AsconaGT: Mercedes Benz C350e (2015) - VW Move Up! (2018) - Dashcam

Gepost door AsconaGT 
Was vanmiddag even hier op het lokale vliegveld hier. Had niet veel tijd, maar had achteraf iets meer de tijd moeten nemen voor een leuke foto. Toch niet helemaal super gelukt maar wil toch even eentje delen

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-07-2020 19:50 door AsconaGT.
Korte update,

van de week heeft de auto groot onderhoud gehad. Olie, filters, bougies, remmen achter schoongemaakt en helemaal nagekeken. Alles zag er top uit thumbs up Alleen binnenkort 2 voorbandjes. Verder rijd hij zn kilometers lekker weg zonder gekke dingen en veel plezier. De Twingo word ook redelijk wat mee gereden en ook voor lange stukken word ook die regelmatig ingezet. Daar komen binnenkort de winterbandjes onder.

Ook heb ik de auto van de week gewassen, hij glom nog wel wat door de glascoating (Mohs) wat er op zat maar toch even schoonmaken, het smeer vloog er gewoon vanaf en binnen 10 minuten was de auto super schoon en glom al als nieuw! Je kunt goed zien dat de glascoating er nog super goed op zit smileys with beer

Ook hebben wij sinds kort een waterontharder, leuke bijkomstigheid is dat het water geen kalkvlekken achterlaat smileys with beer
Zojuist bij de APK mijn auto afgekeurd, achterveer gebroken. eye rolling smiley verder niets.

Op zich niet zo raar in nederland drempelland en na bijna 10 jaar. Maargoed, ik dacht even een ander veertje regelen maar als ik kijk op de website van Monroe en mijn specifiek autotype selekteer dan staat er dat de veren geschikt zijn mij mijn auto maar ook voor alle andere Laguna's.

Ook op winparts heb ik gekeken en hij selecteert dat precies de zelfde veren als een andere niet-GT laguna met gewoon chassis. eye rolling smiley

Ik weet dat mijn laguna iets dichter bij de weg staat af fabriek, centimeter of 2 dacht ik. maar dan zou dat toch in de veren merkbaar moeten zijn?

Op een duits forum heb ik gelezen dat de Phase 1 GT's (die ik dus heb) inderdaad andere OEM artikelnummers hebben voor veren dan andere laguna's

Iemand nog tips wat te doen? (behalve bestellen bij de dealer)

Ik kan ook wel bij eibach de bekende rode sportveren bestellen, die zijn iets korter maar ben bang dat dan de auto misschien weer te laag komt te hangen aan de achterzijde en dan wil ik ook niet.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-10-2017 15:29 door AsconaGT.
Nico GTR
En ik had je nog wel een heel mooi programma gestuurd.....drinking smiley

klopt! grinning smiley maar die kan ik hier op de laptop niet installeren helaas.

Thuis staat hij er inmiddels wel op, maar ben laat thuis vanavond
Je bedoelt schroefveren? Moeten die dan niet aan beide kanten vervangen worden?
ja ik bedoel gewoon de spiraalveren. 1 is er gebroken maar die ga ik aan beide kanten inderdaad vervangen thumbs up

Het probleem is dat het lijkt alsof de aftermarket merken geen veren maken voor Laguna's met GT onderstel omdat ze ze alleen maar in 2008 en 2009 zijn gemaakt waarschijnlijk? Monroe en Eibach maken geen onderscheid tussen GT en non-GT. Volgens sommigen op internet scheelt het 15mm en zijn ze iets stugger ook.

Ik kan ook voor de verlagingsveren van Eibach gaan, maar ben bang dat die weer veel lager uitvallen en daardoor de achterkant lager komt te staan. Iets wat ik ook zéker niet wil.

zit ik dan vast aan de dure OEM dingen? Die zal renault zelf toch niet maken maar een gerenomeerd merk?
Ja das gewoon ingekocht..... Maar lastig! GB en eBay zou je nog kunnen kijken.

Kun je misschien niet op een franse website kijken?

