AsconaGT: Renault Laguna GT 205 4-control (2008) - VW Move Up! (2018)

Gepost door AsconaGT 

2slow Schreef:
-------------------------------------------------------
> Uuuh Joost,
>
> Volgens mij heb jij geen Bose audio systeem
> hoor...
>
> Das alleen bij de Cliff en Classic geloof ik.
>
> Mare goed maakt ook niet. Als het maar goed klinkt
> he!big smile smiley

Ja zeker, en het klinkt echt heel erg mooi. Het zou best kunnen dat het geen Bose is hoor.

Maar ik dacht dat, omdat ook calibra's niet de extra luidsprekers hebben in de deur, dat ik het bose systeem had. Ook bij de omschrijving staat iets over 6-luidsprekers en zo (maar mijn duits is niet zo goed big smile smiley)

was het geen optie? Of waar is het eventueel aan te herkennen? smiling smiley

Calibra classic, is dat niet gewoon de basis uitvoering? Lijkt me sterk dat die dat wél standaard heeft, en mijn DTM Edition niet. smiling smiley

Heb jij trouwens een paar internet sites waar ik wat meer over calibra's te weten kom, met name uitvoeringen, optie's en zulke dingen?
Sites nog niet, Wel 3 mappen folders winking smiley. Ben samen met mn broertje op lange baan basis bezig met een site. De Classic was wel degelijk een uitvoering (in Duitsland). Redelijk luxe ook. (nog ff gecheckt, heeft ook geen Bose systeem)

De Cliff heeft in elk geval wel. Alle Calibra's hebben standaard 6 luidsprekers.

DTM, Cliff en Keke uitvoeringen zijn niet direct de meest luxe uitvoeringen, maar juist meer sportive uitvoeringen.
AsconaGT Schreef:
> >
> ja, dat klopt... ik ben niet zo bekend op gebied
> van VW, maar een VR6 is toch een 2.9 ?
>
> scheelt ook iets met een 2.5 V6 van mijn auto
> natuurlijk. Ik ben wel van mening dat 1 op 10 wel
> haalbaar moet zijn met een Vr6, maarja, in de
> praktijk... tongue sticking out smiley

Golf VR6 is een 2.8, Golf VR6 Syncro en Corrado heeft 2.9 liter met respectievelijk 174 en 190 pk.
Ik rijdt relatief korte ritten en dat in combi met wat kouder weer, ventilator en achterruitverwarming en dan durf je niet eens op de verbruiksmeter te kijken sad smiley.
Ik rijdt relatief korte ritten en dat in combi met wat kouder weer, ventilator en achterruitverwarming en dan durf je niet eens op de verbruiksmeter te kijken

ik ken het gevoel, als ik 's morgens weg rij met verwarmde stoelen, spiegels en achterruit, radio aan, lichten aan en koude motor (zoals vanmorgen) en rij in de stad, dan kijk ik d'r ook niet na big smile smiley

Ik laat hem altijd op gemiddeld verbruik staan, iets meer van belang, en dan valt het allemaal nog wel mee winking smiley

Sites nog niet, Wel 3 mappen folders . Ben samen met mn broertje op lange baan basis bezig met een site. De Classic was wel degelijk een uitvoering (in Duitsland). Redelijk luxe ook. (nog ff gecheckt, heeft ook geen Bose systeem)

De Cliff heeft in elk geval wel. Alle Calibra's hebben standaard 6 luidsprekers.

DTM, Cliff en Keke uitvoeringen zijn niet direct de meest luxe uitvoeringen, maar juist meer sportive uitvoeringen.

Ja dat klopt, maar dat zijn wel de meest mooir uitvoeringen, en de Iceland Edition, ben ik ook gek van. Ik kan over mijn DTM edition vrijwel niks vinden, wat er echt anders aan was of zo.
Heb wel een sheet/ flyer van de DTM. Kan em je wel even toe mailen. Moet ik em eerst ff inscannen.

De Iceland is idd ook eruug mooi, uniek kleurtje.smileys with beer
in de duitse wikipedia staat wel wat van een dtm edition op de calibra: [de.wikipedia.org]

mooie auto! thumbs up
Vandaag even het luchtfilter bekeken, die was érg smerig.

