Barri: Ford Focus Wagon & VW Kever & Skoda Citigo e IV & Ford Fiesta ST150

Gepost door Barri 
Fijn dat het redelijk eenvoudig en niet te ernstig was!
Ja, ik was bang dat het echt in het blok zat. Nu maar eens rijden om te zien of het echt veholpen is.
Hmm, dus ook de 'vernieuwde' retourslang in de gaten houden. Fijn dat het is opgelost!thumbs up
Goed te horen Barri!

En idd die smaak, die vergeet je nooit meer nut smiley
Winterbanden zitten om de velgen, gelijk de velgen goed schoongemaakt en in de wax gezet. Nu liggen ze weer op het zoldertje te wachten tot het koud wordt.
Heb na 800km toch weer koelvloeistof moeten bijvullen. Even in de gaten houden of er wellicht lucht in zat of dat er nog steeds iets lekt. Wellicht toch de waterpomp?
Vandaag het koelsysteem weer onder druk gezet en toch een lekkage gevonden: de slang naar het kachelhuis. Het rubber ringetje in de aansluiting is kapot. En dat komt echt aan op de halve millimeter, dus andere ringetjes pasten niet. En zoals het Ford betaamt is het alleen als geheel onderdeel te bestellen dus de slang is besteld en komt maandag of dinsdag binnen. Focus dus even tijdelijk buiten gebruik.
Precies! Daar heb ik gisteren wat nieuwe ruitenwissers op geklikt en wordt de komende dagen het vervoer (kantoor dagje, en een huis bezichtigen).
Ah cool, ben je ook op huizenjacht? Succes gewenst! smiling smiley Weet niet waar je woont en waar je zoekt? Hier in Utrecht omgeving was het niet bepaald makkelijk, maar denk dat dat inmiddels voor de gehele randstad geldt... En prettig dat je inderdaad keuzes hebt betreft je autogebruik, hopelijk is het koelvloeistof issue snel verholpen.
Wij willen graag buitenaf wonen, echt uitzicht over de weilanden zeg maar. We gaan kijken in Buurmalsen en Oldebroek. Maar als je niet binnen een paar uur reageert als ie op Funda staat, dan ben je te laat. We hebben er al een stuk of vier gemist.
Ik verwacht op onze huidige woning (tussen Utrecht en Amsterdam in) een overwaarde van 100% dus dat maakt dat er wat ruimte is om buitenaf te gaan wonen.
Ik kan het je aanbevelen.... Wij kijken 1.5 jaar over een riviertje de verte in over weilanden met koeien, schapen en wat bootjes die over een kanaal 2 km verderop varen... heerlijk! Steigertje, bootje, paar leuke auto's....
Barri
Wij willen graag buitenaf wonen, echt uitzicht over de weilanden zeg maar. We gaan kijken in Buurmalsen en Oldebroek. Maar als je niet binnen een paar uur reageert als ie op Funda staat, dan ben je te laat. We hebben er al een stuk of vier gemist.
Ik verwacht op onze huidige woning (tussen Utrecht en Amsterdam in) een overwaarde van 100% dus dat maakt dat er wat ruimte is om buitenaf te gaan wonen.

Leuk, verhuisplannen! Heel lang wonen jullie nog niet in het huidige huis toch? Buurmalsen is wel een mooie omgeving bij de Linge. Succes met de zoektocht.
Ik woon al heel m'n leven in het dorp waar ik nu woon. Het huidige huis wonen we zo'n 5 jaar. Die daarvoor hebben we maar 3 jaar gewoond. We willen graag wat vrijer wonen, maar hier in de buurt is het echt onbetaalbaar. Dus dan maar wat verder kijken. Het gebied rond de IJssel, bij Deventer, vinden we ook mooi maar dat is wel weer een ruim uur rijden vanaf hier.
Ik kan het je alleen maar aanraden om vrijer te gaan wonen! Het bevalt ons ook super goed. Ben benieuwd wat het gaat worden!
Barri
Ik woon al heel m'n leven in het dorp waar ik nu woon. Het huidige huis wonen we zo'n 5 jaar. Die daarvoor hebben we maar 3 jaar gewoond. We willen graag wat vrijer wonen, maar hier in de buurt is het echt onbetaalbaar. Dus dan maar wat verder kijken. Het gebied rond de IJssel, bij Deventer, vinden we ook mooi maar dat is wel weer een ruim uur rijden vanaf hier.

