AsconaGT: Mercedes Benz C350e (2015) - VW Move Up! (2018) - Dashcam

Gepost door AsconaGT 
Volgens de autoweek kentekencheck zijn het beiden orineel Nederlandse auto's. Dat is op zich ook logisch natuurlijk gezien de soort auto (PHEV).
Toch kán het interessant zijn.

De prijzen in Duitslands zijn redelijk gelijk met die in NL dus daarvoor moet je het niet doen. Alleen in NL hebben alle C350E modellen geen trekhaak en is ook niet toegestaan om maar aan die 49 gram te voldoen. Op het kenteken staat ook '0 kg'. Technisch kan het dus wel, maar mag niet.

Ik kwam laatst wel een import C350E tegen, die had dus ook een trekhaak af fabriek en wél een trekgewicht van 1600 kg op kenteken staan. Het zelfde geld voor het panoramadak. Omdat er dan een grammetje meer Co2 bovenop zou komen vielen alle voordelen weg. De in Nederland geleverde C350e modellen hebben dus ook geen panoramadak terwijl dit in alle omringende landen wel gewoon op de optielijst stond.

Doordat de sedan van zichzelf al iets minder grammetjes Co2 uit stootte op papier was daar het panoradak wel mogelijk, net als een trekhaak.

Maar wil je per se een estate met trekhaak of panoramadak dan kan import ook een optie zijn. Al is de spoeling in het buitenland wel fors minder dan in NL en het is zeker niet goedkoper.

Eigenlijk zijn de prijzen nog net wat te hoog voor wat ik wil uitgeven, dus ik wacht nog rustig af. Tenzij de laguna plots verkocht word (staat niet actief in de verkoop) dan ga ik wat meer haast maken. Deze vind ik erg mooi qua kleurencombinatie (blauw met licht interieur) en heeft ook het fraaie essenhout interieur. Maar daar moet te veel bij denk ik als ik de laguna hier op in ruil.

We wachten geduldig af drinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-06-2020 08:46 door AsconaGT.
eye rolling smiley Maar waarom wacht je niet nog even 2 jaar....

Tom is zijn Megane GT overal aan t verkopen en waarschijnlijk vind hij wel een koper, als ik dan toch een leuke Estate moet met mogelijkheden wil ik de Laguna wel overnemen. Alhoewel mijn vriendin de Megane mooier vind...
wie weet staat de laguna over 2 jaar nog wel voor de deur hoor, het zijn nog hersenspinsels winking smiley

Maar door het enorme aanbod, zeker eind dit jaar na verwachting, is er een kans dat er een goede deal valt te maken. Maar dan moet de prijs goed zijn, goede uitvoering, mijn vrouw hem ook nog goedkeuren en ik heb zelf nog nooit in deze auto gereden, wie weet valt het wel behoorlijk tegen de verwachtingen zijn wel hoog na het zien van louter zeer positieve rijtesten van de W205.

Ik heb onlangs in een BMW 3-serie F31 320i M-sport touring gereden met automaat en daar waren de verwachtingen ook hoog van maar uiteindelijk toch op sommige vlakken iets teleurgesteld. Misschien ben ik ook wel te kritisch maar die is al wat gezakt in ranking. tongue sticking out smiley

De motor en automaat is echt subliem! Denk de beste automaat waar ik ooit in heb gereden. Looks ook top. Maar als ik dan kijk naar de afwerking, zeker op plekken die niet direct in het zicht veld zitten valt mij toch wat tegen. Het is goed hoor, maar een passat of zo is echt niet minder om maar met iets te vergelijken. Gaf mij gewoon niet het 'premium' gevoel.
Luxe al helemaal, veel zaken die op vrijwel elke auto, zelfs in een B segment auto zit, zoals dimmende binnenspiegel, zat er niet op nut smiley. Er zit keyless entry op, maar dat werk dan alleen op de voorportieren, terwijl de laguna gewoon rondom werkt. Bij een budgetauto snap ik die keuzeoverweging om de achterportieren niet te voorzien van sensors maar dat is zo'n 3-serie alles behalve.
Als je kijkt naar de ventilatieroosters; bij een audi of mercedes zijn die werkelijk prachtig vorm gegeven , haast kunst. bij de BMW zijn het gewoon roosters zoals in vrijwel elke andere auto. Is niet erg, prima zelfs maar het draagt allemaal niet bij aan de 'premium' gevoel waar je wel voor betaald. Zo kan ik nog wel doorgaan. Maar misschien ben ik te kritisch.

