AsconaGT: Mercedes Benz C350e (2015) - VW Move Up! (2018) - Dashcam

Gepost door AsconaGT 
Altijd zomer/winterbanden gehad, sinds de Laguna rijd ik nu op Vredestein Quatrac's. Komen voldoende/goed uit de test en ben zelf nog niet tegen beperkingen aan gelopen. Ook niet met een caravan in een heuvelachtig gebied.
Voor mijn dagelijkse woon werk auto waarmee ik 120km per dag afleg blijf ik bij afzonderlijke sets, maar de 4 seizoen banden vind ik een serieus alternatief.
RobEU
Monsieur Le Loure
RobEU
Monsieur Le Loure
Phaeton W12
Ik had ook Michelin Cross Climates op mijn Bora. Ik doe het niet meer. Banden bevielen prima in de 5.000 km dat ik ermee reed (toen de auto verkocht), maar er kleefde voor mij een beetje cheap imago aan, ik kreeg er hetzelfde gevoel bij als bij de Human Nature jassen van de ANWB. Heb ik ook gehad, maar nooit weer grinning smiley

Heb mijn Volkswagen destijds ook weggedaan, ik kreeg er hetzelfde gevoel bij als bij de Human Nature jassen van de ANWB. Heb ik ook gehad, maar nooit weer

Heb mijn Honda destijds ook weggedaan, ik kreeg er hetzelfde gevoel bij als bij de Human Nature jassen van de ANWB. Heb ik ook gehad, maar nooit weer

Heb mijn BMW destijds ook weggedaan, ik kreeg er hetzelfde gevoel bij als bij de Human Nature jassen van de ANWB. Heb ik ook gehad, maar nooit wee

Heb mijn elektrische tandenborstel destijds ook weggedaan, ik kreeg er hetzelfde gevoel bij als bij de Human Nature jassen van de ANWB. Heb ik ook gehad, maar nooit weer

Heb mijn elektrische fiets destijds ook weggedaan, ik kreeg er hetzelfde gevoel bij als bij de Human Nature jassen van de ANWB. Heb ik ook gehad, maar nooit weer
Monsieur Le Loure
RobEU
Monsieur Le Loure
RobEU
Monsieur Le Loure
Phaeton W12
Ik had ook Michelin Cross Climates op mijn Bora. Ik doe het niet meer. Banden bevielen prima in de 5.000 km dat ik ermee reed (toen de auto verkocht), maar er kleefde voor mij een beetje cheap imago aan, ik kreeg er hetzelfde gevoel bij als bij de Human Nature jassen van de ANWB. Heb ik ook gehad, maar nooit weer grinning smiley

Heb mijn Volkswagen destijds ook weggedaan, ik kreeg er hetzelfde gevoel bij als bij de Human Nature jassen van de ANWB. Heb ik ook gehad, maar nooit weer

Heb mijn Honda destijds ook weggedaan, ik kreeg er hetzelfde gevoel bij als bij de Human Nature jassen van de ANWB. Heb ik ook gehad, maar nooit weer

Heb mijn BMW destijds ook weggedaan, ik kreeg er hetzelfde gevoel bij als bij de Human Nature jassen van de ANWB. Heb ik ook gehad, maar nooit wee

Heb mijn elektrische tandenborstel destijds ook weggedaan, ik kreeg er hetzelfde gevoel bij als bij de Human Nature jassen van de ANWB. Heb ik ook gehad, maar nooit weer

Heb mijn elektrische fiets destijds ook weggedaan, ik kreeg er hetzelfde gevoel bij als bij de Human Nature jassen van de ANWB. Heb ik ook gehad, maar nooit weer

Heb mijn Human Nature jassen van de ANWB destijds ook weggedaan, ik kreeg er hetzelfde gevoel bij als bij de Human Nature jassen van de ANWB. Heb ik ook gehad, maar nooit weer
Tjonge, ik ben niet de enige hier die het wat minder heeft op de human nature jassen grinning smiley En blijkbaar hebben mensen vergelijkbare gevoelens met andere producten en automerken.

