AsconaGT: Renault Laguna GT 205 4-control (2008) - VW Move Up! (2018)

Gepost door AsconaGT 
Gefeli!!smileys with beer

Ik heb een volt meter in mn dash. Deze geeft meestal richting de 14 a 15 volt aan idd.
Ik heb ook weer een nieuwe theorie gehoord over mijn probleem van mijn auto.

als ik namelijk gas loslaat en rem, en de gasklep gaat dicht, dan moet het stationair toerental klepje opengaan om de motor nog wel draaiende te houden.

Als dat klepje niet altijd ver genoeg open gaat of wat, slaat dus de auto af.

Dus ook daar ga ik morgen mee bezig thumbs up even schoonmaken, en verbindingen controleren, dan is dat ook uitgesloten in ieder geval smiling smiley
vanavond de stationair toerental klep schoongemaakt en verbindingstekkertje, paar massa verbindingen losgehaald, schoongemaakt en weer vastgezet.

rij ik terug naar huis, slaat hij me naar 4 km weer af sad smiley daar zat het probleem dus niet...

wat ik zo er en der gelezen heb wat problemen kunnen zijn bij uitval auto:

- tankontluchting: ik ga eens met de tankdop er af rijden (uiteraard niet met volle tank)
- carter ontluchting: die ga ik ontluchten volgende week
- brandstoffilter verstopt: Die wordt overmorgen vervangen
- accu spanning te laag voor brandstofpomp: eeum, ik ga daarvoor nog een zwaardere accu lenen van iemand

ik weet niet of het allemaal waar is, maar allicht het proberen waard

als iemand meer ideeën heeft, hoor ik het graag

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-12-2006 22:37 door AsconaGT.
hey asconaGT

al wat wijzer geworden ?

ik hoop het voor je, want als hij soms afslaat is soms niet fijn.

winking smiley
nee, nog niks wijzer eye rolling smiley ik ga straks er weer stuk mee rijden, kijken wat hij doet,

morgen op werk brandstoffilter vervangen, ff vers tanken, en tankdop er af halen, kijken wat ie doet smiling smiley
Inmiddels is de monza officieel gestrand geweest, en kreeg hem niet meer aan de praat. M'n Twingo er bij gehaald, overstrarten, nog niet aan pakken, maar na een hele poos sloeg hij toch aan. Bult witte rook en toen voorzichtig naar huis gereden.

Heb inmiddels de LFR regelaar gedemonteerd, die er voor zorgt dat bij gas los (gasklep dicht) de motor toch aan het lopen blijft.

waar kan ik het beste mee schoonmaken? Ik kan het op m'n werk in een ultrasoon bad schoonmaken, maar heb geen idee of dat kan, in hoeverre er elektronica in zit.

En waarvoor is dat moertje wat ik er af heb gedraait ?

ik kan het ding nergens verder open maken volgens mij

en ook de accu is even aan de druppellader geweest, om hem weer wat energie te geven thumbs up

waar kan ik het beste mee schoonmaken? Ik kan het op m'n werk in een ultrasoon bad schoonmaken, maar heb geen idee of dat kan, in hoeverre er elektronica in zit.

remmenreiniger of een beetje benzine smiling smiley Werkt prima voor de stappenmotor.
hmm, hij zit er inmiddels weer op, accu is weer bijgeladen.

morgen even paar slangen halen die ook niet echt meer goed leken, en dan kijken wat ie doet smiling smiley
Een kennis van mij had het gisteren over airshocks, schokdempers met een soort van luchtvering. Is dat niet interessant voor je, om de niveauregeling weer in orde te brengen?
ik wil heel graag die niveauregeling weer in orde maken, is goed voor de waarde van de auto, maar natuurlijk ook erg geinig om te hebben, al zal ik niet zo heel veel met aanhanger gaan rijden.

maar dan wil ik er wel heel zeker van zijn dat de compressor onder de motorkap nog wel in orde is. als ik die dan ook nog weer moet zoeken, en dan nog alle slangetjes moet aanleggen en elektronica.

maar nu is eerst de prioriteit om de auto rijdbaar te maken, zodat die dingen in orde zijn. Is dat allemaal goed, dan ga ik in het voorjaar met de niveauregeling bezig, almede de irmscher spoiler, en de zwarte grille en wat ander plaatwerk smiling smiley

nu eerst het technische thumbs up
Spoilers e.d. zou ik echt achterwege late; het is doodzonde van de auto.

