AsconaGT: Renault Laguna GT 205 4-control (2008) - VW Move Up! (2018)

Gepost door AsconaGT 
Laat hem maar mooi even stilstaan met die pekel op de weg!
Pep, Pep,..ieeeeeeeee...!!nut smiley

AsconaGT schreef:

goed idee,

leuk filmpje trouwens (en nee, het is helaas niet mijn wagen)
en het is een 2.5 ook nog, niet eens een 3.0

Niet geheel originele Monza, maar toch heel mooi. Zou dit echt een 2.5 liter zijn? Een turbo of compressor zit er niet op; een meerklepscilinderkop volgens mij ook niet. 316 pk bij ruim 6.100 tpm lijken mij voor een 2.500 cc motor dan ook erg veel. Dit zou ruim 125 pk / liter zijn!.

Pep, Pep,..ieeeeeeeee...!!

confused smiley

ga terug naar je kroeg joh om half 2 middennacht big smile smiley

Laat hem maar mooi even stilstaan met die pekel op de weg!

ja , doe ik ook, heb hem gisteren weer even goed schoongemaakt, ook van onderen, en paar kleine dingetjes er aan gedaan...

wordt tijd dat het weer eens mooi weer wordt, zodat ik bij de deur bezig kan met de auto, schiet het allemaal wat meer op smiling smiley

Niet geheel originele Monza, maar toch heel mooi. Zou dit echt een 2.5 liter zijn? Een turbo of compressor zit er niet op; een meerklepscilinderkop volgens mij ook niet. 316 pk bij ruim 6.100 tpm lijken mij voor een 2.500 cc motor dan ook erg veel. Dit zou ruim 125 pk / liter zijn!.

het blok wat er in ligt is inderdaad een 2.5 of 3.0, met gewoon 12 kleppen. En ik zie ook geen compressor of turbo. Ik vraag me ook af of dát wel klopt. Ook omdat die motoren helemaal niet gek zijn van hoge toeren.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-02-2007 15:30 door AsconaGT.
monza in dat filmpje is een 3 liter met 6 open kelkjes en bewerkte kop lichter vliegwiel.dat hoge toerental is niet zo een probleem voor een bewerkte motor als die daar in ligt.moet alleen genoeg te drinken krijgendrinking smiley
Hoe kun jij zo snel het verschil zien tussen een 3 liter en 2.5 ?

zelfs al sta ik er in het echt naast, dan moet ik echt even goed kijken hoe ik het verschil kan zien
kunt het niet goed zien aan de kleppendeksel ma kan er toch uit maken dat er 3.0 staat.heb zelf een deksel als die daar op ligt:een van een 2.5 en een van 3.0. ben die monza al gezien op een treffen.nut smiley.sommige deon daar een krukas in van een 3.6,zelfde motor aan de buitenkant,en als je deze dan opboort kan je gaan tot een 4.0 met dzelfde buitenkant en niemand die dat ziet.spinning smiley sticking its tongue out
Volgens mij zijn de exact het zelfde hoor winking smiley

2.5E

3.0E
daar heb je gelijk in maar de latere modellen hebben andere deksels en daar staat de cilinderinhoud int groot op.in dat filmpje zit er een zwarte deksel opwinking smiley.ik ga ne keer proberen daar fotos op het forum te zettenspinning smiley sticking its tongue out
poging 1 niet goed

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-02-2007 19:56 door monzaboy.
dit is een deksel van een 2.2.ee 2.0 heeft ongeveer dezelfde als het een alu deksel is een stalen ziet er anders uit natuurlijk. tongue sticking out smiley
nu ik fototjes erop kan zetten zal ik er een paar toevoegen van mijn autotje

de rode heb ik nog niet zolang en moet daar dus nog aan beginnen
stoer man thumbs up op een A1 vind ik die donker rood een van de mooiere kleurenthumbs up ohh en jij hebt ook dat foute rode interieur? Super! drinking smiley haha, wat een schuiten zijn het toch.

jammer dat je er nog mee bezig gaat, ik zie al wat bruikbare onderdelen grinning smiley

de velgen op jou A2 vind ik niet wat, verder wel mooi thumbs up

maar goed dat niet iedereen dezelfde smaak heeft. anders zouden ze allemaal hetzelfde uitziennut smiley
zo, even weer kleine update...

van het weekend een fikse bekeuring vanwege het rijden op plekken waar het niet toegestaan was met de twingo.

En de twingo gaat hoogstwaarschijnlijk de verkoop in! Ik wil toch graag wat groters, en heel graag weer een calibra weer, die ik gehad heb. Maar die calibra moet aan zoveel eisen voldoen, dat de zoektocht nog wel eventjes gaat duren!

