AsconaGT: Renault Laguna GT 205 4-control (2008) - VW Move Up! (2018)

Gepost door AsconaGT 
Ben ik ook niet...maar toch zie ik mezelf wel al snel terugkomen bij bepaalde dingen.

Ach in zekere zin is het automobiele spectrum ook zo groot dat je toch wel andere dingen moet proberen anders word het ook zo saai. Talisman was ik positief door verrast, ook al had ik de demping op sport staan en pa op comfort......de stuureigenschappen zijn subliem te noemen voor een auto van die grootte.
Maar de Megane GT moet de meest uitgebalanceerde zijn van allemaal...dus Tom. Volgende keer! winking smiley
Monsieur Le Loure
Jay DoubleYou
Monsieur Le Loure
Wat is/zijn kids?

Modern woord voor kinderen of nakomelingen...

thumbs up Leerzaam zaterdagavondje, straattaal dus.

Haha, dat dus. Spreektaal, maar ik bedoel natuurlijk die schatten van dochters van 2 en (morgen) 4.
*die je soms ook achter het behang kan plakken, maar goed. Kids dus.*

@Nico
Die staat dat rondje sturen, hoeken en 'balanceren' winking smiley. 4Control, de snelle EDC, plakkend PilotSport 4-rubber en een hangerige M5M-motor. Komt goed winking smiley.
Terug uit Texel met de Up! en de laguna, en mijn broer is ook 2 dagen langs geweest met zijn BMW maar die heeft hij in de haven laten staan van den helder en is vanuit de boot met de fiets verder gegaan.

prachtig weer, alleen gisteren op de terugreis was er wel wat regen en vooral heel veel wind. Mooi via de Afsluitdijk gereden, was er ooit 1x overheen gekomen maar nu dus even gestopt en wat gedronken.

Op de boot naar texel:

3 auto's op de heenweg:

texel:

afsluitdijk:

Niet belangrijk, maar heb heen en terug precies 1 tank verreden (door vele 80/100 wegen) een gunstig verbruik van 8.4 liter / 100 km. wat neer komt op 1 op 11,9 thumbs up
Verbruik valt toch niet tegen.

Waarom met de Up en de Laguna?
Ik ben er te zeer aan gewend er over heen te rijden dat het me niks meer doet. Maar als je dan de foto's ziet.....toch altijd wel een mooi staaltje engineering. Wel tijd voor vernieuwing. tongue sticking out smiley
Springbok
Verbruik valt toch niet tegen.

Waarom met de Up en de Laguna?

Mijn ouders hebben we ook meegenomen omdat ze altijd voor ons klaar staan nu. Met de laguna is 4 man en een baby echt te klein als je ook nog veel spullen mee wil nemen. Dus een 2e auto was noodzakelijk, dan kan net zo goed de Up! mee, daar zit immers een tankpas bij en ontzorgen we mijn ouders ook met rijden. En B is wel gewend om lange afstanden met de Up! te rijden. Ging prima thumbs up

Ik ben er te zeer aan gewend er over heen te rijden dat het me niks meer doet. Maar als je dan de foto's ziet.....toch altijd wel een mooi staaltje engineering. Wel tijd voor vernieuwing.

volgens mij waren ze bezig met de eerste voorbereidingen voor grootse vernieuwingen. Dit is voor mij de 2e keer. Zelfs vanuit Twente naar Den Helder is het gunstiger om via Amsterdam naar het noorden te rijden qua tijd. Wat kilometers betreft is het het snelst om via de polder te gaan alleen duurt da vrij lang. Via de afsluitdijk is iets meer km dan via Amsterdam maar iets sneller dan via de polder dus mooi alternatief om er eens langs te gaan. Maar doorgaans komen Twentenaren er niet overheen. Dus dan is het wel leuk om even te stoppen. Voor mijn ouders was het zelfs de eerste keer smiling smiley
En even korte update, auto bevalt nog pefect. Weekendje weg hier, ritje daar. het zijn allemaal niet veel kilometers dus er staat nog een magere 130.000 op inmiddels. Probleemloos ook na volle tevredenheid nog steeds. Enkele keer krijg ik nog steeds opmerkingen over; "dit is geen Megane of wel?" en "wat een gave kleur". Altijd leuk om te horen. Mensen die het niks vinden hoor je ook niet, maargoed grinning smiley

