Barri: Ford Focus Wagon & VW Kever & Skoda Citigo e IV

Gepost door Barri 
Rutger DC
Vroeg me al af of dit dezelfde kleur groen is als de introductiekleur van de Citigo destijds, maar dat is dus zeker niet het geval.
Skoda heeft meerdere tinten groen (gehad). De Citigo pre-facelift had een metallic groen, maar dat was een wat bescheidener tint. Daarnaast heb je het metallic rally green wat je kan kennen van de Fabia/Rapid/Octavia/Kamiq. Dat vind ik een heel gave kleur. En dan heb je deze groene unilak, want dat is het. De meerprijs is dan ook bescheiden.
Ik ga 'm binnenkort wel helemaal in de Collinite was zetten, zodat ie mooi blijft glimmen.

Citigo pre-facelift:

Rally green:

Onze Citigo in kiwi green:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-03-2020 15:55 door Barri.
Die Skoda is wel heel erg groen...
Ik had eerlijk gezegd het gekende groen metallic verwacht, maar toegegeven, het heeft wel iets die felgroene unilak thumbs up
Lekker kleurtje. Doet me denken aan een zekere Opel Manta. Toch niet toevallig die Barri? drinking smiley

Ben zeer benieuwd naar de rijervaringen van de eIV. En inderdaad een knallende kleur groen
Heerlijk dat groen, beter dan saai grijs/zwart. Mijn nickname komt van de appelgroene kleur die ooit op onze 206CC zat big smile smiley
Heel gaaf! Dit is toch wel echt groen rijden!
Gaaf goor, het is wel even wennen , maar hulde aan meer kleur op de weg thumbs up

Het is dat het een PL auto is, maar iets meer zwarte accenten dmv wrap zou de auto ook wel goed doen denk ik. Voor mijn gevoel zijn er net te veel delen groen mee gespoten
Tof kleurtje!

Paar deeltjes zwart wrappen (spiegels, grille, dak) zou het voor mij persoonlijk nog net even wat toffer maken, maar ach; het is een leaser, moet je ook niet te veel zelf aan willen veranderen.

Erg benieuwd naar je ervaringen.
Fraai kleurtje en zo valt tenminste ook echt op dat je iets nieuws rijdt.
Het up-citigo-mii concept is nu wel aardig uitgemolken en al wijd en verspreid over het Nederlandse wegennet...

Wel ben ik niet zo kapot van het groene grilletje maar ben sowieso niet kapot van die nep-grillen op de EV's.
Met een paar zwarte accenten zal het allemaal wat chiquer worden inderdaad, maar nu ook niet te klagen!
Lachen wagentje waar je een hoop plezier van gaat hebben! thumbs up
Dit weekend heb ik de bestuurdersstoel van de Kever wat opgeknapt. Met ijzerdraad en tiewraps heb ik weer wat model in het stoelframe gebracht, vervolgens heb ik daar een nieuwe vulling op geplaatst. Nu zit ie een stuk beter!

En zojuist de kofferbak van de Citigo bekleed met vilt:

Zo was het:
Lekker bezig! Leuk om zo zelf jouw auto's stukje bij beetje te verfijnen en af te maken.
Dat is een heel fijne verbetering zeg, netjes.
Mooi!!! Las op een andere 3-ling bezitter dat hij originele plastic binnenschermen in de achterspatborden had gemonteerd... (In Duitsland voor een habbekrats zo'n setje besteld) . Ook iets voor jou?
Had ik ook gelezen maar ik vind dit wel prima zo. Daarnaast is het niet mijn eigen auto maar van de leasemaatschappij winking smiley
Denk hiermee wel de bagageruimte een stuk netter te houden dus dat was de overweging. Ze zullen krassen daar niet doorbelasten denk ik, maar het staat zo super slordig.
Bekleding en geluidsisolatie zijn dure onderdelen..... Maar resultaat ziet er goed uit!
Aan zulke dingen zie je dat er op de kosten moet worden gelet.