Ook heb ik dit jaar de eerste kilometertjes weer gemaakt waarbij het dakje open kon, en kon genieten van een lekker zonnetje op m'n hoofd, al was dat niet zo lang tongue sticking out smiley

over de Monza:

Weinig aan kunnen doen, door tijd gebrek en weer wat tegen zit.

Hij rijd overigens prima nog steeds, alleen de wegligging van auto auto's is echt niet super, bij de meine dan, met 160 begint hij behoorlijk te zweven en te doen, terwijl hij dan nog zoveel power over heeft.

van het weekend een fikse bekeuring vanwege het rijden op plekken waar het niet toegestaan was met de twingo.
Ik heb geen idee aan wat voor plekken ik dan moet denken confused smiley
dwars door de stad in het voetgangersgedeelte big smile smiley

ik zag ze wel fietsen, maar dacht dat het stadswacht was... (tuurlijk fietst er geen stadswacht om 3 uur 's nachts bedacht ik me later)

dus ik de mensen iets verderop afzetten rustig ineens *klop*klop*

jong politiegrietje op zo'n fietsje, samen met zo'n kerel, tjah... 75 euro... eye popping smiley

en duurde nog al wat, en moest nog enorm pissen, mocht van haar wel tegen een boompje aan pissen, maar schreef ze wel ff door nut smiley en die meiden die ik afgezet maar lachen, kon er zelf ook wel om lachen, maar toch zonde van het geld, maar m'n eigen domme schult, het ging ook te vaak goed eigelijk.

ja zegt ze nog later, als je door was gereden, had je niks gekregen, want hadden we jou niet kunnen pakken. lekker tongue sticking out smiley
nut smiley

Ja of je krijgt dan vaste klanten tarief... winking smiley Een voordeel wel natuurlijk met zo'n wagen dat je overal langs kan he.
Belangrijke update!

de Twingo is verkocht...

en in de plaatst daarvan echt een droomauto voor mij. Een calibra.

En dan wel een DTM edition, waarvan er maar een beperkt aantal van zijn gemaakt.

Enkele gegevens.

Motor: X25XE (V6 24V)
Vermogen: 170 PK
Aandrijving: Voor
Bouwjaar: 07-1997
km stand: 147000
Bijzonderhenden: Orginele nederlander

op de auto zit werkelijk alles, om paar dingen te noemen:
Check control
Traction control
Airco
Vol leer met stoelverwarming
mislampen
CV met klasse 3 alarm

t.o.v. van mijn vorige calibra zit er veel verschil in, alleen al de remschijven eye popping smiley die zijn echt groot. Ook de teller loopt tot 260, bij mij vorige maar tot 240, en das niet voor niets winking smiley

ik zal er later wat meer over vertellen, ben er zeer blij mee. Op de velgen na in orginele staat, zelfs de uitlaat! Zo vind je ze niet vaak.

Heb nog geen minpunten kunnen ontdekken, behalve dat de diestributieriem over 10.000 aan de beurt is, iets wat niet elke beunhaas kan.

eerst even paar foto's die ik gisteren vlug even gemaakt heb

later meer!
Ik hoop maar dat je hem zo houdt. Nú is het nog een plaatje, zonder al die toeters en bellen. Zodra er ook maar 1 aanpassing aan deze auto wordt gedaan, wordt het een sjakenbak (booskijkers, danwel uitlaat, danwel grotere velgen. Ik hoop dat je hem zo laat, want het is een fraaie kar!
Zeer fraai exemplaar Joost, lekker origineel houden, veel plezierige kilometers ! thumbs up
Das wel een erg mooie, en dat zou ik niet snel zeggen over een Calibra! Zit lekker in de opties, hou hem zoals ie nu is ja winking smiley

Veel plezier gewenst winking smiley
Maak jullie maar niet druk, hij blijft helemaal zoals hij is! cool smiley

Ik deel met jullie de mening dat booskijkers, sportuilaten en andere dingen de auto niet mooier op maakt.

Enige wat mischien komt is xenon, omdat alle calibra's slecht licht geven, en staat ook nog eens mooi achter de lens koplampen.
Een setje originele wielen erbij zou ook wel een goed plan zijn, dan is hij echt weer helemaal origineel. Xenon zou idd ook nog een goede aanvulling zijn.
Op je 22e gewoon twee 6 cylinders in de garage. Ik vind het knap. Erg, erg mooie Calibra maar zoals ik in het Opel-topic ook al zei: 17" velgen zouden hem niet misstaan.
Zo vette bak! Ik zou de volgende dingen er nog aan doen: Booskijkers, volledige bumperkit, lexuslook achterlampen, ruitenwissersverzwaarders, dito spoiler, Grotere velgen(chrome of iets dergelijks), M3 spiegels, ramen blinderen, striping, en andere kleur!