Ik ben dus benieuwd welk gevoel zo'n C-klasse mij kan geven.
Ik ben ook heel benieuwd! Ga er snel eens eentje proefrijden en deel je ervaring. De blauwe kleur van optie #2 staat dit model overigens schitterend.
Jammer dat de 320i niet beviel maar ik begrijp het wel, zelf ook een proefrit gemaakt in een F30 en de wauwfactor ontbrak me een beetje, voelde niet echt als een upgrade tov de E87.

C350e lijkt me toch ook wel heel fijn, mooie auto en vaak ernstig goed in de opties. Ben benieuwd wat het gaat worden smiling smiley
Die Mercedes is erg mooi, zou hier ook prima passen qua gebruik. Helaas nog buiten budget.

Volgens mij kon de station wel geleverd worden met trekhaak. Alleen dan moesten er andere achterbanden onder meer hogere CO2 tot gevolg. Resultaat was hogere bijtelling. Is niet vaak geleverd, maar kon wel
Ik kwam van een superluxe en zeer mooi afgwerkte Mazda 6 en nu dan een redelijk complete 320i M-Sport. Geen veiligheidssystemen meer, adaptieve cruise control, camera's , keyless, stoelventilatie etc. Toch mis ik het (op dode waarschuwing) helemaal niet. Draagt weinig bij aan de totale rijbeleving en vond sommige opties ook gewoon irritant.
Interieur is ook allemaal iets grover van opzet, maar bouwkwaliteit en slijtvastheid van materialen is veel hoger. Deurpanelen zijn onderaan van zacht materiaal net als de klep van het dashboardkastje. Dat is voor mij voldoende premium.
C-klasse heeft een wat luxer interieur maar wat me daar tegenstaat is het lelijke opgeplakte schermpje. In simpele uitvoeringen is dat ook een heel eenvoudig Garmin systeem.

Ik ben ook heel benieuwd! Ga er snel eens eentje proefrijden en deel je ervaring. De blauwe kleur van optie #2 staat dit model overigens schitterend.

Blauw staat ook hoog op de wensenlijst. dat is ook de enige echte kleur die er leverbaar is geweest in het standaard kleurenpallet. AL vind ik zo'n bruine ook wel wat hebben. Maar het is hoofdzakelijk zwart en zilvergrijs. Staat de auto overigens ook prima maar ik vind de blauwe dan net iets meer hebben. Ik ben ook benieuwd om te rijden, alleen staan die dingen overal in nederland behalve vrijwel niet in twente. Proefrijden zonder oprechte interesse om dat specifieke exemplaar te kopen vind ik een beetje dubbel.. Dus dat zal nog wel even duren.

Jammer dat de 320i niet beviel maar ik begrijp het wel, zelf ook een proefrit gemaakt in een F30 en de wauwfactor ontbrak me een beetje, voelde niet echt als een upgrade tov de E87.

niet beviel is misschien ook niet de juiste omschrijving. Het rijden, sturen, motorisch en automaat zijn echt top. Maar allerlei rand dingetjes heeft mij wel doen twijfelen. Vind hem ook mooi, maar als ik graag sportstoelen wil, high executive eventueel nog leer of panoramadak dan ga je echt de hoofdprijs betalen. Meer dan een jongere Benz die rijker is uitgerust en sneller is, en een fractie ruimer en zuiniger. Deze F31 vind ik wel heel mooi zo. Prijs is ook redelijk

Volgens mij kon de station wel geleverd worden met trekhaak. Alleen dan moesten er andere achterbanden onder meer hogere CO2 tot gevolg. Resultaat was hogere bijtelling. Is niet vaak geleverd, maar kon wel

Het zou vast op bestelling mogelijk zijn, immers in onze buurlanden waren ze ook zo leverbaar, maar in de NL prijslijst kwam trekhaak en panoramadak niet voor wat ik zag. Ik heb nog geen origineel nederland geleverde gezien. De BPM schoot omhoog en de bijtelling ook, dan werd het ineens een gigantisch duur trekhaakje of panoramadak. Ik heb gezien dat mensen alsnog naderhand een trekhaak monteren (ook goede banden) en dan is er technisch gezien geen enkel probleem. Maar op kenteken staat dan nog steeds '0 kg', als je ooit een ongeluk krijgt of politiecontrole (heb ik met de laguna ook al 2x gehad met aanhanger) dan ben je wel de sjaak.