Maar netjes opgelost zo thumbs up
AsconaGT
Aan zulke dingen zie je dat er op de kosten moet worden gelet.

Maar netjes opgelost zo thumbs up

Inderdaad, hoe armetierig zeg.
Maar goed, zeker netjes opgelost.!
Het vilt ziet er aardig OEM uit. Mooi gedaan!
Kermit groen of KPN/PTT Telecom groen? big smile smiley

Staat de auto prima en de velgen staan de auto ook erg goed.

Hoeveel km doen je inmiddels op een acculading?
Pas stond ie op 270, toen we m hadden opgeladen. Totaalkm staat misschien ook net daarop grinning smiley
Eén keer per week aan de stekker is haast voldoende. Afgelopen week zou de vuurdoop zijn, een ziekenhuis afspraak in Nijmegen, 110km enkele reis, maar vanzelfsprekend is die niet doorgegaan.
Even gekeken, Citigo staat toch al op 350km totaal smiling smiley

Net de Focus gepoetst : helemaal in de polymer netshield gezet. Spul van Sonax. Lastig uitpoetsen maar de lak is nu net een spiegel!
Matige afwerking van de bagageruimte af-fabriek voor een auto met een catalogusprijs van een heel rijk uitgeruste Fabia Combi, maar je hebt het ook eenvoudig en netjes verholpen.
Netjes gedaan, Barri.
Het "personalizen" is begonnen! winking smiley

In hoeverre voel je je vrij om dat te doen bij deze Private Lease? Is daar iets specifieks voor opgenomen in het contract?
Ik zit zelf natuurlijk redelijk dicht bij het vuur, dus ik weet hoe er over gedacht wordt en kan het ook iets sturen winking smiley
Zolang de auto niet opvallend wordt aangepast is het geen probleem. Ik denk zelfs dat zo'n wijziging heel licht waardeverhogend kan zijn, maar dat is onmogelijk aan te tonen.
Zo'n grille wrappen zou ook wel kunnen maar wordt al iets opvallender. Gewoon zwart zal niet snel een probleem zijn denk ik, maar Chrome folie bijvoorbeeld wel. Dat wordt te smaakgevoelig. Overigens ben ik zelf verder geen wijzigingen van plan naast die bekleding in de kofferruimte.

@Rutger: ja dat vind ik ook bizar. Zo'n matige afwerking verwacht je niet bij een auto van 24k...

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-03-2020 17:22 door Barri.
Bizar, dat er geen afwerking op die wielkasten zit! Mijn Seat Marbella uit 1987 had dat al standaard op de GL uitvoering...
Maar de L dan weer niet.... Bekleding en isolatiemateriaal zijn relatief duur. Een € 10,- per auto bezuinigen en voor € 50,- in de aftersales aanbieden... dubbel verdienmodel.
Die kale wielkasten kunnen inderdaad echt niet, vrij bizar zelfs dat er iemand in zo'n concern besluit om die zijkanten maar gewoon kaal en onbekleed te laten.
De meesten worden in het zwart besteld dus het valt de meeste klanten toch niet op winking smiley
Alleen gekkies die een felgroene bestellen drinking smiley
Alleen ben je volgens mij de achterkant vergeten te bekleden. Juist het kale staal bij de kofferklepopening beschadigt snel. Staat ook net wat aangekleder.
Ja klopt, heb alleen de zijkanten gedaan. Zit nog te twijfelen of ik de hele achterkant ook ga doen. Heb dan nog wel een rol nodig want dat is een best vlak.
Stuk beter zo! Al heb ik vrijwel altijd de dubbele bodem in de hoogste stand staan
Wij hebben niet voor de dubbele bodem gekozen. De Alto had een ondiepe bagageruimte en wij willen graag die diepte juist gebruiken. Je zet er nu super makkelijk een grote boodschappentas in, die staat dan lekker diep.
Zelf zou ik een dubbele bodem wel makkelijk vinden: in de Focus staan twee 'tasjes' met allerlei rommels erin die ik niet onder de vloer kwijt kan.
Die kofferbak viel me ook al op tijdens de AutoSalon in Brussel, dat vond ik best wel schokkend na de Up!

