kant jammer dat mr Daihatsu overstapt op een ander merk,maar veel plezier met je Mazda 2 of 3.

Mr Daihatsu had niet veel keuze crying smilie. De Cuore blijft hoe dan ook. Dus blijf Daihatsu bezitten. En mijn schaalmodellen zal ik blijven aanvullen als dat lukt. Maar als dagelijks vervoer wordt het inderdaad een Mazda. Reden hiervoor is dat ik niet wilde afwachten wat de 2e handsprijzen gingen doen. En ik kreeg meer terug voor de Sirion dan waar ik op gerekend had. Dit was helaas voor mij reden genoeg om de dagelijkse wagen te vervangen.

Maar als ik zojuist weer een Charmant en een G11 van de 1e serie op Marktplaats vind...baal ik dat ik te weinig plek heb...

Kortom Daihatsu zal niet verdwijnen bij mij...maar Mr Daihatsu zal een extra bordje in zijn garage erbij moeten hangen...of de pijl moeten aanpassen eye rolling smiley

Wat is nu het nut van het posten dat er een nieuwe auto is besteld zonder te melden wat voor één?
Post dan niets.

Zeg gewoon wat het is..................................
Volgens mij is al een paar keer Mazda voorbij gekomen en ook het getal 3...

We hebben een Mazda 3 Business besteld met 1.6 motor. Daarnaast wordt hij verlaagd krijgt hij sideskirts, mistlampen en een MPS achterspoiler en dat alles in de kleur Gunmetal Blue Mica. En wordt er Cruise Control en parkeersensoren achter gemonteerd.

Ook heb ik kentekenplaten met oplegletters gevraagd.
Vandaag is de wagen al binnen gekomen bij de dealer. De sideskirts e.d. worden nu in kleur gespoten en gemonteerd. Hierna nog afwachten wanneer definitieve aflevering plaatsvind. Zelf heb ik het even druk, net als de dealer zelf.

Weet iemand wat het actuelle laatst uitgegeven kenteken is? De site van het RDW toont al een paar dagen hetzelfde kenteken. Lijkt mij stug dat er geen kentekens meer zijn uitgegeven vandaag.
Nog even geduld hebben. Zodra ik een datum van aflevering weet zal ik dit hier vermelden.
Vandaag even wezen kijken en 2 foto's gemaakt. Waarschijnlijk laten we hem zaterdag 26 februari afleveren.

Op de foto's staat de wagen nog op de brug en moeten er nog wat zaken gemonteerd worden, zoals o.a. de sideskirts en mistlampen

Gefeliciteerd! Mooi onderscheidende en ondergewaardeerde auto, sluit wat dat betreft wel aan bij Daihatsu. Kleur staat 'm ook goed.
Je ziet ze inderdaad minder. Voor de Sirion reed ik ook al een Mazda 323 Fastbreak. Was wel een diesel. En die beviel ook goed. Op de foto is het slecht zichtbaar, maar er zit echt een blauwe gloed in de kleur.
Zo, zaterdag om 10 uur gaan we de Sirion omruilen. Dit weekend zijn al ongeveer 500 km gepland. Maar dat heb je al snel als je (schoon)ouders in Zuid-Limburg en de Achterhoek wonen en jezelf in Noord-Limburg.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-02-2011 21:08 door PascalD.
Vanmorgen was het zo ver. We mochten de Mazda ophalen. De eerste km zitten er al op. Morgen nog een ritje naar de Achterhoek en dan zijn er al snel 500 km weg onder de wagen doorgegaan.

Hij rijd super. Dat het een wereld van verschil is t.o.v. de Sirion hoef ik niet te vertellen. Maar hij is ook compleet anders dan de 323 Fastbreak die we 1,5 jaar geleden inruilden op de Sirion. Kortom, ben er tevreden mee. Wel gemerkt dat ik drempels nu stapvoets moet nemen bij mijn ouders in de buurt. In Heerlen zijn ze hoger dan hier in Tegelen confused smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-02-2011 20:11 door PascalD.
Wat een megaspoiler nut smiley

Verder wel netjes thumbs up
Die mega MPS-spoiler is ook niet mijn smaak. Zonder sportpakket had ik 'm denk ik mooier gevonden, nu lijken de velgen zo klein. Verder een leuke bak thumbs up
Spoiler zal inderdaad niet ieders smaak zijn. Zonder sportpakket ziet hij er ook leuk uit, maar vind dit nog net iets beter.
Mooie auto hoorthumbs up
Maar de velgen zouden een maatje groter mogen nu.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-02-2011 22:34 door 2cvman.
Zonder spoilers en skirts is de neus veel te zwaar voor de auto, nu heb je 'm beter in balans gebracht. Goede keuze! Alleen de wielen zijn, inderdaad, een beetje aan de kleine kant zo. Een paar mooie, groot lijkende 18" wielen lijken me een goede keuze.
Allereerst gefeliciteerd met de aankoop! Wel een gewaagde spoiler, staat niet heel slecht naar mijn mening. Alleen die sideskirts en velgen maken wel afbreuk aan het geheel. Maar smaken verschillen nu eenmaal. Veel plezier met de Mazda! thumbs up
Ik was vergeten het fragment terug te bekijken van jou in Ochtendspits, dus dat heb ik net alsnog gedaan: [beta.uitzendinggemist.nl] (vanaf 03:08).
Je wist toen al dat je Mazda ging rijden winking smiley
De gedachte speelde wel, maar we zijn pas 3 februari gaan kijken en praten met de dealer. En dat was puur omdat we nog iets moesten regelen voor de Sirion. Was dat niet geweest, dan waren we wellicht nu nog in het bezit van de Sirion...

