AsconaGT: Renault Laguna GT 205 4-control (2008) - VW Move Up! (2018)

Gepost door AsconaGT 
Ik meende de foto's bij het spoor al te herkennen, maar jij bent dus ook een Oosterling thumbs up

Succes met de verkoop!
Klopt! Uit het oosten. Foto is in mijn woonplaats gemaakt. 1 km van mijn huis. Maar dan ken je de foto's in de parkeergarage ook tongue sticking out smiley als je wel eens een bouwmarkt bezoekt
En verkocht!

had al vrij vlot enkele reacties. Vanmiddag heeft iemand het daadwerkelijke minimum bedrag geboden, gereden met de auto. Allemaal prima natuurlijk.

Begon nog wel te zeuren dat volgens hen de koppeling aan vervanging toe was, maar dat is volgens mij absoluut niet het geval. Mijn vrouw was overigens helemaal niet zo blij dat haar autootje waar ze met zoveel plezier in had gereden zo snel al weg was en de staat werd uitgereden met iemand anders achter het stuur. Maargoed tongue sticking out smiley

Nu moeten we de laguna samen delen voor privé gebruik totdat de Up komt.
Ja het zijn populaire auto's. Kleur is goed. Advertentie was goed. Hij was wat luxer dan de gemiddelde andere Twingo modellen en de vraagprijs was gewoon redelijk. Ik gokte zelf een weekje later, zeker niet zó snel. smiling smiley
Gefeliciteerd met de snelle verkoop. Ik vind het ook altijd raar om mijn auto te zien wegrijden of ergens achter te laten.
Vwb banden, kijk eens naar falken azenis fk510. Feli met de snelle verkoop, was ook leuk autootje om te zien thumbs up
Zo dan, dat is vlot. En dat gevoel de auto weg te zien rijden is raar inderdaad. Was binnen een week van de R26 af zo. Dan krijg je niet eens tijd afscheid te nemen haha.

Maar mooi geregeld weer. Even 'behelpen' dus met de Laguna, maar dat lukt vast winking smiley
De Up! is binnen! die is vanmorgen gelijk opgehaald thumbs up

Eerste reactie van mijn vrouw; leuke auto, niet eht snel en kofferbak is wel een stukje kleiner dan de Twingo zo op het eerste oog, maar een helemaal nieuwe auto is wel mooi en ze is er wel blij mee. Zeker omdat het hebben van een rijbewijs / auto in haar kant van de familie zeker geen gemeengoed is. Laat staan een helemaal nieuw exemplaar heeft ze nog nooit 'ervaren'.

Ik zal er vanavond ook eens naar kijken smiling smiley
Zoals ik al zei op het Laguna forum; niet gek dat je Twingo zo snel verkocht is, was een mooi exemplaar! thumbs up

Zo'n Upje is ook zeker niet verkeerd, schijnt ook best lekker te rijden met die wielen op de hoeken van de auto.

De Up! hebben we nu een week in bezit, toch wel fijn een helemaal nieuwe auto!

Later zal ik wat meer schrijven er over, de eerste paar honderd kilometer zijn gemaakt en om positief te eindigen eerst wat zaken die we wat minder vinden (vergeleken met de twingo)

stationair licht onbalans, typisch 3 cilinder kwaal. Je voelt hem iets trillen. Twingo had er totaal geen last van
- zelfde nadeel van de 3 cilinder is het geluid met name met optrekken. Ergens vind ik het ook wel geinig maar de Twingo was ook daar beduidend stiller
- de kofferruimte is iets krapper. Onderstel van de kinderwagen kon precies achter in de twingo, bi de Up moeten we de wielen er af klikken
- sommige zaken missen we nu. De lichtmetalen velgen of mistlampen moeten we missen maar is op zich niet erg maar de climat control was wel erg prettig. Maar zaken als parkeersensoren, DAB radio hebben we mooi er voor terug.
- cruicontrol vind ik prettiger voor op het stuur, de Twingo had het. De laguna hheeft het en BMW had dat ook maar bij de Up zit het op het uiteinde van die stengel inschakelen gaat nog wel maar dn snelheid omhoog.omlaag of cc er af halen werkt niet prettig zo eerste indruk.
- en al laaste minpuntje vind ik wel dat een up in dikke uitvoering best gaaf is. Maar zo in het wit zie je ze ook zo gruwelijk veel, nee het is geen lelijke auto maar word er ook niet warm van zoals wij hem hebben.

