AsconaGT: Renault Laguna GT 205 4-control (2008) - VW Move Up! (2018)

Gepost door AsconaGT 
ondanks het 2 heeel verschillende auto's zijn. Wat rijd nou lekkerder. Een 3 liter 6 in lijn met achterwiel aandrijving of een 2.5 liter v6 met voorwielaandrijving??? Ben wel benieuwd eigenlijk.

dat is me al vaker gevraagd big smile smiley is ook de hamvraag...

dit weekend heeft mijn broer de calibra mee naar zuid duitsland, dus rij nu het hele weekend met de monza.

De calibra rijd verruit lekkerder, het rijd zó scherpm, ondanks de voorwiel aandrijving, zo fijn, motor is helemaal top

ook is de calibra, ondanks z'n 500CC en 10 PK pinder en paar kilo zwaarder stukken rapper dan de Monza.

Voor de meeste dagelijkse ritjes pak ik dus gewoon de calibra. Ook vanwege alle luxe (airco, stoelverwarming, alles elektrisch)

Maar zoals vandaag de monza, helemaal geen straf. Het geluid is machtig eye popping smiley heel veel leuke reactie's, en automaat is zó relaxed rijden bij zo'n auto. En bij aanhangers, caravans, haak ik gewoon de monza er voor. Die mag 1700 geremt trekken thumbs up

Maar voor dagelijks gebruik... ondanks de auto zo groot is, er is érg weinig ruimte achterin. Bovendien is het een auto van bijna 30 jaar oud, tjah, daar mankeerd nog wel eens iets aan. Ook het verbruik van 1 op 7 in de stad, en het de Monza lust alleen 98 met loodvervanger, verkies ik de calibra voor de Monza.

Beiden zijn het grote coupé's gebaseerd op een sedan (Vectra en Senator), de calibra legt de nadruk op sportiviteit, de Monza op luxe (voor doen d'r tijd) en comfort.

Even een sfeerbeeldje, van afgelopen week winking smiley... het 'wagenpark' voor de deur;

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-04-2007 17:52 door AsconaGT.
AsconaGT Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Even een sfeerbeeldje, van afgelopen week winking smiley...
> het 'wagenpark' voor de deur;
>
> [img.photobucket.com]
> /Calibra%20DTM/NokiaN80joost623.jpg?t=1176565125

Zou wel bijna jaloers wordenwinking smiley Maar dat rechter lekkere kontje heb ik ook.cool smiley
Zo'n Calibra is toch heerlijk tijdloos als ik zo naar die foto kijk. Blijft gewoon super sportief ogen thumbs up
De calibra is echt tijdloos. Het dash verraad wel snel zijn leeftijd. De monza schatten mensen ook vaak een kaartje of 8 jonger in.
Die monza en die calibra zijn echt mooi, veel mooier dan de opel's van nu.
Vandaag heerlijk genieten van het mooie weer.

Relaxed automaat rijden, alle raampjes los, zitten op dikke bioscoopstoelen, genieten van het prachtige geluid van een 6 cilinder kijken naar de mega motorkap.

je raad het al, lekker met de Monza vandaag, grotendeels heel lekker rustig gereden, klein stukje iets sneller; wat ik met de telefoon heb geprobeerd te filmen 1 minuutje. Ik ging hier nog niet volluit plankgas, dat heb het oude beestje maar beetje bespaard cool smiley

Filmpje Monza

en nu even tanken... grinning smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-04-2007 18:16 door AsconaGT.
grappig om te zien hoe die toerenteller steeds terugvalt! mooi filmpje! gave auto!
Wat ook leuk is, is dat de auto érg weinig schakeld... Omdat het dus maar een 3 traps automaat is. Het is dat ik niet volluit rij, anders schakeld hij pas van 1 naar 2 bij 90 km/h nut smiley en naar de 3 ergens bij de 140.

De toerenteller schommeld aardig snel heen en weer ja. Al merk ik daar tijdens het rijden weinig van. Filmpje is aardig gelukt, ondanks ik het tijdens het rijden filmde met een telefoontje.

