AsconaGT: Renault Laguna GT 205 4-control (2008) - VW Move Up! (2018)

Gepost door AsconaGT 
Bert Visscher heeft in een show een prachtig stuk gewijd aan kamperen en daar sta ik voor de volle 100% achter! big smile smiley
Bert Visscher over kamperen
Een vouwwagen, daar snap ik dan weer helemaal niets van. Je hebt er veel meer werk van (een voortent of uitgebreide luifel even buiten beschouwing gelaten) voordat je überhaupt een slaapplek hebt en je mag er geen kilometer harder mee op de snelweg.

Ook hier een fan van kamperen overigens thumbs up Zeker met een ruime familieauto als een Laguna gewoon een weekendje binnen Nederland proberen.

Bert Visscher heeft in een show een prachtig stuk gewijd aan kamperen en daar sta ik voor de volle 100% achter! big smile smiley

ja die is wel leuk grinning smiley ik begrijp hem ook wel hoor.

Maar toen ik de cabrio had ben ik wel eens met tentje weg geweest, en zolang het lekker weer is vind ik het best prima. En 2 jaar geleden met een camper in USA was helemaal geweldig! En nu met een kleine en alle verhalen van mensen in mijn omgeving begin ik langzaam maar zeker overstag te gaan.
Maar als er als zoiets komt; dan ga ik eerst idd iets lenen van iemand om een weekendje of weekje in de buurt te proberen. Zou ook echt niet weten met een caravan waar je op moet letten, wat je vooral wel en niet moet doen. Merken van caravans, soorten, indelingen, prijzen, echt helemaal niets, dus dat kan ik dan ook gelijk kijken dan, als het mij überhaupt wat lijkt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-05-2018 02:40 door AsconaGT.
Inmiddels staat er al weer 3500 kilometer op de Up! en inmiddels wat positiever. De auto rijd prima voor een A segment auto en laat nergens echt steken vallen. Ook wat langere ritten op de snelweg is hij best stil eenmaal op snelheid en is het rijden zelf ook geen probleem. Het verbruik is 1 op 18 wat ook prima is.

Ook zijn sommige zaken opmerkelijk, de parkeersensoren piepen niet alleen maar word ook netjes weergeven op het (kleuren) display. Volgens mij in het A segment niet gebruikelijk. Ook naast een koelvloeistoftemperatuurmeter zit er ook een heuse olietemperatuurmeter in, dan zie je pas echt hoe lang het duurt voordat de motor goed op temperatuur is.

Wat nog wel vervelend is is het zeer beperkte vermogen van 60 PK. Doordat je flink gas moet geven laat het motortje ook aardig van zich horen. Net als het starten ontkom je er niet aan met een 3 cilinder op pad te gaan. 90PK TSI lijkt mij echt helemaal prima voor zo'n stadsrakker.

Ook als nadeel hebben we ervaren is het wat beperkte koelvermogen van de airco. Laatste dagen met 30 graden op standje vier vol blazen krijg je de wat verkoeling maar langzaam. Door de lichtcirculatie van buiten naar binnencirculatie te wijzigen gaat het wat sneller. Prima om de eerste warmte er uit te krijgen als de ramen niet open wil gooien.

Niet echt een nadeel maar opmerkelijk; wat rijden er veel van rond! Onlangs stonden er gewoon 3 witte up!jes naast elkaar op de parkeerplaats bij de supermarkt. Nee als je iets wat afwijkend zoekt zul je een wat leukere kleur moeten kiezen of een ander merk.grinning smiley

Verder helemaal prima ding
Dat de parkeersensoren ook netjes op het scherm worden weergegeven vind ik erg netjes inderdaad!