+ Positief zijn we verrast over het onderstel en dan met name op wat minder wegdek. De twingo begon wel eens wat te dribbelen maar de Up is dan wat comfortabeler, zeker voor een A segment auto erg prettig
+ de extra deuren misten we niet echt, maar nu we ze hebben wel fijn
+ wat ook fijn is, maar dat mag ook wel voor een 10 jaar jongere auto, is dat de afwerking heel behoorlijk is voor een 'budget' auto. De Twingo kraakte niet en zag er prima uit, maar bij de Up voelen de knopjes en eigenlijk alles net wat mooier en fijner aan
+ Onze twingo had al de wat betere stoelen die prima zaten, maar van de Up! zitten ze zo eerste indruk zelfs nog wat beter.

De komende jaren zal de auto zeker zo'n 20.000 per jaar maken verwacht ik en voor super uiteenlopende zaken worden in gezet. Ben benieuwd!
Veel plezier met de UP! Ik heb er zelf ook één gehad die wel wat (kinder)ziektes vertoonde, maar desalniettemin in drie jaar tijd (en 60.000 km) heel Europa er mee doorgecrosst. Mijn 60 pk uitvoering liep op de Autobahn met een klein beetje moeite 185 á 190 km/h op de teller (niet bergaf!), wat ik ook wel opmerkelijk vond voor zo'n klein autootje. De officiële fabrieksopgave was max. 161 km/h.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-04-2018 22:44 door Enzo Ferrari.
Enzo Ferrari
Mijn 60 pk uitvoering liep op de Autobahn met een klein beetje moeite 185 á 190 km/h op de teller (niet bergaf!), wat ik ook wel opmerkelijk vond voor zo'n klein autootje. De officiële fabrieksopgave was max. 161 km/h.

Da's dan een heel forse tellerafwijking...
s velthuis
Enzo Ferrari
Mijn 60 pk uitvoering liep op de Autobahn met een klein beetje moeite 185 á 190 km/h op de teller (niet bergaf!), wat ik ook wel opmerkelijk vond voor zo'n klein autootje. De officiële fabrieksopgave was max. 161 km/h.

Het gaat vanaf 160 wel km voor km erbij ipv grote stappen, maar de 180 lukt wel als je echt veel ruimte hebt in de 4. Op een hele lange helling kan de 210 gehaald worden in de 5.
s velthuis
Enzo Ferrari

Op de GPS was het iets van 175 km/h. Toch bijna 10% hoger dan fabrieksopgave.

Zie: [youtu.be]
De C1 had dat ook, daarbij haalde ik 173 op de GPS.

Leuke Move up!. Inderdaad gewoon lekker, een nieuwe auto.
185 in een auto met 60 pk is fysisch gezien best een interessante uitdaging. Niet onmogelijk misschien, maar wel interessant.
Alles staat natuurlijk een beetje met de bakverhoudingen en met zulke vermogens/snelheden ook de wind en andere condities.

Ik kan mij niet voorstellen dat hij dat moet halen grinning smiley als ik zie hoe lang ik al moet doorhalen om redelijk vlot naar de 130 moet gaan. In de stad is de 60PK overigens prima. De Up! heeft wat kortere bakverhoudingen dan de Twingo waardoor hij er zeker in de stad ook wat meer zin in heeft.
P = Fv = 1/2.rho.cw.A.v^3 = 1/2.1,293.0,3.2,5.52^3 = 65 kW = 91 pk. Voor 187 km/h. Het lijkt me fysisch lastig...
Ik reed vanmiddag trouwens nog over het industriegebied hier en zat te wachten in een soort van file omdat een vrachtwagen de weg blokkeerde.