En nu even voor school verder naar een dagje vertier in de Monza, leven van een student is niet altijd feest grinning smiley

En vanavond als de calibra terug is, daar mee op stap
3 traps. Vandaar de hoge toerenval. Maar het oude beestje is nog lekker vlot hoor.
In ieder geval is mijn Calibra een V6.Op vakantie gaan met zo'n auto dat gaat fantastisch, zeker op de duitse autobaan.Toen die van mij pas anderhalf jaar oud was ben ik er mee naar Zuid Frankrijk gereden en daar in de file voor Valence deed ik de airco aan...Een hoop herrie kwam er onder de motorkap vandaan.De krukas poelie was afgebroken.Tja daar sta je dan.6 weken heeft het geduurd voordat ik m weer terug had.De Franse Opel garage maakten m niet.Ik weet achteraf ook niet de reden van deze pech.Voor deze DTM-mer had ik ook een Calibra een donker blauwe een 2 liter.Ontzettend jammer dat ze niet meer gemaakt worden anders had ik weer een nieuwe gekocht.Het was 10 jaar geleden overigens wel een duur geintje.
Ja klopt, calibra's waren stevig aan de prijs destijds, met name de V6'en en turbo's met wat optie's. Heel jammer dat ze niet meer gemaakt worden.

Ik kan er bijna niet meer op vooruit gaan nu.

Ik hoop trouwens niet dat zoiets mij overkomt tijdens mijn geplande vakantie naar frankrijk eye popping smiley Bij jou zal het wel garantiewerk zijn geweest, maar als mij zoiets overkomt, wordt ik niet blij drinking smiley

Over de airco gesproken... Ik moet het knopje vervangen. Het lampje er achter, waaraan je kunt zien of hij in of uitgschakeld is, werkt niet meer.

Ik moet aan het verbruik zien of de airco is ingeschakeld, of niet... tongue sticking out smiley
Je kunt toch zeker wel voelen of dat hij het doet??nut smiley

Die van mij doet het nog gelukkig, was ik gister heel erg blij mee. Liep natuurlijkl de kans dat hij is gaan lekker of vast gelopen tijdens het stallen / niet gebruiken. Maar hij werkt!big smile smiley

En mn lichtje van de knop ook.tongue sticking out smileywinking smiley
maar merk jij onmiddelijk dat er écht koude lucht uit komt?

Ik moet eerst paar km rijden om te voelen of het gewoon de koude lucht is van buiten, of de koude aircolucht
Laat de auto stationair draaien en druk op het knopje. Als de toeren eventjes iets terugvallen is de airco aan.
De airco is niet direct koud maar na een minuut komt er echt wel koudere lucht uit de roosters (niet ijskoud).

De auto hoeft niet eens stationair te draaien hoor. Op het moment dat ik de knop indruk met rijden dan voel ik het direct.

Vermogens verliessad smileythumbs down

Gaat ook direct weer uit als het vermogen een hogere prioriteit heeft.big smile smiley
bij mijn vorige 8 klepper merkte ik het zeker heel erg goed... had het idee dat de 115 PK'tjes gehalveerd werden. En bij inhalen of zo werdt de airco dan ook even uitgeschakeld, al heb ik hem bij mijn vorige calibra zeer weinig gebruikt.

Morgen bestel ik even zo'n nieuw knopje.
Jij werkt bij een dealer?

Die knopjes zijn echt best wel prijzig, een maat van mij heeft een keer alle 3 knoppen besteld. Was bijna €100,- lichter.
Ik wilde het net posten, die knopjes waren wel érg prijzig eye popping smiley

43 euro voor alleen het airco knopje, daar gaat wel wat personeels korting vanaf, maar blijft te veel geld.

Dus nu iets zien te regelen via andere wegen, of het knopje zelf uit elkaar halen en de lampjes vervangen thumbs up
En mijn collega's maar zeggen;

"wie een dikke auto wil rijden, moet ook dik betalen"

maar zal vanavond dat knopje er eens uit proberen te krijen big smile smiley
Ooh dat wil best. Gewoon met je auto sleutel aan de boven en onderkant een klein beetje naar buiten proberen te wippen. Dan kun je hem vanzelf met de vingers er uit trekken.
schakelaartje is er inderdaad al uit, was erg simpel te doen...

morgen even de lampjes halen, en kijken of ik het er weer in kan solderen, zonder dat me de hele zooi smelt. winking smiley

klinkt als een uitdaging! vergis ik me nou of is dat knopje hetzelfde als dat van een omega?
klinkt als een uitdaging!

komt ook wel goed, maak me allen zorgen dat niet alles smelt, omdat ik moet solderen...

maar laat me niet voor de gek houden, met 43 euro voor zo'n knopje grinning smiley