V/d week zag ik in Hilversum nog een blauwe Monza A staan, helaas met een zwart gespoten onderste helft van de koets.

Spoilers e.d. zou ik echt achterwege late; het is doodzonde van de auto.

V/d week zag ik in Hilversum nog een blauwe Monza A staan, helaas met een zwart gespoten onderste helft van de koets.

ik ben zelf helemaal niet van de spoilers en weet ik wat, maar zoals je op de foto's kunt zien is het plaatwerk onder de bumper zwart van de tectyl i.p.v. alles mooi in kleur. Ik denk dat door de steenslag het daar is gaan roesten.

Dit zwarte vind ik geen gezicht, maar je krijgt het tectyl er niet meer fatsoenlijk af.

En toen kreeg ik heel toevallig via iemand in Duitsland een aanbod om zijn (zeer zeldzame) onderspoiler van Irmscher te kopen. Dit vond ik er helemaal niet verkeerd uit zien! En dat zegt wat, dus heb die gekocht, het moet alleen nog in kleur.

Dit is de monza van diegene die mij geholpen heeft met het laswerk, voorzien van die onderspoier die ik er ook onder ga maken, tegvens is zijn hele monza mijn voorbeeld, zo ontzettend strak mooi exemplaar eye popping smiley
Hij kan er nog net mee door, dat geef ik toe. Zolang je maar nooit zulke afschuwelijke wielen monteert!
ik vind die wielen ook erg mooi. Maar die komen er bij mij niet onder hoor winking smiley
Op pagina 1 nu ook even een stuk(je) over mijn andere auto, mijn twingo, alleen zal ik daar niet zo uitgebreid over vertellen, aangezien er ook weinig over te melden valt nu winking smiley

Heb de ook een paar slangetjes vervangen, en een accupool omdat ik hem er niet helmeaal strak op kon draaien.

toen monza gestart en de 6 cilinders kwamen gelijk in beweging thumbs up en bleven ook draaien. Alleen het toerental was een beetje onregelmatig, vooral in het begin.

Als ik morgen beetje bijtijds terug ben van school en het is nog licht, ga ik even een stukkie met de auto rijden. Hopen dat ik dan niet weer strand...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-12-2006 20:33 door AsconaGT.

AsconaGT schreef:

Op pagina 1 nu ook even een stuk(je) over mijn andere auto, mijn twingo, alleen zal ik daar niet zo uitgebreid over vertellen, aangezien er ook weinig over te melden valt nu

Leuke twingo! thumbs up Zijn die banden alleen niet een beetje breed voor zo'n klein autootje?

AsconaGT schreef:

Als ik morgen beetje bijtijds terug ben van school en het is nog licht, ga ik even een stukkie met de auto rijden. Hopen dat ik dan niet weer strand...

Ik help het je hopen thumbs up

Leuke twingo! Zijn die banden alleen niet een beetje breed voor zo'n klein autootje?

ik vind hem stukken fijner sturen met deze wielen, enige grote nadeel is, wanneer ik met 4 volwassenen in de auto zit, en ik ga iets te hard de drempel over, dan raken de wielen de wielkasten. Dus dan moet ik heel voorzichtig rijden. Maar dat gebeurd maar zelden.

Er moesten ook maar paar kleine dingetjes worden aangepast, handremkabels verleggen en paar dingen wegslijpen om ze pas te maken.

maar zeker een grote aanrader
Is die Hummer met 21 inch bij Bleeker in onderhoud? Ik zie dat ding wel eens door Hengelo rijden, pff nut smiley Ik was gisteren nog wel op de parkeerplaats van je werk en zag wel een geel Twingotje (en blauwe Monza) staan, maar ik had te weinig tijd en wist niet naar wie ik moest vragen. Volgende keer beter.
Leuk stuk over de Twingo. Ziet er leuk uit (voor een Twingowinking smiley). Ik heb er eens mee gereden en dat viel me heel erg mee. Heel veel ruimte voor zo'n kleine auto. Deze was ook behoorlijk pittig maar t was dan ook een 16v. Leuke wagens, die Twingo.

