AsconaGT: Mercedes Benz C350e (2015) - VW Move Up! (2018) - Welke grill?

Gepost door AsconaGT 
Ik ben het eens met W212. Jouw auto klopt nu helemaal, ga je daar een diamantgrill inzetten dan moet je eigenlijk ook kiezen voor zwarte raamlijsten en grotere wielen anders ziet het er heel wannabe uit.
En die grill met verticale spijlen vind ik helemaal geen gezicht, dat kan eigenlijk alleen op een AMG GT.
Ik zou het mooi zo laten, een originele Mercedes is altijd stijlvoller dan een gepimpte.
Ik zou het zelf ook wel wat bescheidener houden. Die chroomstrips onderin is daar wel een goede voor. Een echt andere grill erop zetten, ik denk dat je dat toch altijd wel blijft zien. Het is natuurlijk wel uniek, maar niet per se beter.
In het hele topic is geen foto van de voorkant van jouw Benz te vinden. Maar ik zou de grille zo laten.
Barri
In het hele topic is geen foto van de voorkant van jouw Benz te vinden. Maar ik zou de grille zo laten.

Pagina 68: winking smiley

Ik snap Joost wel, die wil gewoon iets aan zijn auto verbeteren/aanpassen, heeft hij altijd al gedaan.
Alleen in dit geval valt er weinig te verbeteren, enige wat ik zo kan bedenken is een slagje grotere zomervelgen ofzo, verder gewoon lekker laten zo. thumbs up

Die AMG-grille zou ik inderdaad links laten liggen. Ik vind 'm sowieso wat lomp, maar vooral heel erg wannabe. Dit gaan we veel zien op C 180's met C 43 en C 63-badges. Sterker nog, al bijna twee jaar geleden spotte ik een mooie, witte C 180 met AMG-pakket, Panamericana-grille en C 43 AMG-badges.

Dat is dus ook wat mij wat tegen staat. Ik vind die grille dus wel mooi, (over smaak valt immers niet te twisten) maar jammer dat het op C63 AMG's zit, want dan word het zo'n wannabe dingetje. Blijkbaar denken er veel over wat ik zo lees. nut smiley dat zet mij wel te denken...

Een echt andere grill erop zetten, ik denk dat je dat toch altijd wel blijft zien. Het is natuurlijk wel uniek, maar niet per se beter.

De diamond grille kun je niet zien, als dit naderhand er op gezet is. dit was gewoon een optie die je kon (en nog steeds op de huidge C) kunt bijbestellen. Is niet gelijk gelinkt aan een AMG pakket volgens mij aangezien ik geregeld C klasses zie met deze grille zonder AMG pakket. Allicht ook per modeljaar verschillend. Bij facelift types zie je ze wel vaker dan pre-facelift met die diamond grille.

Ik snap Joost wel, die wil gewoon iets aan zijn auto verbeteren/aanpassen, heeft hij altijd al gedaan.
Alleen in dit geval valt er weinig te verbeteren, enige wat ik zo kan bedenken is een slagje grotere zomervelgen ofzo, verder gewoon lekker laten zo.

Ik vind de huidige grille wel oke, maar 80% van alle C klasses hebben die ook. Terwijl mercedes voor de C klasse ook andere creaties heeft bedacht.

De velgen heb ik ook het liefst een maatje groter. (naar 18 inch) Maar ik heb 4x nieuwe banden en vind het comfort ook echt top en de velgen niet echt lelijk. Misschien ooit, maar zeker niet op de shortlist. Ik heb sowieso weinig wensen met de auto. Als ik echt Yolo wil gaan dan een mooie wrap er op met een mooie (donkere) kleur. nut smiley
Misschien is dat wel wat minder aan de auto. Hoe geweldig hij ook rijd, en mooi alles in elkaar is gezet, en hoe snel hij ook is, je ziet het werkelijk nergens aan af aan de buitenkant. En hoewel ik niet van schreeuwerige auto's hou en zeker geen auto's koop omwille van wat anderen er van vinden mag je op wat details toch wel wat opvallen / apart zijn, liefst uiteraard OEM. met een iets ander (OEM) grilletje ziet het er al net iets anders uit

Ik heb weer stof tot nadenken grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-10-2020 21:27 door AsconaGT.