Grapje natuurlijk, mooie bak en zo laten!thumbs up
Grapje natuurlijk, mooie bak en zo laten!
grinning smiley

Ik mijn radio met wisselaar inbouwen vanmiddag, als mede bluetooth handsfree.

zet ik auto op contact, helemaal niks...

normaal vraagt hij om de radio code en zo

ga ik rijden, blijkt dat het hele instrumentenpaneel niet meer werkt, (snelheidsmeter, brandstofmeter, tempratuurmetr, toerental ect.) net als het acculampje dat brand.

Dit bleef hij ook doen nadat ik de radio weer ontkoppeld had.

Heb de zekeringen nagekeken, die was gewoon nog goed. Jullie enig idee waar ik het kan zoeken?

Morgen alles maar eens weer loshalen en opnieuw aansluiten.
Nogmaals gefeliciteerd met je aankoop!!!thumbs up

AsconaGT Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> t.o.v. van mijn vorige calibra zit er veel
> verschil in, alleen al de remschijven eye popping smiley die zijn
> echt groot. Ook de teller loopt tot 260, bij mij
> vorige maar tot 240, en das niet voor niets winking smiley
>

Waarom denk je dat ik met andere remmen bezig ben..winking smiley

>ga ik rijden, blijkt dat het hele instrumentenpaneel niet meer werkt, (snelheidsmeter, >brandstofmeter, tempratuurmetr, toerental ect.) net als het acculampje dat brand.
>
>Dit bleef hij ook doen nadat ik de radio weer ontkoppeld had.
>
>Heb de zekeringen nagekeken, die was gewoon nog goed. Jullie enig idee waar ik het kan zoeken?
>

Durf ik je niet te zeggen waar dat aan kan liggen, succes!
Radio probleem is opgelost.

heb bij daglicht alle zekeringen nagekeken, bleek de zekering van de stoelverwarming gesprongen te zijn confused smiley

ik die vervangen, werkte alles perfect, ook de radio en handsfree en zo.

vanavond weer lekker stukje gereden, wat een machtig apparaat!

Ik ben vrij snelle auto's gewent, maar met name in de 3 en 4e versnelling heeft hij nog zoveel power over, waar veel andere (snelle)4-cilinder auto's het laten afweten. Ongelovelijk eye popping smiley

Verbruik tot zover: 1 op 10,1 bij gemiddelde rijstijl, voornamelijk stadsritjes, valt me niet tegen.
1 op 10 haalden mijn ouders ook altijd met de Omega V6. Je hoeft er echt je best niet voor te doen. En je krijgt voor een iets hoger verbruik zoveel terug. Met name een subliem geluid!
Tja V6 he.. net even meer dan een 4 pittersmileys with beer

Qua verbruik doe ik niet veel beter trouwens.
Ik heb een 1.8 16v en die verbruikt rond de 1 op 10,5... Doe mij dan maar een 6 cylinderwinking smiley
ik wil wel zo ruilen met jou hoor big smile smiley in dat geval vind ik een 4 cilinder ook niet slecht... winking smiley

13-03-2007 12:20Gepost door: GSI Fahrer (IP gelogd)
Ik heb een 1.8 16v en die verbruikt rond de 1 op 10,5... Doe mij dan maar een 6 cylinder

Opties: Reageren•Reageren met quote•Privé reageren•Discussie volgen•Bericht rapporteren
Re: AsconaGT: Opel Monza 3.0 (1979) - Renault Twingo (1996) >>> VERKOCHT >>> Calibra V6 DTM (1997)
13-03-2007 17:08Gepost door: AsconaGT (IP gelogd)
ik wil wel zo ruilen met jou hoor in dat geval vind ik een 4 cilinder ook niet slecht...

Wil jij zeggen dat je een Calibra DTM 2.5 V6 wilt inruilen voor een Corsa GSI 1.8 4-cylinder?
Wil jij zeggen dat je een Calibra DTM 2.5 V6 wilt inruilen voor een Corsa GSI 1.8 4-cylinder?

