AsconaGT: Renault Laguna GT 205 4-control (2008) - VW Move Up! (2018)

Gepost door AsconaGT 
Vanmiddag was het eindelijk zover, de calibra was eindelijk klaar voor het rijden.

Alles goed aangepakt, nu wel eindelijk een goede riem, dus ik kan weer 60.000 km verder, en omdat toch veel los was gehaald gelijk de bougie's gedaan, waar anders haast niet bij te komen is.

Maar bij de 'operatie' kwam er een hele lichte koelvloeistof lekkage aan het licht ergens binnenin. Dus ook gelijk alle pakkingen en ringetjes vervangen bij de warmtewisselaar en thermostaat. En kleppendekselpakkingen. Dus dat is allemaal dik in orde nu!

Dus toen ook gelijk maar versie koelvloeistof, en ook maar gelijk nieuwe Olie + filter. Dan ben ik echt gelijk klaar met alles.

Na een weekje stilstaan was hij echt smerig, en omdat ik weinig tijd heb om de auto vandaag te wassen en morgen met xenon bezig ga waarschijnlijk, heb ik hem maar even door de wasstraat gehaald.

pakkingen van de warmtewisselaar en thermostaathuis werken vervangen en alles goed schoongemaakt

Ook de kleppendekselpakkingen alsmede de bougie's werken vervangen, nu toch alles los ligt

Toen alles weer aangesloten, olie ververst en koelvloeistof ook

Toen starten, motor goed warm laten worden, en kijken of alle lucht uit het koelsysteem is, en of alles werkt naar behoren

Gelijk maar even gewassen, zodat ik morgen aan een schone auto xenon kan inbouwen

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-03-2007 17:41 door AsconaGT.
Wat een operatie zeg... Maar nu ben je er wel een hele tijd klaar mee. Je hebt geluk dat je bij de dealert werkt anders was het een mooie dure grap geworden en dan was een V6 haast niet te onderhouden. In het echt ziet de auto er geweldig uit, mooier dan op de foto's!

Op die laatste foto, is dat mijn Corsa die erachter staat? Heb je er meer foto's van waarop t duidelijker is?winking smiley
nee, dat is niet jou corsa GSI winking smiley anders was het mij zeker wel opgevallen toen ik de foto maakte.

zo'n reparatie zou via de officiele wegen zo'n 2000 euro hebben gekost eye popping smiley wat vooral te wijten is aan het werk wat er in zit. En het distributie setje die niet goedkoop is. Als ik niet bij een dealer had gewerkt, was een calibra V6 ook nooit in mij opgekomen hoor. En had ik gewoon een 2.0 8V gehad of zo.
In het echt ziet de auto er geweldig uit, mooier dan op de foto's!

ja dankje cool smiley ben er nog steeds heel erg blij mee.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-03-2007 18:16 door AsconaGT.
Mooie wagen Joost. Net wat je zegt, omdat je bij een dealer werkt is het te doen.
Netjes! smileys with beer

Kun je weer en tijd vooruit. Succes met de xenon! Jij hebt toch zeker ook wel mist-/bermlampen? Met mistlicht aan is de licht opbrengst best wel aardig hoor (mijn bescheiden mening althans winking smiley ).
ja deze calibra is voorzien van mistlicht (verwerkt in de koplamp) en dat geeft inderdaad wel een hoop licht, maar wel naar beneden en de berm. (en officieel mag je er alleen mee rijden bij slechte weersomstandigheden)

En xenon geeft gewoon veel meer licht, en het staat ook stuk mooier. Bovendien vind ik mijn hele auto al af, en als je dan toch iets wilt, tjah, dan is het xenon cool smiley
Joost
zo'n reparatie zou via de officiele wegen zo'n 2000 euro hebben gekost

WOW! Dat gaat dan echt flink in de papieren lopen... Ik zou hetzelfde doen als ik bij de dealert werkte trouwens: lekker boven je stand gaan rijdengrinning smiley

wederom Joost
nee, dat is niet jou corsa GSI winking smiley anders was het mij zeker wel opgevallen toen ik de foto maakte.