Is die Hummer met 21 inch bij Bleeker in onderhoud? Ik zie dat ding wel eens door Hengelo rijden, pff Ik was gisteren nog wel op de parkeerplaats van je werk en zag wel een geel Twingotje (en blauwe Monza) staan, maar ik had te weinig tijd en wist niet naar wie ik moest vragen. Volgende keer beter.

onderhoud is niet bij ons dacht i, de auto is dacht ik ook bij snellers verkocht, maar als er problemen zijn, of uitgelezen moet worden komt hij wel bij ons, omdat wij GM dealer zijn.

Dat gele Twingootje was inderdaad van mij, die blauwe monza van een kennis van mijn collega, die ging voor de her-keuring op, en was ook goedgekeurd thumbs up

Maar je kunt altijd vragen naar joost winking smiley meestal loop ik wel ergens rond als mijn auto er staat. En zaterdags ook zowiso altijd.
Haha ok, dan zal ik binnenkort wel een keer langskomen smiling smiley Zit je in de werkplaats of verkoop of iets anders?

Sta je hier niet toevallig op winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-12-2006 10:06 door Poekoek.
haha neej daar sta ik niet op big smile smiley dat zijn alleen de monteurs.

ik sta op geen enkele foto (gelukkig) winking smiley

Maar zaterdags loop ik meestal in de werkplaats, door de weeks voor het magazijn, maar dan kan ik overal in het gebouw zijn.
zo, met de monza naar het werk, mooi kerstfeestje gehad, wilde ik hm iets afstellen, rij ik hm de werkplaats in, mijn collega werkt er aan, en ineens valt hij helemaal uit, en was er niks meer

mijn collega meten en doen, hij denkt dat de injectoren niet altijd even goed aangestuurd worden, hij meet wel stroom, maar geen signaal op moment van inspuiting.

iemand een idee hoe ik dat kan aanpakken? Ik wil wel eens kijken of de ecu wel goed massa maakt, dat gaat toch gewoon via schroefjes ter bevestiging er van aan het chassis?

morgen eerst maar eens de auto van de directeursparkeerplaats af zien te krijgen ;}
staat ie op de plek van superben? haha die rijd toch in dat donker blauwe signum kanon? smileys with beer
nee, die is van de vestigingsmanager, die rijd een signum 2.0 Turbo, en onze accountant rijd een Signum 2.8 V6 tubro, maar die ik zwart volgens mij.

ben rijd een caddilac CTS winking smiley en op zijn plekkie staat hij nu, haha.
heel klein nieuwtje vandaag, mijn reserversleutels waren ook binnen (moesten besteld worden)

en ook geslepen, straks even kijken of de monza wil starten (en hem verplaatsen naar een andere parkeerplaats) tongue sticking out smiley

en dan onder het genot van een biertje in de stad nadenken over het probleem van het niet starten,

voor technici onder ons:

het probleem is dat de injectoren (de 6 onderin) wel spanning hebben, maar hij wordt niet aangestuurd door massa te maken, waardoor hij inspuit. Waar kan ik bijvoorbeeld nr. 8 vinden meestal? de centrale massa...

het probleem van de monza is gevonden! big smile smiley volgens mij...

de computer zit met 3 schroeven vast, hij zat nu met 2 schroeven echt goed vast, maar de ene is dé massa van de computer (ecu) wat injectie en alles regeld. Nieuw schroefje in gedraait, extra massa kabeltje aangelegt, starten-lopen thumbs up

toen heb ik het reservewiel die versleten en porreus was vervangen door een bijna nieuw exemplaar van vredestein, wat toch weg werdt gegooit i.v.m. spijker, ff plakken en monteren, en weer een goed reserverwiel thumbs up

en zelfs nog even snel het brandstoffilter vervangen, dat ding zat zó was, was al in geen tijden meer vervangen, dus dat is ook weer in orde...

en vanmiddag even 2 v-snaren besteld en remblokjes voor, liggen inmiddels voor me, en worden z.s.m. vervangen.

net mee naar huis gereden, zonder problemen, dus dat was het probleem smileys with beer

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-12-2006 17:22 door AsconaGT.
zo, weer paar dagen verder, en de auto is nog geen 1 x uitgevallen thumbs up

vanmiddag stukje autobaan gepakt eye popping smiley met 130km/h en dan plankgas komt de neus nog gewoon omhoog...

maar niet harder van 150 gegaan.

inmiddels is mijn veerpootbrug ook binnen, die ga ik hopelijk v/d week nog monteren als er plek is in de schuur waar ik vaak heen ga, want in de open lucht werken is niet zo'n pretje nu.
Klinkt goed! Moet binnenkort toch echt eens tijd maken om die bak te komen bekijken.