C-klasse heeft een wat luxer interieur maar wat me daar tegenstaat is het lelijke opgeplakte schermpje. In simpele uitvoeringen is dat ook een heel eenvoudig Garmin systeem.

ja dat schermpje is ook niet gelijk mijn voorkeur. Garmin systeem wil ik zelf ervaren. Anders op zoek naar eentje met command. Bij BMW is dat ook helemaal prima, al ken ik alleen het duurste systeem.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-06-2020 19:31 door AsconaGT.
Door dit topic enthousiast geworden, zou voor ons ideaal zijn. Gros van de ritten helemaal of voornamelijk electrische zou kunnen. Maar net huis gekocht, dus zit er niet in. Daarom ook naar de trekhaak gekeken. Deze lijkt ONK met trekhaak geleverd (GX-173-S). Ze zijn er wel, maar heel sporadisch.
Ik zie ook exemplaren die van 68 naar 18 zijn gegaan. 50K in 5 jaar tijd en 170.000 km. Dat is dus alleen aan afschrijving al 30 cent per kilometer geweest.

Door dit topic enthousiast geworden, zou voor ons ideaal zijn. Gros van de ritten helemaal of voornamelijk electrische zou kunnen.

Hier idem, maar rationeel gezien, zeker als je naar EV range kijkt is de W205 geen topper. Een passat GTE komt op puur EV een stukje verder en er zullen er vast meer zijn die dat aanzienlijk beter doen. Ik zie het meer als leuk meegenomen, want in de praktijk haal je max 20 km als het niet te koud is en je rustig rijd blijkt. In de winter soms maar de helft.

Het is wel fijn dat 90% van mijn ritjes kort zijn en rustig en ik dus super zuinig kan rijden, maar als je even flink vermogen nodig hebt is het er absoluut en is het ronduit snel. Maargoed, ik hoop dat de prijzen nog heel iets gaan zakken. Eigenlijk is het nog net wat te duur voor wat ik aan een auto wil uitgeven.
Ik verwacht dat er aan het eind van het jaar zoveel plug-ins op de markt komen dat ze of allemaal naar het buitenland verscheept worden of er wel degelijk flink gezakt gaat worden met de prijs. Bijtelling in 2015 was 7% voor max 60 maanden, eind 2015 zijn er toen een heleboel op naam gezet.
Audi A4tdi
Ik verwacht dat er aan het eind van het jaar zoveel plug-ins op de markt komen dat ze of allemaal naar het buitenland verscheept worden of er wel degelijk flink gezakt gaat worden met de prijs. Bijtelling in 2015 was 7% voor max 60 maanden, eind 2015 zijn er toen een heleboel op naam gezet.

dat is ook exact waar ik een beetje op hoop thumbs up ik zie dat het aanbod nu al vrij fors is voor een dergelijke auto. Elke dag komen daar best wel wat bij. Veel gaan ook naar de export heen uiteindelijk want de het aanbod in NL is hoog en buiten NL nihil.

Eigenlijk zijn ze nu net te duur voor wat ik wil uitgeven, ze mogen nog wel heel iets zakken. maar heb alles behalve haast en heb de zoekopdrachten wel uit staan als er iets gunstigs voorbij komt.

Vervelend is wel dat veel ex BTW te koop staan. maar anderen die aanvankelijk vrij duur lijken toch incl BTW zijn en daardoor best wel goed geprijsd. Het is altijd goed lezen en opletten
Dat In en ex btw is mij ook al opgevallen inderdaad, dat zouden de zoekmachines eigenlijk moeten kunnen ondervangen. Overigens een Passat GTE heeft in de praktijk ook richting de 300pk met volle accu's begreep ik van verschillende fora. Net als de Golf GTE zijn ze in de praktijk flink sneller als opgegeven.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-06-2020 17:01 door Audi A4tdi.
Ik zag vorige week zo'n C-klasse, dan weliswaar een diesel, in een 'cross country' style. Witte lakkleur, ,met dus grijze randen en iets hoger op de poten. Het had wel wat.
Zal dat in het buitenland ook nog met PHEV techniek geleverd zijn?