Toen zat ik me te bedenken, dat ik nog een K&N inlegfilter had liggen van mijn vorige calibra.

En eventjes nazoeken, het filter is gelijk! Dus gelijk die even schoongemaakt en d'r in gelegt.

Niet dat er nou echt merkbaar verschil is nog, maargoed tongue sticking out smiley

Kun je nog een beetje fatsoenlijk bij die klemmetjes komen van de filterbak?nut smiley
was wel goed te doen, het zit wel aardig vol onder de motorkap!

Moet er niet aan denken om er een dynamo of zulke grappen te vervangen.

Zelfs voor de achterste 3 bougie's moet het inlaat traject d'r af worden gehaald en zo. Dat gebeurd zaterdag a.s.

Maar luchtfilter bak is nog wel goed te doen:
Hey heb jij ook een bodywarmer om je accu.nut smileywinking smiley

Heb ik vaker gezien. Helpt dat bij koude dagen??
Ja, hij fluisterde mij dat hij het koud had... nut smiley

ik heb geen idee, mijn vorige calibra had het ook, en mijn ascona ook.

het zal ongetwijfeld iets helpen, zo lang heb ik hm niet winking smiley maar het staat wel netjes zo.

En echt koud krijgt hij het niet, want mijn blok wordt echt super warm. Bij de meeste ritjes staat hij tussen de 95 en soms wel 100 graden als je even stil staat. Het schijnt normaal te zijn bij een V6 eye rolling smiley

vanmorgen voor het eerst gehad dat de Traction Control in greep. Ik wou snel eventjes voordraaien en een stoplichtje pakken. Knipperde het lampje enkele keren op het dash en voelde je het systeem ingrijpen. thumbs up dat werkt dus goed
Tja een V6 heeft wat minder adem ruimte dan een 2 liter vanzelf:

Zo, nu zijn bijna alle onderdelen binnen voor zaterdag a.s. waarbij als hoofdzaak de distributieriem met toebehoren vervangen gaat worden.

alleen de 2 kleppendekselpakkingen is nog het wachten op. Die schijnen bij 6-cilnders wel eens stuk te gaan.

Bij mij zweten ze ook iets, dus als het toch allemaal los wordt gehaald, gelijk even ook de pakkingen thumbs up

en dan kan het zaterdagmorgen beginnen. Zit er alleen nog aan te denken, ook gelijk olie verversen... of niet. Is ook een beetje afhankelijk van de tijd smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-03-2007 11:12 door AsconaGT.

En echt koud krijgt hij het niet, want mijn blok wordt echt super warm. Bij de meeste ritjes staat hij tussen de 95 en soms wel 100 graden als je even stil staat. Het schijnt normaal te zijn bij een V6

Zelfs mijn astra 1.4 staat normaal met temp. al rond de 95 graden. De vorige astra met dezelfde motor welke wij hadden bleef netjes rond de 90 staan.
komt er nog een open luchtfilter op? klinkt altijd wel mooi op een V6
nee, ik heb een inlegfilter van K&N gemonteerd, om diverse redenen;

Onder de kap van de V6 wordt het super warm, een openluchtfilter trekt de warme lucht, wat alleen maar vermogen kost, in plaats van dat je er wat mee wint. Dat was bij de vorige calibra ook

Ten tweede; een goed open luchtfilter systeem, kost ook aardig wat centjes, dat universele is echt troep (is mijn ervaring)

En als laatste reden, er komt al een super mooi geluid uit de V6 cool smiley

dus dat laat ik nu even voor wat het is thumbs up
ja moet ook wel warm worden daar onder het ligt er barstens vol grinning smiley
Onderdeeltjes liggen ook mooi klaar, orgineel GM uiteraard tongue sticking out smiley

want mijn blok wordt echt super warm. Bij de meeste ritjes staat hij tussen de 95 en soms wel 100 graden als je even stil staat.

Bij de MGF ligt de temperatuur meestal rond de 120 graden, zo warm heeft jou blok het dus niet. winking smiley

De MGF is natuurlijk wel een auto met een middenmotor, maar toch.

Erg mooie Calibra trouwens, jammer alleen dat er geen originele velgen meer onder liggen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-03-2007 21:15 door XJ8.