Airco zal vast niet overhouden als het echt warm is i.c.m. het lichte motortje. En tja, 60pk is prima de 75pk versie is net wat fijner denk ik (die hebben vrienden van mij in hun CitiGo). Is het niet zo dat de 60pk technisch gelijk is aan de 75pk en dat het alleen iets softwarematigs is? Chippen zou dan wel een prima oplossing zijn, maar is in jullie geval weer wat lastig natuurlijk.
M.b.t. de wat minder werkende airco, hou de komende tijd maar in de gaten of je niet een 'suizend' geluid gaat horen. Veel autofabrikanten vullen het aircosysteem nog maar minimaal i.v.m. de hoge kosten van koudemiddelen.
Of wellicht kan Damian die ook een Up rijdt aangeven of bij hem de airco wel goed werkt met dit warme weer?

Zo'n suizend geluid hoor ik soms in mijn auto en binnenkort met de controlebeurt wordt daar even naar gekeken.

Verder, veel plezier van de Up! thumbs up
Airco werkte bij mijn 60pk toen hij nieuw was bijna niet, dacht dat het door de kleine motor kwam. Echter bleek 1 leiding compleet aangevreten door iets, zat ook allemaal modder tegen de kap zelf aan (achteraf logisch drinking smiley ) Werkte daarna echt prima, maar kost wel vermogen. Overigens heb ik nu een volautomatische airco en die koelt dus niet zo specifiek op stand 1,2,3,4, wel is het verschil in vermogen met airco aan en uit bijna niet te merken.

Wel ben ik meer dan jaloers op die olietemp meter, onbegrijpelijk dat die bij de turboversies ontbreekt.
Stom is dat eigenlijk hè, die olietemperatuurmeter vind je bijna nergens meer, maar in een 'basic' 60 pk Up weer wel. Vuistregel is grofweg, de opwarmtijd van de koelvloeistof maal twee.
Ik heb hem ook niet overigens, alleen watertemperatuur. Al schijnt dat ik met een app op Rlink het zichtbaar kan maken op het centrale display.
Hoe meer metertjes hoe beter imo, altijd leuk/interessant grinning smiley
Zeker! Ik zie graag ook wat metertjes.

Bij mijn calibra V6 die ik jaren geleden had had je ook een oliedruktemperatuur meter (analoge meter) en ook een analoge boordspanningsmeter. Daar had je nou écht niks aan, maar wel geinig!

Ook heeft de laguna zn praktische nut weer bewezen. Voor de 2e keer dit jaar een aanhanger er achter. Ik had al aantal zaken die ik moet halen opgespaard om allemaal op 1 dag te doen waarvoor een aanhangwagen handig zou zijn. Vandaag dagje vrij en dus kar met puin weggebracht. Toen weer naar huis en een kar vol groen afval naar de vuilstort weggebracht. Daarna nog even naar de bouwmarkt wat zaken van 3 en 4 meter opgehaald die ik later thuis nodig ga hebben met ons tuinproject. Daarna naar mijn broer een 3 meter zinken regenpijp weggebracht die ik over had. En als laatste nog 2 IBC containers opgehaald voor mijn regenwaterproject waar ik in augustus mee wil gaan beginnen.

Vind het eigenlijk altijd wel leuk om met aanhangers te rijden. Liefst ergens lastig inparkeren. Niet om op te scheppen maar ik vind mijzelf er ook erg goed in tongue sticking out smiley grinning smiley

Wel ben ik meer dan jaloers op die olietemp meter, onbegrijpelijk dat die bij de turboversies ontbreekt.

ook niet optioneel te bestellen? eye popping smiley Dan zal hij bij de GTI ook wel ontbreken.

mijn vrouw is overigens ook heel blij met dat op de boordcomputer ook de digitale snelheid af te lezen is. Sinds de twingo wil ze niet anders.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-06-2018 21:40 door AsconaGT.
En weer terug uit de Ardennen. 3 volwassenen en een baby. Auto tot aan het dak volgepropt met allemaal zooi die je mee neemt heerlijk kilometersvreten. Iets waar de laguna bijzonder goed in is. Fijne stoelen, stil en ondanks vol bepakt nog steeds buitengewone vlotte prestaties