Verders, de afschrijving.. tja, daar hebben 'wij al samenleving' wel aan meegeholpen.. door de VAMIL regeling..
Denk dat er toch echt in de boeken van de eigenaars gekeken moet worden om een beetje zicht op de werkelijke afschrijving te krijgen.
De relatief lage waarde (?) zal ook wel komen doordat die auto's hun waarde in de eerste 60 maanden bewezen hebben.. en daarna toch een stuk minder interessant zijn voor de markt?

Ik zag vorige week zo'n C-klasse, dan weliswaar een diesel, in een 'cross country' style. Witte lakkleur, ,met dus grijze randen en iets hoger op de poten. Het had wel wat.
Was dat geen E klasse? Ik heb dat nog nooit bij een C gezien?
^^^^
Ehm, zou misschien wel kunnen. Het was een CDI (320 d8 ik) en er leek mij een C voor te staan.

RX kenteken.

Ik wist ook niet van het bestaan af, eerlijk gezegd. Het geheel klopte wel in mijn ogen.
Dat zal waarschijnlijk een E zjin geweest.

Vind ik overigens ook wel een gaaf ding, ik hou wel van die opgehoogde stations zoals een audi all-road of Volvo Cross Country

Aleen zijn die E-klasses alleen als diesel geleverd, en nog belangrijker, de meesten gaan boven de 50.000 van de hand

Vandaag de Laguna eens afgetankt, 1,5 maand geleden voor het laatst nut smiley Maandag even vakantie naar Zeeland. Eerste lange rit voor de laguna sinds tijden
Ik vind dat toch zó niet mooi op een auto, die forse plastic-ongespoten randen. grinning smiley

Veel vakantieplezier alvast thumbs up
Op een Volvo XC70 staat het best, maar op zo’n Benz is het geen porum zeg. Veel plezier in Zeeland!
Ik kan dat goed hebben mits het op een auto zit die het uiterlijk ook waar maakt. Een allroad of xc70 kunnen daadwerkelijk ook nog wel wat.
Morgen gaan we naar zeeland voor een weekje vakantie. Dus ik had woensdagmiddag alvast de bandenspanning gecontroleerd en iets bijgepompt van de Laguna. Donderdag mee gereden nog. En daarna niet meer gereden. Vandaag wilde ik alvast paar dingetjes er in zetten zie ik dat rechts achter vrijwel plat ligt sad smiley .

Dus band er af gehaald en gecontroleerd op schroeven/spijkers of wat, maar helaas. Toen de band achterin de Up naar mijn mannetje. Daar de band op 2 bar gezet en met zeepsop over de band gespoten en ventiel om te zoeken naar een lek. Ook alle randen binnen en buiten maar niets! Alles nog een keer dubbel gechecked, maar niets helaas. Toen band maar weer meegenomen.

De kans als ik morgen weg wil rijden en de band weer plat is, is wel groot vermoed ik. Heb geen reservewiel anders had ik die er wel even op gezet sad smiley deze bandenmaat hebben bedrijven ook niet zo liggen. morgen maar even checken maar ik ben er bang voor...
Misschien zat het pinnetje in het ventiel nét niet goed waardoor er net iets lucht uit liep?
Dat dit nu wel goed zit na de laatste controle en de band op spanning blijft?
Bij de Chrysler van m'n vrouw zijn de druksensoren gaan lekken icm wat oxidatie in het ventielgat van de velg.
Ik had geen reserverband , laguna's GT 205 hebben 18 inch nodig ivm de remmen en 225 breed, dat past niet op de plek van de reserverband. en geen winterband.

De dag van vertrek was de band nog hard maar het zat mij niet lekker. Hij had ook nog 2.5 mm, dus aardig op, dus even zien wat ik snel kon regelen op maandagmorgen.

Nieuw was mogelijk maar dan werd het eind van de dag (voor een torenhoog bedrag). Mijn bandenmaat heeft vrijwel niemand voor het grijpen. Ander adresje kon wel goedkoper A merken leveren maar dan werd het pas een dag later. Toen kreeg ik een idee om te zoeken naar een gebruikt setje. Normaal ben ik daar geen voorstander van; maar goed met het oog op dat ik toch niet jaren lang met de laguna ga doen en ik snel iets nodig heb toch even rondgekeken en waarempel; nog geen 10 km verderop had een bedrijf mijn bandenmaat, conti contact sport 5 liggen voor een zeer schappelijke prijs met 5,5 mm.