Bij de MGF ligt de temperatuur meestal rond de 120 graden, zo warm heeft jou blok het dus niet.

De MGF is natuurlijk wel een auto met een middenmotor, maar toch.

Erg mooie Calibra trouwens, jammer alleen dat er geen originele velgen meer onder liggen.

Om de velgen zit ik ook nog steeds in twijfel, maar ik vind deze ook érg mooi, ookal zijn ze niet orgineel.

maar 120 graden? eye popping smiley ik moet daar dus duidelijk aan wennen.Ik ben tempraturen gewent van rond de 90 graden onder normale omstandigheden. Ik zat er haast al aan te denken om een 82 graden thermostaat er in te zetten.

Maar volgens andere V6 rijders is dat bij de 100 graden (wat ik dagelijks aanraak) de fan (die bij 95 graden aan gaat) nóg harder gaat draaien, en als je de airco aan zet, dat er nog een extra fan het spul afkoelt, en dat ik me dus geen zorgen hoef te maken, ook niet bij 35 graden 's zomers. Dus het zal wel goed zijn dan smiling smiley
proficiat met je nieuwe aanwinst.ziet er goed uit.ma goed verzorgen zekers dat em lang gaat meegaan.
hierzie nog een fototje vanik met een deksel van 2.5 en 3.0je ziet:weinig verschil ma als je goed kijkt zie je het wel.eye popping smileysmiling bouncing smiley.nog veel plezier met je v6.je.heb het zelf iets leiver het oudere spulcool smiley
Ja, de monza is niet vergeten, heb er eergisteren nog mee gereden...

maar hij staat nu wel even op een lager pitje. Straks bij iets beter weer ga ik daar echt mee aan de hang.

Kleppendeksels zijn exact het zelfde op het opschrift na... Maar bij mij staat er dus helemaal geen opschrift op. Dus dan wordt het wel heel erg lastig om te zien.

Oude auto's hebben echt hun charmes, maar zo'n calibra is ook echt heel vet, allebei zijn het luxe coupé's, met een dikke 6-cilinder, maar zó anders van karakter.
Hallo allemaal...Ik wilde even laten weten dat ik ook in het bezit ben van een DTM mer met maar liefst 339.000 kilometers op de teller...en een aantal reparaties verder.Nu ben ik op zoek naar het motorblok nummer in verband met invoering naar het buitenland.Kan mij iemand helpen waar ik dat kan vinden ?? (P.S. alles is tot nu toe in de originele staat)
Hallo,

Op je kenteken bewijs:

2 liter = x20xev

v6 (2.5 liter) = x25xe

Succes!
niks aan toe te voegen thumbs up

het schijnt ook dat er nog DTM'ers tubro zijn geweest, in dat geval heb je een C20LET

Vandaag bezig met riem vervangen... Ik niet, maar monteur(s)

hele morgen zijn ze aan het passen en meten en kijken, maar wat blijkt...

de riem is hoogstwaarschijnlijk niet goed, net iets te veel tandjes... sad smiley en dat voor een orgineel distributiesetje, wat volgens EPC de goede moest zijn.

Kijken we bij losse riemen, blijkt dat er vreemt genoeg wél 2 types in zitten eye rolling smiley

met als gevolg, nieuwe riem bestellen, en pas volgende week zaterdag is er tijd om er verder mee te gaan, dus een week zonder auto!

Nou heb ik de Monza wel... maar om daar nou dagelijks weet ik wat voor een afstnden mee te gaan rijden nu, bovendien ben ik daar nog half mee bezig eye rolling smiley Mooi kloten dus...