De diamond grille kun je niet zien, als dit naderhand er op gezet is.

Zeker in het begin kan je het wel zien omdat de nieuwe grille veel minder slijtage heeft, zowel door vuil/steentjes als door zonlicht. Je kunt het altijd zien als een dergelijk onderdeel is vervangen. Maakt na een paar jaar niet meer zoveel uit, maar iets om rekening mee te houden.
Ah zo, op die manier. Ik ken dat inderdaad wel van de koplampen van een auto.

We gaan het zien, ik heb nog geen keuze gemaakt en ga bij voorkeur ook naar een gebruikt exemplaar welke wel origineel Mercedes is ipv nieuw en immitatie
Ik had soortgelijk probleem met de grille van mijn Sprinter, was of chroom of gewoon kunststof en ik wou ook iets anders, dan maar pianozwart laten spuiten smiling smiley
Met het herfstweer dit weekend de auto vrijdag grondig gewassen en in de garage gezet.

De complete auto auto vervolgens in de Collinite 845 gezet, plastic delen gereinigd, ramen gereinigd, en de velgen even extra aandacht gegeven

hij ziet er weer top uit!

Even wat fotootjes

motorruimte, behoorlijk vol! Dat te bedenken dat er ook een V8 in past

En de trekhaak, een zeldzaamheid op een C350e, technisch mag je er iets van 1800 kg mee trekken. Op papier in NL is dat 0 Kg, alleen voor fietsendragers dus

Ruim is het niet, maar prima te doen thumbs up

Detail koplamp

Handtekening van Carl Benz in de voorruit

Nu ik hem zelf heb valt het pas op hoe veel er rond rijden, de hybride C-klasse

Ondertussen gelijk de accu volladen

Luchtvering weer op standje tractor

Na een paar keer op de snelweg in het donker, de dynamische matrix ledlampen geven echt een giga bak licht in het donker

Schoon; nog even een nachtje binnen, morgen weer naar buiten

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-10-2020 07:39 door AsconaGT.
Lekker verzorgd weer!! Ledlampen zijn inderdaad ook erg fijn, ik had op de f30 xenon en op de f31 actieve led. Wat een verschil...

Maar, heerlijk frisse benz!
Mooi weer hoor!

Gisteren toevallig heel even de nieuwe auto van mijn broer gezien. Jeetje wat komt daar een geweldig ( sportief ) geluid uit zeg eye popping smiley thumbs up
Haha. Carl Benz staat daar dus. Nooit geweten en ik rijd al weer zo'n 220.000 km rond, met diezelfde handtekening in mijn voorruit. nut smiley

Moest gister nog even aan je topic denken. Ik zag een C350e rijden met die GTR grill. Ook AMG (4 stuks dus) uitlaten en type aanduiding C63. Et klepje voor de stekker verraadde em echter. Ik ben er niet zo'n fan van en om die reden zou ik ook niet de grill aanpassen naar iets wat "niet hoort".
Ik kan je ergens wel volgen dat de huidige grille met dubbele chroom lijst wel heel braaf oogt op je Benz.
Laat je vooral niks dicteren, het is jouw wagen en jij kleedt die aan zoals jij wil.
Zelf vind ik zo'n AMG-grille niet echt mijn ding, maar de diamantgrille is m.i. amper afwijkend van de huidige, dus waarom zou je daar geld aan geven?
Dus als je wil veranderen, kies dan meteen voor de meest drastische keuze en ga voor AMG!