Eenmaal aangekomen en leeg heerlijk over de fanastische wegen kunnen rijden. Door 4-control rijd de laguna echt super op deze wegen. Wel is het wegdek op sommige plekken ineens erg slecht waardoor het wat stugge onderstel er voor zorgde dat de snelheid flink teruggenomen moest worden. Heerlijk weer, prachtige natuurlijk, de mensen waren niet allemaal even makkelijk, maar dat lag ook door mijn zeer gebrekkige Frans.

Lijkt me een bijzondere eigenschap dat 4-control, zeker icm een grote station als de laguna, klinkt geweldig overigensthumbs up
Damianw26
Lijkt me een bijzondere eigenschap dat 4-control, zeker icm een grote station als de laguna, klinkt geweldig overigensthumbs up

Binnenkort maar even de dijk over met mijn GT en 4Control dus? Stuurt inderdaad bijzonder prettig. Of beter gezegd, ik merk het al bijna niet meer, tenzij ik in een andere auto stap. Dan moet je ineens meer insturen op een rotonde en scherpe bochten grinning smiley

Mooi plaatje trouwens AsconaGT thumbs up
Lijkt me echt een heerlijke reiswagen! mooie reis gehad ook.
Heerlijk vermogen, Frans comfort, 4 control.
Mooie plaatjes, begin het model steeds meer te waarderen, zeker in deze prachtige kleur als die van jou.
Kleur en rij eigenschappen is inderdaad top, 2.0 TwinscrolTurbo is ook gewoon erg prettig.

Qua exterieur is het ook een mooie auto en van binnen ook maar het daarin niet gelijk een auto die ik écht heel mooi vind. (ook niet lelijk hoor)

Maar een 5 serie vind ik ook nog steeds bloedmooi. Een E39 vind ik fantastisch maar mij wel iets te gedateerd. Een E60/E61 heb ik nooit echt mooi gevonden en nu nog steeds vind ik hem niet echt wat. Kan niet precies de vinger op de plek neerleggen waar het hem in zit maar het is gewoon echt helemaal niet zo mijn model. De F11 is wél helemaal een auto naar mijn smaak en worden zo langzamerhand steeds goedkoper. Dan wel een op benzine, panoramadak, geen zwart of grijs interieur en een wat donkere exterieurkleur en ik ben om grinning smiley maar helaas zijn er andere prioriteiten en is de laguna lekker betrouwbaar en ook leuk en goedkoper alternatief die nog wel even mag blijven.

deze 5 serie is echt helemaal naar mijn smaak zowel interier, exterieur, motor, opties en 'slechts' 24.000 euro. Niet dat ik zoveel aan een auto wil uitgeven maar ben ook vooral bang voor de kosten van zo'n grote bak en deze motor naarmate de kilometertjes er op beginnen te komen waardoor het rijplezier wat teniet word gedaan.

Maar wie weet ooit... tongue sticking out smiley
Inderdaad de F11 sedan vind ik ook de mooiste auto die er is . Dit is hoe een auto er hoort uit te zien naar mijn mening , met waarschijnlijk heerlijke rijeigenschappen

Schitterend.
adinsx
Damianw26

Binnenkort maar even de dijk over met mijn GT en 4Control dus? Stuurt inderdaad bijzonder prettig. Of beter gezegd, ik merk het al bijna niet meer, tenzij ik in een andere auto stap. Dan moet je ineens meer insturen op een rotonde en scherpe bochten grinning smiley

Mooi plaatje trouwens AsconaGT thumbs up

Lijkt mij een perfect plan!

Maar zo'n 535 is nog een aantal stappen verder, fantastisch mooie wagen ook! Alleen ja, onderhoudskosten..
Had deze al een tijdje tussen mijn favorieten staan ( lijstje op autowereld.nl is nu 5 pagina's lang ). winking smiley
Is nu verkocht zie ik.

