AsconaGT: Mercedes Benz C350e (2015) - VW Move Up! (2018) - Dashcam

Gepost door AsconaGT 
Vroeger bleef alles lang staan. Nu is het na 1 telefoontje enkele minuten later op vrijwel alle websites verdwenen. Ergens wel fijn voor zowel de garage als andere potentiele kopers.

nog paar foto's weten te achterhalen

Van harte! Dikke auto zeg.

Het is al gezegd, maar die houtinleg is mooi!
Mooi man, toch weer terug bij een premium Duitschert. Hersenspinsels pakken wel duur uit bij jou, hahaha, maar hier heb je wel weer even plezier van de komende jaren. Krijg je m makkelijk jn je garage-met-helling-en-latjes-om-binnen-te-rijden-zonder-schade ?
Wauw. Grijs - kritisch als ik ben smiling smiley - maar fraaie bolide hoor! Nogmaals gefeliciteerd. smileys with beer
Gefeliciteerd! Schitterende auto hoor. Wist dat het deze zou zijn aangezien deze in de buurt van Hengelo staat en de advertentie ook ineens was verdwenen. Kon niet missen.
Bizar veel auto voor een bedrag waarvoor je nog geen nieuwe B-segmenten hebt! Wegenbelasting is tot 2026 ook nog heel vriendelijk dacht ik.
Lekker dik in de opties ook. Ga je vast heel veel plezier aan beleven.
Gefeliciteerd! Mooie uitvoering. Helemaal dat geluidsysteem is erg fijn. Comand Online wil je ook echt wel hebben.

Heel veel plezier ermee!
Proficiat.
En nu op het werk gewoon wat extra-kosten maken, paar keer naar Korea vliegen of zo winking smiley
Schitterende wagen en vooral dat analoge klokje maakt hem helemaal af thumbs up
En weer een felgekleurde diepblauwe wagen ingeruild voor een grijs exemplaar sad smiley
Sanoma
Gefeliciteerd thumbs up

Wat een fijne uitvoering: dat essenhout is echt prachtig!

(PS; via Google kun je op kenteken vast meer foto's achterhalen cool smiley )

Google Cache kan dat ook goed smiling smiley

[webcache.googleusercontent.com]

Gefeliciteerd met de Daimler! Jammer dat de mooie blauwe je gaat verlaten, maar hey, iets nieuws is altijd leuk! Wel eens met BRG, het wordt er weer grijzer op ...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-06-2020 13:59 door adinsx.
Mijn voorkeur was ook blauw, of nog beter, designo rood. maar dan ga je zoeken in de bekende hooiberg.

Proficiat.
En nu op het werk gewoon wat extra-kosten maken, paar keer naar Korea vliegen of zo winking smiley
Schitterende wagen en vooral dat analoge klokje maakt hem helemaal af

binnenkort vast weer hopelijk, ook om mijn gold status te behouden grinning smiley maar de spaarpot aanvullen is ook een goede reden

Krijg je m makkelijk jn je garage-met-helling-en-latjes-om-binnen-te-rijden-zonder-schade ?

jaa, dat word spannend! De Mercedes heeft Airmatic (luchtvering). Er zit een knopje op dat de auto enkele centimeters hoger op de poten komt te staan. het ziet er heel raar uit en geen idee waarom je dat zou willen. Maar die enkele centimeters zouden wel eens net het verschil kunnen maken! Ook heeft de Mercedes niet zoveel overhang als de laguna. Dus het zou zomaar kunnen. Zo niet, dan niet. Maar daar komt binnenkort zeker een update over hier.
adinsx
Gefeliciteerd met de Daimler! Jammer dat de mooie blauwe je gaat verlaten, maar hey, iets nieuws is altijd leuk! Wel eens met BRG, het wordt er weer grijzer op ...

Wie weet is er wel een notoire Renault-rijder die zijn vrouw uit haar rode Clio wil halen om haar te verrassen met een schitterende blauwe Laguna winking smiley
British Racing Green
adinsx

Wie weet is er wel een notoire Renault-rijder die zijn vrouw uit haar rode Clio wil halen om haar te verrassen met een schitterende blauwe Laguna winking smiley

Haha, ik denk dat de rekensom van de vaste lasten van zo'n zware Laguna III versus de 5000 km per jaar niet positief uitpakken nut smiley
Daarnaast, nieuwbouwhuis loopt uit budget door allerlei extra meerwerk. Even geen uitgaven aan een auto haha.