Gisteren toevallig heel even de nieuwe auto van mijn broer gezien. Jeetje wat komt daar een geweldig ( sportief ) geluid uit zeg eye popping smiley thumbs up

hoe rap ook, uit mijn auto komt alles behalve een lekker geluid als je flink door stampt (net als de meeste moderne auto's). Nu kan er ook weinig tegen een lekkere ongeblazen V6 uit die van jou broer cool smiley

De grille ga ik sowieso aanpassen. De AMG grille staat nu op een iets lager pitje, met name omdat ik geen 'wannabe' look wil creëren, al vind ik hem nog steeds wel mooi

de diamond grille vind ik ook nog steeds erg fraai. Ik zie dat veel facelift C-klasses hem wel hebben nu ik er op let

en ik moet er wel voor een mooi prijsje tegenaan lopen, heeft geen haast.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-10-2020 11:41 door AsconaGT.
Waarom is er eigenlijk de keuze gemaakt dat je er in NL niks achter mag hangen als de auto prima 1800kg mag/kan trekken?
PauseBreak
Waarom is er eigenlijk de keuze gemaakt dat je er in NL niks achter mag hangen als de auto prima 1800kg mag/kan trekken?

De station voldeed eigenlijk net niet aan eis van max 50 gram Co2 uitstoot. Om daar wel aan te voldoen zijn er andere banden gemonteerd waardoor de auto op 49 gram C02 kwam met alle gevolgen van dien (lage bijtelling, halftarief wegenbelasting, vrijwel geen BPM). Deze eco banden hebben een lager draagvermogen. Door dat lagere draagvermogen werd het trekgewicht 0 Kg en kon in NL in principe geen trekhaak bestellen af fabriek.

Natuurlijk kun je naderhand een trekhaak er onder zetten, zoals bij mij is gedaan maar het trekgewicht blijft op 0 Kg staan. Inmiddels heb ik ook gewoon 'normale' banden er onder waardoor je technisch gezien 1800Kg mag trekken. Maar papiertechnisch dus niet.

Het wachten is nu op de mensen die hun C350e laten proberen te laten omkeuren zodat het volledige trekvermogen gewoon weer gebruikt mag worden. Bij andere automodellen schijnt het via een lastige weg te kunnen dus bij deze auto zou het ook moeten kunnen. Er is immers een europeze typegoedkeuring met 1800kg.

Gevolg is nu wel dat de theoretische uitstoot van de auto weer boven de 50 gram uit komt. Bijtelling is niet meer van toepassing mar ik betaal tot 2024 wel halftarief wegenbelasting. Die ik ook gekoppeld aan de 50 gram uitstoot, dat vervalt dan ook. En hoe zit het met de rest BPM? Daarom heb ik mij er nog niet in verdiept. na 2024 kan het interessant zijn om eens te zien hoe dat traject is.

De sedan heeft dat probleem niet, die kon je dus gewoon af fabriek met trekhaak bestellen. zelfde geld overigens voor het panoramdak (blijkbaar kost dat ook enkele grammetjes Co2. Dat ga je in NL ook vrijwel nooit vinden op een station. De sedan heeft dat probleem ook niet.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-10-2020 11:37 door AsconaGT.
Juist. Dan zou ik sowieso wachten tot ná 2024 om dat te proberen te veranderen drinking smiley
Voor de Tourneo Courier hebben we toen geïnformeerd. Het traject om een trekgewicht te krijgen zou ons zo rond de €550 kosten en daarvoor zouden we naar Lelystad moeten.
Als het dan toch anders moet dan vind ik persoonlijk de diamond grille de netste versie. Anderzijds kan ik het niet met de anderen oneens zijn; met enkel de andere roostertjes in de bumper ziet het er veel beter uit.
AsconaGT
de diamond grille vind ik ook nog steeds erg fraai. Ik zie dat veel facelift C-klasses hem wel hebben nu ik er op let

en ik moet er wel voor een mooi prijsje tegenaan lopen, heeft geen haast.

Zou ook mijn keuze zijn. Mijn zwager heeft sinds een aantal maanden een C200 Estate in het wit, dikke wielen en ook die diamond grill. Staat erg mooi en zeker niet schreeuwerig thumbs up
AsconaGT
De keuze is reuze big smile smiley

Ruime keuze inderdaad, alleen jammer dat er niet een klassieke grill inzet bijzit waarbij je dan een ster op de kap kunt zetten. Dat zou dan heel goed passen bij jouw auto naar mijn mening.

