AsconaGT: Renault Laguna GT 205 4-control (2008) - VW Move Up! (2018)

Gepost door AsconaGT 
We zullen er zijn morgen rond de klok van 13:00 uur.Leuk ! bedankt voor de uitnodiging.Ik moet wel even de IKEA opzoeken op de routeplanner.Onze Calibra ziet er niet zo strak uit als die van jou.Een tijd geleden hebben ze m flink beschadigd aan de zijkant...bekrast en K*T in de lak geschreven.We moeten dit nog altijd laten spuiten.De daders hebben geen berichtje achtergelaten...Over het typeplaatje van de Corsa, ik ben naar de Opeldealer gegaan.Maar er blijkt maar 1 plaatje onder de motorkap te zitten.En dat zit er wel bij mijn Corsa.Zou de GSI eens willen kijken of dat bij hem ook zo is ?? Tot morgen mannen !! Groeten, Monique.
Leuk filmpje, lekker weggetje is dat inderdaad om even lekker door te halen Wat kost zo'n setje luxe platen trouwens? Ik wil graag ook 2 van die platen op m'n BX. En hoe gaat het precies in z'n werk wat betreft papieren?

het is gewoon zo, nieuwe laten drukken, en bij het ophalen moet je de oude inleveren om fraude te voorkomen.

Bij mij hebben ze dus een verkeerde plaat afgeleverd, en de oude ingenomen. Later heb ik de oude platen weer opgehaald, En op mijn auto gemonteerd.

Maandag lever ik de oude in en krijg ik de goede platen. En de verkeerde platen zijn gewoon nog in omloop eye rolling smiley en dan kun je gelijk zien hoe waterdicht het GAIK systeem is van de kentekenplatenm.

kosten weet ik zo niet. NIet belangrijk big smile smiley

We zullen er zijn morgen rond de klok van 13:00 uur.Leuk ! bedankt voor de uitnodiging.Ik moet wel even de IKEA opzoeken op de routeplanner.Onze Calibra ziet er niet zo strak uit als die van jou.Een tijd geleden hebben ze m flink beschadigd aan de zijkant...bekrast en K*T in de lak geschreven.We moeten dit nog altijd laten spuiten.De daders hebben geen berichtje achtergelaten...Over het typeplaatje van de Corsa, ik ben naar de Opeldealer gegaan.Maar er blijkt maar 1 plaatje onder de motorkap te zitten.En dat zit er wel bij mijn Corsa.Zou de GSI eens willen kijken of dat bij hem ook zo is ?? Tot morgen mannen !! Groeten, Monique.

Wij verzamelen daar om 13.00 uur met een paar, om vervolgens naar Bathmen te gaan. Maar erg leuk om die van jou ook even te zien straks thumbs up leuk dat je even langskomt!

Zó strak is die van mij ook niet hoor, en het blijft een calibra thumbs up

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-04-2007 12:09 door AsconaGT.
Vandaag een minimeeting gehad met een paar anderen van het 'opel-topic-dinges-geval.com'.

Bij het verzamelen in hengelo, is renezalm ook langsgekomen in Hengelo met z'n calibra, die heel erg toevallig hier in de buurt was.

Was erg leuk om te zien dat er een auto rondrijd die zó op de mijne lijkt eye popping smiley

Ook een DTM edition, met V6, een orginele hollander, én nog de zelfde kleur!

En wat me nog het meest verbaasde was de kilometerstand, maarliefst 350.000 kilometer eye popping smiley wat je er absoluut niet aan af zag van de buitenkant.

foto's:

En een fotootje van de minimeet zelf in bathmen:

De hele dag rustig gereden, maar de laatste kilometers gingen wat sneller... achter de corsa C GSI van Nick aan (GSI Fahrer)

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-04-2007 19:29 door AsconaGT.
Hee leuk mannen !! De foto's van onze gouden koetsen !! Het was idd heel apart om deze twee langs elkaar te zien staan.Ik hoop anders ook dat er nog meer DTM-mers zijn die we kunnen verzamelen.We blijven gewoon belevenissen uitwisselen en bij een volgende mini meeting kunnen we misschien wat langer blijven.(Het kenteken zal dan wel iets anders zijn, jammer...)Jou kenteken hadden wij erg graag gehad.RZ (Rene Zalm).
gave foto's! wist niet dat er zo'n meeting aan zat te komen was ik ook ff met de signum van pa langsgekomen of met de omega van opa.
had je een weekje moeten wachten met de auto op kenteken zetten destijds rene winking smiley

Er is hier iemand anders (10000K) op het forum die ook een paarse V6 DTM heeft, maar al een tijd niet meer actief.