Maar... ik denk wel dat ik er iemand voor weet die binnenkort een kleine krijgt en volgens mij nog op zoek is naar een vlotte station thumbs up
Mooie uitvoering zeg, gefeliciteerd! Vooral het hout maakt het echt mooi en dat blíjft ook mooi. Dat-ie grijs is... Tsja, dat zien we maar door de vingers.
Mooie wagen hoor, gefeliciteerd!! Qua interieurkleur totaal anders dan mijn W205 maar ook erg fraai thumbs up
Wanneer staat de aflevering gepland?
Elco
Mooie uitvoering zeg, gefeliciteerd! Vooral het hout maakt het echt mooi en dat blíjft ook mooi. Dat-ie grijs is... Tsja, dat zien we maar door de vingers.

Als je in je netwerk nog een goede wrapper weet die voor een zeer vriendelijk prijsje iets wil doen dan hou ik mij aanbevolen grinning smiley Ik vind de kleur zeker mooi, maar designo rood of blauw had wel een lichtere voorkeur

Mooie wagen hoor, gefeliciteerd!! Qua interieurkleur totaal anders dan mijn W205 maar ook erg fraai thumbs up
Wanneer staat de aflevering gepland?

het lijkt zowat het tegenovergestelde inderdaad, vind die van jou ook heel erg fraai thumbs up Aflevering hoor ik nog. Heb jij ook command? / Mercedes Me app? Heb geen idee hoe zoiets werkt en hoe je de auto aan je account kunt koppelen en zo. Heb volgens mij een simkaart nodig voor data. Moet mij er maar eens in verdiepen

Het interieur is heel mooi met dat hout.

Toch grappig dat er zoveel reacties komen op het hout. Ik vind het zelf ook heel erg fraai maar in het occasionaanbod is naar schatting zo'n 20% daar mee uitgerust. Blijkbaar vonden veel mensen het toch niet de meerprijs waard
De meerprijs was niet veel maar deze uitvoering werd natuurlijk voornamelijk geleased vanwege het belastingvoordeel. Ik kan me voorstellen dat die doelgroep niet graag meer dan strikt noodzakelijk uitgeeft aan een auto.
Dat zie je trouwens ook wel terug in het aanbod. Opties als Comand Online zijn relatief schaars. Stoelventilatie - echt een geniaal iets als je het mij vraagt - zie je zelfs vrijwel niet.
Stoelventilatie ben ik inderdaad niet tegengekomen (en heb er afgelopen maanden veel gezien).

Command online was ook iets van 3500 euro meer, echt belachelijk veel geld. Begrijp wel als mensen daar niet voor kiezen aangezien het garmin systeem ook in de basisbehoeften voldoet

De berijder van mijn auto reed voorheen een klasse groter. Hij was ook gezwicht voor de bijtellingsvoordeel en daarom een klasse lager gaan rijden maar wel met wat luxe.

Iemand nog tips waar je goedkoop een data only abonnement kunt afsluiten?
Gefeliciteerd, mooie S205! thumbs up Volleder en het hout zie je niet vaak en van de Airmatic ga je ook wel plezier hebben. Overigens gebruik ik de extra hoge stand meestal voor het wassen, kan je makkelijk de wielkasten uitspuiten. Als je een keer in een berm of iets dergelijks moet parkeren is het ook wel fijn voor wat extra bodemvrijheid.
Als je dan toch een vervanger van de Laguna moet kopen...dan maar deze! Gefeliciteerd! Wel jammer dat de GT eruit gaat...maar goed. Mooie herinneringen aan ga ik van uit. winking smiley
Gefeliciteerd, hele stap voorwaartsthumbs up En je kunt de korte ritten nu volledig elektrisch doen, en op zijn tijd genieten van het enorme koppel van zo'n plug-in grinning smiley Ben wel benieuwd of zo'n c350e ook een stand heeft dat hij altijd op benzine blijft draaien, heeft de a3 niet en dat is wel jammer als je hem warm wil rijden..

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-06-2020 13:12 door Damianw26.
Gefeliciteerd! Echt een heerlijke uitvoering, met die zwart leren sportstoelen en dat hout. Veel beter dan aluminium icm pianolak.
Deze wordt iets lastiger spotten dan de Laguna, maar ik ga mijn best doen! winking smiley Ik snap zeker waarom je hiervoor gezwicht bent, fraaie auto zo!