Maar dit heb je heel mooi netjes gedaan! Enneeh de gave groene kleur is prachtig zeg!
Ik zit al tijden te kijken voor een oude Fiat 500 om op te knappen. Deze week kwam er weer een koopje voorbij, helaas was ie snel weer weg. En net bij Salvage Hunters Classic Cars ook een 500, ze doen het er om! Jammergenoeg zijn ze nog vrij prijzig. Lijkt me ook wel leuk om een groot project te hebben, dus echt helemaal demonteren en opknappen.
Na de vraag van Kristian toch eens gekeken of de dorpel te bekleden is. En dat ging best ok. Helaas niet genoeg materiaal om het helemaal te bekleden, maar eerlijk gezegd kijk je toch nooit zo de kofferbak in winking smiley

Die twee 'knipjes' zitten erin om ervoor te zorgen dat de bovenkant geen naden krijgt (het zijn twee stukken, met een naadje exact in het midden, maar dus niet ergens halverwege).

En nog een fotootje van de gepoetste Focus:

Mooi hoor!

ZIjn die koplampunits in de ford nou origineel? Kan mij niet herinneren dat dit bij alle fords er zo uit ziet
Der Magistrat: Sonax Polymer Netshield moet je hebben thumbs up

@Joost: nee zijn aftermarket exemplaren. Skywing heetten ze. Ik zocht projector units maar daar zijn niet veel soorten van. Er was één type wat mooier was (zag er haast origineel uit) maar die was niet leverbaar. Dan maar deze, de kwaliteit is in ieder geval erg goed.
Ja de polymer netshield, hij werkt best wel heel mooi. Maar bevat wel siliconen. Dus let op dat je hem niet gebruikt als je plannen hebt een auto te spuiten.
Lovende recensies inderdaad ook, en die Focus ziet er meer dan prima uit smiling smiley
[www.carclean.com]

Het is dat ik al twee soorten wax heb staan waar ik nog járen mee vooruit kan...
Wauw, de Citigo-update even gemist, hetgeen eigenlijk haast onmogelijk is met dit kleurtje smiling bouncing smiley Ik kan het natuurlijk alleen maar toejuichen! De kofferbakbekleding is alvast een mooie update; onbegrijpelijk dat VAG dit gewoon zo aflevert (wat zou zo'n kofferbakmatje nu in de productiekosten schelen?). In ieder geval veel veilige km's gewenst!
Goed bezig hoor. Leuk om te zien hoe je altijd zo bezig bent met jullie wagenpark. thumbs up
Die focus is net een spiegel, netjes hoor!thumbs up
Goed resultaat nu met de viltbekleding in de Skoda-laadruimte, een beetje werk maar nu mooi om te zien. En de Ford Focus staat maar mooi te glimmen...
Gepoogd de nieuwe kabelboom voor de stoelverwarming aan te sluiten, daarvoor moet de hele middenconsole er uit. Alleen dat lukt niet. Nog eens goed uitzoeken waar dat in zit, ergens blijft ie vast zitten.

Wel gelijk de paneeltjes vervangen die ik gewrapt heb. Een bijzondere mat parelmoet wit, erg chique!
Maar wel een stevige klus om te vervangen, niet helemaal mijn ding bij zo'n relatief nieuwe auto.
Het is niet 100% netjes helaas, maar ik vind het prima zo.

ik vind die paneeltjes ook vaak 'eng' grinning smiley zeker als je niet 100% zeker weet of je alles zo los kan klikken. Soms moet je even best wel wat kracht zetten om het los te halen maar dan moet je dus wel 100% zeker weten dat dit de bedoeling is en niet nog ergens iets vast zit met een boutje of iets.

Youtube video's zijn vaak een prima hulp daar in thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-04-2020 08:20 door AsconaGT.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.