Doen thumbs up kan ik ook makkelijk een keer jou kant op grinning smiley

Echt weilanden heb ik niet gelijk naast de deur. Maar hier in het dorp is alles nog goed betaalbaar. Je zit zo buitenaf. Treinstation, alle winkels op loopafstand en een grotere strad is 15 minuten rijden.

Je kijkt ook vast wel eens dat programma 'voor het zelfde geld', leuk om die verschillen te zien thumbs up
Ik kwam erachter dat de Fiesta ST dezelfde mistlampen heeft als mijn Focus. En die had ik al eens gewisseld voor Osram Led met DRL en het setje wat ik over had was netter dan die in de Fiesta. Dus even wisselen. Drie kruiskopjes per kant, dat is te overzien.

Knapt ie weer van op!

Verder vandaag weer een fijn ritje met de Kever gemaakt, dat was weer een tijd geleden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-10-2020 20:40 door Barri.
Mooi contrast, weer even in de Kever rijden! Terug naar "hoe het vroeger zo normaal was" :-)
En vandaag met de eCitigo naar kantoor smiling smiley

We hadden het in de Kever nog over de vele bijgeluiden onder het rijden. Overal kraakt wel iets, je voelt wind met de ramen dicht. En 100 op de snelweg is echt een beleving.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-10-2020 07:38 door Barri.
Zojuist de kachels/kvs slang van de Focus vervangen. Turboslang met alle stekkertjes weer gemonteerd, willen starten en... niets. Alle schermen in de auto uit en aan. Datum springt terug naar 2013. Accu dood. Monteur kwam langs met een booster, auto gestart en het koelsysteem weer lekker laten doorlopen. Maar hij staat dus nog in de garage, morgen krijgt ie een nieuwe accu. De huidige is de originele dus al 7½ jaar oud. Geeft ook maar 10v met de tester, maar de indicator is nog groen gekleurd... Ben blij dat het nu gebeurt en niet ergens als het me totaal niet uitkomt.
Morgen dus maar even met de Fiesta op pad; heb ik elke dag achter elkaar een andere auto uit het huishouden gereden big smile smiley
Toch een voordeel om vier auto's te hebben. grinning smiley

De accu in mijn auto is zover ik weet nog origineel en dus ruim 10 jaar oud... eye popping smiley Misschien ook maar eens door laten meten.
Bij mijn bmw was de accu na 12 jaar dood, maar ik denk dat er wel meer van invloed is op levensduur, zoals het aantal starts, het aantal keren van grotere ontlading, temperaturen etc.

Dus eens, dat het fijn is dat je in de garage je accu dood hebt, beter dan naar huis rijden van de garage en dan de volgende dag thuis dat gedonder.
Berry heeft gewoon zijn eigen vloot aan leenauto's staan voor het geval hij pech krijgt of een auto onderhoud nodig heeft. Verschil moet er zijn. winking smiley
Ja, best handig big smile smiley
Pas overigens nieuwe wissers op de Fiesta geklikt, ooh wat kan je toch blij worden van zo'n kleine verbetering! big smile smiley