Ben wel benieuwd of zo'n c350e ook een stand heeft dat hij altijd op benzine blijft draaien, heeft de a3 niet en dat is wel jammer als je hem warm wil rijden..

als je hem op sport of sport+ zet draait hij altijd op benzine volgens mij. Ook zit er een 'charge' stand op, zo word de benzinemotor extra belast om de accu actief continu op te laden, die draait dus ook alleen op benzine. Alleen in hybrid mode of EV kan alleen de elektromotor aan het werk zijn. Helemaal exact moet ik het nog uitvogelen. In een proefrit van een half uur kun je lastig alles uitpluizen en let je op andere dingen.

Ben alleen vergeten om te kijken naar de portiergreepverlichting. Dit is een zwak punt en bij vrijwel iedere C klasse gaan die dingen vroeg of laat stuk. Ik kan de garage nog wel eens vragen om er extra op te letten, aan de andere kant, de garage zit relatief dichtbij en heb volledige garantie. áls ze al stuk zijn kan ik dit ook een keer combineren met een beurt en eventuele andere op of aanmerkingen.
Gefeliciteerd met deze mooie C350e! Waar ik de sedan niet zo geslaagd vind, is het combi model echt een plaatje. Veel plezier ermee!
Zojuist bericht van de garage; maandag eind van de dag ophalen. zin in! smileys with beer
Mooi man, gefeliciteerd ermee.

Kan dat plastic glaasje van het klokje ook los vervangen worden? Zitten aardig wat krassen op, zo op de foto te zien. Zonde en ook wel raar hoe je die er op krijgt, lijkt mij.
Aftellen! Wat heerlijk is dat toch altijd, het moment van dat doek eraf trekken en de sleutel in ontvangst nemen. thumbs up.
Gave Merc! En dat Burmester klinkt waanzinnig goed, was ook geen goedkope optie destijds.

Gave Merc! En dat Burmester klinkt waanzinnig goed, was ook geen goedkope optie destijds.

ik zelf ben geen audiofreak en al wel snel een keer tevreden. Maar dat het er op zit is een leuke bonus, alleen al om die fraaie aluminium speakerkapjes grinning smiley Al schijn je van die kapjes ook voor een paar euro op ali express te kunnen kopen, veel occasions schijnen verkocht te worden alsof dat systeem er dan in zit. Vaak komen ze laat of helemaal niet er achter dat dat alleen op wat goedkope imitatie kapjes gaat. Bij mijn auto staat het keurig op de fabrieksoptielijst.

Ja het aftellen is begonnen, moet zeggen dat mijn gedachten regelmatig even afdwalen naar de benz nut smiley maar moet nog wachten tot eind van de middag.

Ik heb de renault van binnen helemaal schoongemaakt en stofgezogen. Ziet er als nieuw uit. De een zal het gek vinden maar gevoelsmatig wil ik gewoon een nette schone auto inleveren. Alle zooi er uit gehaald en alles wat er bij hoort weer in gestopt, 2e sleutel/pasje opgezocht. Kinderen gaan eind van de middag naar mijn ouders zodat mijn vrouw en ik wel even dat 'momentje' van genot kunnen genieten van het ophalen smileys with beer

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-06-2020 13:39 door AsconaGT.

Kinderen gaan eind van de middag naar mijn ouders zodat mijn vrouw en ik wel even dat 'momentje' van genot kunnen genieten van het ophalen

Het momentje van genot is inmiddels een flinke avond geworden volgens mij. Waar blijven de foto's grinning smiley
adinsx

Kinderen gaan eind van de middag naar mijn ouders zodat mijn vrouw en ik wel even dat 'momentje' van genot kunnen genieten van het ophalen

Het momentje van genot is inmiddels een flinke avond geworden volgens mij. Waar blijven de foto's grinning smiley

Ik zat ook al te wachten cool smiley
In het Opel topic heeft Joost al wel iets verteld over de aflevering (klik)
Sorry, grinning smiley ik zal hier ook even kort een update posten:

geweldig! smileys with beer Heb nog weinig gereden helaas

de auto hangt aan de laderwat een auto!

Geen bosje bloemen, hoewel een keurig net bedrijf was het even om de laguna heen lopen en alles checken. Auto stond klaar in showroom keurig gepoetst. Maar verder kwam het er op neer; hier heb je de sleutels, veel plezier er mee. Hij had nog wel het een en ander toegelicht hoor over hun bedrijf maar over de auto vrij weinig.

