AsconaGT: Renault Laguna GT 205 4-control (2008) - VW Move Up! (2018)

Gepost door AsconaGT 
Voor wel een duplicaatcode en achter niet, AsconaGT?
voor en achter geen duplicaatcodes meer thumbs up zoals het hoort volgens de papieren.

Goed bezig met leer behandelig. Is bij jou het skai nog een beetje strak op de deurpanelen? Dat wil nog wel eens een beetje gaan krimpen. Waar het dan niet mooier op word..

alleen de wang van de bestuurdersstoel is iets lichter van kleur, maar niet echt kapot. Verder is overal het leer in top staat thumbs up en dat wil ik graag zo houden.
Je ziet helaas heel veel gekrompen skai. Vind ik heel erg jammer. Mooi dat het van jou nog mooi is.thumbs up Ik wilde nog altijd wel beige leer hebben. Maar daar zie ik i.v.m. het skai vanaf. Plus dat er heel moeilijk aan een goede set te komen is.
Klopt, vooral het beige leer is zeer moeilijk aan te komen.

En nog zeldzamer,wat ik 1x gezien heb in een calibra die in 1998 op kenteken was gezet. Was een donkergroene calibra, met donkerbruin leer, volgens de eigenaar orgineel vanaf fabriek eye popping smiley net zoals leverbaar is in Tigra en Vectra B.

Maar over dat kromgetrokken leer, heb ik nog nooit eerder mensen over gehoord, je kunt er ook weinig tegen doen denk ik. Zal wel door de warmte komen...
Hoe ben je van die duplicaatcode afgekomen? Of heb je ook geen duplicaatcode in de papieren staan en was het een fout?
Ik had geen duplicaatcode in de papieren staan, ze hebben er perrongeluk een 2'tje ingezet.

maar omdat de oude vernietigd waren, heb ik tijdelijk met een 2'tje rondgereden. Maar nu dus weer de goeden thumbs upsmileys with beer
AsconaGT
Maar over dat kromgetrokken leer, heb ik nog nooit eerder mensen over gehoord, je kunt er ook weinig tegen doen denk ik. Zal wel door de warmte komen...

Niet het leer maar skai wat onder de strook leer zit. En dan met name bij de arm steun en luidspreker. Daar waar het gevormd is wil het krimpen.

Bruin leer is wel heel raar, kan het me haast niet voor stellen dat het orgineel voor de Calibra is. Misschien op wens gemaakt.
ohh, nou herinner ik het me weer ! Ik had dus ook inderdaad precies het zelfde bij mij vorige.

Dat bruine leer, ik weet niet hoe dat zit, maar stond wel mooi...

er staat overigens nog een calibra Tubro zonder blok en bak te koop, mét leer. 500 euro, samen kopen? grinning smiley
Is wel een mooie kleur.. Maar ik hof geen zwart leer. Hou niet van een verbrande reet in de zomer.big smile smiley

Weet niet zo goed wat ik er van gebruiken kan... heb nog wel wat dingen nodig maar vraag me af of dat er op zit..
Wat kosten die kentekenplaten met opgelegde letters nou nog Joost?
Ik zit er aan te denken ze ook op mijn astra te zetten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-05-2007 16:34 door Astra F.
geen idee eigenlijk wat die platen precies kosten. Ik meende rond een tientje per stuk voor mij. Ik weet niet hoe dat zit met kortingen en zo.

Maar ik hof geen zwart leer. Hou niet van een verbrande reet in de zomer.

tot op heden valt het me reuze mee, maar IK draag geen korte rokjes, jij wel? big smile smiley

Voor mij zit er ook weinig op wat ik kan gebruiken, maar heb zowiso daar geen plek voor.
Vanmiddag stond ik al naast een vectra GTS OPC

en vanavond weer een OPC'tje voor de deur thumbs up

wat me trouwens opvalt, mijn calibra is sneller dan een OPC eye popping smiley heel iets welliswaar tongue sticking out smiley

van 0-100 doen ze er allebei 7.8 seconden over
en de top ligt bij mijn calibra iets hoger. Blijft een heerlijk apparaat thumbs up