Nu word human nature aardig bestempeld als 'burgelijk', het vergelijk met VW kan ik ergens nog wel begrijpen. Maar een tandenborstel nut smiley
Gisteren even de stoute schoenen aangetrokken en eens geprobeerd de Laguna in mijn garage onder het huis te rijden. Met de Twingo kan het prima. Maar BMW kon dit al niet vanwege 'knik', de wat grotere Laguna maakt dat natuurlijk niet makkelijker. Maar afijn, toch maar proberen smiling smiley

Dit keer een camera in de garage gezet en een bij de knik om te zien hoe 'ver' ik zou komen, aangezien ik er al van uit ging dat het ergens niet goed ging. Het laagste punt is een hitteschild of uitlaat dus niets heel kwetsbaars.

VIDEO

werkt de link?

Er zijn al reeds diverse opties genoemd om iets verder te komen. zeker voorwaarts komt hij er echt bíjna. De bestrating is al aangepast, daar valt nog weinig meer te doen. Of ik moet in de gemeentelijke bestrating openhalen. Tevens moet ik voorkomen dat ik niet de 'geul' van de straat gaat worden waardoor bij hevige regenval mijn oprit als afvoer gaat gelden grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-08-2017 14:36 door AsconaGT.
En toch moet het lukken...

Kan je geen schroefveren onder de Laguna steken? Dan zet je die helemaal naar omhoog om de garage in te komen... winking smiley
Zou ook handig kunnen zijn als je er een aanhanger achter zet.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-08-2017 15:14 door British Racing Green.
knikje toch nog een beetje verder afvlakken of extra knikje maken, erg handig is het niet zo big smile smiley Afvoergoot voor het water maken is misschien wel verstandig idd maar zoiets zal er nu toch ook wel zitten?
Waarom niet precies het spoor waar de wielen rijden langzaam 'verhogen' ten opzichte van het middenstuk. Dan kun je wellicht genoeg 'winnen'.
De dorpels raak je net niet toch?
Onder een hoek de garage in rijden zou ook net het verschil kunnen maken.

Dus zoals deze gasten doen.

Of de Laguna inruilen op een C5. Die zet je heel makkelijk een standje hoger. grinning smiley

ja stiekem had ik dit systeem best graag op de laguna willen hebben! Zowel om mijn garage als om andere redenen thumbs up Het is dat het model en (benzine)motoren mij niet zo aanspreken.

knikje toch nog een beetje verder afvlakken of extra knikje maken, erg handig is het niet zo big smile smiley Afvoergoot voor het water maken is misschien wel verstandig idd maar zoiets zal er nu toch ook wel zitten?

onderaan de oprit zitten roosters en alles komt bij elkaar in een put. 2 pompen zorgen dat het huis droog blijft bij regenval. Maar als de oprit het afvoerputje van de straat word weet ik niet in hoeverre de pompen zoveel water wel aan kunnen in een extreme situatie. Bovenaan de oprit zit niet echt een afwateringsgoot en ligt ongeveer 3cm hoger dan straatniveau.

Waarom niet precies het spoor waar de wielen rijden langzaam 'verhogen' ten opzichte van het middenstuk. Dan kun je wellicht genoeg 'winnen'.
De dorpels raak je net niet toch?

het geluid wat je nu hoort is van de uitlaat / hitteschild, niet de dorpels. Als ik de achterwielen heel iets ophoog dan moet het misschien lukken.

Disco kopen is idd ook een goede oplossing

Ik ben niet zo van dat soort auto's, maar een discovery vind ik beslist leuk! en dan zit ik straks met de hoogte grinning smiley

In zijn achteruit proberen?

zie filmpje wat ik had gepost, achteruit heb ik ook geprobeerd maar dat gaat nog minder goed helaas.

