Barri's bakken

Gepost door Barri 
Ook ik vind deze 16 duimers leuker dan de zomervelgen, ben ook benieuwd of het anders rijdt op een maatje kleiner. Focus staat er ook weer lekker fris bij thumbs up
Re: Barri's bakken
28-03-2021 12:44
Ik vind beide OEM velgensetjes erg mooi geworden. Heb geen echt uitgesproken voorkeur voor één van beide velgdesigns. Als ik dan toch zou moeten kiezen, zou ik als OEM-neuroot wel de huidige zomervelgen behouden, die - zoals je zelf aangeeft - origineel onder deze uitvoering horen.
28-03-2021 16:53
Ja daar liggen ook net nieuwe banden om, en zijn vers gepoedercoat, en hebben nieuwe (dure) naafkappen, dus die blijven. Die 16 inch wordt het wintersetje. big smile smiley
28-03-2021 18:28
Specifiek gezocht naar deze velgen ? Of waren de 16 inch st velgen geen optie ?

28-03-2021 18:54
Dat zijn de originele 16 inch ST velgen inderdaad, maar die vind ik niet mooi...
28-03-2021 19:14
Barri
(..)Fijne auto's, herinner ik me. En dat waren dan de 85pk of 110pk versies, deze heeft 140pk. De meest krachtige auto die ze ooit gehad hebben big smile smiley big smile smiley

Jup, hufterproof deze generatie (kan wel wat roesten op termijn). Heb er ook wel wat kilometers mee gemaakt in de personenversie (en gevuld). Blijft goed sturen.

Maar ehm.. is die 140 pk versie niet de (beruchte) 2,2 liter die in de soep kan lopen?
28-03-2021 20:34
Al die 2.2 TDCI 's vallen in de risicogroep. Vooral als je ze een tijdje stil laat staan. Maar deze wordt het hele jaar gereden, dat scheelt. En als je het weer kan je er rekening mee houden.
Zo zegt m'n monteur dat ik prima een Mini met de THP motor zou kunnen kopen...
29-03-2021 12:05
Een Nugget met een hoog vast dak is ook meteen heel hoog. Dat krijg je met de slaapruimte bovenin (de meeste campers hebben alleen een hoog dak ivbm stahoogte). Dus tenzij je graag ook in de winter (wintersport?) op pad bent lijkt me bij een Nugget een uitklap dak altijd wel de keuze.

Die TDCI motoren drukken natuurlijk wel aardig de prijzen. Idem voor oudere Mercedes Vito's die zo ontzettend kunnen roesten. Typisch genoeg zijn de VW's die ook niet onbekend zijn met roest, motoren problemen en versnellingsbak problemen niet heel erg in waarde gezakt. De naam verkoopt daar nog steeds wel heel erg.
Wel zijn juist de Westfalia en Nuggets altijd naar verhouding duur. Ze zijn populair ook als gewone auto om te rijden en daarnaast worden ze in kleinere hoeveelheden gemaakt dan de grotere campers. Grotere campers delen, zelfs als de indeling wat verschilt, heel veel componenten wat heel veel effect heeft op de prijs. Onze nieuwe "off-grid" camperbus op Jumper basis was echt stukken goedkoper dan een Westfalia maar biedt veel meer. Nugget biedt ook veel meer dan een Westfalia.
29-03-2021 13:02
Vooral de indeling van een Nugget is erg slim voor het formaat; achter het bed heb je nog gewoon de keuken gebruiksklaar.
29-03-2021 13:05
Knap setje wielen Barri!
04-04-2021 18:40
Dankje Bart!