Omega knopje is wel iets anders, maar heeft er idd wel veel van weg. Vectra A is wel exact het zelfde. Alleen zijn die maar heel erg weinig uitgevoerd met airco.
Succes met solderen.Als er eventueel wat gaat smelten kun je nog altijd een nieuw dashboard inbouwen toch ?smiling smiley Let op trouwens wij zijn met de Calibra as Zondag in Almelo en Hengelo.Ik had nog een vraag, misschien kan iemand mij helpen? Ik ben bezig met auto's in te voeren naar belgie en nu heb ik een Opel Corsa uit 94 en het type plaatje ontbreekt onder de motorkap.Weet iemand van jullie hoe ik daaraan kan komen ? confused smiley
Als je zondag om 13.00 uur bij Hotel vd valk in hengelo staat (tegenover Ikea), staat mijn Calibra daar ook thumbs up

samen met de corsa C GSI van Nick (GSI fahrer) en de astra F van Ruud (astra F)

Hoe je aan zo'n typeplaatje komt? Daar staat niet het chassisnummer op of wel? wat staat er allemaal precies op eigenlijk eye rolling smiley

Ik denk gewoon zoeken op een sloop naar een exacte de zelfde Corsa met de zelfde kleur en zo.

Succes met solderen.Als er eventueel wat gaat smelten kun je nog altijd een nieuw dashboard inbouwen toch ?

De knopjes van het mistlicht is het zelfde van binnen dacht ik. Mocht het mislukken, trek ik er wel een van de sloop, van een vectra A of zo. En ga ik verder prutsen big smile smiley Ben vanavond even bezig geweest, maar wil nog niet lukken.

Mijn broer is handiger daarin, hij is voor zijn studie/werk ook altijd bezig met printplaatjes ect. Dus laat ik dat aan hem over thumbs up
Ik heb je gewaarschuwd voor soldeerpraktijken!tongue sticking out smiley Zo heb je wel weer iets te doen. Kun je geen mistlampknopje gebruiken en er met tipex een leuk aircovlokje op tekenen?grinning smiley
ja of er een post it boven hangen en daar airco met een pijltje opschrijven grinning smiley
ja eeuhh, die mogelijkheid hou ik voorlopig even op de laatste plaats grinning smiley maar wel lekker creatief!
Zo, vanavond weer even bezig geweest met wat kleine dingen.

Ten eerste heb ik mijn binnenverlichting vervangen door een donker exemplaar, staat toch wat leuker thumbs up orgineel Opel uiteraard.

Daarna heb ik mijn CD-wisselaar fatsoenlijk ingebouwd in het vakje boven de schokbrekers. Het was erg veel werk, omdat het eigenlijk net niet paste, maar alles past, zolang je het maar aanpast cool smiley

Toen de velgen (nu pas!) voorzien van slotbouten. Je weet maar nooit eye rolling smiley

Verder nog wat dingetjes schoongemaakt en bijgewerkt...

En het aircoknopje... die doet het nog niet big smile smiley
Kleine klusjes die niet opvallen maar de auto net even mooier maken dus. Zitten er al luxe kentekenplaten op? Die zou ik er zeker op laten zetten. Geeft een net iets ander gezicht.
hmm, luxe platen... Ik zal een denken, volgens mij ga ik dat niet meer redden voor de meeting van zondag eye rolling smiley zal morgen eens een belletje plegen.
Kun je zondag die van mij eens bekijken. Ik heb ze er wel opzitten namelijk. Het valt eigenlijk niet op, totdat je het zelf hebt.
Ik heb ze ook gelijk op mijn Twingo laten plaatsen toen ik die heb ingevoerd. Ook de monza is voorzien van luxe platen toen ik die heb ingevoerd. Vind het erg mooi staan thumbs up

Alleen duurt het eventjes voordat die platen gemaakt zijn, en met bestellen en zo eye rolling smiley Dus dat ga ik denk ik niet redden voor zondag. Maar zal eens kijken wat er te regelen valt thumbs up
Je hebt ook een Sony zie ik. Heb mn wisselaar ook achterin alleen ik heb een 6 wisselaar en past wat makkelijker.winking smiley

Trouwens ook aan de andere kant. En heb hem niet vast geschroefd o.i.d. maar tussen stukken kussenschuim geklemd. Ook lekker tegen schokken.big smile smiley
Leuk filmpje! Rechtsaf op richting het schone Borne!big smile smiley
Leuk filmpje! Rechtsaf op richting het schone Borne!

klopt, de standplaats van beide opels smileys with beer

Je hebt ook een Sony zie ik. Heb mn wisselaar ook achterin alleen ik heb een 6 wisselaar en past wat makkelijker.

ik heb idd ook sony, maar een 10-CD wisselaar. Ik heb ook geen schuimblokken nodig, hij zit er klem tussen big smile smiley moet er niet aan denken om hem er 'even' uit te halen. maar staat erg netjes zo.