Met de vraag of ze gelijk gemonteerd konden worden; geen probleem, kom gelijk maar langs! Maandagmorgen 11 uur had ik 2 'nieuwe' achterbanden. wat zijn deze stil vergeleken met mijn oude banden die ook al wat aan het cuppen waren. En ik kon ook nog vroeg vertrekken naar zeeland thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-06-2020 22:09 door AsconaGT.

heeft het weer prima gedaan, wat een gepak met die kinderen met alle toebehoren als je 'even' weg wil grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-07-2020 19:45 door AsconaGT.
Qua banden is die auto aardig kieskeurig.

Er waren destijds (ook A merk) banden waardoor ie een beroerd rijgedrag kreeg.
Namen en rugnummers heb ik even niet meer op m’n netvlies....nut smiley
AsconaGT
Ik had geen reserverband , laguna's GT 205 hebben 18 inch nodig ivm de remmen en 225 breed, dat past niet op de plek van de reserverband. en geen winterband.

De dag van vertrek was de band nog hard maar het zat mij niet lekker. Hij had ook nog 2.5 mm, dus aardig op, dus even zien wat ik snel kon regelen op maandagmorgen.

Er kan wel 17" op hoor, want standaard kwam de auto op 215/50 R17. Daarnaast zijn de remmen 320 mm, net als op mijn Mégane GT waar ik in de winter ook 17" op heb liggen. Het is vooral de ET-maat die even belangrijk is met de klauwen. Volgens mij hebben we zelfs dezelfde steek en ET, dus als je echt in nood zit kom gerust een winterwiel ophalen.

Wel herkenbaar overigens, dat op de plek van een reserveband geen 225 mm brede band past grinning smiley. Hier gaat met de zomervakantie een los wiel achterin tussen de andere spullen.
Er zijn wel speciale 17" reservewielen / thuiskomertjes te krijgen die er in passen, maar dan neem ik liever een winterwiel mee.

En eh, de boel vol laden voor kinderen. Herkenbaar! Al zijn we hier van de maxi-cosi, kinderwagen, e.d. verlost. drinking smiley
Mooie foto’s trouwens! Met 5,5mm moet je op zich nog wel een tijdje vooruit kunnen.
ENTE
Qua banden is die auto aardig kieskeurig.

Er waren destijds (ook A merk) banden waardoor ie een beroerd rijgedrag kreeg.
Namen en rugnummers heb ik even niet meer op m’n netvlies....nut smiley

Klopt ja. Ik meende dat er Bridgestone Potenza onder moest en dat Michelin afgeraden werd. Ik heb in ieder geval altijd met Bridgestone gereden, qua zomerband.
Ik had ook Bridgestone. Harde wang was noodzakelijk voor de 4ws.

PS jij hebt ook overal al mee gereden hètongue sticking out smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-06-2020 13:44 door ENTE.
De achterbanden zijn nu ook Bridgestone. En zijn run flat banden, dus met een stevige wang. Het rijd echt heel prima maar het is vooral de stilte die nu positief op valt. De oude maakten toch nog veel meer geluid dan gedacht grinning smiley

Vanmorgen ook met een C350e gereden, iets wat ik beter niet had kunnen doen nut smiley . Wat een geweldig mooie afwerking in het interieur, wat een souplesse en met 280PK en 600Nm ook echt belachelijk snel als het moet. Super zuinig als het moet en het exemplaar was ook bijzonder netjes. Het bedrijf heeft de auto altijd vanaf nieuw in onderhoud gehad en is dus volledig gedocumenteerd. Ze kennen de eerste eigenaar persoonlijk. Mijn vrouw was ook mee voor rationele overwegingen; ruimte was goed genoeg bevonden en ze let duidelijk op andere zaken als ik.

nadeel is; er zit weinig marge op deze auto. Ik kreeg toch te weinig terug voor de Laguna. Er moet te veel bij. ergens wel spijtig omdat deze gewoon helemaal aan alle wensen voldoet en meer. Staat bovendien vlakbij mijn woonplaats bij een net bedrijf die goed bekend staat.