Eenmaal bij de vrachtwagen aangekomen zag ik dat hij net een hagel nieuwe toyota had uitgeladen en als je goed kijkt staat er binnenin nog een helemaal nieuwe mercedes. Vooral de dichte vrachtwagen vond ik nogal een opmerkelijke manier van autotransport. Ik ken het alleen maar van super dure sportwagens en zo. (en criminelen)
filmpje
Best opmerkelijk inderdaad! Maar wellicht had de chauffeur die dag meerdere ritjes waarbij hij wellicht bij de volgende lading(en) wel een vracht met dikke auto's moest ophalen.
Had je myreviews nog even gelezen over Twingo en Up! Twingo is dus niet eens veel minder qua rijden/ruimte etc.
Wel fijn zo'n nieuwe auto natuurlijk al vind ik wit zelf ook niet het mooiste voor een UP!.
Damianw26
s velthuis
Enzo Ferrari

Het gaat vanaf 160 wel km voor km erbij ipv grote stappen, maar de 180 lukt wel als je echt veel ruimte hebt in de 4. Op een hele lange helling kan de 210 gehaald worden in de 5.
Dan moet je wel heel goed je best doen. In 5 met airco aan heb ik 174 km/u op de GPS gereden. Voor mijn gevoel was de weg vlak, uit mijn log bleek van niet:

Was ook iets eenmaligs. Duidelijk te merken dat het karretje het niet leuk vond. 160 als kruissnelheid aanhouden gaat prima, rijdt de Up verrassend stabiel. Ook een standaard Move Up met 14" er onder.
De temperatuur en velgenmaat speelt ook voor een redelijk deel mee, met de temperaturen van nu zul je de 180 niet halen. In de winter wil dat wel en zeker op 16 inch zoals ik had.
Kristian
Had je myreviews nog even gelezen over Twingo en Up! Twingo is dus niet eens veel minder qua rijden/ruimte etc.
Wel fijn zo'n nieuwe auto natuurlijk al vind ik wit zelf ook niet het mooiste voor een UP!.

Nou overall is de Up! gewoon wel een betere auto hoor thumbs up De Afwerking is wel gewoon op een hoger plan, alles voelt net wat mooier aan en zo dan onze oude twingo en ook op snelheid is hij een stuk stiller. En het onderstel is ook erg prettig en comfortabel, ook op hogere snelheden. Alleen hij is gewoon niet snel en je hoort gewoon duidelijk dat het een 3 cilinder is. En dan met name met starten, stationair en met optrekken. Maar het is een A segment auto en denk wel dat dit samen met enkele andere modelen wel tot de betere keuzes in het A segment is op dit moment.

Het zit hem meer als je zelf mag kiezen;

Onze up was 15.000 euro cataloguswaarde.

Wil je iets leukers qua uiterlijk met wat meer vermogen, dan koop je ook een nieuwe Twingo van. Daar is ook wel het nodige op aan te merken (ruimte/rijden) maar voor dat geld heb je wel meer luxe en kun je een 90 PK sterke 3 cilinder met turbo kopen thumbs up

Wil je wat meer ruimte dan koop je er ook een Opel Karl voor met 75PK en alle opties zoals lane depature warming, stoel- stuuverwarming, climat control.

En ook de nieuwe Picanto DynamicPLus line koop je er voor die net wat ruimer is en wat luxer is met een fractie meer vermogen

De Up is helemaal geen slechte auto, maar zoals wij hem voor de deur hebben blinkt hij nergens in uit. Eigenlijk dus een typische volkswagen in mijn ogen. Nergens is hij echt ondermaats, slecht of teleurstellend. Bijna overal een dikke prima. Maar ook nergens is blijkt hij echt in uit. Niet in value for money/luxe, niet in prestaties, niet in ruimte..

de eerste 1500 km in 2 weken zitten er al weer op dus het gaat wel lekker snel zo

Leuk detail is wel wat damian al zei; er zit een olietemperatuurmeter in grinning smiley iets wat je maar zelden ziet bij auto's, zeker die kleine auto's
Dat is ook precies mijn ervaring met mijn ex-VW UP. Het is een prima maar ook saaie auto om in te rijden. Met 60 pk inderdaad niet de snelste, maar eenmaal op snelheid gaat het prima. Qua ruimte kan ik mij herinneren dat de UP met 250 liter bagageruimte wel een van de ruimere is in het A-segment. Daarnaast vond ik de UP voorin ruimer/prettiger zitten dan de vorige VW Polo.

