PascalD: 2014 Mazda 3 GT-M & 2009 Daihatsu Cuore Comfort ***Sterretje, nieuwe voorruit, restylen en meer***

Gepost door PascalD 
Hij is bijna 10 meter lang en minimaal 3 meter breed. Achteraan is hij breder dan vooraan namelijk. Momenteel staan er 2 wagens in en heb ik voldoende ruimte om de kofferbak leeg te maken en spullen achter te zetten.
Heb er vorige week de 1e verjaardag van onze zoon in gevierd. Ging perfect. Achterin is er een keukenblok (met stromend water) en een grote koel-vriescombi. We hadden plek zat.
We zijn vanmiddag even bij de dealer geweest.... en we hebben een optie genomen op een Sirion2 Sport van 10-2008. De wagen was nu nog uitgeleend. Deze week zou hij weer bij de garage staan en dan gaan we nog even kijken en de de koop rond maken.

Dus wie zoekt er nog een Mazda diesel winking smiley
De deal is rond. De verkoper had zich wel vergist met de km-stand. Hij dacht tussen de 12.500 - 15.000 km. Echter toen hij hem vanmorgen op de andere vestiging ging ophalen, bleek de km-stand maar 10.700 te zijn... is een leuke meevaller.

De Mazda wordt ingeruild, dus geen slooppremie. Ben ik niet rouwig om, want ik heb een leuke korting gekregen en ook nog een accesoires laten monteren die er mijn inziens ophoren. Namelijk een dubbele uitlaat, daarnaast nog een afneembare trekhaak. Op dit moment had een velg stoeprandschade en ook deze wordt kostenloos vervangen voor een ander exemplaar. En daarnaast krijgt de wagen gelijk de 1e jaarbeurt, zou eigenlijk pas bij 15.000 km zijn maar gebeurt nu ook.

Op dit moment zitten er nog lm-velgen met zomerbanden op de Mazda. In de berging heb ik nog een set winterbanden op stalen velgen. Deze worden gewisseld waardoor de Sirion straks op winterbanden met lm-velgen staat.

Kortom ik ben weer blij en kan niet wachten tot ik eind volgende week Daihatsu nr 7 in bezit kan nemen. Van die 7 heb ik er dan nog 3 in mijn bezit.
Zo'n Sport is wel een leuke uitvoering, net zoals de Shogun van Suzuki.
Wat is de kleur van de Sirion?
De kleur is minder spannend, namelijk luxe zilver. Maar ook dat misstaat niet op de Sirion. Als we echt willen opvallen pakken we de Cuore wel cool smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-12-2013 20:13 door PascalD.
Inmiddels staat er bijna 16.000 op de teller van de Sirion en zijn we er zeer tevreden over. Loopt lekker en een aangenaam verbruik. En met een top van 187 op de GPS mogen we niet klagen. Dit was met 2 personen en bagage.

Of klik hier voor meer foto's.. Hier vind je ook foto's van mijn verzameling Daihatsu in miniatuur. Deze wordt binnenkort uitgebruid met 2 exemplaren schaal 1:43.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-12-2013 20:15 door PascalD.
Vandaag ook weer eens een ritje gaan maken met de Charade. Ondanks het feit dat hij alweer een tijdje stilstond ging het starten goed. Alles werkt prima en was weer eens fijn in een auto te rijden zonder luxe.

Begin december moet de Cuore weer op keuring. Volgens mij red ik de 1000 km die ik vorig jaar had gereden nu al helemaal niet meer.

Als eerste gaan ze alle 3 naar de verlichtingscontrole 7 november aanstaande.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-10-2009 21:08 door DDCNL_Pascal.
Ik had nog 2 setjes stalen velgen liggen voor de Charade G11 met steek 4*110. Vandaag is er een set door een Duits clublid opgehaald.

Hij kwam ze in stijl ophalen met een Charade G11 Turbo diesel. Er schijnen nog maar 6 G11 diesels in Duitsland te zijn en dit was waarschijnlijk de enige Turbo diesel.

En vanmiddag op de brochurebeurs nog leuke folders van Daihatsu gekocht en geruild.
28 november was de sleuteldag van onze club. Zelf had ik niks te sleutelen. Maar wel vond ik in het magazijn van de Daihatsu-dealer een splinternieuwe knipperlichtunit voor in mijn G11. De oude was gebarsten en door de vorige eigenaar aan elkaar gelijmd. Zelfs zo goed dat een lampje verwisselen niet meer ging...nut smiley

Maar goed, nu zit er dus een nieuwe in de bumper en ziet de G11 er weer netjes uit.

De Sirion heb ik gisteren voorzien van de lm-velgen met winterbanden. Zijn dezelfde velgen die eerder op de Mazda i.c.m. de zomerbanden zatten.
Vandaag even de balans opgemaakt.