528i

Worden steeds betaalbaarder en zijn op deze leeftijd over het algemeen zelfde prijs of iets goedkoper nog dan de 3-serie.

Zou je echt nog steeds een station willen? Ook in dit sedan heeft ook een knoepert van een kofferbak segment?

Edit : Deze GT lijkt een koopje vergeleken bij die station die jij post. Ook praktisch met een megakofferklep. 535 GT

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-06-2018 23:41 door Total Loss.
Total Loss
Had deze al een tijdje tussen mijn favorieten staan ( lijstje op autowereld.nl is nu 5 pagina's lang ). winking smiley
Is nu verkocht zie ik.

528i

Worden steeds betaalbaarder en zijn op deze leeftijd over het algemeen zelfde prijs of iets goedkoper nog dan de 3-serie.

Dat ze betaalbaarder worden is te merken ook bij ons in de Vogelaarwijk.......

Dakje en alle ramen open....kortgeschoren kop erin en als een soort zonnekoning rondjes rijden....

Zou je echt nog steeds een station willen? Ook in dit sedan heeft ook een knoepert van een kofferbak segment?

absoluut! Ik vind de station niet alleen erg praktisch, maar vind hem vooral ook erg mooi. Sterker nog, misschien zou ik zelfs eerder een 5 GT overwegen dan een sedan. Gewoon alleen al omdat die lekker gek is maar ook praktisch en bepaalde andere doelgroepen deze links laten liggen, wat in mindere mate voor een touring ook geld.

Ze worden inderdaad wel steeds betaalbaarder; maar ik zie het ook in mijn omgeving met iemand die een super dikke A6 met Quattro heeft gehaald van 7 jaar oud met alle toeters en bellen op benzine met ongeveer 2 ton op de klok. Daar word ook met regelmaat nog voor kapitalen aan verspijkerd aan onderhoud en reparaties. Daar ben ik wel wat huiverig voor. Dus voorlopig nog gewoon even veilig kilometer vreten met de Laguna.
Even een vraagje;

Zaterdag tankte ik de Laguna vol en ik doe dat altijd bij de Shell hier vlakbij.

Nu zag ik dat Euro 95 fuelsave (de standaard brandstof bij shell) een stickertje 98 bijgeplakt was. Dus binnen vroeg ik of ze niet verkeerd hadden geplakt want ik wist dat V-power van 95 naar 98 was gegaan. maar het blijkt dus ook dat de reguliere euro 95 eigenlijk 98 is geworden aldus de werkneemster. Toch gek dat het dan euro 95 nog heet, maar daarvoor dus het postzegelformaat stickertje op de pomp zelf.

Ben wel benieuwd of jullie bij de shell tanken en of jullie ook dat mini stickertje aantreffen op de pomp zelf bij 95.
Denk dat dat verkeerd is, hier is wel een klein rond 98 stickertje onder de v-power geplakt.
Ik tank altijd bij de Shell in het dorp. Beetje airmiles verzamelen en gemak. Voor de vakantie nog niet gezien dat stickertje maar vanaf vrijdag weer thuis dus dan ga ik er op letten.
De heenreis naar kroatie vijf keer getankt en vijf keer moeten kijken welke benzine te pakken. Telkens voor de duurste gegaan. Ron 98 tot Ron 102. Leek me wel prima met die 1500 kg erachter winking smiley.
In de volksmond zullen ze toch wel wat makkelijkere namen gewoon blijven gebruiken?