Ik heb op een duits forum wat gevonden van iemand die er mee zat, die had er Eibach veren rondom onder gegooit. En ook op een Frans forum had ik een topic gevonden waar iemand met het zelfde zat. Maar mijn frans is het zo goed als mijn chinees, niet zo goed dus tongue sticking out smiley en de pagina vertalen in google translate werd het er nog alleen maar onduidelijker op tongue sticking out smiley

Vanavond ben ik weer laat thuis, met collega's de stad in. Vrijdag verjaardag. Zaterdag hele zaterdag onder de pannen en zondag ga ik naar Zuid_Korea voo ren paar dagen. MIsschien dat ik zondagmiddag even tijd heb om even te zoeken wat ik zou doen. APK loopt nog tot de 20ste.
Een kennis van mij heeft mij geholpen en er even in verdiept. Hij heeft ook contacten bij Renault en er is dus inderdaad verschil tussen gewone laguna's en die gene die ik heb. Die gene die ik heb is niets van aftermarket te vinden omdat ze gewoon heel erg weinig zijn gemaakt. Bij renault maken ze wel onderscheid tussen een gewone en een GT. De GT veren liggen vrijwel nergens op voorraad en zijn maar liefst 130 euro per stuk (!), x 2 dus is 260 euro nut smiley.

Dus nu heb ik deze set gekocht;

complete set (voor én achter) voor 134 euro. Ga eerst achter doen en dan kijken in hoeverre deze anders is dan wat ik nu heb. Dan heb ik altijd ook nog 2 veren voor de voorzijde achter de hand.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-10-2017 13:50 door AsconaGT.
Ik zou gewoon OEM kopen bij de dealer en bestellen aan de hand van het chassisnr, weet je zeker dat het goed is.
Mooi werk die glascoating thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-10-2017 14:14 door Bofkont.
Een beetje laat want ik had het gemist, maar nog gefeliciteerd met je kleine man! smileys with beer

Voor wat betreft die veren ben ik wel benieuwd naar je ervaring met de Eibach. Waar heb je die vandaan? Ik zit voor de Vel Satis ook te kijken naar veren en/of dempers vervangen (omdat het kan), dus waarom dan niet gaan met een merk als Eibach? Als je toch bezig bent...
De keuze was tussen OEM, 260 euro voor een set alleen aan de achterzijde waarbij de levertijd +/- 1 week zou zijn want het moest ergens uit Frankrijk komen. Of een Eibach set rondom die ook model specifiek is van een goed (dan al niet een het beste) merk welke binnen 2 dagen binnen zou zijn voor 134 euro.

Hoewel ik altijd eerst naar OEM kijk kijk ik ook naar andere merken met zulke zaken die misschien nog wel beter zijn. De Eibach pro kit zijn de recenties ook vrijwel allemaal meer dan goed. het zijn sportieve veren maar niet al te veel inleveren op comfort. Beetje wat ik nu dus ook heb.

Voor wat betreft die veren ben ik wel benieuwd naar je ervaring met de Eibach. Waar heb je die vandaan? Ik zit voor de Vel Satis ook te kijken naar veren en/of dempers vervangen (omdat het kan), dus waarom dan niet gaan met een merk als Eibach? Als je toch bezig bent...

Mijn laguna is, zeker voor franse begrippen stug. Hij voelt gewoon 'duits' aan. Bij een model als een Vel Satis zou ik, als ik voor eibach zou gaan voor de gewone replacement veren gaan en niet voor de pro kit om zo niet in te leveren op het franse comfort wat bij zo'n wagen past. Ik heb ze HIEr gekocht.
130 euro per stuk? Ooooh das slechts 50 euro duurder dan mijn achterveren. drinking smiley Maar inderdaad, Eibach is goed!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-10-2017 18:00 door Nico GTR.
Vergeet niet dat met de eibach veren je echt een stugge verwerking krijgt van kleine oneffenheden. Al staan de voordelen er ruimschoots tegenover moet ik zeggen, kwestie van smaak!
Waarschijnlijk zijn het nog eerste veren vanuit de fabriek, dus kwaliteit is het wel, zit er al 10 jaar onder.
Ik zou absoluut voor OEM gaan, ook al zijn ze een stukje duurder.
Maar ik kan ook niet anders zeggen als OEM adept.