Knalde je nou door rood heen om achter me aan te kunnen rijden vanmiddag?
tuurlijk big smile smiley bovendien was je omringt door 3 collega's

nee, het was nog oranje toch? winking smiley ik had ook haast, het stoplicht waar jij linksaf sloeg en ik rechtdoor, was voor mij ook weer een oranje-rood gevalletje.
AsconaGT
Maar ik hoef geen zwart leer. Hou niet van een verbrande reet in de zomer.

tot op heden valt het me reuze mee, maar IK draag geen korte rokjes, jij wel?

Nee!!!!!:xwinking smiley

Ik denk dat de stroomlijn van de Calibra op hoge snelheid wel z'n vruchten afwerpt in vergelijk met een OPC.smiling smiley
Dat is het hem ook. De zafira heeft wel 70 PK meer, maar weegt iets van 100 kilo meer, en is niet echt aerodynamisch vormgegeven. Wat de calibra vooral op hogere snelheidheden ten goede komt.

Ik heb het niet uitgeprobeerd hoor winking smiley
Inmiddels weer even bezig met de monza...

ik heb het relais doorgezaagt, wat de waarschijnlijke oorzaak is van de uitval telkens.

Ik had gehoopt op een losliggend draadje of contactje, zodat ik weet waar het in zit. Maar ik heb zo niks kunnen vinden sad smiley

Enige wat mijn vader zei, is dat de contactjes slecht contact maken, morgen neemt hij polijstpapier mee, zodat ze zeker goed contact maken wanneer de spoel trekt.

dus wordt vervolgt thumbs up
Succes!!! Ik hoop voor je dat het de oplossing is. Zal wel veel zoek werk schelen.
ideetje

jij werkt in een opel garage,is het niet mogelijk dat met samenwerking van je collegas een relais van hetzelfde type,en een paar modellen jonger in te bouwen in je monza?
mijn nieuwe relais komt uit een calibra,weet wel niet welk model.b-senator heeft ook dezelfde.
dan moet je alleen een stekker daarvoor te zoeken en om te solderen en dan heb je relais in overvloedeye popping smileygrinning smiley
ben int weekend naar een treffen geweest en heb ne keer gekeken na zon relais;niets!

weekend van 15 tot 17 juni treffen in roermond.misschien dat ik je daar tegenkomsmileys with beer
de relais van de nieuwere wagens hebben allemaal maar 1 stekker er op, ik nu 2.

Ik zal eens kijken hoe die relais er uit zien schematisch. Als een senator B past of zo, dan heb ik er voldoende inderdaad.

bedankt iig alvast voor het zoeken thumbs up
nog niet echt met de Monza bezig geweest, vanwege tijdgesprek, dus ook niets met de calibra.

Inmiddels wel de route geplant die de calibra vanaf 21 juli begint te rijden cool smiley

Eerst van mijn huis 1200 km richting boreaux, om daar een weekje met m'n vriendin te blijven en genieten van de mooie omgeving. Volgens kenners moet het erg mooi zijn daar.

Daarna vertrekken we iets noordelijker (als het beetje fatsoenlijk weer is daar) waar familie zit. Mischien dat ik dan ook wel een van de mooie kustwegen kies om te genieten van de mooie weggetjes en natuur.

Daar verblijf ik dan 2 weken. Er komen in die 3 weken ongeveer 3500 - 4000 kilometers bij thumbs up heb d'r zin aan. Zeker met de Calibra cool smiley

Van het weekend zou het mooi weer worden, dan ga ik even serieus met de Monza verder thumbs up
Volgens mij gaan mn ouders ook zo'n beetje die hoek in, in dezelfde week! Ik ga die week erna waarschijnlijk die kant op. Ziet er wel leuk uit zo, alles helemaal gepland! smiling smiley
Nice!

Ik ga ook naar Frankrijk met mijn Calibra smiling smiley

Wel iets later en zuidelijker. Heb ik ook erg zin in.