Op mijn werk kwam laatst een chauffeur langs met een dichte trailer. Nu gingen er een paar Benzen in, maar voor deze lading had hij nog Lamborghini's bij zich. De chauffeur vertelde dat hij grotendeels voor autoevents reed, waar dan exclusieve automobielen neergezet moeten worden. Een erg mooi systeem! De chauffeur had een afstandsbediening waar hij alle rijplaten in de trailer hydraulisch mee kon bedienen. Hij reed al zo'n 10 jaar op deze combinatie, maar zag er nog als nieuw uit! eye popping smiley

Kan de foto en video even niet terugvinden, maar die man met die combinatie bracht voor een event van m'n werk eens een rode AMG GTs. Mooi werk, en dat vond ie zelf ook grinning smiley
Ik ken die dichte trailers met name van autodiefstallen en zo grinning smiley Ohja en ik werk vlak bij munsterhuis sportscars, dus af en toe zie ik wel eens zo'n trailer rijden met daarin waarschijnlijk ook een supercar.
Maar langs dealers een Toyota C-HR bezorgen met zo'n gesloten vrachtwagen heb ik echt nog nooit eerder gezien.

Ik zal van de week eens wat meer foto's van de Up plaatsen. inmiddels de 2000 km al gepasseerd

Laguna nog geen update, behalve dat ik mijzelf had opgesloten achterin van de week nut smiley

Ik had een pakketje in de auto staan op de achterbank en er moest nog een etiket op komen die ik op werk had geprint. plakbandrolletje hab ik ook achter liggen dus reed naar postkantoor maar moest dat ding er nog op plakken dus dacht. Ik stap wel achter in dan heb ik geen last van een stuur of armsteun en kan ik naast mij netjes dat etiket op de doos plakken... ik deed de deur dicht omdat het begon te regenen en toen kwam het besef.... dat het kinderslot er op stond grinning smiley En het sleutelpasje lag in de jas, die voorin op de grond was gevallen van de bijrijders stoel. Die heb ik net kunnen grijpen. Pasje uit de jas gehaald. Vanuit de achterbank het pasje in de gleuf voorin lukte ook net. Toen kon ik net het knopje bij de bestuurderskant van de achterramen bereiken. Toen dat raam open was de hendel aan de buitenkant kunnen open trekken. grinning smiley zag er weer lekker knullig uit

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-04-2018 20:55 door AsconaGT.
Erg herkenbaar dat jezelf opsluiten achterin. Overigens, heb je niet zo'n knopje in je linkerdeur bij de raambediening waarmee je zowel raambediening achter als kinderslot aan/uit kan zetten? Die bleef bij mijn III altijd actief, ook zonder sleutelkaart, en zo kon ik er weer uit.
Bij de IV zijn ze weer terug naar het knopje in de zijkant van de deur voor het kinderslot. Net wat lastiger.

Toch handig zo'n apart te openen achterruit als je buisjes van 4 meter moet meenemen big smile smiley
Inderdaad, ik vroeg me weleens af wat je daar nou aan hebt. BMW heeft dat bijv. ook.
Schitterende kleur heeft de Laguna trouwens. Mooie auto!
Gaaf, toch nog eens handig. Heb je nou voor niks die trekhaak eronder gezet spinning smiley sticking its tongue out
Blijven die het ook doen bij de Laguna? Bij de C5 gaan ze altijd kapot. drinking smiley
AsconaGT
Toch handig zo'n apart te openen achterruit als je buisjes van 4 meter moet meenemen big smile smiley

Die miste ik dus wel vorige week. 305 cm hardhouten paal, paste net niet... Nouja, volgende keer zet ik het schuifdak open en dan gaat het winking smiley

Je moet alleen niet gaan rijden als je een aparte achterruit hebt. Ik reed vrij rustig en ineens zorgde de wind er toch voor dat het raam dicht klapte. Met jou balkje zou bij mij de achterruit er uit hebben gelegen denk ik grinning smiley Ik had gelukkig flexibele plastic buisjes.