Ik moet volgende week weer tanken, zal eens kijken of het euro 98 stickertje al weg is bij euro 95. En vraag het gewoon nog een keer bij de medewerk(st)er aan de pomp hoe dat nu zit
Laatste tijd word de laguna niet ontzien qua klussen. Keramische tuintegels, opsluitbandjes, regelmatig naar de milieustraat. Gelukkig heb ik wel zo'n rubberen bak die de kofferbak beschermt maar hij is nu echt dringend doe aan een flinke schoonmaakbeurt aan de binnenkant. En ook de buitenkant zit vol hars en andere smeer

Vorige week getankt bij de Shell, maar een andere pomp als waar ik eerder had getankt en daar stond bij V-power netjes een sticker van 98 bij de pomp geplakt en bij euro 95 verder niets, dus ga er van uit dat de andere pomp het gewoon verkeerd had.

Opvallend was wel dat naast mij een Ferrari F40 stond op NL handelsplaten. Ik ben normaal niet zo van de Ferarri modellen van de laatste decennia qua looks maar de wat oudere en zeker de F40 vind ik toch wel indrukwekkend! Hij tankte wel gewoon euro 95 ipv de 98 V-power wat ik nogal opmerkelijk vond. smiling smiley pomp verderop kun je zelfs octaan 102 tanken.
De F40, dat was mijn eerste schaalmodelauto in 1:18 van mijn vakantiezakgeld in Italië. Blijft een ontzettend gave Italiaan met inderdaad indrukwekkend design.
Ja, daar zou ik toch wel 98 in gooien ja. Las nu dat ook bij mijn auto 98 geadviseerd wordt en dat je het echt merkt. Misschien toch maar overwegen...

Waarom de Laguna zo vol? Je hebt toch een trekhaak tegenwoordig?
Iedergeval wel fijn dat vpower weer 98 is, scheelt weer zoeken naar een BP mocht het nodig zijn.
Damianw26
Iedergeval wel fijn dat vpower weer 98 is, scheelt weer zoeken naar een BP mocht het nodig zijn.

En een stuk goedkoper dan de BP bij je om de hoek Damian. Die is altijd erg prijzig, ook met RON95. Scheelt vaak meer dan 10 cent met de Shell waar ik altijd langs op kom.
Ik heb last van beginnende verwerking van de koplampen bovenop. Er zijn tal van mogelijkheden, maar heb besloten eens dit setje te proberen;

het komt goed uit te test, zitten diverse schuurpapiertjes bij en een UV beschermer als nabehandeling en het kost de wereld niet;

iemand ervaring met een setjes van Sylvania (is van Orsam) ?

2e week september heb ik vrij en dan besloten de auto grondig te wassen, poetsen, dan komt er ook APK op, nieuwe banden en wil dan ook gelijk de koplampen onderhanden gaan nemen. De week er op gaat de Laguna mee richting Texel thumbs up
Geen ervaring mee.
Weet wel dat autopoetsbedrijven tegenwoordig voor weinig je koplampen kunnen opknappen. Misschien beter om de volgorde ook om te draaien. Eerst de koplampen en dan de APK. Kunnen ze iig niet mauwen over de koplampen.

en het kost de wereld niet;

Nieuwe koplampen wel... als het niet werkt winking smiley.

Ken het overigens ook niet. Wel van 3M en andere grote merken, en ik meen vorig jaar heeft een collega een stap-voor-stap artikel gemaakt over koplamppolijsten. Zal die eens opzoeken. Succes in ieder geval.

En... veel plezier op Texel. Geweldig eiland. Toevallig dit jaar niet ook in die week op Texel (normaal zomeren we daar nog een weekje na ten tijde van de verjaardag van oudste dochter), want we zitten vanaf 20 augustus aan schoolvakanties vast... Duurt bij jou nog even winking smiley

Weet wel dat autopoetsbedrijven tegenwoordig voor weinig je koplampen kunnen opknappen. Misschien beter om de volgorde ook om te draaien. Eerst de koplampen en dan de APK. Kunnen ze iig niet mauwen over de koplampen.