Maar goed ik begrijp je afweging thumbs up

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2017 14:41 door Bofkont.
Damianw26
Vergeet niet dat met de eibach veren je echt een stugge verwerking krijgt van kleine oneffenheden. Al staan de voordelen er ruimschoots tegenover moet ik zeggen, kwestie van smaak!

De laguna voelt nu ook al vrij stug aan. Totaal niet 'Frans' met het GT onderstel. In frankrijk was daar nogal commentaar op, zeker omdat de laguna II juist heel comfortabel was. Op een duits forum zegt dat met de eibach veren de auto 1cm lager komt te staan dan de laguna GT standaard maar dat het veercomfort het zelfde blijft. Dus ben benieuwd.

Enige waar ik niet zo blij mee ben dat ik het 'even' tussendoor heb moeten bestellen, en zo'n grote bekende site dacht ik dat komt wel goed, netjes met paypal betaald dus ook soort van verzekerd wel als er iets niet goed is. Maar nu lees ik de recensies van autodoc cq auto-onderdelen24 en zitten daar ook heel veel negatieve tussen en dan met name de levertijden die heel veel langer zijn dan de 2 werkdagen die ze opgeven. ook op veel klachtensites staan er veel klachten over. Normaal let ik daar wel op, dus we wachten af hoe het mij bevalt.

Waarschijnlijk zijn het nog eerste veren vanuit de fabriek, dus kwaliteit is het wel, zit er al 10 jaar onder.
ja in nederland drempelland kan dat gebeuren na 10 jaar, het is inderdaad de originele veer af fabriek nog. Maar die eibach veren zijn ook vast prima, met zulke onderdelen geef ik niet zoveel om een merklogo. Eibach veren zitten overigens onder veel auto's met sportonderstel af fabriek, plakken ze er alleen een merklogo op en de prijs krikken ze omhoog. Het schijnt ook dat alpina bijvoorbeeld de BMW veren er onderuit trekt en eibach veren monteert.
Ik geef in mindere mate om OEM winking smiley zeker slijtagedelen is goed aftermarket vaak zeker niet minder.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-10-2017 16:28 door AsconaGT.
Ja inderdaad, en dan is mijn ervaring met beide ook nog eens zo dat als je het nodig hebt dat je er dan 2 weken op kunt wachten maar als het niet zoveel haast heeft dat er inderdaad maar 2 dagen over gedaan word.

Ik ben benieuwd maar t kan lang duren!
Er zijn inderdaad ook veel positieve verhalen hoor, maar eigenlijk iedereen zegt dat ze de 2 dagen levertijd nooit halen. Maakt mij niet uit omdat ik overmorgen voor wat dagen naar Korea ga. Maar als ik terug kom wil ik er wel mee aan de slag omdat de APK de 20ste verloopt

Maar achteraf had ik niet even snel moeten bestellen bij een goedkoop adres bij een goedkope winkel maar iets meer moeten betalen om er zo zeker van te zijn dat ik het binnen een paar dagen zeker in huis heb. Wijze les, maar we zullen zien hoe lang het voor mij gaat duren thumbs up
Ga je ze zelf wisselen eigenlijk? Moet wel te doen zijn als je één linkerhand en één rechterhand hebt toch? big smile smiley
Nee ik heb een automonteur in de familie die een brug heeft thuis. Die helpt mij (of ik hem eerder grinning smiley ) Achter is ook nog wel een keer te doen als je hem op de brug heb staan. Heb ik bij de BMW ook zelf wel eens gedaan. Voor moet je speciaal gereedschap hebben als ik die ook ga vervangen, die heeft hij wel.

Ik was niet van plan om zo te werk te gaan

grinning smiley

met sjorbanden heb ik ook wel eens gezien, maar dat is mij echt te gevaarlijk
Bofkont
Maar ik kan ook niet anders zeggen OEM adept.