Maar de Mazda bevalt super. Is alleen weer even wennen dat hij iets meer ruimte inneemt in de garage...
Tegelen en Heerlen... Dan moet ik maar eens opletten of ik je spot. Ik werk in Heerlen...

Mooie 3, goede en originele kleur. Nette uitvoering. Maat velgen mag groter m.i. Veel rijplezier met de nieuwe bolide.
Het zou zomaar kunnen. Kom wel vaker daar in de buurt, maar ook in Dinxperlo voor de Achterhoekers onder ons...
Wat betreft de velgen. Had de auto laatst mee naar mijn werk en daar gaf een collega ook aan toen hij de wagen vanuit de 3e verdieping zag dat de velgen groter mochten. Echter toen we de wagen tijdens de pauze gingen bekijken stelde hij zijn mening bij. Er liggen nu 205/55/16 banden op.

Overigens staan er nu bijna 1000 km op. De wagen is dus redelijk ingereden nu. Geen klachten. Alleen tanken is minder met de huidige prijzen. Gelukkig was de Euro95 maandag nog € 1,539 in Duitsland. Ook duur, maar beter dan de Nederlandse prijzen.

Het is dat de baas mijn treinreis 100% vergoed en ik midden in het centrum van Eindhoven werk (wel met een eigen parkeerterrein) anders ging ik dagelijks met de auto.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-03-2011 21:37 door PascalD.
Heeft iemand een suggestie voor wintervelgen? Zoek 16 inch en omdat het wintervelgen zijn, hoeft het niet al te duur te worden. Uiteraard geen stalen velgen winking smiley
Deze smiling smiley en dan naar 17 of 18 inch gaan voor de zomer!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-03-2011 07:45 door Elco.
Nette mazda hoor. Hoe staat het met de roest bij jouw daihatsu L701? Die van ons begint op verschilledne plekken aangetast te raken. Bij de dorpel is vlak voor het achterwiel is er zelfs al een gat ingevallen. Zo jammer want verder is de auto nog tip top.
rj
Bij de dorpel is vlak voor het achterwiel is er zelfs al een gat ingevallen. Zo jammer want verder is de auto nog tip top.

In de omgeving zijn genoeg lassers te vinden. Even plaatjes koeken en weer lekker goedkoop verder rollen.
Er is geen roest. Ook niet verwonderlijk...de wagen staat binnen en komt met de pekel niet buiten.
Zo, we hebben inmiddels in de 6 weken dat we de Mazda hebben al 3200 km gereden.

Nu staat er sinds deze week ook dagrijverlichting op de optielijst van de 3. Dit wil ik eerst in real zien en dan komt het waarschijnlijk ook op de onze.

En dan de winterbanden. Ben nog druk zoekende naar velgen en laat daarbij ook de optie open om op de huidige velgen winterbanden te leggen. Wie kan mij leuke voorbeelden (liefst gemonteerd onder een 3) laten zien van 16 en 17 inch velgen?
Nu ruim 4 maanden verder en een teller die bijna op 9000 km staat. De Mazda bevalt zeer goed.

Wat betreft wintervelgen...zeer waarschijnlijk worden de huidige velgen de wintervelgen. Dit komt mede doordat mijn garage mijn huidige 16 inch zomerbanden over wil nemen als ik een set winterbanden aanschaf. Zodat voor mij dfe optie 17 inch heel zeker begint te worden voor de zomervelgen. Vraag blijft nu nog welke.... Maar gezien deze ontwikkelingen heb ik nog ongeveer 9 maanden om velgen te vinden....
Helaas staat de Mazda3 nu met schade bij de garage. Kreeg de auto van de baas mee als leenauto...een verlaagde zwarte Mazda 6 van 2 maanden oud.

Bij het insturen naar de garage is een inschattingsfout gemaakt waardoor de zijkant nu flink bekrast is en het achterscherm licht gedeukt. Geschatte schade is € 1500. Maar ze wilden de auto gelijk bij de garage houden, leenauto's waren er niet op dat moment. Nu wachten op de expert en dan krijg ik volgende week de auto weer terug.

Km-stand 9306.

De Cuore ben ik van de week nog mee gaan rijden. Was de 2e keer dat hij buitenkwam. Weer genoten. Km-stand van deze is rond de 105.200
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close