Ruime keuze inderdaad, alleen jammer dat er niet een klassieke grill inzet bijzit waarbij je dan een ster op de kap kunt zetten. Dat zou dan heel goed passen bij jouw auto naar mijn mening.

Men kon bij aankoop kiezen voor avantgarde of exclusive. Bij die laatste kreeg je o.a. die grote klassieke grille met ster op de motorkap. Ik denk dat 90% voor de avantgarde koos en maar een heel klein deel voor de exclusive. Persoonlijk vind ik die klassieke grille beter staan bij de sedan. De estate vind ik als avantgarde iets mooier. Bij de avantgarde kun je allerlei andere grillen kiezen. Exclusive niet.

Er zijn veel mensen die ombouwen van exclusive naar avantgarde maar ook mensen die het omgekeerde doen. Maar daar hoort ook een compleet andere voorbumper bij. Dat is niet zo 'even' om te zetten. Als ik voor weinig zo'n bumper in kleur zou vinden zou ik dat wel geinig vinden om even te proberen maar die kans is heel klein. Bumper pak je er zo af natuurlijk thumbs up

Ik zag van het weekend weer de F1, en vind eigenlijk de grille met de vertikale lamellen ook eigenlijk nog niet zo verkeerd. Even los van de rest van de auto is de grille toch helemaal niet zo schreeuwerig? cool smiley

Voor de Tourneo Courier hebben we toen geïnformeerd. Het traject om een trekgewicht te krijgen zou ons zo rond de €550 kosten en daarvoor zouden we naar Lelystad moeten.
Dat valt mij nog mee, had hoger verwacht.

Kan interessant zijn, na 2024 als het halftatief wegenbelasting toch vervalt. Weet dus dus alleen niet of ik nog rest-BPM moet gaan betalen dan omdat op papier er een paar gram Co2 bij komt

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-10-2020 08:21 door AsconaGT.
AsconaGT
Even los van de rest van de auto is de grille toch helemaal niet zo schreeuwerig? cool smiley
An sich niet maar dit soort acties op een hybrid.....Het "past" niet, het "hoort" niet ofzo. Je moet het zelf weten uiteraard.

Je ziet ook wel eens van die gastjes rijden in een Polo bluemotion; badges eraf, bling velgen eronder.... Tja...
Ik heb ook geen probleem met die grille hoor Joost, als jij dat echt wil gewoon lekker doen. thumbs up
AsconaGT
Er zijn veel mensen die ombouwen van exclusive naar avantgarde maar ook mensen die het omgekeerde doen. Maar daar hoort ook een compleet andere voorbumper bij. Dat is niet zo 'even' om te zetten.

Sterker nog: de Exclusive-grille van de C 350 e is voorzien van afsluitbare lamellen.

Dicht > Open

Dat vind ik wel een gave feature, maar lijkt me helemaal lastig ombouwen. Je ziet trouwens wel dat de auto ontworpen is om deze grille te dragen. De lijntjes rond grille en koplampen ogen bij Avantgarde-derivaten toch een stukje rommeliger.
Mooie constructie dat "open en dicht", functioneel bij het snel opwarmen van de motorruimte. Landrover (tm series II) hadden een handbediend rolgordijn voor de radiator.....
Elco
Je ziet trouwens wel dat de auto ontworpen is om deze grille te dragen. De lijntjes rond grille en koplampen ogen bij Avantgarde-derivaten toch een stukje rommeliger.
Dat vind ik wel een leuke opmerking. Hetzelfde denk ik altijd over R-line pakketten, etcetera. Heb met de VW ontwerpers zelf die discussie gevoerd: zo'n anderhalf a twee jaar voor de marktintroductie heb ik een aantal nieuwe modellen mogen zijn, waaronder de Polo. Die stond er als R-line. Ik kon dat niet begrijpen: je ziet duidelijk dat ie niet zo ontworpen is, waarom dan wel die als eerste tonen?