Ik lees wel eens 35 euro per koplamp en zo, en dat valt reuze mee. Maar dit setje met UV beschermer, allerlei soorten schuurpapiertjes en spulletjes kostte mij 27 euro waarbij je beide lampen mee kunt doen. Mijn schoonvader had zijn auto er ook mee gedaan (bij een bedrijfje ergens hier in de buurt) en voor de snelle blik zag het er prima uit. Maar als ik er goed op keek hadden ze niet alles even mooi mee gepakt. En of er een UV beschermer op is gedaan nadien wist mijn schoonvader mij niet te vertellen maar dat vraag ik mij ook af. Ik doe dat soort dingen dan liever zelf.

En ik ga eerst de koplampen doen en dan APK inderdaad winking smiley Maar het doffe zit alleen op de bovenkant van de lamp dus heeft (nog) geen invloed op het lichtbeeld. Puur cosmetisch.

Ben wel benieuwd wat er verder nog voor APK dingen kunnen zijn, alleen 2 banden zitten op 2mm dus die gaan vervangen worden dan, verder zou ik het niet weten. Ik merk niets in ieder geval.

Nieuwe koplampen wel... als het niet werkt winking smiley.

ja die addeptive meesturende bi-xenon lamp units zullen niet goedkoop zijn grinning smiley maar heb wel even iets research gedaan en het schijnt dat dit setje heel goed moet zijn.

Ben nog nooit op texel geweest dus we zullen zien. En ja wij zitten niet vast aan de zomervakanties, daarom in Juni weekje ardennen, en in september weekje texel en in het najaar gaan we ook vast nog wel even weekend weg of zo smileys with beer
Dit filmpje vind ik altijd een fijne leidraad.

Talloze koplampen al op deze wijze gedaan, werkt fantastisch! thumbs up

Dus schuren en dan of spuiten of polijsten en behandelen met een goede UV coating.
Filmpje gekeken, alle zaken zitten ook in het setje en er zaten wel wat goede tips tussen ook thumbs up dus gaat vast goedkomen
Even weer een update;

de Up!

inmiddels als weer 10.000 km verstreken in een half jaartje tijd eye popping smiley schiet lekker op en komt dus straks neer op iets meer dan 20.000 per jaar met de Up!. Hij doet het nog steeds prima, heerlijk A segment autootje maar de minpunten blijven nog steeds waarvan het grootste het gebrek aan vermogen is. Als het aan mij lag dan had er een 90PK TSI blokje in gezeten, dan was het ook buiten de stad een prima bakje thumbs up

De Laguna;

Daar is deze week een nieuwe APK op gekomen, beurt en 2 banden. Enige dingetje op de APK was een remklauw die wat vast zat aan de achterzijde; die hebben ze gangbaar gemaakt en verder zag alles er prima uit. Nu is er dit sinds de vorige apk ongeveer 10.000 mee gereden dus super veel kilometers worden er ook niet mee gemaakt. Zoals ik reeds eerder zei kijk ik wel eens met een schuin oog naar een BMW 5 touring F11, die ik in tegenstelling tot een E61 wél mooi vind. Maar de beetje leuk uitgeruste benzinemodellen beginnen nu onder de 20K te komen. Dus voorlopig nog lekker doorrijden met de laguna wat ook geen straf is! Ook is hij deze week van binnen en buiten weer helemaal fris gemaakt;

Volgende week gaan zowel de Up! als de Laguna mee naar Texel smileys with beer
Blijft een heerlijke verschijning Joost!
Lijkt me ook absoluut geen straf om hierin rond te rijden.
Ik dacht je laatst nog gespot te hebben op de A12 bij Zevenaar, maar het bleek een andere blauwe III Estate GT. Was ook een diesel bleek na een kentekencheck.