Gisteren heb ik de velgen van de aanhangwagen even opgeknapt, die begonnen wat roestig te worden. Goed schoongemaakt, in de roestomvormer, daarna in kleur en nog twee lagen blanke lak. En ze zijn er veel mooier uitgekomen dan gedacht! Binnenkort wil ik dus hetzelfde gaan doen met de velgen van de Kever.
07-04-2021 16:57
Altijd leuk om oude auto's te volgen. De Golf VR6 was door iemand gekocht die 'm helemaal wilde laten spuiten en weer als nieuw maken. Hij heeft 'm 14 maanden in bezig gehad, daarna ging ie naar twee bedrijven (2 maanden en 3 dagen), toen naar een particulier (3 maanden) en vanaf januari dit jaar is ie weer bij een andere particulier. En gisteren is ie weer gekeurd zie ik. Ben benieuwd hoe ie er nu bij staat.

Focus: ik denk dat ik 'm toch ga laten chippen, ik lees goede ervaringen bij het chippen van dit blok naar 240nm en 145pk.
Dan het nieuw beklede stuur laten monteren en de DAB antenne monteren. Hij mag nog een tijdje blijven wat mij betreft.
07-04-2021 22:44
145 pk, da's heel wat! Blijft toch bizar dat zo'n blokje zoveel vermogen kan leveren. De C-Max van m'n pa staat nu op 100 pk, misschien moet ik hem toch een keer overhalen. grinning smiley
08-04-2021 15:25
Ik weet niet hoe 't wiel van de aanhangwagen er van tevoren uit zag, maar nu ziet het er in ieder geval snaarstrak uit! Heel mooi gedaan thumbs up
17-04-2021 21:40
@Bleuz: hij werd op de randen wat roestig, en was ook iets blauw/grijzer.

@Mechanix: vooral het koppel lijkt me erg fijn!

Bij de Focus wel even de airco laten afvullen, want die is leeg. En het andere stuur monteren, ik heb een nieuw bekleed stuur liggen.
Vandaag weer even met de Focus op pad geweest, wat een fijn en mooi ding toch!

Net nog even wat gerommeld aan de Kever, ik moet wat dashboardlampjes vervangen. Daarnaast is de ruitenwisser heel irritant; een draaiknop, één stand en hij kent de 0-stand niet. Dus uitzetten als ie precies onderaan is. Ik dacht dat dat zo hoorde, maar zit de elektrische schema's eens te bekijken en ze hebben allemaal minimaal 4 draden naar de ruitenwissermotor. Ik maar 2... Mooi klusje voor binnenkort dus.
18-04-2021 08:27
He Barri,

Leuk om jouw wagenpark eens te aanschouwen. En mooi om te zien hoe je er mee aan het werk bent gegaan. Knap hoor!
Grt,

Cas
18-04-2021 08:37
Leuk al die klusjes, met zo'n uitgebreid wagenpark is er natuurlijk ook altijd wat te doen. Mooi dat de Focus nog zo goed bevalt, die blijft dus nog wel even als ik het zo lees. Zijn ook echt auto's die bovengemiddeld goed rijden, ook als je het met iets splinternieuws vergelijkt.
Nog even laten tunen en dan de 'Prüfstand' van Marco op.big smile smiley
19-04-2021 22:30
Daar rij ik liever heen met de Fiesta denk ik smiling smiley
Maar idd, de Focus heb ik al ruim 3 jaar maar hij bevalt nog uitstekend. De meerprijs voor iets anders vind ik het niet waard. Een BMW is gaaf, maar kost veel. Idem voor een nieuwere auto, Kia Proceed, Seat Leon ST, Skoda Octavia RS combi.
23-04-2021 12:11
Het is natuurlijk maar een formaliteit, maar de Fiesta heeft weer een verse APK. Geldig tot 17-06-2022. En dat vind ik wel leuk: de APK datum staat nog steeds op de registratiedag, want die was 17-06-2005.
23-04-2021 14:34
Barri
En dat vind ik wel leuk: de APK datum staat nog steeds op de registratiedag, want die was 17-06-2005.