Wat ze wel gedaan hebben, waar ik nog veel vrolijker van werd;; hij zou een afleverbeurt krijgen, daarbij hebben ze 4 nieuwe A merk banden gemonteerd en nieuwe remschijven en blokken en nog wat andere zaken. smileys with beer kijk dat is pas service. Was voor APK eisen niet nodig maar ze wilden wel dat ik nog lang door reed zonder gelijk al kosten.

Thuis de auto in E mode aan de stekker lekker geconfigureerd, geluid, bluetooth, stoelen, sfeerverlichting ingesteld. Het is alleen nog even wachten op de app verificatie om van alles te doen op afstand. Al die randzaken vind ik niet zo belangrijk zoals die assistent maar de voorverwarming en nooddiensten bellen met GPS gegevens wel.

vanmorgen volledig in EV mode naar het werk gereden

foto's volgen nog wel en ook hoe ik het rijden ervaar. Luchtvering is wel heel fijn merk ik al. Auto voelt super stevig aan maar glijd over drempels. Nu is het vooral even wennen en nog niet helemaal het besef dat ik zo'n dikke kar heb aangeschaft cool smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-06-2020 10:04 door AsconaGT.
Mooi man, gefeliciteerd! Inderdaad een erg grijze auto, maar wel smaakvol. Dat hybride systeem rijdt inderdaad heerlijk en het is een fijn gevoel als je volledig elektrisch naar je werk kunt rijden lijkt me.

Die afleverbeurt klinkt inderdaad erg goed! Je ziet het jammer genoeg vaak anders, dus die dikke pluim is wel op z'n plek thumbs up.
Heb ook een positieve review geplaatst op google. Als ik iets écht slecht vind laat ik het ook weten (ook persoonlijk), maar als ik iets goed vind, dan vermeld ik dat ook graag thumbs up

Ik zal vanavond eens even wat foto's maken en wat details er uit halen

Heb al wel zo'n kofferbakmat besteld. Blijft het netjes en mooi. Want het is ook gewoon onze pakezel
Mooi werk! Beter 4 nieuwe banden dan een bos bloemen!!

Lekker uitvogelen en proberen en vooral genieten.
Keurige aflevering! Bosje bloemen is leuk voor je vrouw maar ach die kun je zelf ook wel ff aanschaffen...krijg je misschien ook nog wat terug.

Veel plezier van de Mercedes ben benieuwd naar de eerste eigen foto's. winking smiley
Nog geen tijd gehad voor fatsoenlijke foto's, drukte op werk en prive zorgt er voor dat het alleen bij woon werk verkeer blijft.

Wel heb ik de app inmiddels werkend;

op de app kun je zien wat de status is van de auto mbt bandenspanning, accu, koelvloeistof, oplaadstatus, remmen.
Ook kun je de auto vergrendelen, ramen sluiten en de auto voorverwarmen / koelen en nog wel allerlei andere zaken. Eigenlijk heb ik het met name geactiveerd voor de voorverwarming. Kosten vielen mij reuze mee, ik betaal 49 euro voor 3 jaar, dat heb ik er wel voor over, zeker 's winters grinning smiley

enige prive foto is bij huis voor de deur

en nog eentje voor de poest freaks; hoe krijg ik dit weer mooi schoon, als nieuw. Zonder met te aggressive middeltjes er op te gaan om te voorkomen dat de letters er ook af gaan. Iemand tips/ervaring?

Is het vuil of corrosie van je van aluminium?

Dat laatste wordt het al heel snel een revisie, anders zou ik beginnen met een goede wheelsoap, en wat APC en een tandenborstel.

Remmenreiniger werkt ook, maar let dan wel heel erg op dat je niet alle vet weg aan het spuiten bent want dan krijg je piepende remmen...das ook niet leuk.