Ik wilde hem ook eerst aan de andere kant plaatsen, ivm de stekkertjes aan de zijkant. Ik zou aan de andere kant wat meer ruimte hebben. Maar nu heb ik de wisselaar gewoon op de kop er in gezet cool smiley
AsconaGT Schreef:
-------------------------------------------------------

> ik heb idd ook sony, maar een 10-CD wisselaar. Ik
> heb ook geen schuimblokken nodig, hij zit er klem
> tussen big smile smiley moet er niet aan denken om hem er 'even'
> uit te halen. maar staat erg netjes zo.
>
> Ik wilde hem ook eerst aan de andere kant
> plaatsen, ivm de stekkertjes aan de zijkant. Ik
> zou aan de andere kant wat meer ruimte hebben.
> Maar nu heb ik de wisselaar gewoon op de kop er in
> gezet cool smiley

Op de kop dat kan natuurlijk ook.nut smileywinking smiley Ik heb maar blokken gebruikt anders moest ik ergens in gaan boren (wist zo ook niet waar) maar dat wil ik beslist niet. Had juist voor de passagierskant gekozen i.v.m. de kabels, die zijn aan die kant iets beter weg te werken en bereikbaar. En dan doel ik met name op het dashboard.
Mooie Opels.

Is zo'n cd-wisselaar nou moeilijk om in te bouwen?
Nee valt wel mee, je moet alleen de kabels naar achteren trekken. Dat kan in houden dat je het 1 en anders los moet maken in de auto.
De binnenverlichting in mijn astra heeft een vertragingsfunctie. Het lampje blijft nog even aan nadat je de deur hebt dicht gegooid...best fijn. Nu zou ik alleen die tijd dat de lamp blijft branden iets verlengen. Bij de Corsa C, Meriva e.d. kun je dat instellen d.m.v. een knopje. Mijn astra heeft dat niet...iemand enig ID of je dat nog kunt instellen?
Heb de Calibra vandaag nog zien staan! Wel jammer dat er geen luxe kentekenplaten opzitten hoortongue sticking out smiley

@Ruud: hoe kan ik dat instellen? Waar zit dat knopje?
Verdorie, vandaag luxe platen bestelt...

ik netjes de oude platen van mijn calibra af gehaald en de nieuwen zaten netjes in plastic.

Haal ik ze een paar uur later er uit, zie ik dat er een mini '2' tussen staat angry smily

Wat is het geval; mijn collega heeft perrongeluk duplicaatcode 2 ingevult. Ik mag daar dus niet mee rijden. En mijn oude platen waren inmiddels al in de vernietigbak bij de leverancier eye popping smiley

Dus ik daar heen, mijn platen terug gehaald, moest ik ze helemaal weer recht timmeren en doen. Dus nu rij ik rond met ver****** halfbakken platen.

En de goeden komen pas maandag eind van de middag, en dus te laat voor de meeting sad smiley
De binnenverlichting in mijn astra heeft een vertragingsfunctie. Het lampje blijft nog even aan nadat je de deur hebt dicht gegooid...best fijn. Nu zou ik alleen die tijd dat de lamp blijft branden iets verlengen. Bij de Corsa C, Meriva e.d. kun je dat instellen d.m.v. een knopje. Mijn astra heeft dat niet...iemand enig ID of je dat nog kunt instellen?

nee kan niet, dat is geprogrammeerd in het printplaatje, net zoals in de calibra.

wat mischien wel kan, is een interieurlampje compleet overbouwen van een corsa of zo? Ik wist trouwens niet dat die tijd van branden in te stellen was smiling smiley

mijn collega heeft perrongeluk duplicaatcode 2 ingevult.

Wat een knuppel... Beetje jammer dat je nu met ranzige platen rijd. Maar ach maandag is alles weer goed.
Maandag pas ja eye rolling smiley ... 3 dagen te laat. Maar het is niet anders.
Leuk filmpje, lekker weggetje is dat inderdaad om even lekker door te halen smiling smiley Wat kost zo'n setje luxe platen trouwens? Ik wil graag ook 2 van die platen op m'n BX. En hoe gaat het precies in z'n werk wat betreft papieren?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close