Moeten wel een keer een paar foto's schieten tijdens een mini meet lijkt mecool smiley
Kan jij dan zien aan de voorkant of ik met of zonder mistlicht rij?winking smileycool smiley Zou ik knap vinden, nou ken je de auto natuurlijk maar niemand ziet het, gegarandeerd!

Maar uiteraard zal xenon veel beter zijn vooral ook op afstand.
ik wil ook wel een mini meet! woon in enschede dus das harstikke dicht bij!
Kan jij dan zien aan de voorkant of ik met of zonder mistlicht rij?

calibra rijders herkennen dat gelijk, maar ik weet zeker dat andere mensen dat echt niet zien nee.

Net even foto gemaakt (nu nog zonder xenon)

stadslicht + dimlicht

stadslicht + dimlicht + mistlicht

stadslicht + dimlicht + mistlicht + grootlicht
Pcies. Als je rijd is er niemand die het ziet zelfs niet oom agent.big smile smiley

Groot licht wel uiteraard maar goed. Heb je net ff een mail gestuurd met een cheet / folder inscan van de dtm.
ja, heb hem gekregen, bedankt! thumbs up Leuk om te zien, zal de sheet binnenkort wel ff hier neer zetten
keer op een zondag? of een vrijdag avond aan het begin van de avond? kan wel mooi bij de ikea of expo dat weet iedereen te vinden.
Op zondag kan ik zowiso vaak wel, Ikea/Expo is 2 km van mijn huis, dus prima winking smiley

Vandaag met xenon bezig gegaan.

En omdat ik het allemaal tip top in orde wilde hebben, de bumper en koplampen gedemonteerd om alles netjes te installeren en mooi weg te werken. Het resultaat is super! cool smiley

Ik heb alleen weinig foto's:

Hier was ik alles aan het demonteren, wat zo gebeurd is thumbs up

na demontage van de koplampen de xenonlampen er in geplaatst en een gat gemaakt in het kapje en de draden netjes weg gewerkt en weer in de auto geplaatst. De starters heb ik door de demontage heel netjes weg kunnen werken onder de koplampen (zie foto)

Het licht is echt top! Ben beniewd hoe het in het donker zal staan. Morgen even lampen voor de zekerheid afstellen, en klaar
Ziet er zeer mooi uit, vooral omdat de calibra al lenzen heeft(Y)
Wow!! Staat echt heel erg lekker zeg thumbs up

Ben toch wel jaloers op die auto van je, vrijwel alles klopt gewoon cool smiley
ja hij is echt top!

Vanavond nog in het donker gereden eye popping smiley wat een super mooi licht, en super veel ook.

Morgen even langs werk om ze voor de zekerheid goed af te stellen voordat ik mede weggebruikers er mee lastig val.

Zal morgen gelijk even een foto in de schemering maken cool smiley
DA HEJ MOOI DOAN!thumbs upwinking smiley

Licht zal wel lekker helder wezen.
Krijg nog geen fatsoenlijke foto's eye rolling smiley tis gauw te donker of wat.
Idd meer lichtopbrengst dan dat gele een paar posts terug. Ziet er erg mooi uit en hij beschikt nu over veel meer uberholprestige!
Ziet er netjes uit, zeer knappe Calibra en dat xenon zal wel lekker veel licht geven.
Mooi dat alles is goed gegaan met de distributie riem vervangen, zij het in 2 etappes.
Geniet maar lekker van die V6, zal wel lekker snorren thumbs up
Gisteren ging spontaan het motorlampje branden confused smiley

de geraffineerde loop werdt gestoord door een rare roffel, dus gelijk even laten uitlezen...

en wat ik al dacht, de auto liep maar op 5 cilinders.

geen signaal van injector 6.

Deksel van het blok af, stekkertje er af van injector 6, en weer er op... en weg was de storing...