Ach het is voor mij geen super big deal. Bij de koop van het huis ging ik er ook al van uit dat de auto niet ging passen. D garage hoofdzakelijk voor andere dingen gebruikt, bij een 'gewone' garage was het ook nog maar de vraag of de auto binnen had gekund door ruimte en zo. Maar stiekem is het toch leuk als het kan winking smiley en incidenteel ook handig
Het zou toch wel leuk zijn als het past.

Met de jaarwisseling of zo, of een flinke hagelbui...
Het scheelt (zeker achteruit) maar weinig! Iets van rijplaten ofzo, waarmee de wielen op de helling nét ietsjes hoger rijden, dat zou de oplossing zijn.
Whaa wat een bizar filmpje, die lexus nut smiley

Nee ik denk dat ik als ik wat tijd over heb (die heb ik weinig de laatste tijd) dat ik gewoon een een paar steigerplanken op elkaar ga maken waar de de achterwielen oprijden en wat hoger zet met inrijden wat net dat beetje extra geeft
Met steigerplanken moet het gaan lukken.
Auto achteruit, stoppen waar hij bijna klem gaat lopen, plaats markeren. Steigerplank vastschroeven zo'n 20 cm voor de plaats waar hij klem gaat lopen. Mocht je nog iets te kort gaan komen een 2e plank iets korter zagen en op de eerste in het midden vastmaken. Plank wel vastschroeven op de stenen anders vliegt hij met een noodgang weg als je iets te enthousiast de garage uit rijdt.

Met steigerplanken moet het gaan lukken.
Auto achteruit, stoppen waar hij bijna klem gaat lopen, plaats markeren. Steigerplank vastschroeven zo'n 20 cm voor de plaats waar hij klem gaat lopen. Mocht je nog iets te kort gaan komen een 2e plank iets korter zagen en op de eerste in het midden vastmaken. Plank wel vastschroeven op de stenen anders vliegt hij met een noodgang weg als je iets te enthousiast de garage uit rijdt.

Precies om die manier is exact mijn plan ook inderdaad thumbs up denk dat ik met 2 planken al een eindje kom.

Ik wil ze op 2 plekken dmv een bout ongeveer 5cm laten uitsteken en dan in de bestrating ook een gaatje maken van 6 cm, dat voorkomt het schuiven al.
Pak je toch een stevige slotbout?
Misschien kan je het zo uitkienen dat je het gaatje tussen 2 stenen kan boren.
eerriikk
.....slotbout?
.....gaatje tussen 2 stenen kan boren.

Steigerdelen en een slotbout klinkt zo gek nog niet. Ik zou de slotbout aan de onderzijde even borgen met een (verzonken/ver aangedraaid) moertje.
Maar het gaatje zou ik in de klinker boren en niet in de voeg. In de voegruimte schat ik in dat de bout toch kan gaan wrikken/ bewegen.

Trouwens wat een film zeg. Ik kreeg bijna buikpijn toen die "vastliep". Mijn kinderen zagen mijn verbazing en wilden gelijk meekijken.
Hun commentaar na nogmaals afspelen: Dat gaat zo niet lukken hè pap? grinning smiley
Lange slotbout ook gevonden, misschien van de week al vast beginnen om iets te knutselen thumbs up

Maar los van de garage en banden perikelen eerst tijd voor een projectje wat al even loopt, dat is de trekhaak.

Maandag ga ik dat zelf doen. Ik had al een 2e hands trekhaak gekocht van een schadeauto en 'opgeknapt'. Vandaag kwamen de nieuwe typestickertjes binnen van GDW zodat alles weer fatsoenlijk leesbaar is en heb het steuntje van de stekkerdoos vervangen door een kunststoffen exemplaar. Ook heb ik de boutjes van de stekkerdoos vervangen. Die waren verrot en had toevallig nog wat mooie RVS exemplaren liggen.