Zo lang zijn wij ook niet in Hengelo gebleven hoor. ik was er 5 minuuten voor jullie, en nadat jullie weg waren, zijn wij 5 min daarna ook vertrokken (richting bathmen)

gave foto's! wist niet dat er zo'n meeting aan zat te komen was ik ook ff met de signum van pa langsgekomen of met de omega van opa.

we hebben met een paar verzameld in hengelo en toen naar Bathmen gereden naar de andere mensen van het opel-topic-dinges-geval topic.

Maar als er een algemene mini-twente-meet is, ben ik zeker van de partij smileys with beer

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-04-2007 00:55 door AsconaGT.
Met die nieuwe platen, krijg je dan ook een ''1'' vermelding op je plaat? Of blijft hij zonder toevoegingen??

Wel appart 2 dezelfde uitvoeringen bij elkaar.

Had ik vorig jaar meegemaakt. We waren naar Full Speed en een andere gozer die mee was had exact de uitvoering als ik heb (ook 16v). Alleen dan in magic Grey (grijs met een paarse tint) Was wel even verbaast toen ik hem zag.big smile smiley
als je gewoon de oude platen omruilt voor luxen, krijg je gewoon platen zonder een 1 of 2 er in. Anders had ik dat ook niet gedaan.

Je krijgt alleen een 1 of 2 er in, als je de papieren kwijt bent of zo...
Oke dan is het voor mij ook een overweeging waardsmiling smiley Dan is het zeker ook zo, dat als je je platen kwijt bent dat je dan ook een vermelding krijgt.
ja klopt, als je je de platen kwijt bent, heb je ook niks in te ruilen, en gaat het feest niet door.

En moet je nieuwe papieren aanvragen, waar je dus een 1-tje moet voeren in het kenteken.

Ik heb trouwens een super mooie site ontdekt speciaal voor calibra V6'en, met super handige informatie en leuke (technische) dingen, en wat leuke plaatjes.

thumbs up

de folder:

testen in de woestijn

de prestatie's

de tekeningen van 1988 (!)

Een van de vele testuren voor het ontwerpen

en daar werd ook de ontwikkelingen van de duiste airbussen gedaan

voor de geinterreseerden, over vooral technische dingen:
www.V6calibra.com

en de algemene info
www.calibra.de

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-04-2007 21:48 door AsconaGT.
Ik heb zelf een product boek uit 1990 met daar in alle gegevens van die tijd en de ontwikkeling. Heb zelfs een orginele dealer map van Vauxhall waarmee de introduct word aangekondigd.smiling smiley
Kan het zijn dat ik je ex-Renault Twingo vandaag in Enschede zag rijden? RZ in het midden van het kenteken?
ja, dat kan heel goed dan! Ik heb al gezocht of hij ergens te koop werdt aangeboden, aangezien ik hem heb ingeruilt bij een garage, maar nergens gezien. De vorige eigenaar van de calibra, alsmede de eigenaar waar hij ingeruilt is, wonen in Enschede.

Wil hem zelf ook nog wel een keer weer zien smiling smiley kom dagelijks in enschede, dus wie weet...
En weer een 'spectaculaire' update big smile smiley

Het grote licht stak zo af tegenover het xenon. Toen bedacht ik me dat ik nog een of andere H1 set had liggen van mijn vorige calibra, die ik toen als gewoon dimlicht gebruiktte.