Denk dat je wel lekker kan cruisen met je V6thumbs up
Volgens mij gaan mn ouders ook zo'n beetje die hoek in, in dezelfde week! Ik ga die week erna waarschijnlijk die kant op. Ziet er wel leuk uit zo, alles helemaal gepland!

Ik ga naar een camping in het plaatsje Pons, het zou wel heel toevallig zijn.....

Ik ga ook naar Frankrijk met mijn Calibra

Wel iets later en zuidelijker. Heb ik ook erg zin in.

Denk dat je wel lekker kan cruisen met je V6

Heb al eerder een vakantie naar Italië gehad met een calibra 2.0 8V, en dat was al buitengewoon goed bevallen. Dus zal nu wel net zo zijn! Echt een goede vakantie auto, zeker als je maar met z'n 2en bent. Bagage kun je ruim voldoende kwijt, veel comfort omdat het niet echt een pure sportwagen is, strakke wegligging, heerlijke motor, en full options. Gaat helemaal goedkomen!

Volgens mij rijden er in Frankrijk haast geen calibra's rond.

Ik moet alleen nog wel even er aan denken om de airco te maken eye rolling smiley het is zo Juli
Mijn airco gaat maandag onder het mes. Die zal klaar. Ik heb in Italie al een keer flink afgezien toen ik mn Vectra nog had. Ook een zwart interieur en 35 graden. Ik denk dat mn 2 liter ook wel gaat bevallen. Met een 1.6 8v omhoog was afzien, maar heb nu wel vertrouwen.smiling smiley
Dat is zeker een mooie route zeg door Frankrijk.Zeker met 2en.Laagvliegen over de snelwegen.Een tip: laat de Calibra onderweg op z'n tijd ff afkoelen.Met die temperaturen daar gaat de motor lekker warm worden.Wij zijn nog steeds aan het klungelen met de verlagingsset en de Belgische keuring in Alken.Een tuningbedrijf heeft ons geadviseerd toch weer contact op te nemen met Opel Nederland omdat hun dus echt wel de papieren moeten kunnen afgeven van de set die irmscher eronder heeft gezet. Het gaat om een Europees montage en validatie verslag.Ze willen maar niet geloven dat de Calibra DTM standaard deze veren heeft.Het zal toch niet zo zijn dat we onze auto niet kunnen invoeren naar Belgie ? De Corsa is inmiddels voor de derde keer afgekeurd voor de invoering en moet op twee plaatsen gelast worden aan de draagarmen.Wordt vervolgd......
Ik ben volgens mij 2 jaar terug in het plaatsje La Rochelle op vakantie geweest met mn ouders. Was goed toeven daar smileys with beer
Dat is zeker een mooie route zeg door Frankrijk.Zeker met 2en.Laagvliegen over de snelwegen.Een tip: laat de Calibra onderweg op z'n tijd ff afkoelen.Met die temperaturen daar gaat de motor lekker warm worden.Wij zijn nog steeds aan het klungelen met de verlagingsset en de Belgische keuring in Alken.Een tuningbedrijf heeft ons geadviseerd toch weer contact op te nemen met Opel Nederland omdat hun dus echt wel de papieren moeten kunnen afgeven van de set die irmscher eronder heeft gezet. Het gaat om een Europees montage en validatie verslag.Ze willen maar niet geloven dat de Calibra DTM standaard deze veren heeft.Het zal toch niet zo zijn dat we onze auto niet kunnen invoeren naar Belgie ? De Corsa is inmiddels voor de derde keer afgekeurd voor de invoering en moet op twee plaatsen gelast worden aan de draagarmen.Wordt vervolgd......