En nogmaals, veel plezier op Texel. Waar verbleven jullie ook alweer? Landal Slufftervallei, of De Krim om maar twee populaire vakantieplekken te noemen?
Blijft een heerlijke auto en je ziet ze veel te weinig thumbs up

Gebruik je die losse achterklep in de praktijk nou ook nog regelmatig?
Ja die mpi blijft een minpunt, van de week nog in een mii gereden en dan merk je pas hoe snel dat turbo koppel went, niet vooruit te branden voor je gevoel

Laguna blijft prachtig in juiste uitvoering zoals die van jou!
adinsx
Ik dacht je laatst nog gespot te hebben op de A12 bij Zevenaar, maar het bleek een andere blauwe III Estate GT. Was ook een diesel bleek na een kentekencheck.

En nogmaals, veel plezier op Texel. Waar verbleven jullie ook alweer? Landal Slufftervallei, of De Krim om maar twee populaire vakantieplekken te noemen?

Ik rij heel enkel wel eens in de buurt van arnhem / A50/A12 als ik naar schoonfamilie op bezoek ga in dordrecht. Maar dat zal echt toeval zijn als je mij daar ziet rijden. Doorgaans meer in omgeving van Hengelo (ov).

Op texel gaan we inderdaad naar de Krim grinning smiley recensies waren goed, ben er nog nooit geweest. Weer schijnt top te worden. cool smiley

Blijft een heerlijke verschijning Joost!
Lijkt me ook absoluut geen straf om hierin rond te rijden.

Het is ook echt een fantastische auto! Hij stuurt gewoon écht heel goed, genoeg vermogen, ruim genoeg, allerlei luxe dingetjes die je gaat waarderen. en tot op heden weinig gekke kosten mee. Een opvolger ooit mag wel aardig goed in zn spullen zitten en genoeg vermogen hebben op het te evenaren tongue sticking out smiley

Gebruik je die losse achterklep in de praktijk nou ook nog regelmatig?

nu ik weet dat ik hem heb gebruik ik hem af en toe eens. Met weekendjes weg kun je zo makkelijk de kofferbak nog voller proppen en er makkelijker wat uit halen zonder dat alles er uit valt. En 4 meter elektrabuizen kun je ook zo prima vervoeren. Het was een optie bij mijn auto, (iets van 300 euro) de meeste laguna 3 modellen hebben het dus niet. Ik zou er geen cent meer voor over hebben, maar in enkele gevallen soms handig. De BMW 3 serie die ik hierhvoor had, had het ook. Ook daar maar af en toe gebruikt.

Ja die mpi blijft een minpunt, van de week nog in een mii gereden en dan merk je pas hoe snel dat turbo koppel went, niet vooruit te branden voor je gevoel

ja eigenlijk zeg ik dus dat zoals jij hem hebt dat hij perfect is, wat meer luxe en wat meer vermogen grinning smiley
AsconaGT
adinsx

Ik rij heel enkel wel eens in de buurt van arnhem / A50/A12 als ik naar schoonfamilie op bezoek ga in dordrecht. Maar dat zal echt toeval zijn als je mij daar ziet rijden. Doorgaans meer in omgeving van Hengelo (ov).

Op texel gaan we inderdaad naar de Krim grinning smiley recensies waren goed, ben er nog nooit geweest. Weer schijnt top te worden. cool smiley

Lekker weer op Texel is sowieso fijn. En, vanaf de boot meteen een mooi tochtje richting De Krim. Prachtige camping en huisjes. Zwembad is vorig jaar meen ik vernieuwd. Wij waren in het voorjaar er even een dagje toen we aan de andere kant van het eiland op een camping waren. (donderdagavond besluiten dat je vrijdagmiddag t/m zondagavond een weekend Texel gaat doen grinning smiley )

Vanaf de Krim loop je ook via de Sluftervallei richting zee, maar dat is echt een behoorlijk eind. Lekker de auto dus pakken en naar de vuurtoren die om de hoek is. Lekker groot strand om uit te waaien

Werkte je niet ook in Hengelo (ov) nabij Munsterhuis / AutoSociaal? Moet er binnenkort heen voor een afspraak volgens mij, tevens langs bij Alpine. smiling smiley
Eens een sportieve Renault, altijd een sportieve Renault. winking smiley