Ik ben dus niet de enige die daar op let (en dat leuk vind) thumbs up
23-04-2021 21:05
Barri
Het is natuurlijk maar een formaliteit, maar de Fiesta heeft weer een verse APK. Geldig tot 17-06-2022. En dat vind ik wel leuk: de APK datum staat nog steeds op de registratiedag, want die was 17-06-2005.

Dat zijn zeker leuke details!
25-04-2021 23:02
Gefeliciteerd met de APK Barri! Leuk inderdaad dat ie nog op de aankoop datum is!

Een tijdje terug zag ik deze:

Ik moest meteen aan jou/jullie denken, maar dit lijkt wel een ander tintje te zijn, of niet?

Oh ik haalde vandaag een Nugget in, en hier in Assen staat een model van na die je ouders zoeken. Zal morgen de foto's van mijn camera halen winking smiley
26-04-2021 08:45
He wat goed, dat is dezelfde kleur. Op een driedeurs, dat is wel bijzonder!
Van de 2000 Citigo E IV 's, die driedeurs hierboven heeft nog de verbrandingsmotor, zijn er maar 26 in de kleur Kiwi Green.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-04-2021 08:45 door Barri.
15-05-2021 19:05
De Citigo staat vanaf afgelopen dinsdag bij de schadehersteller: een fietser zag 'm over het hoofd en ik vermoed dat ie een rood verkeerslicht negeerde. Ach, de beste man is 90. Ik zou willen dat ik dan nog zo lekker een rondje van 20km kan fietsen! Gelukkig bleef het bij blikschade, maar volgens de schadehersteller wel een schade van €1800... eye popping smiley
Maar we rijden nu dus een weekje met een ID.3. Ik vind het geen mooie auto, maar ik moet zeggen: het rijdt wel erg fijn. Ik zie me in de toekomst wel met zo'n EV rijden. Wel eentje waarbij niet alles via het scherm bediend moet worden dan big smile smiley

Verder heb ik vandaag een proefrit gemaakt, in een groene Skoda. Nee, geen Citigo e iV maar een Octavia RS. Dit exemplaar was nogal 'schmutzig'. De verlaging van 3cm zag je er niet echt aan, maar hij stuurde wel erg fijn. Het blok heeft meer dan voldoende power, misschien haast teveel. Maar dat is wel wat ik mis in de Focus. Maar zo'n Octavia RS kan dus wel op het lijstje. Tenminste, als de inruil wat beter is dan de 6,5k die ik bij deze Ford dealer zou krijgen...

Wat zijn de eisen:
- uitrusting minimaal zoals nu: led koplampen, regensensor, lichtsensor, aut. dimmende binnenspiegel, stoelverwarming, parkeersensoren achter, lendesteunverstelling, climate control, cruise control
- automaat
- wens: adaptieve cruise control
- DAB+ ontvangst
- achteruitrijcamera
- afneembare trekhaak
Liefst een stationwagon, maar die zijn wel vaak onhandig lang. SUV's vind ik niet echt wat, maar een oranje Ateca zou ook op het lijstje mogen.
Maar ach, verder bevalt de Focus nog gewoon goed. Heb al een voorstel liggen om 'm te laten chippen naar 250Nm en 145pk. Dinsdag even de airco laten checken en vullen, want die wordt niet meer koud. En één koplamp begint te vervellen dus die moet geschuurd/gepolijst worden en dan opnieuw gecoat.

Met de huidige kilometers staan de auto's vaak een week stil, dat is wel jammer. Wil eigenlijk met de Fiesta eens naar de Eifel maar heb er verder ook niet veel plannen mee. Onlangs de oude Nokia carkit eruit gehaald en de lampjes van het verwarmingspaneel vervangen.
Ik zou willen dat ik nog een auto ergens mooi droog in de buurt neer kan zetten, dan mag er wel een Z4 komen bijvoorbeeld. M wil ook graag een cabrio ipv de Fiesta.
15-05-2021 19:52
Barri
Maar zo'n Octavia RS kan dus wel op het lijstje. Tenminste, als de inruil wat beter is dan de 6,5k die ik bij deze Ford dealer zou krijgen...