Ja, de wegen daar in frankrijk moeten heel mooi zijn! Ik maak me inderdaad een beetje zorgen over de tempraturen, aangezien hij nu hier in nederland regelmatig op de 100 graden staat. Zolang je blijft rijden gaat het nog wel. En de heenreis rij ik 's nachts en kom daar 's ochtends vroeg aan. Maar ik zal het tempratuurmetertje goed in de gaten houden eye popping smiley

Het schijnt dat het bij bordeaux op cote 'd azur na, het meeste en warmste zonuren heeft van frankrijk, we zullen zien thumbs up

Ik snap nog steeds niet waarom jullie calibra niet naar België wil eye rolling smiley dat ze daar zo moeilijk doen over een verlagingsveren, en het is notabene nog orgineel ook! bij invoer in nederland doen ze daar helemaal niet moeilijk over.

Succes er in ieder geval mee rene, ik hoor het wel winking smiley

Ik ben volgens mij 2 jaar terug in het plaatsje La Rochelle op vakantie geweest met mn ouders. Was goed toeven daar

La rochelle, Île D Oléron en Bordeaux staat in iedergeval op de planning thumbs up Ik ben benieuwd. Deze kant van Frankrijk ken ik niet zo, je hoort er ook niet zo veel over, maar moet wel mooi zijn, ook het eiland Île D Oléron moet heel apart zijn, we gaan het zien thumbs up heb er echt zin aan.

Aankomende vrijdag wordt (eindelijk) mijn aico afgevult, hopen dat er geen lek is, dan heb ik tenminste koude lucht in de auto.

De monza doet het nog steeds niet goed vanwege het relais, helaas nog steeds geen 1 gevonden sad smiley

Ik maak me inderdaad een beetje zorgen over de tempraturen, aangezien hij nu hier in nederland regelmatig op de 100 graden staat

het maakt niet uit hoor.
je thermostaat meet dezelfde 100 graden in frankrijk als in nederland, dus warmer dan 100 graden wordt ie niet. zorg er wel voor dat je, als het weer zover is dat de 100 graden bereikt is, voldoende rijwind hebt om af te kunnen koelen.
Neem anders voor de zekerheid een 87 graden thermostaat mee, of laat de ventilator doorverbinden zodat ie altijd aan staat.

mooie route btw thumbs up
Ja, hij wordt soms zelfs iets warmer dan 100 graden, en de 2 ventialtor draaien dan al vollop. Maar als je maar beetje blijft rijden en zo gaat het wel. Ik weet wel dat het blok er op gemaakt is om heel warm te worden.

Als je de motor uit zet, schakeld bv een elektrisch pompje in, om het vloeistof nog steeds rond te pompen om af te koelen en blijft de fan als het nodig is ook zo 10 min doordraaien.

Ook loopt er over het blok een aanzuigbuis, die er voor is om delen achter het blok te voorzien van een beetje frisse lucht, zoals de dynamo en zo.

87 graden thermostaat zit er dacht ik un al in (of was het 89 graden) Ik heb wel zitten denken om een 82 graden thermostaat te kopen. Te koop bij mathijssen Technics. Maar die is vrij prijzig, maar het grootste nadeel is; de thermostsaat zit helemaal binnenin het V-blok. En dat doe je dus niet 'even'. Het doorverbinden van de draden is evt. wel een optie.

Maargoed, ik ben bij de ANWB verzekerd, als het echt mis (drijgd te) gaan, bel ik hun wel.
Zo, vandaag bezig geweest met de Monza,

ik heb met het oude relais lopen klooien, eerst die aangesloten, maar de monza wilde niet lopen, toen weer wat dingetjes veranderd en schoongemaakt, en waarempel, hij liep gelijk! Ik heb er nog niet echt mee kunnen rijden omdat het omhulsel van de relais naar z'n gootje is, dus daar nog wat op verzinnen.