Maar goed ik begrijp je afweging thumbs up

Sorry Rene, maar OEM is zwaar overtrokken. Of denk je dat Renault of een BMW zelf veren produceert? Die halen ze allemaal elders weg, bij bedrijven als Eibach. Tevens is Eibach een bedrijf dat werkelijk kwaliteitsveren levert.
In het voorjaar gaat er bij mij ook weer Eibach onder. De OEM veren zijn simpelweg te zwak. Zwaar beladen is compleet doorhangen. Dat vind ik een erger gezicht dan de gedachte van Eibach's onder de auto. Met mijn vorige Giulietta op Eibach's had ik nooit last van doorhangen.
Daarbij, Eibach maakt progressieve veren t.o.v. OEM standaard. Dat betekent dat bij kleine oneffenheden de veerweg exact hetzelfde is als bij standaard. Pas bij diepere veerbewegingen wordt de veer stugger, doordat daar de spiralen dichter op elkaar geplaatst zijn. Tenminste, voor mijn wagen is dat wel zo.
Weet ik Thomas dat fabrikanten zijn veren/onderdelen elders inkoopt, maar met OEM heb je garantie op constante kwaliteit en optimale pasvorm ook is de kwaliteit gewaarborgd.
Mijn ervaring met Duitse OEM onderdelen dat het altijd perfect is, dus nee OEM vind ik zeker niet zwaar overtrokken.
In mijn dik 20 jaar auto ervaring heb ik ook wel gebruik gemaakt van aftermarket, en idd kan goed zijn , maar heel vaak ook anders meegemaakt.

Maar Eibach staat prima bekend hoor, daar geen verkeerd woord over thumbs up
Ook hier is het een balans tussen prijs en kwaliteit. Bepaalde merken (OEM kwaliteit) hebben veel last (gehad) van brekende veren, andere nooit... Dus de inkoper die het onderste uit de kan wil zal zijn goedkope veertje krijgen. Een verenfabrikant kan voor de vervangingsmarkt specifieke veren leveren (zware belasting, sportief, progressief, verlaagd) die voor een individuele bestuurder veel beter weggedrag oplevert. Maar hoeveel mensen gaan met een nieuwe auto gelijk de vering optimaliseren?
Dat is mijn ervaring net zo; autofabrikanten kopen het spul massaal in waarbij elke euro telt bij de enorme aantallen die de fabrikanten maken, dat is echt centenwerk. Het blijkt achteraf dat sommige OEM spulletjes lang niet altijd zo goed blijken te zijn achteraf naarmate de jaren gaan tellen. Doorgaans is het wel goed hoor, maar in de aftermarket markt geld voor de goede A merken dat de kwaliteit vaak zeker zo goed dan al niet beter, net als de pasvorm.

Ik mijd altijd wel de goedkope merkloze ebay spul, dat is echt rommel thumbs down
Veren zijn onderweg! Komen uit duitsland, dus zullen morgen of overmorgen wel binnen komen.

Dat is dus niet de 2 dagen wat ze zeiden op de website, maar dus bijna een week levertijd. Dat klopt dus wel met de veelal boze reacties van mensen die daar bestellen en ook vaak een week of soms langer moeten wachten. Voor mij niet erg, ik zit toch in het buitenland deze week, maar ik kan mij voorstellen als je er echt op zit te wachten en je uit gaat van 2 dagen dat het heel vervelend is als je zoveel langer moet wachten.
AsconaGT

Mijn laguna is, zeker voor franse begrippen stug. Hij voelt gewoon 'duits' aan. Bij een model als een Vel Satis zou ik, als ik voor eibach zou gaan voor de gewone replacement veren gaan en niet voor de pro kit om zo niet in te leveren op het franse comfort wat bij zo'n wagen past. Ik heb ze HIEr gekocht.

Ah, die toko ken ik wel. Net zoiets als misterauto, ook claimen dat ze een levertijd hebben van 2 dagen en dan wacht je er een week op. Daarom dus dat soort dingen bestellen als het niet dringend is smileys with beer
Vanavond de veren gemonteerd.

Door tijdgebrek alleen achter kunnen doen, zo is hij in ieder geval APK prima thumbs up en hij staat achter zeker 1 cm lager dan dat hij al deed. Op zich helemaal geen probleem alleen hij hangt nu wel op zn achterste wat weer niet zo fraai is eye rolling smiley Dus de voorzijde wat nogal een werkje is komt ook tzt.