Hij liep weer als een titje grinning smiley

waarschijnlijk toch iets van vuil in de stekker gekomen na de 'operatie' van afgelopen zaterdag, of dat het stekkertje er mischien toch niet goed op zat.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-04-2007 10:51 door AsconaGT.
Voor de liefhebbers, de orginele DTM sheet... (als het een beetje leesbaar is)
nette auto hoor! ziet er mooi uit dat xenon, binnenkort maar is een minimeet houden! met een beetje geluk is over drie weken mijn uitlaat binnen en dan kom ik ook showen :P
zodra ik mijn micra verlaagt heb en de uitlaat binnen heb dan gaan we serieus wat afspreken thumbs up ik zal me videocamera ook mee nemen!!! kunnen we een sprintje filmen eye rolling smileygrinning smiley
Lijkt me ook erg leuk!

Hoe zien de originele DTM velgen eruit? Misschien een idee vor winterbandensmileys with beer
zodra ik mijn micra verlaagt heb en de uitlaat binnen heb dan gaan we serieus wat afspreken ik zal me videocamera ook mee nemen!!! kunnen we een sprintje filmen
dan hoor ik het ter zijnde tijd wel...

jij voor het geluid, en ik voor de looks? winking smiley

Hoe zien de originele DTM velgen eruit? Misschien een idee vor winterbanden

orgineel zijn BBS velgen, 16 inch:

deze calibra is overigens de enige calibra die ik ken, die vrijwel exact gelijk is aan de mijne...

Ook orginele Hollandse DTM
Ook zelfde kleur
Ook V6
Ook met xenon
Zelfde bouwjaar (en meen ook bouwmaand)

Alleen nog met de orginele 'DTM' velgen en zonder opel i-line spoiler.
Ik vind de BBS'ers niet zo, eerlijk gezegd. Dan zijn jou OZ's toch echt een stuk mooierthumbs up.
Rijd die andere DTM ook in het oosten rond?
nee, ergens in Noord-Holland meende ik, niet hier in ieder geval...

Ik weet zowiso niet of er hier in twente nog andere DTM'ers rondrijden. Wel een V6 uit 1994, en ook wat verbouwde 4 cilindertjes. En een Turbo Color Edition.

Ik kwam zaterdag toevallig wel een calibra tegen in exact de zelfde kleur als wat ik heb, ook 1997, maar geen V6 en ook geen DTM edition.

Ik vind de BBS velgen zeker niet lelijk, en ik ben echt iemand van de orginele auto's, zeker bij calibra's. Maar wat je zegt; ik vind de OZ's ook heel erg mooi die ik er nu onder heb, mischien wel mooier, dus laat ik het mooi zo thumbs up
@asconga GT haha dat sprinten komt wel goed dat word nog lachen zal wel een gigantisch gat vallen.

die bbs velgen zijn trouwens ook mooi zeg!!!! eye popping smiley
AsconaGT Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Ik kwam zaterdag toevallig wel een calibra tegen
> in exact de zelfde kleur als wat ik heb, ook 1997,
> maar geen V6 en ook geen DTM edition.
>
> Ik vind de BBS velgen zeker niet lelijk, en ik ben
> echt iemand van de orginele auto's, zeker bij
> calibra's. Maar wat je zegt; ik vind de OZ's ook
> heel erg mooi die ik er nu onder heb, mischien wel
> mooier, dus laat ik het mooi zo thumbs up

Wasn't me... Er schijnt bij mij in de omgeving ook een DTM (16v) met dezelfde kleur rond te rijden. Ben hem alleen nog nooit tegen gekomen. Maar vaak gehoord dat men meende mij te zien rijden. Terwijl het op dat moment niet mij kon zijn.

Vind de OZ's goed staan maar de orginele BBS-en net even mooier. En hoort ook bij de DTM uiteraard. Wat je ermee doet moet je uiteraard zelf weten.
Er zijn in 1997 rond de 90 DTM-mers verkocht.Dit waren toen de laatsten.Wij konden nog maar uit twee kleuren kiezen. Paars of donkergroen.Ik heb gekozen toen voor een paarse.Dus in ieder geval rijd er nog precies dezelfde rond in Belgisch Limburg.(Nederlandse auto)De auto is nog helemaal origineel inclusief de BBS velgen.In Son en Breugel (waar ik heb gewoond) reed toen ook een zwarte DTM-mer rond.
klopt, paars en donkergroen waren de meest voorkomende kleuren van de latere bouwjaren op een DTM

Er rijden nog wel een paar DTM'ers rond in deze kleur in NL, maar niet met V6, tenminste, zover ik weet.