Toen de spoiler van Irmscher maar eens voor de dag getoverd die ik al een hele poos had liggen. Ze schijnen erg zeldzaam te zijn! eye popping smiley

Dus eerst heel goed geschuurt en schoongemaakt, met de hogedrukreiniger er overheen geweest, en later op de avond op 1 deel de eerste primerlaag opgebracht. Helaas was de primer op, dus eerst maar even laten drogen en morgen of overmorgen verder met schuren en spuiten.
Kijk aan, een productieve dag. Mooi dat de Monza weer loopt. Kun je het relais niet dichttapen ofzo?
Ik heb net je hele topic doorgenomen, fantastisch ! erg gaf wederopbouw van je Monza'tje leuk filmpje ook ! ook een hele gave Cali zeg smileys with beer

Bose Soundsystemen zijn erg zeldzaam in de Calibra, deze is destijds in samenwerking via Irmscher uitgebracht (heel appart verhaal) wij hebben een Bose Soundsystem in onze Omega dat is subliem ! 210 watt schoon aan de haak thumbs up

Succes verder met je Irmscher spoiler wees hier erg zuinig op ! die dingen zijn ontzetted zeldzaam ! wij (werk ook bij Opel) hadden er nog een spik splinter nieuw op de zolder van het magazijn liggen ! deze voor de gein op ebay gegooit en deze is geeindigt op 409€ ! ! ! eye rolling smileyspinning smiley sticking its tongue out

Groet, Sjors
Ben benieuwd hoe het eruit komt te zien met de spoiler. Deze komt op de voorbumper?? Lijkt me iniedergeval geen kofferklepspoiler.
Ik heb net je hele topic doorgenomen, fantastisch ! erg gaf wederopbouw van je Monza'tje leuk filmpje ook ! ook een hele gave Cali zeg

Tjonge, dat zijn nogal wat pagina's tongue sticking out smiley maar dankjewel cool smiley

Bose Soundsystemen zijn erg zeldzaam in de Calibra, deze is destijds in samenwerking via Irmscher uitgebracht (heel appart verhaal) wij hebben een Bose Soundsystem in onze Omega dat is subliem ! 210 watt schoon aan de haak

Ja, het is nog steeds niet duidelijk of het nou wel of geen bose is bij mij... maar er komt in ieder geval fantastisch geluid uit! eye popping smiley

Succes verder met je Irmscher spoiler wees hier erg zuinig op ! die dingen zijn ontzetted zeldzaam ! wij (werk ook bij Opel) hadden er nog een spik splinter nieuw op de zolder van het magazijn liggen ! deze voor de gein op ebay gegooit en deze is geeindigt op 409€ ! ! !

Zoveel!, Ik heb hem destijds voor 60 euro gekocht meende ik, en dat vond ik al veel geld, maar ik wist dat ze vrij zeldzaam zijn.

Ben jij trouwens de zelfde Hans_V6 van het opel forum? Of is het gewoon toeval :P

Ben benieuwd hoe het eruit komt te zien met de spoiler. Deze komt op de voorbumper?? Lijkt me iniedergeval geen kofferklepspoiler.

Deze komt inderdaad over de voorspoiler onder de bumper. Bij mij is dat nu helemaal zwart daaronder van de tectyl omdat er roestplekken zaten door steenslag. Met de spoiler er voor oog hij weer helemaal super, en mooi in kleur! Ik ben ook benieuwd naar het resultaat. Maar duurt nog wel eventjes hoor. Ik heb een beetje last van tijdgebrek tongue sticking out smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-06-2007 10:07 door AsconaGT.
Mooi bezig Joost. Hoe heb jij de taal ervaren in Frankrijk. Zijn ze daar nou echt te beroerd om een woord engels te praten, of heb jij het frans zo goed onder de knie?

Zit zelf nog te twijfelen. Het hangt een beetje af van een kameraad van mij, of hij wel of niet vrij kan krijgen. Zelf trekt duitsland, oostenrijk me wel. Vooral met de duitse taal kan ik goed overweg, liggen fantastische autobahnen, mooi door de heuvels.