Met het speciale gereedschap setje voor dit motorblok gaat het stukken makkelijker, zonder wordt eigelijk afgeraden

En na een bult pas en meetwerk lukt het dan toch niet, volgende week zaterdag verder

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-03-2007 17:35 door AsconaGT.
Ach ja was ook te mooi voor woorden natuurlijk. Goede en goedkope onderdelen gevonden, iemand gevonden die het voor een paar centen wilde doen. Er moest wel gewoon iets fout gaan big smile smiley

Even een weekje doorbijten en weer knallen met de Calibra cool smiley
en omdat het zo vol is, vinden monteurs dat ook zo leuk sleutelen grinning smiley

Vandaag de monza weer eens aangeslingerd, even voor 60 euro aan 98 met loodvervanger in gegooit.

toen even laten wassen drinking smiley

en een mooie route door de bossen weer terug gevonden...

nu eventjes waxen en stofzuigen, en hij is klaar voor een weekje intesief gebruik (hoop ik)
En dan zeggen ze bij Opel dat het een compacte V motor isgrinning smiley
Ik zag de Monza wel op het stadspark vandaag! Ziet er keurig uit, heb m even van dichtbij bekeken. Daarna moest ik de auto wegzetten omdat er geen plek meer waseye rolling smiley

Maar mooi auto hoor!thumbs up

GSI Fahrer Schreef:
> Ik zag de Monza wel op het stadspark vandaag! Ziet
> er keurig uit, heb m even van dichtbij bekeken.
> Daarna moest ik de auto wegzetten omdat er geen
> plek meer waseye rolling smiley
>
> Maar mooi auto hoor!thumbs up

ja klopt, vanmorgen bleken de treinen (weer eens) niet te rijden omdat de reparatie's in het weekend niet op tijd klaar waren gekomen

Dus toen de Monza maar aangeslingerd en op weg naar enschede, had hm voor vooraan staan in het stadspark inderdaad.

Toen nog even naar werk heen, morgen krijgt de Monza een rustdagje big smile smiley
Bedankt voor de tip zover.Maar als het goed is staat het motorbloknummer ook nog ingeslagen in het blok zelf aan de linker kant staat in het 'boekje' vlakbij de versnellingsbak.Kunnen jullie me nog een keer n goeie tip geven? Opel Nederland heeft onze Calibra niet meer in hun bestand staan dus die kunnen me niet verder helpen.Trouwens geweldige foto's van jullie eigendommen.Heel herkenbaar want wij rijden ook een paarse.Het waren een van de laatsten die er gemaakt zijn dus ik hoop er toch ook vanwege de hoge kilometerstand nog veel rijplezier aan te beleven.
Ik wil wel eens kijken waar het precies moet staan... Maar wat voor een blok heb jij er nou in liggen dan rene?

2.0 8V 115 PK (C20NE)
2.0 16V 150 PK (C20XE) tot 1995
2.0 16V 136 PK (X20XEV) vanaf 1995
2.5 24V 170 PK (C25XE) tot 1996
2.5 24V 170 PK (X25XE) 1996 en 1997
2.0 Turbo 204 PK (C20LET)

zo uit het hoofd...

Calibra's kunnen hele hoge kilometerstanden halen, mits ze goed onderhouden worden en neit afgebroken, iets wat met deze auto's vaak gedaan wordt. 4 ton heb ik meer dan eens gezien thumbs up

vandaag heeft de Monza toch weer in actie moeten komen, en weer 40 relaxte kilometertjes mee gemaakt, met wat bekijks cool smiley niet zozeer omdat mensen hem echt mooi vinden denk ik, maar ze zien allemaal wel dat het iets aparts is met een dikke motor (door het geluid)
Vandaag is mijn Xenon setje ook binnen gekomen! Ziet er allemaal top en degelijk uit.

Heb alleen de calibra niet bij de deur om het in te bouwen, dus dat zal ergens vanaf zondag aanstaande gebeuren thumbs up
Ik zie maar 1 lampje, of zitten er 2 boven elkaar verpakt?

Xenon is inderdaad een aanrader!
Het ander lampje zit er inderdaad onder winking smiley

Calibra's geven altijd erg slecht licht, dus zeker een aanrader ja. Ook omdat de calibra al lensen in de koplamp heeft orgineel.