Met de Charade hebben we 500 km gereden.
Met de Cuore 620 km
Met de Sirion bijna 11.500 km
En met de Mazda hadden we 14.800 km gereden.

Dus dit jaar zijn er 27.420 km gereden.

Dit bevestigd voor mij eens te meer dat de Charade echt weg gaat. Ik kan er gewoon te weinig tijd voor vrijmaken. En omdat we de Cuore destijds nieuw hebben gekocht en ik daar net iets meer mee heb dan met de Charade gaat deze weg. Nu hopen op een liefhebber die hem wil overnemen.
Sja, dat zijn wel heel weinig kilometers voor de Charade en de Cuore!
Absoluut. In het verleden was de Cuore onze enige auto. In de afgelopen 9 jaar zijn er ook 104.000 op de teller gezet. Maar sinds de kleine er is, rijd ik er alleen nog maar voor de fun in. De Cuore zal dus ook niet weggaan.

De Charade kocht ik in juli 2008 met 82.100 op de teller om als 2e wagen te dienen en de kleine op te halen bij de gastouder. Echter de kleine is nu 1,5 en dus haal ik hem altijd met de fiets op. En is de Charade dus ook nog alleen voor fun-gebruik. De teller staat nu op 83.955.

Vind het jammer om hem te "moeten" verkopen. Maar het is voor de wagen beter. En waarschijnlijk zal ik dan ook 2 keer zoveel rijden met de Cuore. cool smiley
Voor mijn Charade is het afgelopen. Die zal niet meer compleet op de weg komen vrees ik.

Vanmorgen is er iemand doorgegleden en heeft de Charade vol in de deur en spatbord geraakt. De wagen is naar voren geduwd en tegen de stoep aan. Schade die ik zo kjan zien zijn: deur, spatbord, wielen staan voren niet meer gelijk (ophanging?) en omdat de wagen op de handrem in de "P" stond vrees ik ook voor de automaatbak.

Jammer, want de wagen had pas 83.995 gelopen....crying smiliecrying smilie

Voor meer afbeeldingen kun je hier klikken.
Auw!

Dat is kapot zonde..
Heeft ie wel een briefje achtergelaten?
Inderdaad: wat zonde. Maar er moeten toch wel sporen zijn? Gezien de klap moet de dader ook redelijke schade hebben, lijkt me. Anders aangifte doen?
De dader heeft zich netjes gemeld. Had een briefje ingegooid. Was zelf werken, maar een buurman heeft aangegeven van wie de wagen was. En vervolgens hebben ze mij op het werk gebeld.

Heb de rechtsbijstand erop gezet. Schuldvraag is er niet, want de tegenpartij heeft schuld erkend. Zit meer in de maag met de dagwaarde. Heb gisteren gezocht en er staat geen enkele Charade G11 uit de 1e serie (met vierkante koplampen) te koop zowel in Nederland als daarbuiten. Heb gekeken op gaspedaal.nl en autoscout24.nl met zoekgebied Europa...

Houd zelf een kentekenregister bij en hieruit kan ik afleiden dat er nog maar een paar van in Nederland zijn. Ook in Duitsland is het aantal schaars.

Dus een vergelijkbare wagen terugkopen zal waarschijnlijk moeilijk worden... Gezien mijn tijdgebrek wil ik dat voorlopig toch niet. Maar wellicht wel in de toekomst.

De wagen was niet getaxeerd.
Erg zonde sad smiley Je was nog wel aan het zoeken naar een liefhebber voor je Charade en dan krijg je dit...
Wordt nog erger, heb ook biedingen gehad op de auto, maar die vond ik te laag. Kwamen in mijn ogen niet over als liefhebebr.
Hij ging niet weg voor het geld, maar puur voor de tijd.
Auw, wat zonde!! Sterkte ermee! Ik hoop dat je kan aantonen dat ie meer waard was dan de oud-ijzer-prijs.
Erg zonde!

Een goede taxatie is toch nog steeds mogelijk? Als deze door de schade daar heenkijkt en hem zeg maar zonder schade taxeert, is dat toch ook een prima taxatie??
Gelukkig heb ik de wagen veel op de gevoelige plaat vastgelegd. Dus foto's heb ik genoeg. Heb het kentekenregister en het feit dat er geen vergelijkbare wagen meer te vind is in Europa die te koop staat geven hopenlijk aan dat hij zeldzamer (en dus waardevoller) is hoop ik.