Dus maandag kijken of dat mij lukt, maar lijkt mij niet al te moeilijk...

Vandaar er onder gemaakt, dat viel toch wel beetje tegen.

Ik had geen zin om afhankelijk te zijn van dat ik weer iemand moet vragen die een brug had en daar weer naar toe moet rijden omdat ik mijn vrouw ook nog een beetje moet helpen hier en daar dus lekker thuis gedaan. Achterlichten er af, achterbumper er af allemaal geen probleem maar het tussen de chassisbalken hangen was toch wel lastig zonder brug om dat de bouten er door te drukken. Ook het op moment aanhalen was lastig door beperkte ruimte. Door tijdgebrek zit de haak er onder maar de bekabeling kwam er niet meer van. Dat ga ik morgen doen als het weer een beetje mee zit.

Was wel lekker knutselweer, de buurman die vandaag aan het verhuizen was zal wel denken, ik dit zo'n buurtje waar men op straat zit te sleutelen aan auto's nut smiley maar dit is echt een incident

Lekker klusweer inderdaad! En tussendoor met de kleine bezig. Klinkt als prima tijdsbesteding hoor. Was de bekabeling origineel? Dus plug&play? Of komt er nog wat soldeerwerk aan te pas?
Lekker bezig zo! Auto op bokjes zetten was makkelijker geweest denk ik? Of toch een stukje de helling af rijden big smile smiley
Barri
Lekker bezig zo! Auto op bokjes zetten was makkelijker geweest denk ik? Of toch een stukje de helling af rijden big smile smiley

Aanvankelijk wilde ik de auto achterwaarts parkeren vlak voor de hellingbaan zodat ik er mooi onder kon. Normaal op de maandag geen enkel probleem. Maar de buren waren aan het verhuizen en dan zou mijn auto met de halve auto dwars op straat staan. Dan kan er nog iemand langs maar omdat ik op het einde zit van een doodlopende straat moeten ze keren. Dat met een vrachtwagentje en aanhangertje zou ik ze super in de weg staan.

Dus ik heb hem nu op het andere stukje neergezet maar die loopt behoorlijk af. Op bokjes was in een beetje huiverig dat hij er af zou rollen omdat ik toch geregeld met mijn halve lichaam er onder hing en ik ken de horrorverhalen. zeker omdat er af en toe even wat kracht gezet moest worden.

Lekker klusweer inderdaad! En tussendoor met de kleine bezig. Klinkt als prima tijdsbesteding hoor. Was de bekabeling origineel? Dus plug&play? Of komt er nog wat soldeerwerk aan te pas?

Het is een setje van GDW, niet origineel. wel specifiek voor mijn auto, dus het is alleen een kwestie van plug and play. thumbs up

Ik vond het overigens opmerkelijk dat naast de 7 polen nog meer kabeltjes waren in de stekkerdoos zelf, die zaten op een switch die ziet of ik de stekker er in heb gestoken van de aanhanger. Op de bestaande bekabeling van de auto zelf gaat alleen een plus en min en verder komen er stekkertjes tussen de beide achterlichten. Dus ben benieuwd waar deze voor dienen

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-08-2017 22:25 door AsconaGT.
Ja ik vind het ook niks, onder een auto liggen. Het hoeft maar één keer mis te gaan...

Extra draadjes: om de parkeersensoren uit te schakelen bijvoorbeeld?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-08-2017 22:20 door Barri.
Barri
Ja ik vind het ook niks, onder een auto liggen. Het hoeft maar één keer mis te gaan...

Extra draadjes: om de parkeersensoren uit te schakelen bijvoorbeeld?

ik heb het al gevonden. Hij schakelt daardoor het mistachterlicht van de auto uit zodra de stekker in de stekkerdoos zit. Om reflectie in je spiegels te voorkomen indien je hem aan zet voor je aanhangwagen.