Niks rijd zo goed, niks is zo goed uitbebalanceerd...ja het heeft genoeg dingetjes die je voor lief moet nemen. Maar dat ene weggetje word steeds leuker. thumbs up

Werkte je niet ook in Hengelo (ov) nabij Munsterhuis / AutoSociaal? Moet er binnenkort heen voor een afspraak volgens mij, tevens langs bij Alpine. smiling smiley

ik heb jaren lang bij de Opel garage gewerkt, mijn huidige werkgever heeft (helaas) weinig met auto's te maken, heb het wel erg naar mijn zin thumbs up en het zit inderdaad vlak bij munsterhuis. In de winter als het blad van de bomen is kan ik het pand net iets zien door de bomen tongue sticking out smiley en rij er elke dag langs.

Vanaf de Krim loop je ook via de Sluftervallei richting zee, maar dat is echt een behoorlijk eind. Lekker de auto dus pakken en naar de vuurtoren die om de hoek is. Lekker groot strand om uit te waaien

zwembad is inderdaad helemaal vernieuwd had ik gelezen. lekkere foto hoor! Heb er erg veel zin in smileys with beer

Eens een sportieve Renault, altijd een sportieve Renault.

Ik heb wel een warm gevoel bij bepaalde merken. Zoals Opel, Renault en BMW. maar ben absoluut niet merkenblind of een fanboy of iets. Ik heb nog niet in de nieuwe Talisman gereden, vind het een mooie auto maar heeft voor mij zeker niet het wow gevoel. De huidige megane vind ik alleen als GT erg fraai ondanks het gebrek aan dubbele uitlaat bij de estate maar het echte wow gevoel heb ik daar ook niet bij. Maar dat had ik met de laguna ook niet todat ik er mee had gereden, dus allicht zal mij dat overtuigen grinning smiley Maar heb ook erg goede ervaringen met de Insignia A (facelift) in juiste uitvoering / motor. En ook een 5 serie touring vind ik erg geslaagd maar ze vragen er echt belachelijk veel geld voor.

En volgend jaar staat deel 2 van de tuin op het programma, moet nog een tuinhuisje/overkapping komen. Kwam er al achter dat je daar ook heel wat euro's aan kwijt kunt eye popping smiley Dus het spaarpotje voor vervanging laguna word maar langzaam aangevuld. maar de komende 2 jaar verwacht ik nog wel dat hij sowieso blijft en misschien nog wel langer.

Als ik hem dan zo zie shining, die prachtige blauwe lak, en er dan even flink mee gaat sturen. Heerlijk!
Trap het er nog maar even in van die missende uitlaat op de GT Estate winking smiley. Ja, steeds vaker denk ik er over om het aan te passen. Binnenkort eens even thuis in de groep gooien, zijn toch wel wat kosten als je het netjes wil doen.

Mocht ik eens in de buurt zijn dan doe ik wel even een berichtje. winking smiley

En wat betreft overkapping/tuinhuisje. Hier met een overkapping van aluminium met glasdak, alu. zijwand etc gezet (zie topic), van Verasol. Kost we maar wel genieten. En een tuinhuisje teken ik binnenkort uit. Nodige hout bestellen en dan in elkaar tikken. Puur om de zooi aan fietsjes, tractor, ballen en ander spul van de kids in kwijt te kunnen. Huidige tuinhuisje zit aardig vol om nog ergens bij te kunnen. Niks waard dat gedoe. winking smiley
Monsieur Le Loure
Wat is/zijn kids?

Modern woord voor kinderen of nakomelingen...
Jay DoubleYou
Monsieur Le Loure
Wat is/zijn kids?

Modern woord voor kinderen of nakomelingen...

thumbs up Leerzaam zaterdagavondje, straattaal dus.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close