Ook hoop ik dat de km-stand meehelpt bij de waardebepaling. Hij was nog niet ingereden met 83.955 in bijna 26 jaar....
Net ook onderhoud eraan gepleegd of bewijzen dat nog niets aan onderhoud toe was??
Hij is in juli gekeurd, door de Daihatsu-dealer. En daarna heb ik er ongeveer denk 200 km mee gereden. Hij stond er al sinds 27-12 op deze plek. Weer was te slecht. En dat was een moment om de wagen voor de 2e keer in dat jaar vol te tanken. Hij is dus extra veel waard, want hij heeft een volle tank cool smiley
Wat zonde zeg! Maar toch denk ik niet dat het einde auto is... Nieuwe deur erin hangen en uitlijnen en eventueel verbogen spoorstangen ed vervangen en rijden met die hap! Sterkte!!
Toch blijft het altijd jammer omdat dergelijke auto's meer waard zijn in emotie dan in de achterzak.. Ik zou echt eerst uitzoeken hoe hij goedkoop gefixt kan worden!
Goedkoop zal het niet worden. Weet even geen onderdelen zo te liggen.... en de spatborden zijn al anders dan de G11 na de facelift, die met de rechthoekige koplampen.
Je zou het ook in fases kunnen doen en de auto eerst weer rijdend maken en eventueel later spatbord of deur vervangen / uitdeuken. Heeft de automaatbak het nog overleefd?

Blijft inderdaad zonde van een dergelijk zeldzame auto, hoewel ik zelf niets heb met dit nietszeggende midjaren 80 vierkante 13 in een dozijn model. Ik vind z'n voorganger, de z.g. patrijspoort veel karaktervoller en herkenbaarder, zelfs als 5 deurs.
Zal aan mij niet worden besteed. Heb nu al tijdgebrek om hem te rijden, laat staan om hem op te knappen. Wellicht dat er binnen onze club nog mensen zijn die een poging willen wagen.
Wat is een normale tijd om te wachten op de schadetaxatie?

Schadeformulier is door de tegenpartij woensdag opgestuurd. Had eigenlijk gehoopt dat hij vandaag al getaxeerd zou worden.
Had zelf ook de rechtsbijstand op de zaak gezet. Zojuist de mobiliteitsservice gebeld en als het goed is komen ze zomteen de Charade ophalen om hem naar de Daihatsu-dealer gaat brengen. Deze is ook al op de hoogte van de komst.

Om aan te tonen hoe zeldzaam de Charade G11 van de 1e serie is heb ik mijn register even bijgewerkt en gekeken welke nog een APK hebben en een geldig kenteken via vwe-site. Wist dat er niet veel waren, maar ik kom op 2 met APK, 1 die bij een Daihatsu dealer staat (hier heb ik al navraag gedaan of deze getaxeerd is) en 1 waarvan ik twijfel omdat ik geen foto's heb van de wagen en hij rondom april 1985 is uitgegeven en dus een model kan zijn die later op kenteken is gezet.

Kortom met de mijne meegeteld en er van uitgaande dat de twijfelaar ook 1 van de 1e serie is zijn er nog 5 bekend crying smilie

Daarnaast ben ik nog dagelijks het zoeken naar een vergelijkende wagen die te koop staat, maar tot nu toe heb ik op de bij mij bekende sites nog geen een gevonden in Europa. Mocht iemand er wel een vinden zou je mij dan aub de link willen geven. Wil de wagen proberen te redden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-02-2010 19:53 door DDCNL_Pascal.
Heb je toevallig de Daihatsu dealer in Purmerend al een geprobeerd te bellen? Die hebben sowizo al extreem oude occasions staan (oude mini als nieuw!) Misschien zijn er nog onderdelen te krijgen,

Ik weet wel een tweede serie Cuore te koop staan,
Wil eerst afwachten wat de expert zegt. Als hij hem laat repareren wat ik hoop. begint de zoektocht naar onderdelen. Maar hij staat bij een Daihatsu-dealer, tenminste vanaf morgen. Op dit moment staat hij bij het bergingsbedrijf, ze hebben hem vanavond opgehaald.

Ik ga er vanuit dat de Daihatsu-dealer via een systeem kan zien wat er aan onderdelen beschikbaar is, anders ga ik zelf op zoek. Zoeken kan ik wel, maar laten monteren gebeurt door de dealer, als de verzekering dit vergoed.

@jazz.
Ik ga er even vanuit dat het een L80 is. Maar voor de zekerheid wil ik toch wat meer info. Gaat het namelijk om een L60 dan is die nog zeldzamer dan mijn G11 en weet ik er wellicht iemand voor.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-02-2010 21:45 door DDCNL_Pascal.
Morgen komt de expert...

Moet morgen met de Sirion naar een andere vestiging voor hun voor de 2e jaarsbeurt....de wagen is net 1 jaar en 4 maanden, maar de teller staat al op 26.350.... Die afspraak was al weken geleden gemaakt. Daarna rij ik vanuit Venlo even door om even te kijken of de expert al geweest is.
De schade-expert (van mijn rechtsbijstandverzekering) is geweest. En ze gaan een schadevergoeding verlangen met behoud van de auto.