Natuurlijk wil hij dat, de Corsa is veel meer waard, dan is het nog een kleine moeite om daarna de Corsa in te ruilen op een Astra Coupe drinking smiley
Natuurlijk wil hij dat, de Corsa is veel meer waard, dan is het nog een kleine moeite om daarna de Corsa in te ruilen op een Astra Coupe

wij begrijpen elkaar tongue sticking out smiley maar ook zonder astra coupe, als ik de calibra kon ruilen voor een Corsa C GSI, gaat het gelijk door, hoe mooi en fijn de calibra ook is.
Omdat het niet bekend is wanneer de riem precies vervangen is (volgens de vorige eigenaar 50.000 km geleden) wordt de riem volgende week zaterdag vervangen.

Dit is echt een hels karwei bij deze auto, lang niet iedereen wil zijn vingers er ook aan branden.

Gelukkig heb ik iemand gevonden, die wil het voor 75 euro doen als ik de onderdelen regel smileys with beer

dus vanmiddag even bellen met Brezan, met mijn korting werdt het een mooi prijsje voor riem/spanrol/meelooprol.

Toch maar ff bij mijn werk vragen (dealer) wat zo'n setje kost. 270 euro bruto. ex.BTW eye popping smiley

maar wat bleek heel toevallig, door een foutieve bestelling zijn er een half jaar terug stuk of 60 van die setjes binnen gekomen, speciaal voor mijn motorblok (X25XE) Die aan de straatstenen niet te slijten zijn, want die komen niet zo vaak meer voor.

Dus voor 90 euro (inkoopprijs en nog een bult korting) mocht ik zo'n setje hebben.

Totaal dus 165 euro voor het vervangen van de riem van mijn calibra V6 eye popping smiley ongelovelijk, ik ben echt blij.

Dus volgende week zaterdag staat hij ingeplant. Zal wel even paar foto's schieten van de operatie thumbs up

Inmiddels al weer 200 km gereden met de Calibra
AsconaGT Schreef:
> Radio probleem is opgelost.
>
> heb bij daglicht alle zekeringen nagekeken, bleek
> de zekering van de stoelverwarming gesprongen te
> zijn confused smiley
>
> ik die vervangen, werkte alles perfect, ook de
> radio en handsfree en zo.
>
> vanavond weer lekker stukje gereden, wat een
> machtig apparaat!
>
> Ik ben vrij snelle auto's gewent, maar met name in
> de 3 en 4e versnelling heeft hij nog zoveel power
> over, waar veel andere (snelle)4-cilinder auto's
> het laten afweten. Ongelovelijk eye popping smiley
>
> Verbruik tot zover: 1 op 10,1 bij gemiddelde
> rijstijl, voornamelijk stadsritjes, valt me niet
> tegen.

1 op 10 is wel heel netjes. Mijn VR6 loopt al 1 op 10 bij constant 120. Gemiddeld kom ik niet verder dan 1 op 8, en dan leef ik me nog niet eens uit!!!

Leuke Calibra heb je AsconaGT, maar die OZ's passen er niet heel erg mooi bij, is mijn mening.
het gemiddelde verbruik is inmiddels ook gestegen naar 1 op 9.7 tongue sticking out smiley

OZ's vond ik eerst ook eigenlijk niet wat, en wou de orginele BBS DTM velgen er onder doen, maar eigelijk vind ik ze wel heel erg mooi, en ze zijn werkelijk in nieuwstaat, zowel de banden als velgen.

Dus moet nog even zien.
Ook 1 op 9.7 vind ik een aardige prestatie. Ik heb sinds deze auto de 1 op 9 nog niet gehaald grinning smiley

Maar op het Opel forum is iemand die bijna 1 op 14 haalt met zijn V6je. Dus het zuipgedrag van de V6 van opel valt wel mee zeker ivm de vr6 van VW.
TL
Natuurlijk wil hij dat, de Corsa is veel meer waard, dan is het nog een kleine moeite om daarna de Corsa in te ruilen op een Astra Coupe

Ik zal het maar niet aan de Corsa vertellen...eye rolling smileygrinning smiley

AGT
maar ook zonder astra coupe, als ik de calibra kon ruilen voor een Corsa C GSI, gaat het gelijk door, hoe mooi en fijn de calibra ook is.

Zeg je dat om te slijmen?tongue sticking out smiley

Maar het is gewoon een hele mooie auto. En dat het verbruik wat hoger zou zijn, wist je van tevoren. En dat geld dat je bepaard met de D-riem, kun je de tank weer een paar keer volgooien!
Zeg je dat om te slijmen?

tuurlijk tongue sticking out smiley

Maar op het Opel forum is iemand die bijna 1 op 14 haalt met zijn V6je. Dus het zuipgedrag van de V6 van opel valt wel mee zeker ivm de vr6 van VW.

ja ik heb het gelezen, 1 op 14 haal ik echt nooit. Dan moet je continu 80 in de 5 rijden met cruise control of zo tongue sticking out smiley en rijd hij als een opa. Met gem. 1 op 10 ben ik tevreden. Had meer verwacht, en zeker wat je er voor terug krijgt!