Frankrijk kijk ik een beetje argwanend tegenaan. Tolwegen, drukte, fransen moeten rare rijstijl hebben, en de taal. Ben er zelf nog niet over uit waar het heen gaat. Dat de reis comfortabel zal verlopen geloof ik wel, met een Calibra V6. Dan zal mijn astra het toch wel wat zwaarder hebben met 110pk minder. Maarjah, 10 jaar geleden zijn er genoeg gezinnen met die auto over gekomen, dus zal het ons van het zomer ook wel moeten lukken.
Mooi bezig Joost. Hoe heb jij de taal ervaren in Frankrijk. Zijn ze daar nou echt te beroerd om een woord engels te praten, of heb jij het frans zo goed onder de knie?

De vakantie voor dit jaar naar frankrijk gebeurd over 1,5 maand, maar ben al een keer eerder naar frankrijk geweest. Mijn vriendin spreekt goed engels, duits, frans en spaans en een beetje gebrekkig russisch en fins. Dus dat is mijn steun en toeverlaat winking smiley

Aangezien ik de camping heb geregeld dit jaar, is het dus ook een NL camping geworden waar ik gewoon in het nederlands kon reserveren, met nederlandse TV, nederlandse mensen en waar je gewoon een broodje kroket kunt bestellen. Het is overigens wel een kleine camping. Ik hecht er niet zoveel waarde aan, aangezien ik toch elke dag weg ben om mooie dingen te zien.

De fransen is niet echt mijn type volk, maar ik red me er aardig goed hoor, beetje gebarentaal en engels en met geld wapperen, dan kom je een heel eind. Op de weg vind ik het ook reuze mee vallen, je moet natuurlijk niet in de binnenstad van parijs rijden. De wegen zijn (vooral 's zomers) wel vrij druk, maar ik rij van en naar frankrijk in de nacht, en op de B wegen en zo is het wel te doen.

het landschap is wel super mooi, en duitsland/zwitserland heb ik nu wel een keer gezien, nu een keer wat anders.

Dat de reis comfortabel zal verlopen geloof ik wel, met een Calibra V6.

zeker! cool smiley al zal er weinig stevig doorgereden worden, aangezien ik geen autobahn rij, en de fransen streng zijn met de snelheid en boete's na horen zeggen.

Dan zal mijn astra het toch wel wat zwaarder hebben met 110pk minder. Maarjah, 10 jaar geleden zijn er genoeg gezinnen met die auto over gekomen, dus zal het ons van het zomer ook wel moeten lukken.

Wij zijn in 1997 met mijn ouders, broer en zusje met mijn ouders's z'n D kadett 1.2S uit 1983 naar oostenrijk geweest, zelfs de alpenweggetjes ging prima. En dan met 5 man in de auto, en ieders 1 kleine tas met kleren mee mocht nemen. Dan moet dat met jou astra zeker lukken.

AsconaGT Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zo, vandaag bezig geweest met de Monza,
>
> ik heb met het oude relais lopen klooien, eerst
> die aangesloten, maar de monza wilde niet lopen,
> toen weer wat dingetjes veranderd en
> schoongemaakt, en waarempel, hij liep gelijk! Ik
> heb er nog niet echt mee kunnen rijden omdat het
> omhulsel van de relais naar z'n gootje is, dus
> daar nog wat op verzinnen.
>
> Toen de spoiler van Irmscher maar eens voor de dag
> getoverd die ik al een hele poos had liggen. Ze
> schijnen erg zeldzaam te zijn! eye popping smiley
>
> Dus eerst heel goed geschuurt en schoongemaakt,
> met de hogedrukreiniger er overheen geweest, en
> later op de avond op 1 deel de eerste primerlaag
> opgebracht. Helaas was de primer op, dus eerst
> maar even laten drogen en morgen of overmorgen
> verder met schuren en spuiten.
> [img.photobucket.com]
> /Monza/NokiaN80joost759.jpg?t=1180985696

fijn dat je aan de spoiler begonnen bent.had anders willen vragen wat je ermee zou doen.tongue sticking out smiley
tis te hopen dat je nu motorisch uit de problemen blijftthumbs upgrinning smiley
ja, motorisch zijn ze onverwoestbaar zou je haast zeggen, tis iedere keer dat ene relais wat niet goed werkt.