Qua comfort op normale weg waar ik 95% rij merk ik geen verschil ten opzichte van eerst thumbs up alleen met drempels merk je dat de veerweg ietsjes korter is dan dat hij al was.

Word vervolgd.
Vandaag de twingo winterklaar gemaakt, er worden redelijk wat kilometers mee gemaakt en de komende tijd wat minder tijd over voor auto's dus de auto gisterenmiddag mooi in de garage geparkeerd;

winterbanden gemonteerd
controle van de remmen omdat die wel minder worden maar kunnen nog met gemak een jaartje mee heb ik besloten
deurrubbers ingesmeerd
auto gewassen en wat poetswerk gedaan
vloeistoffen gecontroleerd en wintervulling er in gedaan
binnen stofzuigen

Die kan weer lekker kilometers maken; ik rij er de laatste tijd ook wat vaker in als mijn vrouw de grotere Laguna nodig heeft en eigenlijk is het prima te doen. Alle luxe zoals climat control, cruise control, bluetooth telefoon, regen- lichtsensor zit er op. Het is natuurlijk een A segment auto en snel is hij ook niet. Wel hadden we het laatst over een opvolger voor over een jaar (of 2). Omdat we zoiets zagen rijden als GT (gewone vind ze niet zo leuk)

Met 110PK net wat pittiger (aangezien er ook regelmatig snelweg mee word gereden) en wel klein, mijn vrouw houd absoluut niet van grote auto's. Zelfs een B segment auto vind ze al vrij fors, los van de kosten. Maargoed, die zijn voorlopig veel te duur dus zoiets gaat hem niet worden. Opel Karl, Kia Picanto, kan allemaal smiling smiley. Als het maar beetje vooruit komt, luxe is, naast de huidige luxe wil ze nu ook graag stoelverwarmng en 5 deuren heeft.

tzt maar eens kijken.

De Laguna rijd ook echt top, als de motor warm is dan trap ik hem soms wel eens flink op sn staart, dan gaat het echt lekker vlot, met name tussen acceleraties en bochten zijn een feest. Wil nog wel steeds een keer een filmpje maken van 4-control op de achterwielen. Het zit er op maar ik wil het wel eens in werking zien

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2017 17:32 door AsconaGT.
Twingo GT moet ik nog rijden, maar als het lijkt op een normale Twingo zou ik het echt niet doen. Je gaat er ten opzichte van de Twingo 2 echt ontzettend op achteruit.

Tsja werking is erg grappig, zie het geregeld bij inparkeren van een der RTC's Laguna 3's. winking smiley

p.s. jij er ook bij 8 april? Het is deze editie echt de moeite waard.
Mijn vrouw houdt ook niet van grotere auto's. De Golf VR6 vind ze heerlijk, en ook overzichtelijk, maar verder is alles groter dan een A-segmenter te groot. Ik zie een goed afgeschreven e-up! of ZOE wel zitten over een paar jaar, of anders inderdaad een recente Picanto. Wat is dat toch een mooi model! thumbs up

Twingo GT moet ik nog rijden, maar als het lijkt op een normale Twingo zou ik het echt niet doen. Je gaat er ten opzichte van de Twingo 2 echt ontzettend op achteruit.

ik denk ook niet dat het een twingo GT gaat worden hoor, maar 110PK is wel prettig en deze heeft wél 5 deuren wat nu met een kleine soms net wat makkelijker is. Plus dat mijn vrouw hem wel geinig vind. Maar waarschijnlijk is hij toch te duur, maar als hij enigsinds in budget valt tegen die tijd dan wil ik sowieso een proefritje er aan wagen thumbs up maar mijn vrouw heeft de doorslag, zij moet er in willen rijden.

p.s. jij er ook bij 8 april? Het is deze editie echt de moeite waard.

geen idee, eigenlijk ga ik nooit naar zulke events mede omdat het vaak een eindje rijden is en ik niet veel mensen ken. April is nog ver weg, hoezo is het deze editie de moeite waard? Misschien dat ik tijd kan/wil maken winking smiley

Ik zie een goed afgeschreven e-up! of ZOE wel zitten over een paar jaar, of anders inderdaad een recente Picanto. Wat is dat toch een mooi model!
Zoe staat hier ook in de straat, ik zou zoiets ook wel willen als 2e auto maar de eerste reactie van haar was niet heel hoopvolgevend. Een E-up zal waarschijnlijk ook veel te duur worden.