6.5 is toch best realistisch voor een 8 jaar jonge Focus Wagon in jouw uitvoering? Wellicht dat je elders 500/700 euro meer krijgt maar meer dan 7.000/7.200 zou ik raar vinden. Bij de dealer vind je ze al vanaf 8,5k te koop.
15-05-2021 20:14
Een Titanium met bijzondere opties als halfleder, stoelverwarming en een wegklapbare trekhaak zie ik niet, maar ik zou toch 9.500 verwachten als ik een beetje rond kijk. Laat de inruil daar €1000 a €1500 onder zitten.
Verkoper gaf aan dat de 18 inch velgen ook meerwaarde hebben (had al aangegeven ze anders wel te wisselen voor de originele met nieuwe winterbanden). LED koplampen zou ik apart doen.

Hier wat vergelijkingsmateriaal, dan concludeer ik toch dat €6.500 van een Ford dealer vrij schandalig is:
Goed vergelijkbaar, ook de trekhaak: [www.autowereld.nl], €9.400
Iets minder km, geen bijzondere opties: [www.autowereld.nl], €10.450
Ietsjes luxer uitgerust (parkeersensoren voor, buitenspiegels inklapbaar): [www.viabovag.nl], €9145
Goed vergelijkbaar, ietsjes minder km: [www.autowereld.nl], €9.990

Ben wel benieuwd welke exemplaren jij hebt gevonden want wellicht kijk ik met een roze bril cool smiley
15-05-2021 20:24
Ik keek heel algemeen naar Titanium + Wagon + 2013 en kwam bij Baan Twente uit.

Uitgaande van de auto van Misker lijkt een taxatiewaarde net iets boven de door mij genoemde 7.000 / 7.200 inderdaad haalbaar thumbs up

EDIT: ik klikte zojuist de advertentie van Baan open; ik snap de lage prijs nu wel. Misker is inderdaad een goed/veel beter vergelijk!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-05-2021 20:28 door Skeep.
15-05-2021 20:32
Die bij Baan is ook geen Titanium, maar een Edition Plus. Een Trend met wat opties is dat.
Denk je dat ze ruim 2k marge pakken op een tweedehands? Ik zou max 1500 verwachten.
15-05-2021 20:48
-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-06-2021 16:09 door Skeep.
15-05-2021 23:53
Ik kwam laatst een Focus electric tegen. confused smiley

[www.autoweek.nl]

2e EV in het wagenpark, met die weinige kilometers, misschien wel financieel voordelig?

Ik had altijd de C-max plug-in in mijn brein zitten als één van de eerste stekker Ford's in deze tijd (op die hybride Mondeo uit Amerika na dan).
16-05-2021 00:40
Als je met de Fiesta rondje Eiffel doet bel dan ff. Ik wil wel mee met de Megane.

Of andersom kan ook natuurlijk. drinking smiley
16-05-2021 09:01
Als je korte tijd zonder een station kan, dan zou je de Focus altijd een keer op marktplaats of autoscout kunnen zetten om te zien wat ervoor geboden wordt. Moet je natuurlijk ook wel zin en tijd voor hebben, maar t zou zomaar een stuk meer kunnen opleveren. Daarna heb je dan een mooie zak geld om eens rustig rond te kijken.

Nico GTR
Als je met de Fiesta rondje Eiffel doet bel dan ff. Ik wil wel mee met de Megane.