Krijg je ze schoon, direct Gyeon Rim erop. winking smiley
Wanneer die klauwen niet gelakt zijn zal rommel en vooral pekel snel voor lelijke aantasting zorgen. Normaliter is dat meer wittig van kleur maar ik vermoed dat remstof nu hier ingebrand zit. Een paar keer proberen met ironx(of vergelijkbaar) zal het bruin wellicht verminderen maar ze zullen niet als nieuw worden.
Mooie wagen Joost thumbs up Stiekem ben ik best wel een beetje jaloers op al je luxe (welke ik moet ontberen...)
Einde van de week, heb zo'n 300 km gereden. Veel korte stukjes en 1 lange rit. Even een paart korte feitjes en bevindingen;

Over het verbruik:
Ik stekker thuis en op mijn werk, verder niet. Dat komt er op neer dat ik een overgroot deel van mijn rit volledig elektrisch kan rijden thumbs up , het vebruik is dan 3.2 liter op de 100 km nut smiley dus 1 op 31,1. Vandaag op familiebezoek geweest in apeldoorn en een langere snelwegrit, dan zit het verbruik op 1 op 15 als ik gewoon rustig aan de snelheden hou. Gemiddelde van de hele week waar ik ook soms even in sport+ hem even de sporen heb gegeven in die 300 km zit ik op 4,3 liter op de 100 km. Dus 1 op 23 eye popping smiley . Maar zoals gezegd zit het hem met name in dat ik dus woonwerk grotendeels volledig ev kan rijden en op de benzinemotor de auto ook gewoon zuinig is. Ben benieuwd hoe dat straks gaat als ik neer ga rijden en in de winter.

Over het rijden;
Wat een comfort en luxe. Ik weet niet hoe een normale C rijd zonder airmatic maar de vering en demping is echt fenomenaal. Hij voelt namelijk super stevig maar drempels en slecht wegdek word heerlijk comfortabel weggewerkt. Het is lastig te omschrijven, maar wel echt heerlijk! Wel vond ik de auto wat last hebben van de wind vandaag, maar dat stond er ook flink vandaag dus ik weet niet in hoeverre de auto daar echt iets aan kan doen. Het gevoel van luxe en degelijkheid geeft een soort machtig gevoel. Alles wat je aan raakt voelt alsof het 100 jaar mee moet gaan. In het donker ziet het er met de sfeerverlichting ook mooi uit.

Het vermogen is natuurlijk geweldig, het is gewoon verbluffend hoe snel de automaat reageert als je 'even snel' wil zijn, bijna onverantwoord hoe snel je ongemerkt veel te hard kan gaan. Toch rij ik veel rustiger en relaxter dan de laguna die veel meer uit nodigde tot 'gooi-en-smijt' auto terwijl de Mercedes echt een pak sneller is nog.

Waar moet ik nog aan wennnen;
- kofferbak is wel af en toe beetje passen en meten, toch wel stukje kleiner dan de Laguna maar is te doen. Maar als 2x flink wezen proppen
- Stoelen zijn super uitgebreid verstelbaar maar moet nog even het e.e.a. bijstellen merkte ik na een lange rit vandaag.
- Ik vind het ook gek dat de parkeersensoren geen geluid maken met achteruit rijden. Alleen bij 10cm van een obstakel gaat hij geluid maken. Je moet dus goed opletten op de kleurtjes en camera.
- ik heb de app op de telefoon en kan van alles met de auto op afstand, maar zit nog even te kijken hoe de voorklimatisering werkt. Sommige zaken zij ook lastig intuïtief te vinden. Nu zit er ook veel op en aan en als je het weet is het prima. Het zijn ook zaken die je niet dagelijks nodig hebt. Maar op het command systeem bij voertuiginstellingen verwacht ik alle voertuiginstellingen. Maar sommige voertuiginstellingen staan dan weer in andere menu's op het scherm tussen de tellerklokken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-07-2020 20:57 door AsconaGT.
Wat een verbruik. smileys with beer

AsconaGT
- Ik vind het ook gek dat de parkeersensoren geen geluid maken met achteruit rijden. Alleen bij 10cm van een obstakel gaat hij geluid maken. Je moet dus goed opletten op de kleurtjes en camera.

Dat is typisch Mercedes, en inderdaad even wennen. Werkt wel echt goed met die 4 indicatoren hoor, alleen even je hoofd opnieuw calibreren om niet op de piepjes te wachten.
Fijn dat-ie zo goed bevalt, en dat verbruik is inderdaad prachtig! Wel gooi ik die windgevoeligheid op de Airmatic (no pun intended). In welke stand staat het onderstel bij normaal gebruik? Misschien is het in de sportstand beter.

Die parkeersensoren zijn typisch Mercedes inderdaad. Leuk ook, want het past in hun filosofie om de bestuurder en passagiers(s) zo weinig mogelijk te storen tijdens een rit. Pas wanneer de situatie kritiek dreigt te worden zul je de signalen horen. Dissonant in deze gedachtengang is de lane keeping assist, die werkt met brute remingrepen...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.