beetje moeilijk te zien, maar hier had ik linksvoor al gedaan, rechtsvoor nog niet:

en dit zijn de lampjes grinning smiley
Die lampjes zag ik laatst wel hangen bij Steen automaterialen in Hengelo, wilden ze me aansmeren voor in m'n mistlampen, haha. Als één geheel staat het wel beter.
Wel heel erg mooi die xenon koplampen.Veel meer lichtopbrengst zo.Als je op de duitse autobaan rijd met regenweer 's avonds dan heb je dat echt wel nodig.Vrijdag wordt onze Calibra weer gekeurd in Belgie.Ik ben benieuwd of ze een geometrische keuring doen omdat ie te laag zou zijn.angry smily

die linker zou nu <met enige aanpassingen> ook zo in productie kunnen thumbs up

wat voor vloermat zie ik daar onder de calibra??? thumbs down

Alleen een grote olievlek zal de mat sieren grinning smiley
Die mat werdt hagelnieuw weggegooit, super kwaliteit, (als zou je dat niet zeggen van een Daewoo mat), dus atijd leuk voor thuis... Beter dan harde tegels als je aan het prutsen bent thumbs up
het airco knoptje werkt nog steeds niet;

lampje geplaatst, werkt het lampje achter het airco symbool wel bij inschakelen van de verlichting, maar achter het streepkje niet bij inschakelen van de airco.

Ik alles weer loshalen, doorgemeten of het soldeertin elkaar raakt mischien, maar er was gewoon weerstand, en alles was goed bevestigt. Ander lampje er ingestoldeerd, maar nog steeds werkt het lampje niet. Ik kan verder niks vinden. eye rolling smiley

regel nu van de sloop of zo wel een achterruitverwarmingsknopje van de sloop. Die kun je tenminste vinden. En dan hopen dat het binnenwerk het zelfde is, en weer verder prutsen thumbs up
Kleine tegenvaller dus... Wel jammer dat juist met deze temperaturen de airco niet werkt.
De airco werkt wel gewoon hoor big smile smiley alleen moet ik aan het toerenal horen of hij is ingschakeld. Al gaat dat vrij lastig met een 6 pitter.

Maar omdat ik vaak korte stukjes rijd, en geen mietje ben (tongue sticking out smiley) rij ik vaak gewoon lekker met de ramen open.
Waar is de jouwe gemaakt????

Las net dit stuk, had er al meer over gehoort:

Calibra last edition

De mijne komt uit Finland.smiling smiley

Kijk naar het chassis nr.: WOL000085x9xxxxxx (Finland) of WOL000085x1xxxxxx (Duitsland).

Finse roesten veeeeeeel minder (snel).
Dat was het eerste waar ik naar keek bij aankoop big smile smiley die van mij is ook in Finland gemaakt, het is inderdaad zo dat die van stukken betere kwaliteit is met betrekking tot roest.

Mijn vorige calibra kwam uit russelheim, daar moetje sommige puntjes iets beter in de gaten houden en bijwerken, maar dan valt het ook wel mee... op die van mij zat destijds ook vrijwel geen roest op.

En zo ziet mijn roestloze calibra er uit van onderen:
Ook na 1995 zijn er diverse modificatie's geweest; sommigen uit de lijst hier onder zijn specifiek voor de V6, maar de meesten gelden voor alle uitvoeringen. Alleen dat was al een reden om voor een te gaan van na 1995 en het liefst een van het laatste bouwjaar.

Steel clutch release lever replaced by cast ion version - 94 >
"V"- Grill Added, bonnet badge removed - 95 >
Rear badge order swap - 95 >
Air Conditioning - 95 >
Leather ** -  95 >
Twin side impact bars added to doors - 95 >
Locking wheel nuts - 95 >
Additional Engine Stabiliser added - 95 >
Red V6 engine cover replaced with black V6 Ecotec cover - 95 >
New fuel tank design with in-tank fuel pump - late 95 >
Uprated front torsion bar - mid 95 >
Changed rear disc size from 260mm to 270mm- late 95? >
Improved tie rod ball joints (steering rack) - 96 >
New type front lights  - 96 >
New V6 5 spoke 'F-Line' Alloys - 96 >
Twin airbags - 96 > (removed adjustable steering column height)
Seven function fuel computer - 96 >
New range of exterior paint colours - 96 >
White faced 'vision' dials +  battery/oil centre dials - 96 >
Updated airbag control unit (improved diagnostics) - 96 >
Battery Jacket -  96 >
Twin cog sunroof motor - 96 >
Modified sunroof cassette assembly (for twin cog) - 96 >
Alarm + Immobiliser (cat 2) - Motronic ECU modified - 96 >
Improved cam belt material with change interval increased to 80,000 miles - 96 >
Free-wheeling front door lock barrels - 96 >
Blaupunkt CD300 Audio - 96 >
Improved V6/Turbo front brakes - 288mm x 25mm with 57mm single piston - 96 >
Improved V6 brake hydraulic modulator - 96 >
Improved engine compartment/wing/bonnet insulation + battery jacket - 96 >
Improved 'neutral shifting' auto gearbox option - 96 >
New fuel hose material used - 97 >
Stronger headlight relay (90532627) - Feb 97 >
Free-wheeling lock cylinder on rear tailgate - 97 >
Uprated 69 amp/hr battery - 97 >
X25XE engine replaces C25XE (short block only) - 97 >
Modified Cam Belt cover and tensioner wheel assy - 97 >
voor jou wel cool smiley