Ik vraag me af hoeveel er van die 90 nog over zijn, laat staan in een nog beetje fatsoenlijke (orginele) staat.
dat is wel jammer van de calibra ze zijn bijna allemaal afgetrapt of tot hoeresloep gedegradeerd, terwijl als je de auto origineel houd je een hele mooie auto hebt met prachtige lijnen! ik vind de calibra nog steeds mooi! thumbs up
Het origineel laten van oude Opels is helaas eerder uitzondering dan regel. Moet je die Kadettjes GSi uit de jaren '90 eens zien... Te triest voor woorden. Dat zou voor mij al reden genoeg zijn om een sportieve Opel origineel te laten! De hogere restwaarde is dan mooi meegenomen.
helemaal mee eens! tunen kan wel maar dan meer met een ander onderstel uitlaat carburateurs/throttele bodies dat soort dingen! dat kan ik waarderen! mooie velgjes enzo.
mooie velgjes enzo

en een andere uitlaat grinning smiley

nee, maar ben het wel met jullie eens...

kadettjes GSI, met name de 16V's, beginnen nu al zo zeldzaam te worden in orginele staat, met name de champions met leer en zo. Allemaal afgeragt of rot en slecht onderhouden.

Gelukkig beginnen hier en daar projectjes om zo'n auto weer in orginele staat terug te krijgen thumbs up

Calibra's hebben die status nog niet. Daar zijn er nog te veel van. Maar krijgen die ook wel over een x aantal jaar. Want ze verdwijnen bij bosjes laatste tijd, met name de calibra's van de eerdere bouwjaren.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-04-2007 23:43 door AsconaGT.
ja maar de calibra's van de eerste bouwjaren lossen toch ook op in de regen? grinning smiley
Mijn vorige calibra was ook 1 van de eerste serie's...

Een Colour Edition, ook met vrijwel alle optie's, alleen geen leer met stoelverwarming, en geen check control, geen mistlicht en wat andere kleine dingen.

deze was zelfs voorzien van airco én orgineel schuif-kanteldak. Dat laatste moet ik bij mijn huidige calibra missen helaas.

Maar deze calibra was in topstaat, geen spatje roest, en super goed onderhouden. Op en neer Italië, 4000 km met tempraturen tegen de 40 graden, het ging allemaal super. Daarom kijk ik echt uit om dit jaar weer met een calibra op vakantie te gaan, die nog beter gemotoriseerd is ook.

Maar je hebt wel gelijk, van de eerste bouwjaren zit er veel rommel tussen, en roesten doen ze vaak wel ja drinking smiley Gelukkig hebben calibra's vanaf 1995 daar minder last van.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-04-2007 14:40 door AsconaGT.

en een andere uitlaat

Dat kan nog hoor. Maar er zit wel verschil in welke uitlaat je hebt. Zo heb ik bijvoorbeeld liever een Irmscher uitlaat onder de Corsa dan een Remus.
Ik doelde meer op de nieuwe uitlaat van biermagnaat's Micra tongue sticking out smiley

Ik vind sommige remussen en sebrings ook niet verkeerd hoor, zolang het maar geen omhoog stekende 'DTM-style' pijpen zijn, en vaak zijn de einstukken té groot.

Zo'n einddemper zoals op de opeling van het opel-topic-dinges-geval, van de lichtblauwe calibra iceland edition, is ook geen irmscher, maar vind die wel érg mooi thumbs up
uitlaat moet ook niet te groot zijn! heb ik nou wel (diamter van 10cm grinning smiley ) vult allemaal wel leuk maar dan maar iets meer ruimte eromheen ziet er gewoon wat netter uit!
ondanks het 2 heeel verschillende auto's zijn. Wat rijd nou lekkerder. Een 3 liter 6 in lijn met achterwiel aandrijving of een 2.5 liter v6 met voorwielaandrijving??? Ben wel benieuwd eigenlijk.
denk dat je dat niet goed kunt vergelijken ook door het grote leeftijdsverschil.
de vraag die ik zo vaak hoor winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-04-2007 17:37 door AsconaGT.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close