Ik heb er nog geen uitgebreide proefrit mee gemaakt, omdat het omhulsel stuk is van het relais, maar dat gebeurd denk ik morgenavond als het een beetje mee zit.

En die spoiler, ik heb er ook nog andere gegardigden voor, maar hou hm lekker zelf spinning smiley sticking its tongue out Niet alleen oogt het dikker, het verbergt ook mooi de zwart getectyleerde rand onder de bumper.

Daar ben ik vandaag trouwens ook beetje mee verder, met schuren en zo, maar de primer is op. dus ff nieuwe bus halen...
Vandaag gekeken, vooruit van mijn auto is backorder, en komende paar weken komt hij zéker niet, en wanneer hij wel komt is nog maa de vraag yawning smiley

mijn ruit zit vol krassen en diverse putjes, ik wil er graag een nieuwe ruit in, zeker straks met dat warme weer met de airco aan, als ik op vakantie ga. Maar dat gaat nog wel een hele tijd duren dus eye rolling smiley
Dat een Calibra ruit niet leverbaar is..?? Zo uniek is een Calibra toch ook weer niet?!eye rolling smiley

Mare fijn hopen dat je ruit er voor je vakantie in zit.
Maak je niet druk over de temperatuur van het motorblok van je Calibra.Zorg wel idd voor voldoende rijwind.Zo gauw je dicht achter een vrachtwagen blijft hangen zul je de temp zien stijgen.Maar dat doen Calibra's niet zo gauw !!!big smile smiley
Spannend is het zeker ook als je de Gotthard tunnel inrijdt.Het is daar op een gegeven moment ongeveer 45 graden dusse...ook daar komt ie feilloos doorheen.En een voorruit voor de Calibra is zeker nog te krijgen hoor !
Vervolg van het verhaal invoeren naar Belgie:
We moeten volgens het tuningbedrijf bij de Opel dealer een bewijs van nationale type goedkeuring zien te verkrijgen.Dus gaan we daar weer achteraan vissen.Dat zal bijna het laatste middel zijn omdat het tuningbedrijf contact heeft gehad met meester werkplaats van het keuringsstation.
Wordt vervolgd.
Wat een gedoe daar in Belgie.. Je zou alleen daarom gewoon in Nederland blijven. Trouwens mijn ervaring met de Belgische wegen is ook niet super. Je had beter de niet DTM (verlagings) veren kunnen hebben. Maar gewone veren als andere types. Dan rijd het ook iets beter door alle oneffen heden daar.
Ach, laat de calibra maar mooi in Nederland dan big smile smiley maar wat een gedoe daar zeg...

Spannend is het zeker ook als je de Gotthard tunnel inrijdt.Het is daar op een gegeven moment ongeveer 45 graden dusse...ook daar komt ie feilloos doorheen.

helaas kom ik er dit jaar niet doorheen, met mijn vorige calibra ben ik er wel door heen gegaan, ging super thumbs up En in hele warme landen rijden ze ook gewoon dagelijks met deze wagens, dus zal wel goedkomen.

En een voorruit voor de Calibra is zeker nog te krijgen hoor !

Niet via de officiële dealer eye rolling smiley Zowel in Engeland, Duitslans als Breda staan er heel wat backorder. Maar nu heb ik via een andere weg iets weten te regelen, en maandag komt er dus gewoon een nieuwe ruit in cool smiley
Zo, vandaag een nieuwe voorruit er in gekregen.

Het valt mischien niet op, maar met een nieuwe merk je pas wat voor een verbetering het is. Als die mini putjes, krasjes en zo, nu helemaal mooi strakke nieuwe voorruit thumbs up

Van de week met de airco bezig thumbs up
Mooie V6 heb je daar. Mijn broertje heeft net zoeen enkel niet de DTM uitvoering en zonder spoiler. Vindt hij namelijk lelijk en de lijn verstoren.

Is de 3e cali in rij die hij bezit. Begonnen met een 16v toen turbo en nu de V6. Rijd heerlijk moet ik zeggen!