Gaaf, toch nog eens handig. Heb je nou voor niks die trekhaak eronder gezet

ik moet eerlijk zeggen dat ik eerder een aantal keer per jaar wel de auto van mijn ouders moest lenen omdat ik even aanhangertje moest trekken, maar nu ik zelf een haak heb, heb ik hem nog maar 2x echt gebruikt. Terwijl ik juist verwacht had hem veel nodig te hebben omdat we een stuk aan het bijbouwen zijn. Maar straks gaat de hele tuin nog op de schop.

En sterker nog; hoewel ik kamperen best leuk vind is het nooit in mij opgekomen om iets met een caravan te doen, ik heb ook geen ervaring met een caravan en als ze gaan inhalen stoor ik mij er mateloos aan, maar nu zei een kennis van mij dat het zo leuk is en hun caravan gerust een keer een weekje mocht lenen om te proberen... ik weet het zo net nog niet tongue sticking out smiley
Tja er zijn zat vooroordelen en ook echt wel nadelen aan kamperen met een caravan, maar geloof mij dat het voor de kleine man straks echt geweldig is op zo'n camping. Ik vond het althans altijd super mooi toen ik klein was.

Als ouder kun je je kinderen bijna de hele dag lekker hun gang laten gaan terwijl papa en mama ook vakantie hebben.
Ik heb ook een trekhaak, vind ik een must, maar inderdaad: zo vaak gebruik je 'm niet. Ik heb zelf een aanhangwagen bij huis staan, maar als je geen grote verbouwingen meer hebt aan huis of tuin dan is het gebruik van een aanhangwagen sporadisch.
Caravan: brr, ik moet er niet aan denken! big smile smiley
Doen! Zelf vroeger altijd gekampeerd en wat een geweldige tijd. Mw. adinsx en ik hebben sinds we samen zijn heel wat vliegvakanties gedaan, maar altijd gezegd: als we kinderen hebben gaan we weer kamperen. En zo geschiedde voorjaar 2017. Proefdraaien op Twee Bruggen Winterswijk.

Het is heerlijk. Ja, met een caravan achter de auto is het wat langer tokkelen (18 uur ipv 11 uur naar Kroatië), maar het rijdt veel relaxter en de vakantie begint zodra we gaan.

Kids zijn nu nog wat klein om ze hun gang te laten gaan (1,5 en 3,5), maar ook dan weten ze zich te vermaken in de buurt van de campingplek, in het zwembad, etc.. Nog zeven weken voor we weer 1500 kg aan de haak hangen, op naar Kroatië.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-05-2018 09:53 door adinsx.
adinsx
Het is heerlijk. Ja, met een caravan achter de auto is het wat langer tokkelen (18 uur ipv 11 uur naar Kroatië), maar het rijdt veel relaxter en de vakantie begint zodra we gaan.

Dat is het hè. In het dagelijkse leven altijd maar druk doen en haast, ik vond het altijd best vervelend om dan met de losse auto op vakantie ook weer haast te maken, om toch maar weer in 1x over te komen. Nu sinds 3 jaar een caravan en ik vind dat prachtig. Afgelopen meivakantie mooi naar Parijs getokkeld, nachtje daar gebleven (camping nabij centrum) en vervolgens rustig aan richting Spanje. Daar 1,5 week gebleven en toen nog een paar dagen Bourgogne. Briljant. Niks boeken, kijken waar et mooi is, en mooi toeren.

Dus dat. Excuus voor off topic. big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-05-2018 11:02 door W212.
Niet zeggende dat het niet gehaast hoeft te zijn zonder caravan natuurlijk. Wij zijn afgelopen jaar naar Noorwegen op vakantie geweest.

Eerste tussenstop in Zweden een kleine 80 km na Malmo.

Daarna een in Noorwegen om de dag erna nog 400 km te moeten tot bestemming (80 km wegen)

Is ook heerlijk relaxt maar vergt iets meer planning. Maar zoals gezegd voor's en tegens dus als je het wilt weten gewoon eens proberen. winking smiley Laguna is in ieder geval een goede trekauto. big smile smiley
W212
adinsx

Dat is het hè. In het dagelijkse leven altijd maar druk doen en haast, ik vond het altijd best vervelend om dan met de losse auto op vakantie ook weer haast te maken, om toch maar weer in 1x over te komen. Nu sinds 3 jaar een caravan en ik vind dat prachtig. Afgelopen meivakantie mooi naar Parijs getokkeld, nachtje daar gebleven (camping nabij centrum) en vervolgens rustig aan richting Spanje. Daar 1,5 week gebleven en toen nog een paar dagen Bourgogne. Briljant. Niks boeken, kijken waar et mooi is, en mooi toeren.