Klinkt goed! Moet binnenkort toch echt eens tijd maken om die bak te komen bekijken.

ja, hij stond gisteren 3 uur lang op burg.jansenplein, vlak bij jou. En de avond er voor stond hij daar ook een paar uur winking smiley

en vanmiddag heb ik een vrij recente passat afgesleept die met pech stond van een kennis op de kuipersdijk, je moet me vast wel een keer zien rondrijden winking smiley

enige voordeel is wel, hoe langer het duur voordat je komt, des te beter ziet ie er uit. Met name de buitenkant zijn er heel veel dingen die aandacht nodig hebben.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-12-2006 22:23 door AsconaGT.
Gisteren is de monza voorzien van nieuwe remblokjes voor en de 2 v-snaren vervangen

vandaag even een v-snaar afgesteld (zat nog te los) auto beetje schoon gemaakt en mijn veerpootbrug gemonteerd thumbs up foto's volgens vanavond nog denk ik thumbs up
Eeum, zo uit het hoofd moet mij 215 km/h halen en 8.5 sec naar de honderd.

Heb het nog niet geprobeerd hoor, en na zoveel jaar haalt hij dat ook niet meer, en om het beestje nog zo op z'n staart te trappen ben ik niet van plan. Maar lekker stevig doorrijden, met name op de autobaan, is erg verslavend big smile smiley

in 1979 was dit was ook de snelste opel die fabrieksmatig leverbaar was toen d'r tijd. Ook vergeleken met andere merken (bmw - mercedes) was dit meer dan netjes thumbs up
eye popping smiley Dat is tegenwoordig nog bovengemiddeld. Hij is sneller dan mijn Corsa bijvoorbeeld. Toen al kwaliteit, die Opelsbig smile smiley

Hij is sneller dan mijn Corsa bijvoorbeeld

hij lust ook wat meer denk ik grinning smiley veruit bovengemiddeld
Tsja dat is de keerzijde van de oudere techniek... Kun je er geen gastank in doen? Of is dat vloeken in de kerk?
jawel, gastank is zeker een optie smiling smiley elke kilometer boven de 12.000 is het pure voordeel bij aanschaf van een nieuwe installatie. Je hoeft niet jaarlijks een bepaald aantal km te rijden omdat je toch geen wegenbelasting hebt.

dit zijn ook zekere eventuele toekomstplannen, maar dan wil ik er ook zeker van zijn dat ik er nog een tijdje mee ga rijden. Maar voorlopig is het mijn 2e auto en hobbie project, als ik hem als eerste auto ga gebruiken, moet hij wel uiterst betrouwbaar zijn.

hierbij een niet al te beste foto van de veerpootbrug thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-12-2006 19:38 door AsconaGT.
hallo;

kom ook ne keer zien op de forum.ziet er wel netjes uit die monza van jou.heb er zelf ook 2 en zou ze niet meer willen missen.moet zeggen dat als ze een beetje in orde zijn dat ze een echte rots in de branding zijn ;echt betrouwbaar.niet kapot te krijgen en weinig verzorging nodig. een keer goed smeren en regelmatig zijn onderhoud maar voor de rest... .ben daar zelf ook zeer kontent van ondanks ik al verschillende opels heb gereden.

kom ook ne keer zien op de forum.ziet er wel netjes uit die monza van jou.heb er zelf ook 2 en zou ze niet meer willen missen.moet zeggen dat als ze een beetje in orde zijn dat ze een echte rots in de branding zijn ;echt betrouwbaar.niet kapot te krijgen en weinig verzorging nodig. een keer goed smeren en regelmatig zijn onderhoud maar voor de rest... .ben daar zelf ook zeer kontent van ondanks ik al verschillende opels heb gereden.