Of andersom kan ook natuurlijk. drinking smiley

Ritje Eiffel klinkt altijd goed! Ben benieuwd of t straks rond de zomer weer kan, liefst icm terrasje pakken onderweg. smileys with beer
16-05-2021 09:46
Barri
De Citigo staat vanaf afgelopen dinsdag bij de schadehersteller: een fietser zag 'm over het hoofd en ik vermoed dat ie een rood verkeerslicht negeerde. Ach, de beste man is 90. Ik zou willen dat ik dan nog zo lekker een rondje van 20km kan fietsen! Gelukkig bleef het bij blikschade, maar volgens de schadehersteller wel een schade van €1800... eye popping smiley
Vervelend om te horen! Ik kan er over mee praten, hopelijk kun je het gauw loslaten: na schade aan een auto, kun je nog weleens een tijdje een trauma eraan overhouden. Nu had ik begrepen dat de Citigo private lease was? Wat betekend dat voor jullie? Eigen risico aftikken en klaar?

En hoe zit het met de schuldvraag: volgens mij ben je als automobilist vaak, voor een deel ook schuldig. Ookal zou die fietser door rood gereden zijn, daarom kijk ik bij afslaan bij stoplichten ook altijd naar links of rechts ( als ik linksaf sla ) er niet toevallig iemand toch aankomt.

Ik heb weleens eens een noodstop moeten maken, omdat een fietser tegen de richting in over de rotonde kwam: hij schoot letterlijk tegen de richting over de rotonde op. Maar ik had dat op tijd gezien, maar de automobilist achter mij die schrok ervan.

Die betichte mij ervan dat ik beter moest uitkijken, toen ik hem bij het stoplicht wilde uitleggen dat ik geen andere keus had dan te stoppen of ik had de fietser die tegen de richting in kwam onder de auto liggen. Dan voorkom je een ongeluk, door goed op te letten en dan heb je zo'n heethoofd achter je zitten die waarschijnlijk minder goed op het letten was nut smiley

Anders schrik je er ook niet zodanig van, want dan hield je waarschijnlijk te weinig afstand.
16-05-2021 12:31
Die Focus EV had ik gezien, die range is wel echt bedroevend. Hebben nu dus een ID.3 voor de deur staan en dat is wel top hoor. Laat die toekomst maar komen.
Denk dat ik nog maar even verder stuur met de Focus en dan rustig kijken voor een recentere Leon of misschien zelfs Ateca hoewel ik niks met SUV's heb. Maar is 20cm korter dan een Leon, terwijl ie toch vrij ruim is. Liefst in het oranje, dat wel.

Rondje Eifel zou fijn zijn als dat weer kan he?

@zuinigrijden: het is inderdaad een PL, dat betekent voor ons het Eigen Risico, €125, aftikken. Je moet een schadeformulier invullen maar de beste man woont alleen en heeft geen familie, waardoor ik het erg lastig vind om met hem zo'n formulier in te vullen. En als automobilist ben je toch aansprakelijk dus ik betwist de meerwaarde van het formulier in dit geval. Heb het ook zo met mijn collega's afgesproken. Maar omdat het ook mijn werkgever betreft (en ik altijd de schade analyses/rapportages opstelde) baal ik wel van deze schadepost. Dus misschien ga ik alsnog een SAF invullen met 'm.
16-05-2021 12:46
Blijft altijd erg ingewikkeld met zwakkere verkeersdeelnemers, de omgekeerde bewijslast..... "Heeft de automobilist 100% foutloos gereden en geanticipeerd"...
17-05-2021 12:08
Zunigrijje
Ik heb weleens eens een noodstop moeten maken, omdat een fietser tegen de richting in over de rotonde kwam: hij schoot letterlijk tegen de richting over de rotonde op. Maar ik had dat op tijd gezien, maar de automobilist achter mij die schrok ervan.
Precies dit heb ik vorig jaar gehad, ik was toen de tweede auto. Gevolg: de trekhaak van de eerste auto, een Laguna, zat in mijn grille... Buiten de verzekering opgelost gelukkig.