Dus dat. Excuus voor off topic. big smile smiley

We kapen het topic grinning smiley

Ik rij in principe met de caravan, net als met de losse auto, ook in één keer. Wel uitgebreid stoppen en vaker (keer of vijf tanken). Kids even lekker eruit, benen strekken wat eten en drinken, etc. En zodra het merkbaar niet gaat, of als een van de kids niet kan slapen zoals afgelopen zomer, dan ploffen we de combinatie op een grote parkeerplaats. Slapen we een paar uurtjes, en dan weer lekker relaxed verder.
Van het verhuizen ben ik dan weer niet. Ik bouw het ratteplan op (voortent, luifel, inrichting, etc.) en dan staat het voor een 2,5 week. grinning smiley

Tja er zijn zat vooroordelen en ook echt wel nadelen aan kamperen met een caravan, maar geloof mij dat het voor de kleine man straks echt geweldig is op zo'n camping. Ik vond het althans altijd super mooi toen ik klein was.

Als ouder kun je je kinderen bijna de hele dag lekker hun gang laten gaan terwijl papa en mama ook vakantie hebben.

ja dat zijn precies de argumenten die ik dus ook hoor, en ze zullen vast waar zijn. Mijn ouders hadden geen caravan of iets, we gingen überhaupt nooit echt op vakantie omdat ze het niet breed hadden en ben er niet met caravan of echt camperen opgegroeid. Maar voor 2 jaar geleden (exact rond deze tijd) zijn mijn vrouw en ik wel met een camper door het zuid-westen van USA gegaan 4 weken lang en dat beviel echt super. Maar toen zaten we vaak niet langer dan 2 dagen op 1 plek, en dat vind ik ook heerlijk.

Onze kleine is nu 10 maand oud dus dit jaar (en volgend jaar ook niet denk ik) gaat er echt niets achter die blauwe smurf gehangen worden aan sleurhut, maar ik hoor zoveel verhalen (positief) en kan een caravan even lenen om te proberen, dan zal het er misschien best nog een keer van komen.

Over 2 weken lekker weekje naar Belgie met de laguna, mooi in een huisje in de ardennen op een park smileys with beer
Onze eerste keer met eigen caravan was telg 2 werd tijdens de vakantie een jaar. En inderdaad, heel ideaal is het niet. Ze stoppen nog van alles in de mond, kruipen daar waar je niet wil. Kortom, je bent constant aan het opletten. Dame 1 was toen een goede twee jaar, en dat scheelt al een stuk. thumbs up.
Komende zomer wordt het weer wat makkelijker, alleen zijn ze dermate vlot dat het alsnog in de gaten houden wordt. grinning smiley
Vroeger gingen we meestal naar een vakantiepark: vooral mijn moeder had het niet op kamperen. Maar altijd veel plezier gehad hoor en veel mensen ontmoet.
Dus kamperen, heb ik toch iets minder mee... heb ooit van iemand gehoord 'Kamperen? Er zijn niet voor niets vakantiehuisjes gebouwd' big smile smiley en daar was ik het lange tijd mee eens.

Maar de laatste jaren wat vaker naar een camping geweest (op bezoek) en ik begin het wel wat meer te begrijpen. Als neig ik dan nog meer naar een vouwwagen ipv een caravan.
Sanoma
Maar de laatste jaren wat vaker naar een camping geweest (op bezoek) en ik begin het wel wat meer te begrijpen. Als neig ik dan nog meer naar een vouwwagen ipv een caravan.

Caravan is toch fijner, lijkt me. Vouwwagen moet je na een lange dag reizen nog uitklappen en opbouwen, caravan zet je zo ergens neer. Zeker als je het reizen verdeeld over twee dagen zoals wij doen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close