En zo'n Benz met een grille op de motorkap, dat hoort toch gewoon? Ook vanuit de auto een leuk gezicht!
Pietzoveel
Mooie constructie dat "open en dicht", functioneel bij het snel opwarmen van de motorruimte. Landrover (tm series II) hadden een handbediend rolgordijn voor de radiator.....

Ik denk dat het bij mercedes met name bedoeld is voor een gunstige luchtstroom te creëren als er toch geen koeling nodig is (in E-mode). Maar een bijkomstigheid is dat de motor inderdaad sneller op temperatuur komt, zeker in koude landen zal dat allicht wat schelen.

Je ziet trouwens wel dat de auto ontworpen is om deze grille te dragen. De lijntjes rond grille en koplampen ogen bij Avantgarde-derivaten toch een stukje rommeliger.

eens! Ik heb ook wel eens gedacht dat ze eerste de exclusive hebben gemaakt. Die eist ook wel een bepaalde vorm qua auto. En naderhand er een wat sportievere avantgarde van is gemaakt. Ik vind het niet storend, maar als je ze naast elkaar ziet valt het zeker wel op.

Ik heb ook geen probleem met die grille hoor Joost, als jij dat echt wil gewoon lekker doen. thumbs up

ohh dat die ik ook wel hoor, maar ik twijfel wel grinning smiley Aan de andere kant, het is een uurtje werk, misschien 1,5. als ik het niet mooi vind kan ik het zo ook weer aanpassen een keer naar wat anders.

Ik vind alleen die Panamericana grille helemaal niet sportief. Het is dat het op de sportieve modellen van mercedes zit, dat het het daar mee associeert. Schreeuwerig vind ik het zeker niet. Maar Er zijn genoeg andere merken en modellen die verticale lijnen in de grille hebben waarbij het juist heel klassiek oogt.

Het valt mij ook op dat de aftermarket mensen die hun C-klasse opleuken met name gaan voor compleet zwarte grillen zonder chrome. zelfs zwarte ster.
Ik zag trouwens laatst dat zodra ik de Mercedes ontgrendel , én het is buiten donker, (tenminste, overdag nog niet opgevallen) dat je dan een soort welkomslicht krijgt. De ledstrip van de dagrijverlichting kleurt eerste helder blauw en daarna naar het wit.

Zullen ze die ledstrip dan alleen om om het welkomslicht meerdere kleuren gemaakt hebben? Lijkt mij toch vrij zinloos aangezien het amper op valt.

Heb er een filmpje van gemaakt; al is LED altijd lastig filmen om een goede indruk te krijgen;

Video

verder staat de benz weer de hele week stil door corona / thuiswerken eye rolling smiley
Ik ben totaal niet technisch, maar is dat niet gewoon de LED die 'opstart'?
Ziet er wel leuk uit. Ik denk dat de vorige eigenaar dit heeft laten coderen. Als je Googled kom je dit ook wel tegen.
Rembrandt
Ik zie een mod aankomen: blauw en knipperend.........grinning smiley

Denk dat de politie met coderen weinig hoeft in te bouwen aan de voorkant grinning smiley

Ik ben totaal niet technisch, maar is dat niet gewoon de LED die 'opstart'?

geen idee, opstarten ken ik wel van TL buizen, maar niet van LED. maar misschien dat een technisch iemand hier uitsluitsel van kan geven

Ziet er wel leuk uit. Ik denk dat de vorige eigenaar dit heeft laten coderen. Als je Googled kom je dit ook wel tegen.

de vorige eigenaar was een oudere man. Het kan natuurlijk, maar kan mij niet voorstellen dat hij dit speciaal heeft laten coderen ergens.

Bij een officiele MB video met de zelfde lichttechniek (maar dan in een CLS) zie je HIER op 30 seconden (en 48 seconden) het zelfde. Op een C klasse kon ik het niet zo snel vinden maar vermoed dat het wel standaard zo is

EDIT; Op deze vide zie je op 2.40 een C-klasse met het zelfde als ik heb. Dus zal wel zo horen. Wel grappig, maar ik zie de toegevoegde waarde verder niet.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-10-2020 11:54 door AsconaGT.
De blauwe LED's deden mij denken aan een Autoblog filmpje. In de categorie "Mijn auto" gaat het in dit geval om een licht gekietelde E63S AMG en deze man heeft standaard blauwe/oranje LED's branden aan de voorkant. Hij geeft aan dat dat redelijk makkelijk te programmeren (en weer uit te schakelen is).