Niet geheel onbelangrijk, deze komt ook uit Finland, roestvrij.

Is de jouwe motorisch nog standaard of gechipped?
Die van mijn broertje heeft een custom chip van een opel guru ergens in limburg. Resultaat zou een 200pk moeten zijn nu. Zal wel iets minder zijn maar was op de terugweg zeker merkbaar.
Als je wilt kan ik wel navragen waar die ook al weer geweest was daarvoor.

Groeten Muilie!
Ik hou ook helemaal niet van spoilers, en al helemaal niet op een calibra, maar deze orginele spoiler kan mij wel bekoren thumbs up

Ik ben gelijk van een 2.0 8V naar en 2.5 24V gegaan grinning smiley

Motorisch is hij nog helemaal orgineel, wel heb ik stille plannen om hem te chippen, dit zal dan waarschijnlijk gebeurden bij Dennis De Vos (DDV motorsport) vanwege de vele super goede ervaringen van andere V6-rijders. Ook daar kwam het vermogen rond de 200 PK uit. Maar het is dus goed merkbaar? En hoe is het merkbaar, meer koppel onderin? Dat wil ik namelijk graag, en wordt hij nog iets zuiniger zoals men vaak beweerdt?

Maar ik moet dat nog eventjes zien, en even sparen.

Hoeveel km heeft jou broer er al mee gereden? Heeft hij er al eens problemen of wat mee gehad?
Km teller staat nu op 220k ofzo. Chip zit er al dik 15000km in.
Auto is zuinig zolang je een normale rijstijl er op nahoudt. Dan rij je ongeveer 600km op een tank.
En dat vind ik ERG veel voor een V6.
Zijn wel snelweg KM. Me broertje zit bij het Korps Mariniers dus het zijn voornamelijk ritjes van 200km heen en 200km terug. Heerlijk snelweg monster.

Auto is verder ook origineel op de chip na. Die dus ook door Dennis de Vos geplaatst is.

Eerst verschil was dat toen de auto standaard was en je schakelt uit hoge toeren door naar een hogere versnelling, dat er dan een dood punt ontstaat voor de eerst 500-1000 toeren in de nieuwe versnelling. Een dip dus. Dit reed niet lekker en voelde ook niet 'snel' aan.

Na deze chip is deze dip compleet verdwenen en gaat hij sneller door zijn toeren heen.
Ook op de snelweg is het een stuk aangenamer geworden zodra je het gaspedaal vloert.

Op de terugweg, met de nieuwe chip die dus door Dennis geplaatst was, kwamen we een VR6 tegen op snelweg. Wij reden in zijn 5 we zagen de VR6 terugschakelen naar 4 (dikke pluim uit de uitlaat) VR6 vloert zijn pedaal en wij ook, nog steeds in de 5, en rijden hem gewoon voorbij. Dat was toch wel een tof moment aangezien een VR6 niet bepaald langzaam is.

Later op de GPS nog 240kmh geklokt op een leeg stuk snelweg. Teller gaf 250 aan ongeveer.

Zit dus echt een goede chip in. En doordat de auto beter oppakt is er prettiger mee te rijden.
Is echt een goede uitgave, koste 200 of 250 euro dacht ik. Dus duur is het ook niet vergeleken met andere chips.

Geloof dat ik een foto in me eigen topic heb staan van de V6.

Muilie
Kijk, daar heb ik wat aan, samen met andere enthausiaste V6 rijders heeft me dit echt overtuigt...

Ik wil ook zo'n chip eye popping smiley

De prijs van 250 euro valt inderdaad reuze mee, en voor 50 euro extra ga je dan de rollerbank op, wat ik dus ook wil doen dan.

Ik moet er alleen wel 200 km heen, en weer terug rijden eye rolling smiley En eigenlijk ook nog even sparen.
Leuk dat gaat lekker snel wezen!big smile smiley Niet dat een V6 de definitie van traagheid is...

Vraag me wel af wat voor effect het op de lange duur heeft wat betreft (extra snelle) slijtage?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close