Compact en luxe !

Dat rijd wel leuk en in de juiste kleuren ook best geinig! maar ik ga hier echt geen kinderwagen in krijgen als het moet en aangezien mijn zoon benen heeft word zitten op de achterbank ook onmogelijk grinning smiley dan nog eerder een Opel karl in meest luxe uitvoering met intellilink en stoel en stuurverwarming en zo. Maar dan zit je weer met slechts 75 PK, ik weet dat ze eigenlijk net wat meer wil omdat er ook wel eens langere stukken snelweg word gereden en zo

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2017 20:03 door AsconaGT.
Kampen is wel te doen voor je toch? Tsja....als ik teveel zeg gaat de verrassing eraf. tongue sticking out smiley Laat ik het zo zeggen, de waarde van al het moois dat er te staan komt gaat met of zonder Meg 4 RS makkelijk over het miljoen.

En ja....eens moet de eerste keer zijn, ik weet dat je al 2 mensen kent op het evenement zelf. winking smiley Mooi de tijd om eens in het echte leven hallo te zeggen.

Watch this space.....zou ik zeggen. winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2017 20:10 door Nico GTR.

maar ik ga hier echt geen kinderwagen in krijgen als het moet en aangezien mijn zoon benen heeft word zitten op de achterbank ook onmogelijk grinning smiley

Kleine D is tegen die tijd handig genoeg om zelf in te stappen lijkt me winking smiley
Bovendien rijd B, zeker in combi met alleen D, toch meestal in de Laguna ?
Dus of met zijn allen in de Laguna, of jij en/of B alleen in de Adam.
Zo vaak zal D dan toch niet in die Adam hoeven ?
Kleine D gaat misschien wel vaker in de Twingo mee dan in de Laguna. Aangezien mijn vrouw hem naar de opvang brengt en vaak ook op haalt op dinsdag en woensdag. Mijn schoonfamilie woont bij jou in de buurt en soms gaat ze die kant op en dan gaat ze met de twingo omdat ze die lekker compact vind en laatst was kleine D ook gewoon mee. B werkt partime dus gaat ze dan ook vaker op pad met de kleine. Boodschappen worden altijd gedaan door de twingo omdat ze die lekker makkelijk kan parkeren. Daardoor word er met de Twingo 18.000 km per jaar gereden nut smiley en met de laguna maar 13.000 km per jaar.

Ze vind de laguna heel mooi en heel fijn, maar zelf rijden doet ze wel eens maar ze rijd net zo lief in haar Twingo, en dat ligt niet aan de auto zelf maar aan het formaat grinning smiley Als we echt met zn drieen weg gaan gaan we altijd met de laguna uiteraard. Komend weekend word er weer flink wat kilometers met de Laguna gemaakt.

Haar volgende auto moet gewoon 5 deurs zijn, met alle luxe die ze nu ook heeft (dus climat control, cruise control, bluetooth, etc.) en heel graag nu ook stoelverwarming, maar liefst wel een praktische A segment bakkie die iets meer pit heeft dan haar eco Twingo.

Maar voorlopig nog niet aar de order, maar doordat we de Twingo GT 110PK laatst voor het eerst zagen kwam het even ter sprake. smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2017 20:57 door AsconaGT.

Maar voorlopig nog niet aar de order, maar doordat we de Twingo GT 110PK laatst voor het eerst zagen kwam het even ter sprake.