Uitschakeling mistachterlicht trekkend voertuig

Weerkaatsing van het felle licht van een mistachterlamp van de auto tegen de voorzijde van de aanhangwagen kan het zicht in de autospiegels hinderen. Monteer daarom een voorziening die ervoor zorgt dat bij een aangekoppelde aanhangwagen bij inschakeling van het mistachterlicht de lamp op het trekkende voertuig uit blijft en de lamp op de aanhangwagen wel gaat branden. Hiervoor zijn speciale relais te koop. Er bestaan ook stekkerdozen met een geïntegreerde microschakelaar die de voedende draad naar de mistlamp van de auto onderbreekt zodra er een stekker ingestoken wordt. Let op: deze schakeling zorgt ervoor dat bij het aansluiten van een fietsenrek zonder mistachterlicht je auto niet voorzien is van een werkend mistachterlicht.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-08-2017 22:37 door AsconaGT.
AsconaGT
Was wel lekker knutselweer, de buurman die vandaag aan het verhuizen was zal wel denken, ik dit zo'n buurtje waar men op straat zit te sleutelen aan auto's nut smiley maar dit is echt een incident

big smile smiley

Wel lekker hoor. Lekker in en om het huis / auto rommelen in de buurt van de kleine.
Ja dat is ook wel heerlijk grinning smiley Maar echt sleutelen aan straat doe ik bijna nooit, net toevallig dat er nieuwe buren kwamen. Maar het is wel een toffe peer volgens mij thumbs up ook altijd maar even de vraag.

Vandaag de bedrading aangesloten en alles terug gezet, het enige wat rest is de onderplaat waar een gat in gemaakt moet worden gesneden voor de trekhaak. Misschien vind ik daar morgen nog even tijd voor, dan is hij helemaal gereed thumbs up
Vandaag alles mooi afgewerkt aan de binnen en onderkant. Helemaal prima nu. Alleen nog een witte plaat een keer kopen.

als hij er af is zie je helemaal niets vanuit ooghoogte. Alleen de stekkerdoos valt iets op als je er op let. Misschien dat ik daar nog wel een keer wat aan ga doen

ohja en moet nog iets subtiels kopen om de breekkabel van de aanhangwagen aan te bevestigen. Vreemd genoeg zit er op de haak of auto niet iets en er is ook niet iets simpels te maken. Dus iets om de afneembare kogel is het makkelijkst al is dat ergens ook weer onlogisch, Als de kogel er om onverklaarbare redenen uit schiet remt de aanhangwagen niet af. eye rolling smiley Of is dat wel erg ver gezocht?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-08-2017 22:47 door AsconaGT.
Bij mijn afneembare trekhaak kon ik een kleine karabijnhaak door een sleufje doen. Het frame waar de huls aan vast zit zeg maar. Daar klik ik vervolgens de breekkabel weer aan vast thumbs up.

Ziet er overigens keurig uit. Mooi werk.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-08-2017 22:54 door adinsx.
Ik heb helemaal niets om hem aan vast te maken. Ik heb ooit wel eens hem gewoon om de kogel gegooid en verder niets bij een auto die ik leende en het spul ook niet voor elkaar was maar dat mag officieel niet natuurlijk.

Je hebt wel van die dingen die je op de kogel zet, maar die zijn vaak vrij groot en ik moet de kogel draaien om te bevestigen. Dan is het niet handig om er zo'n groot ding op te hebben, zeker ook omdat de kogel vrij dicht op de bumper zit.

deze dingen zijn gewoon veel te groot voor mijn kogel/auto

maar kan het natuurlijk altijd een proberen als ik hem dichter bij de kogel zet. Maar mooier zou een iets compactere variant zijn, zo enorm groot hoeft dat toch ook niet te zijn natuurlijk.

ik heb wel deze gevonden, eigenlijk precies wat ik zoek, maar ik ga geen 33 euro ex verzendskosten betalen voor zoiets nut smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-08-2017 23:45 door AsconaGT.
Hmm... lastig inderdaad. De trekhaak is dermate mooi weggebouwd aan de onderkant dat je inderdaad nergens makkelijk iets aanhangt. En verder naar binnen toe is ook geen goed idee, want als er iets gebeurd sloop je dan ook de hele bumper. Dat wordt dan toch iets 'op de haak'.