ik zet zelden de airco aan, alleen als mij de ramen beslaan, of als ik in de file sta met heel heet weer, of lange afstanden rij. Maar met die korte ritjes vind ik raampjes open gewoon lekkerder cool smiley

morgen ga ik kijken om 12V aansluiting in de kofferruimte te maken thumbs up i.v.m. een koelbox en de GPS antenne, voor als ik op vakantie ga.
Even weer een update, afgelopen zaterdag mijn airco even gereinigd van de calibra, maar er kwam wel érg weinig ijskoude lucht uit. Nou vermoeden ze dus dat de vloeistof op is in het systeem.

Normaal is dit onderhouds vrij, dus het kan zijn dat er een lek in zit. Dus volgende week het hele systeem volgooien en alles onder druk zetten. Is er dan nog niks zichtbaar, dan komt er van die UV vloeistof in. Weekje mee rijden, en dan met de speciale bril kijken waar er een eventuele lek zit. maar dat is dus even afwachten.

Ik wil wel als ik op vakantie ga binnenkort koude airco cool smiley hier in NL mis ik het nog niet zozeer.

De monza heeft minder leuk nieuws, ik was gisteren op pad met de monza, viel hij tijdens het rijden plots 2x uit, maar ik kon hem daarna wel weer starten.

Op slecht wegdek viel ook regelmatig het toerental helemaal weg.

Dit waren precies de zelfde symptomen als ik een paar maand terug heb gehad, en ik vrees dus weer het ergste. Dat het relais van de brandstof weer stuk is gegaan sad smiley

De ellende is, is dat die dingen zeer moeilijk te vinden zijn, dus de zoektocht is begonnen.

Heb op ebay en op marktplaats nog niks kunnen vinden eye rolling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2007 17:23 door AsconaGT.
Onderhoudsvrije airco? Elke airco moet toch worden bijgevuld? Meestal eens in de 3-4 jaar. Mijne is pas geleden ook gewoon bijgevuld omdat hij weinig koelde. Krijg je trouwens ook zo'n vette gele sticker onder de kap?

En de Monza: kloten zeg. ALs dat relais zo snel kapot is, zou er misschien wel iets anders aan de hand zijn. Succes met zoeken.
Mijn ouders hebben 8 jaar een scenic gehad, nooit bijgevult en altijd super goed werkend gehad.

Volgens mij hoeft de airco in prenciepe nooit worden bijgevuld.

Maar er komt ook van die lekvloeistof in, en dus ook zo'n gele sticker ja big smile smiley

Relais voor de Monza ben ik mee bezig, maar wil nog niet lukken. De auto rijd verder wel, maar omdat ik geen zin heb om te stranden staat hij nu eventjes op non-actief winking smiley
De airco van onze Calibra heeft het maar een paar jaar gedaan. Iedere keer moest de vloeistof weer worden bijgevuld.We rijden al jaren zonder en met de ramen open ! Ik denk ook wel dat het de vrees is om de airco weer aan te zetten en dat de poelie het weer begeeft.grinning smiley
Ik weet wel dat je regelmatig de filters moet vervangen ivm pollen die daar in gaan zitten.Dus onderhoud is er wel aan.
Ondertussen is de Calibra nog steeds niet door de Belgische keuring heen.
De papieren die we van Irmscher hadden ontvangen over de verlagingsset waren niet origineel.
Dus gaan we het nu proberen bij de Belgische Opel dealer.Op zoek naar een verlagings-montage attest en een verlagings- validatie attest.(Volgens de Belgische Opel dealer rijden er in Belgie zeer weinig Calibra's rond)
De airco van onze Calibra heeft het maar een paar jaar gedaan. Iedere keer moest de vloeistof weer worden bijgevuld.We rijden al jaren zonder en met de ramen open !