Hierbij de link naar het moment in het filmpje: LINK
Hele filmpje is wat mij betreft wel een aanrader, wat een beest van een auto big smile smiley
Dat van die dagrijverlichting als begroeting is tof.

Zo kwam ik ook pas veel later erachter dat onze Astra, met Intellilux, ook een lichtspel ten berde brengt als je deze in het donker ontgrendelt (met afstandbediening). Nu hebben wij keyless, vandaar dat ik er per toeval op stootte. Leuke gimmicks wel!

Je vroeg laatst welke grill te nemen voor de C.
Vandaag een klant op de zaak gehad. Die rijdt een E-coupé die met een diamond grill uitgerust is. Vond ik erg fraai staan!
B Real
De blauwe LED's deden mij denken aan een Autoblog filmpje. In de categorie "Mijn auto" gaat het in dit geval om een licht gekietelde E63S AMG en deze man heeft standaard blauwe/oranje LED's branden aan de voorkant. Hij geeft aan dat dat redelijk makkelijk te programmeren (en weer uit te schakelen is).

Hele filmpje is wat mij betreft wel een aanrader, wat een beest van een auto big smile smiley

Die makker hebben we hier onder de naam Banne een tijd op het forum gehad, maar hij was klaar met het gezeik op zijn smaak. Jammer, gaf wel kleur, die gozer. Met die chrome blauwe masarati van zn vrouw.

Zo kwam ik ook pas veel later erachter dat onze Astra, met Intellilux, ook een lichtspel ten berde brengt als je deze in het donker ontgrendelt (met afstandbediening). Nu hebben wij keyless, vandaar dat ik er per toeval op stootte. Leuke gimmicks wel!

Intellilux is qua systeem heel vergelijkbaar met het multibeam led van mijn auto. Ik heb wel eens met een astra K gereden met dat systeem, maar dat was overdag, dan merk je er weinig van grinning smiley Heb daar verder gee ervaring mee. Het begroetingslicht is mij ook nooit opgevallen.

Of ik zo'n led system zou bestellen op een nieuwe auto? Misschien. Maar als je het er al op hebt ga je het wel waarderen thumbs up

Destijds toen de Insignia op de markt kwam werkte ik voor een opel dealer en reed al voordat de auto officieel bij de dealer stond in een 2.0 turbo met AFL verlichting. Dat was ook al zo'n mooi systeem! geen led maar opel was wel vroeg er bij met die systemen als niet-prmium merk. Najaar 2008 was dat. Vrijwel alle insignia's met registratie 2008 zijn ook doorgaans super dikke modellen en vaak importeursauto's geweest omdat de auto pas rond kerst en eerste week van 2009 bij dealers werd uitgeleverd. Goede herinneringen aan. Sowieso met Opel.
uwbuurman
B Real

Die makker hebben we hier onder de naam Banne een tijd op het forum gehad, maar hij was klaar met het gezeik op zijn smaak. Jammer, gaf wel kleur, die gozer. Met die chrome blauwe masarati van zn vrouw.

Jah vooral jammer dat je dan mensen krijgt die nooit reageren en dan ineens een verhaal klaar hebben staan....je zou bijna gaan denken dat het gewoon pure jaloezie was.
uwbuurman
B Real

Klopt, hij dook op diverse fora op. Hij zat wel enigszins om aandacht verlegen en kan niet altijd evengoed tegen kritiek, iets waar je toch enigszins tegen moet kunnen als je dergelijke uitgesproken auto's rijdt. Toch kan ik dergelijke liefhebbers wel waarderen, ze durven wel!