Gisteren weer een aardig stuk met de ID.3 gereden, ik ga 'm steeds meer waarderen. Volgende auto moet een automaat en ACC hebben!
18-05-2021 22:04
ID.3 is weer ingeleverd en we hebben de Citigo weer terug. Moeten nog wel wat dingetjes vervangen worden zag ik, dus binnenkort weer een dagje naar de hersteller. Niet handig, als ze zelf geen intake doen bij het brengen van de auto. Daar waren de collega's van vandaag ook wat verbaasd over.
Van de Focus is vandaag de airco weer afgevuld en gecheckt op lekkages. Heb verder niks gehoord, maar hij schijnt weer te werken! Binnenkort maar eens een afspraak maken voor het chippen.
En het membraam wil ik vervangen door een exemplaar van Turbosmart. Die schijnen veel beter te zijn, waardoor ie iets lekkerder z'n power vast houdt en ook iets zuiniger wordt.
19-05-2021 08:14
Ben benieuwd naar je ervaring als hij gechipt is. Dat membraan ken ik trouwens niet, waar zit dat?
19-05-2021 08:51
Die is driehoekig van vorm en zit voorop, een beetje naar onderen gericht. Origineel is die van kunststof dacht ik en die wordt stug en scheurt ook vaak na een paar jaar. De Turbosmart is van messing en daarom werkt die beter en blijft die langer heel. Is iets van €125 maar een originele is ongeveer dezelfde prijs. Ik wil het alvast preventief vervangen, de slijtage is inmiddels al 132dkm onderweg smiling smiley
24-05-2021 19:34
Hier een interessant topic over de Turbosmart: [www.focusclub.nl]
En hier het onderdeel zelf: [speed-equipment.eu]

Soms ben ik net zo onrustig als Charger/JFR, ik zit altijd wel naar auto's te kijken. Vorige week een proefritje gemaakt met een Octavia Combi RS, een groene. Vies ding overigens, geïmporteerd door een Ford dealer.
Leuke auto, maar misschien iets té.
Vandaag ben ik even bij Smeeing in Soest geweest. Daar staan altijd honderden occasions, dus erg goed voor de oriëntatie. Wat heb ik daar geleerd:
- Seat Leon voelt erg fijn achter het stuur. Dashboard staat meer naar je toe dan bij een Golf, Octavia of Focus facelift.
- Leon hatchback is ook achterin ruim. Waarom zou ik weer een wagon nemen? Eén keer per week de bastuba mee, maar moet ik daarvoor elke dag met een 20cm langere auto op pad zijn? Een stationwagon is fijn, maar ik merk dat het weinig voorkomt dat de bak helemaal vol ligt.
- Ibiza heeft duidelijk mindere stoelen dan een Leon
- Arona is qua kofferbak helemaal niet zo ruim
- Glazen dak is in een hatchback wat fijner dan een wagon. In de wagon is ie dubbel zo groot, het komt op mij haast fragiel over, zo groot is het.
Leuk om alles even te zien en te voelen. Leon 1.4 TSI staat toch wel bovenaan het lijstje voor na de Focus. En ja, dan ook het liefst eentje met alles erop: DSG, ACC, Android Auto, stoelverwarming, afneembare trekhaak. Maar ook de nieuwe Focus schrijf ik nog niet helemaal af.
Voorlopig nog maar lekker door met de Focus, die bevalt prima. Even chippen en hij kan er weer tegen aan.

Wat me ook hier weer opviel, zelfs met mondkapje: wat stinken sommige auto's die ze hebben staan! Ze doen voornamelijk import, maar veel auto's met een rooklucht of een 'Wunderbaum' stank. Dat haalt een auto zo onwijs onderuit.

Airco van de Focus: ik begreep dat ie echt helemaal leeg was. Gelukkig geen lekkages gevonden.
24-05-2021 23:25
Dat er bij zo'n Smeeing af en toe iets vies' tussen staat kan ik nog begrijpen, maar een smerige auto aantreffen bij een officiële Ford-dealer vind ik wel erg jammer. Daar zijn eigenlijk geen excuses voor.