ik heb er op zich ook helemaal geen problemen mee, maar op vakantie is het toch wel fijn, en bijvullen is voor mij gratis, dus dat is altijd het proberen waard winking smiley

Ik weet wel dat je regelmatig de filters moet vervangen ivm pollen die daar in gaan zitten.

dat is zo, die van mij is dus ook aan vervaning toe zag ik gisteren, paar euro maar thumbs up

De papieren die we van Irmscher hadden ontvangen over de verlagingsset waren niet origineel.

niet? Mijn calibra is ook voorzien van Irmscher veren. Ik meende dat het orgineel wel op de auto hoorde. Vreemt dat hij dan niet door de keuring komt eye rolling smiley zijn wel erg streng dus.

Dus gaan we het nu proberen bij de Belgische Opel dealer.Op zoek naar een verlagings-montage attest en een verlagings- validatie attest.(Volgens de Belgische Opel dealer rijden er in Belgie zeer weinig Calibra's rond)

tuurlijk rijden er in belgie weinig calibra's rond, aangezien belgen graag diesel rijden big smile smiley
AsconaGT
Quote:

niet? Mijn calibra is ook voorzien van Irmscher veren. Ik meende dat het orgineel wel op de auto hoorde. Vreemt dat hij dan niet door de keuring komt zijn wel erg streng dus.

Die moeten idd wel orgineel zijn op de DTM. Echter, toen ik mn veren liet vervangen vroeg de monteur of ik het type of code van de veer wist. Er schenen nog al wat soorten (orginele) veren te wezen. En dan praat ik niet over 3 a 4 maar meer richting 10 a 15, wat ik van hem begreep.
Slecht weer, dus ook weinig aan de auto's gedaan; wel even een leuk fotootje kunnen maken;

> De monza heeft minder leuk nieuws, ik was gisteren
> op pad met de monza, viel hij tijdens het rijden
> plots 2x uit, maar ik kon hem daarna wel weer
> starten.
>
> Op slecht wegdek viel ook regelmatig het toerental
> helemaal weg.
>
> Dit waren precies de zelfde symptomen als ik een
> paar maand terug heb gehad, en ik vrees dus weer
> het ergste. Dat het relais van de brandstof weer
> stuk is gegaan sad smiley
>
> De ellende is, is dat die dingen zeer moeilijk te
> vinden zijn, dus de zoektocht is begonnen.
>
> Heb op ebay en op marktplaats nog niks kunnen
> vinden eye rolling smiley

heb ook problemen met mijn monzake.had indertijd een nieuwe branstofrelais gezet en een paar weken later is hij ook nog een keer uitgevallencrying smilie.conclusie:motorsturing naar de haaien.nu moet ik een dezelfde proberen te vinden voor mijn type motor.niet zo gemakkelijk volgens het internet.heb een andere bedrading gezet dus kan weer rijden ma dan met minder pk's.hoop dat het voor jou minder erg zal zijn?sneller opgelost zal zijn thumbs upgrtz
Mooie foto ! Jammer dat z'n maatje er niet langs staat big smile smiley
Ik bedoelde dat de veren wel origineel zijn maar de papieren waren niet origineel die we van irmscher hadden ontvangen via e-mail.Vandaag naar een Belgische Opeldealer gegaan. Ze zijn echt heel behulpzaam en we hebben een adres gekregen van een tuning bedrijf.Misschien kunnen hun zorgen voor de juiste papieren.En idd de Belgen dieselen liever.Dat is stukken goedkoper dan benzine! (Nog wel, want hier gaan ze ook de CO2 uitstoot aanpakken)
smileys with beer
heb ook problemen met mijn monzake.had indertijd een nieuwe branstofrelais gezet en een paar weken later is hij ook nog een keer uitgevallen.conclusie:motorsturing naar de haaien.nu moet ik een dezelfde proberen te vinden voor mijn type motor.niet zo gemakkelijk volgens het internet.heb een andere bedrading gezet dus kan weer rijden ma dan met minder pk's.hoop dat het voor jou minder erg zal zijn?sneller opgelost zal zijn