Aan de 'huls' zitten geen mogelijkheden dus?

Edit: Dat ding bij trekhaakinfo is van Alcochem. Een Nederlands bedrijf in Nijkerk. Daar even langs en ze lief aankijken? winking smiley
[www.alcochemsteel.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-08-2017 23:51 door adinsx.
Nog wat meer er in gedoken, lees deze PDF eens:
[safety-guard.nu]

De Safety Guard veiligheidskoppeling is o.a. verkrijgbaar bij:
VW, Audi, Seat en Skoda dealers : artikelnr. ZF 000500A BEU
Mercedes-Benz dealers : artikelnr. Q4319618
Ford dealers : artikelnr. 1553001
Westfalia Benelux : artikelnr. 1PDE90000505

Even langs een van die dealers? Kan maar zo goedkoper zijn dan trekhaken.info winking smiley

onderdeelnummer van VAG en je hebt meteen een berg resultaten. Skoda Superb prijslijst van juni 2017: 29,- inclusief BTW.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-08-2017 23:59 door adinsx.
Springbok
Nice. Wat voor schijven?

Remschijven tongue sticking out smiley

Mijn remschijven en blokken gingen niet al te lang meer mee toen in mijn auto 9 maand geleden kocht. Laatst even de auto op de brug gehad toen zag ik dat de blokken vrijwel helemaal weg zijn. Op mijn calibra V6 had ik altijd EBC redstuff remblokken die naast dat ze maar heel weinig remstof veroorzaken ook super goed remmen. Ik lees wisselende ervaringen maar die van mij waren goed, dus heb die maar weer besteld. kost een paar tientjes meer en dacht; laat ik dan ook maar wat meer voor de schijven betalen. tongue sticking out smiley

Ik ga ze zelf vervangen en ben ik onder aan de streep met deze online performance onderdelen nog goedkoper uit dan dat ik het bij de garage laat doen met normale aftermarket remschijven/blokken.

Eigenlijk moet achter ook gebeuren, maar daar heb ik niet het juiste gereedschap voor dus dat laat ik doen of moet even bij iemand op de brug die het juiste gereedschap ook heeft. Maar daar komt gewoon normaal spul op van waarschijnlijk brembo of zo.

Dan ook nog 2 nieuwe voorbanden (waarschijnlijk continental PremiumContact™ 6), beurt en bougies en remvloeistof vervangen en dan APK, en dan hoop ik weer een hele poos verder te kunnen en is er weer genoeg geld in de auto gaan zitten winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-08-2017 20:44 door AsconaGT.
de remblokjes van de Laguna, aardig op nut smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-09-2017 11:41 door AsconaGT.
Niet al te beste foto, maar de EBC remmen met redstuff remblokken zitten er onder thumbs up

nu achter een keer goed gangbaar maken en 2 nieuwe voorbandjes en een beurt + APK en hij is er weer helemaal klaar voor thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-09-2017 11:40 door AsconaGT.

... en hij is er weer helemaal klaar voor

en weer even wassen zo te zien grinning smiley
Mooi werk inderdaad en meer dan prima te doen.
Ja voorzijde is goed zelf te doen. Achter moeten de zuigers draaiend terug worden gezet en zit het lager in de schijf en heb je speciaal gereedschap nodig. Ook beurt of banden ga ik zelf niet doen

Wassen heb ik geen tijd voor, ik zit een paar dagen in het buitenland. Als ik terug ben wil ik hem wel wassen als het weer en tijd het toe laat

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-09-2017 22:36 door AsconaGT.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.