Kan de laguna nu wel op MP zetten voor niet al te veel geld en kijken wat dat doet, waarschijnlijk krijg ik dan wel het gewenste bedrag, maar wil ook geen overhaaste keuzes maken

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-06-2020 14:11 door AsconaGT.
ENTE
PS jij hebt ook overal al mee gereden hè

Eeuhm. Valt wel mee toch? Ik heb inderdaad wel een riedel Laguna's versleten, waaronder een GT. Goede herinneringen aan en dan vind ik het wel leuk om nu en dan wat mee te lullen. Maar ik wil niet alwetend overkomen ofzo hoor, dat is ook geenszins het geval namelijk.
Leuke zoektocht. Ik heb zelf ook gekeken naar het zelfde model Mercedes.

Leuke auto, maar was bang dat de auto toch een heel stuk duurder was om te rijden dan de Laguna 3, die voor een D segment auto voordelig is in onderhoud en lasten. Het scheelde bijvoorbeeld al best veel in verzekeringspremie.

Je merkt aan een verkoper vrij snel of die de auto graag wil inruilen. Wat shoppen loont, en scheelt merkte ik veel in de inruilprijs.

Ik heb mijn Laguna 3 net voor een hele goede prijs ingeruild. Ik zou je Laguna dus niet zo maar voor weinig op Marktplaats zetten.

Dealers en handelaren zitten te springen om aantoonbaar goed onderhouden, nette occasions, onder de € 10.000. Vroeger belde een dealer altijd naar handelaren voor een oudere, grote auto, nu bij mij geen een.

Eeuhm. Valt wel mee toch? Ik heb inderdaad wel een riedel Laguna's versleten, waaronder een GT. Goede herinneringen aan en dan vind ik het wel leuk om nu en dan wat mee te lullen. Maar ik wil niet alwetend overkomen ofzo hoor, dat is ook geenszins het geval namelijk.

je hebt vaker hier wel eens laten weten dat je een GT hebt gehad, leuk om te horen hoe een ander het een en ander heeft ervaren thumbs up totaal niet storend.

Update over de laguna; De garage heeft nog gebeld, de verkoper gaf eerlijk toe het lastig te vinden om een reëel bod te doen op de Laguna. Er staat op dit moment ook geen een exemplaar te koop maar later heeft hij nog wat research gedaan en is bereid het door mij gevraagde bedrag voor de auto te willen gegeven. Geen afleverkosten of garantiekosten, dat zit er dan allemaal bij in. Dat lijkt mij heel redelijk.

Nu nog de vraag; ga ik het doen grinning smiley Mijn vrouw die altijd rationeel en berekenend is met zulke zaken helpt mij nu niet echt door te zeggen "wat is hij mooi van binnen, hij is wel echt heel erg gaaf, wat zitten die stoelen super fijn" nut smiley

vanmiddag de knoop doorhakken

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-06-2020 09:03 door AsconaGT.
Ja ik heb voor mijzelf al wel akkoord, mijn vrouw wil ik het officiële ja woord nog wel horen grinning smiley
AsconaGT
Ja ik heb voor mijzelf al wel akkoord, mijn vrouw wil ik het officiële ja woord nog wel horen grinning smiley
Die heb je een paar jaar geleden toch al gehad? winking smiley
Het hoge woord is er uit, de auto is gekocht! smileys with beer

Advertentie is al offline, dus alle foto's zijn ook weg. Heb er 3 toevallig nog op de desktop opgeslagen

De gunstige prijs, goede inruil, zeer riante uitrusting en nette garage gaven als combinatie de doorslag

Auto word nagekeken, mogelijk nog nieuwe banden. Ik hoor nog wanneer ik hem kan ophalen

Standaard op een C350e

- luchtvering / airmatic
- spiegel pakket
- achteruitrij camera
- park assist
- stoelverwarming
- 7G automaat
- keyless start & entry
- Thermatic airco
- voorverwarmen / verkoelen
- dikkere remmen
- matrix led verlichting met grootlistassistent

Daarnaast is er nog voor een slordige 10.000 aan opties aangekruist;

volledig lederen bekleding
Command Online (super uitgebreide connectiviteit en groter scherm)
Burmester surround systeem met heel veel speakers
Afneembare trekhaak (voor fietsendrager of iets)
Opensporig essenhout houtinleg met analoge klok (heel fraai!)
Sfeerverlichting pakket, deurlijsten interieur, instaplijsten verlicht en kleur instelbaar
Donkere dakhemel
Gefeliciteerd thumbs up

Wat een fijne uitvoering: dat essenhout is echt prachtig!

(PS; via Google kun je op kenteken vast meer foto's achterhalen cool smiley )
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.