Hij ziet er op de foto's netter uit dan dat hij is hoor, maargoed, dat is de hobby, en mijn budget was/is niet al te groot. Ze zijn inderdaad oersterk, motorisch dan.

Het grootste probleem is de carrosierie, heb je die in orde, en hou je die een beetje bij, dan kun je er super veel plezier aan hebben. Ik ben er ook helemaal weg van smileys with beer

wat voor een monza's heb jij dan? A1 of A2's ? 2.8H - 2.5E - 3.0E ?

dat hij er op de fotos er een beetje beter uit ziet dan in het echt is normaal.een kodak ziet niet alees als het menselijk oog.heb dat zelf ook al gemerkt.heb een a1 was een 28 maar de vorige eigenaar heeft deze een beetje vernield met daar een 20 in te leggen en heeft hem da 6 jaar onder een boom laten staan?heeft er nooit mee gereden.kan dr ook niet mee rijden omdat motor niet compleet meer is.:x en ik heb een a2 die ik vorige zomer totaal gestript heb,opgelast waar nodig en hem zelf opgespoten in de orginele kleur.a2 is 30spinning smiley sticking its tongue out.a1 moet ik nog aan beginnen.smileys with beer

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-01-2007 18:49 door monzaboy.
tis weer een beetje stil rond de monza.

hij kamt nog steeds met het afslaan probleem, daartussendoor loopt hij super.

maar alle plannen liggen nu stil, eerst het probleem van het afslaan opsporen, waarschijnlijk een brandstofrelais óf het stuurappaaraat, en daar is het wachten nu op, en schiet helaas niet op.

en omdat er heel wat elektronica delen los liggen nu, ging hij zo naar buiten zaterdag thumbs down

maar wordt vervolgt

Ik heb al een tijdje graag een model willen hebben van de monza, en nu ik hem in het echt in deze kleur wilde hebben, moest het model ook in deze kleur.

Wat bleek nou, ze waren er wel, maar dan alleen als 'opel team edition'. Gelimiteerd en alleen beschikbaar voor medewerkers van Opel zelf, dus geen dealers of wat. En de prijs is er dus ook naar.

In Nederland zijn ze al helemaal niet, maar op Ebay duitsland staan ze af en toe wel op.

Tot 2 weken terug, toen heb ik deze 'gewonnen' voor een nog redelijke prijs, en laten opsturen naar een klasgenoot die in duitsland woont, en die heeft deze weer voor mij meegenomen thumbs up

ben er wel blij mee smileys with beer
Leuk wagentje....heb me ook voorgenomen om van alle auto's welke ik zelf ga rijden (kopen) een modelletje erbij te zoeken. Altijd leuk als je de auto geschiedenis kunt weergeven.
dat afslaan probleem kan inderdaad liggen aan de start relais.heb dat probleem ook gehad,nog soms.heb een andere gestoken maar deze heeft geen steun om op te hangen dus als ik een hobbel te hard neem kan deze door de schok afslaannut smiley.een versleten startrelais heeft ongeveer de zelfde symtomen:starten rijden kan ma als hij een schok krijgt kan hij uitvallen.tis te proberen.drinking smiley
Het afslaan was inderdaad het doppelrelais (brandstof)

die had ik vervangen, starten >>> niet lopen eye rolling smiley

ik zat me het hele doemscenario voor te bedenken hoe het nu verder moest.

Tot mijn collega de opmerking maakte waarom ik de stekker van de computer af had thumbs up

toen bedacht ik me, de vorige keer was ik met de computer bezig geweest, dus stekker er op...

starten >>> lopen big smile smiley maar het lag dus idd aan het doppelrelais thumbs up tenminste, hij doet het tot zover weer goed.

nu (eindelijk!) verder met andere zaken.
Goed nieuws! Succes met de verdere vorderingenthumbs up
Eindelijk!tongue sticking out smiley Nu nog een paar kleine dingetjes enje kunt rijdenthumbs up
Rijden doet hij al wel, maar niet vandaag big smile smiley

heb hem wel netjes ontdaan van een pak sneeuw...

morgen komt ie weer van de plek (als het goed is) winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close