Wel benieuwd waar je zoektocht op uitdraait. Iets in mij zegt dat er maar zo eens een knoop kan worden doorgehakt.
25-05-2021 08:03
Interessant artikeltje over dat membraam!
25-05-2021 09:21
@Elco: een stinkend interieur is volgens mij vrij goed te verhelpen door een ozon behandeling. Daarom vind ik het ook zo zonde dat ze 'm gewoon zo wegzetten. Die Octavia had ook aan de buitenkant veel plekjes. Nu was ie vrij goedkoop, en in het gesprek gaf de verkoper direct aan 'ow, maar dat herstellen is wel te regelen', maar dan denk ik: maak 'm iets duurder en zet 'm er gewoon strak bij. Maarja, dat zal wel mijn afwijking zijn big smile smiley

De knoop die ik nu door hak is dat ik dat membraam ga bestellen en het chippen van de Focus ga plannen smiling smiley Dan rustig verder sparen en over een jaartje (of later) eens kijken voor een Leon, Focus of Proceed.
25-05-2021 09:40
Heb je nooit moeite met die opdringerige verkopers? Ik ben ook weleens proef wezen rijden in nieuwe auto's, een Hyundai i10 waar ik geen goed gevoel bij had. Ik kreeg daar een claustrofobisch gevoel van binnen in de auto, waarom weet ik niet zo goed...

En de Kia Picanto reed simpelweg niet fijn: ik vond dat er geen leven in die 1.0 motor zat. Terwijl dat juist een positief aspect aan Suzuki is, zelfs bij de stadsauto's. Dat die Kia rijker uitgerust was, dat kon mij uiteindelijk niet meer bekoren. Al was dat wel de reden dat ik er eens naar wilde kijken, omdat Kia vaak goed uitgeruste actie modellen heeft.

Het lastige vind ik dan de verkoper, die je alsnog probeert te overtuigen en aangezien ik getrouwd ben: nam ik de offerte mee en zei, dat moet ik met mijn vrouw overleggen. Enige positieve was de hoge inruilwaarde, die ze nog voor de Celerio wilde geven. Maja dat was natuurlijk omdat ze een inruil actie hadden lopen...

Bij de Celerio heb ik overigens ook in twee modellen proef gereden, het geïmporteerde exemplaar daar had ik het gevoel bij dat de lage km-stand van nog geen 2000km te goed om waar te zijn was. Die auto kwam uit Denemarken, dus uiteindelijk toch voor een Nederlands exemplaar gegaan met NAP.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-05-2021 09:42 door Zunigrijje.
25-05-2021 10:27
Ik heb daar ook wel een hekel aan; opdringerige verkopers. Maar ik ga ook niet zomaar ergens proefrijden, zeker niet in een occasion. Volgens mij is dit pas de tweede keer dat ik een proefrit met groene platen heb gemaakt, zonder dat ik de auto heb gekocht (eerder eens een Alfa Romeo Giulietta gereden, jaren terug).
Bij het rijden met de Octavia vond ik de verkoper zelfs wat 'gelaten', dat verbaasde me. Ik geef altijd aan dat ik er nog over moet denken. In dit geval heb ik na het weekend een mail gestuurd met mijn overdenking, een bedankje voor de tijd en proefrit en een duidelijke uitleg van de pro's en con's. Wel gek dat ik daar geen reactie op gekregen heb.