Helaas is de schadevergoeding te laag om de auto mee op te knappen. Maar hij is wel meer dan ik verwacht had.

Zodra alles afgehandeld is zal ik de wagen in de huidige staat weer te koop zetten. Eerst had ik een vraagprijs van 1000 euro, dit zal nu uiteraard een stuk lager worden. Dus mocht iemand interesse hebben.... hij gaat weg met als extra's een set stalen velgen, complete uitlaat. Enkele kleinmateriaal, zoals een achterlicht, spiegeles e.d. en een luchtfilterhuis. En wat ik voor de rest nog heb aan reserveonderdelen.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-02-2010 09:49 door DDCNL_Pascal.
Ik had gisteren een Daihatsu Charade G11 in Nijmegen gezien van vóór de facelift, dus precies hetzelfde model als jij hebt/had, volgens mij was het een lichtblauwe. Ik kan wel even kijken of 'ie in Streetview is te vinden.
Ben benieuwd, is niet bij mij bekend in ieder geval.

Ik heb de G11 nog. Heb de schade-uitkering nog niet ontvangen. Wagen staat nog altijd bij de garage, wellicht dat ik zaterdag even voorbij rijd om te kijken om hem mee te nemen naar huis.

Mocht er nog iemand 200 bieden dan is hij/zij de nieuwe eigenaar...
Ik heb 'm niet kunnen vinden met Streetview. Het kenteken kon ik niet aflezen omdat 'ie achter een paar struiken stond langs een parallel gelegen straat (waarschijnlijk de Graafse Ringweg) en ik reed met een vriend mee. Ik kom er allicht nog een keer langs, dan zal ik kijken of 'ie er nog staat en het kenteken voor jouw of VW1200's register kan noteren.
En hopen dat je nog een nieuwe eigenaar voor de Charade vindt...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-03-2010 20:26 door Daewoo-Chevrolet.
Heb even nagedacht. Er is geen interesse blijkbaar voor de wagen, terwijl ik de vraagprijs alweer met 50 heb verlaagd. Ga dus dan toch maar binnenkort een sloper bellen....sad smiley
Het kan zo maar omslaan. Nu heb ik via Marktplaats al 2 mensen die interesse hebben. Als het goed is wordt hij 2 april opgehaald en gaat hij terug richting de Achterhoek. Hij is in 1984 in Arnhem gekocht en via Groningen bij mij in Tegelen terechtgekomen.
Zo vanmorgen om 11:13 is de Charade overgeschreven en gelijk geschorst.

Blijft zonde, maar de wagen komt nu in handen van een liefhebber die hem weer rijdbaar gaat maken.

Hier de laatste foto die ik van de wagen heb gemaakt, ook van zijn betere kant big smile smiley. Ik wordt wel door de nieuwe eigenaar op de hoogte gehouden van de vorderingen aan de wagen.

Gefeliciteerd! Beter dan slopen dit thumbs up
Absoluut. Ben ook blij dat hij bij een liefhebber blijft.
Kreeg een e-mail dat de wagen goed aangekomen was. Hij staat nu in gezelschap met een Daf 44 en een Morris Minor.

Daarnaast had hij ook nog een Honda Jazz en een Gaz Jeep uit de jaren 60.
Goed nieuws. Van de nieuwe eigenaar heb ik begrepen dat de ophanging niet defect is. Hij heeft er even een stukje mee gereden. Is dus nu een zoektocht naar plaatmateriaal voor de Charade. Hierbij probeer ik hem zoveel mogelijk te helpen.
Morgen wordt onze zoon 2 jaar. En daarvoor moest de garage toch aan de kant, dus even snel wat plaatjes geschoten van de wagens. Meer foto's kun je hier vinden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-12-2013 20:21 door PascalD.
Vandaag even bij de dealer geweest om te kijken hoeveel euries er de komende tijd naar toe gaan.

Het lijstje:
APK voor Cuore
45.000 km beurt voor de Sirion. Heet officieel een 3e jaarsbeurt terwijl de wagen vrijdag pas 2 jaar oud is eye rolling smiley
2 nieuwe Viking winterbanden
Compleet nieuwe set zomerbanden

Kortom, weet weer waar ik voor ga werken de komende tijd. cool smiley

Aan beiden wagens heb ik op een defect lampje na nog geen problemen gehad de afgelopen tijd.

Overigens is mijn oude Charade ook weer verkocht en bij een liefhebber terecht gekomen. Hij is weer APK gekeurd en rijd nu met de schade rond in de buurten van Enschede.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-10-2010 07:36 door DDCNL_Pascal.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close