Nu zijn de knalblauwe Quatroporte en Faketaxi S63 niet helemaal mijn smaak. De E63 vind ik best behoorlijk gelukt. Heb de E63 ook eens in het echt gezien (netjes 100 op de rechterbaan op de A28 bij Zwolle), mooie verschijning.
Het staat ongetwijfeld ergens gecodeerd hoe de 'welkomstverlichting' zich moet gedragen bij het openen van de auto. Meggie hier begint zodra hij de sleutel binnen 3m herkent, de DRL's aan te zetten, faded. Interieurverlichting en led's onder de spiegel voor het 'verlichte pad naast de auto' (in marketingtermen), gaan tevens aan. Bij weglopen van de auto gaat het andersom.

Een of andere Italiaan, die gelukkig ook Engelse video's maakt, deelt veel technische aanpassingen met DDT4ALL. Daarin kun je dus ook de aansturing van de verlichting / DRL's mee programmeren. Van fel knipperen tot langer aan. Het gaat me nog even te ver om er in te duiken, maar leuk is het wel: [www.youtube.com]

PS: Die grill op de Medical Car staat gaaf! En heel schreeuwerig vind ik hem niet eens.
Ik ken het van BMW wel dat je vrij eenvoudig vrijwel alles kunt programmeren. Zo heeft mijn broer ook de achterlichten bij dagrijverlichting gecodeerd, en ook hoe de dagrijverlichting zich moet gedragen met openen en sluiten + de duur er van.

Ik zou ook graag bij de benz de achterlichten willen laten branden overdag en eventueel wat andere zaken. Blijkbaar is dat mogelijk (zie post B real), maar is blijkbaar niet heel eenvoudig zelf te doen om zelf het e.e.a. te programmeren.

De blauwe welkomsverlichting in mijn auto is blijkbaar wel bij de dealer in te schakelen. Had er even op gezocht hoe het precies zit. in USA en Candada hebben ze dat niet standaard. mogelijk om wetgeving. Als ze de europeze instellingen inladen zien ze wel de blauwe welkomsverlichting. Die blauwe verlichting heb je niet als je halogeen koplampunits hebt of gewone led verlichting. Alleen met multibeam led.
Door corona heb ik geen ritjes naar schiphol gemaakt wat doorgaan wel een keer of 6/8 per jaar gedaan word met de auto. of naar de schoonfamilie in westen van het land die niet worden gedaan en ook dagjes weg niet. Met andere woorden; relatief weinig kilometers en veel korte stukjes

2.3 / 100km oftewel 1 op 43 gemiddeld smileys with beer Het is niet de reden waarom ik deze auto heb gekocht, maar zeker met al die korte stukjes is het mooi meegenomen. plus dat het hele stille soepele kilometers waren.

moest gisteren wel door een nieuwbouwwijk. Door de vele regen en trekkers die het mais er af hadden gehaald lag er veel zand en smeer op de weg. Sommige stukken zelfs ondergelopen. Ook nog 1x in de berm moeten uitwijken. Van een mooie schone auto is geen sprake meer. nut smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-10-2020 13:59 door AsconaGT.
Vorig weekend zag ik een C-klasse met iets wat wellicht voor een AMG-grille moest doorgaan.
Alleen, ipv de verticale lamellen vielen vooral de zwarte vierkantjes op...
Was eigenlijk geen zicht zo sad smiley

Dat ziet er inderdaad niet mooi uit, ik heb dat ook wel eens zo gezien. Slechte immitatie denk ik. Types die deze grille monteren maken de ster vaak ook nog zwart. alles zwart dus. Vind ik ook niet mooi.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-10-2020 15:44 door AsconaGT.
Grappig, ik heb dat echt nog nooit gezien bij een astra K. Heb er notabene zelf in gereden en gezeten een keer. Maar dat was overdag en niet opgevallen.
Dan heb je direct je verklaring. Hij doet het alleen als het voldoende donker is én je de auto opent met de sleutel, wanneer je keyless instapt heb je het niet winking smiley
In deze video lijkt het toch niet heel donker:
[www.youtube.com]

Ook mooi om de projectie op een muur te zien. Best tof thumbs up smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.