onlangs kreeg ik weer een melding dat achter iemand de gordel open had gemaakt. De gordel was ook open, alleen zat er ook niemand. Heb nu maar de gordels achter even gesloten omdat ik even geen zin heb ik dat gepiep tijdens het rijden en de boordcomputer licht dan rood op waardoor ik de hele rit verder andere dingen kan bekijken. vervelend. Vaak verdwijnt de melding ook zo weer voor een lange tijd. Moet nog eens googlen hoe ik die melding kan omzeilen. Waarschijnlijk zit er een sensor in de stoel die ziet of er iemand zit?
Ik vind het een erg mooie auto. Veel zijn niet gecharmeerd van het model maar ik vind het totaalplaatje echt super! Lekker 'dikke bak'.

Qua melding stoel: ik ga er eigenlijk vanuit dat het net als de bijrijdersstoel is, een sensor in de stoelzitting. Zou je toch denken dat de sensor defect is (als je niet een doos met oud papier oid op die zitplek hebt staan tongue sticking out smiley)
Blijft een prachtige auto idd. En toch leuk dat het nog steeds een Renault is. Zou me niks verbazen als de verbinding tussen sensor en Hoofdkabelboom gewoon slecht is.
Even weer een update na een hele poos, zoveel nieuws is er ook niet te melden,

de up! :

die doet het nog steeds prima, af en toe lijkt het er op dat een relais enkele seconden blijft hangen en hoor je dat overduidelijk uit de zekeringkast komen maar ik kan niet achterhalen onder welke omstandigheden dit gebeurd en het gebeurd ook heel sporadisch. De garage kan er dan ook weinig mee. Wel kregen wel deze melding in beeld enkele weken geleden:

Servicebeurt nu!

De auto had de 15.000 gepasseerd, blijkbaar de duitse manier om vriendelijk te verzoeken om naar de garage te gaan winking smiley Vandaag de beurt uitgevoerd zonder gekke dingen zoals verwacht. Minpuntje is wel dat toen ik weer instapte er blijkbaar een gigantisch lange vent in de auto heeft gezeten, ik ben 1.85 maar de monteur heeft flink aan de stoelinstellingen zitten klooien. En bij dealers was ik gewend (opel, kia, ford) dat ze de auto wassen na een beurtje maar de VW dealer vind dat niet nodig. Geen erg, maar meer opmerkelijk.

De laguna;

Daar stond ik laatst met een lekke achterband! ANWB gebeld die gelukkig snel terplaatse kwam en het bleek een mini spijker te zijn precies in het midden van het loopvlak. Ook leuk was om te zien dat ze iemand van de planning mee hadden om eens met de mensen op de weg mee te kijken. Leuk gesprek gehad en de vierwielsturing viel ook op. Verder nog steeds erg genieten van de auto, ik denk vaak aan wat anders maar ik denk dan telkens ook weer; waarom? feitelijk heeft de laguna alles en zoveel word er ook niet mee gereden.
Verder nog steeds erg genieten van de auto, ik denk vaak aan wat anders maar ik denk dan telkens ook weer; waarom? feitelijk heeft de laguna alles en zoveel word er ook niet mee gereden.

Hier hetzelfde. Wel zin in wat anders maar echt nodig is het niet en de huidige bevalt ook nog prima.

Laguna blijft nog steeds een erg mooie auto!
De laguna, doet gewoon precies waar hij voor is gemaakt. Af en toe lekker door gassen, kilometers maken, familiebak en blijkt ook een prima trekauto voor zware lasten. Qua vermogen kwam ik niets te kort, super stabiel, geen centje pijn thumbs up

AsconaGT
De laguna, doet gewoon precies waar hij voor is gemaakt. Af en toe lekker door gassen, kilometers maken, familiebak en blijkt ook een prima trekauto voor zware lasten. Qua vermogen kwam ik niets te kort, super stabiel, geen centje pijn thumbs up

Da's een beste bak... Ik had met de helft van dat aantal pannen achter de Octavia er wel genoeg achter hangen smiling bouncing smiley
Blijft een mooie verschijning in deze kleur! Zelf ook even kort gekeken naar zo'n Laguna als opvolger van de C5, maar uiteindelijk toch maar 'veilig' weer gekozen voor het comfort van een Citroën.. grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close