Ik had al zo'n gevoel dat de accu er ooit aan zat te komen, maar bij een moderne auto is het heel gek: hij doet het prima, en de keer erna gewoon helemaal niet.
Nu waren de laatste ritjes wel heel kort: huis-winkel (300 meter), winkel-ouders (300 meter), parkeerplaats-schuur (50 meter), dan weer er uit, volgende dag er in. En toen startte ie ietsjes lastig, maar merkte ik niet echt op. En in de schuur startte ie dus helemaal niet meer.
Ha. Dan heb je een elektrische auto, dan rijd je alsnog 300m met je ICE-auto? grinning smiley
Ja, omdat ik ermee naar de schuur bij m'n ouders ging en onderweg dan gelijk brood ging halen big smile smiley
Ik krijg net een app dat de nieuwe accu er nu in zit thumbs up
Auto opgehaald. Koelsysteem weer ok, lijkt het. Nieuwe accu. Computer gereset (dan weet ie dat er een nieuwe accu in zit).
Fijne updates alleen zie en merk je er eigenlijk niks van big smile smiley
Slangetje was €15 dacht ik. Accu krijg ik de rekening nog van. Maar inderdaad!
Ben wel benieuwd of start/stop nu weer werkt.
Start stop doet het ook weer, ik schrok er van! big smile smiley
Vandaag de auto gewassen en weer in de Sonax Polymer Netshield gezet. Die staat dus weer lekker te glimmen! Technisch goed, optisch goed!
En als ik in de Fiesta of Kever stap is het ook nog steeds een feestje. Heerlijk!
Ik heb eens even weer bijgelezen Barri! Wat een luxe je eigen leenauto's! thumbs up

Wat leuk die Fiesta ST. Ik ben wel een beetje een Fiesta-fan. Ik wou graag vroeger het 89-model. Dat heb ik altijd een mooie en frisse auto gevonden. Mijn vader is anti-Ford. Opa had vroeger meerdere Fords, en die auto's hadden altijd pech als mijn vader ermee reed. Dus nee in ons gezin geen Ford. Ik als brave zoon luisterde natuurlijk. Maar na jouw model is de Fiesta wel van mijn lijstje gegaan, ik vind ze niet mooi. Zo erg dat ik niet eens rationeel ze als opvolger van mijn Hundee kan zien. (Heb ik ook met een 206)

Maar goed, fijn ook dat de Focus weer rijdt! Tijdens mijn vakantie dacht ik nog aan jou... (of aan je vrouw misschien) Ik reed en ineens reed ik hierachter:

Mijn vader geboden een foto te maken "Je moet een foto maken, dit is dezelfde kleur als die van Barri. Nog nooit gezien deze kleur."

Ik vind het ook in het echt een toffe kleur dus!
Ja gaaf kleurtje he! Je ziet ze erg weinig. Zag er pas toevallig nog eentje. Je valt ook wel op als je met de Citigo op pad bent!
uwbuurman
Met zo'n kleur wordt vreemdgaan wel wat lastiger, ja. drinking smiley

Ideaal dus als auto voor de vrouw grinning smiley Als ze met de focus weg is zou ik me zorgen maken winking smiley

Ik zag er laatst ook een rijden in exact de zelfde kleur op gele NL platen. En zie ook regelmatig een zwarte.

Mooi dat de focus het weer doet thumbs up 7,5 jaar met een accu is niet zo heel gek volgens mij. Ik schrik soms wel van de prijzen van een fatsoenlijke A merk accu voor een moderne auto. Natuurlijk door start/stop en allerlei andere elektrische zaken moet de accu op gemaakt zijn, gevoelsmatig is het echt heel veel duurder geworden.
Goed dat de Focus weer helemaal top is.

En tsja, de ervaring in een Kever is inderdaad elke dag weer een feestje smiling bouncing smiley
Gelukkig neemt M eigenlijk nooit de Focus mee. Ze heeft al wat kritiek als ik de Citigo wil pakken: 'heuj, dat is mijn auto!'

Zojuist een setje velgen voor de Fiesta (dezelfde als er nu onder zitten) weggebracht om te laten stralen en poedercoaten. Dan gooi ik daar een setje nieuwe zomerbanden op. En ik zit er toch steeds meer aan te denken die schade te laten herstellen. Binnenkort even de Fiesta een beurtje geven en als die schade dan hersteld is dan staat er echt een heel leuk ding wat zijn waarde ook wel vast zal houden. Er zijn er namelijk weinig meer die helemaal origineel zijn.
Ik zat nog te twijfelen over de witte striping aan de zijkant, maar dat staat toch wat gek bij zilvergrijze velgen en daarnaast is ie helemaal zonder striping ook wel bijzonder en leuk.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.