Bij Smeeing lopen veel minder verkopers dan potentiële klanten, dus daar kan je heerlijk vrij rondlopen.
25-05-2021 10:30
Dat altijd blijven rondneuzen naar andere auto's herken ik heel erg, doe ik ook haha. Echt op proefrit tocht gaan doe ik echter zelden. De laatste keer dat ik dat deed, reed ik enkele dagen later meteen met de 'proefgereden' auto (Audi) naar huis en we weten hoe dat is afgelopen eye rolling smiley
Het lijkt me ook lastig om echt te gaan proefrijden als je soort van tevoren al weet dat je niet direct tot aankoop overgaat. Wat Zuinigrijje ook zei, is dat je dan bij terugkomst met die verkoper weer het "bakje koffie" moet doen en dan jezelf soort van eruit moet gaan lullen en verantwoorden dat je nog even wilt nadenken, de knoop niet nu al meteen wilt doorhakken bla bla. Ongemakkelijk allemaal vind ik.
Misschien ligt het aan mij hoor, dat ik dat veel gedoe vind en me er niet relaxed bij voel.
25-05-2021 10:39
Helemaal eens omniradius, ik doe dat dus ook echt nooit. Behalve dus met de Giulietta en de Octavia RS nu. Ik voelde in beide gevallen dat de verkoper daar best snel al voor open stond en heb nooit het gevoel gehad dat ze echt 100% de verwachting hadden dat ik na de proefrit zou gaan tekenen.
25-05-2021 13:22
Zunigrijje
Enige positieve was de hoge inruilwaarde, die ze nog voor de Celerio wilde geven.

Wilde jij de Celerio verkopen?!eye popping smiley Breaking news dit.
25-05-2021 13:55
Zal wel een goedkopere hebben ontdekt....
25-05-2021 14:17
Mechanix
Zunigrijje
Enige positieve was de hoge inruilwaarde, die ze nog voor de Celerio wilde geven.

Wilde jij de Celerio verkopen?!eye popping smiley Breaking news dit.
Nee niet echt, heb het wel overwogen: maar dat was meer omdat ik een trauma overgehouden heb, van toen mijn auto aangereden werd. De schade was wel hersteld, maar nog lange tijd had ik er gewoon geen goed gevoel bij.

Telkens als ik in de auto stapte, werd ik herrinerde aan dat ongeval. En stja ik hoorde daarna ook nog kraakjes bij die nieuwe bumper vandaan komen, waarna ik uiteindelijk na een half jaar ofzo toch besloot terug te gaan naar de schadehersteller.

De kraakjes zijn godzijdank weg: maar als mijn auto nog eens wordt aangereden, dan hoop ik oprecht dat hij totalloss is. En ik de dagwaarde uitgekeerd krijg: want je ziet het toch bij je eigen auto wat hersteld is. Ik stoorde mij ook ontiegelijk aan dat kleurverschil bij lichtinval, maar nu zie ik het eigenlijk niet echt meer.

Ik heb echt te doen met mensen die in BMW van een ton ofzo rijden en dan, te horen krijgen van de schade expert dat het kleurverschil binnen de toleranties ligt. Wat bij mij trouwens zeker weten het geval zou zijn..... als je goed oplet zie je bij veel auto's, kleurverschil tussen metalen delen van de carrosserie en de bumpers.

Ben ook heel blij dat ik geen meegespoten spiegels heb, want daar had ik laatst ook witte lak op zitten en 1,2,3 weggepoetst kreeg ik het niet. Dus ik heb gelaten voor wat het is, want het stoorde mij toch niet zo. Maar als ze meegespoten waren, dan had ik mij daar serieus overgestoord.

Ik weet trouwens niet wie het was: maar ik heb buren met witte auto's, alleen daar kon ik niet zien of wellicht een van die auto's het geweest is.

Pietzoveel
Zal wel een goedkopere hebben ontdekt....
Auto's zijn alleen maar duurder geworden, dus dat is helaas niet mogelijk. Voor de Kia Picanto zou nog ruim € 7000 hebben moeten bijbetalen, dat terwijl het een inferieure auto is op gebied van zuinigheid. Dus dat was een van de redenen dat ik nee gezegd heb.

Een maand later ging Nederland trouwens op slot, dus maar goed ook dat ik mij niet heb laten ompraten door die verkoper nut smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-05-2021 14:23 door Zunigrijje.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.