ik weet het niet, ik had destijds het brandstofrelais vervangen (doppelrelais) en toen was het probleem verholpen, echter heb ik nu het probleem weer een paar maand later. sad smiley dus ik denk dat het weer het relais is, en niet het stuurapparaat...

Maar heb al flink lopen zoeken, maar nog geen relais gevonden helaas sad smiley tot die tijd rij ik er zo min mogelijk mee. Straks strand ik ergens... Jij hebt ook niet toevallig zo'n relais, of weet iemand met zo'n relais?

het gaat om relais P11;

Het relais met het blauwe kruis en de 2 stekkers er op;

diegene die zo'n relais heeft, ben ik zeer dankbaar smileys with beer
Mooie foto van de regenboos boven de Calibra eye popping smiley
AsconaGT Schreef:

> Maar heb al flink lopen zoeken, maar nog geen
> relais gevonden helaas sad smiley tot die tijd rij ik er
> zo min mogelijk mee. Straks strand ik ergens...
> Jij hebt ook niet toevallig zo'n relais, of weet
> iemand met zo'n relais?

kan je zeggen waar deze zich bevindt in de auto ,dan kan ik eens kijken of ik jou kan helpen
Waar de rode pijl wijst, daar zit hij precies; groot relais met 2 stekkers er op.

het bosch nummer is; 0 332 514 107

En dit is de grootte.

Je hebt ze ook in het zwart en ik heb ze ook gezien met andere bosch nummers er op. maar die zoek ik dus.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-05-2007 17:41 door AsconaGT.

Volgens mij hoeft de airco in prenciepe nooit worden bijgevuld.

Dit klinkt mij ook wat vreemd in de oren. Volgens mij moet die elk jaar gewoon ff gecheckt worden en eventueel opnieuw gevuld worden. Nouja, moeten is een groot woord natuuurlijk maar je snapt wat ik bedoel winking smiley
Ik zag vrijdag in Amsterdam, bij Sloterdijk, nog een prachtige Monza. Ook een import, met een P-kenteken (**-P*-**), van rond 2004 dus. En met een plaathouder van een Duitse dealer! thumbs up
dat kan heel goed, omdat het aanbod in duitsland stukken groter is, is het makkelijk om een monza uit duitsland te halen. Merendeel van de monza's zijn ingevoerd, Bovendien zijn ze daar over het algemeen niet zo karrig uitgerust thumbs up

over de airco, wat ik ook altijd gehoord heb, staat ook in het boekje, niks over het bijvullen thumbs up
Gisteren weer een kleine update;

de juiste luxe kentekenplaten zijn ook binnen én gemonteerd, en hoewel het onmogelijk moet zijn volgens het GAIK systeem, hou ik toch nu de 2 kentekenplaten met het '2-tje' over eye rolling smiley

Ook heb ik gisteren het leer behandeld met speciaal spul, wat er voor zorgt dat het leer soepel en gevoed blijft, zodat het langer mooi blijft.

Alleen wanneer ik er nu op zit, voelt het heel vreemt, hopen dat dát snel weer weg gaat. En gelijk ook de auto even schoongemaakt van binnen.

Over de Monza; nog steeds geen relais kunnen vinden sad smiley van de week even rondbellen bij bosch dealers.
Die relais, heb je het al geprobeerd bij BEDO opel demontage bedrijf? Het zit wel ver van jou vandaan in Waalre bij Valkenswaard maar is het proberen waard.Zij hadden namelijk ook een bosch onderdeel (gasklep) voor de Calibra.
Toch wel mooi, die luxe platen.... een overweging in de maak.winking smiley Goed bezig met leer behandelig. Is bij jou het skai nog een beetje strak op de deurpanelen? Dat wil nog wel eens een beetje gaan krimpen. Waar het dan niet mooier op word..
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close