Ik heb overigens gewoon 6000K, omdat daar het meeste licht van af komt, iets wat mijn hoogste prioriteit heeft.

en het staat ook wat mooier uiteraard winking smiley
Hallo AsconaGT,

Ik heb het motornummer ondertussen gevonden vandaag.Driessen Opel heeft een tekening uit het bestand gehaald.Het type is overigens n X2.5XE. Het nummer is te vinden aan de onderzijde tussen de versnellingsbak en de motor.Jullie hebben gelijk over de slechte lichtopbrengst van de koplampen.Ik heb er een nieuwe unit in gezet eerst links maar nu moet de andere kant ook nog worden vervangen.Dat scheelt ook al veel.Ik dacht dat je met xenon lampen ook verplicht was ruitewissers te plaatsen voor de koplampen of is dit niet zo?
Ik dacht dat je met xenon lampen ook verplicht was ruitewissers te plaatsen voor de koplampen of is dit niet zo?

dat is alleen verplicht bij auto's die na 1 jan. 2006 op kenteken zijn gezet. Dus dat geld niet voor mijn calibra.
Ruitewissers? Koplampspoeiers bedoelt u.
ruitenwissers voor de koplampen mag ook... hogedruk sproeiers is alleen vaker het geval bij de wat jongere auto's.

Als de auto maar is voor zien van een koplamp reinigings installatie winking smiley

Vandaag is de tank van de Monza al vrijwel weer leeg eye popping smiley nou heb ik er ook veel mee gereden deze week. Maar dan nog.

Dus net even de Monza weer goed schoongemaakt van binnen smiling smiley

en het wordt hoog tijd voor een radio tongue sticking out smiley nu zet ik de MP3's van mijn telefoon er gewoon op
Ik heb overigens gewoon 6000K, omdat daar het meeste licht van af komt, iets wat mijn hoogste prioriteit heeft.

6000K is perfect, de meeste lichtopbrengst en zelfs met 6000K is het licht al een een beetje blauwig. Zo snel mogelijk inbouwen want je weet niet wat je ziet straks zo'n groot verschil thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-03-2007 18:07 door Total Loss.

Vandaag is de tank van de Monza al vrijwel weer leeg nou heb ik er ook veel mee gereden deze week. Maar dan nog.

Dus net even de Monza weer goed schoongemaakt van binnen

Dus je kunt hem alleen maar schoonmaken als de tank bijna leeg is?winking smiley

Leuk wagentje joost, wat kost zo'n setje Xenon nou nog?
Tank leeg = is veel gereden. (nouja, bij de monza niet zo heel veel grinning smiley) En aangezien ik een hekel heb aan smerige auto's, (en de macdonalds zakjes stonden er zelfs nog in) heb ik hem gau maar ff schoongemaakt.

Complete xenon set: 2 6000K lampen + 2 starters + bekabeling + bevestigingsmateriaal = voor mij 140 euro. Met 1 jaar garantie op de lampen en 2 jaar op de rest.

En iemand die ik ken heeft al meerdere van deze setjes ingebouwd van de zelfde leverancier waar ik hem vandaan heb, en nog nooit iemand van terug gekomen, dus de kwaliteits zit wel goed.
Dat is helemaal niet duur. Maar moet je geen koplampverstelling erop hebben zitten dan? Ik kan mijn lampen niet in hoogte verstellen (Za er pas vanaf de 1.6 op)
nee, auto's die voor 2006 op kenteken zijn gezet hoeven aan al die verplichtingen niet te voldoen.

Nou is mijn auto wel voorzien van electrische hoogsteverstelling, maar niet automatisch. Alsmede het ontbreken van hoge druk sproeiers. Als je ze maar heel goed afsteld, dan hebben andere weggebruikers er vrijwel geen last van.

Is idd niet duur, dit was ook mijn prijs, normale prijs ligt iets van 15 euro hoger, (wat nog vrij goedkoop is)
Jee, ik had beter een Xenon set aan kunnen schaffen, dat was goedkoper geweest dan twee koplamp-units van 160 euro per stuk !
Heb je 2 nieuwe units gekocht dan? Had je ook wel 2e hands kunnen kopen. Aanbod genoeg in gesloopte Calibras.
huh? Ik heb helemaal geen nieuwe koplampunits gekocht, of heb ik dat verkeerd getypt confused smiley Ik gebruik gewoon mijn huidige units, die zijn nog helemaal goed.

Ik heb gewoon een xenon set gekocht zoals op de foto wat ik ook gepost heb smiling smiley
En de eerste kilometers zijn ook weer gereden met nieuwe riem!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-03-2007 17:38 door AsconaGT.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close