Giteren stukje autosnelweg, ik voegde al met 160 in eye popping smiley reed niet eens plankgas of wat. Maar moet me een beetje inhouden, wil mijn roze papiertje graag houden
Ja met een V6 komt je papiertje een aardig in gevaar. Ik weet er alles van.

En ja als je 1 op 14 haalt dan kan je net zo goed een 1.1 rijden natuurlijk. Moet hij natuurlijk zelf weten. Maar als ik zo rijdt dan heb ik weinig lol aan mijn V6.

Maar wees zuinig op je auto want met het verstrijken van de jaren wordt jouw auto steeds zeldzamer. Ik heb ook gezocht naar een Cali (ook VR6 eye rolling smiley trouwens) maar ik heb de ruimte nodig dus ben voor de vec gegaan.
ja ik weet het... mijn collega's hebben ook gezegt, dat ik er echt heel zuinig op moest zijn.

Ook diverse andere mensen, en dat ik er niks aan moest doen, wat ook ook niet van plan was.

Zowiso calibra's in orginele staat zijn al niet zo heel veel te vinden, laat staan een DTM Edition met full options van het aller laatste bouwjaar.

Ik denk ook niet dat ik snel op een 4 cilinder meer over ga als het financieel beetje mee zit. Mocht ik de ruimte nodig hebben, dan een vectra B station met het zelfde blok of zo thumbs up zijn ook nog vaak goed uitgerust.
ThaVerbV6 Schreef:
> Ook 1 op 9.7 vind ik een aardige prestatie. Ik heb
> sinds deze auto de 1 op 9 nog niet gehaald grinning smiley
>
> Maar op het Opel forum is iemand die bijna 1 op
> 14 haalt met zijn V6je. Dus het zuipgedrag van de
> V6 van opel valt wel mee zeker ivm de vr6 van VW.

En volgens mij staan de VR6en juist bekend om hun zuipgedrag, die komen eigenlijk nooit op een gemiddelde van boven 1 op 10. De zescilinders van BMW zijn ook zuinig en krachtig.
En volgens mij staan de VR6en juist bekend om hun zuipgedrag, die komen eigenlijk nooit op een gemiddelde van boven 1 op 10. De zescilinders van BMW zijn ook zuinig en krachtig.

ja, dat klopt... ik ben niet zo bekend op gebied van VW, maar een VR6 is toch een 2.9 ?

scheelt ook iets met een 2.5 V6 van mijn auto natuurlijk. Ik ben wel van mening dat 1 op 10 wel haalbaar moet zijn met een Vr6, maarja, in de praktijk... tongue sticking out smiley
6 cilinders van BMW zijn idd zuinig, mits er goed mee wordt gereden natuurlijk. In de stad is het altijd 1 op 8 maar op de autobaan is 1 op 13 haalbaar.
nu is alles mooi werkend,

wisselaar, radio/CD, bleutooth telefoon en zo,

het geluid is echt verbluffend voor een orgineel (BOSE) audio systeem.

Alleen het aanleggen allemaal wat minder, vooral bij de radio vrijwel geen plek, de radio moet nog fatsoenlijk worden bevestigt.

tijdens het maken winking smiley
Uuuh Joost,

Volgens mij heb jij geen Bose audio systeem hoor...

Das alleen bij de Cliff en Classic geloof ik.

Mare goed maakt ook niet. Als het maar goed klinkt he!big smile smiley
VQ6 Schreef:
> ThaVerbV6 Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ook 1 op 9.7 vind ik een aardige prestatie. Ik
> heb
> > sinds deze auto de 1 op 9 nog niet gehaald grinning smiley
> >
> > Maar op het Opel forum is iemand die bijna 1
> op
> > 14 haalt met zijn V6je. Dus het zuipgedrag van
> de
> > V6 van opel valt wel mee zeker ivm de vr6 van
> VW.
>
> En volgens mij staan de VR6en juist bekend om hun
> zuipgedrag, die komen eigenlijk nooit op een
> gemiddelde van boven 1 op 10. De zescilinders van
> BMW zijn ook zuinig en krachtig.

Dat klopt ja. Die vr6 van VW staat er om bekend ik ken mensen die ooit een vr6 hebben gehad en die stapten over op BMW omdat die zuiniger zijn. Deze hebben mij dan ook afgeraden om een vr6 aan te schaffen.

on topic

Altijd leuk een radio aansluiten
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close