Heel begrijpelijk want het ziet er leuk uit, maar ik zou jullie wel echt aanraden om er eerst even mee te gaan rijden. Dat doen jullie sowieso natuurlijk, maar dan zie je heel snel waarom deze Twingo minder succesvol is dan de voorgangers. Het is eigenlijk geen echte Twingo. Beperkte ruimte, slechte stoelen, rare zitpositie door de hoge bodem, enorm stug onderstel (zelfs al op niet-GT).
Het spijt me te zeggen, maar ik zou de huidige Twingo overslaan. Een Clio hatchback is niet veel groter maar wel een veel betere auto.
Nee ik had die afbeelding van internet geplukt big smile smiley maar hij was wel identiek in de zelfde kleur en striping. Foto was puur ter illustratie.
Zat er toevallig vandaag nog wel aan te denken hoe zoiets zou rijden en in hoeverre het anders is dan een normale.

Clio vind mijn vrouw echt te groot tongue sticking out smiley als GT of initiatie of rs zou ik het ook prima vinden smiling smiley

Maar komende tijd is de twingo ook meer dan prima, een goedkope kilometer vreter. 2019 eens kijken hoe of wat.
Eigenlijk moet je je vrouw eens meenemen naar de dealer, want de Twingo III is echt geen kleintje meer. Komt zelfs bóven de Vel Satis uit! nut smiley
AsconaGT
Clio vind mijn vrouw echt te groot tongue sticking out smiley als GT of initiatie of rs zou ik het ook prima vinden smiling smiley
Maar komende tijd is de twingo ook meer dan prima, een goedkope kilometer vreter. 2019 eens kijken hoe of wat.

Moet ze maar even met mijn wederhelft praten. Hier ging de Twingo II de deur uit voor de kids er waren volgens mij, maar de Clio is toch wel ideaal hoor als tweede auto. De kinderwagen past er (net) in, stoeltjes, maxi-cosi, etc gaat ook prima. Houdt niet over, maar het lukt.
Was in de driedeurs Twingo II niet gelukt.
Ik kwam een maand gelden er achter dat mijn auto nog een feature heeft wat ik op de BMW ook had. Namelijk de apart te openen achterruit. Niet dat het echt nodig is maar in enkele situaties kan het handig zijn. Is zeker niet standaard, de meeste laguna's hebben dit niet.

Heb hem ook sinds juni hem ook weer eens uitgebreid gewassen. De glascoating zit er nog steeds op! Beetje wassen emt Gyeon Bath en hij glimt weer enorm

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-07-2020 19:50 door AsconaGT.
Wat blijft het ook een mooie auto.

Boost je de coating wel eens? Wetcoat, cure of Bathe+?
Nu pas smiling smiley

De versie met een apart te openen achterruit heeft ook een ander 3de remlicht. Als je er goed op let kun je het zien.

Boost je de coating wel eens? Wetcoat, cure of Bathe+?

Ik heb hem vandaag gewassen met Bathe+ en met wetcoat er op gedaan nadien, karweitje van niks en hij glimt echt weer enorm. Ik ben ook echt heel enthousiast geworden over Moh's, want het zit er nog steeds op, ondanks mijn auto altijd buiten staat in weer en wind. Vuil krijgt bijna geen grip en daarom niet de noodzaak gehad om echt te wassen. Omdat ik de laatste tijd veel buitenaf weggetjes rij word hij wel smerig maar met een klein wasbeurtje ziet hij er weer top uit na vanmiddag.

De versie met een apart te openen achterruit heeft ook een ander 3de remlicht. Als je er goed op let kun je het zien.

dat wist ik niet, ik zal er eens op letten. Mijn collega heeft ook een laguna 3 estate, maar geen GT. En toevallig stond ik daar een tijdje geleden naast. Ik zag doen dat ik 2 zwarte 'dopjes' op de achterruit had en hij niet. Bij de BMW dat de bediening van de achterruit op de ruit zelf bij de ruitenwisser, omdat ik daar bij de laguna niets vond dacht ik dat ik niets zou hebben. Maar het knopje zit dus verborgen bij de kentekenplaat aan de zijkant.

hier zie je wel dat zwarte 'dopje' zitten op de achterruit van een andere Laguna die dat ook heeft, daardoor zag ik eht verschil met andere laguna's.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-01-2018 21:28 door AsconaGT.
Oh ja, dit is zo'n heerlijk nutteloos dingetje. Echt iets om alleen te gebruiken om te laten zien dat het kan grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.